View Full Version : Skrekkfilm-anbefalninger!

Sider : 1 [2]

Iset
03-11-09, 10:47
WEEE Paranormal Activity kommer! 4. desember. Usj, lenge til. Men den kommer hvertfall hit.

http://www.filmweb.no/sfkino/sandnes/kommer/article225032.ece

scartz
03-11-09, 12:52
Det er jo sånt man har www.imdb.com (http://www.imdb.com) til. Jeg er gift med den siden. :D
Lamia, var det visst.

åååh du lurte meg, Iset! Det er jo bilder der også! :p
Heldigvis ikke av Lamia da, men jeg kvekker litt til når øyet til kjerringa popper opp.

Iset
03-11-09, 14:27
Hehe ja hun er grusom. Herregud for et oppsyn! Og så ser hun jo relativt søt og snill ut i virkeligheten. :p

Photobscura
03-11-09, 16:48
ÅH har du sett Rose Red? Miniserien av King. Oppfølgeren er Diary of Ellen Rimbauer, men du kan gjerne se den først, så får du forhistorien fra begynnelsen av, siden DoER handler om tiden før RR. Jeg elsker de filmene. ELSKER! Og de er ganske creepy.
Klarte å hoppe over denne. På vei ned nå :D
Og, ja! Jeg elsket The Stand! Litt sånn mye nag om Gud, men ellers -fet serie! Og igjen, haha, han duden som spiller Randall Flag er jo bare helt konge :D

nellie
03-11-09, 18:12
Photobscura: Jeg spurte langt foran i tråden her om du hadde sett Switchblade romance / Heute tention, men tror den drukna litt i all den avanserte filmpraten her:p Bare luuuuurer.

Photobscura
03-11-09, 18:32
Photobscura: Jeg spurte langt foran i tråden her om du hadde sett Switchblade romance / Heute tention, men tror den drukna litt i all den avanserte filmpraten her:p Bare luuuuurer.
Nei, det har jeg ikke! Har så vidt begynt å lese gjennom tråden igjen, for det er mange anbefalninger som har gått meg hus forbi! Skal sjekke ut :D

Nå har jeg sett Darkness Falls. Den synes jeg var teit :p. Kunne ha vært bra, begynte faktisk bra, men det får virkelig være måte på å finne folk som skal være en karakter tolv år etter -de likna ikke et sekund! Kjedelige var de også. De som skulle spille dem som unge var jo litt spesielle, hadde vært kult om de ikke hadde fulgt det opp med to døve strømlinjeforma nikkedukker.

Iset
03-11-09, 20:29
Haha enig. Den begynte veldig bra, den lyden heksa eller hva det er (lenge siden jeg så den, så den på kino) lager satte meg helt ut, noe så creepy?? Men så ble det bare fjernt.

nellie
03-11-09, 20:40
Nei, det har jeg ikke! Har så vidt begynt å lese gjennom tråden igjen, for det er mange anbefalninger som har gått meg hus forbi! Skal sjekke ut :D

den er stortsett umulig å få tak i.. Ikke er den så innmari bra heller:p men du har jo sett alt, så.

Photobscura
03-11-09, 21:11
den er stortsett umulig å få tak i.. Ikke er den så innmari bra heller:p men du har jo sett alt, så.
Haha, ikke en varm anbefalning, med andre ord?
Nå har jeg lastan ned både The Diaries of Ellen Rimbauer og Red Rose, for så å komme på at jeg har sett alt sammen før :p

Photobscura
04-11-09, 12:01
Ok, nå har jeg sett Gravedancers sånn på morraskvisten, og jeg må si meg helt enig, Iset. Åh! Det er så irriterende, hvordan en film som potensielt kunne vært kul og skummel bare spinner fullstendig av! Hvorfor må filmmakerne miste så fullstendig hodet? :rolleyes:

SPOILER!
De tre som sto opp fra døden kunne ikke vært mindre skumle, de så jo ut som Eddie the Head, alle sammen :lol: Det er virkelig noe av det dummeste jeg har sett i en film som ellers ser ut til å ha hatt et helt kurant budsjett, og som overhodet ikke er slasher. Det hadde vært MYE mer skummelt om de hjemsøkte dem og så ut som seg selv mens de var i live! Særlig han duden som hjemsøkte hun Kira, haha, han så ut som noe fra en spøkelsestur på tivoli. Og ellers mangla jo filmen fullstendig oppbygging. Jeg satt og strikka, liksom, og lo litt av det digre hodet som jagde dem på slutten. Uffamei.

Carisma
04-11-09, 12:05
Jo mer jeg leser her om amerikanske "skrekk" filmer, jo mer får jeg lyst til å se noen ordentlige, asiatiske rysare! Til helga kanskje.,.. :rolleyes:

Iset
04-11-09, 12:10
Ok, nå har jeg sett Gravedancers sånn på morraskvisten, og jeg må si meg helt enig, Iset. Åh! Det er så irriterende, hvordan en film som potensielt kunne vært kul og skummel bare spinner fullstendig av! Hvorfor må filmmakerne miste så fullstendig hodet? :rolleyes:

SPOILER!
De tre som sto opp fra døden kunne ikke vært mindre skumle, de så jo ut som Eddie the Head, alle sammen :lol: Det er virkelig noe av det dummeste jeg har sett i en film som ellers ser ut til å ha hatt et helt kurant budsjett, og som overhodet ikke er slasher. Det hadde vært MYE mer skummelt om de hjemsøkte dem og så ut som seg selv mens de var i live! Særlig han duden som hjemsøkte hun Kira, haha, han så ut som noe fra en spøkelsestur på tivoli. Og ellers mangla jo filmen fullstendig oppbygging. Jeg satt og strikka, liksom, og lo litt av det digre hodet som jagde dem på slutten. Uffamei.

Huff ja enig. Da det hodet kom mot dem på slutten, ble jeg først helt satt ut, trodde ikke det jeg så. Så begynte jeg bare å le hysterisk. Noe så teit!

Husker godt den scenen i huset, der de ble skremt halvt ihjel, DEN var skikkelig creepy. Men det var vel i grunnen det eneste som var skremmende i hele filmen. :sur:

nellie
04-11-09, 12:22
Haha, ikke en varm anbefalning, med andre ord?
Nå har jeg lastan ned både The Diaries of Ellen Rimbauer og Red Rose, for så å komme på at jeg har sett alt sammen før :p

Vet ikke helt om det er en sånn type film du er ute etter. Er mye blod og gørr.. Men litt spennende er den.

Photobscura
06-11-09, 17:29
Ja, da er jeg på an igjen, leser gjennom tråden enda en gang.

Rose Red ble jeg skikkelig skuffet over. Den første var skummel og bra, og så tok den andre halvdelen helt av. Monstre blir for dumt, syns jeg. Da ble den ikke skummel lenger.

Jeg liker heller ikke monstre noe særlig, var det det i RR da?? Jeg har ikke sett den på mange år og husker bare at huset var hjemsøkt av bla. den tidligere hushjelpen?
Ja ... :o Jeg ble skikkelig skuffa! Hva er det som er så skummelt med å bli hjemsøkt av råtne lik, liksom? Åkej, jeg hadde sikkert ikke digga det selv, hehe, men jeg likte jo Rose Red-filmene, og Diary of Ellen Rimbauer også (som heldigvis skorter på teite monstre), og, jeg kan ikke huske fra sist jeg så dem at det var med. Det er ikke monstrene som er skumle i filmen, ikke i det hele tatt, det er hva som skjer med folkene som er inne i Rose Red som kunne ha frika meg ut i større grad dersom det hadde vært lagt mer vekt på det psykologiske. Når hun hushjelper åpner opp for han journalisten, sånn som hun så ut for åtti år siden frøs jeg litt på ryggen. Når hun senere dukker opp som et fullstendig inntørka lik så bare himla jeg med øya. Samme med en av de som er med på feltturen, hun er død den ene dagen, og dagen etter når hun liksom spøker ser det ut som om hun har vært død i en uke. Halooo!
Riget er fantastisk! Jeg likte også den amerikanske remaken faktisk, Kingdom Hospital. Bedre enn forventet, og han overlegen var jo bare fantastisk. :knegg:
Ja, vet du! Det er faktisk Stephen King som har regissert den :D. Laster ned den nå, for jeg forguder Riget. Åh gud så frika ut jeg ble! Vanligvis klarer jeg å legge igjen filmen når jeg er ferdig med den, etter en liten stund. Men Riget og stemningen i den følger meg fortsatt!

Photobscura
06-11-09, 17:31
Vet ikke helt om det er en sånn type film du er ute etter. Er mye blod og gørr.. Men litt spennende er den.
Leste om den nå, hehe, den frister ikke. Har sett litt for mye blod og gørr nå :p

Carisma
06-11-09, 17:56
Men Riget og stemningen i den følger meg fortsatt!
Den sitter ja! Vi har den på dvd, lurer på om det ikke blri en liten reprise i helga :ja: Men det er bare så ufattelig trist at det aldri kommer neon siste del :hylgrine: Spikeren i kista (bokstavelig talt...) kom vel da han svensken la på røret.

Viclin
06-11-09, 18:26
Ja, da er jeg på an igjen, leser gjennom tråden enda en gang.

Ja ... :o Jeg ble skikkelig skuffa! Hva er det som er så skummelt med å bli hjemsøkt av råtne lik, liksom? Åkej, jeg hadde sikkert ikke digga det selv, hehe, men jeg likte jo Rose Red-filmene, og Diary of Ellen Rimbauer også (som heldigvis skorter på teite monstre), og, jeg kan ikke huske fra sist jeg så dem at det var med. Det er ikke monstrene som er skumle i filmen, ikke i det hele tatt, det er hva som skjer med folkene som er inne i Rose Red som kunne ha frika meg ut i større grad dersom det hadde vært lagt mer vekt på det psykologiske. Når hun hushjelper åpner opp for han journalisten, sånn som hun så ut for åtti år siden frøs jeg litt på ryggen. Når hun senere dukker opp som et fullstendig inntørka lik så bare himla jeg med øya. Samme med en av de som er med på feltturen, hun er død den ene dagen, og dagen etter når hun liksom spøker ser det ut som om hun har vært død i en uke. Halooo!

Da husket jeg ikke feil om RR altså. Jeg husker som sagt ikke mye av filmene, men den første husker jeg at jeg kommenterte at det var sånn en ekte grøsser skulle være. At det kryper på ryggen. Så kom siste del og så nesten ut som det var en helt annen film. Det ble så skuffende.

Furine
06-11-09, 19:01
Både Riget og Kingdom Hospital er bra! Slike skumle saker likar eg! Såg Kingdom Hospital først, då sambo er Stephen King fan. Where's your head at! Og såg så Riget seinare, men den ville ikkje han sjå, han påstod han vart sjøsjuk av filminga!:D

Iset
06-11-09, 20:54

Åh, jeg ser ikke på råtne lik som monstre. :o De ER jo i teorien det ... Forsåvidt ... Men jeg har liksom ikke sett på dem som monstre, de er bare døde, ekle folk. Monstre er sånne digre beist som ser unaturlige ut. Ikke det at råtne, levende lik er så naturlige, høhø, men allikevel, du vet sikkert hva jeg mener. Råtne lik er liksom allikevel mennesker, monstre blir noe annet, hvertfall i mitt hode. Mulig mitt hode ikke er helt oppegående, det er jeg klar over. :knegg:

Råtne lik og spøkelser og sånt er faktisk det som skremmer meg mest i filmer. Men det må være gjennomført da. Et kritthvitt skjelett som løper etter noen folk er ikke min greie altså, det må være stemning over det. Jeg elsket RR, og ble spesielt skremt av de ekle, råtne likene. :angst:

Photobscura
07-11-09, 19:01
Hm, jeg tror bare jeg synes det var litt lite overbevisende, de var FOR monstroøse. Jeg blir mer skremt av spøkelser. Og da snakker vi ikke om råtne lik eller sterke lys, men kanskje litt mer det flytende flakkende transparente, eller som ser ut som vanlige mennesker, du vet ikke at de er døde før det har gått en stund, etc.

Jeg så nylig en japansk film som fikk Hostel til å fremstå som en episode av Drømmehagen på barne-tv. Men så ble den også forbudt i Storbritannia. For at en film skal bli forbudt i 2009 (den er helt ny) skal den være ille, altså, og det var den. Jeg angrer litt på at jeg så den.
Hvilken film er dette? Ble litt nysgjerrig nå!

Jeg har lasta ned antichrist nå, men vet faktisk ikke om jeg tør å se den :p

trillian78
07-11-09, 19:42
Hvis dere ikke har fått med dere alt nytt innenfor skrekksjangeren går det kanskje an å hente noen tips på Scream Awards 2009 på NRK3 i kveld?

Amerikansk prisutdelingsshow for TV-serier og sjangerfilmer innen skrekk, science fiction, fantasy og horror. I år med blant annet norske «Død snø", og NRK3-aktuelle «True Blood» nominert i en rekke kategorier. Her kommer høydepunktene fra årets store begivenhet, og vi får en eksklusiv forsmak på et par av 2010s store skrekk-satsinger

Equilibrium
07-11-09, 20:46
Filmatiseringene av Stephen King`s bøker er stort sett møl alt sammen.
Eneste måten å oppleve hans visjoner så langt er egentlig å lese bøkene. Som etter min smak kanskje er blandt verdens beste innen horror!
En god skrekkfilm som er lite nevnt er "Event horizon". Dette er en sci fi horror med filosofiske undertoner. Kult eh??! ;-)

Photobscura
07-11-09, 21:56
Trillian, takk for tips, bortsett fra at jeg er allergisk mot tv :p. Så, vi får håpe det går på nett-tv i morgen?
Og du med det lange navnet som jeg ikke orker å skrive (ikke minst fordi jeg mangler en av bokstavene i navnet ditt på tastaturet mitt, sorriii :o), jeg har sett Event Horizon, den var kul, men jeg var litt ukonsentrert.
Hva angår Stephen King-filmer så er det litt diverse synes jeg. Mye møl, mye ufrivillig morsomt, men innimellom den enorme produksjonen så glimter det til med noen riktige perler :)

Jeg har i alle fall Kingdom Hospital snart nede, enn om det ikke er av King's opprinnelige ideer, så har han jo regissert den. Spennende!

Kanutten
07-11-09, 22:35
Synes "From dusk till dawn" filmene av Tarantino er flotte!

Photobscura
07-11-09, 22:43
Synes "From dusk till dawn" filmene av Tarantino er flotte!
Sett dem :D

Kanutten
07-11-09, 22:49
Hva med John Carpenters Vampire-filmer?

Photobscura
07-11-09, 22:50
Hva med John Carpenters Vampire-filmer?
Hehehe, jeg har sett alt av Carpenter :p

Kanutten
07-11-09, 23:04
Hehehe, jeg har sett alt av Carpenter :p

Sett mye av Wes Craven da??? Går gjennom filmoteket vårt skjønner du. :p

Carisma
07-11-09, 23:08
Nå har jeg sett [rec]. Veldig slitsom i starten, men tok seg defintivt opp på slutten! :_oy:

Kanutten
07-11-09, 23:17
Hva med Stephens King Stomr of the Century?? Den varer i 4 timer og 9 min. Og er en kooooselig grøsser. :p

Photobscura
07-11-09, 23:34
Sett mye av Wes Craven da??? Går gjennom filmoteket vårt skjønner du. :p
Hehe, ja, i grunn det meste. Han var nå kulest på åttitallet, med de uforglemmelige Elm Street-filmene :D Ikke så skumle i dag som de var da jeg var kid.
Hva med Stephens King Stomr of the Century?? Den varer i 4 timer og 9 min. Og er en kooooselig grøsser. :p
Den har jeg ikke sett!
Takk for tips :)

Iset
08-11-09, 14:53
Storm of the century ja, den er helt FANTASTISK!!

Iset
08-11-09, 14:57
Hvilken film er dette? Ble litt nysgjerrig nå!

http://www.horrorfilmmag.com/trailers/grotesque-2009-nsfw/

Det ligger trailer der, se den på eget ansvar (jeg tør faktisk ikke se traileren nå, mange av de scenene fra filmen sitter spikret i hodet mitt og jeg aner ikke hvor mye som er med på traileren).

trillian78
08-11-09, 15:49

Det ligger trailer der, se den på eget ansvar (jeg tør faktisk ikke se traileren nå, mange av de scenene fra filmen sitter spikret i hodet mitt og jeg aner ikke hvor mye som er med på traileren).

:eek::eek::eek: Den traileren var ikke lang. Men lang nok til at jeg forstår at jeg aldri aldri aldri mer får sove godt om natten om jeg ser den filmen :o

Photobscura
08-11-09, 15:52

Oj! Den så jo bare motbydelig ut. Grotesk indeed!
Ser på Kingdom Hospital nå. Liker den ganske godt så langt, og prøver å fri meg fra originalen. Ikke så pysk og forstyrrende, mer estetisk og allmenvennlig, kanskje?
Storm of the Century blir det neste jeg laster ned, har også fått ned Riding the Bullet, the Dark Half og the Langoliers. Det blir en lang søndag :D

Iset
08-11-09, 16:57
Han overlegen i Kingdom Hospital er helt rå, jeg ler meg ihjel bare jeg tenker tilbake på de scenene med ham, der han tar med seg rattet på bilen hver gang han skal parkere osv. Han er bare ubetalelig. :lol:
Og hun lille jenta som spøker, er samme jenta som spiller hovedrollen i Silent Hill. Hun er flink.

Photobscura
08-11-09, 17:18
Han overlegen i Kingdom Hospital er helt rå, jeg ler meg ihjel bare jeg tenker tilbake på de scenene med ham, der han tar med seg rattet på bilen hver gang han skal parkere osv. Han er bare ubetalelig. :lol:
Og hun lille jenta som spøker, er samme jenta som spiller hovedrollen i Silent Hill. Hun er flink.
Jeg har bare sett to episoder så langt, syntes jo han var en så fantastisk motbydelig fæl personlighet han i originalen, så jeg er spent på om han i remaken kan toppe det!
Ja, jeg syntes det var noe kjent med hun jenta.
Jeg må jobbe litt nå, men gleder meg til jeg er ferdig sånn at jeg kan se videre :D

Iset
08-11-09, 17:23
Jeg husker faktisk ikke han i Riget. Men det er årevis siden jeg så den. Nærmere 10 år tror jeg. Men han amerikanske er sånn ufyselig-morsom. :D

Kanutten
08-11-09, 17:52

Dette er jo ikke verken horror eller skrekk, men en jævlig voldsfilm :mad:. SLIKT ser ikke jeg! Liker myyye bedre at min egen fantasi står for spenninga når jeg ser filmer...:o

Iset
08-11-09, 18:02
Ja, det er ren tortur, i grunnen. Jeg likte den ikke og fatter ikke at jeg så hele, men spolte til tider gjennom. Hadde hørt så mye om den og ble nysgjerrig. Måtte liksom se hva ståheien var, siden den ble forbudt i England. Men jeg ser ikke flere slike filmer nei. Saw og Hostel er jo lignende dette her, men ikke på langt nær så ille.

Jeg liker bedre filmer som The Others og Sixth Sense. Filmer med overraskende slutter, der det kryper oppover ryggen. Herlig!

Furine
08-11-09, 18:15
Jeg liker bedre filmer som The Others og Sixth Sense. Filmer med overraskende slutter, der det kryper oppover ryggen. Herlig!

Ja, slike likar eg også. Likar ikkje ekle greier, du får meg IKKJE til å sjå Saw og liknande. Eg får heilt hetta av "Scarred" på MTV, der har du mitt nivå!:o
Han overlegen i Kingdom Hospital er aldeles uspiseleg, rett og slett!:D Trur eg nesten må drage fram dvdane og sjå det igjen. Likar intro-musikken i serien forresten.

Kanutten
08-11-09, 19:53
Den var veldig ekkel, og sånn utrolig uforståelig en god stund, det liker jeg. Veldig intrikat og intellingent plot, synes jeg, selv om ikke alt hang heeelt sammen. Og når (SPOILER!!!!!) hun kom tilbake til huset etter å ha rodd over sjøen, så ble jeg ikke det minste overrasket, jeg hadde venta på det :p.

Men, det som manglet var de uventa plutselighetene, de som får deg til å skvette en halvmeter opp fra sofaen. Det hadde jo Drag me to Hell plenty av, men der skorta det litt på plot.

Har du sett 1408, Iset? Den likte jeg veldig godt, og den satte bra med støkk i meg. Veldig undervurdert film.

Nå har jeg sett Drag me to hell.

Den var jo bare morsom! Lo masse jeg og ikke skummel et eneste sekund...:o

Photobscura
08-11-09, 20:06
Prøv å se den med ekstrem-fyllenerver :p

Iset
08-11-09, 20:10
Jeg så den helt blottet for fyllenerver men ble skremt allikevel. Men bare den første halvtimen. Etterpå ble det bare dumt og overdrevet. ALLTID skal de ødelegge potensielt skremmende og bra filmer. :hulk:

Photobscura
08-11-09, 20:15
Jeg tror vi må slå oss på en skrekkfilmprodusent-karriere, Iset :D

Iset
08-11-09, 20:16
Jeg har tenkt tanken mange ganger. :knegg:
Hver gang jeg ser en grøsser som KUNNE vært bra (feks. Jeepers Creepers, den begynte helt rått og sluttet så teit at jeg nesten grein av skuffelse!) tenker jeg at jeg skulle ha laget den filmen selv! Hadde jeg laget grøssere tror jeg halve Norges befolkning hadde ligget på psyk etterpå.

Photobscura
08-11-09, 20:18
Jeg har tenkt tanken mange ganger. :knegg:
Hver gang jeg ser en grøsser som KUNNE vært bra (feks. Jeepers Creepers, den begynte helt rått og sluttet så teit at jeg nesten grein av skuffelse!) tenker jeg at jeg skulle ha laget den filmen selv! Hadde jeg laget grøssere tror jeg halve Norges befolkning hadde ligget på psyk etterpå.
Hahah, samme her! Åh, det er mang en film jeg gjerne skulle ha endra slutten, kasta ut halve castinga og tatt fyll styring på effekter og musikk :D

Carisma
08-11-09, 20:48
Jeg tror vi må slå oss på en skrekkfilmprodusent-karriere, Iset :D
Eller slutte å se de amerikanske, og heller se noen ordentlige... :D

Gracella
16-11-09, 17:31
Nå har jeg sett Drag me to hell.

Den var jo bare morsom! Lo masse jeg og ikke skummel et eneste sekund...:o
Jeg har også akkurat sett den, og jeg lo!!
Skvatt vel en gang, men ellers var det temmelig forutsigbart -og så overdrevent at det bare ble gøy!
Amboltscenen var ubetalelig :eek: :rolleyes:.
Kjekt at det ikke bare var jeg og mannen som lo av den filmen...

På den annen side har jeg også akkurat sett ferdig "Generation Kill"... og DET var en slags skrekkfilm (siden den bare viser en liten del av hvor degenerert man kan bli).:(

Photobscura
16-11-09, 17:42
Jeg har siden sist sett The Dark Half, The Langoliers, Ride the Bullet og Storm of the Century. Likte alle sammen veldig godt! Prime Stephen King-produksjoner, altså! Og, skjønner ikke at jeg ikke har lagt merke til det før, men ser jo ut til at majoriteten av filmene hans er lagt til Maine, artig.
Ja og Kingdom Hospital var veldig gjennomført! Ikke så naglende og sinnsyk og forstyrrende som originalen, men det skal vanskelig la seg gjøre, så det ble mye mental jobbing med å frigjøre seg fra den. Men jeg likte løsninga med han gatepresten en del bedre enn det monstrumet av en unge som Jesus-referanse, egentlig. Hehe.

Nå har jeg lasta ned alle de filmene som har blitt laget som etterfølgere av Exorcisten, kanskje i mangel av noe bedre. Begynte med Dominion fra -05, som skal være forhistorien og Father Merrins første møte med Demonen. Stellan Skarsgaard som spiller den yngre utgaven av Merrin er selvfølgelig lysende og brilliant, men han demonen var jo helt teit, og den aurora borealisen var helt på tur. Men men. Nå skal jeg straks se neste som heter så mye som Exorcist the beginning, som er fra -04, men altså bør sees etter Dominion. De to oppfølgerne fra søttitallet (The Exorcist II -The Heretic og The Exorcist III) er jo kronologisk sett ''riktig'' å se etter denne igjen. Mer forvirrende enn Star Wars gitt :p

Carisma
16-11-09, 17:44
men ser jo ut til at majoriteten av filmene hans er lagt til Maine, artig.
Er ikke alle bøkene hans (og dermed filmene) lagt til Maine? At det er hans greie liksom?

Photobscura
16-11-09, 17:45
Er ikke alle bøkene hans (og dermed filmene) lagt til Maine? At det er hans greie liksom?
Tydeligvis, men jeg har aldri tenkt på det før. Filmene har jeg jo sett så spredd, og jeg leste stort sett bøkene hans da jeg var i elleve, tolv-årsalderen, så det har ikke slått meg før.

Viclin
16-11-09, 17:48
Jeg har siden sist sett The Dark Half, The Langoliers, Ride the Bullet og Storm of the Century. Likte alle sammen veldig godt! Prime Stephen King-produksjoner, altså! Og, skjønner ikke at jeg ikke har lagt merke til det før, men ser jo ut til at majoriteten av filmene hans er lagt til Maine, artig.

The Dark Half var den med han forfatteren og tvillingen inni ham eller hva det var? Det var første gang jeg hørte om en sånn tvilling, og jeg husker den filmen som veldig spennende - da jeg var fjortis.
Godt at den fortsatt var bra.

Photobscura
16-11-09, 17:51
The Dark Half var den med han forfatteren og tvillingen inni ham eller hva det var? Det var første gang jeg hørte om en sånn tvilling, og jeg husker den filmen som veldig spennende - da jeg var fjortis.
Godt at den fortsatt var bra.
Ja, den var virkelig ikke så verst, altså! Veldig kult konsept, og fint gjennomført :)

Iset
16-11-09, 23:59
Jeg så Paranormal Activity i helgen, den var helt super! Faktisk ble jeg redd, av alle ting, jeg blir jo aldri det av grøssere lenger, desverre. Vi hadde lyset av og høy lyd, og satt og spente oss skikkelig hver gang det skulle skje noe, og jeg trodde jeg skulle begynne å grine av enkelte scener. :lol: Ja, dette var filmen altså! :hyper:

Så også 2012 og den var helt aldeles fantastisk, var "høy" i flere timer etterpå, og hadde spent musklene sånn under filmen at jeg hadde nakkesmerter hele søndagen. :p Men det er jo ikke en grøsser da, måtte bare nevne det.

Photobscura
17-11-09, 00:19
Jeg så Paranormal Activity i helgen, den var helt super! Faktisk ble jeg redd, av alle ting, jeg blir jo aldri det av grøssere lenger, desverre. Vi hadde lyset av og høy lyd, og satt og spente oss skikkelig hver gang det skulle skje noe, og jeg trodde jeg skulle begynne å grine av enkelte scener. :lol: Ja, dette var filmen altså! :hyper:

Så også 2012 og den var helt aldeles fantastisk, var "høy" i flere timer etterpå, og hadde spent musklene sånn under filmen at jeg hadde nakkesmerter hele søndagen. :p Men det er jo ikke en grøsser da, måtte bare nevne det.
Åh, fett! Jeg gleder meg til å se den! Håper på å få sett den på kino neste uke en gang :)

Iset
17-11-09, 00:23
Bare husk å PRØV å bli redd. Jeg tror det var litt av cluet her, at vi satt og egget hverandre opp og spente oss ihjel når vi visste noe kom til å skje. Da hoppet jeg jo 10 meter i sofaen da skvettegreiene kom. Hadde jeg sett filmen med et halvt øye, i fullt lys og med lav lyd osv, hadde jeg nok syntes den var kjedelig. Man må leve seg inn!

Photobscura
17-11-09, 00:26
Bare husk å PRØV å bli redd. Jeg tror det var litt av cluet her, at vi satt og egget hverandre opp og spente oss ihjel når vi visste noe kom til å skje. Da hoppet jeg jo 10 meter i sofaen da skvettegreiene kom. Hadde jeg sett filmen med et halvt øye, i fullt lys og med lav lyd osv, hadde jeg nok syntes den var kjedelig. Man må leve seg inn!
Ja, nemlig derfor jeg tror det kan være greit å dra sammen med noen på kino!

Cyan
17-11-09, 08:40
Paranormal activity har premiere 4. desember

Iset
17-11-09, 08:44
Ja, det vet vi. Jeg klarte ikke å vente så lenge da, måtte se den i helgen. :p

Kanutten
17-11-09, 11:46
Gleder meg til å se 2012. Den var ment å skulle bli DET skrekkscenarioet, men har istedet endt opp med å bli en gedigen morsom parodi på alle andre dommedagsfilmer. :p

Iset
17-11-09, 11:47
Noen parodi syntes jeg ikke det virket som? Det var jo selvsagt overdrevet, men det ble ikke teit fordetom. Jeg syntes filmen var aldeles strålende. :D

Kanutten
17-11-09, 12:05
Noen parodi syntes jeg ikke det virket som? Det var jo selvsagt overdrevet, men det ble ikke teit fordetom. Jeg syntes filmen var aldeles strålende. :D

Derfor jeg gleder meg til den! Jeg eeeelsker massse effekter! Jo voldsommere desto bedre! Har bare sett DETTE (http://www.youtube.com/watch?v=d_Re2j4VBRs) klippet og det var nok til å sette meg i moood.
Parodier kan være faaabelaktige. :lol:

scartz
18-11-09, 13:20
Det er ikke noe parodi det?
Syntes filmen var kjempeflott jeg, nesten litt vakkert å se hele jordkloden falle i grus :p Dommedagsfilmer SKAL være overdrevne :D
Jeg må innrømme at en tåre trillet da The Russian utførte heltestuntet sitt! :love:

Carisma
18-11-09, 13:26
Er det ikke sånn "Armegadon" film da?

Ble forøvrig sittende og se "The Ruin" i går. Den var... Spesiell. :lol:

Iset
18-11-09, 13:26
Jeg synes også det blir feil/merkelig å kalle det en parodi, selv om den overdriver. Hvilken katastrofefilm gjør forresten ikke det?

Iset
18-11-09, 13:29
The ruin, er det den med de ungdommene som blir "jaget" opp i den pyramidegreia og angrepet av planter? Haha den er litt stilig.

Carisma
18-11-09, 13:31
The ruin, er det den med de ungdommene som blir "jaget" opp i den pyramidegreia og angrepet av planter?
Det er den ja :ja: Veit ikke om stilig er det jeg vil bruke... Spesiell var det beste jeg fant :D

Iset
18-11-09, 13:36
Jeg må innrømme at en tåre trillet da The Russian utførte heltestuntet sitt! :love:

Jaa, Sasha. :love: Han var jo bare søt da. Jeg grein i bøtter og lass av flere scener jeg, hehe. Jeg er ei sippeguri når det kommer til filmer.
Jeg glemmer aldri scenen der toget ramler ut av fjellet, rett foran flyet. Satt med kuldegysninger nedover ryggen da ja. fantastisk scene!!!

scartz
18-11-09, 15:10
Jaa, Sasha. :love: Han var jo bare søt da. Jeg grein i bøtter og lass av flere scener jeg, hehe. Jeg er ei sippeguri når det kommer til filmer.
Jeg glemmer aldri scenen der toget ramler ut av fjellet, rett foran flyet. Satt med kuldegysninger nedover ryggen da ja. fantastisk scene!!!

Åh, nei jeg tenkte på han rikingen, selveste THE Russian! Han råe! Stuntet ved porten..! Det var MANN :D

Men Sasha var HOOOOOT!! Damn! Føler jeg har sett han i andre filmer.. LETT jeg hadde svidd han en omgang! :D

Jeg grein masse jeg også, tror jeg hadde hatt godt av å sette meg ned og gråte i bøtter å lass en dag. Føler jeg har lagret så mye, og når man er voksen gråter man ikke like ofte, så lageret blir ikke tomt. Nå gråter jeg av sex å singelliv episoder liksom, hehe.

scartz
18-11-09, 15:12
Aww flaut, filmen jeg har sett Sasha i før, er The Hottie and the Nottie.. :p

Iset
18-11-09, 16:11
Åh, nei jeg tenkte på han rikingen, selveste THE Russian! Han råe! Stuntet ved porten..! Det var MANN :D

Men Sasha var HOOOOOT!! Damn! Føler jeg har sett han i andre filmer.. LETT jeg hadde svidd han en omgang! :D

Jeg grein masse jeg også, tror jeg hadde hatt godt av å sette meg ned og gråte i bøtter å lass en dag. Føler jeg har lagret så mye, og når man er voksen gråter man ikke like ofte, så lageret blir ikke tomt. Nå gråter jeg av sex å singelliv episoder liksom, hehe.

Åja haha, ja de utførte jo et selvdestruktivt stunt begge to. :D Og Sasha var skikkelig hot ja, håhåhåååå! Genial film!

Photobscura
20-11-09, 00:55
Ok, nå har jeg sett en av de mest syke filmene på lenge, britiske Mum and Dad (http://www.imdb.com/title/tt1129428/). Shit, ass! Den var bra, men altså, hvem klarer å koke i hop så mye sykt :_oy:

Kanutten
19-03-10, 20:48
Hehe. Ja, det er stas! Gleder meg til Dorothy Mills (http://www.terrorfeed.com/index.php?id=Dorothy-French-Sub-Trailer). Den ser seriøst jævlig ut!

Så Dorothy Mills på nytt igjen nå nettopp... Den var jo bare trist! Ikke skummel i det hele tatt! Ikke småskummel engang....BARE trist...:(

Gracella
19-03-10, 23:09
Så Dorothy Mills på nytt igjen nå nettopp... Den var jo bare trist! Ikke skummel i det hele tatt! Ikke småskummel engang....BARE trist...:(
Den var da ikke bare trist?? Men historien ble trist, ja.

Nå har jeg akkurat begynt å se på "I am not scared", en italiensk grøsser fra 2003.
Original tittel er "Io Non Ho Paura".
Jeg vet ikke helt om jeg liker den, for det er med barn og hovedpersonen har akkurat oppdaget en gutt som er fastlenket i et hull i bakken. Denne fastlenkede gutten er visst ikke det han ser ut til å være....
Stemningen er upåklagelig ekkel så langt.... :eek:

Gracella
20-03-10, 00:39
Det var da som svarte.....:confused:
"Io Non Ho Paura" var ingen grøsser!! Hva er det med disse filmanmelderne???? Har de egentlig sett en grøsser eller er de bare ufattelig lettskremte?? Kanskje de ikke engang er gamle nok til å se filmene de skal skrive om.
Greit nok at det var ekkelt, men hallooo, tok det av noen gang? Nei!

Så hvis noen har lyst til å se et italiensk kidnappingsdrama, så er dette filmen å se.

Skuffa :mad: !!

Kanutten
20-03-10, 20:00
Den var da ikke bare trist?? Men historien ble trist, ja.

Nå har jeg akkurat begynt å se på "I am not scared", en italiensk grøsser fra 2003.
Original tittel er "Io Non Ho Paura".
Jeg vet ikke helt om jeg liker den, for det er med barn og hovedpersonen har akkurat oppdaget en gutt som er fastlenket i et hull i bakken. Denne fastlenkede gutten er visst ikke det han ser ut til å være....
Stemningen er upåklagelig ekkel så langt.... :eek:

Må sjekke den!

Kanutten
20-03-10, 20:01
Nå skal vi se The Unborn (http://www.youtube.com/watch?v=G-jw6Nhqsts), en grøsser (http://www.imdb.com/title/tt1139668/) fra 2009. :eek:

Iset
20-03-10, 20:19
Den er bra, jeg så den på kino og døde litt.

Styr unna The Collector, den er søppel så det holder. *skuffa*

Gracella
21-03-10, 15:34
Nå skal vi se The Unborn (http://www.youtube.com/watch?v=G-jw6Nhqsts), en grøsser (http://www.imdb.com/title/tt1139668/) fra 2009. :eek:

Og hvordan var den?? Den så ganske skummel ut på traileren...

Håper at du leste at "I am not scared" ikke var en grøsser slik jeg trodde. Litt annerledes å se noe annet enn bare amerikanske filmer, da

Iset
31-03-10, 00:31
Det var da som svarte.....:confused:
"Io Non Ho Paura" var ingen grøsser!! Hva er det med disse filmanmelderne???? Har de egentlig sett en grøsser eller er de bare ufattelig lettskremte?? Kanskje de ikke engang er gamle nok til å se filmene de skal skrive om.
Greit nok at det var ekkelt, men hallooo, tok det av noen gang? Nei!

Så hvis noen har lyst til å se et italiensk kidnappingsdrama, så er dette filmen å se.

Skuffa :mad: !!

Jeg skulle akkurat til å skrive om denne her inne, omtrent det samme som du har skrevet her. Hvordan noen kan kalle dette en grøsser er utenfor min fatteevne, da må de samme folkene synes Pretty Woman er skummel. Noe de sikkert synes, så ufattelig lettskremte de må være. Dette er en TRIST film som handler om kidnappingen av en ung gutt, den er tragisk, jeg gråt og ville bare skru av. Det er overhodet ingen grøsser, herregud?

Dog var det litt morsomt å se film fra den italienske landsbygda. Min svigerfar er fra en veldig liten by helt i Sør-Italia, og selv om tidene seøvsagt har forandret seg, var det skremmende likt som i filmen, hehe. Ting på den italienske landsbygda har faktisk ikke forandret seg SÅ mye siden syttitallet. :p

galleren
31-03-10, 20:09
Har pløyd meg igjennom de fleste svarene på denne tråden her nå :D Interessante saker..

Det varmer hjertet mitt hver gang noen nevner Koreanske "A Tale of two sisters". Den troner høyt på lista mi ihvertfall. Den amerikanske remaken "The Uninvited" har jeg ikke ofret en tanke engang.

Jeg foretrekker selv asiatiske skrekkfilmer da disse i større grad faktisk skremmer deg på et mer psykisk plan enn de typiske amerikanske som bare vil ha deg til å skvette med litt hard jamring på pianotastene mens en skummel fyr med kniv hopper ut ifra skapet.

Anbefaler følgende filmer på det varmeste ;)

A Tale of Two Sisters (Koreansk)
Ju-On - The Grudge (Japansk)
Ju-On 2 (Japansk)
Phone (Koreansk)
Audition (Japansk..kanskje mer thriller enn horror)
Rec (Spansk)
Martyrs (Fransk..denne "river" litt)

Fikk også med meg Oldboy var nevnt i denne tråden. Vil absolutt nevne "Sympathy for Mr. Vengeance" som er av samme regissør, men på langt vei mer seriøs, kald og deprimerende enn hans nyere verk.

Iset
31-03-10, 23:03
Jeg tror jeg elsker Galleren. Jeg og du kunne blitt gode grøsser-buddies!!
Jeg er også ekstremt glad i de asiatiske (men liker også endel av de amerikanske remakene selv om det er litt lite PK å innrømme det), og Tale of two sisters har vært på A-lista mi i flere år. Phone er også bra, men One missed call er en storfavoritt, den er knall! Og The Eye, en av mine favoritter.
Har du sett Shutter? Den asiatiske, selvsagt. Den var jævlig. :skremt:

galleren
01-04-10, 08:49
Jeg tror jeg elsker Galleren. Jeg og du kunne blitt gode grøsser-buddies!!
Jeg er også ekstremt glad i de asiatiske (men liker også endel av de amerikanske remakene selv om det er litt lite PK å innrømme det), og Tale of two sisters har vært på A-lista mi i flere år. Phone er også bra, men One missed call er en storfavoritt, den er knall! Og The Eye, en av mine favoritter.
Har du sett Shutter? Den asiatiske, selvsagt. Den var jævlig. :skremt:

Grøsser-buddies :D

Jeg glemte også å nevne en av mine andre storfavoritter..nemlig japanske "Dark Water" (Honogurai mizu no soko kara). Denne har en stemning og atmosfære jeg sjelden har sett i andre filmer...den begynner tregt og bygger seg sakte opp mot et skikkelig klimaks...det er nesten som en blir utmatta psykisk av å se den. Anbefales!

Iset
01-04-10, 09:56
Dark Water er fantastisk, jeg elsket den fra første stund. Litt vond for et mammahjerte da, det kom noen tårer ja.

Det er jo en asiatisk film som heter The uninvited, jeg trodde det var DEN de hadde laget remake av, men neida. Den var dårlig da, syntes jeg, jeg ble skikkelig skuffet. Og så var den grusom, bla. en baby som ble sluppet ned fra en høyblokk, sånt takler jeg dårlig. Asiaterne er ikke like "tilbakeholdne" overfor sånt som det vi er, så jeg er litt på vakt når jeg ser asiatiske grøssere.

Photobscura
30-09-11, 13:42
På tide å blåse støv av denne tråden igjen, føler jeg! Så, er det noen fellow grøsserfans her som kan komme med noen anbefalinger? Jeg har vel omtrent sett det meste, føler jeg, så om noen har noen litt uortodokse tips, så tar jeg villig i mot!

silje21
30-09-11, 18:04
har vel ikke så mye å komme meg selv, men lest igjennom tråden nå, og er jaggu masse som skal lastes nå jah :D
fikk plutselig lyst å se Misery igjen jah *dumme meg som ikke kjøpte på dvd forrige uke *

forøvrig så jeg omtrent hele paranormal activety uten lyd^^ vurderer å se nr2, noen som har sett den?

Photobscura
30-09-11, 18:20
Paranormal Activity er overraskende bra, faktisk!

Misery ser jeg mer på som en thriller (jeg er altså ute etter en good scare! :D). Men det er faktisk ganske lenge siden jeg har sett den, så kanskje jeg burde se den igjen? Katherine Bates er en av mine absolutte favorittskuespillere.

silje21
30-09-11, 18:26
Paranormal Activity er overraskende bra, faktisk!

Misery ser jeg mer på som en thriller (jeg er altså ute etter en good scare! :D). Men det er faktisk ganske lenge siden jeg har sett den, så kanskje jeg burde se den igjen? Katherine Bates er en av mine absolutte favorittskuespillere.

Ja, jeg likte paranormal activety jeg, mens samboern min såvidt syns den var verdt å se. *guuuu så kjedelig!* var hans svar :p

hehe husker jeg så på en stand-up komiker som hadde en morsomhet i forhold til Misery filmen, og jeg var omtrent den eneste som skjønte den, og da var jeg.. erhm... 15-16?
Men uansett, den er ikke grøss nei, men mere thriller, enig i det :) SPOILER !:

verste syns jeg er når hu brekker beina hans med hammer'n *grøss*
Tror jeg skal ned på butikken her imorgen å se om den er til salg enda jeg ^^

barfor
30-09-11, 18:27
Ikke rein skrekk, men det blir vel det som disse faller nærmest under... 'Tetsuo: Iron Man' of 'Rubbers Lover' er to ganske syke japanske filmer som ikke er for enhver smak.
Den koreanske 'Save the Green Planet' er innom stort sett de fleste sjangre men også kanskje mest skrekk og er fantastisk.

Photobscura
30-09-11, 18:28
Ja, jeg likte paranormal activety jeg, mens samboern min såvidt syns den var verdt å se. *guuuu så kjedelig!* var hans svar :p

hehe husker jeg så på en stand-up komiker som hadde en morsomhet i forhold til Misery filmen, og jeg var omtrent den eneste som skjønte den, og da var jeg.. erhm... 15-16?
Men uansett, den er ikke grøss nei, men mere thriller, enig i det :) SPOILER !:

verste syns jeg er når hu brekker beina hans med hammer'n *grøss*
Tror jeg skal ned på butikken her imorgen å se om den er til salg enda jeg ^^
Ja, gud bedre! Bare når du sier det så går det kaldt nedover ryggen på meg ...!
Den er på vei ned nå! :) Blir sikkert fin å se i bakrus i morgen. :rolleyes:

Carisma
30-09-11, 18:36
Ikke rein skrekk, men det blir vel det som disse faller nærmest under... 'Tetsuo: Iron Man' of 'Rubbers Lover' er to ganske syke japanske filmer som ikke er for enhver smak.
Den koreanske 'Save the Green Planet' er innom stort sett de fleste sjangre men også kanskje mest skrekk og er fantastisk.

Elsker asiatisk skrekk, takk for tips!

Har sikkert nevnt de før, men Tale of two sisters og the Grugde (originalen, ikke den Amerikanske) anbefales.

Caprifolium
30-09-11, 18:37
Dario Argento`s "Opera" fra 1987:eek:
...men den har du sikkert sett?
Passe syk;)

Photobscura
30-09-11, 18:38
Elsker asiatisk skrekk, takk for tips!

Har sikkert nevnt de før, men Tale of two sisters og the Grugde (originalen, ikke den Amerikanske) anbefales.

Dario Argento`s "Opera" fra 1987:eek:
...men den har du sikkert sett?
Passe syk;)
Sett, sett og sett! :D Det er ikke lett å tipse meg, altså. ;)
Argento er jo en av mine gode gamle favoritter, sammen med Romaro! :)

Kanutten
30-09-11, 19:25
Lurer på om du mener både skrekk og grøsser. For min del er skrekkfilmer filmer uten mye vold og blod, men med det psykiske i seg. Eller var det grøssere? Uansett skrekk med vold er barnslig og bare teit. Det MÅ trigge skolten og gi frysninger for at det skal være bra.

Photobscura
30-09-11, 19:39
Lurer på om du mener både skrekk og grøsser. For min del er skrekkfilmer filmer uten mye vold og blod, men med det psykiske i seg. Eller var det grøssere? Uansett skrekk med vold er barnslig og bare teit. Det MÅ trigge skolten og gi frysninger for at det skal være bra.
Vel, på den ene siden elsker jeg å bli skikkelig skremt. Det skal dessverre mye til, og det må en del kløkt og overraskelsemomenter og en god befatning av antydningens kunst for å få meg til å skvette.
Den siste filmen som jeg VIRKELIG skvatt av het Insidious (http://www.imdb.com/title/tt1591095/), og er fra i fjor. Narrativet er helt kurant, men ikke nødvendigvis så veldig fantasifullt, men jeg SKVATT faktisk opp til flere ganger! Ikke minst skvatt jeg faktisk et par ganger av en for meg ganske ukjent film jeg kom over som heter Superstition (http://www.imdb.com/title/tt0084739/) fra tidlig åttitall. Stygge skumle tryner skremmer ikke meg, det er overraskelsen og antydningen som gjør det.
Men med det sagt går jeg ikke av veien for litt god gammel splatter, som f.eks Bad Taste (http://www.imdb.com/title/tt0099173/) og Brain dead (http://www.imdb.com/title/tt0099173/), eller en gjengs zombie-film (både med zombier, OG av Rob Zombie :D), som ofte bare er herlig ekle, og ikke nødvendigvis så innmari skumle, så jeg innrømmer glatt at jeg kan ha litt smakløse og billige preferanser også. :p
Skal filmene være voldelige, må de være så drøye at det nærmest ikke kan knyttes til noen virkelighet jeg kan relatere til, men da snakker vi typ Pulp Fiction, Reservoir Dog, Pusher etc. Men det blir noe helt annet igjen.

Photobscura
30-09-11, 19:46
Og skrekk og grøsser ... Det er vel to sider av samme sak. Men jeg vil heller skille skrekk/grøsser og splatter/gore. Det ene kan både være skummelt, ekkelt og psykologisk -men fellesnevneren er at det skal virke skremmende på oss. Splatter/gore er i grunn bare ekkelt.

Photobscura
03-10-11, 16:57
Kom igjen a, folkens! Flere innspill! :D

silje21
03-10-11, 21:13
Kom igjen a, folkens! Flere innspill! :D

Teletubbies?

:p

Carisma
03-10-11, 21:42
Teletubbies?

Oooh, Drømmehagen! :lol:

silje21
03-10-11, 21:49

*eeeeeek, besvime av skrekk*

Kanutten
03-10-11, 21:58
Har nettopp sett både The Rite (http://www.youtube.com/watch?v=_hG3ktopqv8) og Red Riding Hood (http://www.youtube.com/watch?v=PM8V3cHdSC4). Begge går som skrekk, men The Rite var egentlig bare koselig og rørende og Red Riding Hood var grei nok. :o

Rin
04-10-11, 07:27
Haha, går Red Riding Hood som skrekk? Det må være i den lilla glitrende skrekk-kategorien som også rommer Twilight-filmene. :D

Og jeg tror ikke jeg har noe særlig å bidra med til tråden - eller, jeg har nå store planer om å få sett Shark Night, som ser ut til å være en morsom teen-splatter... med haier! :heia: Kanskje Piranha også står på listen. Jeg er litt over gjennomsnittlig glad i slem fisk, jeg.

Photobscura
04-10-11, 07:51
Teletubbies?

Nei, gud. Det er ALT for skummelt! :_oy:

Kanutten
04-10-11, 07:55
Haha, går Red Riding Hood som skrekk? Det må være i den lilla glitrende skrekk-kategorien som også rommer Twilight-filmene. :D

Og jeg tror ikke jeg har noe særlig å bidra med til tråden - eller, jeg har nå store planer om å få sett Shark Night, som ser ut til å være en morsom teen-splatter... med haier! :heia: Kanskje Piranha også står på listen. Jeg er litt over gjennomsnittlig glad i slem fisk, jeg.

Jeg mente at Red Riding Hood var grei som film, men ikke som skrekk. :p Vi har ikke sett den alternative slutten ennå, men det må nok mye mer enn en ny slutt for å gjøre den skummel.

Photobscura
04-10-11, 07:58
The Rite har jeg sett! Likte den veldig godt, men det har nok noe med godeste Sir Hopkins å gjøre. Men ikke så veldig skummelt, egentlig. Litt, kanskje. Men så synes jeg i grunn religion er skummelt generelt. :cool:
Jeg merker jeg har litt motsand mot Red Riding Hood av nettopp de grunner 157cm nevner, Twilight-serien (samms produsenter) har jo ødelagt vampyr-konseptet, nærmest. Slemmingene.

Hehe, slemme fisker! :D

Nei, jeg begynner å gå tom for ideer, altså. Har ramlet over noen torturfilmer, men det er i grunn ikke heeelt min kopp te. Hvilket vel er et godt tegn.

Kanutten
04-10-11, 08:19
Har du sett The Wicker Man (http://www.youtube.com/watch?v=5FdV-O8o7ok) fra 1973?? Ikke nyproduksjonen med Nicolas Cage, men denne gode gamle?

Photobscura
04-10-11, 08:37
Teletubbies?

Har du sett The Wicker Man (http://www.youtube.com/watch?v=5FdV-O8o7ok) fra 1973?? Ikke nyproduksjonen med Nicolas Cage, men denne gode gamle?
I've seen them both. ;) (Og, seff. Originalen er helt klart best!)

gamlebyen
05-10-11, 10:15
Hva gjelder King-filmatiseringer, er det vel kun en som har en virkelig høy standard og det er Kubricks The Shining, men det sier vel mer om Kubrick enn King ;-)
Klarer ikke mye skrekk lenger, for mye priatkopierte fiolmer i ungdomstida, men komm meg gjennom Friday the 13th, Nightmare on Elm Street og Halloween-seriene før jeg ga meg.
en av de beste skrekkfilmene noensinne er jo Polanskis Rosemarty's Baby. Og ikke minst, Alien, because in space, no one can hear you scream...
en gammal favoritt er også Hellraiser.

Photobscura
05-10-11, 10:29
Hva gjelder King-filmatiseringer, er det vel kun en som har en virkelig høy standard og det er Kubricks The Shining, men det sier vel mer om Kubrick enn King ;-)
Klarer ikke mye skrekk lenger, for mye priatkopierte fiolmer i ungdomstida, men komm meg gjennom Friday the 13th, Nightmare on Elm Street og Halloween-seriene før jeg ga meg.
en av de beste skrekkfilmene noensinne er jo Polanskis Rosemarty's Baby. Og ikke minst, Alien, because in space, no one can hear you scream...
en gammal favoritt er også Hellraiser.
Gode klassikere alle sammen!
Jeg synes nå at det er flere vellykkede filmadapteringer av King enn bare The Shining, selv om den stiller i toppklasse. Både nevnte Misery, Pet Cemetary, og til dels Carrie er gode. Men det finnes mye søppel også. Jeg ler fortsatt når jeg tenker på "varulven" i Silver Bullet. Hehe.

I går så jeg "Grave Encounters", og joda, et par scares, men jeg må si at jeg er lei av disse DV-cam-liksomdokumetariske "vi fant disse tapene på åstedet, og ingen har hørt noe fra filmteamet siden"-filmene. Det har bare tatt helt av siden The Blair Witch-project, og jeg har sett et uttall av dem. De som faktisk fungerer er de hvor man ikke gjemmer seg bak en påstått ekthet, som f.eks Paranormal Activity. Enn om jeg må innrømme at John Wayne Gacy-filmen (husker ikke i øyeblikket hva den heter, men jeg er litt i overkant fascinert av seriemordere :flau:) var ganske så fet. :)

Nå har jeg lasta ned en tulleskrekkfilm, trenger kanskje litt humor oppi det hele også (hvorfor lager ingen filmer som Evil Dead lenger?!), den heter Tucker and Dale vs Evil.
Og så er jeg i gang med å finne ut litt om denne nye norske skrekkfilmen "Thale", men ikke kommet så langt ennå.

Yrla
05-10-11, 10:45
Repulsion, av polansky
Enslig ung kvinne søker, av Barbet Schroeder
Forvarselet av Neil Jordan så jeg nylig. Ikke verst.
Vil se Den lille piken i huset nederst i veien, av Nicolas Gessner. Fant den på lovefilm.no.
The uninvited likte jeg veldig godt. Bedre enn den koreanske versjonen.

Photobscura
05-10-11, 11:10
Repulsion, av polansky
Enslig ung kvinne søker, av Barbet Schroeder
Forvarselet av Neil Jordan så jeg nylig. Ikke verst.
Vil se Den lille piken i huset nederst i veien, av Nicolas Gessner. Fant den på lovefilm.no.
Her var det noen kreative tips, takker! :) (Utrolig å faktisk finne titler jeg ikke har sett eller hørt om :lol:)

The Uninvited så jeg i fjor, og den var ganske fet. Jeg har dog ikke sett orignialen. Men jeg liker konsepter der jeg blir fullstendig forvirra/overraska, som i f.eks The Others. ;)

Yrla
05-10-11, 11:26
De to øverste er mer uhyggelig drama, men anbefalt fordi de er "må se-filmer". Jeg husker de mange år etter å ha sett de. Jeg skal snart se Orphan. Ser frem til det. Jeg også likte the others godt. Nicole Kidmans filmer ser jeg alle av også. Sett "fur" med henne? annerledes film. Uhyggelig drama det også.

Rin
05-10-11, 11:43
Gode klassikere alle sammen!
Jeg synes nå at det er flere vellykkede filmadapteringer av King enn bare The Shining, selv om den stiller i toppklasse. Både nevnte Misery, Pet Cemetary, og til dels Carrie er gode. Men det finnes mye søppel også. Jeg ler fortsatt når jeg tenker på "varulven" i Silver Bullet. Hehe.

The green mile er nok King-film-favoritten min. :) Men jeg har nå rimelig lite tålmodighet med Kubrick, uansett. Nå skriver jo King også en oppfølger til The Shining!

Og, litt off-topic, du har sikkert fått med deg sesongstart av Supernatural, og at det denne uka begynner en annen serie som heter American Horror Story - som kaaanskje blir bra? Krysser fingrene!

gamlebyen
05-10-11, 12:28
Var og så den originale Friday the 13th på Rockefelelr i fjor, og den var jo massakrert for å klippe vekk de verste scenene i hine hårde dager, og slitt kopi, men herregud, korr arti'! Og den var jo ikke spes skremmende sett med dagens øyne.
Enig i at det har gått inflasjon i slike liksom ekte filmer, som f eks Blair Witch. Dog syntes jeg det funka meget bra i Cloverfield.

gamlebyen
05-10-11, 12:34
Ikke så mye en skrekkfilm, men en kultfavoritt, Tod Brownings "Freaks" fra 1932
http://www.imdb.com/title/tt0022913/
ellers digger jeg de gode gamle Universal-filmene, Frankenstein (Karloff), Dracula (Lugosi), The Invisible Man, The Creature from the Black Lagoon.
er nok mer på sci-fi og kultfilmer i mer voksen alder

Photobscura
05-10-11, 13:07
The green mile er nok King-film-favoritten min. :) Men jeg har nå rimelig lite tålmodighet med Kubrick, uansett. Nå skriver jo King også en oppfølger til The Shining!

Og, litt off-topic, du har sikkert fått med deg sesongstart av Supernatural, og at det denne uka begynner en annen serie som heter American Horror Story - som kaaanskje blir bra? Krysser fingrene!
Ah, the Green Mile tenkte jeg ikke på en gang, men det var vel mer fordi jeg er i skrekkfilmmodus. :D
Jeg har seff sett første episoden av Supernatural som kom på lørdag! Kosen sin det, etter Nytt på Nytt. (Jeg har ikke tv, så jeg ser alt det andre ser på NRK gjerne dagen etter. ;))
Og takk for tips om ny serie! Skal sjekkes ut!

Var og så den originale Friday the 13th på Rockefelelr i fjor, og den var jo massakrert for å klippe vekk de verste scenene i hine hårde dager, og slitt kopi, men herregud, korr arti'! Og den var jo ikke spes skremmende sett med dagens øyne.
Enig i at det har gått inflasjon i slike liksom ekte filmer, som f eks Blair Witch. Dog syntes jeg det funka meget bra i Cloverfield.
Det er jo en klassiker! Men nå begynner det å bli en hel liten evighet siden jeg tilbragte tid med gode gamle Jason. Filmene satte forøvrig standarden om at den mest slutty jenta var hun som døde først. Amerikansk moral, much? :lol:
Cloverfield funka. Det er jeg helt enig i! Ellers er jeg ikke SÅ begeistret for monsterfilmer, men den hadde noe ekstra.

Ikke så mye en skrekkfilm, men en kultfavoritt, Tod Brownings "Freaks" fra 1932
http://www.imdb.com/title/tt0022913/
ellers digger jeg de gode gamle Universal-filmene, Frankenstein (Karloff), Dracula (Lugosi), The Invisible Man, The Creature from the Black Lagoon.
er nok mer på sci-fi og kultfilmer i mer voksen alder
Åh, den har jeg sett! Faktisk i researchøyemed da jeg gikk på fotokunstskole. Har også sett de andre du nevner. Kult er ordet, ja. Ikke akkurat så mye skremmende som fascinerende.

gamlebyen
05-10-11, 13:16
Det er jo moralen som er det mest interessante i disse hockeytallsfilmene med Jason, Mike og Freddy. De som har sex, tar droger, stæler, ljuger, er de som dør først... Men i The Day of the Living Dead, originalen, ikke Snyders forfredlige remake, kan man også fort se når non dør, og det er dersom de har på seg lyst tøy eller står foran en lys vegg, hehe

Photobscura
05-10-11, 13:31
Det er jo moralen som er det mest interessante i disse hockeytallsfilmene med Jason, Mike og Freddy. De som har sex, tar droger, stæler, ljuger, er de som dør først... Men i The Day of the Living Dead, originalen, ikke Snyders forfredlige remake, kan man også fort se når non dør, og det er dersom de har på seg lyst tøy eller står foran en lys vegg, hehe
Der har man en fordel som "syndig" skandinaver, at den moralen er så lettgjennomskuelig at den bare blir et ekstra underholdende moment. ;)
Men når man først snakker om Mike: Halloween er en av de desidert feteste innenfor sin sjanger, og kanskje en av Carpenters høydare. Jeg grøsser på ryggen bare jeg tenker på den korte lille scenen der man ser at noen observerer Jamie Lee Curtis rollefigur fra vinduet i døra innenfra Myershuset. Dét er en vidunderlig omgang med antydningens kunst. ;)

Photobscura
05-10-11, 13:33
Og jeg antar du mener Day of the Dead, en av de herlige Romaro-klassikerne! Helt enig! Zombier er kanskje ikke det mest skumle i verden (sett at de beveger seg i sneglehastighet og er dumme som brød), men det hele mister sin siste rest av "mening" når det bare er gørr og splatt og velting i innvoller ... :rolleyes:

gamlebyen
05-10-11, 13:34
Det er en fantastisk scene ja. Rett og slett en klassiker hele filmen. Også Donald Pleascence da!

Og litt sånn apropos foto, Blow up med Vanessa Redgrave (damn!) og David Hemmings. Ikke en skrekkfilm, men en herlig thriller. Selv om jeg mener gatefoto er artigere ;-)

Photobscura
05-10-11, 14:00
Det er en fantastisk scene ja. Rett og slett en klassiker hele filmen. Også Donald Pleascence da!

Og litt sånn apropos foto, Blow up med Vanessa Redgrave (damn!) og David Hemmings. Ikke en skrekkfilm, men en herlig thriller. Selv om jeg mener gatefoto er artigere ;-)
Ah, Blow Up mener jeg å ha sett i filmklubbforbindelse for mange år siden. Det er grenser for hvor mye plass det er i hukommelsen, så det dukker jo stadig vekk gode gamle kultfilmer jeg bare MÅ se opp igjen. Filmnørderi forplikter. ;) Bl.a planlegger jeg en liten Russ Meyer-kavalkade i løpet av vinteren :D

Men, ja, tilbake til Skrekkfilmer. Eller, jeg har ikke så mye mer å si atm, men bare en påminnelse (like mye for meg selv) til å ikke spore helt av. :p

Carisma
05-10-11, 15:23
What? Er ikke det amerikaniseringen av Tale of two sisters? Hvis det er den jeg tenker på så var den elendig i forhold til ToTS. Overfoklart, som all amerikansk "skrekk"...

De som faktisk fungerer er de hvor man ikke gjemmer seg bak en påstått ekthet, som f.eks Paranormal Activity.
Syns slutten var en kjempenedtur på den, ellers var den overraskende bra. Selv min o-så-tøffe politi-fetter innrømmet å ha hoppet i kinostolen og sovet dårlig etter å ha sett den :D

Men når vi snakker om slutter, Jeepers Creepers var en ganske elendig film, men den sluttdetaljen sitter på netthinna :rolleyes:

Noen som vet om Millenium-serien er mulig å laste ned fra noe sted forresten?

Fikk forresten lyst til å se nattevakten igje, selv om jeg har sett den sikkert ti ganger. Kanskje på tide å gi "Siste time" en ny sjanse også?

Rin
05-10-11, 15:27
Men når vi snakker om slutter, Jeepers Creepers var en ganske elendig film, men den sluttdetaljen sitter på netthinna :rolleyes:

Jeg har glemt slutten på den. :p Men jeg husker jeg faktisk syntes den var dritskummel i første del, helt til det ble åpenbart hva "det skumle" var - suspense er jo som regel skumlere enn "se, et monster", bleh!

halkatlala
05-10-11, 16:07
har ikke lest mer enn første 2 sidene av den tråden her, men skal gjøre det når jeg får tid. har fått satt på et par nedlastninger :D
hvis noen her ikke har sett donnie darko så er den værdt å se selv om den kanskje ikke går under skrekkfilm. den kødder i hvertfall med hodet ditt :)

Photobscura
05-10-11, 17:25
Jeg har som sagt ikke sett originalen av The Uninvited, så jeg skal ikke uttale meg. Men jeg syntes jo den amerikanske var bra, men uten sammenligning, da.
- suspense er jo som regel skumlere enn "se, et monster", bleh!
Ja! Helt enig!

Photobscura
05-10-11, 17:26
har ikke lest mer enn første 2 sidene av den tråden her, men skal gjøre det når jeg får tid. har fått satt på et par nedlastninger :D
hvis noen her ikke har sett donnie darko så er den værdt å se selv om den kanskje ikke går under skrekkfilm. den kødder i hvertfall med hodet ditt :)
Donnie Darko er en av mine evige favorittfilmer, men det er jo langt fra skrekk, da. ;)

gamlebyen
05-10-11, 20:20
ble så inspirert her nå, så anskaffer Halloween (78), Friday the 13th (80) og remaken av Nightmare. Yihaa. Er jo snart allehelgensaften....

Photobscura
05-10-11, 20:52
ble så inspirert her nå, så anskaffer Halloween (78), Friday the 13th (80) og remaken av Nightmare. Yihaa. Er jo snart allehelgensaften....
Ho ho! (Og jeg skal være den hvite dronninga fra Alice in Wonderland! :hearts:)

Jeg må si jeg begynner å bli rimelig nysgjerrig på den Thale, altså. Tolker det dithen at det er en film som kaster seg litt på etterdønningene av Trolljegeren, og får en følelse av at det kommer til å handle om en hulder. Fant en teaser her (http://www.youtube.com/watch?v=ElBJTweh_T4&feature=related), og denne (http://www.thalemovie.com/) faktisk ganske ekle nettsida deres, som gir i grunn null info. Litt får man vite på facebook, da. Men ikke mye. Ooo, spennende! The suspense! :D

gamlebyen
05-10-11, 21:09
Ho ho! (Og jeg skal være den hvite dronninga fra Alice in Wonderland! :hearts:)

Om vi er i byen da, er vi trolig på konsert. Så da får jeg gå som Kerry King fra Slayer. Minst mulig jobb, hehehe.

gamlebyen
05-10-11, 21:12
det er godt mulig at det er hulder ja. ser jo ut som hale i frysern. hun nynner, det er vann i nærheten av henne.

Kult at folketroen brukes i norsk film som skiller srg fra rene filmatiseringer av myter og eventyr

Photobscura
05-10-11, 21:18
det er godt mulig at det er hulder ja. ser jo ut som hale i frysern. hun nynner, det er vann i nærheten av henne.

Kult at folketroen brukes i norsk film som skiller srg fra rene filmatiseringer av myter og eventyr
Ja, absolutt! Selv om jeg synes Trolljegeren hadde et ganske tynt plott og en noe unaturlig dialog (hvilket kanskje kan være litt typisk norsk film til tider ...?!), så var stemningen og effektene helt utrolig råe!

Vi har en del å gå på her oppi skumle mørke nord når det kommer til skrekkfilmgenren. Men jeg irriterer meg lett over småting jeg, da. Hva het den blodige løpe i skogen-skrekken med søttitallungdom som kom for noen få år siden?
Jeg husker i alle fall at jeg irriterte meg grenseløst over at hun ene løp rundt i en identisk singlet venninna mi kjøpte på H&M året før, og at rollefigurene het ting som "Camilla" og sånn. Hvem født på femtitallet het det? De het Terje og Gerd og Aud og lignende! Gah!

gamlebyen
05-10-11, 21:43
Ah den der med Henriette Brusgaard... Rovdy (thank you, IMDB)

Selv mener jeg at De Dødes Tjern er en av de beste norske skrekkfilmene til dags dato

Carisma
05-10-11, 22:15
Selv mener jeg at De Dødes Tjern er en av de beste norske skrekkfilmene til dags dato
Den er bedre som hørespill :ja:

Brokkoli
07-10-11, 15:18
Tilgi meg, orker ikke bla meg gjennom hele tråden...

Sett Rosemary's Baby?

Brokkoli
07-10-11, 15:21
Donnie Darko er en av mine evige favorittfilmer, men det er jo langt fra skrekk, da. ;)

Min favorittfilm også! Jeg har sett den 14 eller 15 ganger nå...

Photobscura
07-10-11, 17:11
Tilgi meg, orker ikke bla meg gjennom hele tråden...

Sett Rosemary's Baby?
But of course! :D Cluet her er nok kreativitet. Jeg har stort sett alle klassikere et titalls ganger. :o
Men du er tilgitt, assa.

Kanutten
08-10-11, 10:49
Half Light (http://www.youtube.com/watch?v=UiCIKHhd60Q)?? Med Demi Mooore?

Photobscura
08-10-11, 11:09
Half Light (http://www.youtube.com/watch?v=UiCIKHhd60Q)?? Med Demi Mooore?
Sett! ;) Ganske bra film. :)

Ja, forresten 157cm; nå har jeg sett første episoden av American Horror Story. Virker utrolig lovende, altså! Og det må jeg si -Jessica Lange! Herregud, hun er jo fantastisk. For ikke å snakke om Frances Conroy fra Six Feet Under. Dette lover bra!

Ellers har jeg sett et par skrekkomedier de siste dagene. Tucker and Dale vs Evil, den står til laug, altså. Haha! Egentlig et ganske festlig konsept, hvor man på en slags snedig måte ser type Texas Chainsaw Massacre, The Hills Have Eyes etc fra "den andre siden". (Men likevel ikke). Jeg så også I Sell the Dead. Helt ok, nydelig filmatisk, og Ron Perlman bærer mye av filmen. Jeg tror jeg mista litt av gleden over filmen ved at jeg var ukonsentrert og stoppa filmen omtrent hvert femte minutt. Men estetisk sett var den nesten litt sånn Gilliam/Burton-ekteskap. :)

Kanutten
08-10-11, 11:20
Black Death (http://www.youtube.com/watch?v=sj3Jw1DLGpA&feature=fvst)
Det står at den er skrekk/triller, men jeg er nå ikke helt enig.

Kanutten
08-10-11, 11:22
Eller The Dark (http://www.youtube.com/watch?v=2PQmZGf36DE).... Skal se den på nytt igjen i kveld.

Kanutten
08-10-11, 11:26
Begge sistnevnte filmer har Sean Bean (http://www.youtube.com/watch?v=L8n9-fldnJM&feature=results_video&playnext=1&list=PLF02C7AB177844149) i en av hovedrollene... Han er bare herlig! :love:

Photobscura
08-10-11, 11:29
Black Death (http://www.youtube.com/watch?v=sj3Jw1DLGpA&feature=fvst)
Det står at den er skrekk/triller, men jeg er nå ikke helt enig.
Denne har jeg ikke hørt om. Har du sett den? Den så ikke akkurat skrekk ut, nei, men jeg har satt den på nedlastning. Har tydeligvis blitt litt hekta på "historisk" middelalder fantasy-drama etter Games of Thrones.

Kanutten
08-10-11, 11:35
Og her er han med i et par filmer til:

Silent Hill (http://www.youtube.com/watch?v=f5mT5LhbRJw) og Silent Hill2 (http://www.youtube.com/watch?v=aabaEswyYUg&feature=related)

Kanutten
08-10-11, 11:35
Denne har jeg ikke hørt om. Har du sett den? Den så ikke akkurat skrekk ut, nei, men jeg har satt den på nedlastning. Har tydeligvis blitt litt hekta på "historisk" middelalder fantasy-drama etter Games of Thrones.

Vi skulle se den i går kveld, men jeg sovnet.. :o

Photobscura
08-10-11, 11:41
Silent Hill-filmene har jeg sett. Tror man trekker veksler på å ha spilt spillet først. Men de var ikke så verst ekle.

Carisma
08-10-11, 11:53
Sikkert nevnt her før, en hva heter den spanske om det barnehjemmet? Den var faktisk ganske bra.

Denne var litt creepy mener jeg å huske: http://www.imdb.com/title/tt0339385/

Rec var skummel! (spansk igjen, de er ikke dumme de spanjakkene)
Og regner med du har sett Død Snø?

Photobscura
08-10-11, 12:58
Sikkert nevnt her før, en hva heter den spanske om det barnehjemmet? Den var faktisk ganske bra.

Denne var litt creepy mener jeg å huske: http://www.imdb.com/title/tt0339385/

Rec var skummel! (spansk igjen, de er ikke dumme de spanjakkene)
Og regner med du har sett Død Snø?
Orphanage og Rec har jeg sett. Veldig bra begge to. :ja:

Og takk for tips, den har jeg faktisk ikke sett! :)

Carisma
08-10-11, 14:32
Orphanage og Rec har jeg sett. Veldig bra begge to. :ja:

Og takk for tips, den har jeg faktisk ikke sett! :)

Død snø eller den danske? Død snø er kanskje mest humor. :D

Kanutten
08-10-11, 14:56
Jeg husker ikke om Black Sheep (http://www.youtube.com/watch?v=0gEDUDmZkyc) har vært nevnt, men den er morsom ala Død snø.

Photobscura
08-10-11, 20:32
Død snø eller den danske? Død snø er kanskje mest humor. :D
Nei, den danske. Seff har jeg sett Død Snø! :D
Jeg husker ikke om Black Sheep (http://www.youtube.com/watch?v=0gEDUDmZkyc) har vært nevnt, men den er morsom ala Død snø.
Den er ganske festlig. Og jeg har så klart sett den også. ;)

Yrla
11-10-11, 13:40
har noen sett insidious (og death sentence) av regissør james wan?

BenteR
11-10-11, 14:12
WOW, en skrekkfilm tråd:D
Jeg elsker skrekkfilmer, men aller helst den typen som får man til å TRO man aner hvem som er fælingen /hva som er poenget, og så blir alt snudd på hodet de siste 15 minuttene.
En av mine store favoritter er "What lays beneath" (Under overflaten) med Harrison Ford og Michelle Pfeifer.
Ellers er jeg så gammel at jeg koser meg med "Rosemays baby", "Omen" og "Polteregeist".
Min flaueste opplevelse, som jeg fremdeles blir kraftig mobbet for hendte i -84. På den tiden hadde vi VCR-spiller med noen svære filmer. TV betydde NRK, og i enkelte videosjapper kunne man låne filmer under disken.
Gubben skulle være grei med meg og lånte en totalforbudt grøsser som het "Zombie Flesheater", og så gikk han og la seg.
Der satt jeg i stuen i det gamle huset med vinduer som trakk så voldsomt at gardinene flagret vilt og så på en skikkelig blodig og råtnende grusom zombie film.
Det ble for heftig, så jeg vekket gubben og ba han holde meg med selskap slik at jeg kunne se den ferdig.
Det glemmer han aldri, og selvfølgelig måtte han jo fortelle alle vennene våre at jeg var i grunnen litt pysete:rolleyes:

Photobscura
11-10-11, 16:04
Jeg har sett Insidious, faktisk veldig bra angående det å skvette. :)

Photobscura
11-10-11, 16:07
WOW, en skrekkfilm tråd:D
Jeg elsker skrekkfilmer, men aller helst den typen som får man til å TRO man aner hvem som er fælingen /hva som er poenget, og så blir alt snudd på hodet de siste 15 minuttene.
En av mine store favoritter er "What lays beneath" (Under overflaten) med Harrison Ford og Michelle Pfeifer.
Ellers er jeg så gammel at jeg koser meg med "Rosemays baby", "Omen" og "Polteregeist".
Min flaueste opplevelse, som jeg fremdeles blir kraftig mobbet for hendte i -84. På den tiden hadde vi VCR-spiller med noen svære filmer. TV betydde NRK, og i enkelte videosjapper kunne man låne filmer under disken.
Gubben skulle være grei med meg og lånte en totalforbudt grøsser som het "Zombie Flesheater", og så gikk han og la seg.
Der satt jeg i stuen i det gamle huset med vinduer som trakk så voldsomt at gardinene flagret vilt og så på en skikkelig blodig og råtnende grusom zombie film.
Det ble for heftig, så jeg vekket gubben og ba han holde meg med selskap slik at jeg kunne se den ferdig.
Det glemmer han aldri, og selvfølgelig måtte han jo fortelle alle vennene våre at jeg var i grunnen litt pysete:rolleyes:
What Lies Beneath så jeg for ikke lenge siden, skjønner hva du mener! :) Og Omen og Poltergeist er av evige favoritter. Jeg tror jeg hadde litt for store forventninger til Rosemarys Baby, men for all del. :)

Jeg blir aldri skremt av blodige gørrete filmer lenger, det er det med suspense og overraskelse og det der som virkelig tar meg på senga, og skremmer livsskiten ut av meg. Men når filmen er over er nervene tilbake på plass. :) (Bortsett fra i bakrus etter spritfylla. Haha. Dum idé ... :rolleyes:)

Yrla
11-10-11, 19:43
Jeg har sett Insidious, faktisk veldig bra angående det å skvette. :)JHe he, ikke bare bra på det vel?

Photobscura
11-10-11, 19:53
JHe he, ikke bare bra på det vel?
Neida. Plottet er helt kurant! Skuespillet ... sånn helt ok! Styrken til denne filmen ligger i nettopp skrekkmomentet. Overraskende sekvenser som holder deg i hevd. :)

Yrla
11-10-11, 20:05
Ok, høres greit nok ut. Da ser jeg den. Takk.

halkatlala
12-10-11, 11:19
ja, jeg har sett insidious og synes den var kjempekul :D

Yrla
12-10-11, 14:18
ja, jeg har sett insidious og synes den var kjempekul :DTakk:)