View Full Version : Atkins mini chocolate chip muffins


Iset
19-02-04, 10:13
Disse er perfekte til frokost eller som en liten snack. de er ganske små, men velidg gode. inneholder 2.5 gr karbohydrat pr stk.

2.5 dl soyamel
0.5 dl oppløst søtstoff
1/4 ts salt
1.75 dl seterrømme
2 ss smør, smeltet og nedkjølt
2 ss kremfløte
1 ts vanileekstrakt/essens
1.75 dl sukkerfri sjokolade

forvarm ovnen til 180 grader.
bland sammen alle (ikke sjokoladen) ingrediensene og bland til røren er glatt. kapp sjokoladen opp i små biter og rør inn. fordeles i 24 muffinformer( ca 1 ss pr form) stekes i ca 15 minutter.
kjøles og serveres. holder seg ca 1 uke i kjøleskap.

er jo sjokolade da, men jeg fant ingen andre gode.

Skorpia
19-02-04, 10:43
Okey,du slo meg med 5 minutter så jeg slettet min igjen jeg:D

Iset
19-02-04, 11:16
hihi har du smakt disse Skorpia? er de gode? bør vel vente til jeg er forbi introen, for om det er lite karbo i dem så spiser jeg alle opp på 10 minutter, så da blir det jo fort et problem :o

Skorpia
19-02-04, 11:25
Nei jeg har ikke smakt dem,har aldri sånn sjokolade i hus:)

Sonna
02-09-04, 14:40
hvilken sjokolade bruker du Iset?

Iset
03-09-04, 01:08
hvilken sjokolade bruker du Iset?

Du kan bruke CAVALIER sukkerfri sjokolade. Selges i helsekost og snopeforretninger. Smaker virkelig godt, men ikke spise for mye av den. Spiser jeg en vanlig 100 grams plate, sitter jeg på do resten av kvelden... :p

Sonna
03-09-04, 12:42
Du kan bruke CAVALIER sukkerfri sjokolade. Selges i helsekost og snopeforretninger. Smaker virkelig godt, men ikke spise for mye av den. Spiser jeg en vanlig 100 grams plate, sitter jeg på do resten av kvelden... :pokei spise lite av den da går ein del på do fra før:o
dei muffinsane var kjempe gode.
lagga dei me diabetissjokolade. 3 dagen og dei e fortsat veldi goe.:) prøve å finna gele uten sukker. men har ikke funne enda.:( vet du hvilken butikk som selger slik:confused:
ha ein super dag :D

Iset
03-09-04, 15:25
Gele uten sukker selges i COOP butikkene iallefall (Prix, Mega, Obs).
Den heter HEISTAD og er på pose, ikke de små eskene som den vanlige geleen.
Den finnes i jordbær og bringebærsmak og du får også sjokoladepudding og vaniljesaus, men de er det litt mer karbo i, men ikke sukker.

Du får også CONFECTA gele i de samme butikkene. Den er i esker. Finnes i ananas, lime og jordbærsmak. :)

mofe
01-02-05, 23:24
Noen som har forslag til andre typer sjokolade enn cavalier til denne? Får ikke tak i her jeg bor...

Aline
01-02-05, 23:27
de er sikkert gode med mørk sjokolade også! :)

mofe
01-02-05, 23:30
de er sikkert gode med mørk sjokolade også! :)

Helt sikkert - men jeg lurte altså på om noen hadde et eksakt produktforslag, som de evnt. har erfaring med.

Aline
01-02-05, 23:31
jeg skal skaffe meg erfaring :sikle: de så gode ut!!! :)

friflex
01-02-05, 23:40
Det der hørtes veldig godt ut... så var det meg og kokkeleringen da:rolleyes:

Aline
02-02-05, 00:00
tror den er en av de enklere ;) den klarer du sikkert :p :D