View Full Version : Åh så trist da

MiLLiliLLi
28-01-10, 09:56
Gikk ned 1 kg i forrige uke. Snik veide meg i dag tidlig, veie dagen min er egentlig fredager. Da viste vekta på stedet hvil. Altså ingen nedgang. Fakern altså jeg blir så lei.
Men jeg merker det egentlig på kroppen også. Helt tom for energi plutselig, jeg som er proppfull av energi til vanlig. Litt hodepine og ellers nokså rar. Musklene mine er tunge. Så det er nok noe jeg gjør feil. Litt for lite fett kanskje? Jeg lagde meg en omelett i går, og like etter det kom energien for fullt men den reiste like fort som den kom. Jeg som virkelig hadde sett frem til å se 78 tallet på vekta i morra:nedfor::nei:

Veeeeeldig fristende å lage seg noe veeeeldig usunt akkurat nå:mad:

Victory
28-01-10, 10:13
Veeeeeldig fristende å lage seg noe veeeeldig usunt akkurat nå:mad:

Ikke gjør det! Ikke gjør det!!! Jeg hadde veiedagen min i dag og hadde gått ned mye mindre enn jeg trodde (pga jukseveiing tidligere i uken) Jeg ble skikkelig sur - men det går en liten F i meg som sier at sånn skal det ikke være neste gang! Bare stå på, hold på motivasjonen og sats på hyggeligere tall neste gang!

Det går jo opp og ned, så da er det viktig og holde seg i det rette sporet... Se for deg følelsen etter du evt har spist noe skikkelig usunt, da dobler du den kjipe følelsen du sitter med nå.. Kjør på og masse lykke til!!!!:visemuskl

MiLLiliLLi
28-01-10, 10:19
Tusen takk for fine ord. Du har så rett så rett....:o
Men det er så fristende når man yter sitt aller beste hele uka og resultatet blir egentlig ingen ting:confused:

Victory
28-01-10, 10:22
Skjønner så utrolig godt hva du mener.. :( Det er skikkelig hat.. Men det er da det er viktig og vise hvem som er sjefen! Denne måneden har jeg endelig klart og virkelig følge kuren jeg har valgt, og selv om det går saktere enn jeg vil er jeg stolt av meg fordi jeg KLARER DET! :)

Imse
28-01-10, 10:25
Får du i deg nok fett? Siden du er så sliten? Det kan også stoppe vektnedgang. Ellers er flere uker stillestand helt normalt. Kroppen er ingen pc du kan stille inn på ønsket vekttap.
Tar magnesium? Kan hjelpe mot hodepine?

Nøyaktig hva er det du spiser?

frifuggel
28-01-10, 15:44
Du begynte jo denne måneden? Da går vannvekta først, og så kommer du skikkelig igang med fettforbrenning opptil 4 uker ut i kuren/dietten/livsstilen. (For noen tar det en uke, urettferdig, ikke sant?)

Hvis du absolutt vil veie deg hver dag, så er det veldig viktig at du er klar over følgende, som gjelder mange av oss; Salt mat gjør at vann bindes i kroppen=oppgang. Eggløsning=oppgang (for mange) Menstruasjon=oppgang (for de aller fleste) Større enn vanlig matmengde en dag=oppgang (rett og slett pga volumet i tarmene) Økt treningsmengde=oppgang. En dag med stress=oppgang.

INGEN av disse varer over lang tid, og det er ikke fett, bare væske! Man kan, med andre ord, ikke se på vekt fra dag til dag og få panikk.. Trekk pusten, tenk over hva du gjorde og spiste igår, hvilken del av syklusen du er i.. Vent så i en måneds tid, hvis du da enda ikke har gått ned, da kan du begynne å stresse litt.. Lykke til :)

Licota
28-01-10, 15:50
Gode råd fra frifuggel her. :)

Carisma
28-01-10, 19:11
Men det er så fristende når man yter sitt aller beste hele uka og resultatet blir egentlig ingen ting:confused:
Men hjelper det om du neste gang har enda et par kilo ekstra som resultat av nedturen da?