View Full Version : Knallgod sjokoladefromasj


HP
09-01-04, 10:51
Knallgod Sjokoladefromasj

Takker Iset for oppskriften ;)

Den ble knallgod! Min ble ganske mild, tror jeg hadde 5 måleskjeer stevia i eggedosisen, den ble litt for søt. Så hadde jeg 1 i kremen. Nestegang skal jeg ha et par til i... :)

Anbefales på det sterkeste!

Du trenger:
3 egg
5+ måleskjeer med stevia (Pulver fra KAL uten bismak)
3 ss Kakao
1 kartong kremfløte (1/3 l)
5 plater gelatin

Slik gjør du:

Pisk eggedosis av eggene (Kjøkkenmaskin anbefales)
Smak til med stevia
Fukt Gelatinen slik det står på pakken/posen. (jeg brukte pulver)
Løs Gelatinen opp i 0,5 dl varmt vann
Hell forsiktig i eggedosisen mens du pisker godt
Sett i kjøleskap i ca 10-15 min, eller til det begynner å stivne litt.
Pisk krem av fløten og kakaoen
Ha i litt stevia
Rør så kremen godt inn i eggedosisen
Sett i kjøleskap i 2-3 timer
Nyt den! kan serveres med fløte, krem eller naturell
Karbohydrat innhold: 2,9g/100ml fløte, 11g/100g Kakao (netto)
Kilde: Den store matvaretabellen

HP
09-01-04, 11:29
PS! Følger du oppskriften slik den står vil du få en knallgod dessert HELT uten KUNSTIGE tilsettningstoffer! :)

Iset
09-01-04, 14:53
så flott da:) jeg trodde stevia ble litt bittert, da jeg prøve med vitasweet som inneholder endel stevia. men da vet jeg det. liker jo stevia mye bedre enn kunstig søtningsstoff. nå selger vi kun flytende stevia på jobben, men jeg kan bestille inn pulver:)

Tonjenic
11-11-11, 15:13
Denne er helt fantastisk og jeg har nå spist hele fromasjen på 3 dager! Hahaha! Jeg brukte sukrin og flytende natreen. Nydelig. Det er jo så lite karbo i dette at, det er null problem! Dette kan jeg spise hver dag! Hehe! Har bare gått ned denne uka tross av all fromasjen. Jeg har bøtta innpå altså! Ketosen er på topp også ;)

kiril
11-11-11, 18:23
har dem den steviaen på iherb? fant noe som het kal men det var poser med stevia

Aline
08-12-11, 14:27
Skal prøve å lage denne idag, tenker jeg! Prøver meg litt frem med flytende stevia med vanilje og sjokoladesmak. Forventer deilig dessert ikveld :heia: