Litt ekkelt spørsmål angående avføringen, men har starte dietten for 3 uker siden. Kuttet ut alt brød, poteter, pasta osv. Spiser masse av nannahs knekkebrød. Så gode :)
Men spørsmålet er....er det normalt at avføringslukten endrer seg? Syns det lukter så j**** noen ganger :eek:
Ser at mange snakker om endrete dovaner, men finner ikke no om lukt, men skal også være sagt at konsistens og farge har jeg ikke no å si på, og beste av alt...jeg går på do hver dag :)
Tja... når jeg spiser ketogen kost, er alt som kommer ut av meg aldeles luktfritt. :cool:
Kan hende det er en slags utrenskelse! At gammel dr.... bokstavelig talt blir rensket ut av systemet!:eek:
I og med at de fleste opplever det samme som 157, endrer det seg nok etter hvert!:)
Det lukter ikke akkurat blomster nei. Lukter skikkelig fjøs synst jeg :)
ada-emilie
13-09-10, 13:35
Kan ha med at proteiner ligger for lenge i tarmen å gjøre. Prøv med loppefrø eller linfrø (fiber) for å få litt fortgang i systemet.
Kan ha med at proteiner ligger for lenge i tarmen å gjøre. Prøv med loppefrø eller linfrø (fiber) for å få litt fortgang i systemet.
Kan ikke ha noe med det å gjøre ettersom det er nok fortgang i systemet :) Og dessuten får jeg i meg masse linfrø gjennom knekkebrødet jeg spiser....
Hva med å prøve å kutte ut knekkebrødet litt? Jeg får en del luft i magen av å spise Nannah-knekkebrødene, kanskje du reagerer negativt på mye frø?
Er vel sikkert også litt avhengig hva du spiser ellers. Skalldyr f.eks. lukter det ofte helt forferdelig av.
Men har du spist mye mel- og sukkermat i ditt tidligere kosthold, lagres dette som lim på tarmveggene og det tar tid å få ut alt.
Krøllerellerei
13-09-10, 15:01
Jeg reagerer negativt mtp lukt hvis jeg spiser noe med johannesbrødkjernemel eller Fiberhusk i. Kan det være noe sånt du også gjør? Dersom jeg holder meg vekke fra disse to fortykkerne så lukter det tilnærmet likt ingenting, kunne hatt potten i stuen for å si det sånn.
Jeg reagerer negativt mtp lukt hvis jeg spiser noe med johannesbrødkjernemel eller Fiberhusk i. Kan det være noe sånt du også gjør? Dersom jeg holder meg vekke fra disse to fortykkerne så lukter det tilnærmet likt ingenting, kunne hatt potten i stuen for å si det sånn.
Jeg har jo fiberhusk i knekkebrødene jeg spiser mye av.....så kan jo være det uten at jeg vet det liksom :) MEN jeg må presisere at jeg overhodet ikke har andre plager på noen som helst måte,hverken luft i magen, vondt i magen, magen funker som bare det den :)
Det skal vel også være sagt at jeg ikke er gått i fullstendig ketose som det heter, jeg har kuttet ut brød, pasta, poteter osv, og matvarer med høyt innhold av karbohydrater....men er ikke så himmla nøye med telling av karbohydrater, ser på pakkene og tar det sånn på ca :) men dette funker tydeligvis, har gått ned og går fortsatt ned i vekt og føler meg langt bedre enn før :)
Det eneste jeg har lurt litt på er hvorfor den avføringa av og til lukter så ekkelt, den sitter i rommet en god stund etter jeg er ferdig ,så godt jeg får det unna før jeg drar på jobb om morran, ellers hadde jeg vel gassa igjel noen stakkars kollegaer :p