View Full Version : 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Sider : 1 [2]

loone
25-03-10, 19:38
Noen som har noen spennende middagsoppskrift?

Tar utfordringen jeg også. Er ikke den beste til å skrive oppskrifter. Men etter endel turer rundt om i Chinatown i London har jeg fått helt dilla på innbakt kylling. Og fant faktisk ingen lavkarboutgaver inne på forumet her.

Så da forsøkte jeg meg på min egen vri

Lones innbakte kylling:
Ønsket mengde Kyllingfilèt
Grønn paprika
Løk
Olivenolje til fritering
"Innbakingsdeig"
- 150 g. smeltet smør
- et par dl vann
- JBK til det tykner til (litt tykkere konsistens enn vaffelrøre)
- Salt og pepper
Sursøt saus (finnes mange lavkarbovarianter, jeg brukte ca 5 g. fra ferdigglass, men skal lage hjemmelaget nestegang)

1. Forvarm frityrovn eller varm opp olje i en kjele (med lokk)
2. Skjær opp ønsket mengde kylling i "munnfull" store biter
3. Smelt smøret, bland i vann (bruk forvarmet vann), salt og pepper. Bland i JBK til du får ønsket konsistens
4. Kutt opp grønnsakene i litt store biter (Man kan sikkert bruke andre grønnsaker enn jeg gjorde)
5. Dypp kyllingbitene i deigen og legg de forsiktig i den varme oljen (Bruk skaftet på en tresleiv for å se at oljen er varm. Dersom oljen "bruser" rundt tresleiva er den varm nok)
6. Friter kyllingen til de får en gylden farge og legg de i en illfast form (Pass på å rist av overflødig olje, ellers blir de ikke crispy)
7. Friter grønnsakene til de blir møre
8. Plasser på tallerken og nyt!

Nå vet ikke jeg hvor mye karber det er i JBK, men de karbene en får i seg fra dette måltidet kommer i alle fall kun fra grønnsakene og JBK'en. Så en meget lavkarbovenlig og SUPERgod middag!! BØR prøves:D

For litt ekstra kos, spis med pinner! Det er morsomt å streve litt med maten:p

Runegutt
25-03-10, 21:09
Udmerket Loone

Ana
26-03-10, 09:03
Nedgang, 400 gram ned fra laveste vekt, men tilsammen over 1 kg siste uken :D

Ana
26-03-10, 09:06
OG 4 cm rundt midjen :D:D:D:D:D:D

Mia-Maria
26-03-10, 13:30
Hvordan lager jeg en ticker, hvordan klipper jeg ut og siterer innlegg, enkle spørsmål :D

Karissima
26-03-10, 13:44
Her (http://http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker) er en fin oppskrift på hvordan du lager ticker :)

Karissima
26-03-10, 13:46
Her (http://http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker) er en fin oppskrift på hvordan du lager ticker :)

Nei det var det visst ikke likevel :(

Karissima
26-03-10, 13:49
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker) Nå er det riktig :)

Armath
26-03-10, 16:21
:) For ein fantastisk måned, har gått ned 14Kg og fått tonnevis med energi, kan det bli bedre :) nå gjenstår bare de 8 siste kiloene igjen så e eg på normal vekt å denne gang skal eg greie å bli der (håpe håpe) einaste så e domt e at eg må ut å handla kler (hater shopping:mad:) ja ja lykke til allesammen og god påske.

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wObgRmh/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wObgRmh/)

tangoto
26-03-10, 18:40
Nei det var det visst ikke likevel :(

Neimen der er du jo:p Så hyggelig! Er imponert over at du klarer å linke! Stilig :cool: Så langt har ikke jeg kommet enda, men det kommer seg vel sakte men sikkert ;)

Arytmes: For en fenomenal nedgang. Gratulerer:D Har du noen smarte særpreg i kosten som du tror kan ha bidratt utover det vanlige vi spiser her inne??

Har gått ned to kilo nå på en uke og en dag. Redusert kraftig på koffein og meieriprodukter. Men det kan fort være vann etter M også..

Har fått dilla på rømmegrøt, jeg! Masse meieriprodukter i den, men godt med avbrekk fra alt kjøttet : ) Flere av dere som spiser mye av det? Masse fett, men jeg regner med at det går greit..?

Nå blir det spennende med påsken og litt andre rutiner kanskje?

God helg, folkens:)

tangoto
28-03-10, 09:56
Ned 0,3 kg fra i går til i dag:)

Og det etter å ha feiret bursdag i går og spist masse selvkomponert lavkarbo snickerskake og Gerds ostekake;) Nam nam! Spiste rømmegrøt til frokost (bombe jf. over..;)) og drakk et par lite øl.

Livet er herlig dere:)

tangoto
28-03-10, 09:57
OJ, mente selvfølgelig Armath i forrige mld...:)

Kitt
28-03-10, 11:43
Hvordan lager jeg en ticker, hvordan klipper jeg ut og siterer innlegg, enkle spørsmål :D
Skal du sitere et innlegg, trykker du Siter under innlegget.
Bare du lar klammene med Quote i hver ende av innlegget være i fred, kan du ellers klippe inne i innlegget!

Skal du siter flere innlegg, bruker du knappen ved siden av. Multi- quote sier den om du holder pekeren over den!:)

Mia-Maria
29-03-10, 09:41
Skal du sitere et innlegg, trykker du Siter under innlegget.
Bare du lar klammene med Quote i hver ende av innlegget være i fred, kan du ellers klippe inne i innlegget!

Ok nå prøver jeg bare :)

Fungirl
29-03-10, 11:19
Jeg har mista kontrollen, veier meg hjemme og hos legen på Fedonklinikken i Bergen, har bestemt meg for at det er den vekta i bergen som teller, der får jeg tross alt utskrift av veiingene mine og vekta er litt mer pålitelig.
Men vil kontrollveie meg her og se at det går nedover iallefall.
Dermed melder jeg meg ut herfra siden jeg ikke skal til Bergen før i mai igjen :)

_millamor_
29-03-10, 13:42
Jaja, da har jeg hatt første sprekken på kuren, med resultat: 1,1 kg opp :( så mars måned ble en heller dårlig mnd sett med antall kg ned. Men får stå på videre og satse på at april blir bedre. God påske og gratulerer til alle med bra vektnedgang. :)

Runegutt
29-03-10, 18:45
Da går måneden mot slutten, og kroppen min står i øyeblikket bom stille. Har en døgnvariasjon på nesten 2Kg :eek:
Totalt ender Mars på -8

So long, so good

Myrull
29-03-10, 18:48
Fikk til ca 4kg jeg, er fornøyd med det. :)

Solange
29-03-10, 21:44
Bunnnotering med minus 1 kg på en måned......Og det mista jeg den siste uka nå. Har skiftet kostfilosofi, så jeg håper på bedre resultat neste måned;))

65kgmamma=perfekt
29-03-10, 23:41
Jaja det ble iallefall 2 kg ned! Og ikke opp=) Prøver igjen i April og håper det går bedre :D

Vannmann
30-03-10, 08:11
Vel, endte med -0,3kg i april, men så har jeg bygget en del muskler. Ser det positive i å ikke ha gått opp.

ainiju
30-03-10, 08:45
Heisan! Den friterte kyllingen så bare så god ut:):) Men har litt skrekk for fritering, har bare vanlige kjeler .. Kan man bruke det?Hvilken olje bruker man forresten?
Men ellers ble det utrulige 6.6 kg på meg denne mnd. Har aldri gått ned så mye på en md før. Begynner å få endel kommentarer på nedgangen, det er jo veldig gøy da:D Men merker at det er mye skepsis mot lavkarbo. Prøver å forklare som best jeg kan, men er vanskelig å kjempe mot "gamle sannheter":) jaja dem om det:cool:

mumfie
30-03-10, 10:35
Da er Mars ferdig, og je har gått ned 3,4 kg! Ser meg fornøyd med det altså, siden det går i et tempo på ca 500gr i uka! Da henger kroppen min med også :)
Men det faktum at je har gått ned 8,9 kg siden start 19.januar, det er je såååå glad for! :D Nå begynner je å glede meg til bunaden skal på 17.mai!
OG; denna uka som har gått, har je spist masse rart. Litt godteri, hamburger med pommes frites og i det hele tatt - men alikavæl gått ned 0,9 kg - skjønner ikke helt detta je ? :p men takker for alt som blir borte! ;)

Ønsker alle lykke til videre med ketolysekuren! :)

wevi
30-03-10, 16:16
hei hopp! du kan fritere i vanlige kjeler,Jerngryter er best, men har du ikke det, ville jeg bare styrt unna dem med teflon. Det kan bli varmt for teflonet hvis det ikke er topp kvalitet. Men pass på å ha et lokk i nærheten som du kan legge over hvis du skulle være så inderlig uheldig å få fyr oppi der. Men det har æ aldri opplevd sjøl, å har gjort det noen ganger. (er kokk) Nesten alle oljer kan brukes, men de må IKKE være Extra virgin, type kaldpressa. For å være sikker kan man kjøpe olje som er beregna på fritering. Gjerne gule flasker som står nederst i hyllene.

DrBabe
31-03-10, 08:44
Da ser det ut som jeg kan oppsummere for mars. Jeg har gått ned fra 80,1 kg til 76,9. Det skulle bli 3,2 det da. Litt kjipt med en sånn skeie-ut uke i midten, der alt stod stille (eller... egentlig gikk opp 0,2 kg).

Men jeg er veldig fornøyd med å se 76 på vekta, så nå er det bare å fortsette med trening og sunt kosthold, over i april måned. Jeg skal helt ned til drømmevekta 64 faktisk. :D

Mimosaen
05-04-10, 17:34
Jeg må bare få si, Babe, at disse kiloene dine er smekkert fordelt. Du ser jo ut som om du veier mye mindre enn du faktisk gjør!

Jeg har forøvrig fallt ut av ketosen etter 2 festhelger på rad. Hadde litt problemer med å komme inn igjen, men er nå i gang for fullt. Fikk ikke til 5 kg, men jeg absolutt fornøyd med de 3 jeg har gått ned.:)

DrBabe
05-04-10, 18:24
Jeg må bare få si, Babe, at disse kiloene dine er smekkert fordelt. Du ser jo ut som om du veier mye mindre enn du faktisk gjør!
Oj, takk for det. Ja nå er jeg liksom "ute av skapet" om antall kilo. Skulle veldig gjerne vært der du er nå, kjenner jeg. Lengter ganske mye etter å se det sekstallet.

Runegutt
06-04-10, 02:00
Fortsetter vi med målsetting 5 kilo for april?

I så tilfelle har jeg 1/5 unna allerede :)