torgn
01-08-10, 17:16
Denne må dere bare prøve. Fikk inspirasjonen på maprat.no, men la til litt og fjernet litt.
4 stk kyllingfilet
1 ss olje (jeg brukte 3)
2 båter hakkede hvitløk
2 ss sennep
1/2 ts pepper
1 stk eple
4 skiver bacon (eller etter ønske, jeg brukte 8)
1 Bland olje, hvitløk, sennep og pepper til en marinade. Legg kyllingfiletene i en plastpose og hell marinaden over. La stå et par timer
2. Del eplet i skiver og legg skivene i en smurt ilfast form. Snurr bacon rundt kyllingfiletene og legg dem over epleskivene.
3 Sett formen i ovenen ved 180 grader i ca 30 minutter.
Jeg valgte grønne epler, det ga kyllingen en syrlig fantastisk smak. Som tilbehør hadde jeg en enkel salat med ruccolasalat og soppstuing
For soppstuingen tok jeg 3-4 sopp delte i skiver stekte litt i en stekepanne og tilsatte litt fløte og lot denne koke ut. Tilsatte litt pepper...
Snadder..
:)
4 stk kyllingfilet
1 ss olje (jeg brukte 3)
2 båter hakkede hvitløk
2 ss sennep
1/2 ts pepper
1 stk eple
4 skiver bacon (eller etter ønske, jeg brukte 8)
1 Bland olje, hvitløk, sennep og pepper til en marinade. Legg kyllingfiletene i en plastpose og hell marinaden over. La stå et par timer
2. Del eplet i skiver og legg skivene i en smurt ilfast form. Snurr bacon rundt kyllingfiletene og legg dem over epleskivene.
3 Sett formen i ovenen ved 180 grader i ca 30 minutter.
Jeg valgte grønne epler, det ga kyllingen en syrlig fantastisk smak. Som tilbehør hadde jeg en enkel salat med ruccolasalat og soppstuing
For soppstuingen tok jeg 3-4 sopp delte i skiver stekte litt i en stekepanne og tilsatte litt fløte og lot denne koke ut. Tilsatte litt pepper...
Snadder..
:)