View Full Version : Alternativ til vaksine!
Det finnes mange bra alternativer til å ta svineinfluensavaksina, men en av mine absolutte favoritter er Ionisert Kolloidalt sølv.
"Kolloidalt sølv er det perfekte alternativ til en potensielt skadelig og til tider dødelig vaksine. Nå når FHI(Folkehelseinstituttet) og norske myndigheter har gått sammen for å massevaksinere nordmenn er det viktig at du kjenner til alternativene til vaksine for å beskytte deg selv og dine. Dette er på ingen måte det eneste som kan beskytte ditt immunforsvar og bygge opp ditt forsvar, fjerne virus, bakterier og sopp, men det er et ypperlig alternativ.
Noen som har andre bra alternativer:)? Bortsett fra lavkarbo da. For meg er det nesten en forutsetning for optimal helse.
Kolloidalt sølv er det perfekte alternativ til en potensielt skadelig og til tider dødelig vaksine.
Vi vil her ikke rådgi deg til verken det ene eller det andr
Jah.. :rolleyes:
Litt drøyt å ville tjene penger på andres usikkerhet når det gjelder vaksine.
Nå er ikke Wikipedia min favorittkilde, men det slåes iallefall fast at effekten av kollodialt sølv (http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_uses_of_silver) er omdiskutert.
Et søk i Springerlink (artikkeldatabase, jeg har tilgang via universitetet) gir meg kun en artikkel fra 1992 om effekten av kolloidalt sølv på virus. Rapporten er kort og mangelfull og konkluderer med at kolloidalt sølv muligens kan være virksom mot smallpox (er det meslinger kanksje?), men at det må underbygges videre.
Jeg ville ikke brukt en krone på kolloidalt sølv når det ikke er bedre dokumentert.
Intensjonen er god:)
Hva med vaksineprodusentene? Tror du de har en god intensjon? De tjener i hvert fall fett og fraskriver seg alt ansvar i forhold til bivirkninger. Det er bare bra å skape en motvekt til all propagandaen for vaksinen. Og jeg synes det er bra å ha en del alternativer før man bestemmer seg om man vil ta vaksinen eller ikke.
Store doser c-vitamin blir bl.a anbefalt av Dag Viljen Poleszynski. Og man må desverre betale en del hvis du skal ha store nok doser.
Denne (http://www.matoghelse.no/enkeltsider/blogg/vitamin-c-mot-svineinfluensa.aspx) artikkelen fra Mat&Helse om c-vitamin kan kanskje være av interesse :)
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/11/naturens-eget-antibiotikum/
Ehm... nyhetsspeilet er jo bare en side full av konspirasjonsteorier drevet av smågale folk ;)
Det er passe mistenkelig at den eneste seriøse artikkelen denne artikkelen henviser til (den fra Texas) ikke finnes i UC Berkeley's databaser. Jeg stoler mer på egne databasesøk, altså.
Kolloidalt sølv har bakteriedrepende effekter, men å si at det kan erstatte antibiotika generelt er å dra den vel langt. Det er det ingen forskning som tilsier.
Nyhetsspeilet er vel ikke akkurat kjent som en seriøs kilde. :rolleyes:
Hva med vaksineprodusentene? Tror du de har en god intensjon? De tjener i hvert fall fett og fraskriver seg alt ansvar i forhold til bivirkninger. Det er bare bra å skape en motvekt til all propagandaen for vaksinen. Og jeg synes det er bra å ha en del alternativer før man bestemmer seg om man vil ta vaksinen eller ikke.
Store doser c-vitamin blir bl.a anbefalt av Dag Viljen Poleszynski. Og man må desverre betale en del hvis du skal ha store nok doser.
Det er jo ganske lett å regne ut at det er du som står bak Altshop, og at det er du som tjener penger på dette om du får solgt noe på denne måten.
Jeg tror ikke legemiddelindustrien har snøhvit samvittighet, men jeg tviler på at staten vil kverke (eller skade) befolkningen sin. Det ville jo være en samfunnsøkonomisk krise.
Wikipedia har en svært god artikkel om C-vitaminer med mange gode kildehenvisninger. Man konkluderer med at megadoser med C-vitaminer mangler vitenskaplige bevis.
Jeg nevnte forresten kolloidalt sølv i lunchen idag. Det var ganske artig, blant en gjeng kjemikere. Vi ble sittende og diskutere hvorvidt magesyre ville redusere sølvioner og danne sølvklorid - og det vil det trolig, skal jeg tro denne kilden (http://www.silver-colloids.com/Pubs/hcl-study.html) (hvilket jeg forsåvidt ikke er helt fortrolig med, siden den går tilbake til en side som promoterer et gitt sølvprodukt. Men siden har et par poenger vi alle var enige om under lunchen: Sølv finnes kun enten som metallisk sølv eller som sølvioner - "ionic colloidal silver" er en selvmotsigende betegnelse. Monodisperse nanopartikler er også *noe* vanskeligere å fremstille enn å elektrolysere vann med sølvelektroder.)
Betale hva da?? c-vit i pulverform er megabillig på apoteket... Og sånn ellers skjer det ikke mye mer enn at man tisser litt ekstra..
Hvis man tar 10-20g om dagen blir det jo litt dyrt for noen. Kommer an på prioriteringene man har. Jeg bruker gjerne penger på bra mat og kosttilskudd. Vet du forresten hvilket apotek som selger 1kg askorbinsyre til 400-500kr? Jeg har bare funnet til 800kr:( Jeg har hørt at det er noen apotek i Oslo...any idea?
Jeg kan godt rekamere for okosjokolade.no [/URL]funksjonellmat.no, supernature (http://www.funksjonellmat.no), mat og helse[URL="http://www.matoghelse.no"] og diverse produkter også så lenge det er produkter jeg synes er bra.
Nyhetsspeilet er et alternativ til sladresider som VG og Dagbladet.
Alkazelters
14-11-09, 15:29
Mat og helse kan i allefall komme med godt belegg for at store doser med C vitamin har fungert.
http://www.matoghelse.no/enkeltsider/blogg/vitamin-c-mot-svineinfluensa.aspx
Nyhetsspeilet er en gjeng konspirasjonsteoretikere som de fleste siterer for å ha noe å le av.
Nyhetsspeilet er en gjeng konspirasjonsteoretikere som de fleste siterer for å ha noe å le av.
Signerer denne...
Så lenge nyhetsspeilet er så slapp med kildekritikk som de er, så anser jeg VG som blodseriøs i forhold. :D
Hillelille
14-11-09, 22:14
Alternativ til vaksine: Få influensa. Ligg på sofaen ett par dager. Bli frisk.
Alternativ med vaksine: Få vaksine. Få influensa. Ligg på sofaen 4-5 ganger i året. Bli frisk.
Selv er jeg skeptisk til vaksinen, men har tatt den.
MEN det jeg blir litt oppgitt over er hvor mange som fyker til legen for å få ymse piller for både hist og pist UTEN å tenke på bivirkninger...
Dessuten... Influensaen(influensavaksinen utarter seg på mange måter. Noen blir syke uansett valg, og noen blir ikke syke. Går IKKE an å generalisere.
Er det ikke litt "pussig" at på ett nettsted hvor vi møtes som velger å tenke litt annerledes enn statens ernæringsråd, vi som stadig blir stempla som uvitende og sjølmordskandidater gjennom maten, møter de som tenker annerledes rundt vaksine med å snakke om konspirasjonsterorier og nærmest slakter de som folkefiende nummer 1?
Hvem vet, kanskje de har rett og vi tar feil?
Bare en liten tanke.....
Er det ikke litt "pussig" at på ett nettsted hvor vi møtes som velger å tenke litt annerledes enn statens ernæringsråd, vi som stadig blir stempla som uvitende og sjølmordskandidater gjennom maten, møter de som tenker annerledes rundt vaksine med å snakke om konspirasjonsterorier og nærmest slakter de som folkefiende nummer 1?
Hvem vet, kanskje de har rett og vi tar feil?
Bare en liten tanke.....
Lillebror er ekstremt opphengt i at vaksinen er farlig. Da jeg viste ham et datablad på thimerosal ble han stille. Det viser jo svart på hvitt at kvikksølvmengene i thimerosal IKKE er farlige.
Det er stor forskjell på forskning på ernæring, hvor man kan komme frem til fullstendig forskjellige resultater avhengig av hvilket utgangspunkt man bruker (slik lavkarbo er rammet av) og forskning på dødelighet av ymse stoff.
Dessuten er det ingen her inne som påstår at høykarbomat er en sammensvergelse av en hemmelig verdensorden, iallefall ikke som jeg har sett... :rolleyes:
møter de som tenker annerledes rundt vaksine med å snakke om konspirasjonsterorier og nærmest slakter de som folkefiende nummer 1?
nå var det vel ikke det at det finnes alternativer som ble slaktet, men kilden det henvises til...
Ehm... nyhetsspeilet er jo bare en side full av konspirasjonsteorier drevet av smågale folk ;)
Så lenge nyhetsspeilet er så slapp med kildekritikk som de er, så anser jeg VG som blodseriøs i forhold. :D
Akk ja, internet, assa!
Savner "VG er en drittavis!" -reklamen, jeg nå.
Men, altså: jeg har vært inne på både nyhetsspeilet (ny ting) og vg-nett (vektklubben/gammel ting) ... og må si meg uenig med begge to.
Å bruke Youtube som kilde, evt. wikipedia, det er useriøst.
Jeg tror at mye av den forskningen som gjøres er styrt av penger. Ett eksempel er forskning på mat. Hva ville konsekvensen blitt for det norske landbruk hvis alle la om til lavkarbo mat, jo de ville måtte legge om drifta si ganske radikalt og staten måtte punge ut med penger til det. På samme måte tror jeg det er med vaksine. Hvorfor skal barna våre vaksineres mot helt ufarlige barnesykdommer? Jo fordi det koster å være hjemme fra jobb med syke barn. Da snakker jeg om røde hunder for gutter og kusma for jenter. Jeg tror alle barn har godt av å ha noen barnesykdommer.
Men dette er jo helt utafor det som dette forumet dreier seg om, så jeg skal legge denne ballen død.
Må dere alle, både vaksinerte og uvaksinerte ha en fin dag.
Jeg tror at mye av den forskningen som gjøres er styrt av penger. Ett eksempel er forskning på mat. Hva ville konsekvensen blitt for det norske landbruk hvis alle la om til lavkarbo mat, jo de ville måtte legge om drifta si ganske radikalt og staten måtte punge ut med penger til det. På samme måte tror jeg det er med vaksine. Hvorfor skal barna våre vaksineres mot helt ufarlige barnesykdommer? Jo fordi det koster å være hjemme fra jobb med syke barn. Da snakker jeg om røde hunder for gutter og kusma for jenter. Jeg tror alle barn har godt av å ha noen barnesykdommer.
Jeg kjenner jeg blir littegranne provosert... nå jobber jeg tett opp mot forskning, skal muligens begynne å forske til våren og iallefall neste høst, så jeg reagerer nok mer enn mange. Men isetedet for å tro at mye av forskningen er styrt av penger, hva med å faktisk undersøke hva som skal til for å få et forskningsprosjekt og hvordan midler bevilges til dette?
*lei av å bli beskyldt for å være korrupt*
Unnskyld Margrethe. Det va aldri meninga å si at forskere er korrupt og det trur jeg ikke ett øyeblikk e noe stort problem. Men jeg tror de som bevilger penger til forskning velger hvilke områder de vil prioritere og ikke minst ikke prioritere. Forskere er som andre prisgitt at noen betaler for den jobben de gjør.
Unnskyld Margrethe. Det va aldri meninga å si at forskere er korrupt og det trur jeg ikke ett øyeblikk e noe stort problem. Men jeg tror de som bevilger penger til forskning velger hvilke områder de vil prioritere og ikke minst ikke prioritere. Forskere er som andre prisgitt at noen betaler for den jobben de gjør.
Ja, det er man. Men f.eks Norsk Forskningsråd og EUs rammeprogram (altså statlig finansierte prosjekter) bevilger først og fremst der man ser sammfunnsproblemer som må løses. At barn dør av sykdommer som relativt enkelt kan forebygges er et samfunnsproblem, ikke at foreldrene deres må være hjemme fra jobb. Jeg nekter å tro at man ville fått gjennom et forskningsprosjekt på vaksiner med begrunnelsen at man ikke vil ha foreldrene hjemme fra jobb... I mange land har jo ikke foreldrene sykedager likevel, Norge er i en særstilling sånn sett.
Jeg nekter å tro at man ville fått gjennom et forskningsprosjekt på vaksiner med begrunnelsen at man ikke vil ha foreldrene hjemme fra jobb... I mange land har jo ikke foreldrene sykedager likevel, Norge er i en særstilling sånn sett.
Nettopp derfor koster syke barn staten Norge mye penger!
Og hva var hovedfokuset i starten av svineinfluensa hysteriet? Jo nettopp at Norge ville stoppe opp, halvparten av arbeidsstokken ville ligge utslått og samfunnsøkonomien ville knele... :rolleyes: At det var potensielt dødelig kom på banen først et stykke etterpå.
Jeg kjenner jeg blir littegranne provosert... nå jobber jeg tett opp mot forskning, skal muligens begynne å forske til våren og iallefall neste høst, så jeg reagerer nok mer enn mange. Men isetedet for å tro at mye av forskningen er styrt av penger, hva med å faktisk undersøke hva som skal til for å få et forskningsprosjekt og hvordan midler bevilges til dette?
*lei av å bli beskyldt for å være korrupt*
Dessverre er det forskere som jukser for pengenes skyld... bla denne (http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1207468.ece) karen.. La oss bare håpe at det ikke er så mange av juksefantene.
Jeg synes det er interessant at Rockefeller, en av verdens mektigste menn, var med på å starte Folkehelseinstituttet i Norge...
Nå har jo han vært død i mere enn et par dager, så jeg skjønner ikke problemet. Og å la slike utsagn "henge i luften" blir for dumt. Folkehelseinstituttet ble opprettet i en tid da Norge var nærmest som et u-land å regne, på mange felt. Det er ikke et ukjent fenomen at rike mennesker, og land, også idag bidrar for å heve standarden på endel felter i fattige land rundt omkring i verden. Hvilken betydning skulle dette evt ha hatt, og hvilken (farlig) effekt skal det liksom gi i dagens samfunn? Det er da norske myndigheter som drive det. Han startet også bl.a to universiteter (kanskje flere, for alt jeg vet) er de "farlige"?
Hvis du virkelig tror at landet vårt blir styrt av de "folkevalgte" og av gode intensjoner burde du ta en titt i boka "Sov, mitt lille Norge" eller "Vaksinasjon - hva er sannheten om vaksiner?". Her er en bokanmeldelse av en av bøkene: http://www.rolfkenneth.no/NWO_review_Ertresvaag-2008.html. Evt. søke andre uavhengige kilder til informasjon...og da mener jeg så klart ikke bare nyhetsspeilet:P Det var ikke ment som en kildehenvisning. Det var mer ment som et sted for å lese om alternative ideer og informasjon.
Denne (http://www.aftenposten.no/helse/article3377229.ece) siden sier også litt....
Joda, leser også de artiklene linkene er til. Poenget mitt var at når man bruker en diskusjonsteknikk der man "lar ting henge i lufta", så er det gjerne fordi man forventer at motparten ikke "kan" si en imot. Jeg kan. Og jeg gjør det. Ikke nødvendigvis fordi jeg er totalt uenig, men fordi jeg gjerne vil gjøre meg opp en mening selv, i likhet med alle andre. Og jeg VET også, at om jeg gidder å grave litt, så er det helt sikkert mange artikler og bøker som gir et annet syn på saken, enn slik det blir framstilt her.
Sånn er det, når all informasjon (eller i alle fall det meste) er tilgjengelig, også desinformasjon. Biter av en sannhet gir ikke hele sannheten, hverken for meg eller andre. Blir ikke diskusjon av slikt, bare fremlegging av mer-eller-mindre sikre/sanne fakta. Det blir som å diskutere religion, eller tro. Lite konstruktivt, gjerne, og grobunn for mistro og feiltolkninger. Jeg foretrekker å la folk tro det de vil, så lenge de ikke prøver å dytte det ned i halsen på meg. Fakta er, for meg, "harde tall", og ALLE tall. Så får tolkningene stå for seg selv. Alt kan misbrukes, om det er den ene eller andre siden som gjør det..
Hehe jeg visste ikke at jeg hadde en diskusjonsteknikk og det var ikke meningen å la det henge i lufta. Men jeg tar med meg det:) Synes bare det er interessant å høre hva folk har og si. Og det kommer fram mye bra info her.
Hvis det viktige for deg er de harde fakta, hvordan kan du da gå på ett kosthold som i følge norske myndigheter er selvmord?
Har de norske myndigheter monopol på "harde fakta" da ?
I "Din mirakelhjerne" som forsåvidt er en interessant bok, gir de mettet fett hovedskylda for diabetes og backer det opp med "forskning" fra Rockefeller University. Jeg har ikke lest ut boka ennå, men sukker blir nesten ikke nevnt som noe negativt.
Denne (http://www.aftenposten.no/helse/article3377229.ece) siden sier også litt....
Den der var hundreogtredve hakk mer troverdig enn hjemmesiden til RolfKenneth (som forøvrig lenket til Nyhetsspeilet).
Jeg syns det er trist at konspirasjonsfantastene har kastet seg mot denne vaksinen, for da drukner reell kritikk i støyen.
Når det er sagt mener jeg at vi som kan ta vaksinen skal gjøre det. :fanesak:
Jeg gjentar: Det er trist at konspirasjonsfolket har kastet seg mot denne vaksinen og dermed støyer for reell kritikk og skepsis. vaksineaksjon.no har lenker til nyhetsspeilet, og fremstår dermed som useriøs i mine øyne. Leit. :(
Ellers er det laget en isopati/homeopati medisin som heter Inflenzuinum.
Isopati er å behandle likt med likt. Influenzinum er laget av svineinfluensavirus H1N2, influensavirus H3N2 og influensavirus B. Den er potensert homeopatisk og fås kjøpt på apotek - alle kan bestille inn om ikke de har.
For de som er interessert foreslås følgende fra DCG:
Forebyggende: Influenzinum D12 - 3 kuler smeltes under tungen utenom mat og drikke 1 gang om dagen i opptil 3 uker.
Behandlende: Influenzinum D200 - 3 kuler smeltes under tungen hver halve time i opptil 3 dager.
Noen er mere følsomme enn andre - så om man tar det forebyggende og føler at det kommer noen symptomer, så ville jeg ventet til de avtok før jeg fortsatte. Det er ikke farlig.
Behandlende - om man kjenner at symptomene blir borte/mindre etter en dose så er det lurt å ta ny dose når de er på vei tilbake i styrke. Vi er individuelle, og det er aller best når man kan jobbe sammen med kroppen i dens takt :)
Det var fantastisk herlig å se www.vaksineaksjon.no (http://www.vaksineaksjon.no) sin plakat på en helside i Dagbladet. Det er herlig å se at en reell folkebevegelse, som establissementet, og de underkuede profeter stempler som "konspirasjonelle" kan få fram sitt ord når de står sammen. De er glad i å stemple folk, for noen år siden fant de opp terrorister, og når er det altså konspirasjonsteoretikere. Alt som truer deres makt så stemples.
Jeg er overrasket av å se mye ignoranse blant lavkarbo-folk (eks. angrep mot fri presse i nyhetsspeilet.no). En av de viktigste effektene med ett godt lavkarbo, makrobiotisk kosthold er jo åpenheten mot nye ideér (vi bryter jo med de kostholdsveiledningene en forræderisk stat gir oss). Dette igjen gir oss energi til å se store maktstrukturer i samfunnet, bl.a. steriliseringsprosjektet til FHI.
Har forresten prøvd produktene fra AltShop, og de anbefales på det sterkeste! Spesielt hvis ditt lavkarbokosthold er syrebasert. Eller stikk innom Dag på Jar for å spørre om pH-balansen. Sølvvann til folket! :)
For det første, konspirasjonsteoretikere er slett ikke noe nytt begrep. For det andre, at det finnes fri presse betyr ikke at alt som blir skrevet skal slukes rått. Å ikke gå i mot en statlig anbefaling av f.eks vaksine betyr ikke at man ikke tenker selv, og ikke er skeptisk til statens eller andres motiver. Selvsagt er det grums både i Norge og andre land, det er det ingen tvil om. Men å tro at staten vil påføre hele befolkningen sin sykdom og/eller død gir jo ingen mening. Hvordan skal staten overleve uten befolkning? Hvordan skal staten greie enorme de enorme helseutgiftene som nødvendigvis må komme hvis vaksinen gir helseproblemer? Det er lov å bruke litt logikk også.
Men å tro at staten vil påføre hele befolkningen sin sykdom og/eller død gir jo ingen mening. Hvordan skal staten overleve uten befolkning?
Det handler vel ikke om å påføre sykdom og død, men at noen er veldig ivrige på å tjene penger på noe som kanskje ikke engang virker, og som det ikke har vært tid og mulighet til å teste ordentlig.
At det kan blie store utgifter av langtidssvirkninger kan jeg aldri tenkt meg de har tatt med i beregninga. De satser vel på å utvikle en medisin mot det innen den tid... :rolleyes:
Apropos bullshit...
http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=580856
Legemiddelet «Silver Light» skal ifølge reklamen uskadeliggjøre alle typer virus, bakterier og sopp. Det står også at det dreper hiv, og kan kurere en lang rekke andre sykdommer.
At de våger!! :eek: :rolleyes:
Legemiddelverket sier til Dagbladet at de mener markedsføringen av sølvvannet er klart alvorlig.
mofeloke? Og det betyr...?
Hvis dette sølvopplegget kunne drepe virus og hiv og gud vet hva, så hadde vi vel ikke hatt hiv? Eller noe annet? Eller.. åh, kanskje det er fordi det er så mye konspirasjon ute og går at disse menneskene som produserer dette ikke får lov til å reise til å reise til afrika og redde menneskeheten fra hivspøkelset? Ja, jammen - det tror jeg ikke mye på! :rolleyes:
Det er en grunn til at folk ikke har hørt så mye om kolloidalt sølv. Hvis folk blir kurert for sykdommene sine med et kosttilskudd som kan lages selv, tjener ikke legemiddelindustrien særlig mye penger på sine "medisiner" som ikke er noe annet enn symptombehandling med bivirkninger.
Akk, Prior-Omelett.. Må jeg virkelig forklare dette?
Du må virkelig åpne for at alt du har trodd på kan være feil. Det er en fundamental filosofisk forutsetning for argumentasjon. Du nekter å høre på ny informasjon, grunnene kan være mange, og du finner nok ut av hvilke som er dine etterhvert. Men med så mange andre som angriper "konspirasjonsteoretiekere", så er det vanligvis for å mate ditt eget ego.
Nei, ordet konsiprasjon gjøres aktuell, og børstes støv av.
Jeg sier ikke du skal sluke ting rått. Det er bare at siden faktaene er radikale nekter din rasjonelle tankegang å akseptere dette, da det bryter med det livet du har laget selv, i ditt hode. Noen vil si at samfunnet har skylden (og som sosiolog burde jeg kanskje promotert dette sterkere), men jeg mener mye av din verdensanskuelse skapes i et fantastisk samspill mellom kjemiske prosesser, som også inneholder tankers verdi.
Det er trist at veien er lang, og ja, jeg vet - vanskelig. Men det er mulig.
"Det enkelte menneske blir handicappet av å bli konfrontert med en konspirasjon så skremmende at han ikke kan tro den eksisterer." — J. Edgar Hoover, grunnlegger av FBI
mofe-loke: Det er lett å se hvordan massemediene i Norge har vridd det her til en økonomonisk sak som visst skal innebære profitt. Mediene i Norge idag fører farlige takter som minner mer om venezuelansk privat presse under Chavez sitt presidentstyre. Jeg håper du er smart nok til å innse ionisert kolloidalt sølv sine helseverdier. Man kan komme langt med å utvide sine kunnskaper om mineraler og metaller. Livet er ikke bare vitaminer, omega-3 og magnesium/selen o.l.
Og ja, www.vg.no (http://www.vg.no) er strengt tatt ikke veldig troverdig, eller hva? :o Sjekk Se&Hør på nett, der har de også siste marsipankakeoppskrift. Hurra, sløv leseren og sløv kroppen!
Morsom hersketeknikk.
Heksedoktorer som tar ibruk skumle remedier har folk trodd på til alle tider.."Lurium" ble jo også en suksess...verden vill bedras, og noen leiter etter spøkelser ved høylys dag. Vaksiner ble laget for å redde liv. redder de ikke liv så funker de ikke. Funker de ikke så tjenes det ingen penger. Vanskeligere er det ikke.
Vi omgir oss hver eneste dag med stoffer vi får i oss gjenom maten,lufta og vannet vi drikker. Det som forbauser meg mest blandt de jeg kjenner som er motstandere mot vaksine er at det er de selvsamme menneskene som fyller lungene med nikotin mange ganger daglig! Da synes jeg det blir ganske selvmotsigende å være imot en uskadelig vaksine.
Jeg har vaksinert meg i ti år..tok denne for to uker siden...har ikke merket en eneste bivirkning noengang!
Meslinger,kikhoste,difteri,stivkrampe,skarlagensfe ber,kopper...
alt dette ble utryddet av vestens vaksineringsprogram
og reddet mange liv i de årene jeg vokste opp.
Medesinsk forskning dreier seg først og fremst om å verne liv.
Selvfølgelig tjener de penger. Det er jeg inneforstått med. Men det gjør da vi og?
Hvor mange av oss er det som tjener våre penger på en totalt humanistisk,uselvisk og medmenneskelig måte? Ikke særlig mange er jeg redd!
Man skal tenke sjæl, det er greit....men det virker som enkelte bare måååå protestere for protestens skyld! Og det er ganske kjedsommelig.
Så langt har jeg ikke hørt ett eneste vettugt argument fra noen for at man ikke skal ta vaksine. Og den underlige bleke dama i tv igår som snakket svevende om hvor skeptisk hun var ...hun var en like dårlig reklame for budskapet sitt som Helios sine slitte, magre,bleike, livstrøtte kjerringer på 80tallet som fortalte oss hvor sunne vi ville bli om vi levde som dem!
Tenk sjøl...bruk huet..vær solidarisk...og vaksiner deg.
Mrs. Monroe, hva mener du med mofe-loke?
Det er en grunn til at folk ikke har hørt så mye om kolloidalt sølv. Hvis folk blir kurert for sykdommene sine med et kosttilskudd som kan lages selv, tjener ikke legemiddelindustrien særlig mye penger på sine "medisiner" som ikke er noe annet enn symptombehandling med bivirkninger.
Jeg tror du glemmer et vesentlig steg i mellom her - nemlig det som kalles grunnforskning. Det er forskning for forskningens skyld, ikke på oppdrag fra noen. Dra på en universitetslab du, så vil du oppdage at de aller fleste forsker for forskningens skyld - uten å tenke på kommersialisering i det hele tatt. På Stanford University ble professor Langer lenge uglesett av sine kollegaer nettopp fordi hans lab jobbet med kommersialisering av forskningen samtidig som de gjorde revolusjonerende oppdagelser. Kollegaene mente dette brøt med akademisk skikk, fordi hans lab ikke lenger var drevet av forskergleden i seg selv.
Jeg håper du er smart nok til å innse ionisert kolloidalt sølv sine helseverdier. Man kan komme langt med å utvide sine kunnskaper om mineraler og metaller.
Interessant! Jeg kan jo litt om dette...
Kolloidale sølvpartikler har bakteriedrepende effekt. Men å lage monodisperse kolloidale sølvpartikler ER noe annet enn å elektrolysere vann med sølvelektroder. Du får vann med litt sølvioner i, ikke sølvpartikler. Det metalliske sølvet løser seg ikke opp av seg selv og blir omdannet til nøytrale partikler av kolloidal størrelse. Det krever heller avanserte laboratorieteknikker. Ugelstadlabaratoriet i Trondheim vil sikkert kunne svare deg på hvordan de kan fremstilles, jeg kom aldri så langt som til syntese innen kolloidkjemi. Ionisert kolloidalt sølv er en umulighet - fordi man enten har metallpartikler eller ioner. Et ion er IKKE en kolloidal partikkel! Metall er kjennetegnet av sin ionesky som gjør dem nettopp nøytrale.
Ideen er god - men uten å kunne kjemien bak svikter det et sted på veien. Dessverre. Men drikk gjerne sølvvannet ditt og tro du blir bra - det sitter mye kraft mellom ørene våre.
Jeg er overrasket av å se mye ignoranse blant lavkarbo-folk
Det er jo nettopp fordi vi er vant til å undersøke, tenke og vurdere selv, da...
Jeg tror du glemmer et vesentlig steg i mellom her - nemlig det som kalles grunnforskning. Det er forskning for forskningens skyld, ikke på oppdrag fra noen. Dra på en universitetslab du, så vil du oppdage at de aller fleste forsker for forskningens skyld - uten å tenke på kommersialisering i det hele tatt. På Stanford University ble professor Langer lenge uglesett av sine kollegaer nettopp fordi hans lab jobbet med kommersialisering av forskningen samtidig som de gjorde revolusjonerende oppdagelser. Kollegaene mente dette brøt med akademisk skikk, fordi hans lab ikke lenger var drevet av forskergleden i seg selv.
Interessant! Jeg kan jo litt om dette...
Kolloidale sølvpartikler har bakteriedrepende effekt. Men å lage monodisperse kolloidale sølvpartikler ER noe annet enn å elektrolysere vann med sølvelektroder. Du får vann med litt sølvioner i, ikke sølvpartikler. Det metalliske sølvet løser seg ikke opp av seg selv og blir omdannet til nøytrale partikler av kolloidal størrelse. Det krever heller avanserte laboratorieteknikker. Ugelstadlabaratoriet i Trondheim vil sikkert kunne svare deg på hvordan de kan fremstilles, jeg kom aldri så langt som til syntese innen kolloidkjemi. Ionisert kolloidalt sølv er en umulighet - fordi man enten har metallpartikler eller ioner. Et ion er IKKE en kolloidal partikkel! Metall er kjennetegnet av sin ionesky som gjør dem nettopp nøytrale.
Ideen er god - men uten å kunne kjemien bak svikter det et sted på veien. Dessverre. Men drikk gjerne sølvvannet ditt og tro du blir bra - det sitter mye kraft mellom ørene våre.
Skjønte ikke så mye av dette jeg, men kanskje det å bli født med ei sølvskje i munnen er bra på flere måter??? :lol:
Finner ikke noe fornuftig på colloidal silver jeg.
Stort sett alt jeg fant var ufullstendig. Det dukket opp at grunnen til at en produsent i USA ikke lover kur mot spesielle sykdommer er at da kreves det vitenskaplig dokumentasjon på virkningen, og det kan tydeligvis ikke fremskaffes?
Den mest populære var http://www.silvermedicine.org/colloidalsilverstudytexas.html
Skriver ingenting om hva slags biofilm de bruker, og de har ingen kontrollgruppe med 0 ppm CS...
Men for all del, det er jo ikke dødelig å drikke, og som Margrethe sier - mye sitter mellom ørene :)
Edit: det handler vel om man tror på konspirasjonen eller ikke
Finner ikke noe fornuftig på colloidal silver jeg.
Stort sett alt jeg fant var ufullstendig. Det dukket opp at grunnen til at en produsent i USA ikke lover kur mot spesielle sykdommer er at da kreves det vitenskaplig dokumentasjon på virkningen, og det kan tydeligvis ikke fremskaffes?
Den mest populære var http://www.silvermedicine.org/colloidalsilverstudytexas.html
Skriver ingenting om hva slags biofilm de bruker, og de har ingen kontrollgruppe med 0 ppm CS...
Men for all del, det er jo ikke dødelig å drikke, og som Margrethe sier - mye sitter mellom ørene :)
Edit: det handler vel om man tror på konspirasjonen eller ikke
Det er påfallende og rart at de som velger å ikke tro på noe myndigheter/leger/forskere sier, de tror blindt på mennesker som ikke kan dokumentere noe på en skikkelig måte. Og som i tillegg skal selge deg "frelse" for en ublu pris.
Var innom en annen diskusjon, og der var det en som påstod at legestanden hadde aldri kurert noen for kreft (!) - men det kunne altså dette sølvvannet. :wacko:
Jeg synes det er interessant at Rockefeller, en av verdens mektigste menn, var med på å starte Folkehelseinstituttet i Norge...
Ja, det ville nok vært bedre om det hadde vært Ghandi eller Moder Theresa, men de hadde desverre ikke nok penger...
Denne mannen har selvmedisinert seg med sølvpreparater:
http://www.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2009/09/11/1252661807303_156.jpg
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=580203
Skjønte ikke så mye av dette jeg, men kanskje det å bli født med ei sølvskje i munnen er bra på flere måter??? :lol:
Tihi. Jeg henvendte meg vel først og fremst til henne som kunne noe om metaller.
Folkelig forklart er ionisk kolloidalt sølv en umulig sak i seg selv fordi et ion er en partikkel med ladning, mens metallet sølv i seg er totalt sett nøytralt og uten ladning. At sølvet er kolloidalt betyr bare at det har en viss størrelse, mener å huske det er mellom 1 mikrometer og 1 nanometer. Man kan lage kolloidale sølvpartikler, men ikke ved å ta vann, putte nedi sølvelektroder og sette på strøm. Da lager man sølvioner, som bare betyr at man løsriver metallpartiklene fra hverandre. Disse ionene kan så reagere med andre stoffer. Det er vist at kolloidale sølvpartikler har bakteriedrepende effekt. Det er ikke det samme som at sølvioner har det.
Folkelig forklart er ionisk kolloidalt sølv en umulig sak i seg selv fordi et ion er en partikkel med ladning, mens metallet sølv i seg er totalt sett nøytralt og uten ladning. At sølvet er kolloidalt betyr bare at det har en viss størrelse, mener å huske det er mellom 1 mikrometer og 1 nanometer. Man kan lage kolloidale sølvpartikler, men ikke ved å ta vann, putte nedi sølvelektroder og sette på strøm. Da lager man sølvioner, som bare betyr at man løsriver metallpartiklene fra hverandre. Disse ionene kan så reagere med andre stoffer. Det er vist at kolloidale sølvpartikler har bakteriedrepende effekt. Det er ikke det samme som at sølvioner har det.
Wow, dette skjønte jeg faktisk! :eek: :lol:
Tihi. Jeg henvendte meg vel først og fremst til henne som kunne noe om metaller.
Skjønner at jeg må lete opp det periodiske systemet igjen. :p
Og det er elektrolyse du snakker om når det gjelder ionene? Sølv har ett elektron i det ytterste skallet??? Ag-? Og oksiderer lett.. men det er IKKE slike kolloidale partikler??
Skjønner fremdeles lite jeg...
Wow, dette skjønte jeg faktisk! :eek: :lol:
Nerd! :D Hehe jeg er misunnelig, byttet fysikken i sosialøkonomi...
Denne mannen har selvmedisinert seg med sølvpreparater:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=580203
Synes han ser ut som en superhelt, nesten. Kanskje en slags anti-superhelt men forsatt... Lurer på om han har collodialt sølv i vannglasset sitt der i studio... :)
Skjønner at jeg må lete opp det periodiske systemet igjen. :p
Og det er elektrolyse du snakker om når det gjelder ionene? Sølv har ett elektron i det ytterste skallet??? Ag-? Og oksiderer lett.. men det er IKKE slike kolloidale partikler??
Skjønner fremdeles lite jeg...
Du trenger ikke periodesystemet :)
En kolloidal sølvpartikkel er en metallpartikkel. Den består av flere sølvatomer sammen og siden metaller er kjennetegnet av at metallatomene deler på elektronene i ytterste skall i en elektronsky, vil metallpartikkelen være nøytralt av ladning. I kolloidal størrelse kan det skje mye artig (f.eks er små nok gullpartikler elektrisk ledende, mens gull i seg selv en svært dårlig leder) og det er vist at slike små sølvpartikler kan være bakteriedrepende.
Ved å elektrolysere vann med sølvelektrode (hva den andre elektroden er varierer) vil det løsrives sølvatomer fra elektroden og disse vil gå ut i vannet som ioner. Men fortsatt er dette ioner og ikke kolloidale partikler. Jeg utelukker ikke at et og annet sølvion kan finne et annet sølvion og reagere med det - men slike reaksjoner skjer som regel ikke helt av seg selv (dette har med reaksjonskinetikk å gjøre). Kanskje kan du få en eller to kolloidale partikler i sølvvannet ditt, men det du egentlig får er sølvioner. De har ingen bevist bakteriedrepende effekt. Om de gjør deg blå er jeg usikker på, men det kan sikkert undersøkes. Sølvioner kan iallefall reagere med andre stoffer. En klassisk labølvelse er sølvioner sammen med nitrationer - det gir et hvitt fast stoff; sølvnitrat.
Var det mer forståelig?
Dette illustrerer forresten veldig godt hvordan slik kvakksalvermedisin kan oppstå. Man leser noe om sølv som dreper bakterier, man husker fra ungdomsskolenaturfagen at man kan få sølvioner i vann ved elektrolyse og man legger to og to sammen selv uten å kvalitetssjekke med noen som kan mer om dette.
og der var det en som påstod at legestanden hadde aldri kurert noen for kreft (!) - men det kunne altså dette sølvvannet. :wacko:
Jeg holder en knapp på legestanden, selv om de gjør mye galt.
Derimot kan jeg ikke klare å motså den fantastiske logikken til Otto Heinrich Warburg. http://en.wikipedia.org/wiki/Warburg_effect
Det er nok en forenklet løsning å si at ketose er en kur for kreft, siden det er så mange krefttyper - og noen av de bruker glukosen kroppen lager selv fra protein uansett, men warburg-effekten kan logisk sett stoppe vekst i enkelte typer kreft. Men du får jo ikke den tøffe fargen av det... :)
Du trenger ikke periodesystemet :)
En kolloidal sølvpartikkel er en metallpartikkel. Den består av flere sølvatomer sammen og siden metaller er kjennetegnet av at metallatomene deler på elektronene i ytterste skall i en elektronsky, vil metallpartikkelen være nøytralt av ladning. I kolloidal størrelse kan det skje mye artig (f.eks er små nok gullpartikler elektrisk ledende, mens gull i seg selv en svært dårlig leder) og det er vist at slike små sølvpartikler kan være bakteriedrepende.
Ved å elektrolysere vann med sølvelektrode (hva den andre elektroden er varierer) vil det løsrives sølvatomer fra elektroden og disse vil gå ut i vannet som ioner. Men fortsatt er dette ioner og ikke kolloidale partikler. Jeg utelukker ikke at et og annet sølvatom kan finne et annet sølvatom og reagere med det - men slike reaksjoner skjer som regel ikke helt av seg selv (dette har med reaksjonskinetikk å gjøre). Kanskje kan du få en eller to kolloidale partikler i sølvvannet ditt, men det du egentlig får er sølvioner. De har ingen bevist bakteriedrepende effekt. Om de gjør deg blå er jeg usikker på, men det kan sikkert undersøkes. Sølvioner kan iallefall reagere med andre stoffer. En klassisk labølvelse er sølvioner sammen med nitrationer - det gir et hvitt fast stoff; sølvnitrat.
Var det mer forståelig?
Du mener at en sølvkolloidal er nok sølvatomer sammen til å fylle det ytterste skallet??? Skjønner tankegangen din! Tror jeg.. Fordi at selv om det reagerer med andre sølvatom er det fremdeles sammensatt av ioner! (:p?)
Den fargen har jeg sett før - muligens på en blå ballong fra Bergen :p
Du mener at en sølvkolloidal er nok sølvatomer sammen til å fylle det ytterste skallet??? Skjønner tankegangen din! Tror jeg.. Fordi at selv om det reagerer med andre sølvatom er det fremdeles sammensatt av ioner! (:p?)
Beklager - jeg skrev mens jeg var i forelesning, så jeg skrev atomer istedet for ioner et sted. Sånn går det når man gjør to ting på en gang... Altså - ved elektrolyse får du sølvIONER. De mangler noen elektroner i ytterste skall (positiv ladning) og må tilføres elektroner igjen for å kunne bli metallisk sølv. Kolloidalt sølv er små nok sølvpartikler (kolloidal = størrelsesbegrep) av metallisk sølv, ikke ioner.
Det med elektronskall og ytterste skall er en veldig forenklet modell som ikke brukes så mye på universitetsnivå - vi snakker heller om molkekylorbitaler og der er verden mer kompleks. Se heller for deg at samtlige sølvatomer i en partikkel (uavhengig av størrelse) deler alle atomene i "ytterste skall" samtidig. Dermed har alle sølvatomene fulle "ytterskall" uavhengig av hvor mange atomer som er i en partikkel. De mangler ingen elektroner og er nøytrale samtidig som elektronskyet stabiliserer "ytterske skall" Ionisk kolloidalt sølv er derfor en selvmotsigelse - enten har man kolloidalt sølv eller så har man sølvioner. Sølvioner er det man får ved å elektrolysere vann - og veien derfra til kolloidalt sølv er nok temmelig komplisert. Grunnen til at jeg sa at jeg ikke utelukker at noen partikler kan finne sammen var fordi jeg regnet med at det ville bli angrepet dersom jeg ikke gav den disclaimeren.
O hjelpe meg, har vi de tomsingene her inne også...
Å si at nyhetsspeilet er på blåbærtur er IKKE angrep på fri presse. Nyhetsspeilet drives antagelig av en nisse med sølvfoliehatt som venter på den store rominvasjonen. Denne sølvfoliehattbekledde nissen har selvsagt ytringsfrihet, på lik linje som de av oss som sier at dette bare er tullprat.
Jeg er kanskje krass, men sånne folk som dere konspirasjonsfjomper... jeg skjønner virkelig ikke at dere tør å gå ut av huset, så mange spøkelser dere ser på høylys dag.
Jeg fikk meg en god latter av å endelig finne ut i dag hva "chemtrails" er (som jo noen har tagget rundtomkring i Oslo)...
Til de av dere som ikke har fått det med seg, så er chemtrails altså det vi andre ser som kondensstriper etter fly. Men i enkelte hoder blir dette til kjemikalier myndighetene sprer for å dumme ned/hypnotisere/slavebinde folket.
Jeg har nøffet fra meg, men hadde ikke det vært tilfellet så ville jeg tatt vaksinen uten å mukke.
Det med ytterste skall er en veldig forenklet modell som ikke brukes så mye på universitetsnivå. Se heller for deg at samtlige sølvatomer i en partikkel (uavhengig av størrelse) deler alle atomene i ytterste skall samtidig. Dermed har alle sølvatomene fylle ytterskall uavhengig av hvor mange atomer som er i en partikkel. Alle metallpartikler er satt sammen av ioner, men for å bli en metallpartikkel må elektronene deles og da kan man ikke lenger beholde sin ioniske karakter. Ionisk kolloidalt sølv er derfor en selvmotsigelse - enten har man kolloidalt sølv eller så har man sølvioner. Sølvioner er det man får ved å elektrolysere vann - og veien derfra til kolloidalt sølv er nok temmelig komplisert. Grunnen til at jeg sa at jeg ikke utelukker at noen partikler kan finne sammen var fordi jeg regnet med at det ville bli angrepet dersom jeg ikke gav den disclaimeren.
Jepp, skjønner! Enten liker man mora eller så liker man dattera :D
O hjelpe meg, har vi de tomsingene her inne også...
Å si at nyhetsspeilet er på blåbærtur er IKKE angrep på fri presse. Nyhetsspeilet drives antagelig av en nisse med sølvfoliehatt som venter på den store rominvasjonen. Denne sølvfoliehattbekledde nissen har selvsagt ytringsfrihet, på lik linje som de av oss som sier at dette bare er tullprat.
Jeg er kanskje krass, men sånne folk som dere konspirasjonsfjomper... jeg skjønner virkelig ikke at dere tør å gå ut av huset, så mange spøkelser dere ser på høylys dag.
Jeg fikk meg en god latter av å endelig finne ut i dag hva "chemtrails" er (som jo noen har tagget rundtomkring i Oslo)...
Til de av dere som ikke har fått det med seg, så er chemtrails altså det vi andre ser som kondensstriper etter fly. Men i enkelte hoder blir dette til kjemikalier myndighetene sprer for å dumme ned/hypnotisere/slavebinde folket.
Jeg har nøffet fra meg, men hadde ikke det vært tilfellet så ville jeg tatt vaksinen uten å mukke.
Jeg er i allefall ikke tomsing og det skjønner jeg at Margrethe i allefall ikke er... Så hvem du snakker om vet jeg ikke..
Jeg er i allefall ikke tomsing og det skjønner jeg at Margrethe i allefall ikke er... Så hvem du snakker om vet jeg ikke..
Hun snakket vel til altbeans og Mrs. Monroe f.eks. ;)
Hun snakket vel til altbeans og Mrs. Monroe f.eks. ;)
Åhh :lol: Da så :p
Det var ikke dere jeg refererte til heller, hihi.
Det var nå de to som hyllet Nyhetsspeilet og Smurfedrikk. :D
Takk for komplimentet.
Margrethe er bare glad for at noe av det hun har klart å få med seg de siste 3.5 årene kan brukes. Når det er sagt er min lillebror blandt dem som elsker alt på nyhetsspeilet. Han mener jeg er hjernevasket av universitetet, som med viten og vilje driver vranglære for at man kan fortsette å føre folk bak lyset. Dette gjelder alle verdens universitet, selvsagt. Så jeg er ikke til å stole på, jeg er bare vranglært.
...om jeg gleder meg til å komme hjem til jul? Det kan diskuteres :D
Jepp, skjønner! Enten liker man mora eller så liker man dattera :D
Jeg gjorde en endring i innlegget mitt, så du må gjerne endre sitatet :)
Jeg føler med deg! Og håper at min egen lillebror ikke finner den siden der... :rolleyes:
Jeg føler med deg! Og håper at min egen lillebror ikke finner den siden der... :rolleyes:
Lillebror skal ha særemne om konspirasjonsteorier. Jeg håper det gjør ham mer kildekritisk. Problemet er jo at dersom du googler en teori, så finner du ti andre sider som støtter teorien. Vanlige folk bryr seg jo ikke med å argumentere mot tull.
For all del - det finnes mye uforklarlig, som kornsirkler. Men at månelandingen er bullshit og kondensstriper noe annet enn nettopp kondens? Jeg er ikke med der, altså.
Men verden er jo mye morsommere med litt konspirasjonsteorier da! :)
Og tenker dere aldri "tenk om..." når dere hører noen av de? Selvfølgelig ikke de mest ute, men noen?
Forøvrig vil verden bedras, så det er nok mye spill i kulissene der ute vi ikke veit om :ja:
Men verden er jo mye morsommere med litt konspirasjonsteorier da! :)
Og tenker dere aldri "tenk om..." når dere hører noen av de? Selvfølgelig ikke de mest ute, men noen?
Forøvrig vil verden bedras, så det er nok mye spill i kulissene der ute vi ikke veit om :ja:
Jeg tenker ofte "tenk om...". Det er gøy å bruke fantasien, og dessuten tror jeg det er veldig mye "vanlige" folk ikke får vite.
Photobscura
20-11-09, 10:47
Lillebror skal ha særemne om konspirasjonsteorier. Jeg håper det gjør ham mer kildekritisk. Problemet er jo at dersom du googler en teori, så finner du ti andre sider som støtter teorien. Vanlige folk bryr seg jo ikke med å argumentere mot tull.
For all del - det finnes mye uforklarlig, som kornsirkler. Men at månelandingen er bullshit og kondensstriper noe annet enn nettopp kondens? Jeg er ikke med der, altså.
Om lillebroren din skal skrive om konspirasjonsteorier så må jeg nyhetsspeilet være ypperlig! Om han derimot skal skrive om konspirasjoner tror jeg han bør lete etter andre kilder.
Ja, forresten, jeg vil, som litt lett fredagsunderholdning, oppfordre alle til å skrive illuminati (ekstra morsomt for de som godt vet hva illuminati er) baklengs i nettleseren din, og putte www foran og .com bak og se hva som skjer. Det fikk i alle fall kompisen min som tror på alt han leser på uavhengige nettsider om at myndighetene er ute etter oss til å miste hodet fullstendig :lol:.
Det som skremmer meg mest er at han sitter og leter seg fram til sånne ting.
Om lillebroren din skal skrive om konspirasjonsteorier så må jeg nyhetsspeilet være ypperlig! Om han derimot skal skrive om konspirasjoner tror jeg han bør lete etter andre kilder.
Ja, forresten, jeg vil, som litt lett fredagsunderholdning, oppfordre alle til å skrive illuminati (ekstra morsomt for de som godt vet hva illuminati er) baklengs i nettleseren din, og putte www foran og .com bak og se hva som skjer. Det fikk i alle fall kompisen min som tror på alt han leser på uavhengige nettsider om at myndighetene er ute etter oss til å miste hodet fullstendig :lol:.
Det som skremmer meg mest er at han sitter og leter seg fram til sånne ting.
Etter å ha hatt rosa sirkler på facebook en hel dag vet jeg ikke helt om jeg tør... :D
Photobscura
20-11-09, 13:48
Etter å ha hatt rosa sirkler på facebook en hel dag vet jeg ikke helt om jeg tør... :D
Åh, skummelt er det ikke, og jeg tror jeg vet hvordan det er gjort, men det nører jo opp i et konspiratorisk sinn ;)
Åh, skummelt er det ikke, og jeg tror jeg vet hvordan det er gjort, men det nører jo opp i et konspiratorisk sinn ;)
Det er vel bare å kjøre en redirect? Hvem som helst som gidder å betale for et domene kan gjøre det.
Photobscura
20-11-09, 21:32
Det er vel bare å kjøre en redirect? Hvem som helst som gidder å betale for et domene kan gjøre det.
Nemlig. Det er jo bare festlig.
Nemlig. Det er jo bare festlig.
Akkurat i det tilfellet ja, men det kan være litt fishy å gjøre. Har jobbet en plass hvor vi måtte nøste opp i endel sånne ting, og flere ble faktisk anmeldt.
Takk for komplimentet.
Margrethe er bare glad for at noe av det hun har klart å få med seg de siste 3.5 årene kan brukes. Når det er sagt er min lillebror blandt dem som elsker alt på nyhetsspeilet. Han mener jeg er hjernevasket av universitetet, som med viten og vilje driver vranglære for at man kan fortsette å føre folk bak lyset. Dette gjelder alle verdens universitet, selvsagt. Så jeg er ikke til å stole på, jeg er bare vranglært.
Her er et par linker han (og kanskje et par andre) burde titte innom:
http://28815.vgb.no/author/martinystenes/
Eller denne direkte:
http://www.sproyt.com/
http://skepsis.no/
Illublabl..baklengs! Lol.
Vil bare legge til at jeg har (nå) lest litt om dette sølvet, og det ser jo greit ut.
Særlig for meg, som bruker mange hundre kr på div. kosttilskudd på noen mnd. ;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.