View Full Version : Osterundstykker


Cornelia
23-09-09, 09:14
Fant denne oppskriften på en amerikansk side, Cheese biscuits, har tilpasset den til norske mål og gjort om til lavkarbo versjon :D
Gode med pålegg på, minner litt om ostebriks.

Osterundstykker
40 gram smør , smeltes
4 egg
1/4 ts løkpulver eller vitløkspulver
1/4 ts salt
1/4-1/2 ts bakepulver
50 gram kokosmel
75-100 gram revet ost, avhengig av hvor "ostete" man liker dem.
Liker man litt sterk ostesmak bruker man cheddar ost, liker man mild ost bruker man det. :o

Bland smør, egg, løkpulver og salt i en bolle. Rør sammen kokosmel og bakepulver og tilsett så dette i den første blandingen. Rør till alle klumper er borte.
Rør så forsiktig inn osten.
Fordel deigen med en spiseskjed i topper på en plate med bakepapir.
Stekes i ovnen på 200 grader i ca. 15 min.

Blir ca. 8 st

Filakia
23-09-09, 10:27
Høres godt ut! :) Hvor får man kjøpt kokosmel, på vanlig helsekost? Eller nettet?

Cornelia
23-09-09, 10:35
Ja, det er helt supre å ha med på jobben som lunsj etc. :D

Sjekk ut denne tråden så finner du masse info om hvor du kjøper kokosmel med lite karber , både i nettbutikk og i helsekost hvis du leser litt utover i tråden :
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28177

Furine
27-09-09, 16:21
Hadde ikkje kokosmjøl, det har eg ikkje fått tak i enda. Bytta det ut med kruskakli, hadde i ei halv teskei fiberhusk, og er kjempenøgd med resultatet. Gode! :) Takk for oppskrift!

Sothøna
27-09-09, 17:22
Disse tror jeg må prøves ja :)

Maritassn
29-09-09, 13:46
lagde denne i går,kjempegod..brukte litt kruskakli istede for kokosmel. hvor mange karber er det ca i denne røren?

Cornelia
29-09-09, 15:33
Hei!
Morsomt at det fungerer med kruskakli også.
Blir vel mer grove rundstykker da kan jeg tenke meg.
Med kokosmelet blir de lyse. Da er de 0.75 karber pr. st om man bruker en fet ost med 0 karber. Med kruskakli vet jeg ikke.