Trenger hjelp til tips om frokost...
Har ikke tid til å steke bacon/egg på morgenen så det må være noe som bare kan varmes. Og det må være uten melk..
Jeg har det veldig travelt om morgenen og har derfor heller ikke tid til å lage mat. Det jeg gjør er å har kokte egg i kjøleskapet og "pakker" det inn i skinke med majones, baconost eller vanlig ost. Du kan jo nærmest bruke hva du vil til dette så det er bare å finne ut hva du kan/vil ha til:)
Tar mindre tid en å lage skiver og er veldig godt:)
lag egg og bacon på kvelden da, og varm opp om mårran :)
eller omelett, lapper,middagsrester,pannekaker etc
Lag eggerøre kvelden før, kan godt spises kald sammen med noe kjøttpålegg el.l.
Eller middagsrester som kan spises kalde, jeg spiser gjerne kalde koteletter eller kyllingfilèer.
Har du kikket i frokosttråden? Der finner du masse tips:D
Hei jeg har det også veldig travelt om morningen (og ellers om dagen da jeg er i full jobb og har 3 små barn) Det som har reddet meg er ferdig måltid fra spisdegslank.no Her kjøper jeg ALL mat jeg trenger for 14 dager. Der er "brød" til frokost hver dag, lunch, middag og dessert. Det eneste du trenger å kjøpe i tillegg er pålegg og salat :)
Dette funker veldig bra for meg :)
Lykke til!
Nannahs gode knekkebrød med meierismør og gräddost, eller egg og majones er digg :D
Nannahs gode knekkebrød med meierismør og gräddost, eller egg og majones er digg :D
graddost inneholder melk ;)
Jeg lager en kjempe godt brød nå så det går bra.
graddost inneholder melk ;)
Jeg lager en kjempe godt brød nå så det går bra.
Oi jeg så ikke at du ikke skulle ha melk jeg, men meierismør inneholder jo også melkeprotein, Uansett kan knekkebrødene anbefales de fungerer veldig bra til suppe og som kjeks :D
Hei hei:) ny her, så lurer bare litt :)
finner ikke no liste om "fy mat"
Men sånn som havregryn og melk er det lov??
TrillTrall
23-08-10, 22:21
Hei hei:) ny her, så lurer bare litt :)
finner ikke no liste om "fy mat"
Men sånn som havregryn og melk er det lov??
Det kommer jo an på hvor mye karbohydrater du gir deg selv lov til å spise, men generelt så er ikke havregryn med melk noe særlig nei. Store havregryn kan brukes i musli eller bakverk, men anbefales vel ikke å spise som et eget måltid akkurat. Melk inneholder mye melkesukker, selv om det ikke er mer enn 4,6 kh/dl så fyker det fort avgårde om man drikker et par glass til frokosten.