View Full Version : Merkelig....


cathrine
21-02-04, 10:05
Jeg skjønner ikke helt hva som skjer...:confused:
I går var stixen på det nest mørkeste,og det er jo tålig bra!
Men vekta rikket seg ikke...
I dag når jeg sto opp hadde vekta gått ned med 0,5 kilo, men nå er plutselig stixen 1 1/2 hakk lysere!!!!
Lurte på hva jeg hadde spist igår kveld, for det må jo være det som gjorde utslaget, eller? (hadde ikke spist noe, bare drukket et glass vann før jeg målte idag...)
I går spiste jeg;karbonadedeig med tacokrydder og ost oppå...
Det er vel ratt sukker i det krydderet,da...:(
Ble jo litt satt ut..at det skal være sååå himmla vanskelig å komme i "dyp" ketose for meg :mad: !!!

cathrine

Silvandar
21-02-04, 12:22
Jeg skjønner ikke helt hva som skjer...:confused:
I går var stixen på det nest mørkeste,og det er jo tålig bra!
Men vekta rikket seg ikke...
I dag når jeg sto opp hadde vekta gått ned med 0,5 kilo, men nå er plutselig stixen 1 1/2 hakk lysere!!!!
Ble jo litt satt ut..at det skal være sååå himmla vanskelig å komme i "dyp" ketose for meg :mad: !!!


Du, ikke fokuser så mye på et påvist høyt ketosenivå, det er veldig mange faktorer som kan gjøre at du får lavere ketosemåling uten at du faktisk er noe mindre i ketose(men ja, det er lurt å sjekke opp om det KAN være at du har glidd litt ut av ketose grunnet noe du har spist, men det sier altså ikke nødvendigvis noenting).

Forøvrig(litt hedensk sagt) så er ikke ketose den viktigste faktoren for vekttap på Atkins, selv om den bidrar noe. :)

Skorpia
21-02-04, 12:41
Forøvrig(litt hedensk sagt) så er ikke ketose den viktigste faktoren for vekttap på Atkins, selv om den bidrar noe. :)
¨Bingo,kunne ikke fått sagt det bedre selv:)
Selv om jeg ikke måler ketose selv lengre,men bare føler den.(tørr tunge og temmlig tørst)
Men de fleste er opptatt av dette i starten,og det er et greit hjelpemiddel.

Skorpia
21-02-04, 15:04
Du bør kun måle ketosen på kvelden,i følge Atkins

Nille
22-02-04, 01:56
Tror ikke du skal henge deg så mye opp i hva farge stixen har. Den blir mørk om du drikker for lite også. Dvs. drikker du lite vann er det større konsentrasjon av ketoner i urinen og da blir stixen mørk. Vekten kan også variere fra dag til dag av mange andre grunner. Det er derfor Atkins anbefaler å ikke veie seg mer enn en gang pr uke ! Får du utslag på stixen er du i ketose, enten den er lys eller mørk !

Lykke til !

Nille