View Full Version : Luft i magen?

Frøkengiraldriopp
08-09-10, 20:19
Har nå gått på Ketolyse siden 18. mai - med noen ferieglipper (planlagte) sådanne. Jeg har gått ned 9,1 kg, er veldig fornøyd med det. En av tingene som jeg virkelig har lagt merke til, er at jeg har fått mindre luft i magen.
Men - de siste to dagene har jeg virkelig blåst meg opp - det er jo helt uvant plutselig - prompe jeg liksom? Kostholdet er den samme, jeg er i ketose - hva kan være grunnen til at jeg plutselig har fått luft i magen? MÅ innrømme at jeg tenker litt inni meg at jeg kanskje kan være gravid??? det er nemlig ikke helt umulig, om enn ikke helt planlagt. Men det kan jo selvfølgelig være andre ting også, kanskje det er helt normalt på ketolyse?? Anyone??

Gerd
08-09-10, 20:21
Det kommer vel mest av maten man spiser...

Hva har du spist og har du ev.gjort endringer i kostholdet?

nellie
08-09-10, 20:25
Jeg ble en gassmaskin allerede i uke 4 av svangerskapet, så sikkert greit å sjekke:p

Frøkengiraldriopp
08-09-10, 20:47
Har ikke gjort noen endringer, Gerd - har funnet min oppskrift, så og si, og har ikke gjort noen endringer.

Tanta skulle vært her i dag, har ikke kommet, gir det et par dager, kjører en test, og tar det derfra :)
Syns liksom det var så herlig, det er en av tingene jeg virkelig digger med ketolyse, at jeg, som til tider har vært ganske plaga med luft i magen, plutselig ikke hadde luft mer ... og nå er jeg et gassverk igjen ..

Nelli; jeg husker ikke hvordan det var sist, er så lenge siden - seks år - men som sagt, på den tiden hadde jeg jo luft uansett, så jeg ville kanskje ikke merket det ???

Takk for svar uansett :)

Tiki
08-09-10, 21:29
Har ikke spist noe med sukkerslkoholer de par siste dagene? det kan gi luft og litt mageknip.

Frøkengiraldriopp
08-09-10, 21:53
Nope ... har vært såååå flink :) jaja, alt går over :)

Gerd
08-09-10, 21:56
Litt spennende da ;) Du får gi en tilbakemelding når du har tatt testen :ja:

Frøkengiraldriopp
10-09-10, 18:19
Da kom tanta -og samtidig forsvant 1,1 kg :) Herlig .. fortsatt romlete i magen, men regner med at det bare er sånn, en liten fase liksom :)

rava
11-09-10, 21:30
Det kan jo ha noe med mensen å gjøre og da... Jeg var enormt plaget med tarmgass før jeg begynte på lavkarbo.. Etter at jeg la om kosten forsvant gassen. MEN, jeg har merket at jeg har hatt mer luft i dagene før jeg får mensen. Så kanskje det har en sammenheng. ;)