View Full Version : Spermier


Kanutten
14-10-10, 14:12
Turte ikke skrive sæd.. :o MEN, det snakkes så ofte om PCO og damer, men hva med menn og sædkvaliteten?? Blir DEN bedre av lavkarbo?? En venn av meg har dårlig sæd og fruen blir derfor ikke gravid. Er det noen her som har erfart at sædkvaliteten blir bedre på lavkarbo?? Kanskje såpass god at det blir barn av det??

silje21
15-10-10, 17:04
Faktisk et veldig godt spørsmål :D
Gleder meg til flere svar, for jeg har virkelig ingen aning:)

unaturligslank
15-10-10, 17:24
Dette vil jeg også gjerne ha svar på. Jeg vet ikke hva slags kvalitet det er på samboers svømmere ennå, men sånne ting er jo kjekt å vite når man kanskje skal begynne å prøve etter hvert. Det eneste jeg vet er at røyking ikke er bra for sæden og at man bør kutte den min 3 mnd før, men det er vel kanskje almenn kunnskap.

Angelita
17-10-10, 00:35
Det står en artikkel i magasinet VOF om forskning som viser at lave nivåer av omega-3 fettsyrer i blod og sædceller, har sammenheng med lavere fruktbarhet. Generelt sett får man i seg for mye omega-6 i forhold til omega-3 på vanlig kosthold, og ofte for lite omega-3 også. Lavkarbokostholdet er jo med på å forbedre balansen disse imellom. Da bør det kanskje kunne virke positivt inn med lavkarbo i denne sammenhengen også da..? Ikke at jeg vet noe om det, men det høres jo logisk ut...

Kanutten
26-12-11, 13:12
For et par dager siden leste jeg at lavkarbo med mer fett i maten IKKE er bra for sædkvaliteten. Skal finne link når jeg slipper til datan.

ToreH
26-12-11, 15:06
Åh, herregud, dere damer bekymrer dere og tenker på mye rart på en gang gitt.....blir dokker aldri lei av å tenke på alt mulig mer eller mindre nyttige-unyttige ting inniblant? :D

Sjekk forresten denne tråden med videoer... hehe

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49812

Kanutten
26-12-11, 15:09
Åh, herregud, dere damer bekymrer dere og tenker på mye rart på en gang gitt.....blir dokker aldri lei av å tenke på alt mulig mer eller mindre nyttige-unyttige ting inniblant? :D

Sjekk forresten denne tråden med videoer... hehe

Du vet, vi damer må jo tenke for mennene også siden det er bevist at det er mennenes hjerne som sløves raskest og mest ved lavkarbokosthold. :ja:

Bik
26-12-11, 16:29
Du vet, vi damer må jo tenke for mennene også siden det er bevist at det er mennenes hjerne som sløves raskest og mest ved lavkarbokosthold. :ja:

Hi hi :p

ToreH
26-12-11, 16:53
Du vet, vi damer må jo tenke for mennene også siden det er bevist at det er mennenes hjerne som sløves raskest og mest ved lavkarbokosthold. :ja:

:D Ikke så rart det da, er jo en naturlig og helt selvfølgelig forklaring på det.

Kanutten
26-12-11, 16:56
:D Ikke så rart det da, er jo en naturlig og helt selvfølgelig forklaring på det.

Sikter du til at det er kroppens overlevelsestaktikk?? For at menn skal overleve damers gnål og pms?? :p

ToreH
26-12-11, 17:09
Sikter du til at det er kroppens overlevelsestaktikk?? For at menn skal overleve damers gnål og pms?? :p

PMS er jo bare en gang i mnd, så det går som tregel bra. Verre med det konstante gnålet og plapringen....hehehe, noe fordeler med lavkarbo må vi menn ha ;)

Carisma
28-12-11, 15:29
Åh, herregud, dere damer bekymrer dere og tenker på mye rart på en gang gitt.....blir dokker aldri lei av å tenke på alt mulig mer eller mindre nyttige-unyttige ting inniblant? :D


Noe må vi jo holde hjernen okkupert med så ikke alle de teite uvanene til dere menn driver oss fra vettet! :cool:

vimsen85
28-12-11, 20:33
Tror den artikkelen om sædkvalitet var bygd på forskning som viste at mus med mye fett rundt testiklene hadde dårlig produksjon av sæd (de hadde også et fettrikt kosthold, men kombinert med karbohydrater). Tror det var sånn hvertfall. klarte ikke å finne kilden på mobilen..

Kanutten
28-12-11, 21:12
Tror den artikkelen om sædkvalitet var bygd på forskning som viste at mus med mye fett rundt testiklene hadde dårlig produksjon av sæd (de hadde også et fettrikt kosthold, men kombinert med karbohydrater). Tror det var sånn hvertfall. klarte ikke å finne kilden på mobilen..

Spiller ingen rolle om det var mus, rotter eller menn; det er nok slik det er uansett... Ikke sant Hypah?? :D

langaard
28-12-11, 21:28
Spiller ingen rolle om det var mus, rotter eller menn; det er nok slik det er uansett... Ikke sant Hypah?? :D
:lol:

ToreH
28-12-11, 22:37
Spiller ingen rolle om det var mus, rotter eller menn; det er nok slik det er uansett... Ikke sant Hypah?? :D

:D Skal ærlig innrømme at jeg ikke har sjekket om mine testikler har mye fettinnhold...hahaha.

Men kanskje det er noe i det, at overvektige menn har noe dårligere sædkvalitet enn normalvektige? Har jeg aldri tenkt over egentlig. Ser jo ut til at det ikke er veldig stor forskjell i parforhold. Tjukk eller tynn, unger får man jo læll ser det ut til.

Jeg har fått de jeg skal ha og må vel si meg fornøyd med det. Friske er de også, så mine spermier var upåvirket av fett i balla...hahaha :p

Marella77
28-12-11, 23:08
Åh, herregud, dere damer bekymrer dere og tenker på mye rart på en gang gitt.....blir dokker aldri lei av å tenke på alt mulig mer eller mindre nyttige-unyttige ting inniblant? :D

Sjekk forresten denne tråden med videoer... hehe

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49812

Jeg tipper du har det aritig der du sitter å kommenterer og håper på noen reaksjoner Hypah... :) Jeg smiler :)

ToreH
28-12-11, 23:10
Jeg smiler :)

Me too....:D

Marella77
28-12-11, 23:10
Me too....:D

I know! ;)

ToreH
28-12-11, 23:15
I know! ;)

Men inniblant det morsomme og useriøse, så er jeg oppriktig omsorgsfull....inniblant...hehe ;)

Marella77
28-12-11, 23:23
Men inniblant det morsomme og useriøse, så er jeg oppriktig omsorgsfull....inniblant...hehe ;)

I know! :)

Kanutten
29-12-11, 08:50
Men inniblant det morsomme og useriøse, så er jeg oppriktig omsorgsfull....inniblant...hehe ;)

:eek: DET nekter jeg å tro på. Det finnes neppe et snev av noe omsorgsfullt i deg, så det så. :cool:

smgj
29-12-11, 10:39
Hehehe

Men tilbake til saken... Det er vel ikke merkelig om sædkvalitet faller med økende overvekt? Naturen er så viselig innrettet at den forsøker reproduksjon under mest mulig tilrettelagte forhold og det gjelder vel for menn så vel som for kvinner. Så både for mye og for lite vil være avvik fra "optimalt" og dermed også påvirke sædkvalitet...

http://www.weightlossresources.co.uk/body_weight/healthy_weight/men-fertility.htm


Male Fertility and Weight Issues

Male fertility can also be affected by weight issues. Men who are overweight appear to be at risk for low sperm count and motility problems. This is because extra layers of body fat can surround the testicles, raising their temperature above 96 degrees. Even this slight increase in temperature can cause sperm to die or it could result in lowered spem production.
Men who are underweight are also at risk for fertility issues. Men who overexercise could also increase the temperature of their testicles, killing their sperm. Men who are underweight also tend to have lower sperm counts and poor motility and morphology
http://www.sharedjourney.com/health.html

Så svaret til TS må bli at en optimalisering på en sunn vekt også vil lære det potensielle avkommet å svømme bedre. ;) Og det kan som kjent lavkarbo bidra til.

index
29-12-11, 11:47
God ventilasjon er med andre ord viktig. Kanskje du burde foreslå en overgang til kilt uten undertøy?:D

Kanutten
29-12-11, 13:02
God ventilasjon er med andre ord viktig. Kanskje du burde foreslå en overgang til kilt uten undertøy?:D

:heia: DET stemmer jeg for!

Tårnet
03-01-12, 17:24
Hei! Skal jeg bringe inn en sak til om dårlig sæd kvalitet? Det har mye å gjøre med jentenes bruk av hormonprevensjon.
Forklare mer?
JS

Kanutten
03-01-12, 17:45
Hei! Skal jeg bringe inn en sak til om dårlig sæd kvalitet? Det har mye å gjøre med jentenes bruk av hormonprevensjon.
Forklare mer?
JS

Gjerne det! :ja:

Tårnet
04-01-12, 00:06
Gjerne det! :ja:

Jeg har nettopp laget en dokumentarfilm ( filmpraksis.no )om hormonprevensjon og har intervjuet noen leger og homeopater om det som står i pakningsvedlegget. De sier det østrogenliknende stoffet i P-pillene går ut i urinen og brytes ikke ned i kloakkrenseanleggene. Så har det gått i næringskjeden nå i mange år og fisk får forplantningsproblemer, det samme med menn som blir påvirket - sæd kvaliteten blir langsomt dårligere. En mann på 65 år som har vokst opp på landet i Norge har 3 ganger så mange levende spermier som en 25-åring i Norge i dag.
Infertiliteten er også stor på grunn av ubalanse i kvinnekroppen og for noen tar det år før man blir gravid etter pilleslutt. Noen blir aldri gravide.
Nå skal det legges til at pillene er ikke ensidig tilbringer av østrogenlignende stoffer til naturen. Stoffene får celler til å gro fortere så det benyttes i mange andre produkter også - i matproduksjonen for eks.
Beste hilsen JS

Kanutten
04-01-12, 01:06
Jeg har nettopp laget en dokumentarfilm ( filmpraksis.no )om hormonprevensjon og har intervjuet noen leger og homeopater om det som står i pakningsvedlegget. De sier det østrogenliknende stoffet i P-pillene går ut i urinen og brytes ikke ned i kloakkrenseanleggene. Så har det gått i næringskjeden nå i mange år og fisk får forplantningsproblemer, det samme med menn som blir påvirket - sæd kvaliteten blir langsomt dårligere. En mann på 65 år som har vokst opp på landet i Norge har 3 ganger så mange levende spermier som en 25-åring i Norge i dag.
Infertiliteten er også stor på grunn av ubalanse i kvinnekroppen og for noen tar det år før man blir gravid etter pilleslutt. Noen blir aldri gravide.
Nå skal det legges til at pillene er ikke ensidig tilbringer av østrogenlignende stoffer til naturen. Stoffene får celler til å gro fortere så det benyttes i mange andre produkter også - i matproduksjonen for eks.
Beste hilsen JS

:eek:

fridr
25-01-12, 15:08
Ja, dette er skremmende lesning...
Jeg skal på fredag og få fjernet p-staven min. Aldri mer tilsatte hormoner...
Har også lest en plass at soya og dette med p-hormoner i vann/mat er med på å gi mennene såkalte "man boobs".
Jeg blir lettere hysterisk når jeg leser om slike ting... Vi mennesker bare ødelegger denne verden og oss selv med all mulig dritt for å tjene penger... :(