Bixen
05-01-10, 11:27
I dag holder jeg på å lage en kyllinglasagne som vanligvis smaker helt himmelsk. Nå har jeg prøvd å lage den ketolysevennlig, og håper den smaker minst like godt da. :) Slenger inn oppskriften nå, så kommer tilbakemelding etter middagen i kveld på hvordan smaken ble.
3-4 kyllingfileter
Noen strimler bacon
----
1 løk
1 boks hakkede tomater
oregano
salt/pepper
----
2 dl kremfløte
Revet ost
Muskat
Salt/pepper
Evt. 1-2 ts JKB
-----
Squash skåret i skiver med ostehøvel
Fetaost
Revet ost
Skjær kylling og bacon i små biter, stek i smør og krydre med salt og pepper.
Fres løken i smør, ikke la den bli brun. Ha en boks hakkede tomater over. Krydre med oregano og hva annet du måtte like. La koke under lokk i 20 min.
Lag beschamelsaus av fløte og revet ost. Krydre med muskat, salt og pepper. Ha evt. oppi litt JKB for å tykne sausen litt mer enn det osten får til.
Bland kjøttet oppi den ferdigkokte tomatsausen.
Ha i en ildfast form. Start med beschamelsausen, og deretter tomatsaus/kjøtt, legg et lag med squashplater. Deretter mer tomatsaus/kjøtt. Avslutt med beschamelsaus. Smuldre fetaost over, og deretter revet hvitost.
Stekes på 200 grader i 40-45 min. midt i ovnen.
3-4 kyllingfileter
Noen strimler bacon
----
1 løk
1 boks hakkede tomater
oregano
salt/pepper
----
2 dl kremfløte
Revet ost
Muskat
Salt/pepper
Evt. 1-2 ts JKB
-----
Squash skåret i skiver med ostehøvel
Fetaost
Revet ost
Skjær kylling og bacon i små biter, stek i smør og krydre med salt og pepper.
Fres løken i smør, ikke la den bli brun. Ha en boks hakkede tomater over. Krydre med oregano og hva annet du måtte like. La koke under lokk i 20 min.
Lag beschamelsaus av fløte og revet ost. Krydre med muskat, salt og pepper. Ha evt. oppi litt JKB for å tykne sausen litt mer enn det osten får til.
Bland kjøttet oppi den ferdigkokte tomatsausen.
Ha i en ildfast form. Start med beschamelsausen, og deretter tomatsaus/kjøtt, legg et lag med squashplater. Deretter mer tomatsaus/kjøtt. Avslutt med beschamelsaus. Smuldre fetaost over, og deretter revet hvitost.
Stekes på 200 grader i 40-45 min. midt i ovnen.