Tidl. medlem
25-09-10, 20:10
På de fleste tepakker står det ikke om den inneholder karbohydrater eller ikke. Er det noen som vet hvilken te som er trygg å drikke uten fare for å falle ut av ketose?
Kan jeg bruke sukrin i teen uten at jeg kommer ut av ketose?
:confused:
arnakristin
25-09-10, 20:16
Hei,
Te er tillatt, noen inneholder kh pga tillsatt frukt, bær etc. men så lenge du ikke har tenkt å spise posen så er kh innholdet ikke noe å bekymre seg over. Sukrin er tillatt. Hsuk det er kun et inntak av for mye karbohydrater som kan få deg ut av ketose.
På den ene teen min står det karbohydrat per dl ferdig drikke.
Hva slags te er det, da?
Jeg har sånn te- pulver på boks (sitron eller skogsbær) og de inneholder masse karber:eek: og løses opp i vannet. De tør jeg ikke drikke på lavkarb/ketolyse!
Ja, instant-te er unntaket - det er sånn tepulver på boks som løses opp i vann, jeg ser dem oftest i ingefær-variant, eller noen andre sorter i kosttilskudd-hyller her og der. De består mest av rørsukker. :p
Men teposer og løsvekt-te er trygt!
Men teposer og løsvekt-te er trygt!
Og godt er det!:D
men, er litt rart att det blir så mye karbohydrater når teen bare trekker i posen? er det jeg som har missforstått?
TrillTrall
28-09-10, 10:26
men, er litt rart att det blir så mye karbohydrater når teen bare trekker i posen? er det jeg som har missforstått?
Noen teer er visstnok tilsatt sukker og da siver jo det ut i tevannet ved trekking. Sjekk om det står noe på eska!
Noen teer er visstnok tilsatt sukker og da siver jo det ut i tevannet ved trekking. Sjekk om det står noe på eska!
Jammen, det står på eska 0,5 karber pr dl vann..
Jammen, det står på eska 0,5 karber pr dl vann..
Ja, men står det noe om hvor de karbene kommer fra?
Sukker, fruktose etc....
Hvilket merke er det?
Er liptons trur jeg.
Har ikke pakken foran meg nå, så er litt usikker :(