View Full Version : sukkererstatning??????
Jeg leser å leser i boka om ketolysekuren:rolleyes:
Det står hvilke søtningsmiddel som går ann, men jeg skulle ta meg et mellommåltid i dag, så leste jeg på canderel boksen at det var :eek: 93.7 gram karbohydrater pr 100 g. :eek:
Vil det da si at hvis jeg tar noe av det går jeg da ut av ketose???
Eller er dette karbohydrater som ikke påvirker???
HJELP!!
du bruker nok ikke mer enn et par gram, men det var mer enn jeg hadde trodd!!
Hei.
Ikke få panikk. I hele det store glass er det 75 gram sukkererstatning. DVS 70 gram karbohydrat i HELE glasset. Bare ta en teskje eller to - det veier jo ingenting.
Lykke til.
MVH Torkil ANdersen:rolleyes:
Jeg leser å leser i boka om ketolysekuren:rolleyes:
Det står hvilke søtningsmiddel som går ann, men jeg skulle ta meg et mellommåltid i dag, så leste jeg på canderel boksen at det var :eek: 93.7 gram karbohydrater pr 100 g. :eek:
Vil det da si at hvis jeg tar noe av det går jeg da ut av ketose???
Eller er dette karbohydrater som ikke påvirker???
HJELP!!
1 ts veier 0.5 gram !! Ikke mye karber der nei !!:D
Hei.
Ikke få panikk. I hele det store glass er det 75 gram sukkererstatning. DVS 70 gram karbohydrat i HELE glasset. Bare ta en teskje eller to - det veier jo ingenting.
Lykke til.
MVH Torkil ANdersen:rolleyes:
He he........:rodme: Jeg tengte jaggu ikke særlig langt.. Må le litt av meg selv nå. :rodme:
Jeg syns ikke yoghurt naturell er så veldig godt,men jeg har tatt det som et mellommåltid. Og da har jeg tatt i litt canderel..... Skal tenke før jeg spør om mere senere... He he.... :rodme:
Det er lov å spørre vet du.:klem: Spørre først,tenke etterpå,det gjør jeg ofte det:o
Jeg fikk det regnet ut i det generelle forumet, og det er ca. 0,5 karbohydrater i hver teskje canderel. Ikke så altfor gale det. :)
Leste bakpå boksen at det er 0 karbohydrater i disse sukettene, noen som vet om det stemmer. jeg er såååå glad i te med suketter, og jeg mååå få i meg NOE søtt. Ellers har jeg gått på kuren i 9 dager og er gått ned 3 kg. Kjempefornøyd!!!
Takk Torkil (denne gangen SKAL jeg holde ut)
klem fra Vesla (som brukte to forsøk på å slutte å røyke, og har holdt seg i ett år, men som ble "premiert" med ca. 12 kg ekstra bagasje. SOM SKAL VEKK NÅ.
De er ikke forpliktet til å oppgi om det er under 0.5 pr "sukett", derfor skriver de null. Men regn med 0.5 karb pr pille (som tilsvarer ca 1 ts) - så lurer du iallefall ikke deg selv ! ;)
He he........:rodme: Jeg tengte jaggu ikke særlig langt.. Må le litt av meg selv nå. :rodme:
Jeg syns ikke yoghurt naturell er så veldig godt,men jeg har tatt det som et mellommåltid. Og da har jeg tatt i litt canderel..... Skal tenke før jeg spør om mere senere... He he.... :rodme:
Et forum er til for å utveksle erfaringer, jeg steilet også første gang jeg så karbohydratinnholdet på Candarell. Øhhhhh du vet vel at yoghurt inneholder 5,7 gram KH / 100 g. ? Det tar jo en del av dagens KH dose - men alt er lov, så lenge de få kostholdsregler overholdes.
Noen tar cottagecheese i stedet for evt med litt konsentrert FUN light oppi- ikke særlig pent , men det smaker.
Lykke til videre
MVH Torkil Andersen
eller cottage cheese med litt søststoff, litt vanilje essens og kanel!! Mmmmmm!!
kjempegodt :) litt riskremaktig...?
her er en tråd om cottage cheese (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3658):)
eller cottage cheese med litt søststoff, litt vanilje essens og kanel!! Mmmmmm!!
kjempegodt :) litt riskremaktig...?
her er en tråd om cottage cheese (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3658):)
Åååh! Nå fikk jeg lyst på Cottage Cheese! :sikle:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.