Knallgode og kjempesprøe nuggets! Dette kommer helt klart til å være min fredagsfavoritt framover:D De inneholder nesten ingen karbs, (de som utgjør noe er i egget).
Dette trenger du:
1 Kyllingfilé
1 Egg
25-30g Kims bacongull
Slik gjør du:
- Ha egget i en skål og mix med krydderet du vil ha, jeg bruke meksikansk chili, og det ble HOOOT!
- Knus bacongullet enten med hendene eller med stavmikser, jo finere det blir jo bedre!
- Dypp kyllingen først i eggeblandingen, så i bacongullet for så å hive de i en fresende panne!
Å sim salabim etter 5-6 minutter har du knallgoooode nuggets:)
Jeg serverte de med en liten salat og knallgode ostechips ved siden av. Som dip brukte jeg litt hot salsa saus(3 karbs pr skål á 50 g)
Naaaaam! Og det beste med dette er at det kun er 4 karbs pr porsjon! Haaaleluja:D
- barebea:p
:sikle:
Her er en annen feitere variant! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869&highlight=hellmann+kylling)
Prøvde oppskriften din nå, og trur jeg må gjøre små justeringer :P klarte ikke å få Krydderet i eggeblandinga til å feste seg på kyllingen, og jeg må tydeligvis mose bacongullet enda finere.. (det var jo en jobb uten like) ! :)
var veldig godt nå, men om jeg faktisk får festa NOE krydder på kjøttet, trur jeg det blir enda bedre :)
takk for god og kreativ oppskrift!
TrillTrall
06-08-10, 10:34
Prøvde oppskriften din nå, og trur jeg må gjøre små justeringer :P klarte ikke å få Krydderet i eggeblandinga til å feste seg på kyllingen, og jeg må tydeligvis mose bacongullet enda finere.. (det var jo en jobb uten like) ! :)
var veldig godt nå, men om jeg faktisk får festa NOE krydder på kjøttet, trur jeg det blir enda bedre :)
Putt bacongullet i en pose og kjør over det med kjevle. :)
Så du på varianten jeg la ut? Med majones istede for egg? Fungerer kjempebra!:D
Å kult, kanskje det blir nuggets i helga. Hvor mye fett har man i stekepanna?
TrillTrall
06-08-10, 11:26
Det går helt fint å legge dem på bakepapir på stekeplate og steke dem i stekeovnen også. :) 200 grader i 20 min ca.
Så du på varianten jeg la ut? Med majones istede for egg? Fungerer kjempebra!:D
Så den ja :) Blir litt for mye fett for min del tror jeg.. meeeeen om jeg skal "skeie" ut en helg, så kan jeg jo prøve den ;) men det blir først om 6kg til :eek:
Jeg brukte olje.. men det funker og ovnsbake de også, som det blei nevnt her :o
Jeg laget denne med hvitløksmør istedet for egg som festemiddel til bacongullet. Ha bacongullet i en pose å knus det med ei øse eller noe som har litt tyngde...det funker som bare det;) mye bedre å bruke stekeovn enn stekepanne. 160 gr i 20-25 min.