View Full Version : Easy-Life februar 2010
Fedonisten
03-02-10, 09:51
Starter ny tråd jeg - siden det tross alt er februar nå....
Fedonisten
04-02-10, 13:10
2 uker er nå unnagjort, og resultatet totalt viser ned 6 kilo. Syns faktisk andre uka har vært vanskeligere enn første uka, men det går greit uansett.
Sliter litt med måltidsrytmen og å få til å fordele måltidene utover dagen. Det er jo en del av spiseforstyrrelsen min - men håper jeg skal klare å få det til i løpet av et noen uker til.
Spiser ekstra proteiner i tillegg til de tre posene, for hvis ikke blir det for lite proteiner - og muskler er ikke det jeg trenger å få mindre av.....
Hvordan går det med dere andre?
Kakeåndsen
04-02-10, 17:53
Så bra resultat!!
Jeg er inne i min tredje uke nå. Først ei uke på pulver, så ei med mat og nå pulver igjen.
Er det kurslederen din som har sagt det om protein? For jeg lurer litt selv også, om jeg ikke skal spise litt protein.
Fedonisten
04-02-10, 18:43
Er det kurslederen din som har sagt det om protein? For jeg lurer litt selv også, om jeg ikke skal spise litt protein.
Nei, det er ikke kurslederen som har sagt det. Hun har riktignok sagt at vi kanskje må begynne å spise mat hvis vi trener veldig mye - men jeg har ei venninne som er ernæringsfysiolog og veldig bra på lavkarbo som har både sett på næringsinnhold i pulveret og sett på vektresultatene mine disse to ukene - og hun sier det. Og da er det sant! ;)
:)
Kakeåndsen
04-02-10, 22:49
Nei, det er ikke kurslederen som har sagt det. Hun har riktignok sagt at vi kanskje må begynne å spise mat hvis vi trener veldig mye - men jeg har ei venninne som er ernæringsfysiolog og veldig bra på lavkarbo som har både sett på næringsinnhold i pulveret og sett på vektresultatene mine disse to ukene - og hun sier det. Og da er det sant! ;)
Jeg måtte bare kaste forsettet om ei pulveruke over bord nå. Var på håndballtrening og ble helt skjelven. Så da innfører jeg et måltid per dag.
Nå er jeg inne i min 5 uke med pulver. Merker at det begynner å bli litt tungt. Ikke det at jeg kjenner så mye sult, men er stadig frista når resten av familien koser seg med lørdagspizzaen med rømmedressing...
Jeg sliter faktisk med å få i meg allt pulveret. 3 poser fordelt på 6 måltider. blir som regel 2 eller 2.5 poser. vanndrikkinga går det greit med. Får i meg et sted mellom 2 og 3 liter pr dag.
Har humørsvingninger til den store gullmedaljen. Jeg har ALDRI tidligere vært plaget av PMS men nå...Stakkars mannen min sier jeg.
Men, jeg er fast bestemt på å klare 11 uker på kun pulver. Det skal nok gå bra. Har bare noen skikkelige drittdager akkurat nå:mad:
Lenge siden jeg har skrevet noe her. Er nå i dag ferdig med 4 uker på pulver. Og det vil si at jeg egentlig har ti uker igjen på pulver, etter min opprinnelige plan. Vet ikke om 14 uker, kanskje blir litt lenge. Vet at jeg 18 mars i hvertfall skal spise et ordentlig restaurant måltid.
Er i dag ganske sulten, og tenker at dagen blir litt hard.
Hvordan fordeler dere maten/shakene? Jeg pleier å ta en på jobb i 11tiden på formiddagen, så tar jeg en i fire-fem tiden etter jobb og en på kvelden i åtte-ni tiden. Blir jo lenge i mellom hver gang. Blir ikke så sulten heller i mellom, innbiller meg at å dele de opp bare gjør vondt verre. Drikker masse vann, ingen problemer på det området.
Trener 4 ganger i uken. Er det fornuftig når man nesten ikke spiser kalorier/karber? Føler meg ikke svimmel eller sliten i forbindelse med trening eller i hverdagen generelt. Er vanlig trøtt etter jobb, men føler jeg har mer energi enn tidligere.
Ned 8 kg så langt i hvertfall.
Trener dere mye? Hva trener dere? Hvor lenge har dere tenkt å drikke på shaken? Sulten? Hvor mye skal dere ned?
Jeg spiste pulver i ca 14 uker, pluss minus. Gikk helt fint det, og jeg har ikke gått opp igjen etterpå. Har nå vært "pulverfri" i 6 uker. Spiser lavkarbo nå da, er nok derfor det går så bra.
Men jeg anbefaler å dele opp de 3 posene, i alle fall to av dem. Tror jeg ville blitt veldig sulten om jeg hadde gått fra kl 11 til 16-17 uten å spise noe.. Da får jo også magen litt å jobbe med, og forbrenningen vil kanskje ikke gå helt på sparebluss.
Jeg følte meg ikke sulten, spiste ca hver 2,5-3. time. Funka bra med min dagsrytme. Trente også ca 3-4 ganger i uka da jeg spiste kun pulver, og det gikk egentlig veldig fint.
Ang PMS, så merket jeg det mye mer etter kroppen havnet i ketose. Var veldig lite plaget med det før, men ketosen gjør at hormonene i kroppen kommer på "rett kjøl" igjen, så det kan jo være forklaringen. Håper det retter seg litt etterhvert:)
Hei alle sammen
Endelig fant jeg et forum som handler om easy life. Jeg startet 20 januar og har gått ned ca 8 kg. Må jo si meg rimelig fornøyd med det. Jeg startet på 104,4 og nå er jeg 97,4. Veldig motiverenes når man ser så raskt resultat. På det kurset jeg går er det ikke anbefalt å gå lenger enn 6 uker på kur. Det er jeg glad for. Jeg har både sjokolade, jordebær og grønnsakssuppe. Shakene deler jeg opp i 2 med 2 dl vann i hver. Suppa deler jeg ikke opp. Jeg synes shakene er greie etterhvert. Suppa synes jeg smakte helt jæ........... første gangen, men når jeg bruker varmt vann er det mye bedre. De to første ukene synes jeg var vanskelig, men nå føler jeg det er enklere. Mitt langsiktige mål er 69 kg, men jeg har satt hver 5 som delmål. Er glad vi er flere i samme båt.
hva slags pulverkur er det easy-life benytter? Jeg bor så langt unna et senter at det er uaktuelt å kjøre hele pakken dessverre... :)
EasyLife får su kun kjøpt ved å deltapå kurs.
Strålende fornøyd etter første uka, men synes også denne uka er tøffere. Begynte 2. januar, og gikk ned 5 kg første uka! Helt utrolig deilig, og jeg vil jo fortsette den veien. Det er bare det at jeg har så lyst til å spise noe... I tillegg så har jeg et enormt saltbehov! Men det er vel bare å bite sammen å se framover - så kanskje bunaden passer i mai!:)
Hei
Halvveis inne i uke 3 og det går strålenes. Har klart meg gjennom dagen idag også. Tenk jeg er snart halvveis gjennom bare pulverukene. Det føles godt. Jeg kan ikke forstå hvorfor disse kurslederne har forskjellige meninger. Det burde vært likt. Noen går 6 uker, andre går 9uker og noen går enda mer. En annen person jeg snakket med skulle gå 5 uker og så trengte de ikke suppa. Vi har fått beskjed om at suppa skal ned pga. fiber og andre næringsstoffer. Hadde vært artig å høre hva andre har fått beskjed om. Finnes det Easylife barer? Jeg har ikke hørt om det
http://www.3fatchicks.net/img/heartbar/slider-but6/kg/104.4/69/97.8/.png (http://www.3fatchicks.com/)
Kan noen fortelle meg hvordan jeg legger inn ticker for nå kopierte jeg den og limte den inn i innlegget
Hei hei:)
Så gøy å finne et forum med andre i samme båt:) Jeg begynte på Esylife for bare 3 dager siden og syns det er kjempe spennende! Har egentlig gått kjempefint, litt hardt å se familien kose seg med god mat i helgen, men er kjempe motivert så har IKKE tenkt å sprekke!:)) Det værste for meg er alle de dårlige vanene mine...er blitt kjempe oppmerksom disse dagene, på hvor mange situasjoner jeg er oppi hver dag der eg putter et eller annet unødvendig i munnen. Ikke rart vekten er høy!! Men nå skal det jo bli en forandring på det!:))
Lykke til alle sammen!
Jeg kan vist ikke hjelpe, prøvde nettopp selv men fikk det ikke til.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wdaSqA7/]
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wdaSqA7/weight.png
Hey...tror jeg fikk det til...kopierte inn den bb-koden:)
Da var jeg i gang med uke 5 på kosterstattere, begynte en fredag. Og kurset er på mandager, skal på kurs nr.3 i dag. Mitt kurs går over 26 uker med møter hver uke, og så en gang i mnd i 6 mnd etterpå.
Hoppet på vekten i dag, og den viste 73.1 kg. Altså ned 9,9 kg på noen korte uker.
Erfarer at jeg synes det går greit i ukedagene, men at helgene med mye kos i hjemmet er harde. Så i motsetning til alle andre gleder jeg meg til mandag morgen og fem dager uten fristelser, eller hvertfall færre fristelser.
Det går greit, og tror jeg skal holde ut til delmål en: 18.mars (10 uker). etterpå det er neste suppemål 22.april. (14 uker). Og da håper jeg at jeg har nådd mitt hovedmål om minus 23kg og kanskje drømmen om 25kg i minus. Hvis ikke fortsetter jeg da på halvfart med kombinasjon matvarer/shake til de ønskede kilo har forlatt åstedet!
Tickeren min samarbeider ikke..
Da var jeg i gang med uke 5 på kosterstattere, begynte en fredag. Og kurset er på mandager, skal på kurs nr.3 i dag. Mitt kurs går over 26 uker med møter hver uke, og så en gang i mnd i 6 mnd etterpå.
Hoppet på vekten i dag, og den viste 73.1 kg. Altså ned 9,9 kg på noen korte uker.
Erfarer at jeg synes det går greit i ukedagene, men at helgene med mye kos i hjemmet er harde. Så i motsetning til alle andre gleder jeg meg til mandag morgen og fem dager uten fristelser, eller hvertfall færre fristelser.
Det går greit, og tror jeg skal holde ut til delmål en: 18.mars (10 uker). etterpå det er neste suppemål 22.april. (14 uker). Og da håper jeg at jeg har nådd mitt hovedmål om minus 23kg og kanskje drømmen om 25kg i minus. Hvis ikke fortsetter jeg da på halvfart med kombinasjon matvarer/shake til de ønskede kilo har forlatt åstedet!
Tickeren min samarbeider ikke..
Jeg er veldig enig med deg. Det er som jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg også gleder meg til mandager så jeg slipper helgene.
Jeg begynte på EasyLife kurs 28. januar - og er inne i 2. uka med kosterstatter. I andre uke fikk vi også beskjed om at vi kunne spise 1 salatmåltid om dagen + en liten kyllingfilét - så det har jeg gjort. Grønnsakene vi kan spise er litt begrenset - bladsalat, agurk, litt paprika og tomat. Ikke mais og ananas f.eks..Er ganske lei av å gå på kosterstatter, jeg da - og regner ikke med å gå på shake mer enn 2 uker. Kanskje litt kortere - da jeg ikke "orker" kjøpe flere suppeposer. Det er veldig varierende hvordan de ulike kursdeltakerne gjør det - noen gikk rett på mix, mens jeg valgte kosterstatter. Har følt meg helt ok - og er ikke spesielt sulten. Men er som sagt lei - og vil spise igjen.Skal prøve å følge matforslagene i kursheftet + supplere med generell lavkarbo. Men er langt fra sikker enda.EasyLife bar har jeg kjøpt og den erstatter en pose. MEN - den smaker pyton, og det er bare stahet som gjør at jeg har fått den i meg. Når jeg har spist den siste skal jeg ikke kjøpe noen flere i allefall. (Har kjøpt karamellsmak).
Uff, nok en kjip dag her. Helga var tung. -er skikkelig plaga av PMS. Har hatt megavondt i hode i flere dager. I dag var hodepinen borte, men har blitt skikkelig forkjøla med feber og det hele. Proppa meg med paracet og holdt ut på jobb, men måtte tilslutt innse at mandagens faste treningsøkt måtte vike. :nedfor:
Mulig jeg blir hjemme fra jobb i mårra også.
Akkurat nå, har jeg problemer med å skjønne hvordan jeg skal klare 5-6 uker til på kosterstattere. Flørter med tanken på å steke meg en kyllingfilet hver dag nå. Men jeg håper det bare er hormonene som spiller meg noen puss.
ei
Jeg har nå holdt på 3 uker til onsdag. De to første ukene var ikke noe særlig, men jeg beit tenna sammen og prøvde å tenke på hvordan jeg kom til å bli før året er slutt. Jeg har slitt med overvekt i så mange år at det virker helt fjernt for meg bare å komme under nitti.
Nå går det heldigvis veldig greit med både shake og suppe. Har ikke vondt noe sted eneste er at jeg føler meg trett, men det går vel over. Det går også bra med treningen. Har avtalt med en på kurset og treffes tre ganger i uka, og det fungerer veldig bra.
Jeg er stolt av meg selv for tiden, og det bør dere være også. Husk at dette er bare en liten periode av livet
Hei!
Meldte meg inn i forumet her i dag. har gått påEasylife kurs i snart 2 uker og gått på kosterstatter i 8 dager:) Det har vært tøft og tungt men føler at det snur nå. Har gått 5 kilo, og det motiverer. spiser agurk uten skall med pepper og lakerol pastiller. Var med på spinning for første gang i livet, og etter 15 min ble jeg skikkelig svimmel så jeg avbrøt timen der. Må satse på å gå turer, piltaes og yoga og rolig trening.
Planlegger å klare kosterstatterre i 4 uker før jeg begynner med 1 måltid. Leste at noen kunne spise salat og kylling...er man fortsatt i ketose da? Vi fikk beskjed at vi fikk masse energi i ketose-fasen, og jeg håper at jeg snart kjenner det:) Drikker masse vann da. Suppen bruker jeg også, og da tar jeg pulvere i litt kaldt vann, pulver og rører det før jeg tar i varmt vann, med pepper da er den ikke så ille!
Ønsker alle lykke til og en god dag!
Jeg er iallefall fortsatt i ketose, og har spist salat og kylllingfilét hver dag siden fredag. Utenom det har det gått i kosterstatter og litt läkerol innimellom.
Er rimelig lei shake nå - og må nok over på vanlig mat. Jeg har vært fæl til å hoppe over måltider tidligere - og ser at det er på vei tilbake igjen. Det har igrunn ikke noe å gjøre med smaken, men heller at jeg ikke vil være på pulverkur såpass lenge. Hadde bestemt meg for en uke opprinnelig, men er nå inne i 2. uka. Etter kurset på torsdag kan jeg jo ha ombestemt meg og fortsetter enda litt med pulver - men det vet jeg jo først da. Kursleder er ganske god på motivering :)
Heisann
Jeg begynte på kurs den 21. januar og er idag på min 10. dag med pulver. Skal holde ut i tre uker, og har nedtelling hver dag til dag 21. Ser for meg at dag 22 blir det fest, men innser jo at det ikke blir det for det er ikke snakk om at vekten skal på igjen. Har gått ned vel 4 kg så langt og er strålende fornøyd med at dette funker. Hadde nesten begynt å tro at jeg ikke kunne slanke meg etter mage mislykkede forsøk. Men det å kunne begynne å gå over i en mer normal fase med kosthold er uansett en fest bare å tenke på. Og tanken på en sommer med lett kropp er også en fest, og når man allerede kan se i speilet at det funker er dette flott spør du meg.
Det går greit med pulveret nå, det er jo forferdelig kjedelig men det går seg til. Problemet er slapphet og svimmelhet på ettermiddag og kveld. Jeg har før jeg begynte på kuren alltid trent masse og hardt og det er det ikke snakk om nå, så slapp som jeg er. Det synes jeg er kjedelig og kanskje litt skremmende.
Hadde vært kjekt å høre fra noen som er over i sitt 2 år på dette, mht hvordan kosthold fungerer og hvor vanskelig/lett det er å stabilisere.
:p:p
Jeg er iallefall fortsatt i ketose, og har spist salat og kylllingfilét hver dag siden fredag. Utenom det har det gått i kosterstatter og litt läkerol innimellom.
Er rimelig lei shake nå - og må nok over på vanlig mat. Jeg har vært fæl til å hoppe over måltider tidligere - og ser at det er på vei tilbake igjen. Det har igrunn ikke noe å gjøre med smaken, men heller at jeg ikke vil være på pulverkur såpass lenge. Hadde bestemt meg for en uke opprinnelig, men er nå inne i 2. uka. Etter kurset på torsdag kan jeg jo ha ombestemt meg og fortsetter enda litt med pulver - men det vet jeg jo først da. Kursleder er ganske god på motivering :)
Bare et lite tips... Det å kutte ut poser/måltider vil på sikt ikke være noe lurt... Kroppen får jo minimalt med kalorier som det er på en full dagsrasjon, ca 550 kcal bare. Det er egentlig litt lite, så om du kutter noe av det vil kroppen bare spare på det lille den får, og vekten stagnerer... Så det er nok lurt å få i seg alt, da holder du forbrenningen oppe.
Det er vel verdt en uke ekstra på pulver?:)
Bare et lite tips... Det å kutte ut poser/måltider vil på sikt ikke være noe lurt... Kroppen får jo minimalt med kalorier som det er på en full dagsrasjon, ca 550 kcal bare. Det er egentlig litt lite, så om du kutter noe av det vil kroppen bare spare på det lille den får, og vekten stagnerer... Så det er nok lurt å få i seg alt, da holder du forbrenningen oppe.
Det er vel verdt en uke ekstra på pulver?:)
Enig - og jeg har fått i meg dagsdosene hver dag. Det er bare en liten kamp... men jeg har bestemt meg for å kutte ut pulver nå. Tror jeg får ketolyseboka i posten i morgen, så jeg på sporingen - så da skal jeg prøve det i steden.
I dag har jeg spist litt - har funnet lavkarbo/ketolyse tips på forumet som jeg tester ut. Skal sjekke om det fungerte eller ikke om et par timer (ketostix). Det er bursdag på gang - og da måtte jeg spise litt av det som var lavkarbo, fant jeg ut.
I dag har jeg vært på første kurskveld, og er på kosterstatter fra i morgen. Så rart at vi får så ulike beskjeder om antall uker på pulver osv!
I mappa mi, og det ble bekreftet av kursdeltakeren, 10 kilo ned, -3 uker på pulver. 20 ned, -5 uker på pulver. 30 kilo -9 uker pulver. minimum. Hun pleide heller å la de gå en uke eller to ekstra på pulver enn å stoppe det før.
Jeg er veldig motivert, selv om alle på kurset var enig i at de fleste shakene smakte ...:eek: De hadde også karamell-bar, men det er mye dyrere med barer enn shakene. Gleder meg til å se resultatene på vekta om en uke.:D
(og gleder meg ikke til de første slitsomme dagene...):rolleyes:
Hei! Jeg har akkurat startet uke 3 med Easy Life. Jeg bruker ikke kosterstattere, men regulerer med lav-karb-mat og masse trening. Føler jeg har kommet ordentlig i gang og vekten går nedover:)
Hei alle easylife damer:)
Syns det er kjempespennende å gå inn her å lese hvordan folk opplever å følge easylife:)
Nå er eg snart ferdig med dag 5 på kosterstatter, begynner å venne meg til smakene nå, mye lettere å få de i seg. I dag hadde eg en ganske tung dag på jobb, følte virkelig at kroppen ikke hadde det noe bra, ble veldig usikker og begynte å tenke på om kroppen ikke helt håndterte dette nye livet. Har ikke spesiell sultfølelse, så det er jo bra, men lysten på å putte noe i munnen er jo der da ;) Uansett så kom formen seg igjen ut på ettermiddagen så nå er eg ved godt mot igjen. Noen flere som har merket at kroppen er litt rar eller?
Ellers gleder eg meg veeeldig til overimorgen, da er det nytt easylife møte med trening og veiing, spennende! Kunne jo ikke motstå fristelsen å hoppe på min egen badevekt i dag, og den viste faktisk -4 kg på 5 dager!! :))
Ha en flott kveld alle sammen!
Hei alle easylife damer:)
Syns det er kjempespennende å gå inn her å lese hvordan folk opplever å følge easylife:)
Nå er eg snart ferdig med dag 5 på kosterstatter, begynner å venne meg til smakene nå, mye lettere å få de i seg. I dag hadde eg en ganske tung dag på jobb, følte virkelig at kroppen ikke hadde det noe bra, ble veldig usikker og begynte å tenke på om kroppen ikke helt håndterte dette nye livet. Har ikke spesiell sultfølelse, så det er jo bra, men lysten på å putte noe i munnen er jo der da ;) Uansett så kom formen seg igjen ut på ettermiddagen så nå er eg ved godt mot igjen. Noen flere som har merket at kroppen er litt rar eller?
Ellers gleder eg meg veeeldig til overimorgen, da er det nytt easylife møte med trening og veiing, spennende! Kunne jo ikke motstå fristelsen å hoppe på min egen badevekt i dag, og den viste faktisk -4 kg på 5 dager!! :))
Ha en flott kveld alle sammen!
Hei
Det er helt vanlig å føle det slik du gjør. Jeg hadde det slik i nesten 2 uker, men det gikk over. Det gjør det nok for deg også. Kansje lurt å spise suppa også selv om den i starten smakte fy, men det går over det også. Kurslederen sa at den SKULLE ned uansett for den inneholder mye fiber og andre næringsstoffer, så den har jeg tatt hver dag. Jeg pisker den ut i lunkent vann og sper på med kokende. Da er den ikke verst. Er den litt kald smaker det ikke godt
Takk for svar fesmak, en blir litt tryggere av å høre at andre har hatt det på samme måte:)
Tror det er store forskjeller fra sted til sted hva en får beskjed både angående pulver, lengde på kurs osv Vi fikk ikke beskjed om at vi måtte spise det ene eller det andre. Vi skulle spise 3 poser pr dag, der den ene posen skulle deles i 2 slik at vi fikk 4 måltider pr dag. Vi skal drikke 3 liter vann pr dag (inkludert vannet vi bruker til shakene).
Maks lengde å gå på pulver er 9 uker. Har jo sett her at enkelte kan gå 14 uker.
Selv ble eg forespeilet ca 5 uker...men med 30 kg å ta av så ser eg for meg at det blir lenger, og det er eg innstilt på!:))
Ha en super dag damer!
Nå ble jeg glad når jeg fant ett easylife innlegg.
Jeg begynte på easylife nå den 25 januar, er inne i min tredje uke og har gått ned 5kg. Er super fornøyd. Jeg sliter bare litt med at pulveret er så dyrt, både jeg og mannen er med på det så det blir ganske mange penger i mnd pluss at vi har tre barn. Derfor er jeg oså litt interisert i det å begynne å spise litt tidligere men spise lavkarbo så en holder seg i ketosen. Nå i går måtte jeg spise noe mat og ikke shake, hadde omgangssyken og var helt tappa for energi. Spiste nuddel suppe uten nudler:D null karbo.
Vi treneg 4-5 ganger i uka, jeg trener Latino, spinning og sirkel trening og lett ca 20 min på elipse maskinen. Digger å trene.
Gleder meg til å følge med her
Hei
Jegskulle også ønske jeg digga å trene, men det gjør jeg ikke. Alikevel føler jeg ikke tiltak lenger når jeg skal på trening. I dag har jeg meldt meg på en spinningtime og mandag og fredag kjører jeg styrkeprogrammet treningsveileder har satt opp til meg. Er stolt av meg selv siden jeg har klart å holde meg til planen min. Men jeg har funnet ut at det er veldig viktig med pause dagen etter man har trent.
I dag er det nok en spennende dag. Det er easylife møte med veiing, og jeg har en privat samtale med kursleder så da kan jeg spørre om det jeg lurer på. Alle på kurset får den halvtimen. Vet dere, jeg er så glad jeg startet på dette opplegget. Føler nesten jeg har fått et nytt liv for jeg føler meg annerledes. Håper bare denne følelsen fortsetter. Tenk at jeg skulle bli så flink å gå på trening, men det er klart det hjelper å gå sammen med andre fra kurset. Jeg har funnet meg en annen som også går når jeg går.
Ha en fin dag videre
På mitt kurs fikk vi beskjed om å gå på kosterstattere til vi hadde nådd ønsket vekt. og etter det skulle man begynne på stabiliseringen. Synes 14 uker er lenge jeg, forøvrig er 14 uker bare et tall jeg har fått inn i hodet mitt. Men skal jo ned en del, så regner jo med at det tar sin tid. Og i og med at jeg ikke raaaaser ned i vekt slik jeg ser mange andre gjør. Så er det nok realistisk også. Fredag har jeg 5 ukers jubileum, og håper vekten er under 73 kg da.
Hvor mye vann drikker dere? Jeg drikker ENORMT mye føles det som, hvertfall 5-6 flasker a 7 dl, om ikke mer hver dag, pluss shakene. Vann er vel ikke så ille.
I tillegg opplever jeg at dersom jeg veier meg dagen etter trening, så veier jeg mer enn før trening. Jeg har derfor bestemt meg for å veie meg lørdag morgen, da jeg har innvilget meg treningsfri fredager.
Har også begynt å snakke litt med en personlig trener i forhold til å begynne med det. Min egen trening blir veldig ensformig, og det er jo ikke helt bra det heller.
Trener 4 ganger i uken, prøver meg på 5 denne uken. Har ingen problem med manglende energi for øvrig. Er som de fleste andre sliten etter lange dager på jobb, men ikke noe som hindrer meg i å trene eller gjøre andre ting.
Hva trener dere? Noen som har erfaring med PT? Jeg ønsker meg den ene boken fra ketolyse sidene, om å holde vekten når man har gått ned uavhengig av hvilken metode man brukte. For tiden er jeg dessverre blakk pga kosterstattere er dyrt og mann og barn må ha mat de også..
Gir meg selv klapp på skulderen for at jeg er blitt flinkere til å tenke sunt kosthold i forhold til hva mannen og barnet spiser!
Gleder meg til sommeren.
Hvor mye vann drikker dere? Jeg drikker ENORMT mye føles det som, hvertfall 5-6 flasker a 7 dl, om ikke mer hver dag, pluss shakene. Vann er vel ikke så ille.
Eg er ingen ekspert og nettopp begynt på easylife, men første møte eg var på forrige torsdag ble dette med vann tatt opp. En kursdeltager spurte om det ikke var farlig å drikke for mye vann. Da svarte kursleder at vi skulle drikke 3 liter vann pr dag inkludert det vi brukte til shakene. Et eller annet med at du kan få elektrolytt forstyrrelse?! Håper noen som har bedre greie på dette enn meg kan gi en grei forklaring på dette. :))
Hei. Jeg startet på easylife 25/1 og er på 3. uken med shaker/supper.
Det jeg lurer på en om man kan erstatte easylife pulveret med f.eks nutrilet pulveret? Det inneholder jo så og si det samme.
Første dag på kosterstatter er snart over. Gått greit nok, ikke vært spesiellt sulten. Liker konseptet, men tenker en del på prisen på kosterstatningen, og innhold i forhold til andre lignende.
Jeg har kjøpt inn to pakker sjokolade, en med jordbær, og en pakke med barer. Jeg var tilfeldigvis innom butikken, og dro med meg to atkins-barer for å kunne sammenligne. Atkinsen har mindre kalorier, mindre karbohydrat når vi tar bort sukkeralkoholene, og ser ellers rimelig lik ut. EN stor forskjell da, PRISEN. Dobbelt så dyrt med easylife-barene, selvsagt. Sånt gjør meg egentlig ganske irritert.;) Hadde jeg visst om det hadde jeg neppe kjøpt hele pakka med barer. Men men, gjort er gjort, og jeg har tenkt til å holde meg mest mulig til shakene. Sliter fælt med smaken, og håper jeg blir vant til det etterhvert. Skal i allefall ha nok kosterstatning til 4 uker nå, og etter skjemaet skal jeg vel gå sånn omtrent 6 uker på erstatning. Ikke helt umulgi jeg diskuterer med kursleder å få innføre ett måltid etter 4 uker, siden jeg har gått på ketolyse før synes jeg selv at jeg kan dette rimelig greit, og er ikke noe usikekr i forhold til hva jeg skal spise.
I dag har jeg vært på min andre veiing, og har nå gått ned 7 kg tilsammen!:) Synes det har gått litt trått, men motivasjonen steg da jeg så resultatet i dag!
Jeg har litt problemer med å spise grønnsakssuppa da... Noen tips til å bedre/døyve smaken?
I dag har jeg vært på min andre veiing, og har nå gått ned 7 kg tilsammen!:) Synes det har gått litt trått, men motivasjonen steg da jeg så resultatet i dag!
Jeg har litt problemer med å spise grønnsakssuppa da... Noen tips til å bedre/døyve smaken?
Så flott!! 7 kg på 2 uker er jo kjempe bra:) Eg skal på min første veiing i morgen og er kjempe spent!
Eg hadde også STORE problemer med å få i meg den grønnsakssuppen. Prøvde etter tips å drikke den lunken, da holdt eg virkelig på å spy!! hehe Men i dag prøvde eg den igjen, så det ikke skulle ligge igjen kun grønnsakssuppe, og da var den faktisk ikke så værst ;) Tror kanskje det bare går seg til eg!? La den ligge et par dager å prøv igjen kanskje? Noen bruker også å krydre den litt med f.eks pepper har eg lest:)
Lykke til videre!
Hei. Jeg startet på easylife 25/1 og er på 3. uken med shaker/supper.
Det jeg lurer på en om man kan erstatte easylife pulveret med f.eks nutrilet pulveret? Det inneholder jo så og si det samme.
Dette lurer jeg også på. Fikk akkurat vite at jeg skal gå på pulver til jeg er 3-4kilo unna målet...og jeg har 21 kilo igjen...har på følelsen at det blir litt dyrere enn jeg hadde tenkt
Dette lurer jeg også på.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31008
Så flink du har vært :-)
Jeg sliter også litt med suppa, men har funnet ut at den beste måten å gjøre det på, er å ta en halv pakke og blande ut med ganske mye varmt vann. Suppa blir tykkere jo varmere vannet er, så det som gjelder for meg, er MYE vann. iallfall så du får den konsistensen du liker best.
Så krydrer jeg MASSE. Har oppi godt med både, hvitløkspulver, chili (piri piri) og pepper -gjerne nykværna.
Lykke til
Carisma:
Takk for linken. Interessant lesing. Ikke det svaret jeg håpet på, men nå vet jeg iallfall:)
Carisma:
Takk for linken. Interessant lesing. Ikke det svaret jeg håpet på, men nå vet jeg iallfall:)
man kan jo alltids velge mat, billigere enn pulveret... Ikke ødelegger det forbrenninga heller. ;)
Hei
Nå er jeg startet på min uke nr 4 med kosterstatter og det går bra. Suppa har jeg tatt hver dag. I begynnelsen hadde jeg store problemer men nå går det greit. Det jeg gjør er å piske suppa ut i lunkent vann, har på litt krydder (ikke salt), så fyller jeg på med kokende vann og pisker dette. Det blir to store tekopper. Den blir jo tykkere jo varmere vannet er, men da er det bare å ta ekstra vann. Jeg blir ihvertfall skikkelig mett.
I går var jeg på min tredje veiing. Til nå har jeg gått ned 8,4 kg. Det er jeg kjempefornøyd med. I går hadde vi om mental trening. Skikkelig interessant. Har skjønt at et av mine problem var stress, for det kan skape vektoppgang. Nå er jeg ferdig med å stresse. Jobber med det, og det er utrolig deilig. Neste gang skal vi ha sirkeltrening istedenfor å sitte å høre på kursleder. Jeg er supermotivert og håper dere andre er det også.
Det som skulle vært interessant var å høre erfaringer fra andre som er ferdig på kurs.
Ha en fin dag
man kan jo alltids velge mat, billigere enn pulveret... Ikke ødelegger det forbrenninga heller. ;)
Ja, har jo tenkt på dette... men er jo redd for hva det gjør med hele easylifeopplegget...
Fedonisten
11-02-10, 11:12
Jeg skulle vært på kurs i dag, men pga. "litt korttenkthet" fra min side i svømmehallen i går - er jeg mer eller mindre i horisontalen i dag... Kanskje jeg lærer noe av hendelsen.....?
Men har veid meg selv i dag (har egen Tanita-vekt), og nå har jeg totalt gått ned 7,3 kilo på tre uker, og jeg vet jeg burde være fornøyd med det. Men er jeg det? Neeeeida....men så hadde jeg sikkert ikke egentlig vært det om tallet hadde vært 10 eller 15 heller. Med andre ord ikke vektnedgangen det er noe feil med - men innstillinga mi.
Uka som har gått har ikke vært så bra mat- og treningsmessig for meg, så ned 1,2 kilo er vel egentlig godkjent. Hatt et par dager med no' magevirus-greier som gjorde det ekstremt vanskelig å klare å spise noe som helst. Jaja. Sånn er det - og det er lang tid igjen av kurset. Og mange kilo.
Har bestemt meg for at jeg VIL se 8x-tallet neste veiedag, og det betyr at jeg må skjerpe meg med
- vanndrikking
- flink med antall og fordeling av måltider
- trening!!
Uka som kommer er jeg uten barn igjen, så da blir de hjemlige forpliktelsene mindre - og da har jeg ingen unnskyldning. Heller ingen dårlige..... :o
Bare å komme seg igang med 4. uke på kosterstatter!
:heia: for meg og :heia: for oss!
Hei
Jeg også har akkurat startet på uke 4 og jeg er like spent på hvordan denne uken blir, om det er lettere å motstå helgene o.s.v. Jeg synes ikke det har vært så altfor vanskelig hittil og jeg er sikker på at det skal gå greit. I dag har jeg tenkt meg på trening, og det må jeg holde. Trening er jo utrolig viktig , særlig styrke om man skal komme i mål. Lurer på om det er flere som fryser hele tiden og som noen ganger føler de har sandpapir i munn.
Hei hei:)
Da var eg på min første veiing og treningsøkt i gårkveld, minus 5,4 kg på 1 uke!! Suuuuuuper fornøyd!!:) Tenkt om det kunne gått så fort de neste ukene også. Nå blir fast trening på treningssenteret 2 ganger i uken, resten må bli turer og "hjemmetrim", begrenset hva en får tid til med 3 unger i hus!:)
Er iallefall superglad for at eg valgte å begynne på easylife!:)
Ha en flott helg jenter:)
Nå har jeg akkurat spist en liten (4*3 cm ca) sjokoladerute fra Udo's choice. Dette er en såkalt sunn sjokolade som inneholder masse omega 3 og 6 og 70 % kakao.
Ble tipset om denne fra kursholder for noen uker siden, men jeg har ikke turt å smake på den før nå(av en eller annen merkelig grunn)
Den var kjempegod, men mektig så jeg klarer ikke å få i meg mer enn 1 rute (heldigvis:p)
Noen andre her som har smakt på denne?
Kan tenke meg at den er god å ha i krisetilfeller:)
Nå har jeg akkurat spist en liten (4*3 cm ca) sjokoladerute fra Udo's choice. Dette er en såkalt sunn sjokolade som inneholder masse omega 3 og 6 og 70 % kakao.
Ble tipset om denne fra kursholder for noen uker siden, men jeg har ikke turt å smake på den før nå(av en eller annen merkelig grunn)
Den var kjempegod, men mektig så jeg klarer ikke å få i meg mer enn 1 rute (heldigvis:p)
Noen andre her som har smakt på denne?
Kan tenke meg at den er god å ha i krisetilfeller:)
Jeg vet at Udo`s choice er bra. Hvor har du fått tak i den?
Jeg vet at Udo`s choice er bra. Hvor har du fått tak i den?
Jeg kjøpte den på trenings senteret der jeg går. Tar den optimale oljeblandingen fra Udo's også.
Sjokoladen er forholdsvis dyr. 39 kroner for 4 ruter...
Må undersøke på mitt treningssenter og
Noen som har noen tanker rundt dette?
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=584064
Jeg er på uke 3 og har godt ned 12 Kilo synes det er vell mye men det er deilig.
Tja. det er jo klart at når man slanker seg, og får nye vaner. For så å bare returnere til de vanene som gjorde at du trengte å slanke deg i utgangspunktet. Så går vekten opp igjen. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det.
Meningen med slankingen vår, er vel å endre livsstilen? Og IKKE gå tilbake til de uvanene vi hadde før?
Mitt mål er et mer normalt, lav karbo kosthold, med mulighet for kos innimellom eller i helger. Ikke kos hver dag. Og MASSE trening. Da bør vekten bli stabil.
Men ender jeg tilbake i mine gamle vaner går vel vekten i taket igjen. Det skal IKKE skje.
Kroppen går vel litt i sparebluss på pulverkur, min forbrenning gikk i alle fall ned. Men nå når jeg spiser ganske strengt lavkarbo, stiger forbrenningen og jeg har fått mer muskelvekt. Vekta har jeg holdt stabil, men det har jo også bare gått knappe 2 mnd siden jeg sluttet med kosterstatteren. Hadde jeg derimot gått tilbake til måten jeg spiste før, ville nok situasjonen vært annerledes. Så det gjelder nok bare å legge om livsstilen for godt:)
Noen som har noen tanker rundt dette?
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=584064
Jeg er på uke 3 og har godt ned 12 Kilo synes det er vell mye men det er deilig.
Wow! 12 kg på under 3 uker?? det er jo helt utrolig!! Du må ha vært kjempeflink, veldig aktiv eller?
Eg tok av 5,4 første uken og var superfornøyd med det...er i min 2 uke nå og tror eg har stagnert litt:( Blir jo helt utolmodig hehe
Wow! 12 kg på under 3 uker?? det er jo helt utrolig!! Du må ha vært kjempeflink, veldig aktiv eller?
Eg tok av 5,4 første uken og var superfornøyd med det...er i min 2 uke nå og tror eg har stagnert litt:( Blir jo helt utolmodig hehe
Jeg holder meg KUN til pulveret, eneste som kommer ned i munnen minn annet en det, er 5 liter vann om dagen. Jeg prøver å holde måltidene gaske fast 1 pose klokken 0800 - 1400 og 2000.
Trener 3 - 4 ganger i uken, da med kunn fokus på fettforbrenning. fort gang med ca 130 fast i puls i en time. ELSKER PULS KLOKKEN MINN :D Jeg startet faktisk 27 januar med en vekt på 120 kilo og veier nå etter 3 uker og 5 dager 106,7 kilo. Dette gir meg da ett vekt på sinsyke 13,3 kilo.
Skal nevnes at den første uken gikk jeg ned 8,7 kilo. Alle er forskjelige så hold motett oppe du kommer ned til slutt. :D
Trener 3 - 4 ganger i uken, da med kunn fokus på fettforbrenning. fort gang med ca 130 fast i puls i en time. ELSKER PULS KLOKKEN MINN :D
Når man går på ekstrem lavkalori-pulverkur, så er styrketrening viktig for å ikke miste muskelmasse. Dessuten er får man høyere forbrenning jo mer muskelmasse man har. Jeg fordeler treningen min 50-50 mellom styrke og utholdenhet. Kursholderen min sa at med utholdenhetstrening forbrenner man fett der og da, mens med styrketrening fortsetter fettforbrenningen i lang tid etterpå.
Blir du ikke lei av å kjøre samme type trening hele tiden? For min del er variasjon viktig for å holde på med trening i lengden.
Men på den annen side så har du jo hatt et flott vekttap - og gratulerer så mye med det.
Når man går på ekstrem lavkalori-pulverkur, så er styrketrening viktig for å ikke miste muskelmasse.
Hjelper det å trene styrketrening hvis ikke musklene får nok protein til å opprettholdes sånn i utgangspunktet igjennom kosten?
Når man går på ekstrem lavkalori-pulverkur, så er styrketrening viktig for å ikke miste muskelmasse. Dessuten er får man høyere forbrenning jo mer muskelmasse man har. Jeg fordeler treningen min 50-50 mellom styrke og utholdenhet. Kursholderen min sa at med utholdenhetstrening forbrenner man fett der og da, mens med styrketrening fortsetter fettforbrenningen i lang tid etterpå.
Blir du ikke lei av å kjøre samme type trening hele tiden? For min del er variasjon viktig for å holde på med trening i lengden.
Men på den annen side så har du jo hatt et flott vekttap - og gratulerer så mye med det.
Det er kanskje her forskjellen mellom easylife og xtravaganza Kommer inn. Jeg kjører fult løp mot å gå ned fortestmulig og så deretter begynne å trene med en lav karbo diett. Det er mye fram og tilbake rundt det med "fett trening og Styrketrening" men dette funker for meg. Det som er viktigst.
Hjelper det å trene styrketrening hvis ikke musklene får nok protein til å opprettholdes sånn i utgangspunktet igjennom kosten?
Det var det kurslederen sa til oss. Hun understreket at styrketrening var viktig i pulverfasen for å ikke miste muskelmasse.
Jeg holder meg KUN til pulveret, eneste som kommer ned i munnen minn annet en det, er 5 liter vann om dagen. Jeg prøver å holde måltidene gaske fast 1 pose klokken 0800 - 1400 og 2000.
Trener 3 - 4 ganger i uken, da med kunn fokus på fettforbrenning. fort gang med ca 130 fast i puls i en time. ELSKER PULS KLOKKEN MINN :D Jeg startet faktisk 27 januar med en vekt på 120 kilo og veier nå etter 3 uker og 5 dager 106,7 kilo. Dette gir meg da ett vekt på sinsyke 13,3 kilo.
Skal nevnes at den første uken gikk jeg ned 8,7 kilo. Alle er forskjelige så hold motett oppe du kommer ned til slutt. :D
Eg holder meg også kun til pulver!:) har ikke tenkt å putte noe i munnen som kan forsinke prosessen! ;) "Problemet" mitt er nok at eg ikke er kommet skikkelig i gang med treningen, så er nok der eg sakker litt av.
Men er ikke 5 liter vann litt mye? Vi har fått beskjed om å drikke maks 3 liter vann hver dag.
Jeg er nå snart på slutten av min 4 uke og det går fremdeles greit. Eneste jeg har puttet inn i munnen er når jeg måtte smake så vidt på en gryterett et par ganger for jeg hadde det som lunch på jobben. Jeg har også spist lækerol. Ellers har jeg ikke spist noe. Jeg har gått ned 11 kg.
Jeg har også oppdaget en ting og det er hvis jeg ikke drikker minst 3 liter vann virker det som forbrenningen stopper opp litt. Vet ikke om det er tilfelle men jeg tror det. Ellers har jeg det bra om dagen og trives med det jeg driver med.
Synes at det er flott det er en tråd som dette
På fredag i denne uken har jeg gått på kosterstattere i 6 uker. Og kun det, med unntak av noen lâkrol drops. Så i helgen har jeg bestemt meg for å gå over på "halvfart" som det heter i Xtravaganza. Jeg hadde et mål om 14 uker, og det tror jeg egentlig at jeg fint skulle klart. Har ikke noen store problemer med shakene eller noe sånn. Er bare en del sulten for tiden, jeg trener mye og skal nå trene med personlig trener to ganger i uken, og han sa at energi behovet var stort når man trente så mye. Og utbyttet fra treningen ble liten når man lever på 550 kalorier om dagen. Så jeg foretrekker å spise litt mer og få maks utav treningen. Men samvittigheten gnager i meg, å "gi opp" etter seks uker. Men kanskje jeg nå har klart å gå ned de første 10-12 kg uten å ødelegge forbrenningen for mye?!
Noen som har erfaring med halvfart? Eller kombinasjonen lav karbo og shake?
Og neste spørsmål; tar dere noen kosttilskudd? Jeg har en boks med omega3 tabletter, som jeg vurderer å ta. Har aldri tatt kosttilskudd. Erfaring?
Da kan du jo trøste deg med at noen kursledere sier at du kun skal gå på kosterstatter i 6 uker. Det sier ihvertfall min
Da var jeg tilbake etter min siste kurskveld på easylife. Dvs, den siste vanlige, heretter er det bare oppfølgingsmøter. Slutta med pulver for ca 2 mnd siden, og har holdt meg stabil på vekta i tiden etterpå. Resultatet er 20 kg ned, og jeg er superfornøyd med det. Skulle gjerne tatt de 4-5 siste kg og, men kanskje klarer jeg det på lenger sikt med lchf, som er kostholdet jeg har lagt meg på nå. Hvis ikke, er 20 kg en helt grei bonus det og:)
Det som har skjedd i ettertid, er at vannbestanden i kroppen har gått litt opp (siden jeg jo får i meg mat nå), men fettmassen går jevnt og trutt ned. Muskelmassen og forbrenningen går også oppover, noe som selvfølgelig er positivt.
Så til dere som lurer på å slutte med pulveret har jeg bare ett tips: fortsett å holde dere i ketose, det gjør underverker! I alle fall til dere er i mål:)
Er veldig glad for at jeg har gjennomført dette kurset, og klapp på skulderen til meg selv for utholdenhet og standhaftighet;) Endelig noe som funket!
Gratulerer med flott resultat. Du fortjener virkelig en klapp på skulderen og mere til. Da du sluttet med kosterstatter hva spiser du på en vanlig dag? Har du skeiet ut?
Så til dere som lurer på å slutte med pulveret har jeg bare ett tips: fortsett å holde dere i ketose, det gjør underverker! I alle fall til dere er i mål:)
Er veldig glad for at jeg har gjennomført dette kurset, og klapp på skulderen til meg selv for utholdenhet og standhaftighet;) Endelig noe som funket![/quote]
Er enig med deg i at det er lurt å gå ned mesteparten iallefall mens du er i ketose. Eg er bare i 2. uke på pulver men kjenner at eg ikke klarer mye trening, gikk 15 minutt på 3d-mølle i dag før eg skulle gjøre noen styrkeøvelser og var HELT ør når eg gikk av!! Syns det er litt skummelt eg. Blir veldig usikker på hvor lurt det er å trene så mye mens en går på 550 kalorier. :eek::)
På en vanlig dag går det i salat, egg og bacon, kotelett til middag sammen med grønnsaker og kanskje litt ost til kvelds. (F.eks.) Prøver å få i meg nok fett, det er veldig viktig, så lenge karboinntaket er lavt!
Har skeiet ut bittelitt innimellom, men ikke så mye. Spiste vanlig pizza forrige helg, med dårlig resultat for magen og vekta. Men det er jo bare vannvekt, så det kom fort av igjen.
Søtsuget er så å si borte når jeg spiser som jeg gjør nå, men det hender jeg tar litt mørk sjokolade til helga.
Det jeg mente med ketosen, er at selv om dere kutter ut pulveret, er det lurt å holde seg i ketose. Gjennom mat altså. Da vil nedgangen kunne fortsette, uten at man mister muskelvekt. Fortsett med lav intensivitet på treningen noen uker til, det går seg til når kroppen skjønner tegninga. Jeg kunne etterhvert trene middels hardt, men aldri så jeg ble helt utmattet. Du skal ikke gå helt tom liksom. En gåtur eller lett styrketrening er fint:)
Fedonisten
16-02-10, 23:10
Gratulerer med veldig bra resultater, Agurken! Veldig fint å høre historien din - er motiverende for oss som er helt i startfasen.
:heia:
Tusen takk:) Vet hvor morsomt det er å lese historier fra de som har gjennomført samme type kurs som en selv. Lykke til videre!
På en vanlig dag går det i salat, egg og bacon, kotelett til middag sammen med grønnsaker og kanskje litt ost til kvelds. (F.eks.) Prøver å få i meg nok fett, det er veldig viktig, så lenge karboinntaket er lavt!
Har skeiet ut bittelitt innimellom, men ikke så mye. Spiste vanlig pizza forrige helg, med dårlig resultat for magen og vekta. Men det er jo bare vannvekt, så det kom fort av igjen.
Søtsuget er så å si borte når jeg spiser som jeg gjør nå, men det hender jeg tar litt mørk sjokolade til helga.
Det jeg mente med ketosen, er at selv om dere kutter ut pulveret, er det lurt å holde seg i ketose. Gjennom mat altså. Da vil nedgangen kunne fortsette, uten at man mister muskelvekt. Fortsett med lav intensivitet på treningen noen uker til, det går seg til når kroppen skjønner tegninga. Jeg kunne etterhvert trene middels hardt, men aldri så jeg ble helt utmattet. Du skal ikke gå helt tom liksom. En gåtur eller lett styrketrening er fint:)
Hei
Jeg blir litt forvirret, for i kursopplegget er det lagt opp til å tenke mye på kcaloriene. Det virker ikke som det er så mye fett.
For tiden står det ganske stille her med nedgang. Kan det være at jeg har spist for mange la¨kerol?
Hei
Jeg blir litt forvirret, for i kursopplegget er det lagt opp til å tenke mye på kcaloriene. Det virker ikke som det er så mye fett.
For tiden står det ganske stille her med nedgang. Kan det være at jeg har spist for mange la¨kerol?
Den maten som easylife foreslår er en slags tallerkenmodell, så der er det nok litt mindre fett ja. Men jeg tar det nettopp for det, et forslag til hvordan man kan spise, og dessuten er det med take på når man er helt i mål. Jeg er ikke der enda, og har dessuten lest mye om lavkarbo. Har bestemt meg for å spise lavkarbo resten av livet, for det fungerer så bra for kroppen min. Tåler dessverre karbohydrater dårlig... Det å spise lavkarbo har jo også ført til at jeg ikke går opp i vekt etter avsluttet kur.
Hver og en må vel finne ut av hva som funker, men spiser man lite karbohydrater må altså kroppen få energien fra fett via maten.
Jeg er på min tredje easylife uke nå, jeg måtte kutte ut pulveret for jeg kom rett og slett ikke i ketose av det, for mye karbohydrater for min del. Har gått over til ketolyse mat, altså lav lav karbo. Spiser ca 15 g karbo om dagen. Gikk ned 1 kilo på pulveret på en uke har gått ned 5 kilo med maten.
Men så trener jeg mye også, trener 5 ganger i uka med middels til høy intensitet.
Den maten som easylife foreslår er en slags tallerkenmodell, så der er det nok litt mindre fett ja. Men jeg tar det nettopp for det, et forslag til hvordan man kan spise, og dessuten er det med take på når man er helt i mål. Jeg er ikke der enda, og har dessuten lest mye om lavkarbo. Har bestemt meg for å spise lavkarbo resten av livet, for det fungerer så bra for kroppen min. Tåler dessverre karbohydrater dårlig... Det å spise lavkarbo har jo også ført til at jeg ikke går opp i vekt etter avsluttet kur.
Hver og en må vel finne ut av hva som funker, men spiser man lite karbohydrater må altså kroppen få energien fra fett via maten.
Det høres ganske logisk ut. Jeg må finne ut av hva jeg vil. Det er nok karbohydrater jeg ikke har gått av
Min første uke på kosterstatter er over, minus 3,5 kilo.:D
Har ikke sett titallet jeg er på nå siden sommeren 08.:rolleyes:
Håper det fortsetter å gå ganske fort ned. Er motivert til å ta av det meste på pulver, og så legge om til easylife mat etterpå.
Mulig jeg velger å spise ketolyse-aktig i overgangen for å holde på ketosen litt til, vi får se. Jeg synes i allefall easylife maten/konseptet og tallerkenmodellen er mye i min smak i forhold til annen lavkarbo.
Jeg må bare si at jeg ikke kan se for meg å leve katolyseaktig eller lchf resten av livet. jeg er ikke glad i fett, og kutter heller på det og spiser litt mer karbo.
Liker også tankegangen om renest mulig mat.:)
Da er jeg hjemme fra min 7 Easylife samling. Har nå gått 6 uker på kosterstattere og det går mye bedre denne uka enn forrige. Har gått ned 2 kilo siden sist veiing, så trenger vel ikke si at jeg er storfornøyd...:)
Nå koser jeg meg med en kopp kaffe og en liten Udo's Choice sjokolade. NamNam:)
ohhh i dag sprekk jeg. Tenkte jeg skulle gi meg selv en gave så jeg spiste en hambruger fra peppes i dag av alle dumme ting :( men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.
Fedonisten
18-02-10, 09:38
*knurr og glefs og hyl*
Bare ned 400 gram siste uke. På kosterstatter. Er det muuuuuulig????
:nedfor:
Var på min 4 veiing denne uka og ned 2,2 kg og 1%i fett. Det er jeg kjempefornøyd med. Nå er jeg klar for neste uke
ohhh i dag sprekk jeg. Tenkte jeg skulle gi meg selv en gave så jeg spiste en hambruger fra peppes i dag av alle dumme ting :( men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.
Hei Zitrix!
Vi er bare mennesker og det er mennesklig å gjøre feil!! Ikke gi opp av den grunn!! Det tar deg noen dager å komme inn igjen i ketose, men da er du der igjen:) Stå på videre, lykke til!:)
*knurr og glefs og hyl*
Bare ned 400 gram siste uke. På kosterstatter. Er det muuuuuulig????
:nedfor:
Heisan:)
Det er jo vanlig at noen uker står omtrent stille. Vi ble forklart det som en slags forsvarsmekanisme. Når kroppen mister mange kg fort vil den tenke..."oi...nå må eg holde på det eg har så eg ikke dør!"....ikke at det er fare for det med den vekten vi har da hehehe men sånn tenker vist kroppen:)
Helt sikker på du har gått ned mer neste veiing:) Lykke til!
Hei alle superflinke damer:)
Da var eg på min 2. veiing i gårkveld. 2 uker på shake og minus 8 kg!! ;) Er selvfølgelig super fornøyd med resultatet, problemet mitt er at eg VET eg kunne gjort det bedre om eg bare hadde kommet skikkelig i gang med treningen!! (blir litt fort svimmel) Så dermed blir det sånn....joda...er fornøyd, meeeen vet eg kunne klart bedre følelse.
Denne uken er målet å virkelig komme i gang med det fysiske!!
Men gud så glad eg er for at eg begynte med dette!! Vi har STOR grunn til å være stolt av oss selv!!:))
Ønsker dere alle en flott helg.
Fedonisten
19-02-10, 10:15
men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.
Dette skjer "alle" av og til. Som når du var liten og skulle lære å gå på ski. En del knall og fall - og alltid en voksen som sa: Opp igjen!
Sånn jeg ser det er det 2 ting du kan huske etter dette:
1. Det er ikke noe som heter "ødelagt alt". Du bare går tilbake til sånn du vet du skal gjøre, og fortsetter der! Litt forsinkelse blir det, men ingen katastrofe.
2. Husk følelsen - og tenk på den neste gang du får lyst til å sprekke eller unne deg noe du vet du ikke har godt av. Vil det være verdt det?
Opp igjen! Dette fikser vi sammen - sliter gjør vi alle til tider!
:klem:
[quote=onlyxx;834465]Hei alle superflinke damer:)
Da var eg på min 2. veiing i gårkveld. 2 uker på shake og minus 8 kg!! ;) Er selvfølgelig super fornøyd med resultatet, problemet mitt er at eg VET eg kunne gjort det bedre om eg bare hadde kommet skikkelig i gang med treningen!! (blir litt fort svimmel) Så dermed blir det sånn....joda...er fornøyd, meeeen vet eg kunne klart bedre følelse.
Denne uken er målet å virkelig komme i gang med det fysiske!!
Men gud så glad eg er for at eg begynte med dette!! Vi har STOR grunn til å være stolt av oss selv!!:))
Hei
8 kg er jo kjempebra. Det må du være veldig fornøyd med. Hvor mange kilo skal du ned? Jeg gikk ikke ned rundt 7 kg på 2 uker og jeg trener 3 ganger i uka. Ikke sikkert du ville gått ned mer for det. Men du måååå komme igang med treningen for det er en del av kursopplegget. Kom igjen. Jeg heier på deg
Hei
8 kg er jo kjempebra. Det må du være veldig fornøyd med. Hvor mange kilo skal du ned? Jeg gikk ikke ned rundt 7 kg på 2 uker og jeg trener 3 ganger i uka. Ikke sikkert du ville gått ned mer for det. Men du måååå komme igang med treningen for det er en del av kursopplegget. Kom igjen. Jeg heier på deg[/quote]
Heisan:)
Jada..eg vet 8 kg er kjempebra, men så lenge en ikke føler at en har gjort maks av det en kunne gjort så blir en aldri heeelt fornøyd:)
Vet det er viktig m trening, har faktisk vært å trent i dag...15 minutt på 3d-mølle (svimmel svimmel!!)...så mitt eget styrkeprogram (redd eg blir liggende i helgen hehe)...så avsluttet eg med 10 minutt sykling:)
Eg har tenkt å ta av i overkant av 30 kg...begynte på 107,4 er nå nede i 99:) håpet er å komme ned i 75 kg (er 1.78 høy).
Hei
Jeg var 104,4 og har en drøm om 69. Det er over 30 kg. Jeg er 168 høy. Gleder meg til jeg har klart det
2 uker er nå unnagjort, og resultatet totalt viser ned 6 kilo. Syns faktisk andre uka har vært vanskeligere enn første uka, men det går greit uansett.
Sliter litt med måltidsrytmen og å få til å fordele måltidene utover dagen. Det er jo en del av spiseforstyrrelsen min - men håper jeg skal klare å få det til i løpet av et noen uker til.
Spiser ekstra proteiner i tillegg til de tre posene, for hvis ikke blir det for lite proteiner - og muskler er ikke det jeg trenger å få mindre av.....
Hvordan går det med dere andre?
Hei:) Jeg er ferdig med uke 3 nå.Har kun gått på kosterstatter + mye vann og har tatt av ca 8 kg til nå. Vi har fått beskjed om at kosterstatterne innholder ALT hva kroppen trenger og at vi IKKE skal spise noe annet. Av den grunn synes jeg det er snodig å lese hva de ulike skriver her inne. Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.
Fedonisten
19-02-10, 22:13
Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder. Det stemmer nok. Samtidig er det veldig forskjellig fra person til person om innholdet i posene er nok pr. dag. For MEG er ikke innholdet i postene nok, og jeg har selv en mer avansert vekt enn de har på treningssenteret - så jeg følger nøye med.
Hei
Jeg var 104,4 og har en drøm om 69. Det er over 30 kg. Jeg er 168 høy. Gleder meg til jeg har klart det
Ja da er vi ikke så langt unna hverandre i antall kg som skal bort:) Eg gleder også veeeeldig til å være i mål med vekta!! Dette klarer vi!;)
Kjempeglad for å funnet noe som faktisk går litt fort :p
Hei:) Jeg er ferdig med uke 3 nå.Har kun gått på kosterstatter + mye vann og har tatt av ca 8 kg til nå. Vi har fått beskjed om at kosterstatterne innholder ALT hva kroppen trenger og at vi IKKE skal spise noe annet. Av den grunn synes jeg det er snodig å lese hva de ulike skriver her inne. Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.
Vi får også høre det av vår kursleder. Men når det gjelder meg som kom jeg ikke i ketose av disse posene, for mye karbo for meg og min kropp. Men det funket på mannen min.
Så nå spiser jeg en nøye planlagt diett. Skulle ønske posene hadde funka på meg,hadde vært litt enklere. men men. Kurs lederen er enig med meg da.
Flink du er som har tatt av 8 kg. Bra gjort.
Må bare legge til at jeg i førsten ikke klarte å henge med på trening og ble svimmel og uvell jeg også.Nå har jeg trena i 4 uker trener 5 dager i uka og klarte nylig å gjennomføre en dobbel spinning time.:D
Jeg veide 90,7 i utgangspunktet og veier nå 84,7 så 6 kg ned. Men gått ned mye mere i cm. Tror jeg har bygd litt muskler:p
Skal ned til ca 60kg er 159 høy
Ja da er vi ikke så langt unna hverandre i antall kg som skal bort:) Eg gleder også veeeeldig til å være i mål med vekta!! Dette klarer vi!;)
Kjempeglad for å funnet noe som faktisk går litt fort :p
Ja jeg også er glad for at det går så fort. Er så glad for at jeg startet med dette prosjektet.
Jeg har et mål om at jeg skal klare 3 kg til 5 mars. Da har jeg gått ned 15. Det klarer jeg nok
Det stemmer nok. Samtidig er det veldig forskjellig fra person til person om innholdet i posene er nok pr. dag. For MEG er ikke innholdet i postene nok, og jeg har selv en mer avansert vekt enn de har på treningssenteret - så jeg følger nøye med.
Hvordan kan du vite at du ikke får i deg nok protein el generelt nok via posene?
Vekta vi har på vårt senter måler vekt,vanninnhold samt fettprosent.
Jeg spør fordi jeg lurer på hvorfor ting er så ulikt/kurslederne ikke sier det samme?
På gruppa mi er det folk i ulike aldre, begge kjønn og med intensjon om å gå ned ulikt ant kg. Alle bruker kun kosterstatter de første ukene. Vi har fått opplyst at det i utgangspunktet ikke er ønskelig å gå på kosterstatter mer enn 10 uker om gangen. Gikk på vekta igjen i dag og nå er 10 kg borte vekk.Synes det går veldig greit så langt. Har et mål om å gå ned 15 kg til og det trur jeg faktisk at jeg skal klare. Deler hver pose opp i to måltider og drikker myyyye innimellom der.
Fedonisten
20-02-10, 20:45
Hvordan kan du vite at du ikke får i deg nok protein el generelt nok via posene?
Min vekt måler vekt, fettmasse (og prosent), fettfri masse og vann. Og jeg kan da regne ut muskelmassen min. Hvis jeg kun bruker posene mister jeg muskelmasse - og det enda jeg ikke trener så mye pga. en nakkeprolaps. Når jeg spiser litt ekstra proteiner hver dag - holder muskelmassen seg stabil.
Jeg lurer også på hvorfor det er så store forskjeller fra senter til senter, men tror det kommer fra enkle ting - og ikke noe mystisk. Jeg innbiller meg at de fleste som holder kurs er kurset i akkurat Easy Life sitt kursopplegg, og at de ikke nødvendigvis har så mye ernæringskunnskap fra annen utdannelse.
En annen ting er jo at de skal ha "ryggen fri" når det gjelder kursdeltakerene sine. Så kursdeltakerene må følge konseptet til punkt og prikke - ellers så kan jo argumentet være "ja men du har ikke fulgt oppskriften" hvis resultatene uteblir.
Jeg er på min tredje easylife uke nå, jeg måtte kutte ut pulveret for jeg kom rett og slett ikke i ketose av det, for mye karbohydrater for min del. Har gått over til ketolyse mat, altså lav lav karbo. Spiser ca 15 g karbo om dagen. Gikk ned 1 kilo på pulveret på en uke har gått ned 5 kilo med maten.
Men så trener jeg mye også, trener 5 ganger i uka med middels til høy intensitet.
Hei.
Jeg er helt ny her på forumet. Har gått på Easy Life i 2 1/2 uke og gått ned ca 8 kg. MEN, jeg er skrubbsulten store deler av dagen. Jeg har masse energi, stort sett, og har trent moderat nesten hver dag. Har ikke sjekka om jeg er i ketose, men skal kjøpe stix på mandag. Har lurt på om jeg er ketose i og med sulten?
Mitt andre problem er at jeg er litt skuffa over hele opplegget. Har lest alt i permen vi kjøper på kurset, og har ikke funnet mye annerledes eller nytt å lære!! Ikke at jeg er ekspert, men etter å ha vært jojo slanker av og på Grete Roede, Libra, Cambridge osv i over 20 år, vet jeg ikke om Easy Life er noe bedre/anderledes. Så jeg er vel redd for å innvestere mye tid, krefter og penger i dette opplegget for så å finne ut at jeg ender opp på lavkarbo og går ned vel så greit med det. Det kostholdet Easy Life anbefaler videre, er jo akkurat det jeg har spist før, selvom de er noe mer forsiktig i forhold til karbo. Synes ikke jeg får helt tak i hva kurslederen mener eller har som filosofi. Da jeg var på møte (en til en) før kursstart fikk jeg inntrykk av at kosterstatter var noe man gikk på ett par uker for å komme raskt i gang med vektnedgang i ketose. Men har jo forstått i løpet av disse 3 gangene på kurs at minimum 6 uker på kosterstatter vil være nødvendig for rask vektnedgang. Beklager at dette ble veldig langt, og kanskje forvirrende. Jeg får liksom ikke bestemt meg om jeg synes dette opplegget er bra eller ikke. Ønsker synspunkter fra andre.
Takk.
Fedonisten
20-02-10, 21:35
Hei og velkommen RitaBo. Jeg ser du ikke har bestemt deg om du syns EasyLife er bra eller ikke, og jeg tror jeg skjønner hva du mener.
Mitt forhold til EasyLife er som følger: dette konseptet er akkurat like bra eller dårlig som alle andre konsepter som hjelper deg ned i vekt. Det funker hvis du følger opplegget, men krever at det gjøres en stor innsats - særlig etter at målet er nådd. De fleste av jojoslankere har jo ikke problemer med å gå ned i vekt, men å holde seg der. Det sier meg at problemet er å gjøre en VARIG omlegging for de fleste av oss.
Fordi jeg jobber på flere plan med dette tror jeg at jeg har større mulighet for å lykkes enn om jeg bare hadde "slanket meg" for å kalle det det.
:klem:
Hei igjen:)
Hmm.....vet ikke helt om jeg forstår din tankegang Fedonisten.
Du skriver at du mister muskelmasse hvis du bare bruker posene - enda du ikke trener så mye.....
Poenget med Easy Life er jo ikke at det er et slanke opplegg,men en livsstilsendring. Hvis man begynner på dette og bruker posene kun for å gå ned i vekt og slanke seg så blir det iflg min tankegang feil. Hvis man skal unngå å miste muskelmasse som du sier - så må man jo trene samtidig. Muskler øker jo også forbrenninga.
Jeg har aldri vært en jo-jo slanker så har ikke prøvd en hel haug med slanke kurer.Men har en gang før gått på et Grete Rohde kurs. Jeg kjenner igjen mye av prinsippene fra det i Easy Life. Forskjellen er slik jeg ser det at man med kosterstattere de første ukene får en kick start som motiverer til videre innsats. Man får også bedre oppfølging på sikt. Jeg har stor tro på dette opplegget,men trur også at det er en forutsetning for å lykkes.Nettopp fordi det krever mye innsats. Håper vi alle lykkes med våre betrebelser - da får vi lønn for både strev og nedlagte penger!:)
Fedonisten
20-02-10, 22:06
Hmm.....vet ikke helt om jeg forstår din tankegang Fedonisten.
Du skriver at du mister muskelmasse hvis du bare bruker posene - enda du ikke trener så mye.....
Det hele er veldig enkelt: kroppen må få nok tilførsel av proteiner for å OPPRETTHOLDE muskelmasse også....
I morgen blir en spennende dag.
Skal feire1-års dagen til minstepjokken med stort familieselskap og mye god mat. -som jeg skal lage...:D
Skal bake focaccia og lage kyllingsalat med diverse dressinger.
I tillegg skal jeg lage eplekake... jaja, er det selskap så er det selskap:)
Har lekt litt med tanken på å steke meg en kyllingfilet. Det er jo bare 0.6karber på 100 gram og ikke så mange kcal heller... vi får se.
Nå har jeg klart meg 6.5 uker på pulver. Har gått ned ca 14 kilo på disse ukene og har egentelig 13 kilo igjen før jeg skal innføre et måltid...
Noen andre her som har begynt å "snikspise"?:o
[quote=Fedonisten;835307]Min vekt måler vekt, fettmasse (og prosent), fettfri masse og vann. Og jeg kan da regne ut muskelmassen min. Hvis jeg kun bruker posene mister jeg muskelmasse - og det enda jeg ikke trener så mye pga. en nakkeprolaps. Når jeg spiser litt ekstra proteiner hver dag - holder muskelmassen seg stabil.
Jeg lurer også på hvorfor det er så store forskjeller fra senter til senter, men tror det kommer fra enkle ting - og ikke noe mystisk. Jeg innbiller meg at de fleste som holder kurs er kurset i akkurat Easy Life sitt kursopplegg, og at de ikke nødvendigvis har så mye ernæringskunnskap fra annen utdannelse.
Hva heter den vekta og hvor får jeg tak i den. Kunne tenkt meg en slik selv
I morgen blir en spennende dag.
Skal feire1-års dagen til minstepjokken med stort familieselskap og mye god mat. -som jeg skal lage...:D
Skal bake focaccia og lage kyllingsalat med diverse dressinger.
I tillegg skal jeg lage eplekake... jaja, er det selskap så er det selskap:)
Har lekt litt med tanken på å steke meg en kyllingfilet. Det er jo bare 0.6karber på 100 gram og ikke så mange kcal heller... vi får se.
Nå har jeg klart meg 6.5 uker på pulver. Har gått ned ca 14 kilo på disse ukene og har egentelig 13 kilo igjen før jeg skal innføre et måltid...
Noen andre her som har begynt å "snikspise"?:o
Jeg tror du har gått lengen nok på bare pulver. Jeg holder meg til det kursleder har sagt å bare holde seg på pulver i 6 uker og så gå over til et måltid i tre uker. Da kan man begynne med tre måltider til påske. Alle deltagerne på hennes forrige kurs har gått ned fra 20 - 30kg, men det er i løpet av 1 år
Hei
Hva tror dere om å blande kosterstattere? De inneholder jo det samme. Noen erfaringer?
Fedonisten
21-02-10, 11:06
Hva heter den vekta og hvor får jeg tak i den. Kunne tenkt meg en slik selv
Det er en Tanita-vekt - Tanita TBF-300A tror jeg den heter. Såkalt profesjonell vekt som brukes på klinikker. Kostet ca. 15.000,- kroner da jeg kjøpte den...
Fedonisten
21-02-10, 11:07
Hei
Hva tror dere om å blande kosterstattere? De inneholder jo det samme. Noen erfaringer?
Har ikke prøvd selv - men tenker; bland i vei!
Hei.
Jeg er helt ny her på forumet. Har gått på Easy Life i 2 1/2 uke og gått ned ca 8 kg. MEN, jeg er skrubbsulten store deler av dagen. Jeg har masse energi, stort sett, og har trent moderat nesten hver dag. Har ikke sjekka om jeg er i ketose, men skal kjøpe stix på mandag. Har lurt på om jeg er ketose i og med sulten?
Mitt andre problem er at jeg er litt skuffa over hele opplegget. Har lest alt i permen vi kjøper på kurset, og har ikke funnet mye annerledes eller nytt å lære!! Ikke at jeg er ekspert, men etter å ha vært jojo slanker av og på Grete Roede, Libra, Cambridge osv i over 20 år, vet jeg ikke om Easy Life er noe bedre/anderledes. Så jeg er vel redd for å innvestere mye tid, krefter og penger i dette opplegget for så å finne ut at jeg ender opp på lavkarbo og går ned vel så greit med det. Det kostholdet Easy Life anbefaler videre, er jo akkurat det jeg har spist før, selvom de er noe mer forsiktig i forhold til karbo. Synes ikke jeg får helt tak i hva kurslederen mener eller har som filosofi. Da jeg var på møte (en til en) før kursstart fikk jeg inntrykk av at kosterstatter var noe man gikk på ett par uker for å komme raskt i gang med vektnedgang i ketose. Men har jo forstått i løpet av disse 3 gangene på kurs at minimum 6 uker på kosterstatter vil være nødvendig for rask vektnedgang. Beklager at dette ble veldig langt, og kanskje forvirrende. Jeg får liksom ikke bestemt meg om jeg synes dette opplegget er bra eller ikke. Ønsker synspunkter fra andre.
Takk.
Jeg skjønner hva du mener RitaBo, var litt skeptisk selv.Men så klart man går ned i vekt av disse posene, gjorde jo det jeg også, men ikke på langt nær så mye som andre. For oss ble det både for dyrt og for mye karbo.
Men opplegget og oppfølgingen er jeg stooor fornøyd med, det er verdt alle pengene. Jeg stortrives på treningen og med alle instruktørene og det betyr mye for en som sliter med sosial angst.
Jeg synes easylife er genialt.
Jeg gikk hele 14 uker på pulveret, og veilederen min ville at jeg skulle gå enda lenger. Så variasjonene er tydeligvis stoooore rundt omkring! Min teori er ønsket om å tjene penger, pulveret koster jo en del.... Kroppen min ville imidlertid til slutt ikke ha det pulveret, magen gjorde opprør og jeg fikk reaksjoner som når jeg spiser noe jeg ikke tåler. Ganske intense magesmerter. Så jeg kutta tvert!
Flere som har merket det samme?
Hei.
JA, jeg er der nå. Magesmerter, men får ikke ut noe når jeg er på toalettet. Har kjøpt Udos choice som anbefalt fra kursleder, men ingen effekt. I tillegg har jeg fått soppinfeksjon i underlivet som stortrives, og jeg tror det kommer av at det er en del karbo i disse posene. Sopp trives godt når den får søt næring.
Er det flere i ketose som opplever at tungen er brunaktig på farge?
Nå har jeg gjort det!!!
Kroppen min ROPTE på kjøtt! Jeg var utslitt og svimmel. Så...jeg bakte en kyllingfilet i stekeovnen. La den i litt olivenolje med piri piri, pepper og hvitløk.
Spiste den med relativt god samvittighet. Er bare livredd for at jeg skal falle ut av ketosen, selv om jeg i teorien "vet" at jeg ikke gjør det. Skjekket alle ingrediensene, men ingen av de hadde mer enn 0,6 karber pr 100 gram.
Hva tror dere erfarne karbojunkier? Faller jeg ut av ketosen tror dere?
Føler jeg får litt panikk her nå...:eek:
Nå har jeg gjort det!!!
Kroppen min ROPTE på kjøtt! Jeg var utslitt og svimmel. Så...jeg bakte en kyllingfilet i stekeovnen. La den i litt olivenolje med piri piri, pepper og hvitløk.
Spiste den med relativt god samvittighet. Er bare livredd for at jeg skal falle ut av ketosen, selv om jeg i teorien "vet" at jeg ikke gjør det. Skjekket alle ingrediensene, men ingen av de hadde mer enn 0,6 karber pr 100 gram.
Hva tror dere erfarne karbojunkier? Faller jeg ut av ketosen tror dere?
Føler jeg får litt panikk her nå...:eek:
Vi fikk etter uke 2 med pulver anbefalt å legge inn 1 måltid me protein, altså kjøtt, fisk eller fulg og krydre det med rene urter. Vi kunne tilogmed ha litt grønne grønnsaker med og alt dette uten å dette ut av ketose :)
Kursledern vår sa tilogmed at det kunne hjelpe oss til å gå fortere ned i vekt!
Hvis du er usikker på om du er i ketose, så får du kjøpt ketostix på apoteke så du kan sjekke :)
Vi fikk etter uke 2 med pulver anbefalt å legge inn 1 måltid me protein, altså kjøtt, fisk eller fulg og krydre det med rene urter. Vi kunne tilogmed ha litt grønne grønnsaker med og alt dette uten å dette ut av ketose :)
Kursledern vår sa tilogmed at det kunne hjelpe oss til å gå fortere ned i vekt!
Hvis du er usikker på om du er i ketose, så får du kjøpt ketostix på apoteke så du kan sjekke :)
Det der ble eg nysgjerrig på!:) Hvordan kan det hjelpe oss til å gå fortere ned i vekt å spise??
Gud eg er så ny på dette ketose greiene og livredd for å gjøre noe feil!! Er det kun karber en ser på når en eventuelt skal spise noe annet enn pulveret?:)
Er ikke sikker på hvordan det hjelper, men tenker at det kanskje kan øke forbrenningen?
Vi kunne hvertfall spise det aller meste av kjøtt og noen salatblader til.
Må bar stole på at kursledern vår vet best og gjøre som hun sier :P
Har snart gått 2 uker på pulver, og gått ned 5,5 kilo, tenker jeg. Mulig kursvekta er litt annerledes, det var den sist.
Men JA, jeg har og kommer til å fortsette med, å spise et måltid i blant.
Hovedgrunnen er at pulveret er skitdyrt, jeg har kunnskaper nok til å holde meg i ketose, og er litt redd for effekt på forbrenningen med så lite kalorier som kun posene gir. Jeg har kjøpt shaker og barer for 4 uker, og håper egentlig at jeg ikke trenger å kjøpe mer enn en uke eller to til. Selvom jeg evt går 9 uker i ketose. Hittil har jeg spist f.eks litt kjøttdeig og litt ost, egg og bacon, og en laksefilet. Det er vel de tre måltidene jeg har unnet meg på disse to ukene.:cool:
Jeg holdt ut en uke på kosterstatter, uke 2 fikk vi spise kyllingfilet og litt grønnsaker (og jeg falt ikke ut av ketose). Uke 3 begynte jeg på ketolysekuren (ikke helt hva kursleder anbefalte, men....) og etter uke 4 har jeg nå gått over til å følge EasyLife Mat - dvs. ikke noe kosterstattere, kun mat. Det er jo det jeg "sliter" med i hverdagen - og pulver er "enkel" i forhold. Det krever ganske mye tankevirksomhet og overskudd å legge om kostholdet.
EasyLife ligner veldig på Lindberg og generell lavkarbo, så jeg følger det. Vekta har stagnert - og på sist veiing hadde jeg gått opp en halvkilo. På den annen side, er det jo mye vann som kommer tilbake etter pulverkuren - så alt i alt er jeg fornøyd med 4 kg ned på 4 uker :)
Ketolyse kuren var kanskje det letteste jeg har vært borti - bortsett fra at jeg ikke klarer å spise så mye fett som kreves! Så da ga jeg opp den - og følger nå generell lavkarbo/EasyLife rådene fra kursleder.
Merker godt på blodsukkeret at det har blitt mer stabilt - og de 2 gangene jeg har spist karbohydrater utover "kvoten" merker jeg det både på kropp og humør... Det er veldig deilig å ikke ha svingende humør og å være så opplagt :-)
Det eneste jeg bekymrer meg for er om jeg egentlig klarer å spise nok karbohydrater. Kjenner jeg blir litt engstlig for å få for mye - og det blir heller for lite. Såpass lite at jeg innimellom er i ketose igjen.... jaja får ta en brødskive ekstra, da. (Ingers rugbrød)
Hjelp!!
Har nå gått snart 3 uker på easylife pulveret og nå kjenner eg at eg holder på å bli småsprø av å ikke spise!! Har egentlig ikke slitt spesielt med å være sulten, men i kveld føler eg meg både sulten, sur, trøtt og frustrert!! Eg vil spise!! Samtidig vil eg IKKE ødelegge opplegget, er blitt forespeilet 5 uker på kun pulver, men akkurat nå føles det som år. Samtidig har eg veldig liten kunnskap om alt dette med ketose, hva en kan spise for å ikke komme ut av den. (har jo sett at noen av dere spiser litt kjøtt/kyllingfilet osv)Hvor mye spiser en, teller en kun karbohydrater eller er det andre ting som skal leses på i innholdsoversikten også? Kutter dere bare ut den ene kosterstatteren når dere spiser 1 måltid?
Det var veldig mange spørsmål og sikkert rotete, det gjenspeiler hode mitt i kveld:)
Anyone??:)
- ca to kilo uke 2. Kunne nok vært mer, har ikke kommet godt nok i gang med treninga. Totalt - ca 5,5 kilo på to uker, altså.:)
Hjelp!!
Har nå gått snart 3 uker på easylife pulveret og nå kjenner eg at eg holder på å bli småsprø av å ikke spise!! Har egentlig ikke slitt spesielt med å være sulten, men i kveld føler eg meg både sulten, sur, trøtt og frustrert!! Eg vil spise!! Samtidig vil eg IKKE ødelegge opplegget, er blitt forespeilet 5 uker på kun pulver, men akkurat nå føles det som år. Samtidig har eg veldig liten kunnskap om alt dette med ketose, hva en kan spise for å ikke komme ut av den. (har jo sett at noen av dere spiser litt kjøtt/kyllingfilet osv)Hvor mye spiser en, teller en kun karbohydrater eller er det andre ting som skal leses på i innholdsoversikten også? Kutter dere bare ut den ene kosterstatteren når dere spiser 1 måltid?
Det var veldig mange spørsmål og sikkert rotete, det gjenspeiler hode mitt i kveld:)
Anyone??:)
Prøv å se på ketose.no Der tror jeg det er en oversikt over hva man kan spise for ikke å ramle ut av ketose
Prøv å se på ketose.no Der tror jeg det er en oversikt over hva man kan spise for ikke å ramle ut av ketose
Eller så kan man bruke forumet her? Står sikkert 200 tråder om det her inne....
Takk for svar fesmak!:) Har kikket litt rundt men føler meg fortsatt ganske forvirret. Får ta det opp med kursleder i morgen, da er det 3. veiing/trening/kurs:) Får sikkert bare beskjed om å holde meg til pulver, men akter å gjøre et forsøk iallefall hehe:eek::p
Eg overlever sikkert noen uker til på pulver, er bare inne i en grååådig lei periode. De må vi vel alle gjennom:);)
Hei
Jeg skal på min 5 veiing idag og har ikke store tanker om at jeg har gått ned i vekt. Jeg vet jeg ikke har for jeg har veid meg hjemme, men alikevel er det alltid spennende når man kommer på kurs. Jeg synes det går greit i ukene. Ingen problemer da, men når helgen kommer da er det vanskelig. Kan ikke si jeg gleder meg så veldig til i kveld men jeg må jo gjennom det.
Fedonisten
24-02-10, 16:06
Vi har ikke kurs denne uken vi - pga. vinterferie, men jeg veier meg jo hjemme :rodme: og skal føre offisielle tall i planen min i morgen. Og oppdatere tickeren min her selvfølgelig.
Lykke til i kveld!
Da var jeg hjemme fra nok en treningsøkt og kurskveld. Har ikke trent siden sist onsdag pga sykdom. Har alikevel gått ned 2 kilo siden sist.:)
Very Happy!!
Jeg spiste jo litt kylling tidligere i uka, men nå har jeg bestemt meg for å kjøre på med pulver fram til jeg er 60 kilo -den opprinnelige planen.
Så skal jeg begynne å spise en grønn salat med litt proteiner hver dag i 4 uker i tillegg til 3 poser kosterstatter.
I dag handla kurset om kondisjonstrening. Noe som passa meg bra. Begynner å bli ganske lei av den sirkeltreninga nå. Så fra nå av, skal jeg trene på tredemølle 2 ganger i uka i kombinasjon med sirkeltrening, og en gang i uka på powerplate i komb. med sirkeltrening. Gleder meg:)
Hei
Nå trenger jeg noen svar. Det var som jeg trodde. Jeg hadde bare gått ned 0.2kg denne uka og det er jo ingenting. Har jo vært flink hele uka. Er det andre som har opplevd det samme når de følger opplegget
Fedonisten
25-02-10, 10:45
Hei
Nå trenger jeg noen svar. Det var som jeg trodde. Jeg hadde bare gått ned 0.2kg denne uka og det er jo ingenting. Har jo vært flink hele uka. Er det andre som har opplevd det samme når de følger opplegget
Jeg har ingen fasitsvar, men har jo erfart det samme selv. Forrige torsdag hadde jeg bare gått ned 0,3 fra uken før, og i dag har jeg gått ned 1,5 fra forrige torsdag. Gjort det samme - men kroppen trenger litt tid på å omstille seg tror jeg. En liten pust i bakken før den gyver løs på ytterligere kilo på en måte.
Selv så jeg på forrige torsdag som en "viljestyrketest" for min del. Og besto! Lot meg ikke friste til å "trøste meg" med spiselige saker selv om kroppen ikke ga meg det jeg ønsket - og nå viser det seg at den spiller på lag igjen.
Men: en liten men viktig informasjon. Hvis den vekta du veier deg på på kurset er sånn som den de bruker der jeg går, så viser den bare vekt og fettprosent? Min viser som sagt en del mer (klinikk-vekt), og forrige torsdag - da jeg bare hadde gått ned 0,3 i vekt, så hadde jeg gått ned 0,7 i rent fett - så kroppssammensetningen ble bedre enn hva en enkel vekt kan fortelle deg.
Måler du deg? Jeg tar flere mål enn de gjør på kurset, fordi jeg syns det er motiverende og en god pekepinn på at det skjer noe i kroppen. Jeg måler hals, bryst, midje (smaleste rundt magen), mage (ved navelen), hofter/rompe, lår og overarm.
Stå på videre - du har jo veldig bra resultater så langt! :heia:
Jeg har ingen fasitsvar, men har jo erfart det samme selv. Forrige torsdag hadde jeg bare gått ned 0,3 fra uken før, og i dag har jeg gått ned 1,5 fra forrige torsdag. Gjort det samme - men kroppen trenger litt tid på å omstille seg tror jeg. En liten pust i bakken før den gyver løs på ytterligere kilo på en måte.
Selv så jeg på forrige torsdag som en "viljestyrketest" for min del. Og besto! Lot meg ikke friste til å "trøste meg" med spiselige saker selv om kroppen ikke ga meg det jeg ønsket - og nå viser det seg at den spiller på lag igjen.
Men: en liten men viktig informasjon. Hvis den vekta du veier deg på på kurset er sånn som den de bruker der jeg går, så viser den bare vekt og fettprosent? Min viser som sagt en del mer (klinikk-vekt), og forrige torsdag - da jeg bare hadde gått ned 0,3 i vekt, så hadde jeg gått ned 0,7 i rent fett - så kroppssammensetningen ble bedre enn hva en enkel vekt kan fortelle deg.
Måler du deg? Jeg tar flere mål enn de gjør på kurset, fordi jeg syns det er motiverende og en god pekepinn på at det skjer noe i kroppen. Jeg måler hals, bryst, midje (smaleste rundt magen), mage (ved navelen), hofter/rompe, lår og overarm.
Stå på videre - du har jo veldig bra resultater så langt! :heia:
Ja den vekta måler vekt og fettprosent. Nei, jeg skal ikke trøstespise. Håper du har rett og at vekta vil lenger ned neste uke. Ja jeg måler meg hver torsdag morgen og jeg hadde gått ned 7,5 cm.
Takk for svar. Det hjelper at det er andre som har opplevd det samme
Nå har eg gått 3 uker akkurat på easylife shaken, har gått ned ca 10 kg og er fornøyd med det:)
Det eg lurer på om andre har vært borti er dette: Siste uken har eg følt at eg har mindre energi igjen, får lett hodepine, i dag har eg vært syyykt svimmel!! Er litt bekymret for om det er kroppen som reagerer på noe. Er det noen som har hatt samme "symptomene"?? og har det eventuelt gått seg til igjen??
I dag har jeg hatt test nr. 3, dvs det har gått 6 mnd siden jeg startet på easylife. Sånn ca i alle fall.
Fremgang på alle punkter heldigvis, og denne gangen var det treningen som har hjulpet, ikke vekta. Har nemlig bare gått ned 3 kg siden forrige test. Det føles jo deilig da, at treningen gir resultater:)
Hadde også gått ned 1,3 kg siden forrige uke, så en ekstra liten bonus var jo det. Særlig siden jeg nå spiser vanlig mat igjen. Så det er altså mulig, selv om jeg trodde at etter avsluttet pulverkur ville jeg gå opp igjen. Juhu, jeg elsker ketose-kost!!
Nå har eg gått 3 uker akkurat på easylife shaken, har gått ned ca 10 kg og er fornøyd med det:)
Det eg lurer på om andre har vært borti er dette: Siste uken har eg følt at eg har mindre energi igjen, får lett hodepine, i dag har eg vært syyykt svimmel!! Er litt bekymret for om det er kroppen som reagerer på noe. Er det noen som har hatt samme "symptomene"?? og har det eventuelt gått seg til igjen??
Jeg husker ikke helt hvordan jeg hadde det etter uke 3, men jeg mener jeg hadde de samme symptonene som deg. Jeg følte også mindre energi. Syntes det var rart siden det heller skulle være stikk motsatt.
I dag har jeg hatt test nr. 3, dvs det har gått 6 mnd siden jeg startet på easylife. Sånn ca i alle fall.
Fremgang på alle punkter heldigvis, og denne gangen var det treningen som har hjulpet, ikke vekta. Har nemlig bare gått ned 3 kg siden forrige test. Det føles jo deilig da, at treningen gir resultater:)
Hadde også gått ned 1,3 kg siden forrige uke, så en ekstra liten bonus var jo det. Særlig siden jeg nå spiser vanlig mat igjen. Så det er altså mulig, selv om jeg trodde at etter avsluttet pulverkur ville jeg gå opp igjen. Juhu, jeg elsker ketose-kost!!
Fantastisk bra. Gleder meg til jeg er der du er. Hvordan trener du? Hva slags mat spiser du?. Jeg skal jo begynne å spise igjen neste torsdag og da er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal spise
Fantastisk bra. Gleder meg til jeg er der du er. Hvordan trener du? Hva slags mat spiser du?. Jeg skal jo begynne å spise igjen neste torsdag og da er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal spise
Takk, fesmak:) Det er deilig tilfredsstillende, så du kan glede deg:) Hihi..
Jeg trener for det meste styrke, og utholdenhet på crosstrainer. På senteret jeg går, har vi sirkeltrening og power plate. Det har gjort mye bra for meg, og det er helt ålreit treningsform. Jeg er litt rutinemenneske, så om treningen blir ensformig er det ikke så farlig for meg.
Når det gjelder mat, spiser jeg mat som holder meg i ketose. Litt fordi jeg har noen kg igjen til mål, men mest fordi kroppen har det så bra på dette kostholdet. Dvs. ikke brød og den slags, men en del fett og protein. Det tok litt tid før vekta ville nedover etter easylife, men det er vel ike så rart. Det gjelder bare å ikke gi opp! Tålmodighet lønner seg fant jeg ut:) Lykke til da!
Fedonisten
26-02-10, 11:37
Jeg tror jeg er litt kort i hue jeg - for jeg skjønner ikke hva du mener med "test nr. 3".... :rodme: Kan du mate meg med te-skje tror du?.....
:liste:
Jeg kan gjerne mate;)
Test nr. 3 er altså den 3. i rekken av fysiske tester vi har på kurset. Har ikke alle det?? Den første hadde vi ved oppstart, og så hver 3. måned etter det. Sånn tester kan vi ha så lenge vi er medlem på senteret faktisk.
Man tester kondisjon, sit-ups, push-ups, bevegelighet m.m... Veldig bra tilbud syns jeg!
Fedonisten
26-02-10, 20:41
Jeg kan gjerne mate;)
Test nr. 3 er altså den 3. i rekken av fysiske tester vi har på kurset. Har ikke alle det?? Den første hadde vi ved oppstart, og så hver 3. måned etter det. Sånn tester kan vi ha så lenge vi er medlem på senteret faktisk.
Man tester kondisjon, sit-ups, push-ups, bevegelighet m.m... Veldig bra tilbud syns jeg!
Takk for mating :lol:
Sånne tester har jeg aldri hørt om.....ikke noe som gjøres der jeg går i hvert fall.
Nok en ting som er forskjellig altså.... Rart!
Nok en ting som er forskjellig altså.... Rart!
Lurer på hva dere andre betaler i mnd og slikt?
Fedonisten
27-02-10, 10:51
Jeg betaler 1390,- i seks måneder, og deretter 359,- pr. mnd. (honnør/student-pris - full pris er 459,- eller no' sånn tror jeg)
Hei
Jeg betaler 990 i 1 år. I går sprakk jeg kraftig. Jeg åt hjemmelaget pizza og en flaske rødvin. Må se og hente meg inn igjen. Jeg har heller ikke hørt om test.
Noen andre som har sprukket slik som jeg mens de er på kur?
Hei
Jeg betaler 990 i 1 år. I går sprakk jeg kraftig. Jeg åt hjemmelaget pizza og en flaske rødvin. Må se og hente meg inn igjen. Jeg har heller ikke hørt om test.
Noen andre som har sprukket slik som jeg mens de er på kur?
Hei fesmak.
Det første eg tenkte når eg leste innlegget ditt var...1 flaske rødvin?? Ble du ikke enormt full?? hehe Har liksom hørt at vi tåler utrolig lite i denne ketosefasen:)
Eg er av den oppfatning at det ikke er fullstendig krise om en sprekker litt, er jo bare en selv det går utover, ting tar litt lenger tid (iallefall om en kommer ut av ketosen). Syns vi ofte har en tendens til å være altfor streng med oss selv eg.
I går feiret eg 3 uker på kun pulver med 100g kyllingfile og bittelitt brokkoli:D Det var egentlig litt skuff...ikke så godt som eg hadde drømt om faktisk...og fikk masse sånne ekle små klumper bakerst på tungen, herregud...noe skal det jo alltid være:eek:
Du har jo et kjempefint resultat så langt!! Nå er det bare å se fremover og komme inn i rutinene igjen:) Masse lykke til.
Jeg betaler 1390,- i seks måneder, og deretter 359,- pr. mnd. (honnør/student-pris - full pris er 459,- eller no' sånn tror jeg)
Hehe, vi betaler 1299,- hver mnd i 1 år. Har hørt at tidligere var det 1299,- i seks mnd og vanli treningsavgift resten av året. Så vi spurte eieren av senteret. Nei, de hadde fått beskjed av hovedkontoret til Easylife at ALLE måtte betale det samme over hele landet pga. konkurranse og slikt i Oslo området og andre store byer (her i byen er det bare 1 plass som har easylife og de kunne derfor tenkt seg å bare ha 1299,- i et halvt år for deltakerne sine) Grett å vite at det bare var tull da!
Så rart at det er variasjoner på kursavgiften også :-)
Hvis jeg har forstått det rett betaler vi 995,- i 6 måneder og vanlig treningsavgift resten av året - litt i underkant av 500,- i måneden..
Nei, nå må jeg skjerpe meg. Jeg har bare fortsatt å sprekke. Hvorfor skal at være så vanskelig. Har lyst på mat hele tiden. Jeg har vært flink med treninga da, men kosten er jo minst like viktig. Nå skal jeg klare meg ut dagen. Jeg trenger nok hjelp til motivasjonen. Gruer meg skikkelig imorgen da det er kurskveld og jeg må fortelle om hva jeg har gjort. Jeg skulle jo liksom gå på bare pulver ut denne uka og. Helt utrolig når jeg har klart det i 5 uker så presterer jeg å ødelegge alt. Nå er jeg virkelig skuffet over meg selv.
Fedonisten
02-03-10, 12:15
Hei du fesmak :)
Kan du fortelle litt om disse sprekkene dine? Hva består de i?
Og så: Får jeg lov til å arrestere deg litt? (gjør det uansett hva du svarer, så bare svar "OK" du ;))
Gruer meg skikkelig imorgen da det er kurskveld og jeg må fortelle om hva jeg har gjort. Jeg skulle jo liksom gå på bare pulver ut denne uka og. Helt utrolig når jeg har klart det i 5 uker så presterer jeg å ødelegge alt. Nå er jeg virkelig skuffet over meg selv.
Du snakker om dette som om du har gjort noe kriminelt, og det har du vel ikke? Du har ikke drept noen i karbo-rus, har du vel? Jeg vil gjette at du rett og slett er menneskelig.
For det første, så er det NÅ jobben begynner sånn jeg ser på det. Nå når vi har gått på pulver en stund, lysten på mat begynner å innhente oss, gamle vaner begynner å "pirke oss i siden" - for nå har ikke Easy Life nyhetens interesse lenger. Den første måneden på hvilken som helst kur fungerer som regel veldig bra - og så begynner det tøffe.
For det andre, så har du ikke ødelagt alt! Det er det mest IDIOTISKE uttrykket jeg vet om!! Blir skikkelig provosert av dette jeg, og jeg påstår at det er media og evt. kursledere som har prentet denne tanken inn i hodet på oss.
Hvis en sprekk VIRKELIG hadde ødelagt alt, så ville følgende skjedd:
- alle kilo man har gått ned, hadde kommet på igjen
- alle nye vaner, tanker og følelser ville blitt nullstilt og man ville vært tilbake der man startet
Har det skjedd??
Og denne "nå er jeg virkelig skuffet over meg selv" - hva skal du bruke det til? Hvorfor ikke tenke som så at det er bra den sprekken kom såpass tidlig i prosessen, for da har du masse tid til å brette opp ermene og gå tilbake til de tingene du vet du skal. Det er jo ikke mer vanskelig enn at du sier til deg selv: nå blir det en uke til på pulver - for dette vet jeg at jeg kan. Jeg bare glemte meg litt...
Ikke vær så streng mot deg selv. Hadde du vært så streng mot meg hvis jeg hadde fortalt det samme?
:klem: og :heia: - stå på videre, dette fikser du helt fint!!
Så fint skrevet Fedonisten, og jeg er helt enig med deg.
Hei alle easy lifere.
Jeg er også helt enig med Fedonisten. Veldig bra og få noen kloke ord. Jeg er i min 4.uke, begynner på den 5. i morgen. Skal på kurset i morra, og gruer meg. Jeg har spist middag som består av lavkarbo grønnsaker og kjøtt, fugl eller fisk ved siden av. Jeg vet at jeg kan gå opp i vekt når jeg innfører mat igjen, og jeg har ikke gått opp mer enn 200 gram (på min egen vekt), men likevel blir jeg så skuffa. Dagene fram til middag er så tøffe, og jeg er redd jeg gjør noe feil. Hva spiser dere?
Hei du fesmak :)
Kan du fortelle litt om disse sprekkene dine? Hva består de i?
Og så: Får jeg lov til å arrestere deg litt? (gjør det uansett hva du svarer, så bare svar "OK" du ;))
Du snakker om dette som om du har gjort noe kriminelt, og det har du vel ikke? Du har ikke drept noen i karbo-rus, har du vel? Jeg vil gjette at du rett og slett er menneskelig.
For det første, så er det NÅ jobben begynner sånn jeg ser på det. Nå når vi har gått på pulver en stund, lysten på mat begynner å innhente oss, gamle vaner begynner å "pirke oss i siden" - for nå har ikke Easy Life nyhetens interesse lenger. Den første måneden på hvilken som helst kur fungerer som regel veldig bra - og så begynner det tøffe.
For det andre, så har du ikke ødelagt alt! Det er det mest IDIOTISKE uttrykket jeg vet om!! Blir skikkelig provosert av dette jeg, og jeg påstår at det er media og evt. kursledere som har prentet denne tanken inn i hodet på oss.
Hvis en sprekk VIRKELIG hadde ødelagt alt, så ville følgende skjedd:
- alle kilo man har gått ned, hadde kommet på igjen
- alle nye vaner, tanker og følelser ville blitt nullstilt og man ville vært tilbake der man startet
Har det skjedd??
Og denne "nå er jeg virkelig skuffet over meg selv" - hva skal du bruke det til? Hvorfor ikke tenke som så at det er bra den sprekken kom såpass tidlig i prosessen, for da har du masse tid til å brette opp ermene og gå tilbake til de tingene du vet du skal. Det er jo ikke mer vanskelig enn at du sier til deg selv: nå blir det en uke til på pulver - for dette vet jeg at jeg kan. Jeg bare glemte meg litt...
Ikke vær så streng mot deg selv. Hadde du vært så streng mot meg hvis jeg hadde fortalt det samme?
:klem: og :heia: - stå på videre, dette fikser du helt fint!!
Takk for flott svar. Jeg kan godt fortelle om sprekkene jeg hadde. Det startet på fredag da jeg tok hjemmelaget pizza og 1 flaske rødvin. Lørdagen kom og jeg hadde tenkt å kjøre på festen men så slapp jeg og da var det vin igjen. Spiste et par toast og litt gryterett. Søndag skulle vi vaske og rydde etter festen og jaggu ble det ikke noen glass vin da og + gryterett. I går innhentet¨jeg meg litt og spiste kyllinglår. I dag har jeg spist en halv karbonade. Har planlagt en salat til middag. Fra imorgen er det full skjerpings.
Må si meg enig med Fedonisten.OK - du "sprakk". Glem det og fokuser på det du har fått til!! Du er bare menneskelig - og ved å dvele ved det, vil det ikke gagne noen - aller minst deg selv.Jeg droppet pulver etter 2 uker (av ulike grunner) og det er vel bare 1-2 på kurset jeg går på som går på Mix nå hvor de tar 3 kosterstattere og spiser 1 måltid (jeg begynte 28. januar). Jeg går ikke like raskt ned, men jeg har gått ned nesten 5 kg og har begynt å legge til meg nye vaner. Det har sikkert du også.Alle stegene vi tar for å få til en ny livsstil er en god begynnelse, noen ganger snubler og sklir vi et par skritt tilbake, men det er bare å ta et nytt steg. Det blir bedre! Det er iallefall jeg sikker på.
hei,jeg har gått på kurset i 5 uker, 3 uker på erstatter en uke på mix og nå en uke på mat(Lavkarbo). Jeg betaler 1399 i 6 mnd etterpå vanlig avgift. Vi betaler også 700 kr uken for pulvere, har hørt det er litt forskjell i pris der også. Jeg har gått ned 10 kilo på disse ukene, og sliter nå med å få i meg mat ofte nok. 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider er ofte når man har ødelagt seg selv med max 2 måltider om dagen før. I easylife boka står det 8+8+8 dvs 8 kun kost, 8 1 måltid og 8 mix, men ingen i min gruppe følger den.Vi også fikk beskjed etter 14 dager at vi kunne spise litt protein, men du må komme i ketose først. Gøy at det er felre en meg på denne type kur
Jeg er også inne i min 5. uke, og jeg har hatt noen kjempesprekker!:P Da snakker jeg en hel pose Smash, Sørlandschips, pizza, smågodt +++!
Det er jo rart at man skal gi seg selv nederlag når alt går så bra?! Jeg taklet iallefall ikke å ha "vinterferie" i kurset. Så etter ei uke med junk, har jeg skjerpet meg veldig. Veide meg i dag, og hadde gått ned litt over 1 kg på de siste to ukene.
Jeg kjenner på meg at jeg takler denne "medgangen" litt dårlig... Flere som har det sånn? Jeg føler meg som en unge full av trass. Bare så synd at det kun er meg selv det går ut over...
Noen motivasjonstips der ute?:)
Jeg er også inne i min 5. uke, og jeg har hatt noen kjempesprekker!:P Da snakker jeg en hel pose Smash, Sørlandschips, pizza, smågodt +++!
Det er jo rart at man skal gi seg selv nederlag når alt går så bra?! Jeg taklet iallefall ikke å ha "vinterferie" i kurset. Så etter ei uke med junk, har jeg skjerpet meg veldig. Veide meg i dag, og hadde gått ned litt over 1 kg på de siste to ukene.
Jeg kjenner på meg at jeg takler denne "medgangen" litt dårlig... Flere som har det sånn? Jeg føler meg som en unge full av trass. Bare så synd at det kun er meg selv det går ut over...
Noen motivasjonstips der ute?:)
Legg det fullstendig bak deg, tenk at ved neste måltid er du i gang igjen! Det er den eneste metoden som funker, og du er nødt til å grave frem motivasjonen til å gjøre det. Du går ikke opp 10 kg av denne sprekken, så bare krum halsen og begynn på´n igjen. Det er DU som bestemmer:)
Hei.
Noen som har noen råd ang. å lage ticker? Jeg lurer også på om det går greit for andre som har konvertert fra Easy Life til lavkarbo eller lchf?
Snart ferdig med den 4 uka. Synes det går litt trått nå, og har bestemt meg for å holde meg unna de få ketose-måltidene jeg har spist de siste ukene. Vil jo ikke ødelegge for meg selv. Har hatt sånn craving etter salt, og antar det har bundet litt vann. Har drukket en kopp grønn te i dag, og løper på do. Håper det rensker ut litt.
Setter inn høygiret de nærmeste to ukene, før london-turen min. Trene mer, drikke mer, drikek shaker og spise barer. Jeg får jo ikke denne tida tilbake når jeg går over på mat.:rolleyes:
Hei.
Noen som har noen råd ang. å lage ticker? Jeg lurer også på om det går greit for andre som har konvertert fra Easy Life til lavkarbo eller lchf?
Går veldig greit for meg, til og med gått ned selv om jeg har vært syk denne uka og ikke fått trena.
Hei
Jeg vet at det kommer til å ta lang tid for meg. Jeg klarte å sprekke igjen. Var på Kieltur i helgen. Gikk ganske greit med maten, men det var det andre som tok litt av. Jeg klarer ikke å la rødvinsglasset stå når jeg er på tur. Det ble også øl i Kiel. I dag har jeg spist to ganger allerede, så nå er det kosterstatter resten av dagen. Er fryktelig vanskelig for tiden. Håper jeg klarer å ha kontroll
-1,6 kilo denne uka.:D Fornøyd med det nå.
Tilsammen ned 7,8 kilo på 4 uker.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.