View Full Version : Er dette en ok frokost?
Jeg våknet veldig tidlig i dag, og kjente at jeg var sulten.. Var/er egentlig i halvsøvne fortsatt, så jeg orket ikke styre så mye..skulle jo bare ha noe i magen:)
Altså, dette var en frokost i den forstand, men en enkel en.
Det jeg nå har spist er
- 1 st frokostmuffins (inneholder 1,2 dl linfrø, 1 egg, 1 ss meierismør,0,5ts bakepulver) Den tar bare ca 2minutt å lage(i micro). Delte den i to, og hadde på masse pålegg:
-4 skiver kokt skinke, ca 8 små skiver hvitost(skjært med høvel), masse agurk, og masse meierismør.
-1 kopp kaffe(min aller første UTEN suketter!!)med 1 ss cocosa, og en desj kremfløte.
Jeg er ihvertfall mett nå:)
Hei
Dette høres ut som en god frokost og helt lovlig. Jeg skal forsøke å lage den muffins du beskriver, den er vel god for en treg mage og metter vel mer enn en klikjeks.:)
Vennlig hilsen
Torkil
Så bra:) Takk for svar!
Ja, den metter godt, og er absolutt bra for å få fart på magen!!
I tillegg er den også veldig enkel og rask å lage:D
Den frokostmuffinsen må prøves når jeg kommer i fase 3c. Men abbonerer så jeg ikke glemmer den. :)
Pearl, tusen takk for oppskrift på FROKOSTMUFFINS!
Jeg har nettopp lagd og spisten sånn med masse smør og ost, kjempegodt :)
Utrolig enkelt å lage!
Har nesten brukt opp posen med linfrø og har kjøpt en ny hvor linfrøene er knust. Prøver med den i morgen.
Det eneste jeg er litt usikker på: har lest et sted her at knuste linfrø gir masse karbo selvom det ikke står på posen (står 0 gram).
Noen som vet noe om det?
Linfrø går tvers igjennom kroppen uten å bli tatt opp :ja: Så derfor 0 karber :)
Linfrø går tvers igjennom kroppen uten å bli tatt opp :ja: Så derfor 0 karber :)
Hva med når linfrøene er knuste?
Hva med når linfrøene er knuste?
Kroppen tar ikke opp :)
Skal se om jeg får søkt frem tråder om dette.....
Nille skriver bl.annet:
Det er like mye karber i om de er malt opp eller ikke. Men om de er uknuste går de oftest ufordøyd gjennom kroppen. Det har lite å si siden der er lite karber uansett.
Forskjellige leverandører opererer med forskjellig karboinnhold på linfrø. Og at de inneholder karber er sikkert. De meste av karbene består imidlertid av fiber, så netto karber er 1,6 pr 100 gram (ref Fitday). Det er jo uansett ikke mye.
Jeg har alltid regna 0 karber, hele eller knuste....
Det står 0 karber på begge mine pakker, både de hele og de knuste:)
hmmm jeg må være verdens dårligste matlager... jeg får ikke til noen av disse lavkarbo-oppskriftene her inne :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
hmmm jeg må være verdens dårligste matlager... jeg får ikke til noen av disse lavkarbo-oppskriftene her inne :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Du må bytte brukernavn først;) da går alt meget bedre.. hehehe
Hva steiner dere disse i?
lille_trille
13-09-11, 13:24
Hva steiner dere disse i?
Du kan godt bruke en kopp :) En litt vid teakopp er best.
Takk!!
Og takk for at du overså skrivefeilen ;)
jannesnuppa
13-09-11, 13:41
Vil gjerne ha den oppskriften :) Gidder du legge den ut?
jannesnuppa
13-09-11, 13:43
Vil gjerne ha den oppskriften :) Gidder du legge den ut?
Sånn er det når øya står i veien.. Den stod jo på toppen :) :) Denne skal prøves :)
Skulle prøve å lage en sånn i dag, men på min pakke står det 34g karbo pr 100g?!?
Kostfiber: ca 25g. Den er produsert av ICA ...
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.