View Full Version : Lavkarbo og forkjølelse
Vel, da var forkjølelsessesongen her igjen. Vanligvis tyller jeg i meg varm solbærsaft og appelsinjuice, men hva gjør jeg nå? :confused:
Varm Fun light og C- vit- piller!:D
Og te, masse te!
Finnes en Fun light som smaker solbær, faktisk.
SunnhetMedSirrup
14-10-09, 18:08
takk for ideen!
Du kan jo ha litt ekstra chili i maten,
hvitløk oppå (rå..) maten
og evt ingefær i teen. :smile:
Grøn te med sitron, masse sitron! :)
Takk for alle svar! Har hvitløk, får be mamma kjøpe c-vitaminer fra Sverige og en tur på butikken. Må det forresten være fersk sitron, eller holder det med sitrondråper? Pleier ikke bruke sitron.
Takk for alle svar! Har hvitløk, får be mamma kjøpe c-vitaminer fra Sverige og en tur på butikken. Må det forresten være fersk sitron, eller holder det med sitrondråper? Pleier ikke bruke sitron.
Sitrondråper er ok, de holder litt lenger enn en sitron :)
Jeg hadde en "styrkedrikk" med kokt vann over 1 ss grovhakket ingefær, to-tre skiver sitron og 1-2 ss honning.
Nå går jo ikke honningen så bra her inne, men ingefær og sitron er godt det også.
Ja eg også brukar berre sitron frå slik skviiis-flaske. Meir praktisk det.
Denne http://www.retthjem.no/images/shop/small/7030423.jpg med litt ingefærrot og en stor skive appelsin oppi! Har kurert en gryende forkjølelse mange ganger :ja: Dessuten smaker det fantastisk også :D
Smaker ikke Indian Chai litt kanel? Har fått helt spader for kanel og kardemomme etter at jeg starta på lavkarbo.
Jeg kjenner ikke kanelsmak. Krydderene blander seg så ingen smaker noe utpreget syns jeg. Dessuten vil ingefærrot og appesinskive gi ganske mye smak også :ja:
Begynte lavkarbo med å bestille mat fra spisdegslank, og de er ekstreme på kanel. Kannelpannekaker, belgiske vafler med kannel, kannelkuber osv. Orker ikke lukta engang lenger.
energibunten
15-10-09, 14:38
nå er du så heldig at du pga diett eller kunnskap ikke tyller i deg så mye sukker lenger. Sukker som bare gir næring til bakterieinfeksjoner og irriterer slimhinner og nedsetter immunforsvaret ;-)
Ellers er rådene gode. og jeg går helt bort med karbo når jeg er syk for å "drepe" alle bakterier innenfra og styrke immunforsvaret.
lisabenedikte
19-10-09, 14:20
Lisa`s Ingefær - te
Ta skallet av ingefæren, skjær den i skiver, og klem den sund med en skje. Jeg liker en hel ingefær, men det går an å ha i mere. :)
Ha i en kanel - stang.
Ha i stjerneanis.
Evt. hvis noen liker sitron eller appelsin, ha i litt presset saft til slutt.
Tilsett vann, la alt koke opp sammen. Dette er også en super
kvelds - te som er naturlig søt uten noe sukker eller kunstige søtstoffer!!!
bondetuppa
26-10-09, 04:25
Lisa`s Ingefær - te
Ta skallet av ingefæren, skjær den i skiver, og klem den sund med en skje. Jeg liker en hel ingefær, men det går an å ha i mere. :)
Ha i en kanel - stang.
Ha i stjerneanis.
Evt. hvis noen liker sitron eller appelsin, ha i litt presset saft til slutt.
Tilsett vann, la alt koke opp sammen. Dette er også en super
kvelds - te som er naturlig søt uten noe sukker eller kunstige søtstoffer!!!
Høres aldeles nydelig ut:) Skal prøves! Hvor lenge lar du det trekke?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.