View Full Version : Trening

Johnny
23-05-10, 21:32
Skal tilbake på kuren igjen og lurer på en ting i forbindelse med trening.
Jeg har satt meg noen spenstige målsetninger for min fysiske form frem mot vinteren 2011 hvor jeg skal gå en del turrenn. Kroppen er vant med mye trening, men veier nå ca 110 kg og må ned i vekt før skisesongen starter igjen.
Vanlig uke nå er:
Mandag: Fotball 90 min, kompisfotball, ikke høyt nivå men pumpa går jo.
Tirsdag: Rulleski, staking ca 40-50 min
Onsdag: Sykkel, varierer fra 40min til 2 timer i rolig tempo
Torsdag løping, 4-7 km
Fredag fri
Lørdag: Rulleski, staking 40-50 min
Søndag: fri

Har holdt vekten fra forrige kuren greit (fikk tilbake 1.5 av 12 kg ganske kjapt og siden har jeg ligget stabilt i 4 mnd) og regner med at når vekten bikker under 100 så kan jeg kjøre lengre økter og forbrenne mer (belastningen blir for stor med dagens vekt).

Men leste i boken at man kunne få alvorlig utmattelse og ubehag som følge av for hard trening. 4 av 5 økter er tunge allerede nå og jeg forventer at jeg må ned en del i treningsmengde, men er det noen som har erfaring med "hard" trening i ketose?

Svadadama
23-05-10, 22:26
Jeg trener like hardt nå som jeg gjorde før jeg startet på ketolyse. Den første treningsøkt var helt pyton, men etter det så har det gått helt fint.

Det eneste jeg merker det på er at pulsen fort blir høy, men det påvirker ikke innsatsen. På langkjøring så er jeg mer utholdende nå enn tidligere. Mens treningspartneren min, som spiser mye karbohydrater, må gi seg pga. at hun møter veggen så kverner jeg bare videre!

Og så merket jeg det litt på styrken i starten, måtte gå ned litt i vekter når det gjalds styrketreningen, men det har jeg hentet inn igjen nå.

Så Jeg vil anbefale deg å trene som før, evt. det du orker og se hvordan det går. Vet at mange sliter de første 4-5 ukene, før kroppen blir skikkelig vant til å forbrenne fett for å lage energi.