View Full Version : Vektoppgang under menstruasjon
lillepus18
31-01-10, 22:43
Er det vanlig å være tyngre under menstruasjon?
Kroppen kan samle så mye som opptil 2-3kg vann under mensen og for noen også under eggløsning!:eek:
lillepus18
31-01-10, 22:47
Ok, for jeg veide plutselig 1,5 kg mer i dag, enn i går.
lillepus18
31-01-10, 22:47
Men det forsvinner vel når man er ferdig me mensen?
ja, de forsvinner iallefall her. dette er jo normalt om man ikke er i ketose også
Hei,
ja jeg gikk opp nesten 3 (TRE!!) kilo før og under mensen denne gangen, men da den var over var de bort + en kilo til!
Kroppen samler vann, men som sagt så forsvinner det heldigvis igjen rimelig kjapt!
Så mist ikke motet, men gled deg til uka etter.....;)
Jeg opplevde det samme, jeg gikk en god del opp!
Er det vanlig å være tyngre under menstruasjon?
Ja, de to ekstra kiloene er like punktlige som menstruasjonen min gitt... Jeg glemte det nå sist, så jeg fikk helt ANGST da jeg gikk på vekta :eek: Men nå er de heldigvis borte igjen :p
Jeg går opp ca 2 kg i forbindelse med mens. :o Men jeg er jo klar over det, og dermed stresser jeg ikke med det.
He he - jeg drøyer veingen til jeg er ferdig med mensen ;) så slipper jeg sjokket med å ha gått opp i vekt
He he - jeg drøyer veingen til jeg er ferdig med mensen ;) så slipper jeg sjokket med å ha gått opp i vekt
Veeeeldig lurt ;) Hehe :lol:
Gladjenta81
01-02-10, 21:52
Er det mange som går opp rett før menstruasjon, som i en dag eller to før, eller bare når den har meldt sin ankomst?
Jeg går opp uken før og ikke ned igjen før mens er godt i gang (3-4 dager uti). :utleverer:
Jeg går opp uken før og ikke ned igjen før mens er godt i gang (3-4 dager uti). :utleverer:
Signerer!;)
Er det mange som går opp rett før menstruasjon, som i en dag eller to før, eller bare når den har meldt sin ankomst?
Jeg går opp et par dager før, ja.
Hva med vi som går på P-piller? Vi får jo ikke "ekte" mens.. men syklusen er vel der forde? Jeg bruker av og til å ta flere brett piller etter hverandre uten pause.. og med en gang man går over til nytt brett forventes jo en blødning.. og da går jeg opp nærmere 2 kg....!!! Skjønner det ikke... Det varer i 3 dager før det går litt ned igjen.:(
^ Det er vel mest sannsynlig at bare kroppen tar opp noe vann til blødningen. Er ikke 2 kg fett akkurat :)
Jepp, mine 1-1,5 kilo har kommet denne måneden.
Hva med vi som går på P-piller? Vi får jo ikke "ekte" mens.. men syklusen er vel der forde? Jeg bruker av og til å ta flere brett piller etter hverandre uten pause.. og med en gang man går over til nytt brett forventes jo en blødning.. og da går jeg opp nærmere 2 kg....!!! Skjønner det ikke... Det varer i 3 dager før det går litt ned igjen.:(
Nei, syklusen er ikke der når man går på p-piller:eek::p Det er på en måte hele konseptet bak virkningen; at man ikke får svingninger i østrogenet og dermed ikke får en østrogentopp som leder til eggløsning;)
men hva er da de 2 kg???? Jeg blir bare deppa av dette...
Jeg fikk igjen mensen som en reaksjon på ketolyse tror jeg! Hvertfall det jeg har lest meg fram til at må være årsaken ;)
Men jeg merket ikke stort på vekta av den grunn. Jeg fikk den igjen etter bare 1 uke i ketose - så er kuren som får skylda der! :cool:
men hva er da de 2 kg???? Jeg blir bare deppa av dette...
Vann. De forsvinner.
Er ferdig med mens i dag. omtrent heilt ferdig! men vekta var den samme.. Kan de ta noen dager?
Er ferdig med mens i dag. omtrent heilt ferdig! men vekta var den samme.. Kan de ta noen dager?
ja.
Alle kropper er forskjellige:) Du finner ut hva som gjelder for deg.
Ja da satser jeg jammen på at dette gjelder meg og, og ja, jeg vet tråden er gammel ;)
Jeg går opp ved eggløsning. Og til det grader også. Når jeg har mensen ligger jeg faktisk stille eller går litt ned.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.