Noen som har forslag til krydder som er gode til hvit fisk (som steinbit)?
Jeg lager en curry krydder blanding som jeg er glad i men trenger nå ltit nye smaker :rolleyes:
Jeg tilhører den gamle skole jeg da...som synes for mye krydder dreper den delikate fiskesmaken. Så her i gården går det mest på salt og eventuellt pepper:p
men jeg kan bruke en karry-rømme ved siden av seifileten da:ja:
Jeg tilhører den gamle skole jeg da...som synes for mye krydder dreper den delikate fiskesmaken. Så her i gården går det mest på salt og eventuellt pepper:p
men jeg kan bruke en karry-rømme ved siden av seifileten da:ja:
Ja, dere har jo litt sauser å velge mellom. Jeg har bare fisken. Tåler kun 2 typer fisk (brosme og steinbit). Og man blir litt lei av bare kokt fisk med salt på etterhvert :(
Persille er godt til hvit fisk. Bladpersille bedre enn kruspersille men man kan sikkert bruke begge.
Salt, pepper, tørka dill og litt sitrondråper på :D
De har et veldig godt fiskekrydder på apoteket, det heter rett og slett Apotekets fiskekrydder. Litt salt, så ikke ha på ekstra salt i tillegg. Nydelig til stekt fisk. Server gjerne med sandefjordssmør: Smelta smør kokes opp med litt fløte. Ha i finkutta persille til slutt. Nam...
ada-emilie
01-05-10, 17:55
Dill sier jeg også. Dijonsennep og sitronsaft også. Og salt og pepper selvsagt.
Enig med sennep til fisk! Det er bare snadder! Sennep og finmosa rå løk.
Steinbit, reker og godt med pepper.
Spiste det på "Bjartmars Favorittkro" i dag.
d e bærre lækkert
Mvh Grovsnus
Pesto er lekkert til hvit fisk! Jeg synes ovnsbakt fisk er best, så jeg tar fisken og litt pesto, og slenger det i folie i stekeovn:) Lett og lekkert! ;)