View Full Version : Nedfrysing av div bakverk?

Fofa
16-07-10, 08:30
Er det mulig å fryse ned alle disse kjeksene, oppsie, brød, lapper, foccaccia osv osv??
Som jeg har nevnt tidligere, så hjelper jeg mine foreldre med maten for tiden, da de har kjørt seg litt fast, og varierer lite i kosten.
Jeg reiser på lang ferie til uken, og lurer derfor på om jeg kan bake opp massevis av div bakverk til dem, og fryse det ned? :confused:

Ferskenbeinet
16-07-10, 08:43
Jeg fryser det meste av del jeg lager, men har mellomlagspapir i mellom feks oopsier og andre ting som kan henge sammen...

Fofa
16-07-10, 08:45
Ok, så du fryser ned oopsie?? og de er fortsatt gode når de tines opp igjen? Det er jo i såfall gode nyheter:)

Karolinee
16-07-10, 09:50
har ryst ned både oopsie og tekaker med godt resultat :)

Kitt
16-07-10, 09:52
Jeg lager litt store oopsier, fryser dem ned og tiner dem i brødristeren!:sikle:
Da blir de som helt ferske, sprø og gode!:sikle::sikle::sikle:

Ferskenbeinet
16-07-10, 10:02
jeg pleier ikke lage vanlige oopsier, men hamburgerbrød versjonen, er gjerne mer hold i dem pga solsikkekjernene? Men ser andre over her skriver det går fint med vanlige oopsier og. Pleier også ha de i brødrister! Sist gadd jeg ikke klatte med å steke mange brett, så da helte jeg alt i en langpanne og skar det opp i firkanter etterpå. *må lage nye idag*

Fofa
16-07-10, 18:05
Høres supert ut!! Tusen takk for svar:)
Da er det bare å hive seg i bakingen!!