View Full Version : Egg- og rekesalat- veldig lettlaget!


tuttifrutti
13-04-10, 12:07
Hei!

Vet ikke om denne oppskriften ligger ute fra før, men dette er en helt vilt god salat, som så vidt jeg kan skjønne, er lavkarbo.

1 boks med reker i lake/ ca 400 gram ferske reker
1 pose med ekte majones
6 hardkokte egg

Hell av eventuell lake fra rekene, kok eggene hardkokte( ca 10 min), kutt opp eggene i biter etter preferanse( jeg pleier å ta dem to runder i eggkutteren), bland så sammen rekene og eggene så de blir en deilig blanding. Hell så på majonesen, og bland denne inn i rekene og eggene. Voila. Helt syyyyykt god egg- og rekesalat! :D

Kan for eksempel maules på skinkeskiver:rolleyes:

BlirFjong
13-04-10, 12:30
Jeg lager en nesten helt lik bare at jeg også tilsetter litt rømme, sitronsaft og pepper i min :)

Kitt
13-04-10, 12:34
Jeg lager en nesten helt lik bare at jeg også tilsetter litt rømme, sitronsaft og pepper i min :)
Da blir din lik som min!:D

Hender jeg flotter meg og putter oppi noen krepsehaler og litt dill også!:hungry::sikle:

BlirFjong
13-04-10, 12:59
Da blir din lik som min!:D

Hender jeg flotter meg og putter oppi noen krepsehaler og litt dill også!:hungry::sikle:

Nam nam, krepsehaler :o

Jeg liker ikek så godt dill, så det dropper jeg.

Grunnen til at jeg har i rømme er at det demper den sterke majonessmaken, noe som er fint for de av oss som ikke er så glad i den smaken ;)

Kitt
13-04-10, 13:10
Jeg liker dill veldig godt, men det passer ikke til så mye, så jeg bruker det der jeg kan!:D

Er helt enig i det med majones/rømme! Liker majones, jeg, men det kan bli litt mye!

Ellers er Salatmester'ns majones veldig god. Den smaker rett og slett ikke så mye!
Var ikke bilde av majonesen, men flasken ser sånn ut! Jeg kjøper min hos Rema! Veldig god til Nannahs Hellman- kylling! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869&highlight=hellmann+kylling):sikle:
http://www.salatmestern.no/images/stories/illustrasjon/dressinger_web_.jpg

LiMe
13-04-10, 14:49
Salatmester'n oppgir ikke næringsinnholdet i dressingene sine. Finner ikke noe på hjemmsida deres heller.

Kitt
13-04-10, 14:53
Du får sende dem en mail og spørre, da!
De fleste er svært greie om man spør pent!:)

Jeg bruker så sjelden majones at jeg ikke har brydd meg om at jeg ikke vet nøyaktig hvor mye kabrer det er. Er litt sukker i, men det får da være grenser!:p

Knoll og Tott
13-04-10, 15:05
I stedet for rømme bruker jeg litt pisket krem - synes den tar bort sursmaken på majonesen siden jeg ikke lenger kan bruke sukker! :D

Runegutt
17-04-10, 02:16
Mine damer, dere har glemt to vesentlige ingredienser.
En halv til en teskje med apotekets sennep, og noen dråber tabasco.