Jeg begynte på LCHF i desember 2009, men fikk ikke dreisen på det før nå i Januar. Sleit litt med alt fettet. Jeg spiser grønnsaker som vokser over bakken og melkeprodukter i tillegg til proteiner og fett.Dette fører nok til at jeg ikke mister kiloene så fort men det beste er å klare leve med det nye kostholdet. Jeg har tatt av ca.5 kg. Så kommer spørsmålene.......
Er det vanlig å få hjertebank, hodeverk og svimmelhet? Jeg tar omega 3 tilskudd(selolje) og 1 multivitamin tabl. mangler jeg noen tilskudd?
takknemlig for svar
grotingeling
25-01-10, 22:20
Høres ut som om du trenger magnesium.
Har du sjekket om den mulitvitaminen du tar inneholder nok av hvert tilskudd?
Selv foretrekker jeg å ta rene tilskudd når jeg først skal ta noen, og unngå disse multivitamintablettene da jeg har tilgode å finne en som har riktig fordeling i forhold til de råd legen har gitt meg og det jeg selv oppfatter som riktig.
Takk fo svar. Jeg skal prøve med magnesium. Hvordan vet jeg hva som er dagsbehovet mitt, det kan vel variere fra person til person.
Kjøp de fra gevita med 300mg pr tablett og klin til med 2 om dagen og se om det hjelper. Jeg tar to hver kveld..
Så vidt jeg vet så tisser man ut det man ikke forbruker av magnesium. 2*300 mg bør gjøre susen ja :ja:
grotingeling
26-01-10, 19:48
Ja - også kan en få løs mage hvis en tar for mye, så litt prøving må nok til for å finne riktig nivå.
Ledestjerne
26-01-10, 21:32
Ang. magnesium så er det faktisk mulig å få magnesiumforgiftning hvis kroppen ikkje har behov for magnesium. Men du merker fort hvis du har tatt for mykje magnesium, for då får du veldig mykje luft i magen.