View Full Version : Småspist til frokost?
Hei alle dere som har problemer med å få i dere nok frokost! :) Frokost er dagens viktigste måltid, tør jeg påstå. Man setter standarden for forbrenningen resten av dagen. Da er det dumt å spise en "fisle-frokost" av frukt&yoghurt, fiberrik med smøreost, eller i verste fall ingenting.... Da får man en "fisle-forbrenning". Og hvem vil vel ha det? :rolleyes:
I dag har jeg laget en kraft-frokost, som tar kort tid å lage (kan steke mens du dusjer e.l.), og som alle bare MÅ like.... I hvert fall synes jeg det er super-duper godt:
3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje, 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver), litt salt. Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekaker. Serveres med bær. Pannekaka gir mer proteiner enn de fleste trenger, og bare 6 gram karbohydrat. I tillegg får du i deg nok fett og masse antioksidanter i kanelen.
Pga den store mengden protein, gjør det ikke noe om du skjærer av en sneis (ca. 1/5) av denne som du kan gi til et barn/baby i familien, eller du kan bruke den som et mellommåltid, eller kaffemat senere på dagen.
Er dere med meg?
Jeg sa:
ER DERE MED MEG?
For siste gang:
ER DERE MED MEG? :D
JEG ER MED DEG! :D
ehhh... jeg spiser ikke melkeprodukter nå men... :p Det høres kjempegodt ut! :ja:
Jeg elsker frokost og mye frokost og stor frokost, så jeg er med! ;)
JAAAAA!!!!!!! Jeg er med deg!!!!! :D
Det var en ting jeg hadde tenkt til å ta opp i dag, som handler om frokost og forbrenning. Siden DENNE tråden er her, så spør jeg her....
Dersom jeg spiser frokost til "normal" tid (ca.7.30-8.00), da blir det ganske tidlig lunsj, og da bare MÅ jeg ha noe mellom lunsj og middag! :o
Men dersom jeg drøyer frokosten (som jeg pleier å gjøre nesten hver dag) til rundt kl.10.00, så blir ikke lunsjen før ved 13.00-13.30 tida, og da klarer jeg meg fin-fint til middag kl. 16.30.
Men så har jeg tenkt dette:
I og med at det er frokosten som får i gang kroppen (forbrenninga)....
Det jeg "vinner" på å ikke spise noe mellom lunsj og middag.....
TAPER jeg det på at jeg setter i gang forbrenninga mi for sent?
Hvis noen skjønner hva jeg egentlig spør om her da.... :rolleyes:
Dette er jo en vinn-vinn situasjon Elian. Spis tidlig frokost, tidlig lunsj, og så et mellommåltid mellom lunsj og middag. Hver gang du spiser så økes forbrenninga. Du vinner bare dårligere forbrenning ved å la det gå lang tid mellom måltidene, og dette er nok bittesmå rester av kalori-tenknings-massen som sitter igjen i ryggmargsrefleksen din Elian.... ;)
Dette er jo en vinn-vinn situasjon Elian. Spis tidlig frokost, tidlig lunsj, og så et mellommåltid mellom lunsj og middag. Hver gang du spiser så økes forbrenninga. Du vinner bare dårligere forbrenning ved å la det gå lang tid mellom måltidene, og dette er nok bittesmå rester av kalori-tenknings-massen som sitter igjen i ryggmargsrefleksen din Elian.... ;)
Jeg liker å godta tanken om at jeg skal spise MER (les: oftere) for å få opp forbrenninga.... Selv om jeg jo vet at det er sånn......... :rolleyes:
*Dumme, dumme Elian går å skammer seg*
Mmmmmmmmmmm så godt det hørtes ut!:D Du kan jeg lage det til lunsj eller? Og hva foreslår du at jeg erstatter vaniljeessens og natreen med? Er det ok med fruktose i stedet for natreen? Tror ikke jeg har vaniljeessens altså :o
IKKE ELIAN DUM. NEI-NEI. :p
Men Elian trenger å bli minnet på noe, og alle har vi "noe" som vi trenger å bli minnet på, selv om vi innerst inne vet det...
Jeg er med og de pannekakene/lappene er kjempe gode!!!!
Jeg lager vist en variant, storporsjon (2 dl hvaregryn,5 egg,1 boks cc,2ss olivenolje, 2 ts fruktose)
Mmmmmmmmmmm så godt det hørtes ut!:D Du kan jeg lage det til lunsj eller? Og hva foreslår du at jeg erstatter vaniljeessens og natreen med? Er det ok med fruktose i stedet for natreen? Tror ikke jeg har vaniljeessens altså :o
NEI, ikke til lunsj! :mad:
NEI, ikke fruktose! :mad:
NEI, ikke noe annet enn vaniljeessens! :mad:
*Kommandoran fniiiiiser* :D
Joda, kjære Nooria. Spis den kald til lunsj - like godt og sunt. Med fruktose så øker jo karbohydratmengden tilsvarende det du tilsetter, men det velger du selv. Blir uansett ikke høyglykemisk. 1 ts fruktose = 6 gram karbohydrat. Istedenfor vaniljeessens kan du skrape ut noen frø fra en vaniljestang. Der er både best og sunnest, men tar noen sekunder ekstra... ;)
NEI, ikke til lunsj! :mad:
NEI, ikke fruktose! :mad:
NEI, ikke noe annet enn vaniljeessens! :mad:
*Kommandoran fniiiiiser* :D
Joda, kjære Nooria. Spis den kald til lunsj - like godt og sunt. Med fruktose så øker jo karbohydratmengden tilsvarende det du tilsetter, men det velger du selv. Blir uansett ikke høyglykemisk. 1 ts fruktose = 6 gram karbohydrat. Istedenfor vaniljeessens kan du skrape ut noen frø fra en vaniljestang. Der er både best og sunnest, men tar noen sekunder ekstra... ;)
Det var godt for jeg fikk nemlig så innmari lyst på en sånn nååå :p . JEg har verken vaniljeessens eller vaniljestang, men jeg lurer på om jeg da skal prøve guros variant ;)
Jeg sa:
ER DERE MED MEG?
For siste gang:
ER DERE MED MEG? :DNEI!!:D Rekker ikke om morgen, har max 15 min til å lage og spise, både frokost, vann og kosttilskudd. Orker ikke stå opp tidligere. Er oppe 06.00. Det for holde. Egentlig har jeg tenkt at dersom jeg klarte å stå opp 10 min tidligere, så kunne jeg sykle mens sambo dusjer.... men.... *Sukk*
Høres godt ut, men må klare meg med den frokosten jeg har.:D
MED? HÆÆ? Hva er frokost fornoooe...? Åja... det som smaker papp og som du spise før du skal på skole/jobb ja.. rett etter du har fått opp øyelokket... jadda..:D
JAMMEN SÅ LAG DEN KVELDEN I FORVEGEN DA!
JAMMEN SÅ LAG DEN KVELDEN I FORVEGEN DA!
Er'u hissig?????
http://www.fortunecity.com/campus/ink/659/angdev03.gif
JAMMEN SÅ LAG DEN KVELDEN I FORVEGEN DA! Mener ikke å være vrang, MHM, men :
1. Jeg vil helst at "omeletten" skal være varm:cool: (er ikke veldig glad i kalde eggeretter:o )
2. Gidder ikke:cool: Er som regel ikke ferdig med middag osv før 1800, og synes jeg bruker for mye av tiden min på mat om kvelden...:eek: Noen ganger så lager jeg middag for noen dager av gangen om kvelden eller baker, eller... men har ikke lyst til å lage frokosten om kvelden. Rett og slett.:D
*luringen prøver å liste seg stille ut døren uten frokost...uten å bli oppsdaget av FrokostDiktatoren*
:_plystre:
*luringen prøver å liste seg stille ut døren uten frokost...uten å bli oppsdaget av FrokostDiktatoren*
:_plystre:
http://www.alchemicalmage.com/greetings/miscellaneous/_IsawYou.jpg
*prøver å lokke luringen til å spise frokost*
[center]Er'u hissig?????
GLEFS!
Mener ikke å være vrang, MHM, men
Men hva da, Anne på landet, Anne-panne satt på spannet?? :cool:
Her skjer det:D
Mjo... er ikke umulig jeg prøver den til frokost en dag, så godt ut!:)
Men hva da, Anne på landet, Anne-panne satt på spannet?? :cool:Faren min er sterkere enn faren din så......:p
.....men hva, men hva....Gidder ikke vel:D isteden så tipset jeg Friflex om å ta en tur innom her....:cool:
Tror hun heller vil ha deg med på frokostlaget jeg Anne:(
:D :D :D
Tror hun heller vil ha deg med på frokostlaget jeg Anne:(
:D :D :DÅ nei da...MHM er så gla' i gutter så...:p
Skal vi starte frokostgjeng nå da? T-skjorter? Jeg er med! :cool:
Skal vi starte frokostgjeng nå da? T-skjorter? Jeg er med! :cool: Tenk at JEG bestemmer hvem som skal være med....! Har DU spist denne pannekake-frokosten du kjære HP? Har du det? Hæ? Man må faktisk det for å få være med i klubben. Og JEG bestemmer om vi skal ha t-shirts eller ei. Tenk. Hrmpf. :cool:
Kvirrevitt.....
Noen som vil være med i frokostgjengen? :snill:
Kvirrevitt.....
Noen som vil være med i frokostgjengen? :snill:
trokke det :kadetgaar
Jeg er med!!
åh, vi MÅÅ lage t-skjorter da!!
Det kan midt på brystet stå:
JEG ER FROKOST-SPISER - OG STOLT AV DET!!
God ide, sant?
Sant?
:nei: Fåkke lov av MHM jeg, enda jeg spiser fin frokost og all ting....:hylgrine:
Heisann.
Det høres kjempegodt ut, og minner veldig om frokostpannekaken i fase 2 på South Beach-dietten.
HAVREPANNEKAKER (1 porsjon)
60 g havregryn
60 g cottage cheese
4 eggehviter (jeg bruker 2 - 3 hele egg istedet)
1 ts vaniljeessens
1/4 ts kanel
1/4 ts muskatnøtt
litt formfett
Jeg bruker av og til litt søtningsmiddel, men dette står ikke i oppskriften.
Bland alle ingrediensene i en hurtigmikser til du får en glatt masse. Spray litt formfett i en klebefri stekepanne og varm den opp. Hell i pannekakerøren og stek den på middels varme til begge sider er gylne. Du kan servere pannekaken med lettsyltetøy til.
God appetitt!
Tenk at JEG bestemmer hvem som skal være med....! Har DU spist denne pannekake-frokosten du kjære HP? Har du det? Hæ? Man må faktisk det for å få være med i klubben. Og JEG bestemmer om vi skal ha t-shirts eller ei. Tenk. Hrmpf. :cool:
Gjelds det når jeg har spist den til lunsj eller? :cool: Det kan godt hende jeg tar den til frokost i morgen. Dessuten så tror jeg kanskje at jeg var den første til å lage den etter at du la ut innlegget :D .... og ja det var godt!
3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje, 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver), litt salt. Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekaker. Serveres med bær. Pannekaka gir mer proteiner enn de fleste trenger, og bare 6 gram karbohydrat. I tillegg får du i deg nok fett og masse antioksidanter i kanelen.
Er dere med meg?
JA !!!
Har bare noen spørsmål:
- er den god kald (lage kvelden før siden den blir brent hvis jeg skal steke den mens jeg dusjer .....:o Reumatikere trenger lang tid og masse varmt vann om morningen skjønner du !!)
- 10 dråper vanilje essens, - hva er det i teskjemål ?? Har ikke dråpeteller på flaska mi......
-. Hvor tjukk blir pannekaka ? (kan den rulles rundt bæra lissom ?)
- Hvor stor panne bruker du ?
- Må jeg spise hele ?? Er det sjans for at jeg orker det lissom ?
Men ellers altså, - er jeg med :p
Siden Nille er så godt i gang med spørsmål henger jeg meg på;)
Hvor får man kjøpt vaniljeessens, og er det en spesiell type dere vil anbefale?:confused:
Jeg har kjøpt vaniljeessens på kiwi, den koster 10-20 kroner og er god den. Vet ikke om det er mulig å få kjøpt i helsekosten f.eks.
Yammee :D Nå har akkurat jeg og prinsen delt en sånn deilig pannekake til frokost :D ..... han med blåbær og jeg med cottage cheese, kanel og litt fruktose.
Hva med å ha hele blåbær i røra rett før man skal helle den i stekepanna? Det må jo være kjempelurt!
*Luringen står skjelvende skolerett fro MHM, og lover å skjerpe seg*:hylgrine:
*Luringen står skjelvende skolerett fro MHM, og lover å skjerpe seg*:hylgrine: Sånn skal det være, luringen! Du blir nok yndlingsmedlemmet mitt du, som er så ydmyk.... :D :cool:
Nille: Den er veldig god kald. Det er antakelig 1/4 ts med vaniljeessens. Jeg pleier å brette pannekaka i to jeg, med bær imellom. Om du vil rulle, så kanskje du kan steke to? Jeg bruker av de største pannene, uten at jeg husker cm. Jeg orker hele, men jeg er storspist. Men som jeg skrev i det første innlegget: Du kan skjære av 1/5, som kan brukes som mellommål eller babymat eller hundemat eller kaffemat eller hva du nå vil... :p Fortsatt får du i deg nok proteiner.
Stram hilsen fra Merete Hennes Majestet
Har dere frokostklubb..??:eek:
:p :p
Du kan skjære av 1/5, som kan brukes som mellommål eller babymat eller hundemat eller kaffemat eller hva du nå vil... :p Fortsatt får du i deg nok proteiner.
:eek: :eek: :eek: :eek: Ikke F..... om jeg har råd til å begynne å kjøre low carb- Hi protein på bikkjene mine altså!!!! :eek: :eek: :eek: :eek:
:eek: :eek: :eek: :eek: Ikke F..... om jeg har råd til å begynne å kjøre low carb- Hi protein på bikkjene mine altså!!!! :eek: :eek: :eek: :eek:
Stakkars hunder da :snill: Det er jo det de skal ha... tipper de får det allerede jeg ;) Sjekk innholdet på boksen :ja:
Har dere frokostklubb..??:eek:
:p :p
http://forum.lavkarbo.no/images/FrokostklubbenS.gif
Og her er til signaturbruk:
http://forum.lavkarbo.no/images/Frokostklubben.gif
Får jeg å væmme?? spiste frokost i dag for tenk:D
http://forum.lavkarbo.no/images/FrokostklubbenS.gif
Og her er til signaturbruk:
Så kult HP!!!!! Du er jo genial!!!!!
kanksje jeg er med også, da :) jeg spiser en smoothie tilnærmet lik pannekakerøra :D
*fikse og ordne med signaturen :D*
kanksje jeg er med også, da :) jeg spiser en smoothie tilnærmet lik pannekakerøra :D
Me too... :rolleyes: minus havregryn... *bestemme seg for at hun får lov*
Ehh... :o MHM...?
Jeg er ikke så glad i varme ting til frokost egentlig......
Men i dag skal jeg lage MHM pannekaka til lunsj, og i morgen skal jeg spise den til frokost!!!
Nå har jeg tatt meg den frihet til å melde meg inn i Hennes Majestet's frokostklubb...... Og det virker som om denne pannekaka er det eneste som duger i denna klubben..... sååå....
Stakkars hunder da :snill: Det er jo det de skal ha... tipper de får det allerede jeg ;) Sjekk innholdet på boksen :ja:
Ehh.... Det har jeg aldri tenkt over gitt...... Men ser nå at de spiser MYE proteiner ja... Men OG mye karber!
Plassering av klubblogo med lenke i signaturen din:
Til venstre - som i min signatur:
(http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607)
til høyre:
(http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607)
Jeg tør ikke legge den inn i signaturen før jeg har fått godkjent stempel av MHM :o
:p
Jeg tør ikke legge den inn i signaturen før jeg har fått godkjent stempel av MHM :o
:p
Lurt... ;) Jeg lever farlig idag :cool:
Lurt... ;) Jeg lever farlig idag :cool:
hehe..... ja det må jeg si...... og når jeg leste tenkte jeg at, jamen det er jo du som er den orntlige sjefen.... men så kom jeg på at det er jo slik her i verden at det er menn som er sjef og kvinner som bestemmer ;) ..... eller er det ikke sånn :confused: :D
Takk Marianne! Skal ta det med på handlelista i dag:)
Takk Marianne! Skal ta det med på handlelista i dag:)
Hva da?? Arrghh... nå må jeg bla tilbake for å se... :forvirret
SITÉR, Friflex. SITÉR! :p
Hilsen nysgjerrigperscilla...
nysgjerrigpersilla :D :D .D :D nååå dør jeg :lol: :lol:
nysgjerrigpersilla :D :D .D :D nååå dør jeg :lol: :lol:
:D :D :D Ikke sant... :D :lol:
Vaniljeessens, nysgjerrigperscilla.....vaniljeessens....:D på Kiwi.
Du går glipp av mye om du ikke blar tilbake til forrige side ;)
Nå har je eti denna painkaka te MHM!!!!! :D :D :D
Og GOD var ho!!!!!!!!!!!!!!!! :p
Men jeg orket ikke mer enn 1/2.... Så jeg tar resten om et par timer, for vi skal ikke ha middag før ved 18-19 tida i dag........
Ps! Jeg hadde ikke store havregryn og brukte "4korn" i steden. den inneholder jo litt store havregryn + litt anna....... Håper ikek det gjorde så mye....? Det var jo uanset bare 1 ss.......
MHM har spurt meg i en eller annen tråd om jeg tok olje i protein-shaken, og det gjorde jeg IKKE!
Vil den ikke skille seg da?? Jeg har fullstendig skrekken for oljekonsistens.......... :eek:
Prøvde nemlig å sette i gang fødsel nummer 2 med en hel flaske Laxerolje...... Etter dette var mitt slag om oljer tapt.......
hjalp det på fødselen??? :eek:
jeg har oljeskrekk og olje i smoothien. skiller seg ikke og blir så fin og god att. også er det mye lettere å vaske glasset etterpå :D
Vaniljeessens, nysgjerrigperscilla.....vaniljeessens....:D på Kiwi.
Du går glipp av mye om du ikke blar tilbake til forrige side ;)
Bladde tilbake...:p Hadde lest det før også, bare at jeg hadde glemt det.... :rolleyes:
hjalp det på fødselen??? :eek:
Nei....... Jeg dreit i en uke..... Fødte 5 dager over termin...... :rolleyes:
ok, da skal jeg aldri prøve det :p
Kremt.....
Når vi nå er samlet her i dag.
På denne gledens dag.
Hvor vi skal hylle frokosten og dens fordeler.
Så vil jeg ønske alle som spiser en SKIKKELIG frokost velkommen.
Det MÅ ikke være pannekake, men av samme kaliber.
Det kan være omelett av tre egg, smoothie av tre egg, proteinshake med minst 25 gram protein, eller kjøtt/fisk tilsvarende ca. 150 gram. Pluss antioksidanter. Pluss fett tilsvarende MINST 1 ss olje (= 1/2 avokado = 10 oliven = 5 valnøtter = 15 mandler).
Velkommen til eder alle. Måtte FROKOSTKLUBBEN give eder et langt og godt liv, med megen nøie og god helse.
Til slutt vil jeg utbringe en tre ganger tre HURRA for logo-designer; HP fra Sogn!
da var vel klubben offisiellt innstiftet! :D
Hurra, hurra, HURRA! ;)
Nå har jeg meldt meg inn også :) Men jeg er sær og ville ikke ha logoen, da :p
jeg er også med! :) frokosten min oppfyller kravene JIPPI :D :D
jeg fikk ikke plass til logoen, jeg :(
for jeg ville ikke slette noe annet der :p men når jeg er lei av de derre hoppende ansiktene, daaaa! :D
Kremt.....
På denne gledens dag.
Det kan være omelett av tre egg, smoothie av tre egg, proteinshake med minst 25 gram protein, eller kjøtt/fisk tilsvarende ca. 150 gram. Pluss antioksidanter. Pluss fett tilsvarende MINST 1 ss olje (= 1/2 avokado = 10 oliven = 5 valnøtter = 15 mandler).
Velkommen til eder alle. Måtte FROKOSTKLUBBEN give eder et langt og godt liv, med megen nøie og god helse.
Til slutt vil jeg utbringe en tre ganger tre HURRA for logo-designer; HP fra Sogn!
Atte... fåkke jeg lov å væmme daaa..?:confused: :rolleyes: :cool:
joda, når du spiser ordentlig frokost, så :)
jeg er også med! :) frokosten min oppfyller kravene JIPPI :D :D
jeg fikk ikke plass til logoen, jeg :(
for jeg ville ikke slette noe annet der :p men når jeg er lei av de derre hoppende ansiktene, daaaa! :D
Tok bort alle smileycentral lenkene i signaturen din, og da ble der bra med plass! ;)
joda, når du spiser ordentlig frokost, så :)
:eek: :eek: jammen atte gjøøør jo det... spiser eurodiettfrokost tenk...:D
men du trenger ikke spise sånn til evig tid, og når du kan spise vanlig frokost, og den oppfyller kravene, daaaa :)
JEG spiser mye og bra frokost jeg. Flere ganger om dagen :ja:
Kan jeg få væ'med da?
:snill:
Kremt.....
På denne gledens dag.
bare om du oppfyller kravene, Marianne ;)
(mhm? kan jeg få være vaktbikkje?? :D)
* Tusler stille og rolig ut og setter seg i et hjørne for å være sur...*
*pusekosestryketrøste* ;) :klem:
hvor lenge er det til du kan lage egen frokost, Mila?
Kremt.....
På denne gledens dag.
JIPPI!!! (Men jeg tar den diskrete varianten uten logo - OK? :cool: )
*pusekosestryketrøste* ;) :klem:
hvor lenge er det til du kan lage egen frokost, Mila?
vettikke....:(
Trokke jeg gidder mer av fase 2 mer en til 28 i denne månden... så er det fase 3 og så fase 4... er vertfall ferdig i mai.. (kongeparken da ja:) )
Dere som ikke vil ha logo: Er det slik at dere er redde for å bli arrestert om dere ikke spiser stor nok frokost en dag eller? :snill:
Dere som ikke vil ha logo: Er det slik at dere er redde for å bli arrestert om dere ikke spiser stor nok frokost en dag eller? :snill:
*piper* Jaaaah!
Sitter i kroken min og sjelver i ren angst for å få bot, smekk og fy-på-seg når jeg ikke spiser frokost...
Prikker Mila på skulderen og spør om vi skal danne frokostslurvesurveklubben....
forjegfåkketilåspisesånnså...
*piper* Jaaaah!
Sitter i kroken min og sjelver i ren angst for å få bot, smekk og fy-på-seg når jeg ikke spiser frokost...
Prikker Mila på skulderen og spør om vi skal danne frokostslurvesurveklubben....
forjegfåkketilåspisesånnså...
Mhm... vi kan lage egen klubb vi... trenger ikke de andre vi såå....
JOOO det gjøøør vi...:(
Yess!
Når du inkluderer proteinshake med minst 25g proteiner i som frokost, ja da er jeg også med:D
:stortsmil Nå har jeg testet pannekaken! Helt nydelig! Takk MHM! :stortsmil
Jeg vil ikke ha den fordi den er så svær også med så mange tivolifarger! :p Jeg lagde min egen lille svart-hvite genmodifiserte med gimp, men så skjønte jeg ikke helt hvordan jeg skulle få den inn på signaturen.. så da bare ble det uten.. NEMLIG! :o :cool:
Jeg vil ikke ha den fordi den er så svær også med så mange tivolifarger! :p Jeg lagde min egen lille svart-hvite genmodifiserte med gimp, men så skjønte jeg ikke helt hvordan jeg skulle få den inn på signaturen.. så da bare ble det uten.. NEMLIG! :o :cool:
Kan du ikke bare ta å kopiere an inn daaa?:confused:
:stortsmil Nå har jeg testet pannekaken! Helt nydelig! Takk MHM! :stortsmil Ikke sant den er god ja?!? :)
Nå har jeg vertfall kommet så langt at jeg har fått tak i vaniljeessensen som var det eneste jeg manglet.. Så får vi se hva morgendagen bringer;)
bare om du oppfyller kravene, Marianne ;)
Jepp!
(mhm? kan jeg få være vaktbikkje?? :D)
Jepp!
Nå har jeg vertfall kommet så langt at jeg har fått tak i vaniljeessensen som var det eneste jeg manglet.. Så får vi se hva morgendagen bringer;)
Jeg brukte litt vaniljesukker jeg - en "klype". Det var nok vaniljesmak for meg :snill:
Jommen, hør da her et øyeblikk. Jeg kan ikke spise så mye egg, jeg. Får mageproblemer hvis jeg spiser mer enn 1/2 eggehvite. Kan jeg da lage en mindre pannekake?
Min frokost er 1 skive lindbergbrød med mye pålegg, f eks makrell i tomat, 4-5 sardiner, skinke og ost eller noe sånt. I tillegg 1-2 fiberrik med mer proteiner, samme som over eller leverpostei, svolværpostei, baconost eller cottage cheese med bær. Eventuelt en kalkunpølse.
Kan jeg være med da, eller??? (Vil så gjerne ha den kule logoen i signaturen min da...)
Forøvrig hørtes den pannekaka RÅGOD ut...
Jommen, hør da her et øyeblikk. Jeg kan ikke spise så mye egg, jeg. Får mageproblemer hvis jeg spiser mer enn 1/2 eggehvite. Kan jeg da lage en mindre pannekake?
Min frokost er 1 skive lindbergbrød med mye pålegg, f eks makrell i tomat, 4-5 sardiner, skinke og ost eller noe sånt. I tillegg 1-2 fiberrik med mer proteiner, samme som over eller leverpostei, svolværpostei, baconost eller cottage cheese med bær. Eventuelt en kalkunpølse.
Kan jeg være med da, eller??? (Vil så gjerne ha den kule logoen i signaturen min da...)
Så 25g proteiner eller mer, antioksidanter og 1ss olje eller mer ;) Da er du med! :D
Sånn for å friste dere som ikke har prøvd den enda...
Her er et dårlig mobilbilde av den ultimate pannekaken! :D
Nå sitter jeg og spiser en variant:
3 egg, 2 ts kanel, 1 ss store havregryn, 2 ts strø (søtning), 1 stor ss creme fraiche (manglet cc), en dæsj kremfløte
Og det smaker veldig bra! :ja:
Serverte sammen med frosne bær og rømme :)
HERREGUD jeg er så mett! :eek:
Orket bare 2/3 jeg..
tips til meg selv: bruk jordbær istedetfor bjørnebær. ta bær opp av fryseren en stund før eller så blir pannekaka kald :o
Sånn for å friste dere som ikke har prøvd den enda...
Her er et dårlig mobilbilde av den ultimate pannekaken! :D
Det så unektelig ut som FRISKE BRINGEBÆR????? Hvor får du tak i det NÅ?? :confused:
HERREGUD jeg er så mett! :eek:
Orket bare 2/3 jeg..
tips til meg selv: bruk jordbær istedetfor bjørnebær. ta bær opp av fryseren en stund før eller så blir pannekaka kald :o
Kjære vene.. jeg er mett enda jeg altså!
Eller, ikke METT da.. men jeg er langtfra sulten.. Og det er.. 5 timer siden jeg spiste frokost?
Det så unektelig ut som FRISKE BRINGEBÆR????? Hvor får du tak i det NÅ?? :confused:
Frossne bringebær fra GARTNER :cool:
WoW!
Sinnsykt godt MHM! Akkurat spist frokostpannekaken din, og satser på den gir meg alt jeg trenger nå når jeg skal på fjellet:cool:
snoopygirl
15-02-05, 10:57
jeg er med.......åh den fokostpannekaka hørtes VANVITIG god ut....men blir vel til at jeg eter"n uten syltetøy tenker jeg.....er vel en del karbo i det vel....får jeg også sånn derre frokostklubb merke da eller...hi-hi....jeg bare MÅ ha fokost jeg altså....
Hei MHM,
i dag har jeg begynt dagen med frokostpannekaken din..... Den er kjempe, kjempe god altså.... Det skal du ha:) :) :)
Jeannie :klem:
jeg er med.......åh den fokostpannekaka hørtes VANVITIG god ut....men blir vel til at jeg eter"n uten syltetøy tenker jeg.....er vel en del karbo i det vel....får jeg også sånn derre frokostklubb merke da eller...hi-hi....jeg bare MÅ ha fokost jeg altså....
Det er masse karbo i syltetøy - mens i bær er der fint lite :snill: 3,2g i 100g bringebær faktisk! :D
Det skal IKKE være syltetøy på denne pannekaken! Da blir den faktisk litt usunn da :snill:
Angående logo, så ligger der instruksjoner på hvordan du ordner det litt lenger oppe i tråden. Legg inn koden som står der først i signaturen din, så plasserer logoen seg på siden.
snoopygirl
15-02-05, 20:41
jeg mente bær altså,,,,men skreiv visst syltetøy ja....ikke helt med støtt,,,,ler.
gleder meg til å prøve denna oppskrifta i morra altså...håper håper jeg liker det.......
*jadajegskallagedenjegog*
MEN IKKE TIL FROKOST NEI!!!
LUNSJ??:confused:
snoopygirl
16-02-05, 18:46
jam-jam-jam......laga den i dag jeg..var drit nyyydelig altså....glømte å ha oppi havregryn da menne...får prøve å huske det i morra.....skikkelig snadder....
Spiste denne i dag også jeg MHM, du står fritt til og komme med like enkle og velsmakende oppskrifter til lunsj, middag og kvelds også, med balanse vi lavkarbere liker på protein, fett og karbo:p
Joda, vet det er masse oppskrifter og ta av, men denne var ekstra grei:D
Lurer på om jeg skal lage denne imorra tidlig, gitt! :)
Anbefales sterkt! Er sinnsykt godt, og "billig moro" :p
Nå har jeg tenkt å lage pannekaka til frokost til hele familien, hvor mye bør jeg lage?
går det bra å x med 3 men steke 4 pannekaker? vi er to voksne og 2 barn.
Podens pannekake:
2 egg, 1 revet gulrot, 1ss havregryn, 1/4 ts vaniljesukker, 1/2 ss kanel, 1 ss Cottage Cheese, stekt i 2 ss smør - servert med 100g bringebær eller blåbær, og noenganger macadamianøttsmør (ca 1 ss) ...
Familiepannekake: 12 egg, 4ss havregryn, 1 boks CC, søtt, vanilje og kanel etter smak? Ikke no problem å steke i flere omganger :)
Åååååå.... denne klubben vil jeg gjerne være med i! Å, please'a! :kul:
Frokost er dagens høydepunkt og pannekaka til MHM høres helt mega ut (for ikke å snakke om hvor delikat den ser ut, da HP). Tester'n imorra når jeg ikke må rushe ut av huset før sju, for da må jeg innrømme at det helst blir en Morning Shine på meg (Hupps - det kvalifiserer visst ikke til medlemskap, eller?)
Sa du noe om hvor du får tak i friske bær på denne tiden av året, HP?
Frosne bær :) De fra Gartner er best - synes vi.
Åja, det var sant - jeg leste jo det litt lenger oppe i tråden. Sorry for å være litt lam idag.
Podens pannekake:
2 egg, 1 revet gulrot, 1ss havregryn, 1/4 ts vaniljesukker, 1/2 ss kanel, 1 ss Cottage Cheese, stekt i 2 ss smør - servert med 100g bringebær eller blåbær, og noenganger macadamianøttsmør (ca 1 ss) ...
Familiepannekake: 12 egg, 4ss havregryn, 1 boks CC, søtt, vanilje og kanel etter smak? Ikke no problem å steke i flere omganger :)
Takker og bukker :)
Pannekaka var DEILIG! Gjorde en liten endring, though - droppa søtningsstoffet i pannekakerøra og rørte det inn i blåbær istedet. Fantastisk! Blåbærpannekake, a gitt!
En halv pannekake holdt i lange baner.
Men jeg lurer littegrann på den karbotellinga - selv om jeg holdt meg pinlig nøyaktig til oppskrifta di (-søtningsstoff), fikk jeg et totalt karboinnhold for selve pannekaka på ca 9g. (Og dessuten har blåbær mer karbo enn f.eks. bringebær)
I alle fall - en deilig, men litt karbo-rik start på dagen for en som fortsatt er i induksjon.
Jeg vet ikke om noen har gjort akkurat denne endringen før - orket ikke lese gjennom ALT...
Pannekaka UTEN c.c./havregryn, men MED 1 ss soyaproteinpulver (Vegefuel) ble godt! Og den hang jammen bedre sammen enn den andre, synes jeg...
:) marianne
Har du sniki på oppskriften min på Mock Danish,- eller..... Marianne ???:D
Har du sniki på oppskriften min på Mock Danish,- eller..... Marianne ???:D
Blir det det samme?:eek: Nei, hadde ikke det. Bare kutter ut melkeprodukter, og leker litt Atkins' :cool: - og så ble det sånn da. Visste ikke at jeg var en rapper :D
Er den lik denne:
3 egg
2 ss rapsolje, kaldpresset
kanel
10 dråper vaniljeessens
1 ss Vegefuel soyaproteinpulver
Var det alt, tro??? Tror det!
Jubajuba!
Jeg liiiiker frokost! Får jeg være med i det gode selskap? Må vel finne ut om mine frokostvaner kvalifiserer først ...
Og så lurer jeg på en ting: denne pannekaka kan jeg vel kanskje ikke spise før i fase 2 på SB? :confused: Har tenkt å følge det sånn noenlunde ... Kanskje jeg kan droppe havregryn? Kvalifiserer french toast-varianten på fase 1 som en skikkelig frokost? Kanskje sammen med litt cottage cheese, en smoothie eller etter en tunfisksalat???
Jubajuba!
Jeg liiiiker frokost! Får jeg være med i det gode selskap? Må vel finne ut om mine frokostvaner kvalifiserer først ...
Og så lurer jeg på en ting: denne pannekaka kan jeg vel kanskje ikke spise før i fase 2 på SB? :confused: Har tenkt å følge det sånn noenlunde ... Kanskje jeg kan droppe havregryn? Kvalifiserer french toast-varianten på fase 1 som en skikkelig frokost? Kanskje sammen med litt cottage cheese, en smoothie eller etter en tunfisksalat???
Nysgjerrig; hvordan er den french toasten da (slurp...minner fra ferie i Frankrike..)
Har ikke smakt french toasten ennå :rolleyes:
Bare så oppskrift her inne, og ble sugen på å prøve!
Skal gi rapport når jeg har testet den!
Jeg er av typen som må ha frokost, hvis ikke er dagen nesten spolert. Til og med når jeg jobber nattevakter, så spiser jeg frokost før jeg legger meg for å¨sove. :sove:
Frokostavhengig :hungry: ????????????????
Jeg ........................?????????????????
JAAAAAAAAAAAAA!
Hei MHM! Grattis med å flytte ticker'en ned igjen!
Jeg har hoppa på lavkarbo igjen etter et opphold. Og vil skamrose deg for frokostpannekaka di! :hungry: Første gang prøvde jeg den ikke, for da fulgte jeg "Atkins by the book". Nå er jeg litt rundere i kantene, spiser litt frukt og nøtter fra starten. Når jeg bytter ut 1 ss havregryn med 1 ss soyaflak så er den pannekaka helt lovlig uansett hva slags lavkarbo man følger? Den var uansett nyyydelig! Jeg steker den som små lapper, spiser de med rømme og moste bringebær med Natreen. Kurerer søthunger effektivt og er ypperlig kosemat å ta med i selskap.
Den panne kaka må prøves.. har ikke CC i huset akkurat nå..
Da jeg gikk på Lindberg i høst, brukte jeg å lage disse plettene når godte hungern var på det værste:
100 g CC
1 1/2 ss speltmel
1 egg
flytene søtstoff etter smak
vanilje dråper
1/4 ts salt
servert med syltetøy uten sukker..
Snadder..
og takk mam for tipset om soyaflak..
Tenk, jeg kan lage t-skjorter med frokost-logoen på! :D
Eller hva med fleecejakker? ;)
Spiser forresten frokost, jeg og!
Jeg er veldig glad i og for pannekaken. Jeg lager den i mange varianter. Jeg lager den blant annet med tacokrydder og ost og serverer med tomat til. Også lager jeg den med stekt flesk eller bacon i, fleskepannekake, med tomat eller salat. Fin matpakke mat. Også har vi prøvd kakaovarianen, den er en hit hos 7åringen.
Men jeg har ikke prøvd med soyaflak eller soyaprotein, det må også prøves. Den med revet gulerot eller squash høres også spennende ut. Og den med blåbær i røren. Også tenkte jeg prøve lage pannekake-lag-kake, med pisket kremføte og jorbær mellom lagene en gang. Hurra for den deilig og anvendelige og varierbare pannekaken.
fedonisten??? så du det???
t-skjorter :D:D:D:D:D:D
Kunimundur
03-08-05, 19:39
Pga den store mengden protein, gjør det ikke noe om du skjærer av en sneis (ca. 1/5) av denne som du kan gi til et barn/baby i familien, eller du kan bruke den som et mellommåltid, eller kaffemat senere på dagen.
Denne var kjempegod! Tusen takk!! :blomster:
Kjem nok til å bli mykje brukt heretter. Har prøvd den utan havregryn, men meir cottage cheese for å spare karbohydrat, og det funkar også. Skal prøve litt hakka paranøtter neste gong.
Jeg må bare bifalle innlegget over; denne pannekaka er virkelig god! Jeg pleier dog å droppe cottage cheesen av og til (blir litt... ehh... luftig kan man si av den), går fint det. Merker ikke forskjell i varigheten på "metthetstiden" heller av det.:)
Ser at denne tråden ikke er helt fersk, men jeg lurer så på hva man kan bruke hvis man dropper cc. CC er omtrent den eneste matvaren jeg ikke kan orke, men synes denne pannekaka virker ganske spennende.
Hvor er det forresten blitt av frokostklubben, tror ikke jeg har sett et eneste medlem her inne med frokostlogo:eek:
Den var da ikke sååå stygg:p
Ser at denne tråden ikke er helt fersk, men jeg lurer så på hva man kan bruke hvis man dropper cc. CC er omtrent den eneste matvaren jeg ikke kan orke, men synes denne pannekaka virker ganske spennende.
Hvor er det forresten blitt av frokostklubben, tror ikke jeg har sett et eneste medlem her inne med frokostlogo:eek:
Jeg lager pannekake like ofte uten som med cc, går fint det. ;)
Philadelphia-ost? Jeg for min del har gjerne litt creme fraiche i, i stedet for cc.
Frokostlogo? Hvordan ser den ut? Gidder ikke lete gjennom 130 innlegg om den er i denne tråden. :p
Flott at denne tråden ble dratt fram igjen. Faktisk lest hele. Og den pannekaka skal prøves og eksperimenteres på!:rolleyes:
Gidder heller ikke å finne igjen logoen:p
Den var ganske stor og blå og rund med noe gult i. Inneholdt også en rykende kaffekopp tror jeg....Husker det var mange bortforklaringer for å slippe å bruke den. Derfor jeg hintet om at den ikke var sååå stygg. Det var HP som hadde laget den, og han hadde til og med link og greier for å hjelpe folk med å få logoen i signaturen sin!
Må bare dele! Eksperimenterte med MHMs pannekake og laget noe kjempegodt :)
2 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rømme, 2 ss rapsolje, 1 ss kruskalki, 2 ss ketolyse soyaprotein, en klype salt, en klype bakepulver, litt splenda etter smak.
Alle mål er sånn ca for jeg slumper. Stekte som MHMs pannekake alt i en kake. delte i 4 og hadde på en skive "kavli ost med skinke". namm! smakte litt vaffel med brunost. LItt søtt og litt salt!
Jeg brukte ikke stavmixer da. kanskje det hadde blitt bedre? Synes den var god uten også jeg :)
Naa har jeg ogsaa endelig faatt somlet meg til aa proeve denne pannekaka. Hadde ikke philadelphia-ost i hus naar jeg fikk aanden, saa jeg brukte 1/2 dl creme fraish og en halv dl ketolyse bakemiks i stedet for den deciliteren med cc. Det ble bare helt smaskens:D . Siden har jeg hatt det et par ganger i uka. Ikke noedvendigvis bare til frokost, den er ogsaa kjempefin som kake/hvetebaksterstatning. Da kan man f.eks. bruke pisket kremfloete og sukkerfritt syltetoey til.
Photobscura
08-11-06, 10:34
was ist das natreen-pulver? ere så mye karbo i fruktose?? og jeg som kjøpte en hel bøtte på helios for å lage lindbergs frankse sjokokonfektkake da...
Jeg lagde denne i går og byttet ut havregryn med bakemiks fra Ketolyse. Herregud så mett jeg ble :sjokk: Pleier å spise halve pannekaka og ha lyst på mer, men nå var jeg faktisk stappa etter en halv! Nam nam, så godt det var :sikle:
Alkazelters
09-12-06, 16:06
Dette var en god pannekake, glad jeg kom over denne oppskriften! Jeg har forsøkt å bytte ut havregrynene med diverse nøtter (Da kan man også ha i mer!) Både mandler, Pistasjenøtter og peanøtter funker som rakkern!
Så lurt med nøtter :D Takk for tipset :)
Photobscura
17-01-07, 11:19
Hei hei! Jeg vet ikke om noen har hatt samme lille problem som meg. Men jeg har aldri vært en killer på å steke pannekaker i utgangspunktet da. Problemet har i alle fall vært at denne smakfulle saken skvetter røre over alt da jeg skal snu den, og at den ryker i småbiter, og blir brunsvidd etc.
Men etter prøving og feilling, så tror jeg jeg har kommet fram til den perfekte framgangsmåten uten at det går så gæli.
Jeg vet ikke, men kanskje noen kjenner seg igjen og har nytte av mine erfaringer!
Lagde frokostpannekaka i dag, og det ble hittils den mest vellykkede. Har hatt litt problemer med hvilken varme jeg skal steke den på. Den bli alltid litt brunsvidd, men tasty for det. Og så må jeg uansett dele den i to eller fire så den ikke bare blir i småbiter. Men det gjøkke no, jeg legger den dobbelt uansett. Jarlsberg og oragano og litt salt mot at man tar litt mindre søtstoff er en vinner!
Jeg har i alle fall funnet ut at om jeg først varmer opp plata på fire (platene er fra 1-6) og da jeg har i smøret så slår jeg den ned til tre. Mens pannekaka steker, så velver jeg panna sånn at det overflødige renner ut i kantene (blir god crips også!) og når den begynner såvidt å bli fast, så slår jeg plata opp til fire igjen før jeg vender pannekaka. Da er den gjennomstekt, og trenger bare å få bruna seg litt på andre sida. Jeg trengte bare å dele den i midten. Perfekt! Den ble lysebrun, og relativt fast. Hurra!:):):)
10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver),
hvor får jeg tak i det?
I dagligvarebutikker... Essensen står i bakehylla og natreen står ... ja hvor står det hen tro... Tror kanskje det er egen hylle... I nærheten av sukkeret... :)
tusen hjertelig takk.må nok sykle å kjøpe det. høres ut som alle liker den
Den er kjempegod.......:sikle: skal lage den til frokost imorgen..nammis....
kan jeg ta den når jeg skal begynne på ketolyse? tenker på cc?
kan jeg ta den når jeg skal begynne på ketolyse? tenker på cc?
jepp vi kan bruke cc på ketolyse
Nei....... Jeg dreit i en uke..... Fødte 5 dager over termin...... :rolleyes:
:lol:
NAM dette var en SKIKKELIG GOD FROKOST!! TAKK skarru ha MHM! Dette kommer til å bli en slager her i huset, namnamnamnam!
Nå har jeg prøvd frokostpannekaken din, og den var veldig god. Hilsen en kresen dame:rolleyes:
Eneste er at jeg kommer til å steke den i lappestørrelse neste gang. :)
Takk for god frokostpannekake!
Åh, denne skal jeg prøve.
Kan man bruke splenda som søtning? Noen som har prøvd?
Og hva har dere på denne gastrnomiske godsaken?
Er det best med bær, eller hva med lavkalori syltetøy?
Photobscura
14-04-08, 17:49
Splenda funker fint!
Lenge siden jeg har laget den, men jeg pleide å lage den uten søtning, og ha brie på og brette den sammen og la osten smelte :sikle:
Hei ! Jeg lurte pååå hva er alle de rare greiene?? eneste jeg viste hva var i oppskriften var egg (A) Så jeg tenkte jeg kanskje kunne bare lage det med egg, ost å skinke heller?? funker d??
Photobscura
21-08-08, 10:37
Hei ! Jeg lurte pååå hva er alle de rare greiene?? eneste jeg viste hva var i oppskriften var egg (A) Så jeg tenkte jeg kanskje kunne bare lage det med egg, ost å skinke heller?? funker d??
Da får du omelett ;).
Men, altså, du vet vel hva cottage cheese er? Det får du kjøpt i alle butikker. Men det funker også med seterrømme/creme fraiche. Rapsolje er stort sett også å få kjøpt i de fleste dagligvarehandler; det er en smaksnøytral olje, men du kan bytte det ut med smelta smør, havregryn er vel heller ikke en så veldig eksotisk matvare, vaniljeessens får man kjøpt i de fleste dagligvarehandler, samme med kanel, søtstoff skulle også være tilgjengelig i de fleste dagligvarehandler; både natreen og splenda.
3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje, 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver), litt salt.
Heia!
Kan man bruke små havregryn i steden? Lettkokte, ser at alle oppskrifter er med store havregryn. Spør sikker superteit, men er ny på dette. Vaniljeessens, hvor får jeg kjøpt det? Og vet ingen ting om søtningstoffer heller, untatt fruktose, får jeg kjøpt Natreen i butikk?
Sikkert ikke det siste dumme spørsmålet fra denne kanten, men det er nå engang sånn jeg lærer også da :o
Da får du omelett ;).
Men, altså, du vet vel hva cottage cheese er? Det får du kjøpt i alle butikker. Men det funker også med seterrømme/creme fraiche. Rapsolje er stort sett også å få kjøpt i de fleste dagligvarehandler; det er en smaksnøytral olje, men du kan bytte det ut med smelta smør, havregryn er vel heller ikke en så veldig eksotisk matvare, vaniljeessens får man kjøpt i de fleste dagligvarehandler, samme med kanel, søtstoff skulle også være tilgjengelig i de fleste dagligvarehandler; både natreen og splenda.
Ser at du svarer litt på det jeg lurer på, men hva er best søtningstoff da? Kan man bruke ekte vanilje, eller blir det helt feil? Sånn brun stang i glassrør....
Ha en flott mandag
Jeg lagde denne på mandag, desverre falt det ikke helt i smak :( Tror jeg brukte for mye vaniljeessens eller natreen.... hehe, jeg suger på å lage mat da....
Hei...jeg er med deg...er helt fersk her...og trykker litt her og der og prøver meg fram...i går da min kjære svigerinne at jeg aldri har vært så tykk...jepp det sa hun...og ikke uten grunn vekta pleier å vise 65 vet den var 75 isommer og nå var den...82...har lyst å rive av meg håret...tvinga i meg eggerøre og bacon i dag...er ikke glad i verken omlett eller eggerøre...og så så jeg oppskriften din..og bare gleder meg til morgen dagen:):):)Thanks....Har du vært her lenge?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, det va ei sinnsykt god pannekake! :p
trur faktisk den kan ha redda hele dietten min, satt og va småkvalm etter egg og bacon til frokost klokka seks i morres, og grua mæ som en gal berre med tanken på å måtte spis det fleire ganga, og i ren desperasjon fant æ frem til pannekaka di. takk og pris, kanskje æ hold ut ei stund til likevel :) smaka nesten arme riddere, med litt muskat så blir det nok knall likt. takk så inderlig mye!
NAM! Dette smakte ikke som egg, ikke som olje, og ikke som noe annet typisk lavkarbo. Det var bare utrooolig godt! Jeg brukte grunnoppskriften, men hadde i 3 teskjeer kokosmasse. Stekte hele røra i en liten stekepanne. Det ble én stk veldig stor, veldig tykk, og veldig delikat pannekake. :) Anbefales!
Hei alle dere som har problemer med å få i dere nok frokost! :) Frokost er dagens viktigste måltid, tør jeg påstå. Man setter standarden for forbrenningen resten av dagen. Da er det dumt å spise en "fisle-frokost" av frukt&yoghurt, fiberrik med smøreost, eller i verste fall ingenting.... Da får man en "fisle-forbrenning". Og hvem vil vel ha det? :rolleyes:
I dag har jeg laget en kraft-frokost, som tar kort tid å lage (kan steke mens du dusjer e.l.), og som alle bare MÅ like.... I hvert fall synes jeg det er super-duper godt:
Er dere med meg?
Jeg sa:
ER DERE MED MEG?
For siste gang:
ER DERE MED MEG? :D
JA jeg er med deg!
Denne var helt utrolig god, laget den til meg og samboeren som lunsj igår og vi ble så imponert over hvor god den var. Fikk nesten dårlig samvittighet fordi det føltes som vi spiste noe ulovlig hehe. Smakte som god dessert!
Takk for oppskriften!
Therese888
27-07-09, 18:23
Ille god med pisket krem og blåbærsyltetøy:)
Så bra at du skrev i denne tråden i går Therese888 :D, for da fikk jeg også øye på denne fantastiske pannekaka! Måtte lage den til frokost i dag, og det smakte kjempegodt.
StoreLilleMeg
29-07-09, 08:58
Sier takk til deg MHM, for denne fantastiske oppskriften.
Laget 2 pannekaker av den i dag å ble så mett at jeg ikke greide spise opp alt.
Men du å du så godt det smakte.
Dette skal gjentas. Er litt lei egg-smak på alt, men denne smakte bare sukker å kanel. Minnet om arme riddere uten brødet, hehe....
SunnhetMedSirrup
29-07-09, 09:47
jeg må spørre om noe, jeg :rolleyes:
jeg har litt spinat og litt rapidsalat stekt i panna med en god mengde tunfisk.. ( 100-200 g , spørs hvor sulten jeg er) , men den indeholder ikke fett:O
bare masse protein..
er det greit på lavkarbo? eller må en ha fett?:p:p
Det kommer an på filosofien man følger... :rolleyes:
Photobscura
29-07-09, 15:37
jeg må spørre om noe, jeg :rolleyes:
jeg har litt spinat og litt rapidsalat stekt i panna med en god mengde tunfisk.. ( 100-200 g , spørs hvor sulten jeg er) , men den indeholder ikke fett:O
bare masse protein..
Litt rart å stille dette spørsmålet i en tråd om pannekaker :cool:
Denne røren er laget og skal stå og svelle heeelt til i morgen tidlig.
Takk for at du delte denne gode oppskriften med oss MHM! Den var sinnsykt god :) Og like god kald når jeg har den med meg som lunsj på jobb ;)
SunnhetMedSirrup
25-09-09, 00:04
Litt rart å stille dette spørsmålet i en tråd om pannekaker :cool:
herregud jeg skjønner ikke hvorfor jeg spurte om det der :rolleyes::confused: men det var jo lenge siden da.. :lol:
Disse var jammen gode! Perfekt frokost til ensom bursdagsfeiring på morgenkvisten!
Disse var jammen gode! Perfekt frokost til ensom bursdagsfeiring på morgenkvisten!
GRATULERER SÅ MYE, måtte resten av dagen bli fylt av glede!
:happybday
Hei
Nå har ikke jeg hatt tid til å lese gjennom hele tråden, så jeg spør (igjen?), er det mulig å lage denne røren på kvelden og ha den i kjøleskapet til morgenen etter? Eller blir den dårlig?
Jeg er dårlig med mat, så mulig jeg stiller et halvdumt spørsmål :rolleyes:
Babycherry
04-02-10, 23:27
Denne så digg ut! Skal prøves i morra! :D
Naaam, jeg har nettopp laget de, ååårh så gode de var altså! faktisk bedre en vanelige pannekaker!! :-D Men brukte flytende natreen i stedenfor vaniljeesensen og solsikkeolje i steden for rapsolje, men de smaker vell det samme kan jeg tenke meg! Nå sitter hele familien og KOOOOOOOSER seg med god samvittighet :-D :-D
kan man ta litt geitemelk i steden for cottage cheese?
kanke ha melkeprodukter :( -bare geit da
Jeg lagde denne pannekaka i dag, det eneste jeg forandret på var havregryn. Jeg brukte bakemiks i stedet for, litt mindre karber..
Den var kjempegod med sukkerfritt rabarbrasyltetøy (hjemmelaget) og creme fraiche... Jeg koooooste meg med lunsjen min... Så takk for nydelig oppskrift, blir helt sikkert en gjenganger hos meg.. Kanskje med bacon til neste gang..:)
Blir da mer enn 6 gram karbohydrater, er jo det havregrynet alene inneholder...
Pruttilutt
09-10-10, 20:44
Fins der et nogen lunde OK alternativ til havregrynet? Soyaprotein uten spesiell smak? Er jo litt kjedelig å ødelegge frokosten med 6 karb i havregrynet :/
Håper på rask tilbakemelding, så har jeg frokost denne uka ;)
Photobscura
09-10-10, 21:16
Fins der et nogen lunde OK alternativ til havregrynet? Soyaprotein uten spesiell smak? Er jo litt kjedelig å ødelegge frokosten med 6 karb i havregrynet :/
Håper på rask tilbakemelding, så har jeg frokost denne uka ;)
Soyaflokker, f.eks? Fåes kjøpt på helsekost, og minner en del om havregryn. Er veldig lite karber i.
Åh, dette var snadder, altså! Har fyst på noe i hele dag, og etter å ha lagd denne vet jeg hva det var :D Har akkurat begynt, så jeg hadde ikke annet sukkererstatning enn fruktose (brukte 2 ts.), hadde heller ikke vaniljeessens. Men havregryn, CC og det andre. Stekte i meierismør, og det ble så nam :) Skal definitivt kjøpe Natreen, Splenda eller noe annet med færre karbohydrater enn fruktose. Jaja, man lærer så lenge man lever :)
Lagde denne i dag! NYDELIG! :D
har veldig lyst til å prøve, men skeptisk til de havregrynene pga karbohydratene....
har noen prøvd å lage oppskriften med erstattning for havregryn?
Søk på gerds fløtepannekaker :ja:
Fantastisk oppkrift! så enkelt ;) men er det lurt å bruke glutenfrie havregryn istedet? havregryn er egentlig bannlyst hos meg (redd det er en partystopper). ....
men lite karbs da, kun 6 g! så det er helt ypperlig. takk!
Photobscura
05-03-11, 12:03
Fantastisk oppkrift! så enkelt ;) men er det lurt å bruke glutenfrie havregryn istedet? havregryn er egentlig bannlyst hos meg (redd det er en partystopper). ....
men lite karbs da, kun 6 g! så det er helt ypperlig. takk!
Det er ikke gluten i havregryn, men det følger gjerne med gluten fra andre krotsorter om de har vært i samme tanker (eller noe sånt). Så glutenfri havre er havre som har vært adskilt fra andre kornsorter.
Store havregryn har lavest gi.
Spiser ikke havregryn, så kan jeg bruke f.eks 3 ss mandelmel istedetfor?
lottesinverden
29-03-11, 18:57
Hvor lenge holder denne røren i kjøleskapet? Har lyst til å lage en del så jeg slipper å stresse med det om morningen
Har nåken prøvd å fryse desse?? Hørtes ganske gode ut:) Må prøve di i mårå te frokost:)
Denne falt ikke heelt ismak hos meg.. smakte litt for sært. Blanding av omelett og pannekake...
jeg er gjerne med jeg.. Glad i frokoster og savner gode nullkarboalternativer. Blir litt kjedelig med kun egg, ost og bacon i lengden..
Hvordan greier du å få kun 6g karbo når det er en del havregryn og en del cottage cheese i oppskriften? Bare havregrynene overskrider vel 6 gram.???
Takk for oppskrift!
Jeg laget dette til frokost idag, men byttet ut havregryn med soyaflokker, doblet oppskriften og laget dem som lapper til hele familien.
(Hadde ikke vaniljeessens, da)
Var også litt usikker på konsistensen, for det var første gang jeg laget noe med soyaflokker, så jeg tok i 1 toppet ts JBKM for sikkerhets skyld, men jeg er sannelig ikke sikker på om det var nødvendig, altså.
Skulle gjerne laget enda mer, men det går jo så utrolig mye egg på den måten.
Iallefall- Stor suksess!! Alle likte lappene, store og små!
Takker og bukker:D
Lagde denne i dag med stevia og 2 ss cocosa isteden for rapsolje. Veldig godt:ja:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.