View Full Version : Starter i morgen den dag


Nemii
30-08-10, 00:21
Og siden jeg lager dette innlegget er jeg helt nødt.
Lei av å sitte og snikspise rundstykker med syltetøy og is fra frysern mens jeg leser rundt på forumet og tenker at imorgen skal jeg også begynne.
Har vært på kostholdet før, for litt over et år siden, da ble det nok litt vel ekstremt. Leste flere bøker uten å følge noen spesiell retning, men lå på under 20 kh om dagen, det var nok for lite for meg.
Vet ikke om det startet før eller etter jeg startet med kostholdet, men slet ekstremt med energien, ble heller ikke bedre etter et halvår på mye fett og lite karbo. Men ble heller ikke bedre etter at jeg skeia ut og fortsatte utskeielsen i over ett år, selv om det har gått opp og ned. Håper likevel nå at ting skal gå bedre og kjører mindre ekstremt og litt mer karbo, men et drastisk kutt må til fra nåværende karbovogn!

Uansett hadde blodsukkeret mitt fra den gangen vært noe å komme tilbake til, slet med lavt blodsukker, men med så mye fett kunne jeg gå i timesvis uten å spise. Noe jeg ofte ikke gjorde fordi jeg alltid er så fysen, sikkert det største problemet jeg har og som dessverre ikke ble bedre på kuren, uansett hvor mye fett jeg pøste på og hvor mett jeg ble. Om noen har tips for slikt blir jeg glad (tror jeg leste endel rundt temaet den gang uten at jeg fant noe som gjorde meg klokere..)

Ellers blir jeg også veldig glad om noen som vet om gode forskningsartikler (evt. andre artikler) med diabetes og lavkarbo vil dele:)

Kolve
30-08-10, 22:17
Velkommen og lykke til :-)

Nerthus
31-08-10, 21:47
Og siden jeg lager dette innlegget er jeg helt nødt.
Lei av å sitte og snikspise rundstykker med syltetøy og is fra frysern mens jeg leser rundt på forumet og tenker at imorgen skal jeg også begynne.
Har vært på kostholdet før, for litt over et år siden, da ble det nok litt vel ekstremt. Leste flere bøker uten å følge noen spesiell retning, men lå på under 20 kh om dagen, det var nok for lite for meg.
Vet ikke om det startet før eller etter jeg startet med kostholdet, men slet ekstremt med energien, ble heller ikke bedre etter et halvår på mye fett og lite karbo. Men ble heller ikke bedre etter at jeg skeia ut og fortsatte utskeielsen i over ett år, selv om det har gått opp og ned. Håper likevel nå at ting skal gå bedre og kjører mindre ekstremt og litt mer karbo, men et drastisk kutt må til fra nåværende karbovogn!

Uansett hadde blodsukkeret mitt fra den gangen vært noe å komme tilbake til, slet med lavt blodsukker, men med så mye fett kunne jeg gå i timesvis uten å spise. Noe jeg ofte ikke gjorde fordi jeg alltid er så fysen, sikkert det største problemet jeg har og som dessverre ikke ble bedre på kuren, uansett hvor mye fett jeg pøste på og hvor mett jeg ble. Om noen har tips for slikt blir jeg glad (tror jeg leste endel rundt temaet den gang uten at jeg fant noe som gjorde meg klokere..)

Ellers blir jeg også veldig glad om noen som vet om gode forskningsartikler (evt. andre artikler) med diabetes og lavkarbo vil dele:)

Fortsett å les - gå gjennom ALLE fordeler ved dietten, og ALLE ulemper ved nåværende diett... Kjenn på hvordan det føles å gå på lavkarbo - justert for karbo slik at energien din er bedre. Kjenn på hvordan kroppen din føler seg bedre - humørsvingninger blir borte - huden blir glattere og håret vokser... Se rett og slett FOR deg at du spiser lavkarbo - ikke fordi du MÅ - men fordi det rett og slett er det beste for deg. Se så for deg hvordan du har det nå - vær ærlig og gå i detalj... Bruk tid på dette - forsterk det negative med høykarbo og forsterk det positive med lavkarbo. Du er snart veldig klar for å endre kostholdet ditt igjen :)

Jeg gikk 6 mnd på generell lavkarbo - uten å gå ned et gram. Ble så frustrert at jeg falt av og havna på høykarbo-vogna i flere uker... uffameg så dårlig jeg ble på alle mulige måter... Jeg har chrons i tillegg - og etter å ha hatt flere mnd uten særlig symptomer kom de tilbake for fullt... uff igjen altså... så jeg måtte - som du - gjøre justeringer (selv om min grunn var manglende vektnedgang og din er dårlig form underveis). Jeg begynte å lese igjen - og valgte for MIN del spis-deg-slank - fordi den også kontrollerer kcal. Voila - endelig fant jeg MIN vei! Det var virkelig verdt alt arbeidet med å lese og spørre og prøve ut...

Dette klarer du - du VIL det allerede - nå står det bare igjen å mentalt være klar til å planlegge de fantastiske endringene som ligger foran deg ;)

KLEM!!!! (.. og KOM DEG UTAV ISBOKSEN!!!) :cool:

Nemii
23-09-10, 00:06
Takk begge!:) Problemet mitt var kanskje at jeg ikke så alle disse fordelene, blodsukkeret mitt var stabilt i form av at jeg følte jeg kunne gå lengre uten å spise, men det var igrunn det. Klarte heller ikke å stoppe småspisingen, uansett hvor mye fett jeg langet i meg, men mulig det kan ha bunnet i for lite karbo - tror jeg bør ligge noe over det jeg gjorde da.

Problemet er å komme seg i gang, har det først gått et par-tre uker går alt så mye lettere:)

Nemii
23-09-10, 00:09
Så bra at Crohnssymptomene dine ble bedre forresten, er så utrolig interessert i emnet, har lest "Bedre uten brød" og hvordan et lavkarbokosthold hjalp både mange av hans Crohnspasienter og til en viss del UC pasienter, men er veldig interessant å høre fra folk som har prøvd selv at det faktisk fungerer:)

Nerthus
23-09-10, 06:27
Så bra at Crohnssymptomene dine ble bedre forresten, er så utrolig interessert i emnet, har lest "Bedre uten brød" og hvordan et lavkarbokosthold hjalp både mange av hans Crohnspasienter og til en viss del UC pasienter, men er veldig interessant å høre fra folk som har prøvd selv at det faktisk fungerer:)

sender deg en PM :)