View Full Version : Forgive me Lord, for I have sinned ...

porcupine
17-05-10, 22:44
Shit, har ikke engang gjennomført en hel uke med LCHF kosthold, så har jeg gjennomført en "kotrollert sprekk"... lol :rolleyes:

Jeg diskuterer nødig mitt kosthold med mine foreldre pga av deres mange ufine innblandinger tidligere i livet mitt. :mad:

Derfor spiste jeg kyllingpølser og potetstappe til middag hos dem i dag.

Shit, jeg må stramme meg opp og stå for det jeg har bestemt!

Håper all har hatt en fantastisk 17. mai forresten :)

porcupine

nellie
17-05-10, 23:14
jeg kan skrifte sammen med deg, for jeg har spist:
Softis
Sushi
LOFF :eek:
sukkerbrød
enda mer is
potetgull og
ostepop:p

Men i morgen er en heeeelt annen og ny dag og godt er det.

Sweet Pink Kitty
18-05-10, 01:59
Jepp, jeg spiste hamburgerbrød, fire potetbåter og én ispinne.

Licota
18-05-10, 07:09
Jeg har spist kake, kake, kake, is, poteter, pølse i lompe og is. :D Føler meg helt uggen i dag.

Ana
18-05-10, 07:25
Her er det bare å skrifte kjenner jeg og:
Har spist ett lite stykke marsipankake, og siden den skulle kastes så smakte jeg litt ekstra på marsipanlokket. Ellers var det gulrot i coleslawen, som jo ikke er helt lov på ketolyse det heller.
Men i dag er en ny dag, og jeg har startet med masse vann.
"Vann skal vann fordrive!"

BlirFjong
18-05-10, 08:03
Jeg spiste fire kakestykker en is og litt popcorn i går.. Godt jeg ikke er alene om å skeie ut da!
Nå er det tilbake på "vannvogna" ja ;)

Lullen
18-05-10, 08:40
Hehe, vi er mange i samme båt skjønner jeg...

Jeg drakk cola, spiste bløtkake, smågodt, spiste en is, potetsalat til grillmaten og en bakt potet :eek:

Ja, ja det var en planlagt sprekk, men nå er det som flere sier her tilbake til lavkarbo igjen :D

tropico
18-05-10, 08:41
Jeg har også syndet.
Først en uke ferie med masse vanlig mat, og så kom jeg hjem og her hjemme har jeg gått helt av skaftet og spist alt som er ulovlig!

Men nå er det en ny dag, og ny mulighet! Bort med karbohydratene! :D

Modezty
18-05-10, 08:49
Jeg må visst "skrifte" litt jeg også...

Jeg spiste marsipankake, is, pølse og lompe, pølse og pølsebrød, kransekake, bakt potet og litt mer is i går...

I dag er det tilbake til lavkarbo :)

Ferskenbeinet
18-05-10, 08:56
ostekake, potetsalat og is, ja i små mengder, men i tillegg til masse annen lovlig mat ble jeg STAPPMETT! har ikke vert så mett siden mitt høykarboliv altså, ubehagelig! Måtte gå en 6km tur etterpå for å føle at systemet ble i orden...

Solli
18-05-10, 11:15
Æsj..Jeg har skeiet helt syykt ut i det siste..:_oppgitt:Eller ikke så mye kake/snop egentlig. Men brød,og pizza og masse annet "dritt".. Unnskyldingen har vært at jeg har vært oppe halve nettene,to små som har vært syke..null energi,og drar visst meg selv enda lengre ned med "dritt-mat"...DET er mager trøst..
Men det som er så fantastisk er jo at det bare er å kutte dette ut..:Dferdig med syke unger*bank i bordet* og 17.mai er unnagjordt:stortsmil

Trulte67
18-05-10, 13:07
Jeg har ikke juksa ennå, men jeg vil bare si at jeg skjønner trådstarter veldig godt! Foreldre kan være noe herk, og trenger ikke vite alt! - men du kan jo lure dem. F.eks. neste gang kan du si at skal vi ikke heller lage blomkålstappe - det er kjempegodt som et alternativ til potetstappe! - uten å nevne dietten altså.

ada-emilie
18-05-10, 13:23
Har man nærgående foreldre så blir de nok svært skeptiske og nysgjerrige til blomkålstappeforslag vil jeg tro. Å prøve å få andre enn en selv til å spise annerledes er ikke noe lurt. Overfor slike foreldre har man ikke makt før man føler at man selv har full kontroll over seg selv og spisingen og man sier strengt ifra at man ikke ønsker noen som helst innblanding av deres synsing og nysgjerrighet. Jeg har selv en mor som stikker nesa si opp i hva jeg spiser og spør og graver. Nå vet hun at hun må holde seg på minst en meters avstand. Noen er så materialistiske at de ikke enser at andre har følelser og ønsker å leve i fred og frihet.

Trulte67
18-05-10, 13:40
Har man nærgående foreldre så blir de nok svært skeptiske og nysgjerrige til blomkålstappeforslag vil jeg tro. Å prøve å få andre enn en selv til å spise annerledes er ikke noe lurt. Overfor slike foreldre har man ikke makt før man føler at man selv har full kontroll over seg selv og spisingen og man sier strengt ifra at man ikke ønsker noen som helst innblanding av deres synsing og nysgjerrighet. Jeg har selv en mor som stikker nesa si opp i hva jeg spiser og spør og graver. Nå vet hun at hun må holde seg på minst en meters avstand. Noen er så materialistiske at de ikke enser at andre har følelser og ønsker å leve i fred og frihet.

Tja, det kommer kanskje ann på om foreldrene er vant med at avkommet lager mat til dem eller ikke? Jeg har alltid funnet på mange "rare" ting i matveien, også når jeg ikke har vært på diett, så de har smakt på utrolig mye forskjellig som jeg har satt frem -- både hos meg selv og tatt med til dem. Noen ganger har det vært en innertier og de har selv begynt å lage samme rett selv. Andre ganger faller det mindre heldig i smak.

StegforSteg
18-05-10, 14:37
Hehe jeg har også syndet....men ikke med snop eller kaker. Men med boller, sodd og pizza :p

Men tilbake til hverdagen i dag igjen :)

porcupine
18-05-10, 17:34
Ja, hurra for 17. mai sier nå jeg! Forstår godt at dere som har holdt på en stund unner dere noe karbo-godt når det er festdag, men jeg er litt sur på meg selv for mangelen på bein i nesa siden jeg er nybegynner...

Angående min kjære mor, så er hun helsefreak og lar seg nok ikke lure hva kosthold angår. Hun har problemer med å respektere at jeg er godt voksen og derfor har et privatliv som ikke angår henne... Hun skjønner eller vil ikke godta hvor grensene går.

sistegang
19-05-10, 16:58
Jeg har og syndet, og for første gang i mitt liv med mat og ikke godteri. Ei uke med kjempestress med dødsyk far, feira jeg at det kommer til å gå bra. Cheeseburger med alt mulig på, en haug meg pommes frittes og ketshup med sukker. I dag er det på rette spor igjen.

Mercy
19-05-10, 17:36
Både mannen min og jeg er på lavkarbo og du kan si at han ikke klarte seg gjennom 17 maifeiringen. Han spiste masse smørbrød med loff og ble SKIKKELIG dårlig i magen så da lærte jeg av hans feil og skal ikke gjøre det samme:) Han er hedligvis god igjen nå;)

det er ikke lett på sånne dager, men vi får holde det til unntakene:D

Jabba
19-05-10, 18:54
Jeg klarte meg veldig bra på 17.mai, men en aldri så liten utskeielse ble det....et ørlite stykke bløtkake der jeg i grunnen bare spiste kremen. Datt ikke ut av ketose engang så det jeg holdt på med kan ikke engang kalles en sprekk....
Stolt er jeg!

EmilyB
19-05-10, 20:27
Har nok syndet litt i anledning 17. mai jeg også: spist et par snitter, riktignok med sunt pålegg, men brødet var jo mellomgrovt og ikke spesielt bra for meg, men pytt sann. Ellers skeiet jeg ut med is og sjokolade og ovnsbakte poteter.

17. mai, påskeaften, bursdagen min, juleaften og nyttårsaften er de 5 gangene i året hvor jeg i hvert fall tillater meg planlagte og syndige sprekker.

karikins
19-05-10, 21:15
Jeg hadde den "uheldige" oppgaven å bake sjokoladekake til arrangementet på skolen her 17. mai. Siden det er lenge siden jeg har bakt noe, tenkte at jeg måtte lage en prøve-kake først ;)
Ungene hadde tilbudt seg å prøvesmake, men når jeg kom så langt som til prøvingen, var ikke ungene hjemme. Hvordan skulle jeg da vite om den smakte riktig, og var stekt lenge nok? :rolleyes:
Jeg våget meg! Et ørlite stykke - som smakte aldeles himmelsk! :D
Jeg var forberedt på mageonde og greier - men falt ikke engang ut av ketose :cool: Men for et SUKKERSUG jeg fikk etterpå! Jeg måtte gå lange omveier rundt kaka for å ikke falle hen til gamle synder.....uff :eek:
Jeg motsto fristelsen, og ungene spiste resten av kaka, heldigvis :p

17. mai klarte jeg meg helt fint, ingen utskeielser whatsoever :D

Photobscura
20-05-10, 07:09
I år droppa jeg alt av søttendemaifrokoster og sånn som vi har pleid å arrangere, rett og slett på grunn av at alle var så spredt i år, og jeg hadde ikke råd til å smekke sammen noe, tross vi pleier å ha spleiselag.
Men jeg har veldig snille venner, tilbragte halve nasjonaldagen på en liten cocktailbar her i bydelen hvor bartendervenninna mi diska opp med alskens deilige sukkerfrie drinker og brut cava, og på fest samme kvelden sto venninna mi med hodet i barskapet for å finne brennvin uten sukker, sogar kjøpte hun sukkerfritt blandevann til meg, og han som avholdt festen hadde anskaffet baconcrisp. Jeg har fine venner :D.

sjuggerpløm
20-05-10, 10:36
Jada, her tilståes det over en lav sko.
På 17 mai spiste jeg en wienerpølse med vanlig lompe, en mini sjokoladekakebit og en bit bløtkake. So? Jeg har ikke spist sukker i noen form siden 1 mars, så jeg har ikke sååå veldig dårlig samvittighet heller. Godt var det også :D

Vettel
20-05-10, 18:45
I've sinned too..

Kakestykke, sjokolade om en liten, baguetter, waffel, etc. Alt i helgen, ikke 17.mai!

plastbox
21-05-10, 01:09
Syndet selv på 17. mai. Visste vi skulle på grillmiddag hos "svigers" rundt 5, men plutselig får jeg vite at vi skal hentes rundt 1 for å dra på "kakefest" der hele svigerfamilien var samlet! På bordet ble det satt frem (aaaalt for søt) bløtekake med amerikanske blåbær og ferske bringebær, en sinnsyk sjokoladekake med sååå >----------< tykt lag sjokoladekrem, nystekte vafler med allverdens tilbehør og pålegg, og ei meget god ostekake.

Ble litt sukker på diabetikeren da gitt, og da grillinga kom senere ble det en god porsjon av "svigermors" nyyyydelige ovnstekte potetbåter med skall og en generøs kladd (eller to) potetsalat.

I dag har det dog gått bedre. Ble invitert på bryllupsdagsmiddag hos besteforeldrene mine der matinntaket besto av spareribs, salat og bittelitt hjemmelaget potetsalat. Desserten trumfet jeg helt med Gerds Ostekake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963) med gelélokk laget av Fun Light med granateplesmak. Alle syntes den var kjempenydelig, så om du leser dette: Mange takk, Gerd! B-)

Juno
21-05-10, 01:38
Jeg må tilstå jeg også! Men jeg syndet ikke 17 mai. Jeg hadde siste vakt på jobben min i dag, jeg har jobbet på en dagligvare butikk og vi har selvfølgelig en stor smågodt avdelig. Jeg klarte ikke å holde meg, og stappet meg full av sjokoladebiter. Jeg ble så dårlig i magen at jeg måtte løpe på do, bare 5 min etterpå.

Det var IKKE verdt det!:(

Vettel
21-05-10, 08:17
Bad girl.... Igår en brødskive og litt spetzler til middag. Brødskiven var eneste alternativ (personalmøte) ellers hadde det blitt kake. Men dårlig planlegging fra min side.

Sweet Pink Kitty
21-05-10, 20:26
Jeg har syndet i dag. Svigers er på besøk, og de inviterte oss til Big Horn Steak House. Jeg klarte ikke å la være å spise potet til biffen og en cola. Men, litt spesielt nå da, de har aldri vært på besøk før, og det blir nok sikkert ett år til neste gang. ;)

Mear
23-05-10, 01:28
Skjønner trådstarter godt! Vi hadde planlagt helgetur til mine foreldre i anledningen, og jeg var nær å avlyse heller enn å forklare min kjære mor at vi har endret kosten, og dra til bestemor på 17mailunch og forklare hvorfor "stakkars banet" ikke kan spise kake. :(

Det gikk heldigvis bare godt (sikkert fordi vi har gått ned i vekt og min mor har "hintet" i et år nå om at det trengs... Sjarmerende...), og jeg lagde Gerds ostekake som ble stor hit hos bestemor. :D Takk til gerd sier jeg også! Den ble litt mye karber i siden jeg la til mørk sjokolade i bunnen (bare smør og nøtter var virkelig ikke min ting), og jeg NØT virkelig min veldig planlagte 17mai-is. Helt verd det!