View Full Version : Nannahs lettvinte pannekaker

Nannah
12-01-10, 17:03
Disse er lette å lage og har få karber.

5egg
1dl fløte
1ss fiberhusk
1 ts JBK

La røra svelle litt.
Stek itynne pannekaker i smør på middels varme i en liten stekepanne.
Jeg fikk 7 stk.
Serveres med rørte blåbær, lavcarblønnesirup, lr bare m et dryss sukrin og kanel. Vi har ofte suppe først og pannekaker til dessert.

Nok til 2-3 pers.

scartz
12-01-10, 21:39
Hvordan er de i konsistensen? (tenker på om de lett faller fra hverandre)

Nannah
12-01-10, 22:46
D er ganske lik vanlige pannekaker synes jeg:)

Bixen
13-01-10, 09:06
Hvor får man tak i lavkarbolønnesirup??

Nannah
13-01-10, 10:11
Dia-life. Dansk postordere:)

http://dialife.dk/default.asp

Bixen
13-01-10, 12:25
Dia-life. Dansk postordere:)

http://dialife.dk/default.asp

Nam, nam! Takk for svar! :D

Mosepjusk
13-01-10, 13:56
Disse må jeg teste ut!

Takk for oppskrift, Nannah :smile:

merethe1
13-01-10, 22:19
hva er jbk??

Nannah
13-01-10, 23:34
johannesbrødkjernemel....fåes på helsekosten:)

ejgravem
14-01-10, 19:09
Hvor får en kjøpt fiberhusk?

Nannah
14-01-10, 21:59
Helsekost og enkelte matvarebutikker:)

Max
14-01-10, 22:01
Heter fiberhusk det samme i sverige? :blondinespørsmål:

timich
16-01-10, 17:59
Funker det å lage disse uten jbk? Har ikke det her jeg bor...

Kitt
16-01-10, 23:17
Heter fiberhusk det samme i sverige? :blondinespørsmål:
Ja, det heter det samme, er i samme posen fra samme produsenten og koster myyyye mindre i Sverige!!!:p

Kitt
16-01-10, 23:17
Funker det å lage disse uten jbk? Har ikke det her jeg bor...
Så lenge du har fiberhusk, kan det nok gå bra uten jbkm!

timich
16-01-10, 23:28
Så lenge du har fiberhusk, kan det nok gå bra uten jbkm!

Supert, jeg prøver det - har fiberhusk ja:)

Dansefeber
07-03-10, 16:18
Nå står røra og sveller - gleder meg!! :)

tina therese
07-03-10, 21:51
hva er karbo innholdet i disse?

Tribal
13-03-10, 13:51
hva er karbo innholdet i disse?
Dytter på..Noen som vet? :) Har endelig fått tak i fiberhusk å vil prøve alt med det samme hehe :D

Likevekt
13-03-10, 14:58
Dytter på..Noen som vet? :) Har endelig fått tak i fiberhusk å vil prøve alt med det samme hehe :D

1 dl fløte er 2.9 karbo
5 egg er vel ca 2-3, avhengig av hvilket merke
Fiberhusk er 0 og JHKM er 0, tror jeg - står ikke noe på glasset

Nannah
13-03-10, 15:04
Ikke alle lavkarbo-filosofiene regner karber i egg...så du må nesten se utfra hvilket opplegg du følger:ja:

Solange
13-03-10, 15:06
Sukk, jeg ser du har så mange fine oppskrifter, Nannah, men får ikke tak i fiberhusk her i Belgia.... Regner med at hvis jeg prøver uten, så vil hverken pannekakene eller knekkebrødet ditt henge sammen?

Nannah
13-03-10, 15:47
Du må nesten bare prøve deg frem... og spør i butikkene! Kansje har de noe vi ikke har som du kan bruke! :ja:

Kitt
13-03-10, 15:50
Sukk, jeg ser du har så mange fine oppskrifter, Nannah, men får ikke tak i fiberhusk her i Belgia.... Regner med at hvis jeg prøver uten, så vil hverken pannekakene eller knekkebrødet ditt henge sammen?
Rart de ikke har psylliumfrø i Belgia, da. Det er jo ikke "typisk" norsk, akkurat!
Men som Nannah sier, kanskje de har noe annet som kan brukes til det samme?

Solange
13-03-10, 15:56
Rart de ikke har psylliumfrø i Belgia, da. Det er jo ikke "typisk" norsk, akkurat!
Men som Nannah sier, kanskje de har noe annet som kan brukes til det samme?

Heter det psylliumfrø? Hmmm, kanskje jeg ikke har lett riktig....Skal ta meg en ny tur på helsekosten her og spørre. Men poenget med fiberhusken/psylliumfrø er å være et bindemiddel i deigen, i tillegg til å fylle opp, ikke sant? Hva du får her er helt avhengig av hvordan du spør, og om du greier å forklare hva du vil ha på fransk/engelsk/norsk.....

Kitt
15-03-10, 19:52
Heter det psylliumfrø? Hmmm, kanskje jeg ikke har lett riktig....Skal ta meg en ny tur på helsekosten her og spørre. Men poenget med fiberhusken/psylliumfrø er å være et bindemiddel i deigen, i tillegg til å fylle opp, ikke sant? Hva du får her er helt avhengig av hvordan du spør, og om du greier å forklare hva du vil ha på fransk/engelsk/norsk.....
Fiberhusk består av psylliumfrø, ja! Og har som oppgave å være binde-/ fortykningsmiddel!

Norsk/engelsk skulle jeg nok ha prøvd meg på, men må jeg snakke fransk, sulter jeg nok i hjel før at noen skjønner hva jeg vil frem til!:o

Solange
15-03-10, 21:25
Fiberhusk består av psylliumfrø, ja! Og har som oppgave å være binde-/ fortykningsmiddel!

Norsk/engels skulle jeg nok ha prøvd meg på, men må jeg snakke fransk, sulter jeg nok i hjel før at noen skjønner hva jeg vil frem til!:o

Ha,ha, er ikke lett for meg heller å få meg mat hvis jeg må snakke for å få den:p Skolefransken har vist seg å være meeeeget utilstrekkelig :eek: Så du skjønner at noen dyptpløyende konversasjon med butikkpersonalet blir det ikke...(de har tilsvarende nivå på engelsken sin som min fransk...)

Kitt
15-03-10, 22:01
Ha,ha, er ikke lett for meg heller å få meg mat hvis jeg må snakke for å få den:p Skolefransken har vist seg å være meeeeget utilstrekkelig :eek: Så du skjønner at noen dyptpløyende konversasjon med butikkpersonalet blir det ikke...(de har tilsvarende nivå på engelsken sin som min fransk...)
Skoletysken min kommer godt med da jeg er gift med en mann som har mye av familien sin i Østerrike, men fransk kan jeg ikke skryte av å ha på CVen min. :o
Men bare vent til jeg blir pensjonist, da skal jeg på fransk- kurs! :D
Og da blir det ikke pannekaker her mer, bare crepes susette! Eller noe sånt!:rolleyes:

Råååsa
18-03-10, 20:26
Knall gode pannekaker ja...prøvde de med seterrømme og jordbærsyltetøy (slik jeg bruker på vafler) og gjett om det var godt da...gosj! :D

Nå må jeg bare finne et "lovlig" jordbærsyltetøy! :)

Lace Vittoria
23-03-10, 23:24
Åååååh denne oppskriften er supergod!! Utrolig smakfulle og deilige pannekaker!! Savner ikke vanlige pannekaker med denne oppskriften. Og så var det ikke noe særlig arbeid heller med å lage røra. Chopchop så var det gjort:D Storfornøyd!!