View Full Version : Litt småfilosofisk...


Albertine
19-02-05, 15:47
Dere har hørt den der om lyd og lydbølger og sånt? At lydbølger treffer øret vårt og vi omdanner det til lyd (skikkelig flink til å forklare jeg altså)....? Sånn at hvis et tre faller over ende i skogen og vi er i nærheten vil lydbølgene treffe øret vårt og vi hører lyden. Men hva om et tre faller og ingen er i nærheten, vil det lage lyd da?


Sånn tenkte jeg da jeg sto ved komfyren i sta og rørte i maten, og tilfeldigvis kastet et blikk mot PC-skjermen (som selvfølgelig viste en lavkarbo.no-side). Der var det noen smilies som klemte hverandre. Hva skjer når jeg lukker siden? Vil smiliene fremdeles kaste seg over hverandre og klemme hverandre med jevne mellomrom......? :klem: :p

Aline
19-02-05, 15:50
vil treet i det hele tatt falle om ingen er i skogen og hører det...? :p ;)

friflex
19-02-05, 15:51
Blir sånn som det her jeg :wacko:, når jeg tenker slik tanker... akkurat som om hjerne vrenger seg. Akkurat den klassiske: hva er utenfor enden av universet? Er der noen ende? Kan noe være uendelig osv...

Aline
19-02-05, 15:55
Da jeg var liten så så jeg for meg at universet egentlig bare var en celle inne i kroppen til et kjempemenneske... ;) da ble jeg litt svimmel også ... :ja:
for det kjempemennesket levde også i et univers som ver en celle i en enda større kropp... :eek:

også når man er ute å går i byen en vakker vinterdag i februar og prøver å fatte hvordan tilfeldigheter og utvikling har gjort det rundt meg til det det er idag...

sommerfugl
19-02-05, 15:57
Akkurat den klassiske: hva er utenfor enden av universet? Er der noen ende? Kan noe være uendelig osv...

ahh, den er du ikke alene om.. :p da jeg var liten tenkte jeg alltid på hva som var før verden ble til.. på en måte.. :wacko: (http://forum.lavkarbo.no/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=5#)

Albertine
19-02-05, 17:29
Husker så godt den gangen jeg spurte mamma hvor stort universet var. Hun svarte selvsagt UENDELIG, og jeg nektet å tro det. Ok, hvis det har en ende, sa mamma, hva er utenfor der da?

Og da fikk ikke jeg sove den kvelden...

Aline
19-02-05, 17:30
Husker så godt den gangen jeg spurte mamma hvor stort universet var. Hun svarte selvsagt UENDELIG, og jeg nektet å tro det. Ok, hvis det har en ende, sa mamma, hva er utenfor der da?

Og da fikk ikke jeg sove den kvelden...

:ja: skjønner deg godt!! :D