View Full Version : Hva har du spist til kveldsmat i dag?

Sider : [1] 2 3

mofe
09-02-05, 22:28
Tenkte å lage en sånn tråd også jeg.. inspirert av middags og frokost-trådene :) (en sånnen her tråd finnes ikke fra før, sant?)

Som på de andre trådene - fint om man kun skriver ikke hva man har spist, og ikke skravler masse ;)

--

Nå spiser jeg:
halvt beger cc med 1 ss kanel og 1 ss psylliumfrø og 2 ss fløte

Aline
09-02-05, 22:32
min kveldsmat var cc, kesam vanilje, kanel , søtstoff, peanøttsmør og walnøtter

mmmmm :love:

Mila
09-02-05, 22:33
en eurodiettkake....:rolleyes:

luringen
spiste sen middag- laks med digg til...se middagstråd. Litt baconcrisp til dessert...

Fedonisten
1/2 pakke bacon skåret i små biter
6 stilker frisk asparges skåret i små biter

*stekt i smør*

2 egg - stekt som eggerøre

*bæng-kræsj-oppi-ei-skål-og-så-litt-peanøtter-oppi*

NAMMMM! :ja:

Huldr
09-02-05, 22:39
Det måtte en mofedille til... :p

Smoothie med tre egg, bringebær, olivenolje og stevia. Nyyyydelig! :)

friflex
10-02-05, 04:11
Flott tråd Mofe!

Jeg tar en proteinshake med en god dæsj Udos i hver kveld før jeg går til sengs, og et par Pikasol-kapsler i tillegg:)

elian
10-02-05, 08:17
I går ble det 6 kyllingvinger, 1 kiwi og ca. 3 ts. Creme Cherie ost.....:)

mofe
01-03-05, 23:39
Spaghetti med kjøttsaus................... :o :o :o:o

Gamla
02-03-05, 00:14
http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/050103/050103people_grandma_prv.gif
Alt for mye, - men det var så godt!:o Litt ekstra "trim" skulle vel hjelpe?
Jeg har spist 2 eggepannekaker med Danablu blåskimmelost. Den osten har en farlig god smak,- mersmak! Tror ikke jeg skal kjøpe den på en stund!

magdalena
02-03-05, 01:39
Øh... en båtis og pizza stykke.Jeg lover å skjerpe meg!Seriøst!!!:o Flau på mine vegner..

Aline
02-03-05, 01:59
hehe.... :o litt mørk sjokolade, litt diabetes-sjokolade og et glass rødvin :D :D

Anne
02-03-05, 11:42
Svinefileet i fløtesaus blandet med restene av en grønnsaksblanding fra forrige dagen, og blomkål.

mofe
25-03-05, 13:06
igår ble det indisk.. :o

Musti
25-03-05, 13:26
Frokostpannekake (uten søtstoff i) :o
like god til kveldsmat også den :)

LilNoor
25-03-05, 13:32
Noen biter tørket pinnekjøtt, litt brie ost, og maaaaaasse lett cola. :rolleyes:

mofe
25-03-05, 15:31
Frokostpannekake (uten søtstoff i) :o
like god til kveldsmat også den :)

blir ikke det litt for mye kalorier sånn til kvelds? Tenker bare litt høyt jeg, iogmed at man "med fordel kan spise mye mere til frokost-måltidet enn andre måltider" i forhold til forbrenning og sånt..

Altså, man forbrenner jo ikke noe særlig om natten.. (eller bare kverulerer jeg nå?) :o

Musti
25-03-05, 15:42
Du har helt rett moffe ....
Er bare det at jeg har fulgt Ketolysekuren nå en stund ... og der skal vist ikke sånne ting spille noen rolle :o

Men ... over påske er det rett over på Atkins igjen!
og da blir det nok ingen frokostpannekake til kveldsmat nei :(

Psssttt ... så du syltetøyet jeg hadde funnet i Sverige?
Nammis til pannekaka mi .. :)

Gamla
25-03-05, 23:00
Vaffelkake (ketolyseoppskriften) med gul ost og skinke. Nydelig!!:)

Leena
25-03-05, 23:15
Det blei eurodiet- kyllingsuppe i kveld :p

Men, må bare spøre...kva er cc, som noen har spist? :confused:

magdalena
25-03-05, 23:18
CC er vel cottage cheese,hvis jeg ikke er helt på bærtur?Min kvelds er ikke sunn. en nordlandspils,her jeg sitter og sutrer over min trassige påske.Jeg suger til meg inspirasjon fra dere!

Leena
25-03-05, 23:30
Ja, selvfølgelig er det det magdalena! Tusen takk! :p

Men, men...korfor har du det ikke så bra? :(
Eg er på jobb, men skal tenke på deg!

En stor :klem: fra meg!

magdalena
25-03-05, 23:36
Lang story,Leena,og jeg tror ikke denne tråden er rette plass for å ta det opp på.:o Har skrevet litt i journalen min.Snart er jeg på riktig spor igjen når det gjelder mat,og jeg gleder meg!

mofe
25-03-05, 23:57
Hjemmelaget pizza - vaffel med brunost til dessert :o

MHM
25-03-05, 23:59
Hjemmelaget pizza - vaffel med brunost til dessert :o Og du spør tidligere i tråden om ikke frokostpannekaka er for mye til kvelds....? :p ;) Men så har du jo "Tja..." som kostholdsfilosofi, så jeg kan vel ikke plukke på deg.... :D

mofe
26-03-05, 00:00
Og du spør tidligere i tråden om ikke frokostpannekaka er for mye til kvelds....? :p ;) Men så har du jo "Tja..." som kostholdsfilosofi, så jeg kan vel ikke plukke på deg.... :D

:cool:

Type trøstespise-mat i dag. Stygt mønster dette her, som jo absolutt burde ha blitt ordnet opp i.

Jeg blir jo ikke akkurat mere SEXY av denne kveldsmaten.. sånn apropos ingenting, egentlig :p

Alfie
26-03-05, 01:10
Må med skam bekjenne at vi spiser middag så seint at det ikke blir tid til kveldsmat. Så en kaffekopp med en fløteskvett i er avslutningen for meg.

Karin
26-03-05, 05:15
Kveldsmat og kveldsmat... hos oss er det middag.

Vi har alltid hatt sen middag, helt siden sønnen min (nå 27) var barnehagebarn. Da var det sånn at vi jobbet på en annen kant av byen, så vi hentet ham sent, og så skulle vi handle, og så hadde vi en lang kjøretur hjem fordi vi bodde på en tredje kant av byen - så når vi kom hjem, var vi slitne, så vi tok en tekopp og en brødskive, og så ventet vi litt før vi begynte på middagen. Barnet så på barne-tv, og først etter det - sånn ca 7 - spiste vi middag. Ja, det ble sent, men det gav oss tid! Dermed kunne middagen bli litt mer enn bare det mest lettvinte. Så middag ble kveldsmat hos oss - eller egentlig ble det mønster fra England, der dette er det som faktisk er det normale! Og sånn har det vært helt siden da i denne familien.

Og i dag har jeg lagd påskekyllingen - en stor gourmetkylling penslet med smør og krydder og sitronsaft, og stekt i leirgryte. Salat til. Og bare salat! Hverken datteren eller mannen var interessert i noe ris eller poteter! De bare valgte det rett bort - "Næh.." var svaret deres. De innser mer og mer at de ikke trenger sånt.

Så det er min kveldsmat: Middag. I dag altså påskekylling. I går pinnekjøtt. Det funker fint uten mandelpoteter, men selvsagt med kålrotstappe. Og en bitteliten akevitt! I morgen blir det en gryte av restene av lammesteken fra sist søndag, som ligger i fryseren.

Nille
26-03-05, 11:24
Har det på samme måte som Karin vi, - det har bare blitt sånn. Det begynte med voksne som arbeidet til 16-17, sønn som trente fotball kl. 1800 og ikke kunne spise rett før trening etc etc etc. Dermed ble det middag etter trening i 19.30 tida. Siden er det blitt en vane.... Kanskje litt tidligere nå da... Vi følger den "kontinentale" stilen ja, så kveldsmat - nei, det spiser vi ikke !
:D

Marianne
26-03-05, 11:43
Vi også!

Vi har sen middag og det er jeg kjempefornøyd med. Flere småbarnsforeldre kunne få en bedre hverdag ved å ha det, synes jeg.
marianne

Karin
28-03-05, 03:20
Åh, så godt at det er flere som har det sånn! Er enig i at flere småbarnsforeldre kunne fått en bedre hverdag med et sånt mønster. Det var tross alt det som gjorde at vi havnet der. Og det er ingen tvil om at vi fikk en bedre hverdag da. Mye bedre.

Nå for tiden er det sånn at datteren går hjem til kjæresten etter skolen, og så mistenker jeg at de spiser middag der. Så kommer de hjem hit senere, og så spiser de middag her... Men datteren er så bekymret for at hun spiser for lite (hun syns hun er for tynn), så det er greit for meg om de spiser to middager. De får i hvert fall ikke så mye usunn mat her...

mofe
13-06-05, 20:14
Frokostpannekake (med havkrekli istedetfor havregryn), med rørte jordbær og rømme!

Er det noen moderatorer som kan klistre denne på lik linje med de andre hva-har-du-spist-trådene?

Marianne
13-06-05, 21:47
Done! Lurt!

120 g cottage cheese med litt vaniljeessens, kakao og kaffepulver. Søtstoff.

Mmm...deilig sjokolademousse nesten det!

Med litt vaniljekesam på. Og 7 g peanøtter :D

Thula
13-06-05, 21:49
Deilige store reker fra Ica! Trengte ikke noe til en gang, bare momset dem i meg..! Nam!!

mofe
13-06-05, 21:49
Nei, under oppskrifter/kveldsmat - som de andre :)

Spinny
13-06-05, 21:51
I kveld har jeg spist en salig blanding bestående av:

reker
majones
squash
agurk
rapidsalat
rømme
avacado
port salut

Mmm... og jeg ble mett :D

til snacks foran tv´n godter jeg meg med grønne oliven..

mofe
13-06-05, 21:55
I kveld har jeg spist en salig blanding bestående av:

reker
majones
squash
agurk
rapidsalat
rømme
avacado
port salut

Mmm... og jeg ble mett :D

til snacks foran tv´n godter jeg meg med grønne oliven..

hva er port salut? :)

Helene
13-06-05, 21:56
smoothie med bær, fløte og yugurt.. var tom for egg :(

Marianne
13-06-05, 22:04
Nei, under oppskrifter/kveldsmat - som de andre :)

Just testing :D

Nille
13-06-05, 22:47
Ikkeno' !

Matilde
13-06-05, 23:13
to stk deilige nøtte-oste muffins! det ble hele 23 sykker ut av røra (små vel og merke..) så det er bare 1 karb i hver. så ble to av de i kveld! skulle ikke, men så så fristende ut atte!;)

Anne
13-06-05, 23:41
hva er port salut? :)En ost:)

Spinny
14-06-05, 11:02
hva er port salut? :)

er en kjempegod, vellagret ost
;)

mofe
16-07-05, 22:45
Frokostpannekake! :rolleyes:

chablis
16-07-05, 22:59
En tynn skive av pizza -Quichen jeg laget til middag
flere jordbær naturell (klarer ikke la vær..)(men prøver å innlemme dem i måltider)
50 gram fersk spinat
1/2 bar Lindberg (Lørdagsgodisen!)
5-6 hasselnøtter
Sitronte, vann og pepsi max lemon
Ble passe mett, fikk til en trimtur etterpå og.

Karin
17-07-05, 04:19
For meg er det nok en gang middagen... og i dag var det taco. Det vil si, de andre spiste skjellene - jeg spiste bare fyllet og grønnsakene og alt det der...

dingpot
17-07-05, 11:26
I går kveld hadde jeg nachos, og det var nydelig! Jeg laga mine egne lavkarbo nacho-chips, mens de andre hadde vanlige. Chipsene var overstrødd med tacokrydret kjøttdeig og toppet med ost. Servert med marinerte hvitløksbåter, salsa og rømme. Snadder! :D

Karin
18-07-05, 01:36
Kvelds og kvelds, fru Blom... Grillparty i mange, mange timer... Spiste hele tiden, mer eller mindre vel... Og jordbær og moreller etterpå...

Kveldmat må vel kanskje bli... rødvin??

luringen
07-09-05, 22:06
eh...en skål peanøtter og en kop te...jadda.

mofe
07-09-05, 23:14
En kopp med blåbær! :)

(lite - men jeg har spist uanstendige mengder med smågodt før i kveld, så...)

frkbortevekk
22-04-06, 22:44
Hjemmelaget peanøttsmør (med skje) :eek:
Veldig sunt? Nei. Veldig godt? Ja. :sikle:

Fjonken
23-04-06, 00:11
Ei strime sukkerfri sjokkis a la 0,6 karber netto pr dose.
1 lite glass Pepsi Max.

Er tross alt lørdag og jeg har trimma bort masse kcal i dag.

Hege_
23-04-06, 01:28
Kveldsmat? Spiser ikke det for jeg spiser middag så pass sent at da funker det ikke med kveldsmat. Pleier å ta noen cashewnøtter og rosiner da.

Karin
29-04-06, 03:58
Sen middag i dag, som vanlig i helgene. Så jeg spiste boeuf bourguignon.

Som er veldig godt. Husker ikke om jeg har lagt oppskrift inn på forumet - skal sjekke det nå.

Fjonken
01-05-06, 23:43
En porsjon Iset-fromasj.. Diggbart? Ja!!

tess81
01-09-06, 15:13
Tenkte å lage en sånn tråd også jeg.. inspirert av middags og frokost-trådene :) (en sånnen her tråd finnes ikke fra før, sant?)

Som på de andre trådene - fint om man kun skriver ikke hva man har spist, og ikke skravler masse ;)

--

Nå spiser jeg:
halvt beger cc med 1 ss kanel og 1 ss psylliumfrø og 2 ss fløte
hei ny her og ikke fått me mæ hva cc er??

Fjonken
01-09-06, 15:15
hei ny her og ikke fått me mæ hva cc er??

CC = Cottage Cheese;)

tess81
01-09-06, 16:30
selvsagt..dumme meg...:)

tess81
01-09-06, 16:31
i går spiste e bacongull.....namnam

Fjonken
01-09-06, 20:23
Sans epleyoghurt med solsikkefrø og valnøtter.. Digg! Pluss et halvt eple da..

Anne
01-09-06, 22:20
To osteskiver og to små never med peanøtter...:o

Gamla
01-09-06, 23:59
Gul ost, skinke, en liten sprut majones og 4 ertepeser. :rolleyes:

stinasol
04-09-06, 22:39
resten av middagen:kjøttkaker med agurk og dip+ dansk greddost

Carisma
04-09-06, 22:41
Litt heistad aprikoskompott med lettmelk.

Anne
05-09-06, 11:11
1 iskule...:o

tess81
23-09-06, 20:34
mmmmmmm krabbe me litt kinakålog majones, hadde ikke sitron :(
men super godt for d om :sikle:

Hyper
23-09-06, 20:40
Lavkarbo-pizza:)

firth
23-09-06, 22:15
"Speketallerken" med eggerøre, rømme, og tomat-salsa. Svært godt.

Siljevanilje
23-09-06, 23:36
Lavkarbo-pizza:)

mhm, jeg og.

Hyper
24-09-06, 14:31
Og den ble så GOOOD!!!

Har masse igjen og...i frysa og kjøleskapet!!!Tihi

snuppa72
25-09-06, 20:07
I dag spiste jeg noe kjempegodt til kvelds :D

Noen salatblader(rapid),litt gul paprika,cottage cheese,
presset sitron,litt pepper,en halv tomat + noen skiver
dansk salami *namme*:D

Carisma
27-09-06, 20:52
dobbel cafelatte av koffeinfri kaffe og lettmelk....

snuppa72
27-09-06, 20:55
Jeg har spist tunfisksalat jeg :D namme

Nille
28-09-06, 20:28
Middag kl. 2000 i går må vel sies å være kveldsmat ? OK, det ble 1 grillet entrecote, 2 biter grillet kylling, - begge deler med en annselig mengde grillsaus + en svær ladning kjempegod salat med oljedressing + 2 svære glass rødvin og en mugge vann (Arrangement på Kringler Gård (http://www.kringler.no/) ) på Nannestad

Anbefales !!

Alyssa
19-11-06, 20:53
Grøt :eek: :eek:
Ja, det smakte faktisk det - hadde jeg hatt kanel og søtstoff i kunne jeg trodd det var smørgrøt jeg satt og spiste.. Akkurat lik konsistens, og godt med bare smørøye og syns jeg. Jeg hadde tenkt å lage en slags frokostpannekake, brukte ting jeg hadde i hus, litt av ditten og litt av datten, men ikkenoe mel eller annen karbokilde.
Når jeg mixa røra så det slett ikke lovende ut, var sikker på det ville bli total fiasko. Men heiv det i panna, lot det steke en stund, fikk det over på en tallerken, og tok sjansen på å smake... Og vips så var det tomt :eek: He, he, fikk jeg meg en overraskelse i dag ihvertfall, hadde aldri trudd man kunne lage grøt uten mel. Og det uten å prøve engang :p

Aline
19-11-06, 22:36
Grøt :eek: :eek:
Ja, det smakte faktisk det - hadde jeg hatt kanel og søtstoff i kunne jeg trodd det var smørgrøt jeg satt og spiste.. Akkurat lik konsistens, og godt med bare smørøye og syns jeg. Jeg hadde tenkt å lage en slags frokostpannekake, brukte ting jeg hadde i hus, litt av ditten og litt av datten, men ikkenoe mel eller annen karbokilde.
Når jeg mixa røra så det slett ikke lovende ut, var sikker på det ville bli total fiasko. Men heiv det i panna, lot det steke en stund, fikk det over på en tallerken, og tok sjansen på å smake... Og vips så var det tomt :eek: He, he, fikk jeg meg en overraskelse i dag ihvertfall, hadde aldri trudd man kunne lage grøt uten mel. Og det uten å prøve engang :pLegg ut oppskriften, da :D

tess81
20-11-06, 12:02
ja jeg vil også ha oppskrift:D

Alyssa
20-11-06, 12:16
Ja, det er bare det at jeg ikke brukte noe mål på noe av det, tok bare en dæsj av det ene og en slump av det andre.. Men jeg skal prøve å få komponert en oppskrift :)

Hege_
20-11-06, 18:57
Du er nok nødt for det nå, for vi er fler som også vil prøve :D

lilletrine
09-04-07, 20:40
Spiste eggerøre med dill og purre, ørret og salat.

Bobbo
08-05-07, 22:48
Salat med:
-Tomater
-Agurk
-Gulost
-Hamburgerrygg

Det hele blandet jeg inn med litt guacamole.

Resten av salaten blir frokost/lunch og der har jeg hivd oppi:
- Tunfisk
- 1ts eddik
Og rørd inn litt guacamole til.

Carisma
08-05-07, 23:54
2 teskjeer heistad jordbærsyltetøy med 0,5dl fløte... :o

Euphita
09-05-07, 01:20
Honningmelon og jalapeno ost

Smula
15-05-07, 14:27
....melon.....?? :confused:

svømme
16-06-08, 22:54
2 knekkebrød med lavt karbo innhold og pepperost pluss 1 gulrot. Helt ny i dette gamet men slanket meg i maaaange år;)

noli
16-06-08, 23:04
1 hardkokt egg.

luringen
17-06-08, 11:10
1 lunsjkake, 1 avocado, 2 fierrik med ost og agurk og smør, sukkererter og gulerot.

Kattemor
10-07-08, 01:13
Er nybegynner med første kveldsmåltidet i havn.... litt peanøtter rett og slett og stooooort glass isvann. En kopp te med søtningsmiddel. That's it :)

Er det greit med peanøtter forresten???

Distrea
10-07-08, 08:19
Er det greit med peanøtter forresten???

Igrunnen ikke ;) Det kan nytes som snack en gang i blandt, men ikke i det daglige kostholdet. Til det er det for mye karber i dem.

karbene skal helst komme fra grønnsaker som vokser over jorda.

Det er viktig å lese boka og sette seg godt inn i filosofien så du ikke går på en "blemme"

Kattemor
11-07-08, 03:46
Igrunnen ikke ;) Det kan nytes som snack en gang i blandt, men ikke i det daglige kostholdet. Til det er det for mye karber i dem.

karbene skal helst komme fra grønnsaker som vokser over jorda.

Det er viktig å lese boka og sette seg godt inn i filosofien så du ikke går på en "blemme"

oki, takk for svar.. :) Joda, skal følge opp jeg bare den hersens boka kommer imorgen... *utålmodig* :)

Kattemor
11-07-08, 03:48
Kan jeg spise rømmegrøt?? Det er yummi! :D

swimzy
12-08-08, 21:22
Her blir det 2 gulrøtter, og litt blomkål, som jeg kan dyppe i litt CF blandet med hvitløk....håper det er bra....jeg er heelt fersk på ketosediett..

nattfrue
12-08-08, 22:15
Her blir det 2 gulrøtter, og litt blomkål, som jeg kan dyppe i litt CF blandet med hvitløk....håper det er bra....jeg er heelt fersk på ketosediett..

Hvis du skal være i ketose, må du nok styre unna gulrøtter. Rotgrønnsaker er generelt ikke bra, siden de har for mange karbohydrater. Hovedinntaket av grønnsaker bør komme fra de som vokser over jorden :)

swimzy
15-08-08, 17:14
Hvis du skal være i ketose, må du nok styre unna gulrøtter. Rotgrønnsaker er generelt ikke bra, siden de har for mange karbohydrater. Hovedinntaket av grønnsaker bør komme fra de som vokser over jorden :)

takk for svar!!

Igår så ble kveldsmaten 1 gulrot(100gr) og 100 gramm blomkål....siden jeg hadde i meg litt karbo igår, så spiste jeg 1 gulrot for å få det opp litt....tror gårsdagen ble på rundt 14,45 karbo

dingpot
17-08-08, 21:32
I dag ble middagen så sen at den heter kvelds:

Stor salat av:
spinat og romanosalat (ca 100g tilsammen)
50g paprika (snackspaprika)
50g agurk
4 cherrytomater
salatkrydder
rømmedressing
toppet med 2 store stekte champignon i skiver, med gastromatkrydder
+
en liten lammekotelett marinert i hvitløk, olje og rosmarin.
og masse isvann

VIRKELIG velsmakende :cool:

Adaware
17-08-08, 21:37
Jeg spiste en DIGER kylling kebab og tømte innpå to bokser med battery som en siste krampetrekning!!
Men det er det slutt på nå i to måneder fremover :)

Magga Dutti
17-08-08, 21:39
ett kokt egg fylt med en blanding av eggeplommen, majones og kokt skinke i småbiter og en kransekakepinne.

vilya
18-08-08, 21:27
Skulle ha havregrøt med cottage cheese i og blåbærsylte på. Har ikke litermål nå så grøten ble litt tynn, men jeg hadde oppi litt Lindberg müsli. Ble nydelig :)

Adaware
18-08-08, 21:33
Proteinshake og en neve nøtter :)

dingpot
18-08-08, 21:57
En LK-brødskive delt i fire med ulike oster: Brie, Roquefort, Creme Cherie og Comte. samt noen cherrytomater og en Farris. NAM

Hapzen
17-09-08, 21:53
I dag spiste jeg egg og bacon til kvelds. Det var herlig

klarasophie
07-10-08, 17:39
Vaffelkake (ketolyseoppskriften) med gul ost og skinke. Nydelig!!:)
Hei!

Jeg laget også vafler nå i sted, til lunsj, nydelig. Men lurer på, står at det er 3 porsjoner, men jeg fikk bare 4 vaffelplater jeg, og det blir vel 2 porsjoner? må vel legge ost og skinke mellom to vaffelplater vel??

maipet86
13-01-09, 21:17
http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/050103/050103people_grandma_prv.gif
Alt for mye, - men det var så godt!:o Litt ekstra "trim" skulle vel hjelpe?
Jeg har spist 2 eggepannekaker med Danablu blåskimmelost. Den osten har en farlig god smak,- mersmak! Tror ikke jeg skal kjøpe den på en stund!

hei. hvordan lager du egg pannekaker? har sinnsykt lyst på pannekaker til kvelds men har det er ikke soyaprotein og få kjøpt hær jeg bor;/

Imse
08-04-09, 21:09
I dag har vi eggerøre med fløte og olje i, spekeskinke, elgpølse og peperoni og agurk som grønt. Kjempegodt!

trillian78
08-04-09, 21:36
Black Sunday (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20397) med krem og bringebær :love: :rodme: Hohoho, det er det beste jeg har smakt på lenge! Skal prøve å ikke gjøre det til en vane å spise det til kvelds.

Åt litt for mye av den og tror jeg... Litt kvalm nå....

Jente 1980
09-06-09, 22:33
Middag kl. 2000 i går må vel sies å være kveldsmat ? OK, det ble 1 grillet entrecote, 2 biter grillet kylling, - begge deler med en annselig mengde grillsaus + en svær ladning kjempegod salat med oljedressing + 2 svære glass rødvin og en mugge vann (Arrangement på Kringler Gård (http://www.kringler.no/) ) på Nannestad

Anbefales !!

Hvilken rødvin har du å anbefale med lavt sukkerinnhold?;)

Jente 1980
09-06-09, 22:36
Jeg har spist en omelett med to egg, 28 g fløte, sopp, paprika, purre, pepperoni, fetaost, og hvitost på toppen! Var skikkelig snadder:D Men ligger nå her og har lyst på noe mer... Uff... Må være den harde spinningtimen jeg var på ikveld sin feil!;)

Didda
09-06-09, 22:49
1 halv pakke bacon - samt cherry tomater og asparges stekt i bacon fettet + noen oste biter - Nam nam det var kjempe godt

Didda
09-06-09, 22:54
Er litt nysgjerrig ser du skal bytte til en anne diett - hvilken liker du best

Jente 1980
09-06-09, 22:58
Er litt nysgjerrig ser du skal bytte til en anne diett - hvilken liker du best

Hvem er det du stiller spørsmålet til?:)

grlo
01-07-09, 22:35
Er det ingen som spiser hjembakt lavkarbobrød? Er ny, og lurer på om man ikke skal spise brød til kvelds siden ingen gjør det her? Slev har jeg spist 2 nydelige hjembake brødskiver med ost, skinke og paprika på:)

Skautrollet
01-07-09, 22:51
Er det ingen som spiser hjembakt lavkarbobrød? Er ny, og lurer på om man ikke skal spise brød til kvelds siden ingen gjør det her? Slev har jeg spist 2 nydelige hjembake brødskiver med ost, skinke og paprika på:)

Jo, en sjelden gang tar jeg en skive lollypopbrød og bruker ostehøvelen på meierismøret ;)
Men det er max en gang i mnd, er jo så mye annet godt at jeg ikke savner brød.

Carisma
01-07-09, 22:53
Enig med skutrollet, det finnes så mye annet godt! :D Nå har jeg aldri vært særlig glad i brød heller... Dessuten handler lavkarbo for meg mest om å legge av meg de vanene jeg "alltid" har hatt og erstatte med ting kroppen min er mer fornøyd med.

StineK
03-07-09, 15:34
I går var det så varmt at det ble to runder med 15-sekunders iskrem. :sikle:

Og i morges var vekten gått ned. Det er virkelig slik man skal leve! :D

Jente 1980
07-07-09, 22:57
Sein middag idag, og vi har kost oss med ovnsbakt kyllingfilet fyllt med fersk mozarella, og surret inn i spekeskinke,hjemlagd hvitløksdressing og blomkål, men til de som ikke er på lavkarbo fikk ovnsbakte poteter med timain, salt og pepper!

SunnhetMedSirrup
19-07-09, 13:22
jeg spiste kinamat med ingefær saus , ekstra sterk :)

den innehold omtrent bare sopp, kylling, og div annet, men spiste bare soppen , ikke risen :)

er det egentlig ok ? :D

lisabenedikte
05-08-09, 02:20
Jeg har spist cottage cheese med 2 ss vaniljekesam, kanel, sukkrin, og føte. Nam!!! Rene skjære desserten! :)

Tonemi
05-08-09, 13:01
I dag har jeg spist frokostpannekake, med hjemmelaget bringebærsyltetøy , kirsebærost og noen skiver med spekeskinke.....

Jabba
05-08-09, 17:56
Er det bare meg som får en litt sånn ekkel, dårlig samvittighet følelse når en spiser kveldsmat? Forstår egentlig ikke helt hvorfor denne følelsen kommer krypende - irriterende egentlig. For jeg som er på ketolyse skal jo spise når jeg er sulten! Og det er jeg jo på kvelden.....

Men spiser gjør jeg jo uansett - med eller uten dårlig samvittighet, og da blir det gjerne:
- 1 neve eller to med hasselnøtter / mandler
- 1 tallerken med godt pålegg (roastbiff, sylte, skinke, salami osv + pluss ost og agurk / paprika)
- Egg i forskjellige former, gjerne med bacon
- Bacongull (utrolig hvor deilig mett en blir av bacongull!):D
- En eller annen form for lavkarbobrød m pålegg
Skyller det ned med masse deilig iskaldt vann!

Viclin
06-08-09, 01:14
I dag ble det pizza. :D

Jente 1980
06-08-09, 22:57
Uff... Skjemmes... Bacon krisp og cavalier mørk sukkerfri sjokolade!!!! (venter mensen, trenger jeg å si mer?)

persika 86
19-08-09, 21:20
har spist kjyllingvinger me seter rømme til dipp :) kjøpt en 2 kjilos pakke på rema 1000, så tinte noen heiv dem på ett brett me bakepapir krydra dæm å heiv dæm i åvnen... nam :D lørdags kos egentli :P 0,02karbo pr 100gram eller no sont :)

SunnhetMedSirrup
19-08-09, 23:33
cottagecheese meg MASSE nøtter" mest paranøtter,da :)

Jente 1980
22-08-09, 21:55
hm... 8 ruter cloetta sjokolade, og muligens litt bacon krisp etterhvert;-) Idag er det lørdag i heimen

Cozygirl
27-01-10, 05:00
Jeg er ny her (eller jeg har vært medlem en stund nå, men har på en måte glemt at jeg var bruker her osv..) Jeg rakk aldri å sette meg inn i denne siden.. Men ketolysekuren.. Hva er det for no? Og Atkins? Hva er forskjellen?

Jeg er temmelig engasjert i å gå ned i vekt nå, har endelig klart å begynne å spise regelmessig, svømmer på mandager (og fredager om jeg kan) og tar tran og vitaminer for å holde meg frisk. Men vet ikke hva jeg skal spise for å få i meg "rett" mat for å gå ned??

Noen gode råd, kanskje? :)

Charlott
27-01-10, 08:47
Noen gode råd, kanskje? :)

Start her du :) http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=708&highlight=til+alle+nybegynnere
(dette er forøvrig en tråd med kveldsmat-tips ;) )

Estrella
31-01-10, 19:05
Magen min er litt merkelig idag (vet ikke helt hvorfor.. ), så foreløpig blir det en kopp te (grønn te uten søtningsmiddel:p), så får jeg se etterhvert. Hvis jeg føler meg litt bedre i magen om en halvtime-time spiser jeg kanskje noe:)

Gus
03-02-10, 21:18
Eggeblåbær omelett :sikle: med kanel og olje

Supera
03-02-10, 22:15
Rester fra middagen. Taco med osteskjell.

moochie
04-02-10, 07:36
Rester etter middag- ovnsbakt fisk med sopp, paprika, purre, CF og ost :)

Jabba
04-02-10, 10:35
Kveldsmaten i går ble et stykke av Gerd`s ostekake......det holdt hele kvelden......ble ikke sulten igjen....

StegforSteg
04-02-10, 10:49
1 yoghurt 0.1 fra yoplait og 5 mandler

moochie
06-02-10, 19:26
Fajita kylling biter og salat med rømme

signealwaystrying
18-04-10, 18:26
Jeg vet ikke helt hvor dt passer å skrive el spørre om dette , men jeg prøver meg hær og håper på noen svar som gjør meg klokere ;)
Jeg skal ned 10 kg pga av en bukplastikk operasjon etter å ha født 3 stk barn somhar strukket ut mage huden min ;)
Jeg har holdt på med lavkarbo , Gi kur , ketolyse nå i snart 10 dager , jeg har lest masse og surfer på nett masse , men alikevel , jeg blir IKKE klok på hva dt er jeg kan og ikke kan spise ....Er veldig redd for at jeg ikke skal klare å gå ned innen fristen :(
Så er dt noen som kan gi men de STORE nei ene og ja ene , så setter jeg STOOOOOR pris på dette :))

Nessimelle
21-04-10, 11:17
Kveldsmaten min i går var:
En boks mager kesam m/litt rød fantasaft
150g blåbær
Nam! Beste kveldsmaten!

justme
03-05-10, 21:33
hei, hei..
ny her å ny på hele lavkarbogreia..
treng tips tel kveldsmat:)
å kor bra e d å spise oliven?? har non chillimarinerte oliven som æ digge :)

timich
03-05-10, 21:38
Har spist to store stykker røkelaks som jeg smurte rikelig med Phildalphia på og la inni litt paprika før jeg rullet dem sammen. Godt og enkelt:)

Drømmeren
16-05-10, 20:22
Ser noen har spist lavkarbo pizza og 15 sekunders is:confused:
Noen som kan gi meg oppskriftene på dette?

mamma87
16-05-10, 20:47
pizzapai :)
http://idavaag.blogg.no/1274034756_lavkarbo_pizzapai.html

Borghild
16-05-10, 20:49
2 kokte egg med reker, majones, tomat og agurk og litt dill. :)

Momse
16-05-10, 20:56
1 grillet svinekotelett og salat ;)

Cupcake123
13-06-10, 21:29
Hva er stevia? :snill:

mumlen
17-07-10, 13:57
Hva er cc?

Iselinmh
17-07-10, 22:42
Biffsnadder :)

Iselinmh
17-07-10, 22:43
Hva er cc?

Cottage Cheese :)

Megvel
17-07-10, 22:46
Hva er stevia? :snill: Et søtningmiddel, naturlig, uten kalorier

Jeg har spist reker, jordbær og baconcrisp :D
Fin blanding.

Clockwork
18-07-10, 13:38
Igår ble det scampi med salsa og baconsvor.

annex
08-08-10, 00:00
.
En hundregrams Jalapeños-pølse (ca 4 KH), sukkerfri ketchup og 1/2 tomat, og et par ostekjeks til "dessert"

Anarko
08-08-10, 23:52
Rester fra middagen (kyllinglår, salat og hjemmelaga tomatsaus)... men det fyllte bare en halv skål så lagde meg en bringebærsmoothie av litt frosne bringebær, sprite zero, matyoghurt og fløte. Pluss litt natreen. Nomnom :D

engasjert
10-08-10, 21:45
Bringebær med vanilje-kesam mmmm kjempegodt ;)

-marie-
10-08-10, 22:16
kotelettrester og skaldemans coleslaw :D og en tuborg lite...

Silje2011
10-08-10, 22:17
Idag har jeg spist Advokado + ananas til kvelds :-)

aslaug
10-08-10, 22:28
100g hvitost!

Krøllerellerei
10-08-10, 22:34
Kyllinglår, blomkål og ris, hihi, nei, det var ikke meg som spiste risen.

blåbær
11-08-10, 00:02
.
En hundregrams Jalapeños-pølse (ca 4 KH), sukkerfri ketchup og 1/2 tomat, og et par ostekjeks til "dessert"
Hvilket merke er den jalapeño-pølsa? Høres spennende ut :)

Silje2011
11-08-10, 19:43
idag skal jeg spise litt laks, brokoli, advokado og ananas :-)
Middagen er sent ute siden jeg jobba til 16.00, tok buss en time og så trente 50 minutter osv :-)

Krøllerellerei
11-08-10, 20:12
Egg og bacon.

Anne
11-08-10, 22:06
Honningrista nøtter :o

annex
24-08-10, 02:07
Hvilket merke er den jalapeño-pølsa? Høres spennende ut :)

Det er kyllingpølser fra Den stolte Hane, kjøpte pakke med tre pølser a 100 gram hver på Rimi, og med 4 karber i hver pølse.

I dag prøvde jeg å lage hjemmelaget sjokolade-is med kakao i, ikke helt vellykket, men alikevel godt. Det var første forsøket med iskremmaskin.

Blir nok litt eggerøre med en fløteskvett i og noen stekte grønnsaker til nattmat...

Anarko
24-08-10, 17:43
Peppermakrell og egg i går.
I kveld; uvisst. Kanskje middagsrester, i såfall er det; svinekjøttdeig med fløtetomatsaus.

annex
28-08-10, 01:24
Varmet opp fårikålen fra middag.

Ziltoidia
08-09-10, 19:18
Kom hjem fra universitetet i 6-7-tiden og var småsulten... og vi hadde bare ett egg. Skrekkscenario. Jeg har ingen tilstrekkelig oppskrift til bare ett egg, og jeg kan jo ikke lage oppskrifter. Så jeg gjorde det... jeg improviserte:

1-2 ss smeltet meierismør
1 egg
1/8 (sikkert mindre) ts NuStevia
1/2 ts JBK
10 dråper vaniljeessens
1-2 ss CF
0,25-0,5 dl matfløte

Alt dette er ca-mål. Jeg bare helte oppi. Etter å ha mikset og latt det stått litt, stekte jeg det i mer meierismør. 1 lapp = 1 ss. Det ble rundt 10 stk - og de var utsøkte med masse philadelphia, ridderost eller sukrin på. Små, raske å lage og flotte til kvelds om/når man ikke skal spise store måltidet uansett.

Anarko
08-09-10, 19:53
Nå som jeg jobber blir ofte middagen kvelds også. Jeg spiser middag rundt om 18, og legger meg tidlig så har ofte ikke rukket å bli sulten igjen da. Men i dag; pølser (som jeg syns smakte merkelig) i en sjysaus (2,5 karber pr dl) som jeg mikset litt med så den ble mer viltsaus, attåt hadde jeg brokkoli og litt kålrabistappe. Det blir i tillegg lunsj i morgen :) Men jeg har da kastet ut pølsene til fordel for et par koteletter som jeg strimler og steker.

Klompen84
09-09-10, 08:17
50 gram ristede og saltede gresskarkjerner, mmm nydelig, smaker nesten som pistasjnøtter :)

lisabenedikte
14-09-10, 22:17
Jeg har spist kokt kjøtt med 1/2 liter vann, litt Seltin, og masse helpepper. :)

Krøllerellerei
14-09-10, 22:43
Vafler!

TrillTrall
14-09-10, 23:39
Yoghurt naturell med to ts sukkerfritt bringebærsyltetøy, en dæsj havregryn, linfrø, sesamfrø og kruskakli. Nammenam, men det metter ikke lenge.

Treningsfrik
27-09-10, 12:07
i går til kvelds drakk jeg en kakao av 100 g smør, to egg og kokt vann, pluss kakao selvsagt. Den drakk jeg rundt kl.18 og etter det ble det ikke mer mat.

Anarko
27-09-10, 13:32
I går kveld lagde jeg meg en salat: 1 tomat, litt over en halv gul paprika, mye jarlsbergost som jeg skar i terninger, 2/3 picnicskinke og over en halv isbergsalat. Blandet godt sammen og slengte på noe dressing. Very good :)

tatra73
27-09-10, 22:04
Jeg begynner å lure litt på om jeg spiser for lite jeg:confused:. Er vel som andre
GR slankere redd for å spise for man tenker hele tiden på "for mye kalorier".
Jeg har vært så flink og holdt meg unna karbohydrater en lang stund men syntes jeg har fått lite igjen for det i kg. Jeg har til kvelds spist f.eks. en
liten bit med brie ost og noen få valnøtter. Skjønner at det kanskje er litt lite. :rolleyes: Har bare ikke vendt meg til tanken å spise "fete og protein rike" ting til kvelds.

http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/w2h4XSv/weight.png

Carisma
27-09-10, 23:59
Jeg har til kvelds spist f.eks. en
liten bit med brie ost og noen få valnøtter. Skjønner at det kanskje er litt lite. :rolleyes:
Jeg spiser aldri kveldsmat. Hvis du ikke er sulten trenger du ikke spise mer.

Anarko
28-09-10, 17:45
I går var middag kvelds siden middagen ble litt sen :)

smukkas
28-09-10, 19:53
Tunfiskrøre:

1 boks tunfisk
1 sjalottløk
1/2 vårløk
1/2 avocado
6-7 hakkede grønne oliven
1 hakket tomat
2 ss hakkede soltørkede tomater
2 ss rømme
Sitronsaft, salt og pepper

På 3 rugsprø. Ikke så lavkarbo at det gjør noe, tror jeg - men jeg er nybegynner og setter ikke skikkelig i gang med disse greiene før i morgen - men det var veldig godt!

Idarull
29-09-10, 10:57
salami og ost stekt i ovnen! mmmm

annex
03-10-10, 22:53
.
"Kanapéer":
Små biter av Nannahs knekkebrød, som jeg lasset generøst med smør, gode oster, egg- og rekesalat og skinke på, og et skivet kokt egg. En kopp te til, og omegaene.
Dette var digg for sultne meg.

Supera
03-10-10, 23:15
Svineindrefilét med karri-fløtesaus

Idarull
05-10-10, 22:37
En neve peanøtter og Ingi's Supergode boller.

Supera
06-10-10, 01:23
Det blir snart entrecôte med karri-CF-saus og stekt blomkål og purre.

Anarko
06-10-10, 12:22
Jeg har det med å slutte å spise etter middagen.. Men middag/kvelds ble altså "kebab" med ostewraps :)

keefee
09-10-10, 00:36
40 g ost og 1 glass soyadrikk.

StineK
11-10-10, 00:11
En liten lavkarbobrødskive med et godt lag smør, salami og eggerøre. Og et glass vann. Og en kopp kaffe.

bettylue
13-10-10, 22:27
Mange gode tips! Er ny og begynte mitt opplegg på hotellopphold(5dager siden) hvor jeg boltret meg i deilig mat morgen, middag og kveld! 3 kg forsvant på en langweekend!:heia: Nå, vel hjemme igjen må jeg lage maten sjøl, og handle alskens ting jeg ikke har:hungry: Får greie meg med paranøtter, ost med majones til kvelds idag. Ostekjeks er jo kanllgodt! Bruker jalopenoost i skiver som steker i 2-3 min PÅ bakepapir i mikroen. Ungene har fått smaken på det og så osten rekker ikke bli kald i kjøleskapet her om dagene!:spisesnak

annex
25-10-10, 02:54
Krem med knuste, frosne bringebær, namnam

lady jaja
25-10-10, 03:34
Surra lammesteik m blomkål, brokkoli, sopp og fløtesaus. Gerd si ostekake til dessert; nam, nam.

Fofa
25-10-10, 04:03
en kopp karamellkaffe med en skvett fløte og cocosa :) Niiice!!

Anarko
27-10-10, 01:49
Karbonade med ost, egg og sukkerfri ketchup.

Idarull
29-10-10, 00:04
Omelett med ost og skinke.

annex
01-11-10, 01:04
En stor kopp kakao (av vann og litt fløte, kakao, flyende natreen)
Toppet med vispet krem
Syndig godt...

Anarko
01-11-10, 20:24
Egg, bacon, agurk og skinkeost

mimo
17-11-10, 15:11
Perfekt til kveldsmat eller dessert:
Frosne jordbær med en cream fresh blandet sammen i blender, blir som en sunn is! Veldig godt!!

Kiro
17-11-10, 19:28
Er blitt litt for glad i Atkins Advantage barene, så det ble nok en sånn en. (i dag også)

LIBBA
17-11-10, 20:33
Det ble blåbær med cc og krem;)

Idarull
17-11-10, 21:59
Mikro-knekkebrød med gulost og masse smør!

Anarko
18-11-10, 13:22
Cottagecheese med litt sukkerfritt bringebærsyltetøy.

LIBBA
22-11-10, 23:02
I kveld ble det to kyllinglår med blomkålmos:sikle:
Er fortsatt ikke lei blomkålmos:)

Skautrollet
22-11-10, 23:11
Hjemmelaget gele av fun light med cc som "krem".
Det var deilig:)

Anarko
23-11-10, 02:21
Kvelds og middag i 1. Kom ikke hjem fra jobb før 21.30. Kylling, stekt sopp surret i fløte, stekt asparges og ovnsbakt tomat. Nomnom!

Sheidis
30-11-10, 21:54
1 Kiwi, 1 eple, og jorbær med litt kesam vanilje til! kjempegodt! :)

LIBBA
30-11-10, 23:23
I kveld ble det to kyllinglår med gresk salat.:)

Fofa
01-12-10, 00:10
Avocado og spansk skinke:)

Anarko
01-12-10, 02:40
Middagsrester: en halv halv tomat, som var ovnstekt, en halv kyllingfilet og resten av den fantastiske sausen min.

Carisma
01-12-10, 21:16
Kveldsmat?? Herreminhatt, jeg har jo ikke spist middag engang jeg. :o

Idarull
07-12-10, 09:47
Tomatsuppe med egg! Hadde ikke prøvd dette før på torsdag, og det var jo nydelig!

bøtteknotten
03-01-11, 22:58
Jeg er helt ny her inne, og ser stadig at noen har spist frokostpannekaker. Nå har jeg prøvd å lete gjennom mange sider men klarer ikke finne oppskriften på denne:confused:. Er det noen som kan hjelpe meg??? Jeg ser nemlig eggepannekaker og andre varianter av pannekaker, men sannsynlivis ikke den "berømmelige" frokostpannekaken;)....

KarMa40
03-01-11, 23:29
Fritata!

Deilig omelett med lokk av reven ost som er grillet bare litt i ovnen, med smørpå for sikkerhets skyld:)

Anarko
04-01-11, 01:22
Var ute og reiste i dag, så middag ble kvelds siden den ble inntatt rundt 22 :) Ostepizza med kjøttdeig, ost og pittebittelitt ananas på :) Nommis

swimzy
04-01-11, 20:58
her ble det bare en neven nøtter og en mandarin til !! Orket rett å slett ikke mer

Idarull
08-01-11, 00:19
Smoooothie!

Anarko
08-01-11, 02:00
Mandariner og mye ost :)

Pal
12-01-11, 23:16
Jeg spiser cottage chease med youplat blåbær yougurt. Dette er noe jeg spiser innimellom hele tiden. Jeg har nettop begynt med dette etter en lang sprekk. Hadde vært fint å hatt noen flere alternativer.

annex
17-01-11, 01:10
Lavkarbobrød ( en variant av Lollypop sitt) med salami + kokt egg, og noen biter lavkarbobrød med smør, brie, røkt kalkun og rekesalat, og noen biter lavkarbobrød med blåmuggost. Drikke var te og litt rødvin til ostebitene. Snacks!

Idarull
17-01-11, 01:37
Vennlige knekkebrød med masse smør og Goliat! Mett enda og spiste klokka 21. Mmmm

Anarko
17-01-11, 13:16
Bacongull med ost og ketchup. Namnam.

ada-emilie
18-01-11, 19:25
Jeg lagde en stor fiskekake av 150g kokt torsk og et egg. Salt,pepper og gressløk i.Bare rørte det sammen. enkelt og godt.

Mintur
26-01-11, 23:41
her ble det en helt "vanlig" omelett bestående av 2 egg, litt bacon og 1 tomat ved siden av. Er på nattevakt så om en stund blir det knekkebrød med setersmør og gräddost på..... og tar sikkert et par knekkebrød til før jeg går av imorgen tidlig med akkurat det samme på :)

StineK
26-01-11, 23:42
Egg og bacon - med litt Foseid-brød til. Lenge siden sist så det var veldig godt!

ada-emilie
27-01-11, 19:51
Torsk med olje over og ost.

Lissi80
27-01-11, 21:56
Hadde sen middag idag, men fikk så lyst på noe "søtt" etterpå.. Så lagde kokoslapper etter en oppskrift jeg har funnet her inne (tror jeg det var) :) De var veldig gode med smør, sukrin og kanel på :)

StineK
27-01-11, 22:34
Det ble en porsjon kjøttdeigsaus. Kjekt med rester.

annex
28-01-11, 00:29
Bringebærsmoothie med bringebær (seff), proteinpulver, vann, 1 egg, litt rapsolje, litt søtning (splenda) og en liten skvett fløte i.

ninaheg
03-02-11, 19:57
1 baconrull med egg og baconsalat

Kiro
03-02-11, 21:12
Sånn mørk sjokolade fra sukkerfritt ble kveldsen min i kveld .

Lissi80
03-02-11, 22:03
Middag ble kveldsmat idag :)

Omelett med skinke, ost, vårløk og paprika. Ovnsbakt tomat og nystekt frokostrundstykke etter Gerds oppskrift med masse smør som tilbehør :)

Tunrida
04-02-11, 23:34
Ett lite glass naturlig eplemost.. Er plaget med kvalme, og vært det de siste månedene.. (Og nei, ikke gravid :p )

ada-emilie
05-02-11, 22:35
Salat med rå grønnsaker, avokado, champingnonger(hvordan skrives det ordet?;) og litt ost.

LineJM
05-02-11, 22:38
En rotihopform med blomkål, broccoli, noe paprikarester, litt rødløk, litt vanlig løk, hvitløk, ribberester, matfløte, salt og pepper, tørka timian, litt sennep i fløten, litt ost på toppen.

Tunrida
05-02-11, 22:41
Bringebærkrem med bittelitt søtning :D

otika
05-02-11, 23:00
Sein middag i dag :)
Kylling med philadelfia ost inni,bacon rundt og litt fløte i formen,blomkål som tilbehør :p stappmett (ups) og orket ikke en hel filee engang ,snadder ja ..

Nå ble det 4 biter mørk cavalier og en kopp te med cocosa og 2 magnesium, en perfekt kveld :D

Kiro
05-02-11, 23:37
Det ble litt vel mye sjokolade fra sukkerfritt i kveld. Er så oppblåst nå, at jeg (nesten) angrer.

poppie
06-02-11, 23:16
jeg spiste en kyllingfilet stekt i margarinsmør. er det greit å spise til kvelden?

ada-emilie
06-02-11, 23:43
Det er helt fint.

langaard
06-02-11, 23:56
jeg spiste en kyllingfilet stekt i margarinsmør. er det greit å spise til kvelden?
Klart det er, det er super kveldsmat:)

Supera
07-02-11, 03:46
Hjemmelaget hamburger med hjemmelaget hamburgerbrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39710). Pluss ost, paprika, rå løk og en hjemmelaget rømmedressing.
Neste gang, så velg heller smør i stedet for margarin. ;) Margarin er kreft-og-allergi på boks.

http://2.bp.blogspot.com/_BgaIlOJPM7g/TH1Ef1L7VtI/AAAAAAAAXAg/PLcuyERt30E/s1600/margarin+og+smør.jpg

Lissi80
07-02-11, 07:20
Søndag og "kosedag"..Igår lagde jeg Lisbeths "scones med jordbær og sjokolade". Serverte krem til og fy søren og godt det var :) Er i skrivende stund enda mett så frokosten blir noe utsatt idag ;)

Geniet
22-02-11, 22:42
Et stk. hjemmelaget, egen oppskrift, iskake + ostechips laget i mikroovn. Har laget dem i vanlig ovn før, men perfekt i micro. Osteflak delt i to med krydder på begge sider. Viktig med bakepapir under!

Anarko
22-02-11, 23:29
1 kokt egg med majones.

LineJM
22-02-11, 23:32
Litt rekesalat som det ikke ble plass til i boksen med lunch til i morra.

Tittit
23-02-11, 00:07
ingenting.
spiste middag rundt kl fem-seks

Carisma
23-02-11, 22:10
Jukseiskrem med skogsbær :flau:

StineK
23-02-11, 23:01
En Biggies-brød-skive med masse smør og jædersylte på.

KarMa40
23-02-11, 23:50
Porchetta! og en appelsin.

ada-emilie
24-02-11, 22:10
Torsk og ost.

Kitsu
24-02-11, 22:25
Krem med kanel. Skylder på at kartongen med fløte gikk ut på dato i dag. XD

langaard
24-02-11, 22:28
Ost med agurkskiver og cf dip:)

Vean00
25-02-11, 10:04
Igår spiste jeg 2 fiberrik med hvitost og litt paprika.. :rolleyes:

ada-emilie
25-02-11, 21:51
Kokt lakseskive med litt linfrøolje, sennep og 90 g mager gulost.
Kroppen er fullstendig tilfreds nå;)

Anarko
25-02-11, 21:58
Bringebær med vaniljekesam :)

LIBBA
25-02-11, 22:05
Nannahs knekkebrød med smør,Jarlsberg ost og litt paprika som pynt :)

Kitsu
25-02-11, 22:08
Jordbærgelé med kokos/lime-saus. Og kaffe med en lakris/kanel-tepose i. Wacky kombo dag i dag.

annex
28-02-11, 23:13
Ostetallerken + rekesalat