View Full Version : Frokost/kvelds/snadder


heart
11-04-10, 14:49
Vil gjerne dele en himmelsk god, og veldig enkel oppskrift på noe som er sunt og godt.

Tyrkisk youghurt (3,7 karbohydrater pr. 100 g.)
Bruker ca 120 g.Youghurt
To små spiseskjeer sukrin og en liten spiseskje splenda. (Prøv deg frem etter din smak)
7-8 dråper vaniljeessens
5-6 hakka paranøtter.
Bland sammen og nyt! Jeg spiser dette hver dag både som frokost og til kveldskos. Dessuten inneholder youghurten 10 g. fett pr. 100 g. youghurt, så dette er en god fettkilde.

Ellers vil jeg tipse om dette som heter Stevia.
Det er et naturlig søtningsmiddel som ikke påvirker blodsukkeret, altså 0 karbohydrater. Dette kan du få kjøpt billig her (http://www.iherb.com/Sweeteners?p=1&sr=0). Jeg har ikke fått prøvd det enda, men har hørt fra flere at det er et veldig bra søtningsmiddel, så nå har jeg bestillt: White stevia powder, (nøytral smak) Stevia Vanilla Creme, og Stevia Chocolate.
Produktene er veldig billige, og hvis du bare bestiller produkter for under 200 kr. om gangen, så slipper du toll.

Lisbeth
13-04-10, 07:43
Spiste dette til frokost i dag.. minte meg om God'morgen yoghurt med vanilje og nøtter.. namnam :o)

BlirFjong
15-04-10, 21:18
Nam nam!
Fikk endelig tak i tyrkisk yoghurt og har herved testa nydelighetene..
Tror dette kommer til å bli et fast innslag på frokost-menyen framover ;)

gunnkarbo
22-04-10, 14:38
Jeg bruker også endel Tyrkisk yoghurt. Blander i litt usøtet saft og litt hakkede nøtter - kjempegodt!;)

snoopygirl
08-06-10, 21:17
hvor får man kjøpt tyrkisk yoghurt henne da???

engasjert
10-06-10, 19:26
Kveldskos
200 g bringebær - frosne
3 ss vanilje-kesam

blandes. vanilje-kesamen blir nesten som iskrem sammen med frosne bringebær.

siljer
23-06-10, 21:36
Hvordan gikk det med Stevia? Vil du anbefale det til andre? Har også hørt godt om sukrin. Anbefaler dere det?