Anna Ananas
04-08-10, 10:00
Jeg er i ketose, holder meg til ca 15 karbs for dagen slik jeg skal.
Jeg mistenker at jeg får for lite fett i meg i løpet av en dag.
SKisserer en vanlig dag:
Frokost: Lolipoppbrød med enten setersmør, hvitost, kalkunskinke, Baby bell, fårepølse.
1 til 2 skiver. Dette varierer. ( i dag orket jeg bare en skive.)
Lunsj:
Saltat fra salatbar på jobb.
Grønn salat, tomater, agurk, osteterninger, fetaost, reker, oliven og 1 stor spiseskje med rømme på toppen.
Mellom:
2 Babybell. eventuelt en Lollipopskive med pålegg. ost og skinke.
Middag:
Kylling/fisk med gratinerte grønnsaker. Brokkoli, Blomkål med smør, fløte og et par spiseskjeer rømme.
Kvelds:
Litt ost og spekemat, reker i rømme, et par skjeer rekesalat med ekstra reker i. Et par håndfulle med paranøtter/mandler.( ikke alt på en kveld, men dette er varianter)
Det er vanskelig, synes jeg - å vite om jeg spiser for mye i løpet av en dag.
Spiser jeg for mye fett? Hvor mye spise dere i løpet av en dag utover karbsene?
En annen ting er at jeg blir sulten - i motsettsetning til flere av dere ander her inne.
Jeg blir sulten på kvelden. En litt annen type sultfølelse enn den jeg hadde før, men likevel kjenner jeg at jeg vil spise noe.
Bør man unngå helst å spise på kveldstid?
Håper noen av dere har anledning til å se på denne! :)
Tusen takk, fine folk...
Jeg mistenker at jeg får for lite fett i meg i løpet av en dag.
SKisserer en vanlig dag:
Frokost: Lolipoppbrød med enten setersmør, hvitost, kalkunskinke, Baby bell, fårepølse.
1 til 2 skiver. Dette varierer. ( i dag orket jeg bare en skive.)
Lunsj:
Saltat fra salatbar på jobb.
Grønn salat, tomater, agurk, osteterninger, fetaost, reker, oliven og 1 stor spiseskje med rømme på toppen.
Mellom:
2 Babybell. eventuelt en Lollipopskive med pålegg. ost og skinke.
Middag:
Kylling/fisk med gratinerte grønnsaker. Brokkoli, Blomkål med smør, fløte og et par spiseskjeer rømme.
Kvelds:
Litt ost og spekemat, reker i rømme, et par skjeer rekesalat med ekstra reker i. Et par håndfulle med paranøtter/mandler.( ikke alt på en kveld, men dette er varianter)
Det er vanskelig, synes jeg - å vite om jeg spiser for mye i løpet av en dag.
Spiser jeg for mye fett? Hvor mye spise dere i løpet av en dag utover karbsene?
En annen ting er at jeg blir sulten - i motsettsetning til flere av dere ander her inne.
Jeg blir sulten på kvelden. En litt annen type sultfølelse enn den jeg hadde før, men likevel kjenner jeg at jeg vil spise noe.
Bør man unngå helst å spise på kveldstid?
Håper noen av dere har anledning til å se på denne! :)
Tusen takk, fine folk...