View Full Version : Is
Tinkelpinkel
21-01-10, 09:00
mmmmmmmm
Photobscura
21-01-10, 09:42
Dette er jo nærmest en klassiker på forumet, såkalt ''jukseis'' ;). Ha i et kjøleskapskaldt egg også, så blir det ennå bedre! :)
Photobscura
21-01-10, 09:58
Haha, ja der kan du se. Egg oppi ja, det må prøves. Har egentlig litt hetta for rå egg, men det får bare være;)
Det vil du ikke smake, og all den isen du kjøper i butikken har rå egg i seg ;)
Det jeg gjør er å ta plastglasset som hører til stavmikseren og ha oppi rå bær, knekke et egg over, et par ss søtning, og så heller jeg fløte til det NESTEN dekker bærene, og så frese med stavmikser. Nydelig, altså!
skal en ta et helt egg eller bare plommen ?
skal en ta et helt egg eller bare plommen ?
Det du synes er best;) Jeg synes det er best med bare plommen, men ofte slenger jeg i hele egget, får noen proteiner med på kjøpet da og slipper å skille egget.. Gjør det mest av latskap... Smaker litt fyldigere med bare plommer synes jeg.
Det jeg gjør er å ta plastglasset som hører til stavmikseren og ha oppi rå bær, knekke et egg over, et par ss søtning, og så heller jeg fløte til det NESTEN dekker bærene, og så frese med stavmikser. Nydelig, altså!
Akkurat sånn gjør eg det! Brukar ofte to egg, og har oppi eit par spiseskeier med rapsolje i tillegg. Trenger nesten ikkje søtstoff i.
Såååå godt :D
Blir isen frossen av at bærene er frosne altså?
Gjør det ofte motsatt, pisker krem, og så har oppi froste bringebær og pisker litt til. Men vil gjerne ha is.
Denne skal jeg prøve med en gang, tror jeg har bjørnebær i fryseren
Denne skal jeg prøve med en gang, tror jeg har bjørnebær i fryseren
*kremt* Bjørnebær har vel litt mye karbohydrater for lavkarbo? :o
Jeg varierer med at noen ganger pisker jeg eggedosis og har i frosne bringebær og pisker videre. Da blir det som en sorbet. Noen ganger pisker jeg kremfløte og har i de frosne bærene. Da blir det iskrem.
yummi... dette hørtes godt ut!!! Hvilke bær har minst karbohydrater?
Bringebær
Så bra, det er jo kjempegodt :)
Nå har jeg nettopp laget denne gode isen! nam nam:p
Men lurer på om noen har erfaring med å fryse denne? funker det og blir den fortsatt og være like god?
Jeg har frosset den. Kanskje ikke like godt som fersk, men mer enn bra nok for meg.
Det var bare kjempegodt, jeg overvant råeggfrykten:D
Photobscura
02-03-10, 23:12
Det var bare kjempegodt, jeg overvant råeggfrykten:D
Flott! Da blir det ekstra proteiner og vettø ;)
Kan man spise is i fase 1?
Hilsen meg:-)
Photobscura
07-03-10, 11:48
Nei! (Kun lov til å spise to ss fløte, så det blir i tilfelle lite is, gitt ;)!).
Æsj så kjedelig da! Er så godtesjuk att!
Ja ja smøre seg med tålmodighet!
Photobscura
07-03-10, 22:20
Æsj så kjedelig da! Er så godtesjuk att!
Ja ja smøre seg med tålmodighet!
Det går over ;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.