View Full Version : Forhåpentligvis geniale pølser fra Solvinge

raskall
20-04-10, 15:06
Hei

Jeg var på Rema 1000 i dag og ble i fyr og flamme over noen pølser som ser veldig, veldig gode ut. Dette er pølser fra Solvinge og har følgende næringsinnhold pr. 100 gram:

Kcal: 233
Protein: 19 gram
Karbohydrater: 1 gram (JIPPI)
Fett: 17 gram

Disse skal testes i dag sammen med en god salat. Jeg skal komme med en rapport når de er ferdig testet.

Nå gleder jeg meg til middagen. :)

gladhverdag
20-04-10, 15:52
hva heter de???

raskall
20-04-10, 16:00
hva heter de???

De heter "Spicy chicken sausage" og er fra produsenten Solvinge. På størrelse med knakkpølser og ser ut som medisterpølser i fargen.

LiMe
20-04-10, 17:23
Jeg har prøvd dem i dag. Kjempegode, men ikke så "spicy" akkurat!

raskall
20-04-10, 19:04
Jeg har prøvd dem i dag. Kjempegode, men ikke så "spicy" akkurat!

Jeg synes faktisk de var helt pyton. Smaken var merkelig og konsistensen ennå verre. Dette blir nok ikke noe fast innslag i kostholdet her huset.

Carisma
20-04-10, 19:27
De smaker veldig "tyrkisk". Passer i f.eks salat med fetaost og youghurtdressing :ja:

Men det har kommet flere andre pølser i samme serie ("Grillkongen") med lite karbo også, Hot Link er f.eks veldig gode.

crystall
20-04-10, 19:34
Kjøpte den italienske varianten nå nettopp, spent på hvordan den smaker.. :)

trillian78
20-04-10, 22:29
De heter "Spicy chicken sausage" og er fra produsenten Solvinge. På størrelse med knakkpølser og ser ut som medisterpølser i fargen.

Disse fikk jeg også med meg fra butikken i dag. Jeg synes de var veldig gode :ja:

Knoll og Tott
20-04-10, 23:11
Jeg synes faktisk de var helt pyton. Smaken var merkelig og konsistensen ennå verre. Dette blir nok ikke noe fast innslag i kostholdet her huset.

Veldig enig! Prøvde i dag og det var ikke noe for meg.

Nannah
20-04-10, 23:24
Smaker fenikkel syntes jeg..ikke helt i min smak...men de andre jeg har smakt fra Solvinge var gode:)

Iset
21-04-10, 07:21
Fennikel takler jeg virkelig, virkelig ikke så da er visst ikke disse noe for meg.

Imse
21-04-10, 07:54
Pølsene er OK, var spent på smaken etter å ha lest at flere ikke likte de, men jeg syntes ede var gode middagspølser jeg:D Men hot link var mye bedre, de var knallgode!

kamp
21-04-10, 16:52
Inneholder dem melk?

Imse
21-04-10, 16:57
Inneholder dem melk?
Jeg har hot spicy chicken i kjøleskapet, og det står laktose, gluten og e-stoff fri på de. Og det står ikke nevnt noe i listen. Men det er masse rene krydder i de, og jeg vet ikke hva du tåler eller ikke.. Husker bare at det var mye på nei-lista;)

crystall
21-04-10, 18:13
Inneholder dem melk?

Ikke de italienske heller :) 93% kjøtt, og resten var vann og krydder.

kamp
23-04-10, 08:11
Jeg har hot spicy chicken i kjøleskapet, og det står laktose, gluten og e-stoff fri på de. Og det står ikke nevnt noe i listen. Men det er masse rene krydder i de, og jeg vet ikke hva du tåler eller ikke.. Husker bare at det var mye på nei-lista;)

Tviler sterkt på at jeg kan spise dem siden ejg ikke tåler karragenan og solvinge bruker karragenan til ALT! (Selv de frosne kyllingfilet og lårene er dekket med det :mad::mad::mad:). Vis det står at de er "estoff" fri så skal dem vel ikke inneholde det *tenke*. Må en tur til rema å sjekke..

Men uansett har jeg noen venner med barn på gluten/melke fri diett som har blitt utrolig mye mindre autistisk etter oppstart. Så det er da kanskje et alternativ for dem!

Ferskenbeinet
23-04-10, 08:23
noen som har bilde av disse pølsene? Har tråle rema uten hell nå!!!

crystall
23-04-10, 11:59
Her (http://www.rema.no/kampanje/grill10/Produkter/P_lser/) ser du bilder av pakningene :)

wevi
24-04-10, 14:03
Synes også de solvingepølsene var ordentlig fæle, Men jeg kan ikke finne de hot link pølsene på remaen her i bøgda. :) Må prøve en annen rema. Er veldig glad i pølser å blir helt lykkelig hvis det finnes gode pølser jeg kan spise.

Kitt
24-04-10, 14:27
Så lenge pølsene finnes i sortimentet, er det bare å be dem ta inn akkurat det de du vil ha!:D

Husk "Ta 3 betal for 2" av alle pølser merket med det derre grillmerket!;)