View Full Version : Bra start
Er på dag 2 :)
Var i butikken og handlet salt flesk, trodde det var ok mat. Helt til kjerringa hyler om at man ikke skal ha salt... stemmer det eller :confused:
Synes vi har vært flinke hittil...
Dag 1: egg og bacon til frokost + 1 glass h-melk, omelett til lunch og koteletter m salat og rømme til middan
Dag 2 Egg og bacon 1glass h-melk, resten av kottelettene og kinakål m rømme og stekt laksefile m salat til middag. Skulle vel ikke være så mange karber i det ? Hva er egentlig grensa for at det skal være lavkarbo ?
Sikkert dumme spørsmål... men sånn er det når man er grønn :o
Jeg fører VELDIG lavkarbo kosthold, aka skaldeman!
Han er forsiktig postiv til salt! Mennesker trenger salt, og er bygget for å få endel salt inn med kosten.. (Tenk tilbake på våre urfedre som drakk blod = masse salt!)
MEN salt binder også vann, sånn at om man spiser masse salt mat, så vil man ikke gå så mye ned i vekt, ingen bra kombinasjon om man er VELDIG opptatt av vekten.. Men du kan jo fortelle din kjære at det faktisk er mer skadelig med for lite salt enn for mye, iht skaldemans filosofier!
Om dere ikke er veldig glad i salat, så går det ann å kutte den også, der er det endel karbohydrater og ikke minst stivelse og sukker.. =)
arnakristin
04-08-10, 01:33
Hei,
Går du inn her: Til alle nybegynnere på lavkarbo… (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970) så vil du finne definisjonen på lavkarbo og muligens svar på mye annet du måtte lure på.
Ville nok ha kuttet ut melken. Husk å variere med grønnsaker, ikke mye næring i kinakål.
Salt er vel ikke det aller værste, men alt med moderasjon, på ketolye anbefales det å bytte til LO-salt eller Seltin. Husk at salt binder vann i kroppen, mange har fått seg en ubehagelig opplevelse dersom de har spist mye salt dagen før veiing.
regna ut karboene fra i går...
Kom til ca 11. Det må vel være bra.... eller ?
Merker at jeg gleder meg til frokosten :) det er jaggu lenge siden
TrillTrall
04-08-10, 09:09
Var i butikken og handlet salt flesk, trodde det var ok mat. Helt til kjerringa hyler om at man ikke skal ha salt... stemmer det eller :confused:
Synes vi har vært flinke hittil...
Dag 1: egg og bacon til frokost + 1 glass h-melk, omelett til lunch og koteletter m salat og rømme til middan
Dag 2 Egg og bacon 1glass h-melk, resten av kottelettene og kinakål m rømme og stekt laksefile m salat til middag. Skulle vel ikke være så mange karber i det ? Hva er egentlig grensa for at det skal være lavkarbo ?
Sikkert dumme spørsmål... men sånn er det når man er grønn :o
Melk er for kalver, drikk vann. :) Selv om h-melk er bedre enn skummet (sånn teoretisk...) så påvirker den også blodsukkeret og jeg tviler på at Skaldemann sier ja til melk. 1 glass melk er vel ca. 0,25 l = 250 g = 11-12 g karber.
Det er bra karbinntak. Så du får ha lykke til videre. Og det er jo bra at du gleder deg til frokost! Godt tegn.
Melk er for kalver, drikk vann. :) Selv om h-melk er bedre enn skummet (sånn teoretisk...) så påvirker den også blodsukkeret og jeg tviler på at Skaldemann sier ja til melk. 1 glass melk er vel ca. 0,25 l = 250 g = 11-12 g karber.
Hm... Ser bak på kartongen -Svensk H melk, litt fetere enn den norske, 5g pr 100, et glass = ca 1 dl. Skal kjøpe den boka til Skaldemann, så blir det litt lettere å få innblikk i sakene :)
Synes dette er intressant, men tar det litt forsiktig så vi ikke går lei.
Det går jaggu unna med egg, bra vi har egne høns :D
Homer Simpson
04-08-10, 13:26
Du kan jo vanne ut flesket hvis du synes den blir for salt
Litt over en uke på lavkarbo - 1,5 kg og overskuddet kommer tilbake:visemuskl
Føler meg så BRA :D
Min bedre halvdel (?) er nå med på notene, ikke skeptisk lengre nå :D
Må bare bli flinkere til å variere... har lett for å gå i samme greiene hele tida.
Så flott resultat!! Det er så gøy når de man bor sammen med og ellers omgås får litt endret innstilling.
Stå på videre!
2 uker siden vi startet, jeg har gått ned 2,2 og samboeren 3,7 kg :D:)
Bra synes jeg, hun som var skeptisk har gått ned mest.
Saftig frokost i dag 9 skiver bacon, omelett av 4 egg og en stor dært rømme, stekt i baconfettet. Jada... en sånn porsjon til hver :spisesnakTror det går en stund før vi blir sultne..
Salt er nok det jeg er minst redd for, jeg må faktisk passe på å få i meg salt, ellers renner vannet rett ut og alle mineralene med det;) Om kroppen binder vann av salt, så er det bare vann. Og det er da vel fett vi vil gå ned, vann er bare vann;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.