Om det f.eks står på pakken med blomkål/broccoli at den inneholder 2 gram karbohydrater pr. 100 gram vare, men lenger ned står det at det også inneholder 2 g kostfiber pr. 100 gram. Skal jeg regne inn dette tallet også da slik at det blir 4 karber pr. 100 gram? Eller skal jeg bare regne 2 karber? Blir ikke enig med meg selv her for såvidt jeg vet ligger jo tallet for sånne vanlige hele blomkål/broccoli på rundt 3 karber pr. 100 gram så nå er jeg jammen usikker her. Men regner med noen her på forumet har klare svar på dette :p
Du skal da ikke regne kostfiberet i tillegg til oppgitt karboinnhold. Du skal regne oppgitt mengde karbohydrater.
Ok, da er vi enige. Men skjønner ikke hvorfor det står oppgitt bare 2 gram karbo pr. 100 gram på posen når det ifølge matvaretabeller er rundt 3 karbo pr. 100 gram for blomkål/broccoli? Noen som kan forklare meg dette????
Må være en feil? Hvilket merke var dette? Blomkål/brokkoli inneholder ca 3g pr 100..
Oi, husker ikke helt. Findus eller noe sånt regner jeg med. Jaja, har nå spist opp hele posen alene jeg :p Stekte koteletter og slang opp grønnsakene slik at de ble stekt i masse fett. Jammi! :D Men de krymper jo noe så grasalt da. 500 gram broccoli/blomkål ble ikke akkurat så mye som jeg trodde innen alt var stekt, kunne jo spist opp hele posen jeg uten problem i tillegg til 1 1/2 kotelett! :eek:
500 gram broccoli/blomkål ble ikke akkurat så mye som jeg trodde innen alt var stekt, kunne jo spist opp hele posen jeg uten problem i tillegg til 1 1/2 kotelett! :eek:
Da har du nok for lite fett i måltidene :ja:
Hehe, nei tror ikke det. Fører logg så jeg ser hvor jeg ligger sånn ca :)
Er vel mere det at etter at jeg ble gravid siste gang (i fjor) og ihvertfall da jeg begynte å amme for snart 7 måneder siden så har jeg fått en enorm appetitt og kan spise virkelige STOOORE måltider. Blir ikke mett hvis ikke!!! :confused: Aner ikke hvordan jeg skal komme meg tilbake til mitt gamle jeg. Ammer jo litt enda, men ikke så mye som før så jeg skjønner ikke at det ikke begynner å regulere seg tilbake til "som før" tilstand igjen. Men kanskje kroppen har for mye hormoner ennå i og med at jeg ammer selv om det er lite?
Nå har jeg ikke peilign på amming, poenget mitt var at det er fettet man blir mett av.
Joda, skjønte at du mente det og det er jo faktisk sant! :p Men synes igrunn jeg spiser nok fett jeg, men mulig jeg kan spise enda mere da. Ligger jo på 70 - 75 % stort sett og det er jo bra, og spiser rundt 1800 - 2200 kcal pr. dag så vil jo tro det skal være nok mat da.