View Full Version : Trenger kjapt svar! Fiberhusk!

Superteddy
21-05-10, 18:43
Kan jeg bruke det i saus uten at sausen blir sånn rar og geleaktig?? Carbonara..

Jabba
21-05-10, 19:07
Jeg ville foretrukket JBKM om du har det. Eller hva med å tykne sausen med eggeplomme(r)?

Superteddy
21-05-10, 19:21
Neste gang får jeg kjøpe noe annet ja... :o
Dette ble IKKE bra... :rolleyes: Snakk om gummisaus liksom... *blæ*
Får kjøpe JBKM i morra tenker jeg! Da lærte jeg noe i dag også, og ble kvalm på kjøpet...

Imse
21-05-10, 19:29
Fiberhusk blir som froskeegg i saus..

Men jevning i carbonara? Det trenger du ikke, eggeplommene gjør sausen tykk! Søk på carbonara her inne så finne du fin og god oppskrift.

Superteddy
21-05-10, 22:48
Froskeegg var en bra beskrivelse ja... :D Herregud, jeg holdt på å le meg ihjel når jeg så hvordag sausen bare ble tykkere og tykkere og seigere og seigere.. :rolleyes: Synes ikke sausen blir tykk nok med bare eggeplommene jeg, og mannen min elsker den opprinnelige oppskriften min! Han ble litt trist sist gang når jeg bare brukte plommer for å tykne den stakkars.. ;):p Får heller lage to sauser framover! :)

-UTEN fiberhusk ja! ;)

kamp
21-05-10, 22:57
Hvordan jevner man med JBKM?

Imse
22-05-10, 12:43
Hvordan jevner man med JBKM?
Jeg sikter det gjennom en tesil og ned i sausen. Sjelden jeg jevner med johannesbrødkjernemel, men feks kokosmelksaus lager jeg når jeg til chicken curry, og da heller jeg kokosmelk i panna og sikter inn melet. Bruk lite, til rømme grøt er fek 1ts mere enn nok til 2dl.. Prøv deg forsiktig frem, plutselig har du nemlig grøt og ikke saus..