View Full Version : Smaker som lasagne, bare bedre
steiker 1 pakke kjøttdei,knuser 3 tomater så dei blir til saft,har i litt fløte,en halv rød løk,i ss alpnaering tacokrydder(er uten sukker)å knus dette ilag me mixaren,hell over kjøttdeigen og la det koke litt,heller det så over i en illfast form,å har masse god ost oppå cheddar,moZzarella,osv gratinerer det i ovnen til osten er jyllen.spiser isbergsalat og ei ss seterrømme te:D
Smugspiser
16-07-10, 14:50
Spennende.. Notert i bakhodet!
Alpnaering tacokrydder, sukkerfritt, you say? Hvor får man tak i det?
Hindu krydder, bunnpris. :D
Alpnaering tacokrydder, sukkerfritt, you say? Hvor får man tak i det?
eg har en nabo som selger det,men du kan bare søke på alpnaering på internett å bestille der,hadde ikke klart meg uten det,smaker akoratt som vanligt tacokrydder.:D
Ooohh, skal prøves! Synes ikke tacokrydderet til Blackboy er det helt store.
Ooohh, skal prøves! Synes ikke tacokrydderet til Blackboy er det helt store.ja det må du,eg har brukt det lenge,syns det smaker betre en det tacokryddere som er i butikken.så dæ va jo en bonus nå eg nå fant ud at eg kunne bruke det nå og,pga ingen sukker.:D
FAnt ikke, men lagde en variant av denne idag med hjemmelagd tacokrydder (smaker ganske så identisk med santa maria\el paso variantene). Kjempegodt!
1 pakke kjøttdeig stekt i smør, med tacokrydder og litt ekstra hvitløks-, chili-, og paprikapulver attåt, samt en god spiseskje finhakka jalapeno.
3\4 boks med knuste tomater, og en spiseskje tomatpure.
Lag på lag med ost og inn i ovnen.
Serverte med creme fraiche og isbergsalat :D Jaggu ble det ikke nok til nattmat også, dææææven.
Taco-krydder lager man greit selv! :)
Se oppskrift her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14056
Jeg laget opp en stor mengde hjemmelaget taco-krydder som jeg hadde over i en boks, for å slippe å blande til hver gang. Har til MANGE middager, og det holder seg fint i månedsvis, så lenge boksen har tett lokk. (Byttet ut ts med glass i oppskriften, altså et, to eller et halvt glass av hvert krydder!).
Men hvordan kan noe med taco-krydder smake som lasagne? Tviler ikke på at dette blir kjempegodt altså! :)
Mmmmm..... dette var godt!!! Jeg har nå prøvd oppskriften og dette falt i smak hos hele familen :)
hvor mye salt har du i når du lager den stor oppskriften på taco krydderet da? :)
:D denne ska eg prøve, og likte veldig godt at noen bruker alpnaerings krydderene :D det er masse gode krydder her.
hvis noen er intresert kan eg bestille for dere, eg e forhandler, men det er også greit og bestille på nettsiden deres :D Alpnareing.no
eg ska bare gjøre noen forandringer på oppskriften siden eg har funnet en tomat boks fra landlord, som leges på rema1000 men lite karbo i :)
Dette blir jo bare en lasagne med kjøttsaus og ost.
Det ligger oppskrifter på lasagne med lavkarbo-ostesaus og squash her på forumet. Nydelig, min favoritt har det blitt :p
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.