View Full Version : Nannahs knekkebrødkjeks
ca 20 stk.
100 g sesamfrø
25g linfrø(Ev bare sesamfrø)
50 g mandelmel
1 stor ss fiberhusk
2,5 dl vann
1/4 ts salt..liten skvett flytende natren
Rør sammen alt og smør utover bakepapirkledt plate...
Rut opp deigen med pizzahjul.
Stek på 160g varmluft i 45-50 min.
Veldig godt til ost:ja:
Nok en flott oppskrift fra Nannah! Må prøves!:D
ca 20 stk.
100 g sesamfrø
25g linfrø(Ev bare sesamfrø)
50 g mandelmel
1 stor ss fiberhusk
2,5 dl vann
1/4 ts salt..liten skvett flytende natren
Rør sammen alt og smør utover bakepapirkledt plate...
Rut opp deigen med pizzahjul.
Stek på 160g varmluft i 45-50 min.
Veldig godt til ost:ja:
Jeg er nybegynner på lavkarbo og veldig interessert i nye oppskrifter. I flere oppskrifter står det fiberhusk - hva er det og hvor får man kjøpt det?
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:NUU275495WJ59M:https://www.bonushelse.no/var/ezwebin_site/storage/images/nettbutikk/annet/fiberhusk-300g-pose/301-8-nor-NO/Fiberhusk-300g-pose_medium.jpg
Fiberhusk er et bindemiddel som brukes i bakst når man ikke kan bruke mel!
Det fås kjøpt i helsekostbutikker, noen Rema, ICA og Meny- butikker.
Hjalp det?;)
Hvis disse er like gode som knekkebrødene så gleder jeg meg ;)
Hei Nannah!
En ny fulltreffer fra din side,like gode som knekkebrødene!
Da blir det litt variasjon i kosten:D:D
Disse er fantastisk gode. Må begrense meg....
Kan jeg steke disse like lenge som knekkebrødene og få de sprøe ? lagde dine knekkebrød i går og byttet ut litt solsikkekjerner med mandelmel,stekte de 1 time og 10 minutter,og vi storkoser oss :D
Disse blir deilige å sprøe ved steking i 45- 50 min. Men skulle de fremdeles være litt myke da, så er det bare å steke de litt lengre.
Hadde du vært her Hannah så skulle du fått et kyss på truten :lol: