View Full Version : Fruktte?

Rottis
06-10-09, 20:58
Er det karbohydrater i fruktte?

Charlott
06-10-09, 21:23
I de frukttène jeg har er det i allefall det :)

Kitt
07-10-09, 08:42
Spørsmålet er om karbene kommer over i vannet eller om de forblir i posen!?!??:p:confused::p

Rottis
07-10-09, 08:45
Hva med sort te med fruktsmak da?

Jeg er glad i te :p

Kitt
07-10-09, 08:50
Frukt-te er helt ufarlig for deg hvis du drikker teen og ikke smugspiser teposer.

En pose veier under 1 gram, inkludert selve posen. Den absolutt største mengden karboer du kan få i deg etter en pose er dermed 1 gram forutsatt at hele posen bestod av karbohydrater. Det gjør den ikke og mesteparten av både innhold og pose er inntakt etter at du har drukket teen din, det er kun en liten del aromaer som har gått ut av posen og inn i vannet.

En annen ting er at denne teen hovedsaklig består av skall hvor det er mye aroma og lite fruktose.

Drikk så mye te du vil, du vil aldri klare å komme over din daglige karbogrense uansett.

Viste vi hadde hatt denne diskusjonen før!;)

Rottis
07-10-09, 08:53
Takk Kitt! Da skal jeg drikke te med særdeles god samvittighet! Jeg liker den heldigvis best uten søtning, så da har jeg intet å bekymre meg over.

Skal sies at jeg kjenner ei som "spiser" teposene.. Hun trekker teen og putter hele posen i munnen og suger på den.

Kitt
07-10-09, 08:55
Skal sies at jeg kjenner ei som "spiser" teposene.. Hun trekker teen og putter hele posen i munnen og suger på den.
:lol:Noen folk er rare!:D

Og nå tror jeg at jeg blir nødt til å sette på tv- vann!:p
Putter cocosa i teen min, jeg!:D

Areola
07-10-09, 09:42
Men jeg mener at på min London friut&herb, så står det at næringsinnholdet gjelder en dl ferdig brygget te - eller noe.. jeg kan skrive av i kveld, så kan vi tolke sammen da.

Carisma
07-10-09, 10:05
Skal sies at jeg kjenner ei som "spiser" teposene..
Mora mi mauler kaffepulver... :rolleyes: Kanksje de kan starte en klubb :D