View Full Version : Julistarternes veietråd!

Sider : 1 [2]

krlstin
11-09-10, 19:40
Det faktisk hører veldig likt det jeg gjøre, men jeg følger ketolysekuren. Har boken og alle vit/mineraler. Hadde en 2 uker periode som jeg var inn og ut av ketose så jeg tapte litt der men stresser ikke av den grunn. Men med ketolysekuren må jeg holde meg til 15 karbs pr dag og du spiser nok noen fler...? Uansett, takk for din info and lykke til videre!

Jeg spiser ingen vitaminer, bortsett fra tran tab de dagene jeg husker det. Av og til B vitamin og. Vet ikke hvor mange karber jeg spiser, men holder meg til under 5g per 100g :) Så ja, noen dager er det nok over 15..
Lykke til videre til deg også! :)

tora trollmor
11-09-10, 20:07
Hei dere to :)

Tips, hmm.. Vet ikke hvordan tips dere vil ha? Mattips?

Jeg følger lchf-ergo mye fett, grønnsaker og mye vann :)
Har skeiet ut til bursdager ol, men det er snakk om kun få ganger. Jeg blir så dårlig av sukker ol for tiden, så det er skjeldent at det skjer. Ellers baker jeg lavkarbo brød, knekkebrød og lapper som jeg har funnet oppskrifter på her inne. Bruker masse godt pålegg på. Egg og bacon er og en favoritt til frokost. Vil også anbefale å lese Annika Dahlquist sin lchf bok. Den får dere kjøpt på cdon.com. Lerte mye i den. Til middag går det i kylling, kjøtt, fet fisk ol. Av og til pølser og fiskeboller. Jeg eelsker fiskeboller i hvitsas med masse karry og bacon til ;)

Trening er ikke blitt prioritert hos meg, men jeg skal begynne med det nå framover (Thailand i januar ;))

Men 4 og 7 kg er og kjempebra!! Stå på videre, for dette skal vi klare! :D
Takk for det, jeg følger lavkarbo dietten, å har nok fått i meg litt for lite van de siste ukene. men skal nok komme sterkere tilbake, gratulere å lykke til vider alle sammen :)

Debz
11-09-10, 20:09
Takk for det, jeg følger lavkarbo dietten, å har nok fått i meg litt for lite van de siste ukene. men skal nok komme sterkere tilbake, gratulere å lykke til vider alle sammen :)

Jeg ser at du har BMI av 26... er ikke det nokså nomalt? Du sier du vil ned til 18 - det er jo fryktelig tynn...men kanskje du er ei bitelite ei??;)

tora trollmor
11-09-10, 20:24
Jeg ser at du har BMI av 26... er ikke det nokså nomalt? Du sier du vil ned til 18 - det er jo fryktelig tynn...men kanskje du er ei bitelite ei??;)
HVordan så du det, ukjent for meg. jeg er 167 høy å veier 104kg så det kan ikke stemme. har ikke målt BMI her inne jeg:confused:

Megvel
11-09-10, 20:26
Jeg tror tickeren din er litt på tur da, TT? Den påstår at du har en BMI rundt 26 og at du vil ned til BMI på 18, noe som tilsier beinrangeltilstander.

tora trollmor
11-09-10, 20:29
Jeg tror tickeren din er litt på tur da, TT? Den påstår at du har en BMI rundt 26 og at du vil ned til BMI på 18, noe som tilsier beinrangeltilstander.
:D Da blir jeg nok fin ska du se:) tror æ må legge ut bilde da ja:)
Har ikke tenkt på at BMI står oppført der heller jeg da. skriver jo ikke noe om det når jeg ordner stiksen - tror det skrives sån:confused:

tora trollmor
11-09-10, 21:20
Hei dere to :)

Tips, hmm.. Vet ikke hvordan tips dere vil ha? Mattips?

Jeg følger lchf-ergo mye fett, grønnsaker og mye vann :)
Har skeiet ut til bursdager ol, men det er snakk om kun få ganger. Jeg blir så dårlig av sukker ol for tiden, så det er skjeldent at det skjer. Ellers baker jeg lavkarbo brød, knekkebrød og lapper som jeg har funnet oppskrifter på her inne. Bruker masse godt pålegg på. Egg og bacon er og en favoritt til frokost. Vil også anbefale å lese Annika Dahlquist sin lchf bok. Den får dere kjøpt på cdon.com. Lerte mye i den. Til middag går det i kylling, kjøtt, fet fisk ol. Av og til pølser og fiskeboller. Jeg eelsker fiskeboller i hvitsas med masse karry og bacon til ;)

Trening er ikke blitt prioritert hos meg, men jeg skal begynne med det nå framover (Thailand i januar ;))

Men 4 og 7 kg er og kjempebra!! Stå på videre, for dette skal vi klare! :D
Er det den boka som bare er på svensk du mener, det var flere bøker der:)

krlstin
12-09-10, 08:40
Er det den boka som bare er på svensk du mener, det var flere bøker der:)

Nei, den er på norsk :)

Heter Dr.Dahlquists guide til LCHF-et revolusjonerende kosthold for optimal helse. Boka er orange.
http://cdon.no/b%C3%B8ker/dahlqvist,_annika/dr._dahlqvists_guide_til_lchf-4079382
:)

tora trollmor
12-09-10, 10:00
Nei, den er på norsk :)

Heter Dr.Dahlquists guide til LCHF-et revolusjonerende kosthold for optimal helse. Boka er orange.
http://cdon.no/b%C3%B8ker/dahlqvist,_annika/dr._dahlqvists_guide_til_lchf-4079382
Takk for tipset, skal nok kjøpe denne boka å ja:)

krlstin
12-09-10, 15:13
Takk for tipset, skal nok kjøpe denne boka å ja:)

Den er genial :) Jeg lærte iallefall en god del av den! :)

Pruttilutt
12-09-10, 15:40
Oppdatere-ticker-dag i morgen, er veldig spent! Så fremst ingen fæle overraskelser til i morgen, så er vekttapet siden forrige mandag ganske bra :D

Debz
12-09-10, 16:29
Oppdatere-ticker-dag i morgen, er veldig spent! Så fremst ingen fæle overraskelser til i morgen, så er vekttapet siden forrige mandag ganske bra :D

Har du forandret navne ditt søta??

mallilen
12-09-10, 17:16

Da er vi to ;) Men er litt redd vekta ikke viser det jeg har lyst til, siden Tante Rød kom på uanmeldt besøk igår *knurr*
Ser ut til å ikke være mulig å holde henne borte, selv når jeg hopper over juksepillene på pillebrettet.

Jeg kan virkelig ikke fordra slike irriterende oppmerksomhetssyke gamle tanter, altså!! :p

Pruttilutt
12-09-10, 17:49
Debz: Ja, det forrige ble litt for obvious :P

Jeg har stort sett hatt mensen gjennom hele ketolysetiden min, bortsett fra to uker (og da gikk jeg ikke ned noen ting :P). Tirsdag blir starten på 7. uken med menstruasjon for min del, vet ikke noe om kroppen holder ekstra på vannet da eller ikke, men det er jo tenkelig pga hovenhet.

Morgendagen BLIR spennende :D

Debz
12-09-10, 18:17
Debz: Ja, det forrige ble litt for obvious :P

Jeg har stort sett hatt mensen gjennom hele ketolysetiden min, bortsett fra to uker (og da gikk jeg ikke ned noen ting :P). Tirsdag blir starten på 7. uken med menstruasjon for min del, vet ikke noe om kroppen holder ekstra på vannet da eller ikke, men det er jo tenkelig pga hovenhet.

Morgendagen BLIR spennende :D

Syns du ikke det kan være en ide å snakke med legen din? 7 ukers mens kan ikke vært sunt sweets...:confused:

Pruttilutt
12-09-10, 18:22
Har hatt to uker "pause". Jeg tror egentlig kroppen har litt godt av det (men skal ikke ha mens i 5 uker i strekk flere ganger). Har tidligere stått konstant på P-sprøyte og har/hatt PCO, så det kuren gjør er å sette hormonene på plass og få kroppen til å reagere naturlig på syklus. Foreløpig har jeg ikke planer om å oppsøke legehjelp for det, men skulle det vise seg å være over 2 uker denne gangen, så har jeg fått et råd av Torkil som jeg tror jeg vil prøve.

søta <3

mallilen
12-09-10, 18:47
Oi.. 7 uker høres ikke noe særlig bra ut!

Jeg fikk en toukers periode der jeg hadde småblødninger av og på hele tiden, men etter å ha sjekket litt frem og tilbake fikk jeg høre at det var helt normalt og slo meg til ro med det. Men tror nok jeg hadde fått litt noia med så lenge som deg, altså..

Pruttilutt
12-09-10, 18:49
Ja, ser den. Har ikke hatt mens på 3 år, så jeg vil egentlig bare la kroppen få gjøre som den vil denne gang, men ser jeg at det ikke noen ende vil ta, så må jeg jo gjøre noe med det. :rolleyes:

ltfutt
13-09-10, 07:54
Var på vekta i går, den viste -0,8 kg siden forrige søndag :)

Pruttilutt
13-09-10, 08:10
mandag 30.08: Opp 600 gram fra forrige uke; vekt 101,7.
mandag 06.09: Ned 1100 gram fra forrige uke; vekt 100,6.
mandag 13.09: Ned 2200 gram fra forrige uke; vekt 98,4.
:) <3

Ned over 2 kg på ei uke! Wow!

krlstin
13-09-10, 11:04
mandag 30.08: Opp 600 gram fra forrige uke; vekt 101,7.
mandag 06.09: Ned 1100 gram fra forrige uke; vekt 100,6.
mandag 13.09: Ned 2200 gram fra forrige uke; vekt 98,4.
:) <3

Ned over 2 kg på ei uke! Wow!

Kjempebra! Gratulerer :D:D:D

Pruttilutt
13-09-10, 12:09
Takk :D

unaturligslank
13-09-10, 20:43
Hadde sprekk i helgen, så vekten min hadde ikke overraskende gått opp i dag.
Ny frisk, nye muligheter fom i dag!!

Debz
13-09-10, 20:53
Hadde sprekk i helgen, så vekten min hadde ikke overraskende gått opp i dag.
Ny frisk, nye muligheter fom i dag!!

Hang in there hon! Du har i hvert fall en unnskylding for å ikke gå ned...jeg gjøre alt riktig, er i ketose men går opp! Har vært sinnssykt nøye med maten, aldri mer enn 15 karbs, 3 liter vann men oppblåsthet i magen, økt i cm og økning i vekt...kjedelig :rolleyes:

Debz
13-09-10, 21:10
ok nå blir jeg skikkelig frustrert....er ikke i ketose!
Dagens info:
Kcal - 1239
Fett - 85.36
Karb - 10
Protein - 107.38
3 liter vann + de vanlig ketolyse tablettene
Jeg skjønner ingenting

unaturligslank
13-09-10, 21:19
Synes det var lite kalorier. Og kanskje litt mye protein?
Hva har du spist i dag, de siste dagene?

Debz
13-09-10, 21:30
Synes det var lite kalorier. Og kanskje litt mye protein?
Hva har du spist i dag, de siste dagene?

Det var min første dag tilbake på jobb (har vært sykemeldt i 6 uker) så det ble litt merkelig frokost men men

frokost - 1 pakke bacon
lunch - isberg salat, litt ost, 100 gr reker, 2 cherry tomater, 1 ss med italensk dressing / 1 grillet kylling bryst
middag - 1 kylling bryst (var ikke sulten) -halv dl med krem som jeg pisket og spiste med 40 gr blåbær (dette spiste jeg fordi jeg hadde for lite fett og karbs i dag)

i går:
frokost - 1 kokt egg, 70 gr bacon
lunch - 1 skive jarlsberg ost (var ikke sulten)
middag - storfe ytrefilet, blomkål 90 gr, blomkål 80 gr,
snack - krem og blåbær

info for i går:
kal - 920
fett - 66,7
karb - 13,69
protein - 66,8

mallilen
14-09-10, 11:33
*muff*
Vekta hadde ikke rikket seg siden onsdag igår. Litt ned på cm, men skylder på tante rød. Føler meg oppblåst og puffy. Litt sånn varm marshmallow, trur eg :p

Nuvel. Være flink fortsatt, og så får vi håpe på noe bedre på mandag igjen :)

tora trollmor
15-09-10, 14:33
Her er det opp 2,1kg denne uka, mye vann i kroppen:(

Nahemah
15-09-10, 15:10
veier 101,7 nå. Ned 0,6.

Shakey
17-09-10, 20:33
har gått ned totalt ca 9 kilo fra jeg begynte :D *glad* :D

tora trollmor
17-09-10, 20:42
Gratulere til alle som har gått ned :) Ha ei fin helg:)

ltfutt
19-09-10, 09:31
Søndag og ny veiedag. Ned 0,5 denne uken også :) Herlig :D :D

krlstin
20-09-10, 02:11
Har gått ned 3,1 kg siste uka :D

Har gått tur og fått trent, så det må være det som gjør susen :)

Pruttilutt
20-09-10, 12:23
Turbulent uke med menstruasjon (2. uken nå), oppgang og minimal nedgang, men dog 600 gram ned til syvende og sist.

unaturligslank
20-09-10, 16:58
Veiedag igjen! Heldigvis et lite skritt i riktig retning denne mandagen :-)

23.07.10: 85 (BMI 31= fedme)
26.07.10: 83,7
02.08.10: 82,8
09.08.10: 82,2
16.08.10: 83,5
17.08.10: 82,7
23.08.10: 84,1
25.08.10: 83 (BMI 30= grense fedme)
30.08.10: 83,2
06.09.10: 82
13.09.10: 84,3
15.09.10: 83,3
20.09.10: 81,7

Pruttilutt
20-09-10, 17:18
Stor klem til deg :)

Gressenka
21-09-10, 20:56
Nå er det 4 dager til vi drar og jeg har 1 mål og det er:

HOLDE VEKTA GJENNOM HELE FERIEN!!

Jeg SKAL klare det! Har nå gått ned 7 kg til sammen og de skal IKKE på igjen!

mallilen
22-09-10, 16:56
Tvitvi, Gressenka, og kose deg på ferie :)

Her er jeg nå offisielt GODT under 110 kg, nå skal det jobbes for å komme ned på 90-tallet. Jeg eter og eter og eter, og eter litt til. Gud, hvor jeg elsker dette lavkarbolivet! Biff på søndag og mandag, pizza igår, hamburger idag.. *aaah*

Eneste utfordringen jeg ser foran meg nå er at jeg har sagt ja til å komme i barnedåp på søndag. Kaffe&kake-delen. Blir sikkert litt rart å ikke kaste seg over alle de gode kakene, og har slått meg til ro med at det ikke er verdens undergang å ta seg en liten kakebit eller to dersom det føles "rett". Jeg vil ikke engang kalle det en sprekk da, altså :p
Bare passe på å ikke dukke opp til kaffeslaberaset i sulten tilstand, altså spise passemasse like før jeg reiser, så vil jeg faktisk tro at fristelsene ikke blir så store likavæl (sånn med dansketur i friskt minne og sånn..) :p

tora trollmor
22-09-10, 17:07
Gratulere til alle som har gått ned:) Dere er flinke, her var det veiedag i dag å vekta sto bom fast:( ingen nedgang men fortsatt mye vann i kroppen:) Æ vil ut av alt dette VANNET ;) Hva skal jeg Gjøre!!!!!!!!!!!!!!!

Nahemah
22-09-10, 18:23
Veiedag idag, ned 1,3 kg fra forrige uke, ny vekt 100,4.

Pruttilutt
22-09-10, 19:11
Tvitvi, Gressenka, og kose deg på ferie :)

Eneste utfordringen jeg ser foran meg nå er at jeg har sagt ja til å komme i barnedåp på søndag. Kaffe&kake-delen. Blir sikkert litt rart å ikke kaste seg over alle de gode kakene, og har slått meg til ro med at det ikke er verdens undergang å ta seg en liten kakebit eller to dersom det føles "rett". Jeg vil ikke engang kalle det en sprekk da, altså :p
Bare passe på å ikke dukke opp til kaffeslaberaset i sulten tilstand, altså spise passemasse like før jeg reiser, så vil jeg faktisk tro at fristelsene ikke blir så store likavæl (sånn med dansketur i friskt minne og sånn..) :p

Jeg bakte bounty-kake her om dagen, perfekt posjonspakninger i muffinsformer som er lette å ta med både til kos og til lunch :P rundt 2 karb per muffinsform, så er ikke så ille. + at den sjokoladekremen er himmelsk....... Du kan jo prøve deg fram med å ev. ta med deg noe i veska? Er det verdt sukkerbombene når du har arbeidet så hardt for å nå dit du er kommet? :)

Nahemah
22-09-10, 20:04
Jeg bakte bounty-kake her om dagen, perfekt posjonspakninger i muffinsformer som er lette å ta med både til kos og til lunch :P rundt 2 karb per muffinsform, så er ikke så ille. + at den sjokoladekremen er himmelsk....... Du kan jo prøve deg fram med å ev. ta med deg noe i veska? Er det verdt sukkerbombene når du har arbeidet så hardt for å nå dit du er kommet? :)
Oi, kan du gi meg oppskrift? Hørtes spennende ut:)

Megvel
22-09-10, 20:32
Jeg er endelig tilbake til min 69! Det har vært en tullete mnd der jeg var bortreist i begynnelsen. Nå er det bedre igjen!

Pruttilutt
22-09-10, 22:13
Finner oppskrift på bloggen min, link i signatur :)

ltfutt
23-09-10, 09:24
På vekta i dag... ned 1 kilo siden søndag :) weeee :)

mallilen
24-09-10, 10:17

Funderte litt på å lage rullekake og dytte i egen boks, men får se det litt an, tror jeg. Det som jo holder meg fra å gå amok blant fristelsene er at jeg vet jeg får problemer i flere dager etterpå med magen, og at det neppe er så godt likevel (klok av skade).

I tillegg til at jeg vet søtsuget kommer tilbake. Jeg synes ikke jeg har jobbet hardt for å gå ned i det hele tatt, spiser jo bare kanongod mat hele dagen lang, jo :D

Jeg VET jeg klarer å avstå fra fristelsene om jeg virkelig går inn for det - men den derre gulrotkaka mor til dåpsbarnet lager er jo i helsike til å DØ for :eek:

ltfutt
26-09-10, 13:38
Søndag, "offisiell" veiedag, 107,6 kg, ned 1,2 siden forrige søndag :)

tora trollmor
26-09-10, 13:52
Gratulere Itfutt,

Pruttilutt
27-09-10, 07:57
Ned 900 gram fra forrige mandag :) Ny vekt 96,9 i dag (var 96,7 i går, da ;) )

Debz
27-09-10, 08:34
Gratulerer til alle sammen med vektnedgang :) Jeg dessverre står helt stille (vel opp og ned mellom 0.2 - 0.9) og har gjort det i flere uker nå :confused: Er enda i ketose så jeg skjønner ingenting, men jeg blir mer og mer trist over det. Målet var å være under 80 innen slutten av mnd men i dag veide jeg inn på 81.1 enda....jeg vet ikke hva jeg gjøre galt. Kan ikke skjønne at jeg ikke gå ned når jeg er i ketose hele tiden....noen forslag eller tips??

Shakey
27-09-10, 11:24
Pust Debz :) Jeg sto stille i et par uker, men prøv å kutt ut fløte og pepsimax, og gjør på koteletter, ost, kylling ol et par dager, da begynte vekta å gå ned litt mer igjen :)

tora trollmor
27-09-10, 18:18
Pust Debz :) Jeg sto stille i et par uker, men prøv å kutt ut fløte og pepsimax, og gjør på koteletter, ost, kylling ol et par dager, da begynte vekta å gå ned litt mer igjen :)
Ble det nok fett i kosten da !!!!!!!!! kutta du ut rømme også eller :confused:

tora trollmor
29-09-10, 17:49
HVordan går det med deg Shakey fortsatt nedgang etter å ha kutta ut fløte eller :)

ltfutt
03-10-10, 11:05
- 1 kg denne uken :D Wohooo !!

annex
03-10-10, 13:30
.
Hei alle sammen, jeg har vært litt borte herfra, for jeg har falt av en stund nå.
Har gått opp halvannen til to kilo igjen, men har nå startet opp igjen, og venter spent på rødt utslag på stixen.
Startvekt 78.5, var nede i 73 kg, står nå på 75 kg.

Neste mål er ned 5 kg til jul!

HildeT
03-10-10, 22:31
Heisann, har ikke vert så aktiv med å skrive innlegg her inne, har lest mye av d dere andre skriver.

Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan d har gått med meg siden jeg begynte på ketolyse 15 juli i år.

Har slitt med overvekt siden jeg var liten, og har prøvd mye løye di siste 10åra for å bli kvitt disse alt for mange kiloene; shakes, hard trening, sult, alt mulig, men d har som regel bare resultert i 10kg ned og 15 kg opp igjen.
Har alltid manglet litt av viljestyrken, som jeg føler jeg har fått nå, nå SKAL jeg klare d;)

Så jeg bestilte boka og disse tablettene og startet på ketolyse, kresen som jeg er var d lite variert kost di første ukene og abstinensene på søtt og andre gode ting, som feks pasta, (har vert pastaelsker) og godt ferskt brød var enorme di første ukene, men kom meg igjennom di 4 første ukene uten sprekk, d var di som var verst. har hatt 2 planlagte sprekker, i september, uten noen store konsekvenser.
nå går d kjempe bra med kostholdet og d blir bare mer og mer en vane.

Har ikke drevet noe stort med trening da jeg har en jobb dr jeg er aktiv heile dagen :rolleyes:

Satte meg ett mål da jeg startet at jeg ønsket å gå ned 15kg frem til jul.

Har til nå gått ned 14kg og vi har bare komt til oktober:eek::D

Så nytt mål må settes men har ikke enda kommet frem til ett realistisk mål.

Hilde

Pruttilutt
04-10-10, 13:12
-400 gram denne uka. Vært mye opp og ned, ja. Både mentalt og fysisk.
Er 1,5 kg igjen til delmål 3. :)

mallilen
04-10-10, 14:55
Har dessverre ikke gått noe ned denne uka, men mistenker at det er fordi jeg falt av vannvogna, og var utro med Cola Free i stedet :p

Har også blitt mye smertestillende denne uka, og mistenker dem for å "blåse opp" litt både her og der i målene. Likevel ikke mye, altså, så det gjør liksom ikke så veldig mye ;)

Gubben derimot.. dæven skjæra, HAN har vært FLINK han!!! Gått ned 3,2 kg den siste uka. Mistenker at mye har vært vann, men steike som det synes. Også SÅ glad som han ble :):):) *fine gubben min*

Nahemah
06-10-10, 09:10
Er litt usikker om jeg oppdaterte sist uke, men det er veiedag idag ihverfall, ny vekt 98,7:D

tora trollmor
06-10-10, 17:23
ingen nedgang heri huset nei, alt står stille, er utrolig lei vann og fett så nå vet jeg ikke hva jeg skal spise å drikke ;(

ltfutt
10-10-10, 11:20
Ny søndag, ny veiedag. I dag 104,8 - og jeg har gått ned 13 kg siden 31. juli :D

Pruttilutt
10-10-10, 11:48
:heia:
Ny søndag, ny veiedag. I dag 104,8 - og jeg har gått ned 13 kg siden 31. juli :D

Pruttilutt
11-10-10, 08:07
Ny veiedag, igjen.
96,1 i dag, -400 gram. Det er ikke det laveste (95,7), men det er et greit tall med tanke på min aller første sprekk på lørdag, sådan kontrollert med sjokoladefoundant og vaniljeis. Godt var det heller ikke.

ltfutt
11-10-10, 08:38
Takk Pruttilutt :)

Jeg har også hatt noen "sprekker" i form av restaurantbesøk, hotellopphold, kakeselskap o.l. men det som er rart er at det virker som om dette har virket positivt på nedgangen. De siste ukene har det vært 1, 1,2 og nå 1,8 kg i minus - ukene før har jeg lagt på 0,4 - 0-6 kg.
Har vært forsiktig med inntak av "høykarbo" mat - men ris og nan-brød på indisk restaurant hører jo med. I tillegg til masse vin... :o

Og orntli oreo-kake er jo bare dødsgodt... så jeg har unnet meg et stykke i de 2 kakeselskapene jeg har vært i :)

raindew
14-10-10, 15:17
Synes det er ganske stille her, altså!

Hvor har folk gjemt seg? ;)

Jeg har hatt en lang sprekk, men har begynt å spise "ordentlig" igjen, og kom meg heldigvis inn i ketose i går. Hurra! Skal vente en uke med å veie meg, føler at det ikke er noe vits å stresse med vekta akkurat nå

Pruttilutt
14-10-10, 15:37
Jeg er her, holder ut og "hanging in there". Er sliten av ketolysekuren, føler meg litt nedtrykt, men det kan også være pga. mørketid og økt press på skolen i forkant av eksamen.

Vekten står "stabilt" stille på 96-tallet, noen hundringer opp og ned. Tror kroppen og huet trenger litt tid, nå :)

Men savner liv i gruppa!!

StineH
14-10-10, 15:46
Jeg kan jo skrive så mye som at jeg i går, på onsdag som var veiedagen min hadde gått OPP 300 gram. Jeg vet GODT hvorfor, da jeg hadde en lang sprekk fra fredag til søndag forrige helg.. *slå seg selv i hodet*
NÅ derimot har plutselig kroppen min bestemt seg for å kvitte seg med masse vann og forhåpentligvis masse fett og jeg har rast ned over 1,5 kg siden i går.

Så akkurat per nå så ligger jeg på totalt -16,8kg siden 21. Juli.. ^^,

Hadde vært rått om kroppen min går inn i en rask periode igjen og jeg kanskje klarer ett fantastisk mål jeg ikke har tenkt på i det siste engang, men som er å gå ned totalt 20kg før 1. November.. =D

Pruttilutt
14-10-10, 18:32
Jeg skal være glad om jeg kommer meg ned til 95, som er delmålet. Irriterende å være på 10. dagen på 96. :)

StineH
14-10-10, 19:05
Jeg skal være glad om jeg kommer meg ned til 95, som er delmålet. Irriterende å være på 10. dagen på 96. :)

Det er tyyypisk når du venter på å bikke under ett visst tall som man har gjort kjempeviktig inne i hodet sitt!
Jeg ventet sikkert i 4 uker på å bikke under 130 kg's merket.. såklart gikk det litt treigere fordi jeg ikke var like flink med maten... MEN dog!
Og samboeren ventet i godt over en mnd på å bikke under 100.. Lå og vippet mellom 100,2 og 101,1 osv.. Så når han endelig bikket under 100 så har det gått kjempefort og han er snart nede på 97!!

tora trollmor
14-10-10, 21:01
ned ca 2 kg denne uka. s¨kanskje det begynner å løsne igjenn nå da :)

Pruttilutt
14-10-10, 21:07
Tipser alle om å se Debatten kl 21:30 på NRK1 som omhandler lavkarbo :) og overvekt, en av deltakerne i debatten er 45-kilo-Jaquesson

Debz
15-10-10, 08:14
79,7!!!! Woohoo, endelig under 80!

Pruttilutt
15-10-10, 15:51
I min ellers så dystre hverdag, med skolestress og slankestress, så finner jeg smilet på min munn når jeg leser at du er tilbake blant oss, Debbie!
Gratulerer med å endelig ha nådd det store 7-tallet ;) KJEMPEKLEM !

unaturligslank
15-10-10, 16:45
Synes det er ganske stille her, altså!

Hvor har folk gjemt seg? ;)

Jeg har hatt en lang sprekk, men har begynt å spise "ordentlig" igjen, og kom meg heldigvis inn i ketose i går. Hurra! Skal vente en uke med å veie meg, føler at det ikke er noe vits å stresse med vekta akkurat nå

Hehe, samme sted som deg:p Hadde en lang sprekk, eller er vel egentlig fortsatt i sprekken (har lasagne i kjøleskapet så sprekken er ikke over før den er spist opp...:rolleyes:).

Jeg vurderer veldig å droppe ketolyse og heller spise "generell" lavkarbo. Med tanke på hva jeg liker å spise kommer jeg da sikkert til å gå litt inn og ut av ketose, men det gir meg i grunn ikke så mange bivirkninger, og jeg tror det blir lettere å holde "dietten" gående om jeg står litt friere til å velge hva jeg vil spise.

Tipser alle om å se Debatten kl 21:30 på NRK1 som omhandler lavkarbo :) og overvekt, en av deltakerne i debatten er 45-kilo-Jaquesson

Heter programmet "Debatten"? I så fall skal jeg se om jeg finner det på nett-tv. Apropos Jaquessons siste utspill som jeg så i avisen: jeg må si jeg er enig med henne i mye. Min overvekt skyldes nok i hovedsak latskap og dårlige vaner. Muskelsmertene og alt det andre som kompliserer vektnedgangen nå kom senere. Hun uttrykte seg kanskje litt dårlig på noen punkter, men jeg synes media vrir mye til verste mening.

79,7!!!! Woohoo, endelig under 80!

Fy søren Debz!! Gratulerer:) Jeg er supermisunnelig:p
Men jeg kan bare skylde på meg selv, vi lå jo likt for en tid tilbake helt til jeg datt av lasset. Forhåpentligvis tar jeg deg snart igjen. Har ikke veid meg denne uken, men jeg tror jeg er tilbake der jeg startet, ca 85.

StineH
15-10-10, 16:53
Jay! Lurte på hvor du hadde blitt av "unaturligslank"! Velkommen tilbake! ^^,

unaturligslank
15-10-10, 17:20
Takk takk:):)

Jeg har som sagt hatt en laaaang sprekk. Jeg har vært innom her og lest litt, men ikke skrevet. Har tenkt jeg skulle, men bare utsatt det. Ikke så kult å skrive når man bare har negativt å rapportere:rolleyes:.

Nå er jeg heldigvis klar for å stramme opp på ny. Litt skuffa over meg selv iom at jeg har gått opp det lille jeg gikk ned, men jeg prøver å tenke positivt og er stolt av at jeg ikke har gitt opp.

raindew
15-10-10, 20:11
Takk takk:):)

Jeg har som sagt hatt en laaaang sprekk. Jeg har vært innom her og lest litt, men ikke skrevet. Har tenkt jeg skulle, men bare utsatt det. Ikke så kult å skrive når man bare har negativt å rapportere:rolleyes:.

Nå er jeg heldigvis klar for å stramme opp på ny. Litt skuffa over meg selv iom at jeg har gått opp det lille jeg gikk ned, men jeg prøver å tenke positivt og er stolt av at jeg ikke har gitt opp.

unaturligslank! HALLO! :D Der var du jo :D

Når sprekken er ett faktum, er det vel bare å starte igjen? Se forover? Ikke angre på det man har spist? DU var jo min største motivator, så jeg kan ikke ha noe av at du gir deg altså. Hvis generel lavkarbo passer deg bedre, så følg det :) Du vet selv hva som er best for kroppen din

Godt at du gir lyd fra deg ihvertfall :klem:

Debz
16-10-10, 08:59
Takk så my dere! Jeg er tilbake takk til dere som holder meg gående ;) Og med dette kan jeg oppdatere tikkeren med enda litt til, 79,4 idag! Keep going girls, I'm proud of all of you! Unaturligslank, hang in there, det skal snart gå nedover igjen.. hugs to you all :)

StineH
16-10-10, 09:07
Jeg er bare kjempekjempekjempekjeeempe!!! Fornøyd i dag! Det er ikke offisiell veiedag, såå jeg tror jeg velger å vente med å dele disse godnyhetene med dere helt til onsdag.. Men jeg kan i allefall si det sånn at kroppen min har fått farta opp!! Det er bare en helt fantastisk følelse, og jeg bare elsker lavkarbo på sånne dager som dette!

ltfutt
16-10-10, 10:42
Du kan jo ikke si A uten og si B.... gjør jo oss nyskjerrig jo....

raindew
16-10-10, 10:51
Jeg er bare kjempekjempekjempekjeeempe!!! Fornøyd i dag! Det er ikke offisiell veiedag, såå jeg tror jeg velger å vente med å dele disse godnyhetene med dere helt til onsdag.. Men jeg kan i allefall si det sånn at kroppen min har fått farta opp!! Det er bare en helt fantastisk følelse, og jeg bare elsker lavkarbo på sånne dager som dette!

Så BRA, StineH :D

StineH
16-10-10, 10:56
Jeg sier jo bare A nå, så sier jeg B senere! ^^,
Kanskje jeg får gått ned ENDA mer før den tid... HIhiii!!

Pruttilutt
16-10-10, 11:35
Kanskje det løsner litt her også? NEd 700 gram fra i går, til det berømmelige 95,5, men har vært der før, på 95,7. Tør ikke stole på det ;)

ltfutt
17-10-10, 11:07
Jajajaja... søndag og veiedag igjen :) Ned 1,1 kg den siste uka - det har vært noen gode uker disse siste ukene :) 14,1 kg borte siden 31. juli. Yey :D

Pruttilutt
17-10-10, 11:34
Fytti katta så stolt jeg blir av alle her inne som står på, jobber for målet og får så innmari supre resultater! :D Offesiell veiedag i morgen, er veeeeldig spent, ja... 95,5 i går, 95,0 i dag. Er ingen garanti for at det ikke er 96 i morgen, liksom :P

unaturligslank
18-10-10, 01:09
unaturligslank! HALLO! :D Der var du jo :D

Når sprekken er ett faktum, er det vel bare å starte igjen? Se forover? Ikke angre på det man har spist? DU var jo min største motivator, så jeg kan ikke ha noe av at du gir deg altså. Hvis generel lavkarbo passer deg bedre, så følg det :) Du vet selv hva som er best for kroppen din

Godt at du gir lyd fra deg ihvertfall :klem:

Takk for det. Jeg setter veldig pris på de hyggelige kommentarene jeg får. Føler meg virkelig velkommen tilbake:).

I helgen har jeg ikke vært flink, men i morgen er det veiedag og rutinene kommer forhåpentligvis på plass igjen. Jeg veide meg her en dag og det var ikke så ille som jeg trodde. Skal bli spennende å se hva vekta viser i morgen tidlig på tom mage.

Debz
18-10-10, 07:45
Takk for det. Jeg setter veldig pris på de hyggelige kommentarene jeg får. Føler meg virkelig velkommen tilbake:).

I helgen har jeg ikke vært flink, men i morgen er det veiedag og rutinene kommer forhåpentligvis på plass igjen. Jeg veide meg her en dag og det var ikke så ille som jeg trodde. Skal bli spennende å se hva vekta viser i morgen tidlig på tom mage.

God morgen! Håper virkelig at det viser en fin tall for deg ;) Ha en fin dag alle sammen :)

Pruttilutt
18-10-10, 08:15
Forrige mandag 96,1
Denne mandag: 95,2
Totalt ned 900 gram :)

Endelig løsnet det, igjen!

mallilen
18-10-10, 18:03
Her har det ikke løsnet noe som helst, altså. Først viser vekta godt under 110, og så plutselig er den oppe på 112? Og to dager senere kan den være nede på 108?

Har gått solid igjennom maten, og ikke klart å finne noe som kan ha gjort det der på helt egenhånd *irritert*

Nuvel. Får forholde meg til målene i stedet. -4 cm rundt livet denne uka, +1 på resten *meg ikke skjønne*
Dog er det GODT å endelig få igjen knappene på jaktbuksa uten at de spretter opp igjen så fort jeg bøyer meg. OG jeg har gått inn 6 hakk på beltet siden i vår :D
*se lyst på det*

unaturligslank
18-10-10, 19:27
God morgen! Håper virkelig at det viser en fin tall for deg ;) Ha en fin dag alle sammen :)

Takk for det:) I dag fikk jeg en litt brå start på dagen, så jeg glemte å veie meg. Får registrere vekta i morgen istedet.

Pruttilutt
18-10-10, 19:32
jeg er deppa :(

StineH
18-10-10, 19:40
jeg er deppa :(

Neei søta!! Hvorfor er du nedfor?... *trøstepå*

Pruttilutt
18-10-10, 19:45
Neei søta!! Hvorfor er du nedfor?... *trøstepå*

:( hjemlengsel, mye trøbbel i "heimen" og føler meg så ussel som er så langt unna alt og alle.
Også har jeg rævkjørt økonomien, det er nok det også som tynger ned :( Da hjelper det ikke å ikke kan spise masse god sukker'ish :/

StineH
18-10-10, 19:56
:( hjemlengsel, mye trøbbel i "heimen" og føler meg så ussel som er så langt unna alt og alle.
Også har jeg rævkjørt økonomien, det er nok det også som tynger ned :( Da hjelper det ikke å ikke kan spise masse god sukker'ish :/

Huff.. jeg føler veldig masse med deg! Har selv familie som bor langt vekke, henholdsvis 8 timer med bil og 4 timer med fly..:(
Men du må prøve å tenke positivt lille venn... Det ordner seg som regel til slutt.. og å spise noe sukker'ish gjør ikke ting bedre, hverken for deg eller for de rundt deg...
Vi her inne er her for deg, selv om det er en liten trøst.. Vær sterk, om en liten stund kjennes ting så mye bedre...:love::dulte:

Pruttilutt
18-10-10, 20:00
Tusen takk for gode ord. <3 Er bipolar, men har vært relativt stabil siden juni-juli, altså i hele forløpet med ketolysen. Tror jeg bare er så sippen nå fordi jeg venter menstruasjon any minute now... Tror du det kan ha noe sammenheng med syklusen? Er så mange år siden jeg har hatt menstruasjon regelmessig, så husker så lite om hvordan det var før :rolleyes:
Takk for gode ord, igjen :) Nå blir det jakten på kjærligheten :) Klem :o

StineH
18-10-10, 20:21
Tusen takk for gode ord. <3 Er bipolar, men har vært relativt stabil siden juni-juli, altså i hele forløpet med ketolysen. Tror jeg bare er så sippen nå fordi jeg venter menstruasjon any minute now... Tror du det kan ha noe sammenheng med syklusen? Er så mange år siden jeg har hatt menstruasjon regelmessig, så husker så lite om hvordan det var før :rolleyes:
Takk for gode ord, igjen :) Nå blir det jakten på kjærligheten :) Klem :o

Det er bare hyggelig søta.. Du er i allefall tøff <3
Det tror jeg er meget mulig ja! Jeg pleier å bli sånn noen dager før.. Blir dritsint og kjempelei meg og vil egentlig bare gråte.. Samtidig får jeg KJEMPEEEEEE lyst på ett eller annet.. og kan spise ett helt kjøleskap og fortsatt ha lyst på NOE...
Du får jakte på kjærligheten du, som den selvplageren jeg er, så ligger jeg her å ser episode på episode med cake boss! Tihihi!
STOOOOR klem!!

unaturligslank
19-10-10, 13:36
Jeg glemte å veie meg i dag også!! Nå har jeg både spist og drukket så det er for sent.
Hodet mitt er rett og slett ikke med. Fokus!!

tora trollmor
19-10-10, 21:43
Du får jakte på kjærligheten du, som den selvplageren jeg er, så ligger jeg her å ser episode på episode med cake boss! Tihihi!
STOOOOR klem!! StineH

Cake boss e et utrolig fint program arti å lag sånne kaker, men det friste faktisk ikke å spise de ;)

StineH
20-10-10, 17:33
Ny vekt i dag og vekten fortalte meg at jeg veier 126,6 kg som er AKKURAT -18 siden oppstart 21.Julii... =D
Det er også -2,8 kg siden forrige veiedag!
HURRA!!!

Pruttilutt
20-10-10, 17:55
Ny vekt i dag og vekten fortalte meg at jeg veier 126,6 kg som er AKKURAT -18 siden oppstart 21.Julii... =D
Det er også -2,8 kg siden forrige veiedag!
HURRA!!!

Fytti raketten du er tøff, Stine!!!

Pruttilutt
20-10-10, 17:57
kan forøvrig meddele den herlige forsamling, at undertegnede har isolert seg såpass mye på skolen og lever per tiden på to måltider i døgnet (uten å være kriseliknende sulten), og med dette har kroppen gitt fra seg det jeg antar er litt vann, og jeg falt i dag nede til 94,5 kg, noe som tilsvarer MITT TREDJE DELMÅL! :D
Jeg forventer derimot at vekten de nærmeste dager vil gå litt opp igjen, nå som jeg konsentrerer meg mer om måltidene, da jeg forventer mens rett rundt hjørnet... Men! 94,5!!!!!!!!! Det betyr, uoffisielt, at tickeren ville i dag ha vist et totalt vekttap på 12 måneder 30,7 kg! :D

tora trollmor
20-10-10, 18:28
0,8 kg i dag. Endelig er jeg akkurat 100 kg så jeg gleder med til neste uke da skal jeg ha et tosifret tall:):heia::klem:

StineH
20-10-10, 20:23
0,8 kg i dag. Endelig er jeg akkurat 100 kg så jeg gleder med til neste uke da skal jeg ha et tosifret tall:):heia::klem:

Åhhh!!
Jeg er så misunnelig på dere som er sååå nærme å være tosiffret! Gleder meg helt vanvittig til å å slippe å være hundrognoe!
Bare 26 kg igjen faktisk! Det høres MYE mer overkommelig ut enn 45 kg.. ^^

tora trollmor
20-10-10, 20:32
StineH du ha jo å vært flink da:) tenk på alle de kg du ha gått ned, men det blir din tur te å se tosifra tall snart, å da ska vi hjelpe deg å heia på deg fremover. Jeg er glad for at jeg slev kanskje klarer å se tosifra tall neste uke, men dette er noe vi skal klare sammen. :) Stå på StineH. :klem:

ltfutt
24-10-10, 12:55
Etter en uke med mye stress (lønnsforhandlinger) og mye nøtter, tørkede frukt og rosiner som knask hadde jeg nesten regnet med en stagnasjon. Vekta i dag viste 103,2 - ned 0,5 kg siden forrige søndag. Slett ikke ille. Nå får jeg bruke uka som kommer til å spise riktig, drikke mer vann, og rett og slett finne tilbake til rutinene mine.

mallilen
24-10-10, 13:02
Woho! 107,8 kg idag :D:D Og det med full bråstopp i fordøyelsen og mye vann i skrotten :p

Pruttilutt
24-10-10, 15:09
Flinke, flinke damene! :)
Her ante jeg at det ville bli en stopp med tanke på ekstrem søtsug (av dimensjoner!!) og tante rød... Går litt ned og litt opp, men jeg lærer meg å håndtere det. Dessuten skal jeg hjem en tur snart og da blir det litt mer variert mat (ketolysekokken mamma spiser mer grønnsaker enn jeg) og en del stress (kurs med dysfunksjonell familie) vil nok samle en del vann. De neste ukene blir derfor spennende.
Veiedag i morgen, regner med å være på samme sted som i dag; 95.

Pruttilutt
25-10-10, 08:57
Ned 300.

mallilen
28-10-10, 08:46
Tadumdidum.. Ikke veiedag idag, men jeg følte meg så lett i dag at jeg bare MÅTTE en tur på vekta. -0.8 siden søndag og meeeget fornøyd. :D

Når er det såpass at jeg titt og ofte tar meg selv i å "beundre" meg selv i speilet. Tenker som så at jeg absolutt har potensiale til å bli en "hottie" i stedefor en "nottie" :p
Og nå er det endelig slik at jeg må bøye meg frem for å kunne se navlen min når jeg sitter, i stedetfor at den er langt foran alt annet på overkroppen.

Å kjenne at det mangler litt både her og der i forhold til før er bare deilig, å kjenne at klærne blir løsere og løsere for hver uke.. alt dette gir jo en enorm opptur i humøret, og verden er i ferd med å bli min tumleplass :lol:

Om dette fortsetter, og jeg klarer å holde meg på matta når vi drar til syden i 2 uker, har jeg et visst håp om å nå 2-sifret vekt innen 1.januar. GUD, så godt det skal bli :):):)

Så her sitter jeg, strutter av energi jeg ikke hadde i går, nynner på noen gode gamle Elvis-sanger og føler for å DANSE!!! :D

ltfutt
28-10-10, 10:44
Herlig innlegg Mallilen :)

Oser av positivitet, veldig bra, og flott at det går nedover :)

Jeg ødela glidelåsen på vinterjakka mi i mars, og tenkte at det nå er på tide å få fiksa den, så i går fant jeg fram symaskina til fruen og satte igang. Når jobben endelig var gjort, og jeg tok på meg jakka så tenkte jeg bare WTF... har jeg hatt denne på meg?? Den hang og slang, og var alt annet en fin på meg. Snakk om mye bortkasta arbeid, jeg må jo kjøpe ny jakke jo :D

krlstin
30-10-10, 08:59
Veide meg i går, endeliiiig 70 kg :D 70,1! :D
Har altså gått ned 18,5 kg på 14 uker.. Dette føles fantastisk dere :D

ltfutt
31-10-10, 07:42
Jajajaja :) - 0,7 kg denne uken :)

mallilen
31-10-10, 18:17
Så bra, Futten :)

Her sto vekta idag på det samme som forrige uke. Jeg skjønner at jeg BØR begynne å veie meg på onsdag eller torsdager for å få sånne oppturer som jeg hadde denne uka :p

Uansett var dagens måling intet annet enn helt fantastisk for både meg og gubben.
Siden vi begynte på ketogent i juli har jeg gått ned totalt dette i cm:

Overarm: 3 cm
Bryst: 9 cm
midje: 17!!! cm
Hofter:13 cm
og 0 på lår.

Jeg er seriøst dritfornøyd altså!

at jeg ikke har fått ned noe i lår skyldes nok ene og alene at det høyre låret har vært relativt svakt etter en operasjon i ankelen i januar. Det høyre låret har dermed vært mer enn seks cm tynnere enn det venstre i ganske lang tid. Det venstre begynner nå å nærme seg samme omkrets som det høyre, så jeg regner med en gradvis nedgang på dem begge når det stabiliserer seg. Jeg er også strålende fornøyd med at låret ikke krymper - det tyder jo på at muskelmassen er intakt der, i allefall. For i lårene HAR jeg faktisk muskler, selv om det sitter noe fett på innsiden som skal vekk sånn etterhvert.

Idag har jeg vært litt flink og ryddet og styret ute - fikset noen løse takrenner, flyttet på en del skrot og jobbet meg god og svett. Siden jeg føler meg så fantastisk bra om dagen har jeg nå store planer om å bruke en del av det som er igjen av kvelden tl å prøve på litt klær som har ligget og vært for små i altfor lang tid. Bare meg og speilet, med andre ord. Det er lenge siden vi har vært så gode venner som nå ;)

Pruttilutt
31-10-10, 19:45
Gledelig innlegg her, stolt over alle som er fornøyde med seg selv - og stolt over dem som ikke er like fornøyde - enda. :)

Har vært hjemme i Bodø i fire døgn hvilket betyr: 0 veiing. Mye god lavkarbo mat + en miniatyrsprekk i godterskåla til bruttern.
MEN! Jeg er spent likevel. Stålsetter meg :)

Pruttilutt
01-11-10, 08:34
94,1. 800 gram ned fra forrige mandag som da var 94,9. :) Gikk jo greit å ikke veie seg også...

unaturligslank
01-11-10, 16:27
Tilbake ved start 84,5 kg.

Pruttilutt
01-11-10, 18:19
Endelig er du tilbake! Og svarte ta, nå skal du klare det her! Bruk oss før du sprekker, hør du. Når det går deg i mot, så send en PM om så er! STOLT A DÆ!

unaturligslank
01-11-10, 19:30
Tusen takk for støtten:):) det betyr mye!

ltfutt
07-11-10, 11:07
Ny søndag, ny veiedag, ny god opplevelse. 101,4 - ned 16,4 siden oppstart 31. juli :) Nå er det snart to-sifret :)

Pruttilutt
08-11-10, 10:09
Veiedag: Blæ.
Årsak: Besøk.
Videre plan: Hang in, hang out.
Tanke: Er fortsatt under 95 kg, hvilket må sies å være en seier i seg selv.

mallilen
09-11-10, 00:11
Jeg FATTER IKKE hva som skjer om dagen - ikke gjort noen endringer i maten overhodet, plutselig er det OPP igjen. Ikke bare i kg, men hele ÅTTE cm rundt midjen!?!? Djeeez.

Nå er jeg sur, nå :(

ltfutt
21-11-10, 10:18
2 uker siden siste veiing. Forrige helg ble det ikke veid, men antar at jeg hadde en liten "opptur" da, etter en heller fuktig dag/kveld i Køben med mye godt øl (og det var både mye og veldig godt) og heftige danske smørrebrød.

I dag viste vekta 100,5 - ikke lenge før jeg ser tosifret nå :) :) Ned 0,9 på de siste 2 ukene, etter en helgesprekk. Hadde et lite veddemål med modern, hun påsto at jeg ikke kom meg under 100 før desember, ser ut som om jeg skal klare det :)

En annen positiv opplevelse; var ute å prøvde litt klær i butikker nå i uka. I fjor kjøpte jeg ny vinterjakke, i str 3xl... nå passet jeg tilsvarende jakke i l/xl :) I sommer brukte jeg jeans i str 40", nå passer 34" :)

Oh yeah!!

mallilen
21-11-10, 19:00
Go, Futten! >Tenk så godt med 2-sifret. Jeg er nesten misunnelig, slik jeg gleder meg til å komme dit selv :)

På torsdag sto vekta på 104,1. Altså godt ned. Idag sto den på samme som forrige veiing, hvilket skyldtes en GEDIGEN sprekk igår :oops: Det er den aller første uplanlagte sprekken jeg har hatt. Og hva sprakk jeg på? MELK, faktisk :p
Jeg bare MÅTTE ha melk. Og gurgla nedpå en hel liter med iiiskald, deilig fjøsøl. Herregud, så godt det var!!!
For min del er det jo melka jeg liksom har fryktet, i og med at jeg er en skikkelig kalv. Dette var mitt første inntak av melk siden jeg begynte i juli.
Og det BLIR fler, for fy fader som det var verdt det, selv om vekta gikk opp igjen. Følelsen etterpå tror jeg kan sammenlignes med en narkoman som endelig får heroinet sitt, altså..

Pruttilutt
22-11-10, 11:46
Ned på 93,1 fra stillestående 94-tall siste tre(!!) uker. :)
-18 kg p0å 18 uker, cirka. Det er finfint.

Fjasnissen
22-11-10, 12:18
Hurra for Pruttilutten min... og alle andre. Stå på! :)

Debz
22-11-10, 12:26

Gratulerer så mye :)

Vel folkens...etter mange, mange uker uten noe forum kontakt og etter en 4 ukers besøk fra famile i USA er jeg hverken i ketose eller i noe kjempe form i det hele tatt... Jeg er tilbake på fullt på jobb og det tar sit...(sp? - kanskje 2 tt?)

Jeg har ikke gått opp mer enn 300-400 gram i alle den tid så det er noe, men cm har pøst på...alt er trangt! Jeg skal ikke begynne å klage fra dag 1 - det er mer at jeg ville bare hilse igjen og jeg håper å suge litt optimisme til meg fra dere ;)

Hvis noen har noen gode tips ang hvordan jeg kommer i ketose igjen vil jeg gjerne høre det, jeg har glemt absolute alt og jeg finner ingenting å spise enn bacon og egg....eller ost.

Ellers en STORE TAKK til min lille Pruttilutt...det er dine innleggene som kommer til min mailbox som holdte meg oppe...kjempe klem :klem:

Pruttilutt
22-11-10, 12:56
Dere to, altså ... :rodme:

Debbie, jeg har savnet deg! Masse! I går skrev jeg om deg i dagboka mi, for jeg hadde håpet at du skulle dukke opp igjen. Og jeg vil jo ikke mase... Man lever jo hver sine liv bak disse ketolyseskikkelsene våre, og det er ikke alltid ting er like lett.

Jeg håper, likevel, at du har fått litt motivasjon nå som du kjenner cm kommer tilbake, at du vil ha dem av og at du vil fortsette kampen om bedre liv og helse. Det er jo derfor vi er her, sant? :)

Jeg vet at du klarer komme deg i ketose igjen, og at du finner "guts" til å "jump back on the horse" ;)

Nå vet du i alle fall at jeg er her, og både på epost og privatmail og alt! Vi to, Debbie, vi går hånd i hånd ;)

Fjasnissen
22-11-10, 13:08
Hmmmm... hvis dere går hånd i hånd, så betyr det jo at det er en hånd ledig på hver side. Kan holde litt jeg også ;)

Kom igjen Debz. Dette klarer du. Les boka igjen om nødvendig. Bacon og egg får bli en begynnelse. Lag litt taco kanskje? Grøt? En flott salat med ost og olje? Ketolysepizza? Og om du er sånn bakefantast, så skryter jo alle av hvor gode disse Oopsie-rolls'ene er. Snart er du back on track.

Pruttilutt
22-11-10, 13:11
Ja, og en annen ting som er godt er tacopizza! Mine minipizza, feit som bare det! :) Og smørgrøten til Gerd er bare.... ja, den er på lik linje med mormors...!

Nissemann; klart, vi har alltid en hånd ledig ;)

Fjasnissen
22-11-10, 13:28
*holder lanken til Pruttilutten*

Mulig jeg må prøve denne grøten som du skryter sånn av :)

Debz
22-11-10, 14:26
Takk, dere har fått meg til å smile igjen og det er "half the battle"... lol. Alle de tingene dere foreslå er kjempe godt og de er ting jeg lager til middag (unntatt grøt...det klarer jeg ikke dessverre) Jeg spiser stort sett salat på jobb - det er mest noe fort jeg mangler. Ingen tid å lage frokost så jeg spiser pålegg på jobb...men det er jo fett fritt. På kvelden blir jeg sinnssykt kjesken men jeg vet det er en overgang. Uansett, det er jo lissom ingenting å bare gå ut og ta....sukk. Damn utskeielse!! hehe

ltfutt
29-11-10, 07:57
Nesten en liten nedtur på vekta i går... tendensen holder seg, det går nedover, men jaggu bare såvidt denne gangen. - 0,1 siden forrige søndag...

Pruttilutt
29-11-10, 09:59

Fin tendens her, faktisk. Etter flatfyll, lapskaus og uendelig mange besøk i godterskåla, så er det nedgang fra 93,1 til 92,2.
I går, dehydrert og bakfull, 91,1. Hihi. Det var et deilig syn, men håper det er under bedre omstendigheter neste gang :)

mallilen
05-12-10, 18:46
Veiedag igjen idag, og vekta viser 103,5. Dæven, jeg er fornøyd, altså!!
Har hatt en "skeie-ut-uke" og har virkelig kooooost meg med julerelatert snadder. Gløgg, peppernøtter, risgrøt og tilogmed marsipangris! Likevel har vekta gått ned, hvilket jo tyder på at jeg har vært flink sånn ellers.

I morgen går ferden til (forhåpentligvis) solfylte Fuerteventura for 2 uker. Jeg vet det blir langt mer vrient å holde seg unna såkalt "fy-mat" der nede, men det får så bare være. Motivasjonen for å fortsette den gode trenden jeg har klart å opprettholde til nå siden oppstart er virkelig på topp!
Om jeg ikke veier mer enn 2 kg mer tre dager etter at jeg er hjemme igjen skal jeg virkelig ikke klage, altså. Om jeg klarer å holde meg på nåværende vekt er det intet mindre enn fantastisk.

Det blir mye trening i løpet av denne ferien, noe jeg håper kan bidra til å stramme opp litt her og der. Oj, som jeg gleder meg. Selv med flyskrekk!!! :D

ltfutt
05-12-10, 18:56
3dje uka med relativt stabil vekt nå.... vil jo ned under tresifret, men ser ut som om det lar vente på seg. 100,5 i dag... opp 200g siden forrige søndag.

senorita
05-12-10, 19:43
dæven som dere har gått ned i vekt.. Så motiverende!! :D

Pruttilutt
05-12-10, 22:16
Har vært på sjokkiskjøret hele uka, eksamen på tirsdag, så det blir ikke bedre denne uka heller :P Veiedag i morgen sløyfes!

Pruttilutt
06-12-10, 08:44
Nytt tall: 91,9 :P

ltfutt
07-12-10, 08:19
Kjempebra Pruttilutt :) Jobber hardt for å ta deg igjen... ;)

Skal til syden på fredag - lurer på hvordan lavkarbotilbudet er på supermarkedet ved hotellet vi skal bo på. Har ikke tenkt å la meg lede ut i fristelser nei. Heldigvis en leilighet med kjøkken, så jeg kan lage mat selv, og slipper å gå ut å spise hver gang.

StineH
07-12-10, 20:38
Nytt tall: 91,9 :P

Du è så flink min kjææære Pruttilutt! Heltinnen miiin!!:love:

ltfutt
19-12-10, 12:08
Woohooooo!!!
*danse gledesdans*

Etter en herlig uke på Gran Canaria med div. utskeielser som kanariske poteter med mojo-saus, masse deilig mat med chips, ris, herlige sauser osv. tenkte jeg at dette må da gjøre utslag på vekta... og i negativ retning.

Var derfor spent når jeg gikk på vekta i dag, og ble hoppende glad når jeg så den viste 99,5!! Under 100 !! For første gang på minst 14 år tenker jeg :D :D

Pruttilutt
19-12-10, 13:59
Er på GC nå, og jeg har ikke funnet noe som er tilnærmet lavkarbo, så her går det i kvalme, svimmelhet, hete og sukkerkicks. Tipper jeg ikke skal veie meg før 1. nyttårsdag, altså!

ltfutt
19-12-10, 18:47
Hvor på øya er du da??

Mye lavkarbo - men du må nok kjøpe og lage selv ;)

Spise ute er vrient om du skal holde deg til lavkarbo ja... Vi var i Puerto Rico en uke, varmt og godt var det, mye gåing opp og ned bakker :)

Pruttilutt
20-12-10, 12:53
Er i Puerto Rico selv :) Bor oppi fjellskråningen på Rocamar. Har på en måte tatt litt ferie, av mange grunner. Blir på'an igjen på torsdag, kan jeg forsikre om. Ser fram til sukkerabstinenser på julaften, men det får være lærepengen.
Kan skrive litt mer om hvorfor jeg har tatt helt av på karboen når jeg er kommet hjem - har et prosjekt på gang :)

I dag plasker det virkelig ned, så det spilles kort innomhus. Senere blir det britisk spa, og i morgen er det marked. :)

Fluffy79
20-12-10, 22:13
Hallo! Har ikke sett denne tråden før jeg. Men så har jeg ikke vært så veldig aktiv heller da.

Jeg startet 26. Juli med en startvekt på hele 114,4 kg...:o
Gikk ned 5,5 kg første uka.
veiedag mandag.
mandag 20.12 sier vekta 80.5 kg :D
Så har til nå gått ned 34 kg. Dette går virkelig unna. Jeg hadde ikke ventet at det skulle gå så fort. Men det går jo ikke like fort lenger selvsagt, men går hvertfall nedover.
Er jo så mange fine oppskrifter her inne, så det er mye godt og kose seg med.
Mitt mål er 70 kg.

tora trollmor
20-12-10, 22:24
Hallo! Har ikke sett denne tråden før jeg. Men så har jeg ikke vært så veldig aktiv heller da.

veiedag mandag.
Så har til nå gått ned 34 kg. Dette går virkelig unna. Jeg hadde ikke ventet at det skulle gå så fort. Men det går jo ikke like fort lenger selvsagt, men går hvertfall nedover.
Mitt mål er 70 kg.

For et resultat da ,Gratulere med stor nedgang. Hva spiser å drikker du da:) jeg bare spørr. Men utrrolig flink har du vært da:) Hurra

Fluffy79
20-12-10, 22:50
For et resultat da ,Gratulere med stor nedgang. Hva spiser å drikker du da:) jeg bare spørr. Men utrrolig flink har du vært da:) Hurra

Takk takk! Jobber på en kafe og får mange kommentarer fra folk som nesten ikke kjenner meg igjen lenger. Veldig moro og motiverende da!
Spiser og koser meg med mye godt jeg.
En vanlig dag kan feks se slik ut: frokost: 2 av nannas supergode knekkebrød med smør eller majones noe kjøttpålegg eller ost.Spiser 3 innimellom om jeg er veldig sulten.
Lunsj: salat med kylling, bacon, egg. pesto og rømmedressing..har stort utvalg på jobben så er heldig sånn..
Middag: Noe kylling eller annen kjøtt eller fisk. med brokkoli/blomkålmos eller "jukseris".
På kvelden hender det jeg spiser litt baconsvor, eller et knekkebrød igjen..
Spiser veldig variert synes jeg og går aldri sulten. Trener en del oxo da. Sykler en time foran tv ca 4 ganger i uka og rocker med rockering:D
Trener sirkeltrening et par ganger i uka oxo.
Drikker stort sett vann, men kunne nok drukket mer av det.
Pepsi max eller grans julebrus uten sukker i helga :D

tora trollmor
20-12-10, 23:04
Takk takk! Jobber på en kafe og får mange kommentarer fra folk som nesten ikke kjenner meg igjen lenger. Veldig moro og motiverende da!
Spiser og koser meg med mye godt jeg.
En vanlig dag kan feks se slik ut: frokost: 2 av nannas supergode knekkebrød med smør eller majones noe kjøttpålegg eller ost.Spiser 3 innimellom om jeg er veldig sulten.
Lunsj: salat med kylling, bacon, egg. pesto og rømmedressing..har stort utvalg på jobben så er heldig sånn..
Middag: Noe kylling eller annen kjøtt eller fisk. med brokkoli/blomkålmos eller "jukseris".
På kvelden hender det jeg spiser litt baconsvor, eller et knekkebrød igjen..
Spiser veldig variert synes jeg og går aldri sulten. Trener en del oxo da. Sykler en time foran tv ca 4 ganger i uka og rocker med rockering:D
Trener sirkeltrening et par ganger i uka oxo.
Drikker stort sett vann, men kunne nok drukket mer av det.
Pepsi max eller grans julebrus uten sukker i helga :D

:klem: for godt resultat da, Bøyer meg i støvet for den vektnedgangen du har hatt ja. Stå på videre så er du snart i mål du :):)

Jarrasann
20-12-10, 23:12

veiedag mandag.
Mitt mål er 70 kg.

Mein got!

Gratulerer!

ltfutt
21-12-10, 08:07
Er i Puerto Rico selv :) Bor oppi fjellskråningen på Rocamar. Har på en måte tatt litt ferie, av mange grunner. Blir på'an igjen på torsdag, kan jeg forsikre om. Ser fram til sukkerabstinenser på julaften, men det får være lærepengen.
Kan skrive litt mer om hvorfor jeg har tatt helt av på karboen når jeg er kommet hjem - har et prosjekt på gang :)

I dag plasker det virkelig ned, så det spilles kort innomhus. Senere blir det britisk spa, og i morgen er det marked. :)

Du MÅ bare prøve restauranten Balcon Canari nede på shoppingsenteret. Fantastisk mat, kjempegod service, og en aldeles nydelig rødvin, Bermejo Lanzarote. Anbefales på det varmeste. Kyllingen i karrisaus var bare superb!!

Vi bodde helt på toppen - Balcon del Mar, så det var litt trasking for å komme både opp og ned :)

mallilen
21-12-10, 14:42
JEg håper dere andre som har vært i syden har hatt det like herlig som meg, altså!
Kom hjem i går kveld etter 14 deilige dager.

Jeg hadde nok klart å styre unna det meste av karboskit hadde det ikke vært for at gubben SKULLE ha både det ene og det andre. Så vi har spist både pizza, pommesfrites, kaker, boller (herregud for noen bakerier de har der nede), brød og alt annet slikt. Og såklart potetgull og sjokolade...

Selv om det høres mye ut, så bekrefter kontoen og pengeforbruket at vi har brukt mindre enn halvparten av hva vi brukte på den samme turen i fjor. Og søppelbøttene på rommet talte også sitt klare språk, da de ikke var fulle av sjokoladepapir til enhver tid. Nesten, i allefall, for på SPAR har de et helsikes utvalg av sukkerfri sjokolade, turròn, trøffel og julegodt. Det ble handlet stort siste turen dit, altså, så det er med drøssevis av julegodis hjem!

Stort sett har vi laget maten selv hver dag, og ikke spist så mye ute. Jeg har ikke drukket så mye alkohol, da jeg ble sinnssykt fyllesjuk der i fjor, og har stort sett ligget unna alkohol siden. Men ei flaske Baileys gikk det med i kaffen, og ei lita flaske Honeyrum (gud så godt det er med slik rom!!).

Frokostene har stort sett bestått av egg, grønnsaker og sprøstekt chorizo eller hakket serranoskinke, samt bønner i tomatsaus og en og annen brødskive. Lunsjene har bestått av fingermat i form av chorizopølse, ostebiter, serranoskinke, agurk, melon, paprika og såklart mojosaus og aioli. Og brød.

Potetgull har det gått med en del av, Lay's potetgull med tomat og hvitløk er vel det eneste potetgullet jeg synes er virkelig GODT, og det var derfor vrient nok å la være når gubben åpnet en pose.

Da vi skulle på vekta i går kveld etter å ha kommet hjem, gruet jeg meg helt sykt. Jeg var sikker på at jeg hadde gått opp minst åtte kg, og STOR ble min glede da den ikke ga meg mer enn +2,3 kg siden før vi dro!
Og jeg vedder på at 3 kg av det er vann!!! :D:D

Nå er det bare å komme inn i normalt gjenge igjen, og etter en tre dagers tid på lavkarbomat igjen, tenker jeg at jeg skal være meget så fornøyd altså :)

Gubben, derimot, som har drukket øl hver dag, og gomlet langt mer sukkerholdig godis enn meg (jeg eter imodium for harde livet når vi skal noe sted, fordi panikkangsten utløser stressdiarre, og da er maltitolen en fin pådriver for normal avføring. Ond sirkel, men pyttsann..), men likevel har vært forsiktig med brød - han har gått opp 9,4 kg!!! :shock:
Og det enda han har trimmet hver eneste bidige dag, mens jeg har ligget strekk ut med ei bok eller med tv siden skulderen slo seg vrang første uka, og neste uka kom en kraftig forkjølelse.

Likevel er han fornøyd, ettersom erfaringen tilsier at minst 5 kg av det er vann... :)

Pruttilutt
22-12-10, 02:16
Sukk - høres ut som jeg og gubben din har tilnærmet like fristelser. Sitter og venter på at bussen skal komme, kan ikke vente til jeg kommer hjem.
Har spist så mye PISS at det halve hadde (som nevnt tidligere) vært nok, altså. Skjelver i leggene til enhver tid, regner med det er sukkersjokk i musklene (det er nok pga. varmen, men mentalt sett er det greit å skylde på sukkeret, sant?). Vi har hatt en fantastisk ferie med varierende vær og stabil temperatur, mye god drikke og festlige kvelder ute på byen (å herregud, forøvrig koster angrepille 18 Euro og en helsesjekk). Herrgeud, hadde det ikke vært for at jeg er halvfull, overtrøtt og veldig svett, så skulle jeg fortalt dere alle så mye meget rart. Får ta det igjen når jeg er hjemme. Nå jarver de andre pannekaker med jordbær, og alt jeg tenker på er hva jeg skal spise i morgen. Ser for meg en SVÆR omelett med most fetaost, bacon og sjampinjång (jada, jeg har tilgode å lære meg hvordan det skrives). Og fløte. Herregud som jeg savner FLØTE og RØMME og MAJONES! Og joda, alt jeg har tenkt jeg skulle spise i "friuka" har jeg spist, foruten de helsikkes sjokoladebollene som har fristet meg i ukesvis i Tromsø, og ingenting kan sammenliknes med hvordan det engang var. Til og med når jeg har spist så mye at jeg ville trilles ut av enhver restaurant, så kan det ikke sammenliknes med metthetsfølelsen man har når man spiser en god ketolysemiddag. Sorry to say! - men i alle fall er det en gullerot å holde fast ved, se fram til og glede seg til.
Angrer foreløpig ikke på noe jeg har spist (eller gjort), det er i det minste godt å bli kjent med kroppen sin igjen. Karbohydrater er farlige. Jeg har vært som en piraja. Jeg er som en piraja, men nå vil jeg ha Sandra-mat igjen. Rene skjære blogginnlegget dette, men dere er det eneste fora jeg kan lufte tanker og følelser overfor akkurat nå da reisefølget består av en bulimiker som ikke forstår noenting. Da blir det innesperrede tanker og meninger. Nei, nå steker mamma bacon, så da blir det kvelds. Forhåpentligvis er jeg hjemme om snart 14 timer. Lang reise, men akk så gøy det har vært. Og kjære vene, du som enda leser; Puerto Rico er en fantastisk plass med fantastiske mennesker. Buenos nachos. (Noches for de som ikke tar spøken min). :) STINEH: jeg trenger oppmuntring.

mallilen
22-12-10, 10:47
Kjenner igjen den derre skjelvinga, pruttilutten. For ikke å snakke om den uroen man får i kroppen. Det går klart utover humøret, og jeg er helt klart ikke i normalt gjenge igjen. Skikkelig morrasgretten idag.. :eek:

Og så får man liksom den baksmellen man har levd med så lenge og ikke merket var der før man begynte med skikkelig riktig kost: Hunger. Skikkelig hunger. Og da helst etter noe karbohydratrikt. Igår kveld satt jeg omtrent og freste fordi jeg hadde så sykt lyst på en diger hamburger med mykt brød og enorme mengder dressing. Og det var ca ti minutter etter middag! :o

Gubben gruet seg skikkelig for å ra på jobb idag. Han er pakeringsvakt, og det innebærer ganske mye gåing. I denne kulda (-32!!!) kryper de få karbene man har i seg ut fortere enn man rekker å si "brødskive". Og kroppen og hjernen påstår nesten at man holder på å daue fordi den ikke har fått ei brødskive. Eller sjokolade. Eller noe annet skit.

Jeg merker GODT at søthungeren er tilstede. Sjokoladen (sukkerfri) i skapet frister ikke på grunn av magetrøbbelet som følger, men den anthon berg-marsipanen som ligger i skapet som skal bli julegave får meg nesten til å gå i vranglås. For ikke å snakke om posen med bamsemums. Som forøvrig ble tømt i fellesskap i natt i et anfall av søvngjengeri og karbogalskap. Så den derre optimalveiinga mi blir nok utsatt en dag til. Pokker også!

Pruttilutt
22-12-10, 17:17
Ulvehunger, vik fra meg! Fra nå av er der stopp. Vekten ropte på meg når jeg kom hjem for en time siden, men jeg ønsker meg ikke så vondt i jula ;)

ltfutt
24-12-10, 10:57
Vekta viste 99 blank på morran i dag. Blir spennanes å se ka den vise på morran 3. juledag. Ska ikke veie mæ før da... trur æ :)

Pruttilutt
24-12-10, 14:28
Så kjempebra! Råbra julegave til deg selv, altså ;)
Her var det oppgang på 6 kg på ei snau uke, men er tilbake på scratch. 600 gram ned fra i går, så rette vegen ;)
God jul alle mine søte venner her inne <3

mallilen
26-12-10, 00:37
God overstått jul, dere :)

Her har det gått i tradisjonell julemat og desserter og godis som vanlig, kanskje bare ikke fullt så mye av dessert og godis som tidligere. Vært på vekta hver dag, og selv om klær har vært på har den vist stadig mindre tall selv om det ikke er så mye for hver gang.

Nå er heldigvis ALT av sukkerholdig godteri og snop spist opp. Det eneste som mangler er potetgullet som fikk bli med hjem fra ferie. Jeg tror jeg donerer bort et par poser, samt sender med gubben resten når han skal avgårde og være sosial i morgen. Onsdag kveld gikk jeg på en helsikes karbocraving-smell og kastet meg over både sjokolade, potetgull, marsipan og kake :oops:
Heldigvis tror jeg skrotten fikk megasjokk, og skjønte ikke hva som skjedde. Eller så lot den som :D

Igår ble det litt pynting av seg sjøl til julaften, og tok på meg ei klokke jeg aldri har fått rundt håndleddet før. WIN!

Er foreløpig ganske så fornøyd med at jeg har gått ned nesten 20 kg i 2010, og at jeg bare har igjen usle 2 kg før jeg "bare" er overvektig. Klarer jeg 15 til i løpet av våren er målet nådd :):)

Pruttilutt
26-12-10, 02:59
Jenter, uansett om vi faller, hopper eller ramler nedi karboskåla i jula, så må vi reise oss igjen og riste det av oss; både den dårlige samvittigheten og vannkiloene - for det klarer vi! :D

Jeg fikk på meg mormors første diamantring i går, og det var nå den beste julegaven ;)

ltfutt
27-12-10, 10:26
Opp 600 gram fra julaften til i dag :)

Pruttilutt
27-12-10, 17:38
6600 gram fra 15.des til i dag. Hurra.

ltfutt
28-12-10, 10:13
Forsvinner fort igjen Pruttilutt :) Bare man får spist opp all denne julematen ;)

Pruttilutt
28-12-10, 21:32
Ja, ei på jobb sa til meg at karbo tar til seg like mye vann som salt gjør, og på så kort tid er det umulig ren FETT-vektøkning, men trolig mest vann.
Ketosestart mandag! Nytt år med mange fettkilder til ;)

Har du det ellers fint i romjulen?:o

Carisma
29-12-10, 12:47
karbo tar til seg like mye vann som salt gjør,
1g karbohydrat binder 2,7g vann, mao nesten 3 ganger sin egen vekt.

Pruttilutt
30-12-10, 15:33
Ja, så da kan jeg tolke det dithen at nå som jeg atter en gang med iherdig forsøk på ketolyse denne uken og kanskje får det til; så renner det av igjen?

I går var det... *tenke* 96,6 eller 96,3. Minstenotering 91,0... :/

ltfutt
01-01-11, 01:31
Da står det 2011 på kalenderen, godt nytt år til alle her inne på forumet :)

En jul med lite lavkarbo - men ikke mer enn ett godt kg oppgang - er nå over, og fra og med i dag er det full kons på ketolyse igjen. Har opplevd det du beskrev fra syden Pruttilutt, og det var ikke kjekt i det hele.
Men fy så godt det var med krumkaker :)

Vekta viste altså 100,2 i dagtidlig - opp 1,2 fra julaften. Ikke så gale... trur æ.

langaard
01-01-11, 09:45
Da står det 2011 på kalenderen, godt nytt år til alle her inne på forumet :)

En jul med lite lavkarbo - men ikke mer enn ett godt kg oppgang - er nå over, og fra og med i dag er det full kons på ketolyse igjen. Har opplevd det du beskrev fra syden Pruttilutt, og det var ikke kjekt i det hele.
Men fy så godt det var med krumkaker :)

Vekta viste altså 100,2 i dagtidlig - opp 1,2 fra julaften. Ikke så gale... trur æ.
Krumkaker ja:eek: Men nå er boksen tom:D

mallilen
06-01-11, 10:27
Halvannen kg igjen, så er jeg "bare" overvektig.. Tamdidumdidaaaa. Og det på SÅ mye god mat :p

ltfutt
06-01-11, 17:26
Da var resultatet etter julefeiringa borte... pluss litt til. 98,7 i dag tidlig, ned fra 101,2 på søndag :) :D

tora trollmor
06-01-11, 17:47
Da var resultatet etter julefeiringa borte... pluss litt til. 98,7 i dag tidlig, ned fra 101,2 på søndag :) :D
Flink du e :)

ltfutt
09-01-11, 10:59
Søndag og ny "offisiell" veiedag. 98,1 viste den i dag :) Hurra!!

Begynte med bukser med 40" livvidde, de siste jeg kjøpte var 34" - og nå begynner jaggu meg de og å bli litt vide i livet. Hmm... og jeg som handla inn 3 par nye bukser før jeg begynte på kur... snakk om bortkasta penger... :D :D

http://img.photobucket.com/albums/v239/LtFutt/010710.jpg Tatt sommeren 2010.

http://img.photobucket.com/albums/v239/LtFutt/090111.jpg I dag 9. januar.

Carisma
09-01-11, 17:51
og jeg som handla inn 3 par nye bukser før jeg begynte på kur... snakk om bortkasta penger... :D :D
Selg de til noen på Grete Roede kurs! :lol:

ltfutt
09-01-11, 18:54
Hehehe :) kanskje jeg skulle prøve det ja :)

mallilen
15-01-11, 22:38
Åååh, dummedumme kroppen :(
Har jo vært flink siden jula var over, holdt meg til mine 15 usle g karbo om dagen, og fargen på urinen sier jeg er i ketose. Ånden også, for den del :S

Jeg spiser god mat, men jeg blir for pokker ikke METT??
Går og er sulten så å si konstant, og aller verst er det om kvelden.
Jeg spiser en god porsjon til hvert måltid, og noe grønt blir det alltid med maten.
Ti minutter etter at jeg har spist opp? Sulten igjen :(

ltfutt
16-01-11, 08:32
Status Quo denne uken... men så lenge det ikke går opp må man vel være fornøyd :)

StineH
19-01-11, 17:39
Ned 1,9 kg denne uken! :D

Pruttilutt
19-01-11, 19:31
Du er så tøff! Og flink! Jig beundrir dig! Neste fredag henter jeg vekta!

ltfutt
22-01-11, 11:02
Ny milepæl!!

-20 kg totalt :D :D

Det er helt sykt... har nesten ikke ord. Herlig er det iallefall !!

Megvel
26-01-11, 21:24
Dere er aldeles utrolig flinke :D:D
:heia:

tora trollmor
26-01-11, 21:47
ned 1,8 kg i dag :)

ltfutt
30-01-11, 08:57
"Bare" 0,2 denne uka... Men ned er ned :)

tora trollmor
30-01-11, 18:43
Ønsker alle en fin søandags kveld :)

Pruttilutt
01-02-11, 12:27
Så var tiden kommet, for å starte på ny frisk. Håper det er greit at jeg fortsetter følge denne gruppa.

Jeg veide meg fredag da jeg var i Bodø en svipptur. Ble heldigvis positivt overrasket, selv om det ikke var minstenotering. Vekta viste 92,9 på kvelden etter matinntak og full påkledning.
Dog, helga har gått med på heavy nedpakking av karbo, for å si det slikt. Kjærlighet er ikke lett, skal jeg si dere! Både til menn og sukker. Vet ikke hva som er verst, faktisk!

Uansett. I morgen blir det ny offisiell veiedag, og jeg vil lage en ny ticker for å måle meg ned til minstenoteringen som var 15.12. (herregud) på 91,0 kg. Det burde ikke ta så lang tid. Det handler vel igrunn mest om å takle hverdagens mas og utfordringer. Jeg må finne tilbake til den Pruttilutten som var månedene før jul. Kanskje det er en idé å lese gjennom denne tråden for å se hva jeg selv har skrevet, finne tilbake til den samme "ånden".

Det jeg gleder meg mest til er å få blanke tenner igjen. Etter ett måltid med karbo, så er jo tennene hårete etter 30 minutter! ÆÆÆSJ! ;)

Bloggen har også vært lagt død den siste måneden, i og med at jeg ikke har kunnet bidratt med så mye annet enn negativitet. Og det er for dumt å blogge "drit og dra" hver dag :rolleyes:

Jeg har forøvrig ei KILLER oppskrift på hjemmelaga biff stroganoff. Følg med!

Fjasnissen
01-02-11, 12:37
Welcome back to the game, babe ;)

Pruttilutt
01-02-11, 13:00
Welcome back to the game, babe ;)

Takk! ;) Denne gangen blir det bra!

mallilen
01-02-11, 16:50
Velkommen tilbake, pruttilutten. Stå på!

Her er jeg bare biiiittelitt unna å være under 100 nå. ÅH, som jeg gleder meg :D

Har pakket vekk for store klær, og det ble gjort med ganske blandede følelser. De tre jeansene jeg pakket vekk er de seriøst beste jeans jeg noengnag har hatt. Passe stretch, passe livhøyde og FLARE i beina. Det er jo umulig å finne til vettug pris :p
Nuvel. To av dem har jeg tenkt å gi bort, den siste skal jeg lage meg slaskeshorts av. Tenkte jeg, i allefall :p

Har også kastet et lass med digre truser, og donert bort flere bh'er. Skapet er fremdeles ganske fullt, men jeg har på følelsen at det kommer til å være ganske så tomt til sommeren :eek: Den tid, den sorg. Eller glede :D

Pruttilutt
01-02-11, 17:56
Jeg har donert bort en rekke klær til en venninne som har gått opp like mye som jeg har gått ned. Det er greit for meg å se at klærne går til et godt formål, for jaggu trenger hu klær. Også blir hu glad for det, for jeg har jo bare fine klær ;)
Målet er å aldri måtte be om å få de tilbake :D

ltfutt
03-02-11, 12:16
Flott at du starter på igjen Pruttilutt. Har savna deg her i tråden :)

mallilen
03-02-11, 15:13
Hihi, jeg ble litt overbevist av nett-salg, så endte med å bestille meg litt klær på formiddagen idag. Og måtte hele tiden ta meg i å bestille klær i MINDRE str enn jeg har vært vant til. Må si det er rart å skulle endre tankegangen over til str 42 når man har vært vant til 48 SÅ lenge, altså..

Både hofter, skuldre, pupper, mage, lår og bollemus er blitt såpass mye mindre at jeg likegreit bestilte meg et fullt belønningsantrekk, med undertøy og det hele. Så om noe er i minste laget gjør det ingen verdens ting; det får bare ligge der i skapet til det passer ;) Og, om det skulle være i største laget, skal jeg for første gang noensinne benytte meg av angreretten og returnere :p

ltfutt
05-02-11, 08:56
Nytt "lavmål" i dag, nå har det blitt 21,5 kg mindre av meg siden 31. juli :) Og det mangler ikke på positive kommentarer :)
Ned 1,2 denne uken :)

mallilen
07-02-11, 08:27
*klappe på futten*

FLINK!

Åh, nå er jeg bare en drøy kg unna å kalle meg "tjukk" i stedetfor"feit" :p *gledeseg*

Fremdeles ikke under tresifret, but who the hell cares, lissom?? Titter jo i speilet og er fælt så fornøyd der (hihi), så dagjør det liksom ikke så mye at vekta ikke følgerhelt med.

Og så unnet jeg meg selv min første utskeielse igår: En bit sjokoladekake. Var på styremøte, nemlig, og kaker er jo standard på sånt. Vurderte leeenge for/imot og kom til at den vesle betan der ikke kan ødelegge FOR mye. Spiste den opp med goooood samvittighet, og hadde snodig nok ikke lyst på mer etter kort tid. Men sukkersjokk fikk jeg, såklart :roll:

Og gikk til angrep på gulosten da jeg kom meg hjem igjen :p Mer fornuftig mat, det ;)

Sunroad78
16-02-11, 17:42
November 2010 var min siste oppdatering og då hadde eg gått ned 17 kg sidan juli 2010. Frå november og fram til no har eg hatt det personleg rimeleg tøft, men no er ting på vei tilbake til det normale igjen :) Også kosthaldsmessig :)

Steig på vekta på måndag og den viste 101,7 kg (opp 4,7 kg på 3 mnd). Tjuvtitta i dag og hadde gått ned 600 gram på 3 daga (veit det er vatn som har slept, men for ein boost da :D). Sticks vise også at eg er i ketose, noko som ikkje var planlagt sidan eg ligg på maks 50 gram kh pr dag, i motsetning til ketolyse og 15 gr kh hausten 2010 :).

Måledag blir måndag og gledar meg allreie til å stige på vekta om 5 dagar :)

tora trollmor
16-02-11, 21:02
November 2010 var min siste oppdatering og då hadde eg gått ned 17 kg sidan juli 2010. Frå november og fram til no har eg hatt det personleg rimeleg tøft, men no er ting på vei tilbake til det normale igjen :) Også kosthaldsmessig :)

Steig på vekta på måndag og den viste 101,7 kg (opp 4,7 kg på 3 mnd). Tjuvtitta i dag og hadde gått ned 600 gram på 3 daga (veit det er vatn som har slept, men for ein boost da :D). Sticks vise også at eg er i ketose, noko som ikkje var planlagt sidan eg ligg på maks 50 gram kh pr dag, i motsetning til ketolyse og 15 gr kh hausten 2010 :).

Måledag blir måndag og gledar meg allreie til å stige på vekta om 5 dagar :)
VELKOMMEN TILBAKE :klem:

Sunroad78
16-02-11, 21:21
Tusen takk Tora :)

Pruttilutt
24-02-11, 07:27
Veiedag neste mandag =)

mallilen
24-02-11, 11:47
Jeg har oppdaget at jeg er selvsaboterende :( Kommer nok aldri til å komme ned på 2-sifret, altså. Dessuten hopper jeg opp og ned mellom 1-3 kg fra dag til dag. Mandag veide jeg 5 kg mer enn jeg gjorde på fredag, mens på tirsdag veide jeg 1 kg mindre enn på fredag. Idag veier jeg 2 kg mer enn i går. Er detmulig???? :mad:

(og nei, jeg stresser nok ikke. Menjeg synes det er spennende å gå innom vekta om morran, sånn bare for å se ;))

Sunroad78
24-02-11, 11:55
Steig på vekta i dag. Har hatt mensen og er heldigvis ferdig med den for februar. Vekta viste 100,9 kg og det er minus 800 gram sidan forrige gong eg målte meg (inkl. ei mensperiode). Er fornøgd med nedgongen :D Sidan eg no fokuserar på ei livsstilsendring og ikkje ein slankekur, så kjem eg ikkje til å stige på vekta i tide og utide. Eg skal prøve å ikkje fokusere så mykje på den og det kan gå veker mellom kvar gong eg oppdaterar statusen angåande vekta. Eg vil sjølvsagt vere på forumet (trenger motivasjon, tips og råd), men skal eksperimentere meir på kor mykje kh kroppen min taklar før vektoppgang. Foreløpig ligg eg i underkant av 50 gr kh og er i ketose :)

Fjasnissen
24-02-11, 11:56
Mallilen.... Tror den vekta der ikke er helt pålitelig... og du har uansett ikke gått opp 5 kilo fett fra fredag til mandag. Det er ikke fysisk mulig ;)

mallilen
25-02-11, 14:55
Mallilen.... Tror den vekta der ikke er helt pålitelig... og du har uansett ikke gått opp 5 kilo fett fra fredag til mandag. Det er ikke fysisk mulig ;)

Får samme resultat på den andre vekta (men den viser 100g mer jevnt over), så den er nok pålitelig. Mistenker at det plutselig hoper seg opp vanvittige mengder vann, som plutselig skal ut, og så hoper det seg opp igjen.
Merker det også på klærne,spesielt BH'n, der puppene enten velter utafor som overmoden bolledeig, eller plutselig har altfor god plass ;)

Vanvittig frustrerende, altså. Lurer på om ikke skrotten har fått slankepanikk og lurer på om jeg seriøst mener den skal krympe ennå mer :p

Prøve være littebitt flinkere på kalori-regne-fronten, for den har jeg vitterlig ikke brydd meg så voldsomt om.

Et eksempel på hva jeg spiser en heltvanlig dag:

Lunsj: 2 oopsier, 5-6 skiver skinke, et lass gulost, eggerøre (ca ett egg), litt paprika og agurk, og inn i mikroen.

Middag: 1 stor kyllingfilet, 2-3 store buketter broccoli, 3-4 cmtykke squashskiver, 4-5 friske sjampinjonger, en GOD skvett fløte eller CF og aioli ved siden av.

Til en evt kvelds blir det stort sett resten av middagen, siden jeg sjelden orker spise opp. Om gubben har gomlet i seg restene mine (den sniken), tar jeg en 3-4 skiver skinke på en tallerken, dekker med gulost, litt krydder og hiver i mikroen før jeg spiser det med aioli og et par skiver agurk.

Hmm. Blir kanskje helt vanvittig med kalorier dette her? *lykkelig uvitende*

ltfutt
01-03-11, 08:10
Stillstand...

Nå har jeg opplevd stillstand i et par uker... vekta har ikke rørt seg. Jeg er i ketose, spiser/drikker ikkenoe anderledes eller mer enn før, men har altså stoppet opp litt. Den eneste forskjellen er at jeg har begynt å trene vekter igjen. Har vært å trent 5 ganger i løpet av disse 2 ukene.

Kjedelig, men jeg har vært heldig så langt og unngått slike platå. Jaja, er vel bare til å smøre seg med litt mer tålmodighet og holde ut. Løsner vel etter en stund.

Sunroad78
01-03-11, 14:19
Ser ovanfor her at eg ikkje skulle stige så masse på vekta :o Det går dårlig gitt :p Steig på vekta i dag også og er no 100,1 kg, ned 800 gram sidan 24. februar, fattige 200 gram frå tosifra. I løpet av veka/neste veke er eg nok tosifra og det kjennes bra ut :D

Stressar ikkje med vekta, men må liksom stige på den berre for å sjekke om eg har gått ned nokon gram til ;)

Sunroad78
04-03-11, 12:00
Hoppa på vekta i dag også gitt :p 99,8 kg og har då gått ned 300 gram sidan tysdag :D Går ikkje inn i cm, men det er sikkert fordi eg ikkje trenar så mykje. Målet er eigentleg å starte med Jillian igjen, men har ikkje klart å finne motivasjonen endå. Eit par kg til ned, så SKAL eg starte :p

mallilen
04-03-11, 18:27
Herlig, Sunroad! Jeg vil også under 3-sifret.NÅÅÅ!

Igår: 100,1 kg. Idag: 102,3!!!!! *grrrrknurrfaensf****hel****møkk*

*freeees*

ltfutt
09-03-11, 10:48
Lenge siden siste update... har slitt med å gå ned en stund, men nå har det løsnet igjen :) 0,5 ned siste uke :)

Pruttilutt
09-03-11, 14:09
Lenge siden siste update... har slitt med å gå ned en stund, men nå har det løsnet igjen :) 0,5 ned siste uke :)

Endelig har jeg fått oppdatert tickeren jeg også, skarve 200 gram ned. Dog, det har vært mye oppgang også. Spiser som en tulling for tiden. Alt bakker imot.

Nytter vel kanskje ikke når man faller for fristelsen grov baguette med kylling og bacon fra Knoll og Tott... :rolleyes:

ltfutt
10-03-11, 12:42
Ikke alt er like enkelt - av og til føler man at det er motbakker uansett hvor man snur seg. Da må man ta med seg det positive man kan, 200 gram ned på vekta er et skritt i riktig retning det :) Om ikke annet så blir det litt lettere å gå oppover motbakkene.

ltfutt
12-03-11, 10:03
Nå går det nedover gitt :) - 1 kg siden forrige helg, snart er det mindre enn 10 kg til første mål :D

mallilen
18-03-11, 18:20
WOHOOOOOOOOO! :wav:

Første gang under 3-sifret idag!!! *danse gledesdans*

Går sikkert oppigjen, slik som det går opp og ned for tiden, mendahar jeg i det minsteVÆRT DER!!!:D:D:D:D:D:D:D

ltfutt
21-03-11, 08:07
Hipp hipp!! Gratulerer Mallilen!!

Pruttilutt
21-03-11, 18:02
I morgen blir det! Altså! Har fått ei oppskrift på lavkarbo brød, står straks i ovnen. Full av ost og solsikkekjerner, så blir spennende.
Aner ikke hva vekta sier, sikkert 92,5. Vært på trening i dag! HOAH!

ltfutt
11-04-11, 07:48
Det går opp og ned her i verden. Har vært litt slapp med lavkarboen over en tid nå, spist litt for mye av ting jeg ikke burde, og har dermed gått opp et par kilo. Men, i går var en god dag kjente jeg på kroppen. Svettet masse, selv når jeg ikke var i aktivitet, akkurat slik som jeg gjorde i fjor når jeg startet opp... så nå er jeg i gang igjen. Må ned 1 kg til før jeg er der jeg var ved siste update - og jeg satser på at jeg er der snart!

Pruttilutt
11-04-11, 09:35
Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Jeg trener 2-3 ganger i uken med styrke og oppbygging av kjernemuskulatur. Spiser ketolyse enda, men siste uken har jeg gått fra 90,5 forrige mandag til 92,2 denne mandag! Det tar fra meg all motivasjon, altså!

mallilen
29-04-11, 12:11
Urk. Har hatt en dårlig mnd. gikk opp 4 kg kort etter minstenoteringa på 2-sifret, og etter det ga jeg vel litt F i to uker. Resultatet ble da altså 105,9 kg som ble måling på søndag. Mandag ble det ny frisk, og dagens vekt viser 103,5. FOrnøyd med det, altså :) Bare være flink og fortsette nå :))

Pruttilutt
09-05-11, 16:10
Hjelpes meg for et liv! Nå har jeg aldri falt inn og ut av både lavkarbo og ketose siden jul - finner ALDRI nok motivasjon og disiplin - og jeg savner absolutt den kontrollen jeg engang hadde. Da tilbudet om sjokoladebiter på skolen bare ble møtt med et fnys og et "jeg har det fint uten". Nå er det heller... "GI MEG MEREEEE". Idioti!!

Var i konfirmasjon i går, spiste ikke så alvorlig mye kake, men litt for mye loff kanskje. Våknet i natt med luftsmerter, kvalme uten sidestykke og sure oppstøt. Eneste botemiddel var å kaste opp. Så i dag har det gått i fløtekaffe og jalapenos-kjeks med salami og majones. Problemet er igrunn nå at jeg har kjøleskapet og kjøkkenskapet fullt av knekkebrød, frokostblanding osv. Sukk. Men nå, når jeg kjenner hvor dårlig magen min er (og tildels hodet også), så er jeg bare nødt. Savner dog aktivitet i gruppa.

Vekt 26. april: 91 kg. Halvt kilo over minstenotering (ikke dårlig etter påske...)
Vekt 09.05: 95 kg. Skjemmes!

Sunroad78
11-05-11, 19:33
Pruttilutt: Trena du masse? Hugs at musklar veg meir enn feitt ;)

Her går det også i mykje trening og dermed saaaaaaakte nedgang og faktisk litt oppgang inn i mellom, men eg berre minner meg sjølv på at feittet renn bort og musklar dukkar opp ;)

10. mai:
Vekt: 100,1 kg -600 gram sidan 26. april

tora trollmor
07-08-11, 16:34
Lenge siden jeg har vært her inne, ikke store nedgangen siden sist, men litt opp og ned. Er på godt tur å har mere kontroll over ketolysen nå.
Ønsker alle lykke til:klem:

Pruttilutt
07-08-11, 17:42
Hei!

Nei, trener ikke. Siden jul har det som sagt glidd ut. Kan iløpet av en periode på 5-7 dager legge på meg 6-7 kg, sist i juni. Har bedre kontroll over det nå, mer standhaftig enn på flere måneder. ;)
Har ikke vekt da den er kidnappet, men snikveiing hos venninner viser nedgang, så det er bra :)
Håper å være under 90 til jul :)

Godt å se det er noen igjen her inne ;)

tora trollmor
07-08-11, 21:41
Hei!

Godt å se det er noen igjen her inne ;)

Ja vi må sette i gang denne tråden igjen, Utrolig godt å komme igang igjen :) Nå er jeg skikkelig motivert, å jentene mine har bestemt godteriløfte til jul. Så her kjøpes det heller ikke godteri for tiden. De er fast bestemte så dette tror jeg også de klarer å da er det jo ikke noe som frister meg heller. Liker ikke godter,i liker ikke godteri, liker ikke godteri :D

Pruttilutt
07-08-11, 23:01
Ja, det er fornuftig å innarbeide godteristopp, av mange grunner. ;)
Jeg er med i en ny tråd av året, junigruppa. Det er en fantastisk gjeng, altså! Gleder meg til hver dag å logge inn og skravle om alt vi måtte føle for å skravle om. Over 2600 innlegg nå, og mer blir det ;) Heng deg med der, du er jo en "gammel traver" du også, og vi klarer faktisk holde en viss stram linje alle sammen :)

Synd at så mange har falt fra, vi hadde en fin tone i julistartergruppa 2010 :)