View Full Version : Omelett med baconost

Iset
18-02-04, 18:59
lag vanlig omelettrøre og ha i det du liker, men ha også i en dæsj baconost (0 karbo). jeg bruker ca 1/3 pakke til en omelett på 6 egg. smaker kjempesnadder.

HP
18-02-04, 19:30
Når en spiser mye egg vil en oppdage at alle typer egg smaker forskjellig.

Før spiste vi bare den rimeligste varianten, men ble etterhvert lei. Så prøvde vi Sol-egg, pluttselig ble den vanlige omeletten forvandlet til en gastronomisk opplevelse! :p

Anbefaler dere å variere: Vanlige, frokost, sol-egg, dha-egg, frittgående og ikke minst økologiske! Bare vanlige egg i store mengder blir py i lengden...

Iset
18-02-04, 19:31
oj interessant. har også lest at det anbefales omega 3 berikede egg (var det Atkins selv som sa det? mener å huske det).

Amagetha
19-02-04, 13:46
:)

Hvilken typ baconost?

Ops.. jeg mener beikenost :P høhø.

Iset
19-02-04, 14:15
hahaha. jo det er Tine Beikenost hihi.

Amagetha
19-02-04, 14:18
Kjekt å vite ;D

Skorpia
20-02-04, 22:09
Anbefaler dere å variere: Vanlige, frokost, sol-egg, dha-egg, frittgående og ikke minst økologiske! Bare vanlige egg i store mengder blir py i lengden...
Ikke helt enig der gitt, men det er best å variere med bløtkokt, hardkokt, speilegg,eggerøre(som er min favoritt) og omelett. Eller eggesmør namnam til fisk:-)

psilocybe
20-02-04, 23:24
Eggesmør er definitivt nydelig til fiskeretter. :D

For de som skulle lure.. man tager:

Et par hardkokte egg
En dæsj smeltet smør

og knerter alt sammen.

Iset
23-02-04, 14:29
jeg skrev feil, det var KAVLI baconost.

mofe
01-02-05, 23:36
Når en spiser mye egg vil en oppdage at alle typer egg smaker forskjellig.

Før spiste vi bare den rimeligste varianten, men ble etterhvert lei. Så prøvde vi Sol-egg, pluttselig ble den vanlige omeletten forvandlet til en gastronomisk opplevelse! :p

Jeg også merker veldig forskjell på dette.. Kanskje ikke så rart, siden mange av hønene som verper egg (altså de ikke-frittgående) - blir foret med FISKEPELLETS...

Når ble det normal for høner å spise fisk, liksom.. :eek: