I dag har jeg hatt så innmari lyst på brødskive. Tenkte jeg skulle skrive litt her i stede for så kanskje lysta forsvinner. Har gått frem og tilbake på kjøkkenet i dag, men har klart å motstå fristelsen t.o.m når jeg laga kveldsmat til unga. Det er vel ikke så innmari farlig å spise ei skive brød når man får så lite karber i seg som jeg gjør ca 10 pr. dag. men nå har jeg valgt å holde meg unna, så får jeg holde meg til det. Ble ei skål med cottage cheese med litt nøtter istede.
god kveld alle sammen.
Søk på Nannahs "brød til snitter". De er kjempeenkle og tar knapt en halvtime å lage. Bedre enn vanlig brød!
Bak dette:
Proteinbrød:
4 egg
1/2 boks kesam eller crème fraîshe
3 ss olivenolje
1 1/2 ss bakepulver
4 ss linfrø
45 gr solsikkefrø
50 gr sesamfrø
60 gr kruskakli
evt urter eller krydder hvis en ønsker
Slik gjør du:
Pisk eggene lett sammen med kesam eller crème fraîshe og olje. Tilsett alt det tørre. Ha bakepapir i en form. Stekes ved 180 grader i 55 minutter.
Min form er stor så jeg dobler deigen og får et høyere brød, bø steke litt lenger da, prøv deg fram. Dette er veldig godt altså. :)
Tusen takk for oppskrifta, skal ned på butikken å handle i morgen. Det må jo være fint å bruke når man blir litt lei av egg og bacon til frokost
Hei
Det brødet som Victory la inn oppskrift på pleier jeg bake, men er ikke så glad i solsikke og erstatter 25 gram av de med valnøtter. Har et slikt brød i kjøleskapet i en uke og det er kjempegodt. Mos solsikkene(eller valnøtter) i blenderen, så slipper du store "korn".
Lykke til!