View Full Version : Nannahs knekkebrødkjeks
ca 20 stk.
100 g sesamfrø
25g linfrø(Ev bare sesamfrø)
50 g mandelmel
1 stor ss fiberhusk
2,5 dl vann
1/4 ts salt..liten skvett flytende natren
Rør sammen alt og smør utover bakepapirkledt plate...
Rut opp deigen med pizzahjul.
Stek på 160g varmluft i 45-50 min.
Veldig godt til ost:ja:
Nok en flott oppskrift fra Nannah! Må prøves!:D
ca 20 stk.
100 g sesamfrø
25g linfrø(Ev bare sesamfrø)
50 g mandelmel
1 stor ss fiberhusk
2,5 dl vann
1/4 ts salt..liten skvett flytende natren
Rør sammen alt og smør utover bakepapirkledt plate...
Rut opp deigen med pizzahjul.
Stek på 160g varmluft i 45-50 min.
Veldig godt til ost:ja:
Jeg er nybegynner på lavkarbo og veldig interessert i nye oppskrifter. I flere oppskrifter står det fiberhusk - hva er det og hvor får man kjøpt det?
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:NUU275495WJ59M:https://www.bonushelse.no/var/ezwebin_site/storage/images/nettbutikk/annet/fiberhusk-300g-pose/301-8-nor-NO/Fiberhusk-300g-pose_medium.jpg
Fiberhusk er et bindemiddel som brukes i bakst når man ikke kan bruke mel!
Det fås kjøpt i helsekostbutikker, noen Rema, ICA og Meny- butikker.
Hjalp det?;)
Hvis disse er like gode som knekkebrødene så gleder jeg meg ;)
Hei Nannah!
En ny fulltreffer fra din side,like gode som knekkebrødene!
Da blir det litt variasjon i kosten:D:D
Disse er fantastisk gode. Må begrense meg....
Kan jeg steke disse like lenge som knekkebrødene og få de sprøe ? lagde dine knekkebrød i går og byttet ut litt solsikkekjerner med mandelmel,stekte de 1 time og 10 minutter,og vi storkoser oss :D
Disse blir deilige å sprøe ved steking i 45- 50 min. Men skulle de fremdeles være litt myke da, så er det bare å steke de litt lengre.
Hadde du vært her Hannah så skulle du fått et kyss på truten :lol:
Har en mamma som er syk og prøver ut lavkarbo,hun syns knekkebrødet ditt var godt men litt for hardt (har dessverre dårlige tenner) Så i kveld lagde jeg etter denne oppskriften (så enkelt a :D) men lot de bare stå inne i 30 minutter og nåååå snakker vi mykt brød,med samme gode smaken som knekkebrødene :D Ikke var de tørre heller, noe som overrasket meg...Nå er brødmaten til meg,gubben og mamma reddet :hungry:
http://i56.tinypic.com/2rh72ue.jpg
Noen som vet ca karboinnholdet i disse?
Kan disse stekes uten varmluft? :)
Noen som vet ca karboinnholdet i disse?
Hele oppskriften inneholder 8,5 g. kbh. Dersom du lager 20 stk av oppskriften, blir karboinnholdet ca. 0,4 pr stk.
Ser det er lenge siden du spurte, men siden jeg uansett har regnet det ut, var det enkelt å skrive det inn!
Disse skal jeg lage i morgen, jeg er nemlig invitert på vinkveld og fått høre at det går på kjeks og ost. Så da får jeg vel bake disse og ta med så alle får smake.
Må prøves, og herved abonnert på:-)
Disse må jeg prøve også! :blomster:
Disse må jeg prøve også! :blomster:
Jeg også :)
Skal også slenge over en plate med disse i dag, skal også på ost og vin i kveld, og disse er definitivt de beste kjeksene jeg har baker på lavkarbo......og før det bakte jeg jo aldri kjeks :p
Da står de i ovnen for første gang her :) jeg er spent jeg :ja:
Og etter å ha lest ene oppskriftsboka til Sofie Hexeberg ser jeg at hennes knekkebrød oppskrift er klin lik. Har du gitt henne oppskrifta Nannah, eller ha hun tatt den?
Har ikke gitt henne den nei! Heter de Nannahs knekkebrød da?
Det er foresten ikke copyright på oppskrifter, så det er lite å få gjort noe med...
Nei, de heter knekkebrød og den eneste forskjellen er at du har i søtning, ellers likt på grammet.
Jeg har gitt henne" hansel og gretel bloggadressen" min en gang vet jeg...så da har hun vel rappet den da!
Copyright eller ikke, jeg synes det er frekt.
yum - veeldig gode!
Litt sjokk at røra ble så bløt med en gang, men fiberhusken trakk alt til seg, og det ble bra :-) Endelig kjeks med gorgonzola og te til kvelds - helt lovlig :-)
Da ser det ut som en meeeget forstyrrende ostekveld MIDT i min fase 1 er reddet da... ;)
Takk for denne, blir spennende og prøve!
krokodillen
05-01-12, 14:18
Kan disse stekes uten varmluft? :)
Jeg steker de uten varmluft. Steker de litt lenger, og lar de tørke på benken over natta i tillegg til tørkingen i ovn.
Jeg fant også oppskriften i Hexebergs oppskriftsbok. Lager dem uten søtning, og noen ganger med hasselnøtter.
Visste ikke at det var Nanna oppskriften egentlig kom fra. Sånt er ikke bra selv om det ikke er forbudt.
Uansett, de er virkelig kjempegode! Lager dem ofte. Toåringen liker dem også, med et lass skikkelig smør på!
De er myyyyyyyyyyye bedre enn fiberrik og fiberplus som ellers anbefales på Lindberg-kosthold, så det gidder jeg aldri kjøpe mer.
Nå skal jeg bake dobbel porsjon av disse, skal være en uke på et kompetansesenter for syndromet til minstejenta, så da trenger jeg et alternativ:D Disse er fantastiske med feks ost på.
Jeg synes forresten disse er mye lettere å smøre utover plata enn knekkebrødene til Nannah, sikkert pga det ikke er så store frø i de. Også er de jo helt glutenfrie da:D
Lagde disse for første gang ikveld..
Og det er virkelig de beste knekkebrødene jeg noengang har smakt!!
Og SÅÅÅ lett og enkelt!!??! :D
NamNamNamNam...
TUSEN TAKK NANNAH :blomster:
Når unga får teften på de imorgen så er det nok bare å sette igang en ny runde med èn gang hehe..
Dytter på disse, bare fordi de fortjener å stå øverst. De er helt nydelige :hungry:
takk Nannah (burde sagt det for lenge siden ) :o
Denne oppskriften fant jeg først nå, etter å ha lest anbefaling i en annen tråd. Men disse skal jeg helt klart lage i morgen! :D
Denne oppskriften fant jeg først nå, etter å ha lest anbefaling i en annen tråd. Men disse skal jeg helt klart lage i morgen! :D
Oj, da har du gått glipp av noe. Disse er kjempegode!
Sivensvans
16-09-13, 10:53
Lagde disse i flere omganger i helgen, NAM! De ble så sprøe, lette og fine! Takk, Nannah!;)
Hmmm.. Lurer på om disse blir gode med sesammel? Tror jeg må prøve :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.