View Full Version : Jillian Michaels 30 Day Shred - start 14.04.10 - blir du med?

Sider : [1] 2

Mosepjusk
14-04-10, 14:34
Jeg gjørre! :boxing:
Jeg skal teste Jillian Michaels 30 Day Shred fra og med i dag, onsdag 14. april.

Jeg kommer til å ta mål før jeg starter;
Høyre arm
Venstre arm
Høyre lår
Venstre lår
Mage, midje
Mage, navle
Hofter

Man må følge programmet HVER dag, og allerede der er jeg redd jeg ryker,
fordi jeg har en "bortehelg" i mai, men skal se hva jeg kan få gjort.

Jeg vil oppdatere denne tråden hver dag etter endt treningsøkt!

Lykke til til meg! :goodluck:
Og heia meg! :heia:
:D

Blir du med? Litt kort varsel for å begynne i dag kanskje, men...

Mosepjusk
14-04-10, 19:21
Dag 1

Mål (måler dag 1, 10, 20 og 30)
Høyre arm 33
Venstre arm 34
Høyre lår 66
Venstre lår 66
Mage, midje 87
Mage, navle 101
Hofter 117

Trening
Oh yes!
Det gikk overraskende bra! Jeg kjenner tydelig i kroppen at jeg har trena som jeg aldri har trena før, men jeg er "deilig sliten".
Jeg vet ikke hvor tunge vekter de bruker i videoen, men mine er 5 lb (tilsvarer 2,26 kilo), men jeg måtte pause "vektløfting" ett par ganger, hehe!
Også hadde jeg en tissepause etter ca 10 minutter... ting er ikke som det engang var... hoppe mange mange ganger... da MÅ jeg tisse da :lol:

Jeg er fornøyd - og stolt av meg selv!

Iset
14-04-10, 19:59
Jeg blir gjerne med fra og med i morgen, men jeg skal ikke ned i vekt så det er ikke vits å ta mål. Eller kanskje jeg kan se om jeg øker i omfang fordi jeg får DE musklene? :lol:

Men jeg blir med, og heier på meg selv og dere andre!!

Mosepjusk
14-04-10, 20:23
Jeg blir gjerne med fra og med i morgen, men jeg skal ikke ned i vekt så det er ikke vits å ta mål. Eller kanskje jeg kan se om jeg øker i omfang fordi jeg får DE musklene? :lol:

Men jeg blir med, og heier på meg selv og dere andre!!
Juhuu, kult at du vil bli med, nå ble jeg glad!! :smile:

Heia vårs :heia:

loone
14-04-10, 20:28
Jeg blir gjerne med:D
Men for meg blir det kun i ukedagene. Vi pusser opp leiligheten ut i det uendelige, så fra morgen til natt i helgene er det puss, gnukk og mal for min del:p
Har prøvd en del ganger før, men aldri kommet meg gjennom alle tre nivåene enda:p

Dette blir spennende:D

Pandora
14-04-10, 21:51
Å...har bestilt alle tre programmene til Jillian fra Amazon.com og er veldig ivrig etter å komme igang! men det tar nok litt tid før jeg har den i postkassen:(

Får følge med dere inntil videre - fortsette med vanlig trening og komme sterkt tilbake når pakken har kommet. (fikset ikke den nedlastingen...derfor ble det DVDer)

Mosepjusk
14-04-10, 22:11
Jeg blir gjerne med:D
Men for meg blir det kun i ukedagene. Vi pusser opp leiligheten ut i det uendelige, så fra morgen til natt i helgene er det puss, gnukk og mal for min del:p
Har prøvd en del ganger før, men aldri kommet meg gjennom alle tre nivåene enda:p

Dette blir spennende:D
Jippi! Gøy at du vil bli med! Ukedager er flott :smile:
Lykke til! Du får stramme magen mens du pusser, gnukker og maler :p

Å...har bestilt alle tre programmene til Jillian fra Amazon.com og er veldig ivrig etter å komme igang! men det tar nok litt tid før jeg har den i postkassen:(

Får følge med dere inntil videre - fortsette med vanlig trening og komme sterkt tilbake når pakken har kommet. (fikset ikke den nedlastingen...derfor ble det DVDer)
Herlig at du vil bli med! :smile:
Jeg klarte å laste det ned i går, og jeg er ikke veldig datakyndig,
men nå har du allerede bestilt, så da hjelper det vel ikke å hjelpe deg steg-for-steg med nedlastingen?

Ferskenbeinet
14-04-10, 22:43
da har jeg hatt første trening, gikk kjempefint det! (utenom 3 hunder som syns dette var hysterisk morsomt, særlig push ups og sit ups!)

Jeg veit jeg ikke får mulighet på fredag, men får ta morgen og kveld på lørdag da? Det bør vel gå? Jeg hadde ikke vekter, så tok ekstra i med armene. Må få fatt i vekter...

Mosepjusk
14-04-10, 22:55
da har jeg hatt første trening, gikk kjempefint det! (utenom 3 hunder som syns dette var hysterisk morsomt, særlig push ups og sit ups!)

Jeg veit jeg ikke får mulighet på fredag, men får ta morgen og kveld på lørdag da? Det bør vel gå? Jeg hadde ikke vekter, så tok ekstra i med armene. Må få fatt i vekter...
:heia:
Ja, jeg tipper morgen og kveld på lørdag går fint. Tror kanskje jeg må ty til den løsningen en gang også.
Hva om du fyller 2 stk. halvlitersflasker med vann og bruker de som vekter? Det kan være en erstatter så lenge :smile:

Ferskenbeinet
15-04-10, 08:06
Haha, komisk du nevner det med flasker. Var akkurat den ideen jeg kom fram til i går kveld når jeg ikke klarte å sovne også! Om jeg ikke finner vekter idag så blir det løsningen!

slektskap
15-04-10, 09:50
Min DVD er på vei fra Play.com, så inntil da får jeg forberede meg og motivere meg til å sette igang. Tenker jeg starter når mannen drar på jobb for en mnd igjen, det er totalt uaktuelt å ha voksne tilskuere i stua!

Hvor tunge vekter skal man ha forresten? Jeg har to på 0,5 kg som jeg fant på tilbud på Obs! her. Er de for lette? Kanskje bedre enn uten i det minste...

algratt
15-04-10, 10:03
Hey:) Blir med:) startet for to dager siden, blir tredje gang i dag.....hadde vekter på to kg første gangen og jeg var sykt støl dagen etter :eek: så nå er det1 kg som gjelder:)

Skal måle meg etterpå, gøy å ha noen å gjøre det sammen med:)
Men vet ikke om jeg får gjort det hver dag, men annen hver er målet:)

Lykke til alle sammen:w00t::spent:

nellie
15-04-10, 10:11
vektene skal være rundt 1.5 kg, for de som har manualer innen rekkevidde:) Men 0,5 er bedre enn ingenting;)

Mosepjusk
15-04-10, 10:12
Jeg har akkurat bestilt herfra;
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21519709

Moro at flere vil bli med!! :heia:

Mosepjusk
15-04-10, 21:38
Dag 2

Trening
Jepp, ferdig med dagens økt!
Følte meg mer sliten i dag enn i går. Kanskje fordi jeg var så veldig gira i går, hehe!?

Uansett er jeg fornøyd og stolt! :heia:

Hvordan går det med dere andre?

Ferskenbeinet
16-04-10, 08:07
fikk meg vekter på 2 kg, gikk som en lek det! Syns egentlig treningen går for fort altså, men om den hadde vart en time hadde jeg ikke hatt tid hver dag, så det er vel meningen!

Mosepjusk
16-04-10, 08:32
fikk meg vekter på 2 kg, gikk som en lek det! Syns egentlig treningen går for fort altså, men om den hadde vart en time hadde jeg ikke hatt tid hver dag, så det er vel meningen!
Gull at du har skaffa deg vekter :smile:
Treninga gikk som en lek? :heia: Flink du!
Ja, jeg syns også det går ganske fort, men merker at jeg blir sliten asså.
Jeg er støl på framsida av låra!
Nå skal det nevnes at jeg ikke har trena på... i alle fall 2,5 år.
Altså jeg sykler til jobb (10 min. én vei) på sommeren, og går (20-25 min. én vei) på vinteren, men det er det eneste.

Vi får middagsbesøk kl. 17:00 i dag, så jeg rekker vel akkurat å handle mat, trene og dusje før de kommer.

Iset
16-04-10, 08:36
Jeg glemmer å skrive her, men henger med. Herregud så hard trening, jeg merker at jeg ikke er så godt trent hehe. Men for et velvære etterpå. :D Skal i gang med dagens etter barnehagelevering, tenkte jeg.

Mosepjusk
16-04-10, 08:43
Jeg glemmer å skrive her, men henger med. Herregud så hard trening, jeg merker at jeg ikke er så godt trent hehe. Men for et velvære etterpå. :D Skal i gang med dagens etter barnehagelevering, tenkte jeg.
Bra du henger med!!
Hard trening ja, helt enig! Vi er flinke da :heia:

Santiago
16-04-10, 11:23
Jeg vil gjerne hive meg med, laster ned filmen nå! Motiverende:)

Mosepjusk
16-04-10, 12:14
Jeg vil gjerne hive meg med, laster ned filmen nå! Motiverende:)
Bra Santiago! Moro med mange på "laget", da går kanskje ting litt lettere :smile:

Pandora
16-04-10, 13:19
Grrr...nå er vel antageligvis DVDene mine stoppet av askeskyen på ubestemt tid!! (bestilt fra USA):mad:

Får prøve å trene litt "vanlig" i ventetiden...

Mosepjusk
16-04-10, 13:33
Grrr...nå er vel antageligvis DVDene mine stoppet av askeskyen på ubestemt tid!! (bestilt fra USA):mad:

Får prøve å trene litt "vanlig" i ventetiden...
Er de sendt fra lager/butikk?
Jeg kan godt hjelpe deg steg for steg med nedlasting hvis du vil asså.

BlirFjong
16-04-10, 13:41
Teit askesky ;)
Dette har jeg lyst å prøve - er det bare vekter man trenger av utstyr? Eller er annet utstyr nødvendig? Kan man finne disse vidoene på nett, type youtube så jeg kan se hva det dreier seg om? Kan jeg kjøpe den i Norge?

Hehe, mange spørsmål her, men jeg er jo så nysgjerrig av meg :)

Mosepjusk
16-04-10, 13:54
Teit askesky ;)
Dette har jeg lyst å prøve - er det bare vekter man trenger av utstyr? Eller er annet utstyr nødvendig? Kan man finne disse vidoene på nett, type youtube så jeg kan se hva det dreier seg om? Kan jeg kjøpe den i Norge?

Hehe, mange spørsmål her, men jeg er jo så nysgjerrig av meg :)
Hei hei!

Ja, vekter/manualer og DVDen (eventuelt laste ned fra nettet, det gjorde jeg.)
Vet ikke om man får kjøpt den i Norge.

Her er en youtube-snutt så du får et inntrykk: http://www.youtube.com/watch?v=fuJcM93v9AY

Hvis du ikke har vekter er det helt sikkert mulig å bruke 1/2-litersflasker som du fyller med vann.

Bli med, bli med, bli med :p

BlirFjong
16-04-10, 14:04
Hei hei!

Ja, vekter/manualer og DVDen (eventuelt laste ned fra nettet, det gjorde jeg.)
Vet ikke om man får kjøpt den i Norge.

Her er en youtube-snutt så du får et inntrykk: http://www.youtube.com/watch?v=fuJcM93v9AY

Hvis du ikke har vekter er det helt sikkert mulig å bruke 1/2-litersflasker som du fyller med vann.

Bli med, bli med, bli med :p

Skal sjekke det ut når jeg kommer hjem. Har uansett tenkt på å skaffe vekter lenge, og nå har jeg en god grunn. Tenker jeg skaffer vekter i morgen ;)

Lillemy71
16-04-10, 15:13
Jeg begynte med dette opplegget på mandag. Trodde jeg var i OK form for jeg jogger 5-6 km 2-3 ganger i uka og trener en del styrke utenom, men disse 20 minuttene fikk meg til å innse at formen ikke er helt på topp. Jillian Michaels er rå, forstår godt at deltakerene på Biggest Looser ligger å spyr i buskene etter trening med henne :eek:

Jeg tok alle mål på armer, bein midje og bryst. Skal måle igjen når jeg er ferdig med nivå 1 (10 dager) og se om det har gitt resultat (gir tilbakemelding). Jeg har sluttet og bry meg så mye med vekta, cm er minst like viktig (om ikke viktigere). Målet er minst en str. ned for jeg skal på shopping i London etter 17.mai :D

Har lest på diverse fora at dette virkelig funker dersom man følger opplegget konsekvent, gir jernet og ikke gir opp. For min egen del synes jeg ikke det er noen unnskyldning for ikke å ha tid til å trene KUN 20 min. til dagen. Spesielt ikke med tanke på all den tiden som jeg tilbringer i sofa/stol med bok eller tv. Nei det er bare dårlige unnskyldninger for ikke å gjøre det og det gjelder nok svært mange som sier at de ikke har tid - er nok heller viljen det går på :p Dessuten denne treningen er rask, enkel og gøy.

Lykke til jenter, skal bli gøy å høre hvordan det går med folk. Stå på :cool:

LilleM0r
16-04-10, 15:19

Jeg kan godt trenge denne hjelpen - har prøvd, uten å lykkes....
Og vil gjerne bli med dere:)

Lillemy71
16-04-10, 16:59
Jeg kan godt trenge denne hjelpen - har prøvd, uten å lykkes....
Og vil gjerne bli med dere:)

Går ut i fra at det er nedlastning du vil ha hjelp med?? Hadde ikke gjort det selv før jeg lasta ned 30 days, men det gikk ganske greit. Sender deg en privat melding med bruksanvisning for de er ikke så glad i at vi legger ut torrent-linker o.l. her på forumet.

BlirFjong
16-04-10, 17:56
Har sett youtube klippet nå - ser hardt ut men det er jo verdt et forsøk! Mannen sier han skal forsøke å laste det ned til meg, så da kan jeg sette i gang på søndag eller mandag tenker jeg :) Gleder meg til å prøve.. skal ikke reise vekk heller så det bør gå ganske bra :)

Lillemy71
16-04-10, 18:04
Har sett youtube klippet nå - ser hardt ut men det er jo verdt et forsøk! Mannen sier han skal forsøke å laste det ned til meg, så da kan jeg sette i gang på søndag eller mandag tenker jeg :) Gleder meg til å prøve.. skal ikke reise vekk heller så det bør gå ganske bra :)

Har sendt deg en privat melding me et lite tips :D

LilleM0r
16-04-10, 20:03
Går ut i fra at det er nedlastning du vil ha hjelp med?? Hadde ikke gjort det selv før jeg lasta ned 30 days, men det gikk ganske greit. Sender deg en privat melding med bruksanvisning for de er ikke så glad i at vi legger ut torrent-linker o.l. her på forumet.

Tusen takk :)
Nå er jeg i gang! Har jeg forstått det riktig at det samme programmet skal gjøres hver kveld? I hvor mange dager ?

Pandora
16-04-10, 20:24

Tusen takk :-) setter veldig pris på om en av dere kunne sende meg en privat melding med oppskrift på nedlasting - er så motivert for å starte nå!

Søndag feks hadde vært perfekt oppstart for meg...:ja:

Når de DVDene en gang dukker opp får jeg tre ulike Jillian programmer, så vil nok få bruk for dem uansett om jeg laster ned:)

Lillemy71
16-04-10, 22:09
Tusen takk :)
Nå er jeg i gang! Har jeg forstått det riktig at det samme programmet skal gjøres hver kveld? I hvor mange dager ?

Hvert nivå (3 stk) skal gjøres i 10 dager hver eneste dag uten pause. Du trenger matte og 2lb/0,9 kg eller 5lb/2,3 kg vekter. Begynn med de letteste dersom du er utrent for programmet er ganske heftig. Så begynner du på Level 1 osv.

Det varer kun 20 min og det er derfor det er så intenst. Det er ikke lagt opp til pauser, men det er derfor det er så effektivt også. For å få full effekt må man følge dette slavisk i 30 dager, men det skal visstnok være unødvendig med annen trening. Når man har fullført 30 dager, kan man mixe og matche de ulike nivåene alt etter dagsform og hvor mye tid man har til rådighet.

Lykke til :D

Dortemor
17-04-10, 10:22
Tøffinger:D:D
Tenkte jeg skulle følge med på hvordan det går med dere. Har dessverre ikke tid (eller egentlig ork) til å følge et så strikt opplegg akkurat nå (kall det gjerne en unnskylding;)), men om en drøy måned letter arbeidsmengden betraktelig, og da er det muligheter. Innen den tid er dere kanskje ferdig, men da har dere jo erfaringer som andre kan dra nytte av. Lykke til alle sammen:D Prøver meg på litt Zumba i mellomtiden, jeg..

nellie
17-04-10, 11:27
Hmmm, tid til Zumba, men ikke Shred.. Hmm. Høres ut som en DÅRLIG unnskyldning, ja:D

Mosepjusk
17-04-10, 11:57
Hmmm, tid til Zumba, men ikke Shred.. Hmm. Høres ut som en DÅRLIG unnskyldning, ja:D

Lillemy71; Har du laga "oppskrift" på nedlasting?
Da kan kanskje du hjelpe dersom noen flere trenger hjelp?

Mosepjusk
17-04-10, 12:04
Dag 3 og 4

Trening 3
Vi venta middagsgjester 60 minutter etter jeg starta treningsøkta, men jeg rakk både trening og dusj :smile:
Følte meg like sliten som på dag 2, men jeg stressa litt i huet også pga gjestene som skulle komme.

Trening 4
Jepp, den er ferdig! Jeg syns tiden gikk overraskende fort, og jeg begynner å "kjenne" programmet litt.
Tok noen få "drikk-en-slurk-vann-pauser", men ingen tisse-pauser som jeg har gjort dag 1, 2 og 3.
Ble sliten, men hadde god pust til å snakke med samboer etter endt økt.

Var forferdelig støl i mage og lår i går. Myyye bedre i dag!

Alva87
17-04-10, 12:53
Jeg slenger meg på, begynner i dag :)
Etter en periode med kikhoste er jeg klar for å begynne å trene igjen. Ikke mye lett å trene når man hoster opp lunger bare man tenker på å anstrenge seg :D
Hvordan får dere til sånn bmi/vekt/fremgang signatur?

LilleM0r
17-04-10, 13:43
Da er jeg ferdig med dag 1 :)

Veldig artig og det gikk veldig raskt. Ble god og sliten - men ikke uutholdelig.
Siden jeg reiser til Danmark med danskebåten i morgen og skal være der til fredag kveld, er dette det ultimate program å ha med seg.
Pc'en skal jo med allikevel og 20 minutter på hotellrommet enten før frokost eller på ettermiddagen, det skal jeg klare!

Skal bli spennende å se framover....:heia:

Mosepjusk
17-04-10, 14:02
Jeg slenger meg på, begynner i dag :)
Etter en periode med kikhoste er jeg klar for å begynne å trene igjen. Ikke mye lett å trene når man hoster opp lunger bare man tenker på å anstrenge seg :D
Hvordan får dere til sånn bmi/vekt/fremgang signatur?
Fint at du blir med! :heia:
Se her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker) for å få hjelp til ticker :smile:

Mosepjusk
17-04-10, 14:04
Da er jeg ferdig med dag 1 :)

Veldig artig og det gikk veldig raskt. Ble god og sliten - men ikke uutholdelig.
Siden jeg reiser til Danmark med danskebåten i morgen og skal være der til fredag kveld, er dette det ultimate program å ha med seg.
Pc'en skal jo med allikevel og 20 minutter på hotellrommet enten før frokost eller på ettermiddagen, det skal jeg klare!

Skal bli spennende å se framover....:heia:
Vel overstått 1. dag :smile: Bra det gikk bra!
Lykke til med trening på hotellet, kult at du ikke lar deg stoppe av det! :heia:
Kos deg i Danmark - er det ferie, eller kanskje jobb?

Alva87
17-04-10, 14:16
Fint at du blir med! :heia:
Se her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker) for å få hjelp til ticker :smile:

Takk for det, tror jeg fant ut av det :D

Er det noen som vet sånn ca hvor mye kalorier som forbrennes ila en økt med Jillian?:confused:
Har nettopp spist litt, nå skal jeg vente til maten har sunket før jeg setter igang :D

LilleM0r
17-04-10, 14:21
Vel overstått 1. dag :smile: Bra det gikk bra!
Lykke til med trening på hotellet, kult at du ikke lar deg stoppe av det! :heia:
Kos deg i Danmark - er det ferie, eller kanskje jobb?

Takk for det, Mosepjusk:)

Det er jobb - jeg er prosjektleder i et prosjekt hvor jeg med jevne mellomrom må være en uke i Odense. Håper på sol,vårvarme og utevin:D

Mosepjusk
17-04-10, 14:28
Er det noen som vet sånn ca hvor mye kalorier som forbrennes ila en økt med Jillian?:confused:
Har nettopp spist litt, nå skal jeg vente til maten har sunket før jeg setter igang :D
Aner ikke, dessverre. Jeg har ikke noe peil på kalorier, hehe!
Lurt å la maten synke litt ja! ;)

Takk for det, Mosepjusk:)

Det er jobb - jeg er prosjektleder i et prosjekt hvor jeg med jevne mellomrom må være en uke i Odense. Håper på sol,vårvarme og utevin:D
Åh, så spennende! Stemmer for sol og utevin jeg også :smile:

Lillemy71
17-04-10, 15:21
Tøffinger:D:D
Tenkte jeg skulle følge med på hvordan det går med dere. Har dessverre ikke tid (eller egentlig ork) til å følge et så strikt opplegg akkurat nå (kall det gjerne en unnskylding;)), men om en drøy måned letter arbeidsmengden betraktelig, og da er det muligheter. Innen den tid er dere kanskje ferdig, men da har dere jo erfaringer som andre kan dra nytte av. Lykke til alle sammen:D Prøver meg på litt Zumba i mellomtiden, jeg..

Hehehe skikkelig dårlig unnskyldning ute og går her :D

Jeg har min dagjobb som jeg tilbringer minimum 8 -10 timer på hver dag. I tillegg jobber jeg med en doktorgrad og sitter og skriver avhandling. I tillegg skal jeg ha tid til familie og venner, så det er ikke mye tid til trening sånn egentlig - men det er nødvendig for å holde, ikke bare kroppen, men hodet i form. Dessuten er dette opplegget genialt, for jeg trenger ikke mer enn ca 45 min på og skifte, sette opp pc, utføre prog også dusje. Får ikke tid til så kort og effektiv trening dersom jeg skal på studioet.

Også en liten pekefinger og moralpreken til dere som ikke har tid - hvor mye tid tilbringer dere i sofaen forann tv'en?? Kom igjen opp og hopp :p

Lillemy71
17-04-10, 15:24

Lillemy71; Har du laga "oppskrift" på nedlasting?
Da kan kanskje du hjelpe dersom noen flere trenger hjelp?

Har sendt forklaring på nedlasting til et par stykke her inne ja, så det er bare å gi lyd dersom det er flere som trenger hjelp. Sender det kun privat for de er ikke så glad i at vi legger ut torrent-linker her på forumet.

Nå må jeg støvsuge også er det trening. God helg:D

Ferskenbeinet
17-04-10, 15:48
siden jeg ikke var hjemme før 02.45 i natt ble det ikke trening i går. Jeg har derimot tatt to på rappen nå, så det får være bra nok. Sliten hvertfall! Ikke bare bare å være en smule fyllesyk å tvinge meg til dette her kjenner jeg!

Dortemor
17-04-10, 15:51

Hmmm.. Point taken :o Men blir nok Zumba etter lyst-prinsippet de nærmeste ukene allikevel. Ække så tøff enda, men jobber med saken... Men blir veldig glad hvis jeg får litt hjelp til å laste ned. Skjønte noen her hadde oppskrift:) Så kan jeg glede meg til jeg får starta. Og jada, enig LilleMy, men TV-titting er det nok dårlig med tid til ja.. Men lykke til med alle dine gjøremål:) så får jeg fortsette med mine.

Lillemy71
17-04-10, 17:07
Hmmm.. Point taken :o Men blir nok Zumba etter lyst-prinsippet de nærmeste ukene allikevel. Ække så tøff enda, men jobber med saken... Men blir veldig glad hvis jeg får litt hjelp til å laste ned. Skjønte noen her hadde oppskrift:) Så kan jeg glede meg til jeg får starta. Og jada, enig LilleMy, men TV-titting er det nok dårlig med tid til ja.. Men lykke til med alle dine gjøremål:) så får jeg fortsette med mine.

Nå har jeg sent deg forklaring til nedlastning, du kan få kjøpt dvd'en på nettet også til ca kr. 150 inkl. frakt og dersom du ikke skal starte enda har du jo evt tid til å bestille den.

Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å få trening inn i en travel hverdag, når man er trøtt og sliten. Tro du meg jeg har vært der og jeg brukte leeeeeeeeenge på å komme inn i gode rutiner.:eek:

Mitt tips er å prøve ulike treningsformer når anledningen byr seg. Finn ut hva du liker også begynn i det, små. Bestem deg for en dag i uka der du skal trene, uansett hva som skjer (kun fugleinfluensa, SARS eller pest er unnskyldning :p). Da må du planegge rundt denne ene dagen/timen og når du først har klart å få en time inn på timeplanen blir det mye enklere å få til mer. Spesielt når du begynner å merke effekten av treningen.

Du får finne deg en uke og bestemme deg for at da - da begynner du uansett. Lykke til og ikke jobb for mye nå da - det fører ikke noe godt med seg. Har nemlig prøvd det også jeg :D

BlirFjong
17-04-10, 17:11
Jeg starter i morgen!
Fikk tak i vekter og treningsmatte i dag! Så nå er jeg skikkelig motivert her, men skal snart gjøre i stand middag til besøk så får starte i morgen tenker jeg :)

Dortemor
17-04-10, 17:29
Du får finne deg en uke og bestemme deg for at da - da begynner du uansett. Lykke til og ikke jobb for mye nå da - det fører ikke noe godt med seg. Har nemlig prøvd det også jeg :D

Det skal jeg gjøre:D Traff den berømmelige veggen for tre år siden, og har i ettertid funnet ut at jeg fremdeles kan rekke alt, bare ikke samtidig lenger. Heldigvis fungerer kroppen som den skal. Takk for hjelpen og fortsatt lykke til med trening og det hele!

Alva87
17-04-10, 18:32
I`m a MESS!! så effektiv trening på 20 min har jeg ALDRI vært borti! Må innrømme at jeg ikke HELT klarte å gjennomføre uten å stoppe i det hele tatt, men da får jeg heller bruke litt lenger tid på level 1.
Jeg forstår hvorfor folka i the biggest loser kaster opp etter en økt med den dama der! :p

HapiLatte
17-04-10, 18:49
Så gøy, jeg startet med Jillian Michaels 30 days Shred i dag og så fant jeg denne tråden etterpå. Jeg er med!!!!
5 kg til 17. mai: 3,9/5
30 days Shred: 1/30

Lava
17-04-10, 19:26
Full av beundring for dere alle sammen! *bukker*
Jeg klarte lenge å trene 3 dager i uken etter et program, det var godt.
Så jeg må komme meg i gang igjen ja.
Når dere har fullført disse 30 dagene, og gir tilbakemeldinger på det, skal jeg
vurdere å prøve det samme opplegget. :heia:

og jeg har ingen dårlig unskyldning for å ikke trene, kun ren og skjær latskap :lol:

Lillemy71
17-04-10, 21:00
Ble endelig ferdi med å shaine leiligheten så da var det treningstid før sofabrytingen og kanalstafetten starter

I dag er jeg halvveis gjennom nivå 1, altså dag 5 og jeg følte endelig at jeg har forbedra meg og at det ikke var så tungt. Joda jeg svetta og pusta og pesa, men det føltes lettere :rolleyes:

Nå gleder jeg meg nesten til dag 10 for å se om jeg har fått resultat. Jeg hadde i utgangspunktet ok muskuløse lår (pga 2-3 joggeturer i uka) synes jeg, men er litt slæpp i overkroppen. Spesielt trenger grevinneslengen å få kjørt seg litt :D

Mosepjusk
17-04-10, 21:41
I`m a MESS!! så effektiv trening på 20 min har jeg ALDRI vært borti! Må innrømme at jeg ikke HELT klarte å gjennomføre uten å stoppe i det hele tatt, men da får jeg heller bruke litt lenger tid på level 1.
Jeg forstår hvorfor folka i the biggest looser kaster opp etter en økt med den dama der! :p
Jeg har ikke sett The Biggest Loser, men tror jeg må finne noen episoder for å sjekke ut hvor rå Jillian var da. :smile:

Så gøy, jeg startet med Jillian Michaels 30 days Shred i dag og så fant jeg denne tråden etterpå. Jeg er med!!!!
30 days Shred: 1/30
Moro at du vil bli med her! :heia:

Full av beundring for dere alle sammen! *bukker*
Jeg klarte lenge å trene 3 dager i uken etter et program, det var godt.
Så jeg må komme meg i gang igjen ja.
Når dere har fullført disse 30 dagene, og gir tilbakemeldinger på det, skal jeg vurdere å prøve det samme opplegget. :heia:

og jeg har ingen dårlig unskyldning for å ikke trene, kun ren og skjær latskap :lol:
Jepp, tilbakemelding skal du få - i alle fall fra meg :ja:
Jeg målte meg første dag, og kommer til å måle dag 11, 21 og 30.
I tillegg oppdaterer jeg etter hver økt for å fortelle om jeg ble ekstra sliten, om jeg er støl, og andre ting og tang.

Jeg har også tatt det som forhåpentligvis om 30 dager kan kalles før-bilde! :D

Mosepjusk
17-04-10, 21:43
Ble endelig ferdi med å shaine leiligheten så da var det treningstid før sofabrytingen og kanalstafetten starter

I dag er jeg halvveis gjennom nivå 1, altså dag 5 og jeg følte endelig at jeg har forbedra meg og at det ikke var så tungt. Joda jeg svetta og pusta og pesa, men det føltes lettere :rolleyes:

Nå gleder jeg meg nesten til dag 10 for å se om jeg har fått resultat. Jeg hadde i utgangspunktet ok muskuløse lår (pga 2-3 joggeturer i uka) synes jeg, men er litt slæpp i overkroppen. Spesielt trenger grevinneslengen å få kjørt seg litt :D
Deilig med rein leilighet!!!

Dag 5 :heia: Moro når man merker at det blir litt lettere!

Iset
17-04-10, 21:48
Det var plutselig lettere i dag, men jeg har gangsperr i det ene låret, av alle ting. DET ENE, bare. :rolleyes: Og litt i magen, jeg har ikke trent magen ordentlig siden bukplastikken og det føles litt annerledes å trene etter all sammensyingen av musklene der, men det er ikke vondt eller noe. Håper all denne treningen tar knekken på bekkensmertene mine etterhvert, og at løshuden trekker seg sammen fortere. :)

Kajamor
17-04-10, 22:07
Hei jeg har bestilt DVD på play.com nå men det tar nok noen dager og kunne tenkt meg å begynne imorgen. Kan noen sende en pm med hvprdan jeg får til å laste ned. Prøvde uten å lykkes...

Takk!!

Alva87
17-04-10, 22:31
[quote=Mosepjusk;864032]Jeg har ikke sett The Biggest Loser, men tror jeg må finne noen episoder for å sjekke ut hvor rå Jillian var da. :smile:

http://www.youtube.com/watch?v=RAAPKdQg9hk

Her er det ingen nåde! :eek:

Iset
17-04-10, 22:36
Hei jeg har bestilt DVD på play.com nå men det tar nok noen dager og kunne tenkt meg å begynne imorgen. Kan noen sende en pm med hvprdan jeg får til å laste ned. Prøvde uten å lykkes...

Takk!!

Sender deg en PM nå. :)

BlirFjong
17-04-10, 23:21
Nå er jeg spent for morgendagen og min første økt!
Jeg er særdeles utrent, så er vel spent på om jeg klarer meg gjennom hele programmet uten å falle-død-om hehe.

Alva87
17-04-10, 23:31
Jeg er særdeles utrent, så er vel spent på om jeg klarer meg gjennom hele programmet uten å falle-død-om hehe.

Lykke til! min første økt var i dag, og jeg er også rimelg utrent. Men jeg kom meg helskinnet igjennom det. tiden gikk heldigvis fort :)

Mosepjusk
17-04-10, 23:32
Det var plutselig lettere i dag, men jeg har gangsperr i det ene låret, av alle ting. DET ENE, bare. :rolleyes: Og litt i magen, jeg har ikke trent magen ordentlig siden bukplastikken og det føles litt annerledes å trene etter all sammensyingen av musklene der, men det er ikke vondt eller noe. Håper all denne treningen tar knekken på bekkensmertene mine etterhvert, og at løshuden trekker seg sammen fortere. :)
Synd med låret ditt da, håper det løsner! Ikke at låret løsner fra kroppen din lissom, men du skjønner :p
Så lenge du ikke får vondt i magen er nok trening bare gull :smile:
http://www.youtube.com/watch?v=RAAPKdQg9hk
Her er det ingen nåde! :eek:
Såpass ja!!! Den derre ropinga rett oppi trynet... :eek:
Du faller ikke død om... det bare føles sånn en liten periode :p

Iset
18-04-10, 07:18
Synd med låret ditt da, håper det løsner! Ikke at låret løsner fra kroppen din lissom, men du skjønner :p

Hahhaa nå ler jeg høyt her. :lol: Nei får virkelig ikke håpe det haha. Det er bedre i dag, jeg har nok bare gjort en øvelse feil eller noe.
Jeg tror jeg begynner å bli syk så mulig jeg ikke orker treningen i dag, får se. Er helt mørbanket i hodet, svimmel og rar og frysen. Argh! Men men, jeg kommer jo fort inni det igjen om jeg har noen dager uten, det går nok bra.

Mosepjusk
18-04-10, 10:56
Hahhaa nå ler jeg høyt her. :lol: Nei får virkelig ikke håpe det haha. Det er bedre i dag, jeg har nok bare gjort en øvelse feil eller noe.
Jeg tror jeg begynner å bli syk så mulig jeg ikke orker treningen i dag, får se. Er helt mørbanket i hodet, svimmel og rar og frysen. Argh! Men men, jeg kommer jo fort inni det igjen om jeg har noen dager uten, det går nok bra.
Tidlig oppe på en søndag du :smile:
På noen av øvelsene føler jeg meg helt dust. Jeg føler at jeg gjør det feil, men det er jo ingen som kan rette meg.
Samboer sier: "Det ser helt likt ut asså." Så det er kanskje bare fordi Jillian, Anita og Natalie er litt mer smidig, og ser litt mer freshere ut enn det jeg gjør, hehe!
Du burde ikke pese deg gjennom treninga hvis ikke du er i form asså, enig der!
God søndag!

Iset
18-04-10, 10:58
Tidlig oppe på en søndag du :smile:

God søndag!

Opp med ungene vet du. Gleder meg til de er fjortiser og aldri gidder å stå opp om morgenen. :p
God søndag til deg også!

Mosepjusk
18-04-10, 11:03
Opp med ungene vet du. Gleder meg til de er fjortiser og aldri gidder å stå opp om morgenen. :p
God søndag til deg også!
Hvor gamle er ungene dine (og hvor mange er de, hehe)?
Jeg har ei på 3 år. Hun våkna 07:30 i dag, men sløva i senga vår fram til kl 10:00!! (ok da, jeg hadde på TV :o)

Alva87
18-04-10, 11:42
Gangsperre sa du?
dere som har kommet litt lenger enn meg, hvordan gikk det å gjennomføre dag 2? Ser for meg at det blir et syn for guder når jeg skal prøve å få til dagens økt :D

LilleM0r
18-04-10, 12:16
Varm opp godt, så kommer du igjennom det:)
Jeg skal også ta økt nummer to nå.....så vi to er like langt:)

Alva87
18-04-10, 12:21
Varm opp godt, så kommer du igjennom det:)
Jeg skal også ta økt nummer to nå.....så vi to er like langt:)

Kan du komme å holde meg i hånda? :p hehe!
Neida, tenkte å gå raskt en runde med hunden min før jeg starter videoen, så jeg får varmen i meg :)

LilleM0r
18-04-10, 13:14
Da er min daf nr. 2 unnagjort - og det gikk kjempefint.
Litt hardere enn i går og det er normalt. Muskelne er litt stive og støle og trenger litt tid til å venne seg til dette:)
Og i morgen vet jeg av erfaring blir den verste dagen:D

Og ja da, aAlva - holder deg gjerne i hånden jeg. Skal passe på så ikke Jiillian tar deg:p

tuttatei
18-04-10, 13:49
Blir jo inspirert av dere og har veldig lyst til å være med. Venter på litt hjelp til nedlastingen.

Alva87
18-04-10, 14:05
Jeg kom meg også gjennom dag 2 uten å omkomme. Gikk faktisk en del bedre enn i går. Det eneste som holdt litt tilbake var at jeg var så veldig støl etter i går :p

Litt inspirasjon på veien:
http://www.exercisetv.tv/BLOG/?tag=/Jillian+Michaels+30+day+shred

Se hva denne dama har fått til med Exercise TV, blandt annet 30 day shred :)

Pandora
18-04-10, 14:19
Yes!! :) Takk til Lillemy71 - da fikk jeg lastet ned og er igang:heia:

Gikk en lang tur i sola først, så var ferdig oppvarmet og klar. Lurer på om vektene mine var i tyngste laget (3 kg) - for det ble tuuuuungt underveis i noen av vektøvelsene.

Gjennomført 1 av 30 ihvertfall, og aller best: mannen min ble med!!! (magen skal bort til sommeren)

Han var ikke helt ivrig på alle kondis-delene med "hoppetau" osv ... ble nok litt for jentete for ham, men styrkedelene gikk veldig bra.

Lykke til videre til oss alle, stå på! :boxing:

BlirFjong
18-04-10, 15:09
Puh!
Da var første økt unnagjort!
Er LENGE siden jeg har trent og slet under et par av øvelsene, spesielt armhevingene er min store svakhet, samt at jeg har dårlig kondis.. Men ser at dette ikke er ugjennomførbart likevel, så skal definitivt fortsette. Nå har jeg lagret vektene og matten like ved TV'en så en øvelse skal jeg gjennom hver dag før jeg får lov av meg selv til å sette meg sofaen på kvelden.

Svetten renner her gitt, må rett og slett ta en kjapp dusj ;)

Karissima
18-04-10, 15:27
Jeg har bestilt dvd men nå sitter jeg med ene beinet i gips og skal gjøre det i 4-6 uker. Er det noen øvelser for armene der som jeg kan gjøre sittende ?

BlirFjong
18-04-10, 15:35
Jeg har bestilt dvd men nå sitter jeg med ene beinet i gips og skal gjøre det i 4-6 uker. Er det noen øvelser for armene der som jeg kan gjøre sittende ?

Det var en bokseøvelse spesielt som hun refererte til som bra for de som har skader i nedre delen av kroppen, slik som deg :)
Det var, i følge henne, en god måte å trene kardio på dersom man ikke har mulighet til å bevege nedre del av kroppen. Slik jeg forstod det i alle fall.
Ellers kan du kanskje ta situps til tross for foten?

God bedring med beinet forresten! :)

Lillemy71
18-04-10, 15:43
Gangsperre sa du?
dere som har kommet litt lenger enn meg, hvordan gikk det å gjennomføre dag 2? Ser for meg at det blir et syn for guder når jeg skal prøve å få til dagens økt :D

Joda du vil nok merke at du har trent dagen før og kanskje vil du merke det enda mer dag 3 for gangsperre gjør seg faktisk mest gjeldende to dager etter hard trening.

MEN ikke la deg knekke - stå på og gjennomfør det, for tro det eller ei så er treningen den best måten å få vekk stølheten på. Selv om du må lide deg gjennom de 20 minuttene så gjør det, jeg kan nesten garantere at du vil være mindre støl når du er ferdig. Det høres utrolig ut men sånn er det nå -det finnes en såkallt fysiologisk forklaring men den skal ikke jeg gi meg utpå.

Det verste man kan gjøre er å krype i sammen i sofaen å ikke gjøre noe, da varer stølheten mye lengre garantert:eek:

Lillemy71
18-04-10, 15:49

Bokseøvelsen, du kan kanskje gjøre "vindmøllen" også for å få opp pulsen. Ellers kan du jo gjøre de øvelsene som er for skuldre/armer med vekter.

Det finnes jo sikkert mange øvelser du kan gjøre - spesielt for overkroppen, selv om du ikke kan følge dette programmet som jo er designet for å trene mest mulig av kroppen i hver øvelse. Søk på nettet, evt. snakk med en fysioterapeut. På mitt treningssenter har de både fysioterapeut og personlig trener som hjelper slike ting uten at det koster ekstra.

Synes det er bra at du har lyst til å trene selv om beinet er gips. Stå på og lykke til :D

Alva87
18-04-10, 16:14
Joda du vil nok merke at du har trent dagen før og kanskje vil du merke det enda mer dag 3 for gangsperre gjør seg faktisk mest gjeldende to dager etter hard trening.

MEN ikke la deg knekke - stå på og gjennomfør det, for tro det eller ei så er treningen den best måten å få vekk stølheten på. Selv om du må lide deg gjennom de 20 minuttene så gjør det, jeg kan nesten garantere at du vil være mindre støl når du er ferdig. Det høres utrolig ut men sånn er det nå -det finnes en såkallt fysiologisk forklaring men den skal ikke jeg gi meg utpå.

Det verste man kan gjøre er å krype i sammen i sofaen å ikke gjøre noe, da varer stølheten mye lengre garantert:eek:

Jeg kom meg igjennom i dag, og det gikk mye bedre enn i går faktisk. sånn mtp hva jeg klarte å gjennomføre. :o Det eneste som stoppet meg litt var at jeg var så forbanna støøl :p men jeg gir meg ikke :D

Mosepjusk
18-04-10, 20:10
Blir jo inspirert av dere og har veldig lyst til å være med. Venter på litt hjelp til nedlastingen.
Har du fått hjelp, tuttatei?? LILLEMYYYYYYY71!!!!!!???!??! :p

Mosepjusk
18-04-10, 20:16
Så flinke dere er!! :heia:

Jeg har finni ut at vi er 16 stk. som shredder, kan vi kalle det det?! Eller makulerer, hehe!?
Skal bli spennende å se resultater etterhvert!
Har dere tatt mål av armer, lår, mage og hofter?

Mosepjusk
18-04-10, 20:26
Dag 5 (Er det dag 5 allerede?!?!)

Trening
Treningen i dag gikk også veldig greit. Jeg syns de 20 minuttene går veldig fort. Dagene går til og med fort :smile:
Jeg merker at jeg har mer energi! Var på en liten sykkeltur med samboer og datter etter shredden i dag.
Håper dere andre også har mer energi!!

HapiLatte
18-04-10, 21:22
Stolt av meg selv :D, klarte å få til treningen i dag selvom vi skulle ha bursdagsparty og det måtte ryddes, bakes og lages mat før gjestene kom kl. 1600. Jeg er sååå støl, men det var egentlig deilig og få rørt seg litt. Jeg er spent på hvordan det skal gå til uka, for jeg har en tøff jobbuke og kommer antagelig veldig sent hjem flere dager. Men skal gjøre mitt beste. har ikke lyst til å ødlegge opplegget når jeg først er i gang.

30 days Shred: 2/30

Lillemy71
19-04-10, 07:42
Har du fått hjelp, tuttatei?? LILLEMYYYYYYY71!!!!!!???!??! :p

Har sendt oppskrift :D

Er på dag 7 i dag og skal måle meg på torsdag, er litt spent ja om det er blitt borte noe.

Alva87
19-04-10, 12:41
Da var jammen meg dagens økt unnagjort også! Fort gjort altså :o
er skikkelig støl, men har funnet ut at så lenge man holder seg unna sofan mesteparten av dagen så blir man iallefall ikke fullstendig stiv :D
Noen som har kommet lenger som begynner å merke resultater eller?

Pandora
19-04-10, 16:38
Dagens shred unnagjort! Kjekt når vi er to som puster og peser:) Syns det gikk lettere idag - gjennomførte alle øvelsene (med stil!;))

Guttem@mm@
19-04-10, 17:59
Jeg startet med 30 days shred i dag og føler omtrent at jeg har fått juling!

Har planer om å trene 30 days 3 dager i uka i startfasen, gå tur i tillegg eller sykle så jeg totalt trener 5 dager i uka. Tror kroppen min trenger noen dager som den kan restituere seg....

Santiago
19-04-10, 18:32
:eek: Dag fire unnagjort, tøffere tak enn Zumba dette her, PUH!!! (men ikke fullt så lystbetont heller). Helt klart at det virker, har sånn gangsperre at jeg nesten ikke kan løfte kaffen opp til munnen:) Tenk så spreke vi blir! Stå på, alle sammen, lykke til!!!

BlirFjong
19-04-10, 19:17
Puh! Økt nummer 2 er unnagjort - sliten nå ja! Sliter fortsatt med en del av de tyngre armøvelsene (hurra for ikke eksisterende muskler) men det gikk litt bedre på cardio-delene i dag, til tross for at jeg i tillegg har gått 50 min tur med voffsen etter jobb. Er litt stolt av meg selv skal jeg innrømme... Herlig!

Syns musikken på vidoen ikke er noe bra da, kanskje etter hvert som jeg lærer meg movsene ordentlig så kan jeg skru av lyden og sette på min egen musikk.. hmm..

LilleM0r
19-04-10, 21:56
Her kommer en rapport fra Odense :)
Dag 3 er unnagjort i ettermiddag - og kroppen preges av stølhet.....
Og - det går bra! Hardt og intenst, 20 minutter er kort tid - så jeg er spent på om dette er nok:rolleyes:

Det er deilig å være norsk - i Danmark ;)

Mosepjusk
19-04-10, 22:08
Så flinke folk jeg har fått med meg på denna tråden da!!

Jeg skal starte på dagens økt nå - med samboer :smile:

Stå på, flinkiser!! :heia:

Mosepjusk
19-04-10, 23:19
Dag 6

Trening
Jeg syns hele opplegget er perfekt! Det går bedre for hver dag.
Energinivået mitt er på topp (ganske nær i alle fall), og det er nydelig!
Jeg blir fortsatt sliten, men ikke på langt nær så sliten som jeg var 1. gang, hehe.

Takk, Jillian!

Og takk til dere andre her for inspirasjon og motivasjon :smile:

HapiLatte
19-04-10, 23:29
Vet ikke helt om jeg er flink eller litt gal (iflg samboer er jeg gal og fryktelig sta). Kom hjem fra jobben kvart på elleve og går rett å trener. Men jeg rakk det jo før det ble ny dag og ny treingsøkt. Så da var dag 3 overstått. Heia alle sammen vi klarer det!!!
Enig med deg "BlirFjong" at musikken kunne vært bedre.

30 days Shred: 3/30

Mosepjusk
19-04-10, 23:38
Kom hjem fra jobben kvart på elleve og går rett å trener. Men jeg rakk det jo før det ble ny dag og ny treingsøkt. Så da var dag 3 overstått.
Litt gal, men veldig flink da!! ;) :heia:

Enig med deg "BlirFjong" at musikken kunne vært bedre.
Ja jo, enig! Jeg har planer om å lage en spilleliste, men ting tar tid...

Natta! Sov godt!

Aggatuss
20-04-10, 11:19
Har sendt forklaring på nedlasting til et par stykke her inne ja, så det er bare å gi lyd dersom det er flere som trenger hjelp. Sender det kun privat for de er ikke så glad i at vi legger ut torrent-linker her på forumet.

Hei, Lillemy71. Kan du være så snill å sende en beskrivelse til meg også? Tusen takk! :)

BlirFjong
20-04-10, 17:45
Dag 3 fullført!

I dag syntes jeg det var mye vanskeligere enn i går! Men nå skal det sies at jeg egentlig var sulten da jeg begynte, ville bare ha det unnagjort før middag... Men kom meg gjennom det sånn noenlunde!

NÅ skal jeg lage middag ;)

Ferskenbeinet
20-04-10, 18:49
vil bare tipse om at det blir lettere og lettere for hver dag! trening 7 gjennomført akkurat nå!

Mosepjusk
20-04-10, 19:14
vil bare tipse om at det blir lettere og lettere for hver dag! trening 7 gjennomført akkurat nå!
Gull! Jeg skal starte på den 7. ganske snart.
Måtte bare innom her for å finne litt motivasjon, og det fant jeg :smile:

Pandora
20-04-10, 19:52
Dette går bra...ihvertfall så langt! (3/30)

Så deilig å sitte nydusjet i sofaen med Pc´n på knærne og kjenne hvor flink jeg har vært:p

Veldig kjekt å ha noe å gjøre sammen, hver dag (mannen min og jeg) - som er så bra for oss:) Er ikke noe støl mer nå heller:spent: spent på om det fortsetter like bra. Prøver å få med meg alt Jillian sier (motivasjon!), men har til gode å få med meg alt enda - det er sikkert like greit siden vi har 7 ganger igjen med samme program;)

Alva87
20-04-10, 20:13
Dag 4 unnagjort, må si at det går unna her! :p
Var litt av et slit å komme seg opp av sofan i dag, ettersom jeg ikke følte meg helt i form. Men har man bestemt seg, så har man bestemt seg ;)

Tips til dere som eventuelt ikke har begynt ennå: tøy leggene GODT i begynnelsen. blir litt lei av å ha gangsperre nå, og man blir holdt litt tilbake av støle legger i treningen :p

Alva87
20-04-10, 20:14
Så deilig å sitte nydusjet i sofaen med Pc´n på knærne og kjenne hvor flink jeg har vært:p

Da er vi to :D

LilleM0r
20-04-10, 22:02
Dag 4 unnagjort :)
Og det kjennes skjønt!! Støl i lårene men eller bra.
Gleder meg til det forsvinner - i morgen kanskje?

Dette er moro folkens!:D

Mosepjusk
20-04-10, 22:46
Dag 7

Trening
Nå er det jo bare moro, hehe!! Blir passe sliten, deilig sliten!

Dere er veldig flinke alle sammen! Godt å kunne hente litt motivasjon i denne tråden!

BlirFjong
21-04-10, 09:25
Jeg er mindre støl i lårene i dag! Herlig, det lover bedre for dagens økt tenker jeg. I dag skal jeg ta det rett etter jobb :)

Guttem@mm@
21-04-10, 11:58
Klarer dere virkelig å trene gjennom dette programmet hver eneste dag? Jeg satset på annenhver dag jeg, og hadde første økta på mandag. Fortsatt i dag er jeg så støl at jeg nesten ikke klarer å sette meg ned på do ten å hyle....

Skal jeg da kjøre på i dag eller stå over? Klarer dere gjennomføre programmet når dere er så støle? Gikk meg en lang hurtig tur i går da så jeg satser på at lørdag er treningsfri dag, ellers skal jeg trene i en eller annen form hver dag tenkte jeg:)

Dere er kjempe flinke allesammen! Bøyer meg i støvet!

Ferskenbeinet
21-04-10, 12:07
en er bare støl de første dagene, så går det over!

Guttem@mm@
21-04-10, 12:08
Takk for svar, da skal jeg ut å gå meg en tur i snødrevet ( (: ) Så skal jeg ha en treningsdate med Jillian :)

BlirFjong
21-04-10, 12:55
Å trene når man er støl hjelper faktisk på stølheten er min erfaring :)

Lillemy71
21-04-10, 16:49

Det er faktisk helt riktig :D
Jeg trener en del bodypump og når jeg går opp i belastning (legger på mer kilo) blir jeg som oftest støl den første dagen med ny vekt. Det beste jeg kan gjøre da er å trene bodypump snarest mulig igjen for å løse opp.

Som oftest er man stølest andre dagen etter trening så da er det viktig å ikke sette seg i ro.

Fikk følgende tips av en kollega, som er instruktør i kampsport og medlem/instruktør i en triathlonklubb: Når du har trent så hardt (spesielt styrke) at du kjenner stølheten sige på skal du dagen derpå ta ei rolig treningsøkt som en jogge- eller gåtur, ellipsemaskinen, romaskinen eller noe der du ikke går for mye opp i puls, men bare blir varm og god og tøyer godt ut. 2 dager etter tung trening skal man trene på akkurat samme måte, med samme belastning som den treningsøkta som man ble stiv av da forsvinner stølheten.

Tro dere meg det fønker. Jeg hadde en omgang med bodypump og andre dagen etter trening var jeg så stiv at jeg stabbet inn til trening. Etter en time med tunge vekter var jeg nesten som ny, kjente det litt men kunne bevege meg normalt.

Det verste man kan gjøre er å sette seg i ro, om man ikke klarer å gjennomføre programmet hver dag bør man nok ta seg en gåtur og tøye litt etterpå også fortsette dagen etterpå igjen.

Jeg har en dag igjen på Nivå 1 og er spent på om jeg har krympa noen cm. Skal bli spenneende og se i morgen :D Vurderer også å ha en dag treningsfritt på fredag før jeg begynner på Nivå 2, greit at kroppen får hvile også!!

Lillemy71
21-04-10, 16:56
Til dere som har kjøpt dvd'en:

Står det noe på den eller blir det gitt noen instruksjoner i filmen om man virkelig skal følge dette programmet hver dag i 30 dager eller om man bør kjøre andre treningsøkter innimellom?

Kollegaen som jeg nevnte i forrige innlegg mente at den beste effekten av noe slikt ville man få dersom man kjører rene kondisøkter (f.eks joggetur) innimellom. Han mente på at man burde kjøre dette prog. 2-3 dager sammenhengende også ha en dag med langtur for å få maksimal forbrenning.

Bare spør om noen vet noe eller om noen gjør det på den måten. Har selv brukt dette prog. hver dag for det er så enkelt og jeg føler at jeg virkelig har TRENT når jeg utført de 20 min.

BlirFjong
21-04-10, 17:16
Da er dag 4 også gjennomført!
Gikk mye lettere i dag, men er fortsatt tungt med tanke på at jeg ikke akkurat er treningsmonsteret selv her ;) Meeeen klarte meg uten å slite på alle kardioene og sliter nå egentlig kun på push ups og den der man løfter vektene over hodet (hva het den igjen) mens de andre øvelsene går bedre og bedre :) Herlig!

Har også lurt på om det er meningen at man skal trene det hver dag.. Tenker jeg skal google meg litt rundt og se om jeg finner ut noe.

Alva87
21-04-10, 17:27
På slutten av nivå 2 eller nivå 3 (husker ikke helt) så sier hun: see you tomorrow, ellerno! Dvs at vi skal treffe henne èn gang per dag? :D

BlirFjong
21-04-10, 17:34
Fant denne linken: http://www.ehow.com/how_5363883_do-jillian-michaels-day-shred.html

Slik jeg forstår det der skal man trene en gang hver dag i 30 dager, det er slik jeg forstår det også egentlig. Finner også en mengde "anmeldelser" på nettet og det kan virke som de også har forstått det sånn.

Lillemy71
21-04-10, 17:50
Hello ladies, vi er så flinke så alle sammen :p

Denne beskrivelsen av dvd'en står på JM sine egne nettsider:

Jillian Michaels, winning trainer on NBC's The Biggest Loser, helps you lose big – up to 20 pounds in 30 days! Her 30 Day Shred DVD includes three 20-minute circuit-training workouts that burn mega calories and build strong, lean muscle. Each level contains a 20-minute workout based on Jillian's exclusive 3-2-1 Strength/Cardio/Ab training circuit: 3 minutes of strength, 2 minutes of cardio, and 1 minute of ab work. There's also a brief warm-up session and a cool down stretch. Follow Jillian's program for 30 days and you will see amazing results!

Det står jo ikke direkte at man skal følges HVER dag, men jeg tolker det absolutt dit hen. Selvfølgelig kan det også tolkes at man skal følge programmet regelmessig i 30 dager men ikke nødvendigvis sammenhengende. Skal se om jeg finner mer info.

Lillemy71
21-04-10, 17:56
Fant dette på et forum:

First of all, there is a segment at the beginning of the DVD where Jillian tells viewers all about the 30 Day Shred.Dette mangler i nedlastningen så dersom noen har kjøpt dvd'en vil jeg gjerne høre litt om hva hun sier der, men det stemmer nok som det er blitt sagt tidligere at man skal gjøre det hver dag - er iallefall det jeg finner i alle forum.

Ser også at mange bruker mer enn 10 dager på nivå 1 dersom de ikke klarer nivå 2 -som visstnok er en god del tyngre. Sikkert ikke så dumt å bygge seg skikkelig opp på nivå 1 før man fortsetter.

LilleM0r
21-04-10, 18:31
Dag 5 - ferdig:)

Hotellrom egner seg godt til denne formen for trim:p
Og nå skal jeg ut å spise god mat og nyte god drikke...

Pandora
21-04-10, 19:20
Økt 4 unnagjort!

Vi holder koken her - litt tungt sånn rett etter middag med mye mat i magen, men det var eneste tidspunkt vi fikk til sammen så da måtte det bli sånn.

Imorgen er vi halvveis på Level 1:D:D

Alva87
21-04-10, 21:05
Litt sent, men bedre sent enn aldri? 5 økter fullført, og godt var det! nå er jeg jammen meg ikke støl lenger heller :D

Ferskenbeinet
21-04-10, 21:15
trening 8 er gjennomført, idag følte jeg faktisk ikke at det var nok. :rolleyes:
Tok en halv times tur med hundene, fikk ungene i seng og fortsatte 1 time med "Jillian Michaels - Banish Fat Boost Metabolism" nå tror jeg at jeg er fornøyd for i kveld! :D

Den kan uansett anbefales, masse kickboksing, ingen vekter.

HapiLatte
21-04-10, 21:39
Dag 5 unnagjort, og dette går jo mye lettere og stølheten er borte. Jeg har til og med vært ute på en liten joggetur i dag.

Heia alle sammen, stå på, vi kommer til å bli lekre i sommer :_plystre: :D

30 days Shred: 5/30

Mosepjusk
21-04-10, 22:17
Dag 8

Trening
Jepp, ferdig! Digg!
Heia Jillian og heia alle oss!
Jeg har mye mer energi enn jeg hadde for 8 dager siden :smile:

Alva87
22-04-10, 12:02
Hei og hå, dag 6 ute av verden, det går jo unna det her da! bare 24 dager igjen =P
Gjett om vi er smashing på 17.mai da :D

BlirFjong
22-04-10, 16:23
Dag 5 unnagjort her, halveis i level 1 da. Syns det gikk omtrent likt i dag som i går, men klarte kanskje litt bedre på et par av øvelsene. Armhevinger er derimot ikke noe jeg behersker særlig bra... hehe.

Lillemy71
22-04-10, 19:51
Da var siste økt på nivå 1 gjennomført og så var det tid for måling. Fikk ikke de helt store resultatene jeg da, men så trente jeg jo en god del før jeg begynte med dette programmet.

Overarm: samme
Bryst: -2 cm
Midje: -0,5cm
rompe: samme
lår: -1 cm på hvert
legger: -0,5cm på hver

Vekta er den samme, den går bare ikke nedover om dagen.

Tydeligvis at dette programmet fønker på beina. Jeg jogga mye før og er OK trent i beina, men det er der jeg har tatt av. I overkroppen hvor jeg trenger trening og oppstramming har det skjedd lite. Men for all del jeg er jo blitt i enda bedre form. Spent på å begynne på nivå 2 i morgen, det er tøft ut :eek:

Pandora
22-04-10, 20:51
5te gang med Jillian and her best girls er gjennomført! (både mannen og jeg holder stand) Begynner å kunne litt utenatt av det hun sier nå...knerulling som er "old school" osv, men mest koselig at det begynner å bli så kjent, og selvfølgelig aller best å kjenne framgang i øvelsene:p

Leste på et amerikansk nettsted at en del reagerte på språket til JM...passe rett fram syns nå jeg; har ikke reagert på stygge ord for body-part el.l. enda ihvertfall...(kanskje det kommer masse bannord osv i level3!:D:D)

Mosepjusk
22-04-10, 21:08
Dag 9

Trening
Done!
Dagene flyr av gårde. Og det gjør treningsøkta også!
Syns det går veldig greit, har ingenting å klage på :smile:
Jeg avslutter de fleste hoppeøvelsene litt før Jillian, da jeg har problemer med anklene (sammenvoksing av bein og noe invikla greier),
men jeg pauser ikke, jeg gjør bokseøvelsen :smile:

Heia alle sammen, dere flinke :heia:

Mosepjusk
22-04-10, 21:09
Leste på et amerikansk nettsted at en del reagerte på språket til JM...passe rett fram syns nå jeg; har ikke reagert på stygge ord for body-part el.l. enda ihvertfall...(kanskje det kommer masse bannord osv i level3!:D:D)
:lol: Ja, kanskje hun blir skikkelig ufin i språket på level 3, haha!

Ferskenbeinet
22-04-10, 21:28
trening 9 avsluttet, gleder meg til å begynne på ny level på lørdag, er lei av denne nå! ;)

Guttem@mm@
23-04-10, 11:54

Du hadde helt rett. Jeg var mindre støl etter at jeg hadde trent med jillian. I dag skal jeg ta økt nummer 3. Har forresten vært flink denne uka. Gått tur hver dag (i skikkelig tempo- jogget småstubber av veien til og med :) ), samt at jeg har trent med jillian mandag, onsdag og skal i dag. Dette var målet mitt og jeg har klart å holde det! Jeg er stolt!

Vektnedgang denne uka er 1,9 kg :D og jeg kjenner stramme muskler i bena:D

Vettel
23-04-10, 12:01
Er det 10 dager på hvert level?
Vil jo si dere har fått noen fine resulater så langt da, kjempebra!! Tross alt bare en og en halv uke det er snakk om. :heia:

Lillemy71
23-04-10, 12:08
Er det 10 dager på hvert level?
Vil jo si dere har fått noen fine resulater så langt da, kjempebra!! Tross alt bare en og en halv uke det er snakk om. :heia:

10 dager på hvert nivå, akkurat nok til at man blir passe lei og nesten gleder seg til neste nivå :D

Skal begynne på nivå 2 i dag, må bare får lagd noen knekkebrød og litt kjøttkaker først :)

Alva87
23-04-10, 14:09
Dag 9

Trening
Done!
Dagene flyr av gårde. Og det gjør treningsøkta også!
Syns det går veldig greit, har ingenting å klage på :smile:
Jeg avslutter de fleste hoppeøvelsene litt før Jillian, da jeg har problemer med anklene (sammenvoksing av bein og noe invikla greier),
men jeg pauser ikke, jeg gjør bokseøvelsen :smile:

Heia alle sammen, dere flinke :heia:

Jeg slitter også litt med hoppingen og sprettingen :p Har noe som heter for jumpers knee. men pleier å jogge litt på stedet istedenfor å "hoppe tau" osv :p av en eller annen grunn så er det bedre :)

Mosepjusk
23-04-10, 14:10
Skal begynne på nivå 2 i dag, må bare får lagd noen knekkebrød og litt kjøttkaker først :)
Gleder meg til å lese rapport! Er spent på om det er VELDIG stor overgang til nivå 2.
Lykke til :smile:

BlirFjong
23-04-10, 17:36
Dag 6 unnagjort. Gikk en god times tur med voffsen i rask gange før treningen. Var spent på om dette ville gjøre det hardere, men snarere tvert imot. Syns det gikk veldig bra i dag, slet ikke så mye som vanlig med armhevingene så det er fremgang :)

Voffsen syntes treningen min var veldig morsom i dag, hun kom å slikka meg i fjeset under situpsene... Heh.. Måtte ta en 5 sek pause for å få henne til å legge seg da ;)

Ferskenbeinet
23-04-10, 17:42
dag 10 over! Er så glad for å begynne på noe nytt nå, trenger mer utfordring og ikke minst noe NYTT!

HapiLatte
23-04-10, 19:07
Skammer meg litt over å måtte innrømme at jeg sovnet fra hele treninga i går. Men har gjennomført økt 6 i dag. Jeg satt i gang så fort jeg kom hjem fra jobb, for hvis kroppen hadde truffet soffaen hadde jeg slokna igjen. Pollenallergien slår meg helt ut om dagen, vil bare sove og sove. Jeg har bestemt meg å trene litt ekstra i helgen som "staff" for i går.

30 days Shred: 6/30

Pandora
23-04-10, 19:45
20% av Shred'en er gjennomført = 6/30:)

Begynner å glede meg litt til level 2 nå, og veldig spent på om det kjennes mye hardere for dere som er i ferd med å ta steget over i neste nivå.

Klarer alle øvelsene på "Natalie"-nivå uten stopp nå - bortsett fra armhevinger hvor jeg fortsatt holder meg på knærne.

PS! Mannen min rakk ikke å bli med meg idag - han får ta det alene mens jeg ser "Nytt på nytt"....lurer på om det blir noe av??:rolleyes:

Sisteinnsats
23-04-10, 20:15
Nå har ikke jeg tatt meg tid til å lese hele tråden, så jeg beklager hvis jeg gjentar noe andre har skrevet.
Jeg gjennomførte The 30 Day Shred for noen måneder siden og syntes det fungerte bra. Nivå 2 og 3 har noen øvelser som jeg synes er ubehagelige og for tunge på feil måte, så jeg kjøpte kjapt Banish Fat, Boost Metabolism og No More Trouble Zones.
De er MYE bedre! :)
Det er 40 min da, men man kan velge selv hvilke sirkler man vil ta hvis man ikke orker alle.

Men når det er sagt blir jeg gjerne med på en runde 30 day igjen når jeg er godt i gang med Ketolyse og orker å trene igjen for å se om det har bedre effekt i kombinasjon med kuren. Men da får jeg lage en ny tråd, for ellers havner jeg langt bak dere andre..:p

Ferskenbeinet
24-04-10, 10:00
Første gang på level 2 idag, første jeg gjorde når jeg sto opp. Det gikk veldig greit må jeg si, kjekt med noe nytt!

Oppsumering av de første 10 dagene:
Ned 200g, (vekta har ikke rikka seg på en måned)
Midje -2cm
Navle +2
hofter -1
legg +1
Arm 0
Lår 0

så 3 i pluss og 3 i minus med andre ord, *flire* Men så var jeg trent fra før av også, føles uansett godt på innsiden!

Lurer på om jeg skal prøve den som heter "no more trouble zones" i ettermiddag, ser kjekk ut!

Good luck!

HapiLatte
24-04-10, 10:27
Dag 7 gjennomført. Deilig og ta det tidlig, føler meg klar for en ny dag. Jeg har veiedag i dag og var spent om jeg så noe resultat av treningen denne uken. Ha gått ned 400 gr så jeg er fornøyd med at jeg går nedover. Ofte går jeg opp når jeg begynner å trene. Ha en strålende lørdag alle sammen.

5 kg til 17. mai: 4,3/5
30 days Shred: 7/30

BlirFjong
24-04-10, 12:59
Dag 7 fullført. Syns det gikk veldig fint i grunnen :)
Er spent for veiedag i morgen, jeg pleier ofte å gå litt opp når jeg begynner å trene jeg også så forsøker å ikke ha så høye forventninger til nedgang, men skal også måle meg :)

Pandora
24-04-10, 15:44
Da er vi ferdige med dag 7! Gikk veldig greit idag, selv om jeg hadde vært på Elixia og trent step først:)

..og jammen gjennomførte mannen min sin økt igår kveld etter han kom hjem også, så da er vi fortsatt på samme:p

Godt å høre at level 2 ikke er så avskrekkende:visemuskl

Mosepjusk
24-04-10, 17:48
Dag 10 (fikk ikke oppdatert i går)

Trening
Jepp, ferdig!
Siste økt på nivå 1, skal bli spennende med nivå 2 senere i dag.
Godt å høre at nivå 2 gikk greit for deg, Ferskenbeinet. Håper jeg også syns det :smile:

Skal måle meg etterpå, så oppdaterer denne posten da.

HapiLatte
24-04-10, 18:44
Det blir spennende å se resultatene dine etter 10 dager Mosepjusk. Vil også gjerne høre hvordan du synes nivå 2 er. Høres jo ut som det går greit for de som har kommet dit. Ikke lenge til jeg også er der. For en flink gjeng som er samlet her :blomster:

Alva87
24-04-10, 20:50
Har gått glipp av to dager nå, pga skikkelig hodepine :( Og jeg kan skrive under på at samvittigheten er Dårlig med stor D!
Mon tro om jeg må forlenge nivå 1 med to dager da? Må vel være det som blir mest riktig! :)
Har iallefall fått rørt meg litt på utstilling med hunden min da, og på turer ute i frisk luft! Så helt sofasliter har jeg jo ikke vært :)

Clucky
24-04-10, 21:42
Ser dere er godt i gang med 30 Day Shred, en av mine favorittopplegg :)

Digger Jillian, og syntes språket hennes er forfriskende. Gjorde Shred'en først for et halvt års tid siden, men det fløt litt ut på slutten.. Kom aldri til lvl 3 for å si det sånn...

I mellomtiden har jeg brukt de andre videoene hennes, Banish Fat, Boost Metabolism og No More Trouble Zones, og syntes de er flotte. Nå er jeg i gang med andre runde Shred, og det går fint.. Har trent lvl'ene litt etter lyst hittil, av og til trent lvl 1 og lvl 2 etter hverandre... Lvl 3 har jeg kun gjort en gang ;)

I dag unnagjorde jeg dag 5, så er halvveis i lvl 1. Har ikke tid hver dag, så er blitt litt i hytt og pine denne uka, men skal prøve å klare 5 dager etter hverandre neste uke.
Noen dager hvis jeg har god tid trener jeg flere videoer i tillegg, for jeg syntes kun lvl 1 blir for lett og for lite.. (Har trent godt de siste 3 mnd'ene)
Har måling i morra, er spent, men har ikke høye forhåpninger etter et ganske dårlig kosthold ;)

Ana
25-04-10, 09:05
Jeg ble så nysgjerrig på dette så nå har jeg gjennomført dag 2 på level 1. Ble skikkelig svett, bør kanskje måle meg så jeg kan følge med på resultatene.

Mosepjusk
25-04-10, 10:58
Det blir spennende å se resultatene dine etter 10 dager Mosepjusk. Vil også gjerne høre hvordan du synes nivå 2 er. Høres jo ut som det går greit for de som har kommet dit. Ikke lenge til jeg også er der. For en flink gjeng som er samlet her :blomster:
Ja, jeg skulle jo starte med nivå 2 i går, men så fikk vi besøk. De hadde med seg ost og kjeks, vi hadde vin og kortspill... og VIPS så ble kl 03:00, hehe.
Jeg satser på å være ferdig med gårsdagens økt innen kl. 13:00, og tar dagens økt senere i dag.
Kanskje jeg skal ta nivå 1 nå, og nivå 2 senere? Jeg må tenke litt.
Uansett skal jeg måle nå og det er jeg spent på!!!
Ja, vi er flinke alle sammen!! :heia:

Mosepjusk
25-04-10, 11:05
Har gått glipp av to dager nå, pga skikkelig hodepine :( Og jeg kan skrive under på at samvittigheten er Dårlig med stor D!
Mon tro om jeg må forlenge nivå 1 med to dager da? Må vel være det som blir mest riktig! :)
Ja, kanskje lurt å starte opp igjen med nivå 1? Du kan jo kanskje prøve nivå 2, og heller ombestemme deg dersom det er helt grusomt, hehe!
Jeg fikk ikke trena i går og skulle starte på nivå 2 da, men tror jeg satser på nivå 1 i formiddag og tar nivå 2 i kveld.
Håper du er kvitt hodepinen!! Migrene?
I mellomtiden har jeg brukt de andre videoene hennes, Banish Fat, Boost Metabolism og No More Trouble Zones, og syntes de er flotte.

Noen dager hvis jeg har god tid trener jeg flere videoer i tillegg, for jeg syntes kun lvl 1 blir for lett og for lite.. (Har trent godt de siste 3 mnd'ene)
Har måling i morra, er spent, men har ikke høye forhåpninger etter et ganske dårlig kosthold ;)
Lykke til med måling!
Mange som skryter av de andre videoene, tror jeg må skaffe meg de også :smile: Hvor lange er de sånn cirka?

Jeg ble så nysgjerrig på dette så nå har jeg gjennomført dag 2 på level 1. Ble skikkelig svett, bør kanskje måle meg så jeg kan følge med på resultatene.
Velkommen!
Ja, mål deg, hehe!! Moro å se i ettertid dersom det blir noen endringer :smile:

Ferskenbeinet
25-04-10, 11:21
de andre to videoene varer i 55min, da er tøying i starten og utstrekking i slutten og tatt med.

Hiver meg på dag 12 NU!

Mosepjusk
25-04-10, 11:25
Dag 11

Mål (+ eller - siden dag 1)
Høyre arm 0
Venstre arm -1
Høyre lår 0
Venstre lår 0
Mage, midje -2
Mage, navle -1
Hofter -2

Trening
Det kommer, det kommer.

Mosepjusk
25-04-10, 11:26
de andre to videoene varer i 55min, da er tøying i starten og utstrekking i slutten og tatt med.

Hiver meg på dag 12 NU!
Ok, tusen takk :blomster:
Lykke til med 12ern :smile:

LilleM0r
25-04-10, 11:28
Kan de andre videoene også lastes ned?
Jeg har vært på reisefot i maaaange timer og gått glipp av to dagers trening.:mad:

Forlenger derfor fase 1 med noen dager, kanskje starter helt på nytt?:rolleyes:
Kom til dag 5 uten avbrudd.

Ana
25-04-10, 11:43
Jeg har den med på en ekstern harddisk så jeg kan trimme på hotellrommet. Eneste muligheten for å få gjennomført hver eneste dag fremover.

Har dere sniktittet på neste nivå før dere er ferdig med Level 1. Har ikke gjort det enda, men er jo fryktelig nysgjerrig da.

Ferskenbeinet
25-04-10, 11:56
ja, de kan og lastes ned! *ferdig med dagens økt*

Alva87
25-04-10, 13:44
Har aldri sjekket om det er migrene. Tror ikke det er det, men.
Kommer hver vår, særlig når sola skinner når den står så lavt. Sjekket synet og alt, men det var helt fint.
Så det er vanskelig å vite hva det kommer av, men jeg føler meg iallefall mye bedre i dag og skal iallefall få gjort unna èn økt på level 1 :D

BlirFjong
25-04-10, 14:25
Dag 8 ferdig!
Føler meg litt slapp generelt i dag, men det gikk overraskende bra i grunnen :) Veldig fornøyd.

I dag er det også veiedag for min del og har gått opp 1kg denne uken! Mulig det er pga treningen? Som nevnt har jeg ikke trent noe særlig siden jeg begynte på Ketolyse, faktisk er det vel nærmere 3-4 år siden jeg trente noe som helst fast utenom turene med voffsen. Så jeg håper at jeg bare har lagt på meg i muskler!

Det tror jeg også, har nemlig gått ned i cm, som jeg skrev om i journalen min.
Nå skal jeg ha meg en kjapp dusj så er det ut på tur med voffs og sambo :)

LilleM0r
25-04-10, 14:34
Dag 6 - ferdig, eller kanskje dag 1 igjen....siden jeg hadde to dagers pause:)
Er ikke støl lenger, kjenner at jeg er i bedre form enn i starten.
Målet må være at jeg en dag kan følge de vanskeligste øvelsene hele økten!:rolleyes:

Mosepjusk
25-04-10, 17:01
Dag 11 og 12

Trening
Ja, i dag ble det voldsomt gitt!
Jeg fullførte nivå 1, og fortsatte med nivå 2 etter en liten drikke- og tissepause!
Fulgte ikke nivå 2 slavisk da jeg lissom måtte "føle meg fram" på noen av øvelsene.
Jeg fikk fullstendig latterkrampe på "walking push-ups(?)", de var helt nye for meg, men veldig morsomme :lol:

Er fornøyd med dagens trening, begge nivåer :smile:

Dere er veldig flinke alle sammen!
Moro at vi er så mange som gjør dette "sammen" :heia:

Pandora
25-04-10, 17:02
Dag 8 gjennomført..med glans:p syns vi er flinke her nå:)

Imorgen er det mulig det blir pause siden min kjære er på reise - vil helst vi skal komme til level 2 samtidig. Jeg får ta en tur på Elixia uansett tenker jeg.

Bare 2 ganger igjen til nytt program...yippi :heia:

Alva87
25-04-10, 17:12
Økt 7 fullført (?) Eller begynner man på nytt etteropphold? :)
Lurer på om vi sier det er økt 7, så tar jeg heller noen dager ekstra på nivå 2 og 3. for nivå 1 er visst ikke spesielt utfordrende lenger ;)
FLINKE ER VI :D

HapiLatte
25-04-10, 18:37
I dag var jeg skikkelig umotivert og hadde egentlig lyst til å hoppe over hele treninga. Har rydda på rommet til mine 7 åringer i dag og blei egentlig ganske sur. Så mye rot og plastik som samler seg sammen. Har kasta og sortert og satt sammen nye Ikea hyller for å få litt orden. Men i alle fall så beit jeg tenna sammen og gjennomførte dag 8 - hadde jo ikke lyst til og innrømme for dere at jeg feiga unna. Er veldig fornøyd nå etterpå.

Noen som kan sende meg et hint om hvor jeg kan finne de andre videoene til Jillian? Kunne tenkt meg litt variasjon innimellom.

30 days Shred: 8/30

Ferskenbeinet
25-04-10, 19:25
Fikk ikke tid å prøve noen annen video i går, men nå har jeg prøvd "no more trouble zones" den gikk greit den, men var ikke så morsom og slitsom som den andre... litt mer "old school" hehe

Bollemor
25-04-10, 22:43
Farsken at jeg ikke har fått med meg denne tråden:S
Har gått til innkjøp av denne jeg oxo.. har gjennomført 6 dager på rad.. MEN så ble det en liten opphold:S mangel på motivasjon for tiden:(

Mosepjusk
25-04-10, 23:25
Farsken at jeg ikke har fått med meg denne tråden:S
Har gått til innkjøp av denne jeg oxo.. har gjennomført 6 dager på rad.. MEN så ble det en liten opphold:S mangel på motivasjon for tiden:(
Lenge siden du hadde siste økt da?
Her er det bare å henge seg på asså :smile:
I denne tråden kan du forhåpentligvis finne motivasjon!
:heia: Bollemor!

savoy
26-04-10, 08:22
Kan jeg også få tips til nedlastning?

:)

Mosepjusk
26-04-10, 09:03
Kan jeg også få tips til nedlastning?:)
Klart du kan...
LILLEMYYYYYYYYYYYY71!!!!!!!! :p

Ana
26-04-10, 09:32
Støøøøøøøøøøøøøøøøøøøl!

Lillemy71
26-04-10, 10:04
Klart du kan...
LILLEMYYYYYYYYYYYY71!!!!!!!! :p

DONE :D

Jeg begynte på nivå 2 på fredag - herre jemini så tungt. Trudde jeg var Ok trent jeg ass :eek:

Nivå 2 er mye mer statisk trening og mye mer på core en del 1, men jeg merka allerede fremgang i går - wuhuuuuuu :visemuskl

Jeg klarer til og med å ta push ups med strak kropp nå. Det går fremover, det går fremover.... selv om det ikke viser så mye på vekta og målbåndet ennå. Er jo ok at formen er på plass også :p

BlirFjong
26-04-10, 10:40
DONE :D

Jeg begynte på nivå 2 på fredag - herre jemini så tungt. Trudde jeg var Ok trent jeg ass :eek:

Nivå 2 er mye mer statisk trening og mye mer på core en del 1, men jeg merka allerede fremgang i går - wuhuuuuuu :visemuskl

Jeg klarer til og med å ta push ups med strak kropp nå. Det går fremover, det går fremover.... selv om det ikke viser så mye på vekta og målbåndet ennå. Er jo ok at formen er på plass også :p

Iiiik! Hvordan skal det gå for meg som er så dårlig trent da?
Jaja.. to dager igjen på nivå 1 først da.. kremt..

Jeg sliter med push ups i knestilling jeg.. men tror jeg gjør noe feil, klarer ikke helt å holde kroppen strak.. er veldig klønete og ukoordinert av meg :cool:

Alva87
26-04-10, 11:41
Dag 8 gjennomført. Er ikke så tungt lenger nå, blir spennende å komme seg til nivå 2, selvom jeg gruer meg litt! Håper det går greit ;)
Om jeg får lyst til å stoppe går det i å fokusere på at sommeren er rett rundt hjørnet :visemuskl
Innbiller meg også at jeg ser forskjell, men kan hende det er ønsketenkning ;D

Ana
26-04-10, 12:04
Kom meg gjennom dag 3, selv med støle muskler. Merket det hjalp litt når jeg tøyde.

BlirFjong
26-04-10, 16:24
Dag 9 gjennomført! Nå er det bare morgendagen igjen så er det level 2 - gruegleder meg!

LilleM0r
26-04-10, 17:54
Dag 7 - gjennomført her....
Nå fra et hotellrom i Fredrikstad:p

Men som før nevn - je kjører litt lengre en 10 dager på nivå 1 - fordi det ble 2 dagers pause fra 5. til 6. dag....

Guttem@mm@
26-04-10, 17:59
Jeg har fullført økt 4 av del 1 i dag.

*klapper meg selv på skulderen*

Pandora
26-04-10, 21:20
Da blir det ikke Jillian idag:( Pc'en med nedlastingen er sammen med min kjære i Finland et sted...)

...men, har vært på 70 minutter step/styrke på Elixia og brent av over 600 kcal så det går sikkert bra likevel:cool:

Imorgen blir det økt 9 - så er det bare onsdagen igjen før start på level 2 torsdag hvis alt går etter planen:spent:

Mosepjusk
26-04-10, 21:27
Så flinke dere er!

Jeg må dessverre droppe dagens trening pga vonde bein. Beina mine blir helt stive dersom jeg går mye, og det har jeg gjort i helga.
Skal bestille nye fotsenger fra NIMI, må bare komme meg dit.

Håper jeg er i gang igjen i morra, for jeg syns det er moro, og jeg får mer energi.

Bollemor
26-04-10, 21:28
Lenge siden du hadde siste økt da?
Her er det bare å henge seg på asså :smile:
I denne tråden kan du forhåpentligvis finne motivasjon!
:heia: Bollemor!

*kremt* værtfall siden 14 dager siden jeg tok den siste økta:P

Akori
26-04-10, 22:08
Hei
kan jeg være med og? så denne tråden først idag... så, litt sent - men bedre sent enn aldri.
Jeg har dvd'en, men blu-ray spilleren min vil ikke spille den av... :( sikkert fordi den er amerikansk. Så mye for sonefritt! ... men, jeg ser at dere kan laste den ned fra et el annet sted? noen som vil dele en forretningshemmelighet? ;)

Jeg er hvertfall supergira på å komme i gang med en el annen trening og digger Jillian, så dette må jo være en bra kombo:)

HapiLatte
27-04-10, 00:07
Etter en lang arbeidsøkt er det litt tøft og motivere seg til å trene når jeg kommer hjem, men jeg klarte dag 9 rett før klokka gikk over i en ny dag. Kun en dag igjen til neste nivå og det begynner nok å bli på tide. Jeg kan alt Jillian sier utenat og begynner å bli passe lei "musikken".

30 days Shred: 9/30

Mosepjusk
27-04-10, 07:19
*kremt* værtfall siden 14 dager siden jeg tok den siste økta:P
Jaja, men bli med likevel du :smile: Akori starter sikkert de nærmeste dagene også.
Hei
kan jeg være med og? så denne tråden først idag... så, litt sent - men bedre sent enn aldri.
Jeg har dvd'en, men blu-ray spilleren min vil ikke spille den av... :( sikkert fordi den er amerikansk. Så mye for sonefritt! ... men, jeg ser at dere kan laste den ned fra et el annet sted? noen som vil dele en forretningshemmelighet? ;)
Flott at du henger deg på :smile:
Jeg skal skaffe hjelp... LILLEMYYYYYYYYYYYY71!!!!!!!! :p :D
Etter en lang arbeidsøkt er det litt tøft og motivere seg til å trene når jeg kommer hjem, men jeg klarte dag 9 rett før klokka gikk over i en ny dag. Kun en dag igjen til neste nivå og det begynner nok å bli på tide. Jeg kan alt Jillian sier utenat og begynner å bli passe lei "musikken".
Uff, den "musikken" ja! Jeg får aldri laga meg en spilleliste. Ting tar tid asså ;)

MinMort
27-04-10, 13:20
Fikk denne i går og prøvde den med en gang! Veldig kort og greit og effektivt. Gjorde det i går kveld og i dag tidlig. Mulig jeg svinger meg en tur i kveld også. Digg å slippe å dra på SATS til enhver tid.
COOOL!

Sivensvans
27-04-10, 14:57
Dæven så inspirerende dere er!
Jeg klarte ikke hive meg fort nok innpå nettside for å bestille dvd'ene:D Så, nå er jeg snart med også!!

Lava
27-04-10, 16:05
Da har jeg bestilt dvd jeg også...:p
Ser frem til å få den i posten.

slektskap
27-04-10, 16:16
Da er omsider min dvd framme, grugleder meg til barna er iseng i kveld!:p

BlirFjong
27-04-10, 18:50
Da var siste dag på level 1 fullført!
Er spent for level 2 i morgen.. jeg håper ikke det er jumping jacks på level 2 for det er jeg dritlei av altså... heh ;)

Kajamor
27-04-10, 18:53
Jeg bestilt på play.com tok litt over en uke å få den, selv oppi askeskyen. 65 kr:-)

Startet i går, i dag var det kjempe tungt, støl overalt. Håper det blir lettere i morgen. Utrolig deilig at man er ferdig før man begynner å bli lei.

blåbær
27-04-10, 18:59
Hvor mye gulvplass trenger man for å gjøre øvelsene i videoene? Jeg kunne tenkt meg å utvide hjemmetreningsrepertoaret mitt, men plass er det så som så med ...

Alva87
27-04-10, 19:01
:veitikke: sånn, da var økt 9 unnagjort også! level 2 nærmer seg med stormskritt, og det er igrunn helt greit. kan jo omtrent alt hun sier utenat nå :p "sticking the tailbone into the wall behind you" *knis*

BlirFjong
27-04-10, 20:12
Hvor mye gulvplass trenger man for å gjøre øvelsene i videoene? Jeg kunne tenkt meg å utvide hjemmetreningsrepertoaret mitt, men plass er det så som så med ...

I level 1 trenger man ikke så mye gulvplass! Vet ikke hvordan det er med de andre levlene ennå ;)

Lillemy71
27-04-10, 20:17
Iiiik! Hvordan skal det gå for meg som er så dårlig trent da?
Jaja.. to dager igjen på nivå 1 først da.. kremt..

Jeg sliter med push ups i knestilling jeg.. men tror jeg gjør noe feil, klarer ikke helt å holde kroppen strak.. er veldig klønete og ukoordinert av meg :cool:

Du kan jo fortsette på nivå 1 til du føler deg komfortabel med øvelsene og føler deg sterk nok til å fortsette. Tror JM sier noe om det i den innledningen på dvd'en (er ikke med i nedlastningen).

Går du på et treningssenter eller? I såfall kan du jo kanskje få en instruktør til å hjelpe deg med øvelsene. Eller så kjenner du kanskje noen som trener en del som kan hjelpe deg med øvelsene? Det er jo viktig å få øvelsene riktig, både for å unngå skader og for å få max effekt.

Push up er tungt og dersom du sliter med å få det til, bare trekk knærne enda nærmere armene enn det de viser på dvd'en. Pass på at du trekker navlen inn mot ryggraden når du holder på, slik at du stabiliserer ryggen. Dette er egentlig viktig uansett hva man trener.

Lykke til håper du kan få noen til å hjelpe deg :p

Lillemy71
27-04-10, 20:23
Flott at du henger deg på :smile:
Jeg skal skaffe hjelp... LILLEMYYYYYYYYYYYY71!!!!!!!! :p :D

Men herre jemini som du gauler da :D

Har sendt avgårde linker til nedlastning, men det er veldig fint dersom de som trenger linker sender meg PM, for jeg klarer ikke å holde tritt med alle de som trenger hjelp her på forumet.:p

Må innrømme at jeg ikke har trent JM de to siste dagene. I går orka jeg rett og slett ikke. I dag var jeg litt småsyk fra morgenen av og da jeg ble bedre var det et helt fantastisk vær ute så jeg la ut på joggetur i stedet for. Det var helt nydelig. Sol og litt bris langsmed sjøen - deilig. Imorgen er det derimot tilbake til crazy lady:eek:

BlirFjong
27-04-10, 20:25
Du kan jo fortsette på nivå 1 til du føler deg komfortabel med øvelsene og føler deg sterk nok til å fortsette. Tror JM sier noe om det i den innledningen på dvd'en (er ikke med i nedlastningen).

Går du på et treningssenter eller? I såfall kan du jo kanskje få en instruktør til å hjelpe deg med øvelsene. Eller så kjenner du kanskje noen som trener en del som kan hjelpe deg med øvelsene? Det er jo viktig å få øvelsene riktig, både for å unngå skader og for å få max effekt.

Push up er tungt og dersom du sliter med å få det til, bare trekk knærne enda nærmere armene enn det de viser på dvd'en. Pass på at du trekker navlen inn mot ryggraden når du holder på, slik at du stabiliserer ryggen. Dette er egentlig viktig uansett hva man trener.

Lykke til håper du kan få noen til å hjelpe deg :p

Får til alle øvelsene bra utenom push ups, får den til men ikke bra nok, på en måte. Har ikke penger til å trene på treningssenter dessverre, eller tid.. er derfor jeg tar shredden ;)

Har ikke vært typen som trener særlig mye noensinne, så sannsynligheten for at jeg blir støttemedlem når jeg melder meg inn på treningssenter er særdeles stor :p

Er sikkert noen som kan vise meg den om jeg vil det, men orker ikke være på level 1 lengre - er klar for level 2, er ikke noe motivert til å drive på level 1 stort lengre. Syns det har blitt kjedelig nå, klar for noe nytt :o

HapiLatte
27-04-10, 22:06
Jøss :eek: da var dag 10 unnagjort, det har jo gått ganske fort og jeg kjenner at jeg er i litt bedre form. Men jeg tror egentlig ikke at jeg har tatt av så mange centimeter. Uansett skal få målt meg i kveld. Blir spennende med nytt program i morgen. Stå på jenter :visemuskl

30 days Shred: 10/30

Pandora
27-04-10, 22:12
Da var 9'ern unnagjort her!;)

Går egentlig veldig lett nå, tror vi er klare for level 2 her hjemme på torsdag..bare en dag igjen nå så...:)

Har ellers ikke drevet med måling før jeg startet, men kjenner meg allerede strammere flere steder (selv om jeg er ganske ivrig på trening ellers også, uten Jillian til å piske meg fram!).

Ser tydelig mer definerte skuldre, strammere mage og kjenner meg fast i kroppen.

...Lurer på å snart bytte ut motivasjons-avatar'en min med bilde av egen, ekte mage hvis dette fortsetter like bra!!:visemuskl:heia:

slektskap
27-04-10, 23:32
Da kryper jeg under dyna etter å ha gjennomført dag 1, level 1. Gikk greit synes jeg, selv om hundevesenet stod ig kikka på meg og såg ut som han trodde det hadde klikka litt for meg...:o:D

BlirFjong
28-04-10, 08:32
Da kryper jeg under dyna etter å ha gjennomført dag 1, level 1. Gikk greit synes jeg, selv om hundevesenet stod ig kikka på meg og såg ut som han trodde det hadde klikka litt for meg...:o:D

Haha, det gjør min hund også om hun får sjansen ;) Og det selv etter 10 dager ;) Pleier å be sambo ta seg av henne for hun elsker å slikke meg i trynet under situpsene og det syns jeg ikke er videre herlig, haha.

Karissima
28-04-10, 08:45
Fikk min dvd i går og har nå sittet og sett på level 1. Skjønner at det er lenge til jeg kan begynne med dette treningsprogrammet så jeg får bare følge med på dere flinkinger og se hvilke resultater dere oppnår :)

http://www.ani3.dk/damer05/damer10/CA8DBOT4.gif

Ferskenbeinet
28-04-10, 09:27
Haha, det gjør min hund også om hun får sjansen ;) Og det selv etter 10 dager ;) Pleier å be sambo ta seg av henne for hun elsker å slikke meg i trynet under situpsene og det syns jeg ikke er videre herlig, haha.

Haha jeg har tre små hunder som er veldig ivrige på treningen min. En sitter på brystet ved sit ups og to sleiker. Ved armhevinger står alle klar med tunga når jeg kommer ned. Fantastisk! :rolleyes:

BlirFjong
28-04-10, 09:42
Haha jeg har tre små hunder som er veldig ivrige på treningen min. En sitter på brystet ved sit ups og to sleiker. Ved armhevinger står alle klar med tunga når jeg kommer ned. Fantastisk! :rolleyes:

Haha, herlig ;)
Tviler på min sværing på nærmere 40 kg kan sitte på brystet mitt, tror kanskje det blir litt tungt da, men kanskje enda bedre trening :)

slektskap
28-04-10, 09:47
Fikk min dvd i går og har nå sittet og sett på level 1. Skjønner at det er lenge til jeg kan begynne med dette treningsprogrammet så jeg får bare følge med på dere flinkinger og se hvilke resultater dere oppnår :)

http://www.ani3.dk/damer05/damer10/CA8DBOT4.gif
Men det er bare til å starte!!! Du kan alltids gjøre øvelsene så lette eller tunge som du klarer, og det krever jo ikke noe utstyr egentlig, vekter kan du lage selv av et par halvlitersflasker, og så er det bare til å sette igang. Skal si at det klirret i glasskålene i skjenken i stua da jeg hoppet rundt der, men du trenger ikke store plassen heller. Kom igjen - vi kommer til å heie vi altså om du tør hive deg uti det!:)

Ferskenbeinet
28-04-10, 09:58
Haha, herlig ;)
Tviler på min sværing på nærmere 40 kg kan sitte på brystet mitt, tror kanskje det blir litt tungt da, men kanskje enda bedre trening :)

Hehe ja mine 3 veier under 10 kg tilsammen... ;)

slektskap
28-04-10, 10:55
Hehe ja mine 3 veier under 10 kg tilsammen... ;)
Bare til å ta en i hver hånd om du trenger tyngre vekter da...:p

Pandora
28-04-10, 14:06
Yes!! da var økt nummer 10 på level 1 ferdig svetta!:D

Imorgen blir det nytt program :):)

Ebbalilla
28-04-10, 15:49
Endelig kan jeg og bli med!!!:D

Etter laaaaaaaange dager ved postkassen dukket den endelig opp.

Har gjort første økta mi nå, og ble rimelig rød i toppen. Men dette virket overkommelig. Har tatt mål av ben, armer, mage og byste og gleder meg til å se om jeg får like fine resultater som dere. Uansett er det viktige å få tonet flesket litt:p

Lykke til alle, og fortsett å inspirere andre med gos innsats!!:D

BlirFjong
28-04-10, 16:58
Da var første dag på level 2 unnagjort! Det gikk overraskende bra i grunnen, hadde forventet at det skulle være vanskeligere. Noen av øvelsene var litt teknisk vanskelige for kløna (meg) men jeg tror jeg skal komme raskt inn i det.

Alva87
28-04-10, 22:38
Bare til å ta en i hver hånd om du trenger tyngre vekter da...:p

Haha, jeg har tenkt tanken! vektene mine begynner å bli lette, men så har jeg en hund på 2.5 kg. skulle hatt en til :D

slektskap
29-04-10, 09:15
Snakk om vimsehode! Jeg glemte av hele 30dagerstreninga jeg igår. :eek:
Helt til jeg omsider var på vei i seng... så da var det bare å fine fram vektene og slå på tv og dvd! :cool: Litt småstøl i armene, men ellers går det bra.

Ana
29-04-10, 09:49
Har noen av dere tatt dobbel runde etter en ufrivillig pause? Lurer nemlig på om jeg skal ta runde 5 i kveld, og har nettopp tatt runde 4.

Ferskenbeinet
29-04-10, 10:42
ja, jeg gjorde det en gang, gikk helt greit! Til tross for at jeg var en smule fyllesyk! ;)

Guttem@mm@
29-04-10, 18:50
Jeg klarer enda ikke å fullføre hele program 1 uten pause jeg... Har nå tatt økt nummer 5 og får skikkelig vondt på innsiden av høyre legg (har gode joggesko) og klarer ikke fullføre alle øvelsene hundre prosent. Spesielt sliter jeg med knebøy pluss armene opp hvis dere skjønner hvilken øvelse jeg tenker på...

Jeg må legge til at jeg trener hver dag, men shreder bare 3 dager i uka. De andre dagene går jeg tur og prøver å legge inn noen intervaller med jogging innimellom.

Blir vel en stund til jeg klarer å vippe videre til del 2 hvertfall :(

BlirFjong
29-04-10, 20:13
Økt 12 fullført, fikk øvelsene bedre til i dag men ble fort sliten... var nok fordi jeg var småsulten og har hatt en hard dag på jobb sånn generelt. Meeen... sliter ikke så mye teknisk i dag som i går heldigvis. Syns faktisk ikke level 2 var så fælt som forventa (heldigvis).

HapiLatte
29-04-10, 20:44
Jeg har ikke gitt opp selvom dere ikke har hørt fra meg. Jeg tok min første økt i level 2 i går og den andre i dag. Føler at jeg ikke gjør alle øvelsene helt riktig ennå, men det kommer seg. Stakkars dattern min som har rom rett under stua, det høres ut som hele huset ramler ned. Ikke alle øvelsene er like lette å utføre i en liten stue, men det går.

30 days Shred: 12/30

Alva87
29-04-10, 20:48
Tok en økt til på level 1 i dag for jeg var ikke helt i form, begynner på level 2 i morgen :)
Har noen prøvd gerilja kardio? :)

Pandora
29-04-10, 21:19
Ferdig med dag 1 på level 2:heia: dvs dag 11..

Syntes level 2 var en god del hardere enn level 1, men håper det bare er fordi mange øvelser var nye idag. Kondisjonen med flat kropp mot gulvet/ hopping med beina fikk opp pulsen min ihvertfall:eek:

Idag kom DVDene mine fra USA også, så nå har vi 3 Jillian DVDs her hjemme ("Banish Fat, Boost Metabolism" og "No more Trouble Zones" i tillegg til Shred'en)..

Var litt kjekt å få treningen på større TV skjerm, og bedre lyd enn nedlastingen på PC'en

LilleM0r
29-04-10, 22:36
Jeg får ikke til å gjennomføre de 30 dager nå - pga asken og forskjellige omstendigheter - så er jeg barenepike for mitt lille barnebarn.
Og skal ha han til søndag - og da klarer jeg ikke å få trent.:rolleyes:
Uvant som jeg er med slike små......

Så da starter jeg på nytt på mandag:)

Ferskenbeinet
30-04-10, 08:22
nå veit jeg ikke hvor gammelt barnebarnet ditt er, men mine unger maser daglig om vi ikke skal trene snart, de syns det er kjempemorsomt! hehe Men med små babyer er det jo noe annet da. Men så sover de mye i tillegg... ;)

slektskap
30-04-10, 09:36
Igjen så glemte jeg hele treninga igår kveld, så gjett hvem som måtte hoppe opp kl 06:05 for å å få unnagjort gårsdagens trening?!:p Da jeg fortalte eldste hva jeg hadde gjort så var det så dumt at jeg ikke hadde sagt fra slik at jeg kunne fått tilskuere... :rolleyes: Right, mamma som trener og måtte holde på puppene når jeg hoppet fordi jeg kom rett fra senga og ikke hadde bh på...

Men altså, det tar jo veldig liten tid, da, så en eller annen gang i løpet av døgnet så sover vel barnebarnet ditt også LilleM0r? Det er bare til å sette igang, NO EXCUSES!! :D Hehe, tror jeg hadde passet som sånn geriljatrener, bare jeg ikke hadde måttet trene så hardt selv? Kanskje lysten til det også kommer når de 30 dagene er over...:cool:

Sivensvans
30-04-10, 13:44
Jeg får ikke til å gjennomføre de 30 dager nå - pga asken og forskjellige omstendigheter - så er jeg barenepike for mitt lille barnebarn.
Og skal ha han til søndag - og da klarer jeg ikke å få trent.:rolleyes:
Uvant som jeg er med slike små......

Så da starter jeg på nytt på mandag:)

Mye god trening i å løpe etter små barn;)

BlirFjong
30-04-10, 20:06
Nummer 13 utført! :) Var tungt i dag fordi jeg var sliten og det var lenge siden jeg hadde spist, men måtte få det unnagjort i en fei ;) Nå er det avslapning og helg!

Pandora
30-04-10, 20:08
Jepp! da var dag 12 ferdig - dag 2 på nivå 2. Syns fortsatt 2'ern er myye tyngre enn level 1 (har fulgt Natalie hele veien - og gjør det fortsatt)

God helg til alle shredere :)

LilleM0r
30-04-10, 21:03
Barnebarnet mitt blir 1 år nå i mai - og er veldig forkjølet:mad:
Så han sover dårlig og vil helst bare sitte på fanget....og kose. Stakkars liten, det er nå så synd på disse små når de er syke:love:

Så mormor venter med treningen til søndag kveld - da er jeg med igjen;)
Og sikkert forkjølet også...

God helg alle sammen!

Ferskenbeinet
30-04-10, 21:54
trening 17 gjennomført... kjenner jeg begynner å bli lei to'ern nå altså...

Alva87
01-05-10, 13:43
dag 1 på level 2, altså økt nr 11 :p
syns det gikk greit, var ikke veeldig slitsomt, men alle de plankeøvelsene ble vanskelig fordi parkett og svette håndflater er en dårlg kombinasjon :kadetgaar

BlirFjong
01-05-10, 13:52
dag 1 på level 2, altså økt nr 11 :p
syns det gikk greit, var ikke veeldig slitsomt, men alle de plankeøvelsene ble vanskelig fordi parkett og svette håndflater er en dårlg kombinasjon :kadetgaar

Den skriver jeg under på gitt ;)

Dag 14 er gjennomført. I morgen har jeg veie- og måledag så er spent :)

HapiLatte
01-05-10, 16:57
Jeg rakk ikke å trene i går, huset var fullt hele kvelden og da er det ikke så lett å ta på treningstøy og stille seg i midten av stua. Men i dag gjennomførte jeg økt nummer 13. Tok skikkelig i som en liten kompensjon for i går.

Jeg har veiedag i dag og jeg er super fornøyd, 82 blank!!!, det er 17. mai målet mitt. Mitt første delmål er nådd og jeg er halvveis til hovedmålet mitt.

5 kg til 17. mai: 5/5
30 days Shred: 13/30

Alva87
01-05-10, 18:24
Jeg rakk ikke å trene i går, huset var fullt hele kvelden og da er det ikke så lett å ta på treningstøy og stille seg i midten av stua. Men i dag gjennomførte jeg økt nummer 13. Tok skikkelig i som en liten kompensjon for i går.

Jeg har veiedag i dag og jeg er super fornøyd, 82 blank!!!, det er 17. mai målet mitt. Mitt første delmål er nådd og jeg er halvveis til hovedmålet mitt.

5 kg til 17. mai: 5/5
30 days Shred: 13/30

Grattis!! :D

Alva87
02-05-10, 15:46
Fått gjort unna økt 12 innimellom all skrivingen. Fikk utdelt hjemmeeksamen på fredag, så det har stort sett gått i å løse den i helgen :p
Tok meg et par timer fri så jeg fikk vasket leiligheten, nytt finværet med hunden min, tatt meg en økt med Jillian og nytt en god og kald dusj! :p

Etter 12 dager merker jeg forskjell, men må si jeg er litt skuffet, for den fine "kulen" på magen er nesten mer tydelig nå, for alt annet har blitt mindre. hvordan i alle dager skal jeg få bort den? :confused:

BlirFjong
02-05-10, 16:37
Tjohei! Økt nr 15 fullført i dag, var tungt men kom meg gjennom det.. Tror jeg har falt ut av ketose, er slapp og rar i dag.

Veiedag i dag, heldigvis peker vekten nedover igjen -0,5kg og cm har krympet denne uken også :D

HapiLatte
02-05-10, 17:32
Dag 4 på level 2 gjennomført, jeg blir enda mer sliten ettersom jeg klarer øvelsene bedre. Snart halvveis!!! Dette tror jeg blir velidg bra tilslutt :)

30 days Shred: 14/30

Pandora
02-05-10, 20:29
Ferdig med dag 14!:)

Tok økt 13 igår morges klokka 07:00!! (og jeg er B-menneske!) ..måtte starte så tidlig fordi vi skulle bort til søndag.

..også fikk jeg tatt nummer 14 nå ikveld. Mannen min henger fortsatt med (nesten hver gang) - og det går lettere for hver gang syns jeg:):p:p

Gleder meg faktisk til nye uke med "shreden" nå - syns jeg får mye energi av de daglige øktene:boxing:

Ferskenbeinet
02-05-10, 22:12
trening 19 idag, pokker nå er jeg lei den videoen altså! :(

Pandora
02-05-10, 22:34
trening 19 idag, pokker nå er jeg lei den videoen altså! :(

Heldiggrisen! Bare 1 gang igjen så er du helt på level 3 jo:)

Superflink har du vært:heia:

ketto
03-05-10, 10:42
Så flinke dere er!!

Har startet nå jeg da.. Så er på økt 3 senere i dag.

Noen andre ferske her??

Er fryktelig støl i kroppen da :p

Pandora
03-05-10, 11:06
Ble tidlig morgentrening idag også:p... Tror jammen Jillian har fått fram A-mennesket i meg:wacko:

Får ikke tilgang på PC/TV seinere idag så derfor måtte jeg bare være steinhard med meg selv og komme meg ut av den deilige, varme senga....som Jillian sier "you have to be committed.." ..også var det det med bikini- og jeans-shopping som hun driver og prater om da; god moivasjon det;)

Da er økt 15. unnagjort - halveis ferdig med level 2.!!!!

Alva87
03-05-10, 13:49
13 av 30 unnagjort, snart halvveis ! :D

BlirFjong
03-05-10, 17:19
Dag 16 unnagjort, gikk heldigvis bedre i dag enn i går hvor jeg var i heller laber form.

HapiLatte
03-05-10, 20:37
Da er jeg halvveis i shredden. Hva skal vi finne på når vi er ferdig da jenter, begynne på nytt? :w00t:

I dag måtte jeg spole tilbake flere ganger så det ble totalt mye mer enn 20 minutter. Akkurat når jeg skal trene da må alle ringe på, eller telefonen ringer eller barna maser om alt mellom himmel og jord. Kan jeg ikke iallefall få mine 20 minutter hellig!!!! :sint:

30 days Shred: 15/30

Ferskenbeinet
03-05-10, 21:37
wohooo level 2 er over! Feira det med 20 minutts sykling i motvind... Da var jeg bra sliten etterpå! Gleder meg til level 3 i morgen, måling blir det og, men der står nok det meste stille...

Pandora
03-05-10, 22:00
Da er jeg halvveis i shredden. Hva skal vi finne på når vi er ferdig da jenter, begynne på nytt? :w00t:

Halveis jeg også - drøye to uker igjen bare! Kanskje vi kan satse på ny måned med level 1-2-3 i rotasjon etterpå...da blir vi ihvertfall superspreke!!!;):D

Ellers så har ihvertfall jeg skaffet meg de to litt lengre Jillian-DVD'ene ("No more troublezones" og "Boost metabolism..." eller noe sånt - får vel prøve dem også etterhvert.

Uansett - overbevist om at Jillians metode virker nå!!! Kjenner og ser det på kroppen:):visemuskl

BlirFjong
04-05-10, 17:25
Dag 17 også unnagjort, gikk fint :)
Ser at jeg antageligvis må ta treningsfri rundt himmelspretten da vi skal på hyttetur, mn da får jeg ta det igjen etterpå. Blir nok lange turer i fjellet i stedet :)

Pandora
04-05-10, 19:39
Dag 16! Litt tyngre idag syns jeg - fikk ikke spist middag før trening...og da hadde jeg litt lite å gå på siden lunsj...

Men nå er lasanga'en i ovenen og deilig duft av hvitløk sprer seg i huset:spisesnak

MinMort
04-05-10, 21:20
Etter 6 dager med level 1 MÅTTE jeg bare prøve level 2 og den var snasen! Kjenner at det er herrlig "å ta en kjapp en sånn på kvelden" og føle at det duger for dagen...
I morgen skal jeg ta level 1 på morran og 2'ern på kvelden.
For en kofferttenker var dette et relativt flott innlegg. ;)

Pandora
04-05-10, 21:40
..
I morgen skal jeg ta level 1 på morran og 2'ern på kvelden.
For en kofferttenker var dette et relativt flott innlegg. ;)

hmmm...gjelder å variere ja;)

Ferskenbeinet
04-05-10, 21:44
første økt på level 3 er over, kjekt med noe nytt!

Alva87
04-05-10, 23:56
14 dager unnagjort, i morgen er jeg halvveis :D

Ferskenbeinet
05-05-10, 08:09
Glemte å legge in målinger etter level to, skriver først dag 11 og deretter dag 21 regner begge ut fra målene jeg hadde FØR jeg starta.

Midje (-2) (-2)
Navle (+2) (-1)
Hofter (-1) (-1)
Legg (+1) (0)
Arm (0) (0)
Lår (0) (-1)

-5 cm totalt nå da! Moro! Vekta står pal på det samme, hadde håp om at den og skulle bevege seg... :(