View Full Version : Skal ut på lunsj i dag

Live77
14-10-09, 10:47
Jeg har enda ikke satt meg kjempegodt inn i kuren, men har lyst til å starte, men av den grunn lurte jeg på hva jeg f.eks kan bestille av mat når jeg skal ut på lunsj. Salat regner jeg med er greit, men noen som har noen tips? Typ på Peppes, Egon o.l

jvb
14-10-09, 10:52
Anbefaler at du setter deg inn i kuren først, er mye forskjellig som kan være overraskende fullt av karbohydrater, også i noen typer salater.

Carisma
14-10-09, 11:22
Salat med ost og skinke eller kylling pleier å være greit, men be de droppe maisen og brødet :ja: Omelett er også fine greier om det er på menyen.

SunnhetMedSirrup
14-10-09, 17:07
du kan altids kjøpe en biff eller lignende, men uten chipsen /potetene, selvfølgelig! :)

men NOEN former av kinamat kan gå bra,men de fleste er det fult av sukker i sausen. :(

Margrethe
15-10-09, 06:12
Indisk mat går også som regel bra.

Meatscience
17-10-09, 13:03
Jeg har enda ikke satt meg kjempegodt inn i kuren, men har lyst til å starte, men av den grunn lurte jeg på hva jeg f.eks kan bestille av mat når jeg skal ut på lunsj. Salat regner jeg med er greit, men noen som har noen tips? Typ på Peppes, Egon o.l

Jeg elsker Egon! Jeg bestilte biff, og sa at jeg ikke spiser poteter. Den hyggelige mannen bak disken sa "Det er ikke noe problem, vil du ha ekstra salat i stedet, eller vil du ha noe annet tilbehør?" :) Lett som en plett! Ah, jeg skal love deg at jeg nøt den middagen! Deilig med steder der man ikke får rare blikk når man har litt "uvanlige" ønsker. Dette var forøvrig deres filial i Sandvika.

Rin
17-10-09, 14:35
Deilig med steder der man ikke får rare blikk når man har litt "uvanlige" ønsker.

Åh ja, det er flott. :) Har lang erfaring med å ytre 'rare' ønsker jeg, siden jeg i alle år har mast om å få slippe løk i maten :o Kan skrive under på at det slett ikke er alle steder de hører etter når man prøver å spesifisere noe sånt i bestillingen sin!

Men når jeg og kostholds-orientert mor skal spise god middag velger vi som regel Big Horn - god biff og kryddersmør og coleslaw/soppstuing/brokkoli, mm!

Carisma
17-10-09, 14:46
Men når jeg og kostholds-orientert mor skal spise god middag velger vi som regel Big Horn - god biff og kryddersmør og coleslaw/soppstuing/brokkoli, mm!
Også sørger de for at man går ut sjelden, med de prisene... :rolleyes: For god biff ute, prøv Trancher på grünerløkka i stedet :sikle:

Rin
17-10-09, 15:20
For god biff ute, prøv Trancher på grünerløkka i stedet :sikle:

Jaa, der har jeg nøyd meg med å gå forbi og stirre nysgjerrig, så langt. Skal huske det neste gang utemiddag kommer på banen. :D

Tunrida
30-07-10, 17:32
Jeg har blitt bedt med ut på kinaresturant i kveld.. Noen som vet hva man kan spise der som ikke er alt for ille?
Skal ut å feire noe i dag, så vil jo ikke si nei bare fordi jeg går på lavkarbo..

Vintergumman
30-07-10, 17:54
Også sørger de for at man går ut sjelden, med de prisene... :rolleyes: For god biff ute, prøv Trancher på grünerløkka i stedet :sikle:
Vet du, den kan jeg helhjertet anbefale. Uten tvil det beste stykket kjøtt jeg har spist i mitt 27 år lange liv.