View Full Version : Novemberstartere! Foren eder!
Noen som vet ang sukkeralkoholer?
Kjøpte syltetøy i dag med 14g karbohydrater, der 9 var fra sukkeralkoholer og 5 fra frukt og bær.
Betyr det at jeg bare skal telle de 5?
Noen som vet ang sukkeralkoholer?
Kjøpte syltetøy i dag med 14g karbohydrater, der 9 var fra sukkeralkoholer og 5 fra frukt og bær.
Betyr det at jeg bare skal telle de 5?
Er ganske sikker på at det stemmer. Man må være litt forsiktig med sukkeraholene da, hos meg for eksempel så reagerer kroppen min som om den får sukker, og jeg stiger i blodsukker og blir veldig fort sliten, og får lyst på mer. Derfor drikker jeg ikke pepsi max eller noe heller.
Så stille det var her da. Ville bare legge til at jeg forresten veide meg i går. Ned en bitteliten kilo(0,8kg). Bare å smøre seg med tålmodighet, men det skal nok gå.
Jepp! Henger meg på novemberstarter, ketolysekur! :-) (Egentlig for et par dager siden da....). Kjenner allerede "dårlig ånde", og mindre matlyst. Krom hjelper nok på søtsuget, men har en Atkinsbar på lur i tilfelle....
Går det ikke NÅ, vet jeg ikke... Trenger nok en plass å få støtte, og en plass å blåse ut frustrasjon, og en plass å få tips/ideer osv...
Lykke til til dere, novemberstartere! :-)
Jeg starter på.... phoffff... Ringe 117kg.... :-P Irriterer meg selv for at jeg har la det gå så langt!
Velkommen HeleneV :) Ganske fersk jeg også ;) Lavkarbo.no er en fin plass å være! Har fått masse råd og tips og masse støtte herfra!
menne..emm.. stiger blodsukkeret av PepsiMax?? Det er jo tillat på ketolyse!
*sitter å slurper PepsiMax som vanlig* Fungerer ikke uten PepsiMaxen min jo..
Jeg er avrust på cola, så nå funker jeg uten den brusen.. Egentlig litt godt å tenke på...
Jeg er litt i villrede om dagen.. Vekten hopper opp og ned og jeg synes det går trått..
Her har vekten hoppet opp, jeg er hoven i fingrene og holder nok på en hel del vann. Det har nok med syklus å gjøre. Det hjalp nok heller ikke at jeg drakk gløgg både lørdag og søndag og stappet i meg alt for mye dadler på mandag og ble vippet ut av ketose.
Men jeg har gått inn ytterligere 2 cm i livet siden forrige onsdag.
Jeg er avrust på cola, så nå funker jeg uten den brusen.. Egentlig litt godt å tenke på...
Jeg er litt i villrede om dagen.. Vekten hopper opp og ned og jeg synes det går trått..
Jeg synes også det er utrolig deilig å være avruset på brus. Jeg drikker kun vann, har prøvd farris to ganger med påfølgende mageknip. Synes også det er utrolig deilig å være avruset på søtt i det hele, godteri er ikke noe stort sug lengre. Hvis jeg får innmari lyst på noe godt er jeg mest sansynlig småsulten. Fikser det med feks noen kyllingvinger eller baconcrisp.
Her har vekten hoppet opp, jeg er hoven i fingrene og holder nok på en hel del vann. Det har nok med syklus å gjøre. Det hjalp nok heller ikke at jeg drakk gløgg både lørdag og søndag og stappet i meg alt for mye dadler på mandag og ble vippet ut av ketose.
Men jeg har gått inn ytterligere 2 cm i livet siden forrige onsdag.
Og så kan jeg jo slenge på at blodprøvene mine etter tre uker på ketolysekuren var helt normale! Neste sjekk blir vel i februar tenker jeg.
Jepp! Henger meg på novemberstarter, ketolysekur! :-) (Egentlig for et par dager siden da....). Kjenner allerede "dårlig ånde", og mindre matlyst. Krom hjelper nok på søtsuget, men har en Atkinsbar på lur i tilfelle....
Går det ikke NÅ, vet jeg ikke... Trenger nok en plass å få støtte, og en plass å blåse ut frustrasjon, og en plass å få tips/ideer osv...
Lykke til til dere, novemberstartere! :-)
Jeg starter på.... phoffff... Ringe 117kg.... :-P Irriterer meg selv for at jeg har la det gå så langt!
Lykke til! Utrolig at det går så langt ja, men sånn er noen av oss laget.
Jeg synes dette funker for meg fordi jeg ikke tenker på mat hele tiden, er mett, og at det fort blir resultater i starten :)
Varme tanker :)
Alt går greit her, merker at kroppen trives på denne kosten igjen, i hvert fall :)
Ikke det helt store vekttapet, tror jeg. Vekta mi er ikke frisk, men hvis jeg skal tippe sånn ut fra hvordan klærne føles, har jeg kanskje mistet ca 5 kilo på 4 uker. Og jeg fortsetter jevnt og trutt med riktig mat, savner ikke noe :)
Å jøss! Jeg har gått ned 2,1kg på under ei uke! Hipp hurra!
I går gjorde jeg noe jeg aldri jeg trodde jeg kom til å gjøre; jeg fortalte mannen min hvor tung jeg egentlig var! 117 kg (nå 114,9 :-) )
Vel, han fikk litt sjokk da. Han trodde jeg var rundt 85kg.... HAHAHA! Jaja, jeg "bærer kiloene godt" da... Tror det er lettere å "sjule" pæreform...?
I går gjorde jeg noe jeg aldri jeg trodde jeg kom til å gjøre; jeg fortalte mannen min hvor tung jeg egentlig var! 117 kg (nå 114,9 :-) )
Vel, han fikk litt sjokk da. Han trodde jeg var rundt 85kg.... HAHAHA! Jaja, jeg "bærer kiloene godt" da... Tror det er lettere å "sjule" pæreform...?
Haha :D Good one!
Folk sier til meg og at de tror jeg ikke veier stort mer enn jeg gjorde før...
Ehhh... neida, bare 35 kg mer liksom!
Jeg er jo 180 da, men likevel...
Så flink du er. Trodde jeg var den eneste som ikke turte og si til mannen min hva jeg veier. Han vet ikke det, bare spøker det bort når han spør...
Nelly: Jeg var desperat etter å bli hørt av mannen min hvis jeg skal få den støtten jeg trenger for å greie dette! Tror ikke han har skjønt hvor ille det stod til. Men for en nedverdigende innrømmelse,å fortelle vekta... men samtidig så godt. Tror han skjønner nå! :-)
tror gubben vet sånn ca hva jeg veier.. han visste at jeg veide ca. 85 før jeg ble gravid og lå på meg sånn 25-30 kg... lite kult å være tyngre enn gubben.. han er 95 ca.. men er nesten 2 meter høy..
Jordbær er jo såkalt ja-mat, men da jeg skulle kjøpe jordbær istad så jeg på forpakningen at det stod 6,6 karbohydrater.. dette var litt vel mye synes jeg som har gumlet i meg jordbær så det griner de siste ukene. Hva sier dere til dette?
Du kan spise litt bær på ketolyse, men ikke gumle ubegrenset, da de har en del karber. For mye jordbær vil vippe deg ut av ketose. Smart å finne ut sånne ting før man gofler i seg ;)
Da er det min tredje helt på ketlyse. Kjøper godteri til ungene og lukter på pepperkakene de baker. Jeg synes det går greit og avstå, men jeg mo jo ærlig si at det frister. Men det er denne vekta da, som er godt over tresifret, og det frister heller ikke. Så det er det som holder meg. Normalt går jeg opp i jula, kanskje jeg skal gå ned litt denne jula...
Men nå som jeg har gått tre uker på ketolyse(til mandag), så kan jeg vel øke litt med karber? Tenkte kanskje jeg skulle skeie ut i jula med litt sukkerestatning, selv om jeg må passe meg for det så jeg kan ikke ta av...
Da er det min tredje helt på ketlyse. Kjøper godteri til ungene og lukter på pepperkakene de baker. Jeg synes det går greit og avstå, men jeg mo jo ærlig si at det frister. Men det er denne vekta da, som er godt over tresifret, og det frister heller ikke. Så det er det som holder meg. Normalt går jeg opp i jula, kanskje jeg skal gå ned litt denne jula...
Men nå som jeg har gått tre uker på ketolyse(til mandag), så kan jeg vel øke litt med karber? Tenkte kanskje jeg skulle skeie ut i jula med litt sukkerestatning, selv om jeg må passe meg for det så jeg kan ikke ta av...
Har også tenkt å skeie ut i jula.
Spise lavkarbo, men ikke ketolyse.
Det vil si litt mere grønnsaker, multekrem med sukkererstatning, pepsi max osv...
Ned 1,2 kg denne uka. Så summen:
Uke 1:?
Uke 2: 0,8 kg
uke 3: 1,2 kg
Det vil si gjennomsnittlig 1 kg i uka, og det er jeg strålende fornøyd med!
jegerjenta
06-12-10, 11:48
Og jeg hadde nedtur. Vekta står på akkurat det samme som forrige mandag, og mandagen før der.........Ikke hundre gram forskjell en gang :mad:
Vekten min har jo gått opp og ned den siste uken, men i dag minus 1 kg siden forrige mandag.. Fremdeles ikke på minstenotering på vekten da, men er fornøyd med minus 1 kg.. Men det er så forbaska irriterende å måtte gå ned kg om igjen og om igjen..
Og jeg er bare oppgitt og frustert! Vekta rikker seg ikke, syns jeg ser litt forskjell i speilet og merker litt på klærne, men veldig mye mindre enn jeg hadde trodd. Jeg er superdisiplinert med kosten, det står ikke på det. Er matlei og oppgitt, rett og slett. Har ikke lyst til å gi opp enda heller, men skulle ønske jeg snart fikk litt "lønn for strevet".
Og det er ikke bare-bare med maten, spesielt middagsmat. Føler samboeren min er oppgitt også, for det er stort sett han som lager middag her. Han vil så gjerne støtte og hjelpe meg, men syns det er vanskelig. Og jeg forventer ikke at han skal sette seg inn i ketolysedietten, heller.
Det var dagens klagesang. Skal holde på fram til jul, hvert fall, så får jeg se hva jeg velger å gjøre. Kanskje noe mer a la Fedon.
butterkopp
06-12-10, 21:46
Hei :)
Har ikke helt hatt overskudd til å skrive noe på en stund. Er svææært lei av kylling, bacon og ikke minst egg *spy*
Men jeg går nå i det minste ned da!! *peker på tickeren*
Ferdig med min første uke.
- 3,1 kg :D Er ganske hoven i fingrene så det kan ikke bare være vann :)
Veldig motiverende. Spennende å se hvor mye jeg klarer til jul. Håper 3 kilo til, da skal jeg ta det litt enklere i jula, og så fortsette etter jul.
12 kg to go!
Tidl. medlem
07-12-10, 12:13
Innveiing i går og vekta viste - 3,8 kg.
Kjempefornøyd altså ;)
Hvordan går det med novemberstarterne? Ganske stille i denne tråden ;)
Vekta mi gidder jeg ikke bry meg med, den badevekta mi må være spinngal! Men jeg ser at det skjer ting, og merker det på klærne, så jeg er lettere til sinns nå enn sist jeg skrev her :)
Dessuten fikk jeg kompliment på jobb i dag. Sjefen lurte på om jeg hadde slanket meg, og lurte på om jeg hadde tatt av mye, for hun syns hun så stor forskjell. Kjempekoselig å høre! Jeg har verdens beste sjef :)
Ja, kroppen trenger tilvenning. De første ukene spesielt hadde jeg masse hodepine, hjertebank, hard mage og jeg hadde ikke energi og overskudd i hvert fall. Nå er det helt annerledes. Virker som kroppen er vant til omstillingen og trives med den:)
Jeg begynte på ketolyse 23. november etter en uke med planlagt nedtrapping eller lavkarbo. På disse tre og en halv ukene har jeg gått ned tre og halv kilo og er veldig fornøyd. Er verken sulten eller kvalm, og passer på å spise masse grønnsaker og fett.
Går sakte for tiden... Men har hatt mensen TO ganger på 4 uker nå, så får håpe det er derfor...
Da har jeg hatt veiedag.
Uke 1: ?
uke 4: 1 kg
Tilsammen mer enn 3 kg.
Jeg er kjempefornøyd:)
Jeg er der jeg har vært hele veien, vekta står og pendler med en kilo opp og ned annen hver dag. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Jeg ser det jo godt i speilet, merker det på klærne og kjenner det både her og der at jeg minker. Bare så frustrerende at vekta ikke flytter seg nedover!
Dessuten er jeg matlei og lite motivert til å lage meg mat som frister.
På plussiden har jeg silkemyk hud, en mage som er i god form og masse energi. Vet jo at jeg har godt av å leve lavkarbo, men jammen holder det hardt noen ganger...
jegerjenta
15-12-10, 16:35
Jeg har det akkurat som deg mama67 hvis det er til trøst for deg. :blomster: Og så lenge magen fungerer og halsbrannen er milevis unna så må jeg liksom være fornøyd. Men det hadde vært morsomt om vekta hadde beveget seg nedover:o
Jeg har det akkurat som deg mama67 hvis det er til trøst for deg. :blomster: Og så lenge magen fungerer og halsbrannen er milevis unna så må jeg liksom være fornøyd. Men det hadde vært morsomt om vekta hadde beveget seg nedover:o
Klart jeg er glad for at kroppen har det bedre, men det hadde vært fint om vekta flyttet seg nedover, ja.
Vet at vi er flere som har samme problem, uten at det er noen trøst for noen av oss...
butterkopp
17-12-10, 12:51
Hvor vanlig er det egentlig at man rett og slett ikke går ned med ketolyse? Vet om et tilfelle hvor en har holdt på i over 6 mnd og bare gått ned 4 kg, og hun har vært i ketose hver dag..
Aner ikke, butterkopp. Jeg trodde man gikk ned i vekt i ketose, men tydeligvis er det ikke automatisk sånn.
Jeg har hatt en merkelig opplevelse i dag. Nå har jeg gått på ketolyse siden 1.november, og ikke hatt en eneste glipp med maten. Har vært veldig disiplinert. Men som jeg har nevnt før, vekta flytter seg ikke særlig.
I dag spiste jeg risgrøt og tok 2 konfektbiter på jobb. Vi hadde nissefest, og jeg valgte å spise dette. Hele resten av dagen har jeg hatt skikkelig aceton-ånde og smak i munnen. Mye mer enn jeg har hatt hele perioden på ketolyse. Utrolig merkelig. Noen som har noen gode teorier om hva som skjer i kroppen min? Hjalp det å sjokke kroppen med karber, kanskje?
Æsj.. Jeg har fått magesjauen og feber. Så nå super jeg ekte cola og spiser ritz. Må få i meg litt sukker, for blodsukkeret er på minimum kjenner jeg..
Men men..
Usj da, det er noe herk :P
God bedring :)
God bedring Tropika. Jeg orker heller ikke lavkarbo når jeg er syk. De fleste karbene går jo bare rett ut med all maten likevel...
Kan jeg blime dere? Startet i november, og er storfornøyd med nytt liv.
Selvsagt!
Velkommen!:D
Det er bare hyggelig vet du. Trenger litt mer liv her inne.
I morgen er det veiedag igjen her i huset. Har ikke fått spist nok de siste dagene så jeg er litt redd for at jeg er kommet i sparebluss eller noe, men blir spennende å se vekten i morgen...
Takk for velkomst :)
Her er det også veiing i morgen, men jeg har en misstanke om at det ikke kommer til å se så bra ut. Har vært sjuk og spiste ikke noe på torsdag og minimalt på fredag og lite på lørdag og en hel masse i dag. Har spist og spist i hele dag. Vet at jeg ikke legger på meg av det altså, men den må jo være et sted, all den maten :)
butterkopp
20-12-10, 10:46
Æsj.. Jeg har fått magesjauen og feber. Så nå super jeg ekte cola og spiser ritz. Må få i meg litt sukker, for blodsukkeret er på minimum kjenner jeg..
Men men..
God bedring :klem:
Har vært sjuk noen dager jeg også, og den første dagen måtte jeg bare kjøre på med karber. Eple var det eneste jeg klart å spise.
Vekta står på 79.8 i dag!!! - 10,2 kg siden 1 november :D
butterkopp
20-12-10, 10:47
Velkommen til oss!!!
http://babyporten.no/forum/images/smilies/lykkelig.gif Til tross for en helg med høykarbomat og godteri og mensen på en gang, har jeg gått ned 1 kg!
http://babyporten.no/forum/images/smilies/lykkelig.gif Til tross for en helg med høykarbomat og godteri og mensen på en gang, har jeg gått ned 1 kg!
Herlig da. Gratulerer.
Jeg har gått ned 0,6 og skulle egentlig ønske det var 0,7. Nå veier jeg 100 blank. Kunne jo vært 99,9 dah.
Å nesten tosifret drodla. Heldige deg. Jeg har en god stund igjen.... Men har du begynt nå i november og allerede gått ned 20 kilo(tenker på tickeren din)?
Utrolig bra da Butterkopp. Allerede ned 10 kilo på under 2 mnd. Imponerende!
Jeg har gått ned denne uken jeg også Så legger sammen alt her,
uke 4: 1,0 kg
uke 5: 1,4 kg
Rundt fem kilo tenker jeg da. På 5 uker. Håper der fortsetter slik.
Men kommende uke blir en stor utfordring. Har ikke veldig høye forventninger til veiedag til mandag igjen da.
Å nesten tosifret drodla. Heldige deg. Jeg har en god stund igjen.... Men har du begynt nå i november og allerede gått ned 20 kilo(tenker på tickeren din)?
Å nei, kjære vene. Ha ha... neida. Jeg har gått ned fem kilo på lavkarbo. Men jeg ville ha "startvekten" min på tickeren likevel, så blir den litt mer motiverende. Er jo snart halvveis :)
De først kiloene tok jeg på vektklubb.no. Gikk ned nesten tredve kilo der, og lærte om ikke annet en hel masse om mat og hva den inneholder. Men da jeg ikke orket mer og bestemte meg for å holde vekta stabil en stund, så gikk det med meg som med de fleste; det kom krypende femten kilo på igjen.
Du har jo forresten helt supre nedganger selv. Gratulerer med fortsatt nedgang.
butterkopp
20-12-10, 20:57
Utrolig bra da Butterkopp. Allerede ned 10 kilo på under 2 mnd. Imponerende!
Jeg har gått ned denne uken jeg også Så legger sammen alt her,
uke 4: 1,0 kg
uke 5: 1,4 kg
Rundt fem kilo tenker jeg da. På 5 uker. Håper der fortsetter slik.
Men kommende uke blir en stor utfordring. Har ikke veldig høye forventninger til veiedag til mandag igjen da.
Takk!
Du har jammen meg vært flink sjøl også! :)
Hei, kan jeg hive meg på her?
Jeg begynte på Ketolysekuren en gang i midten av november (husker ikke datoen helt, og dessuten var jeg begynt dietten før jeg fikk startpakken, så da teller jeg en liten uke ekstra på det), og har gått ned fem kilo! Hurra! Nå skal jeg ned en hel haug til da, men det tar vi etterhvert :)
Jeg kjenner at jeg er litt ambivalent i forhold til jula, hvordan gjør dere det? Jeg vet jo at det blir utrolig mye snop og sukker og søte desserter og alskens (vi skal ikke feire hjemme), og så skal jeg en uke til Tenerife med svigeriet... Hvordan gjør man det da? Tips, anyone?
Jeg begynte ogs¨på ketolyse i november, og vil gjerne være med i denne tråden. Gikk ned ca 4 kilo før jul, men er redd noe har kommet på igjen. har spist stort sett fornuftig, men en og annen sjokoladebit og noen glass vin har det blitt. Synes egentlig det er merkelig at jeg startet på ketolyse; i alle de år har jeg syntes at animalsk fett var det farligste vi kunne innta! Helt til jeg begynte å lese om temaet (hva det betyr med kunnskap!), og fant ut at det hørtes veldig fornuftig ut, og statens ernæringsråds råd ikke høres så veldig troverdige ut. Har alltid spist mye grovt mel, masse frukt og grønnsaker og magert, magert, magert. Og vekten har lagt stabilt på 10 kg overvekt! umulig å få ned. Nå er det full fart med ketolyse, og veldig spennende hva som skjer med vekten videre. Kroppen min har det i alle fall godt.
Jeg har IKKE vært flink i jula. Ikke i det hele tatt. Har spist stort sett vanlig mat hele veien, og litt godis. Men gidder ikke ha dårlig samvittighet, spist er spist. Så får jeg heller stramme inn igjen etter nyttår. Har ikke lagt på meg noe igjen, så det er positivt.
Jeg har heller ikke vært flink, det har blitt endel godteri og noen julekaker. Har begrenset brød og poteter da, men det har nok blitt endel sukker. Jeg har nok gått opp noen kg, jeg føler meg i alle fall veldig oppblåst og tjukk.
Så på mandag er det tilbake, kroppen skal i ketose og skal avruses på karbohydrater. Og vet dere hva? JEG GLEDER MEG!
Godt nytt år, forresten, alle sammen! :)
Da har jeg vært på vekta, og den har økt ca 1,5 kg i løpet av desember. Midjemålet var minsket med 1 cm, mens jeg hadde økt en cm over brystet. Målingen viste en økning på 1 cm over låret også, men nå hadde jeg både ullunderbukse og dongeribukse på målingen, så tar lårmålet med en klype salt.
Vi er i dag startet på full ketolyse, og nå gir jeg meg ikke før jeg er kommet inn i bunaden min igjen. Full guff - med trivsel! :)
Jeg har nå valgt å gå mer over på Dr Lindberg i stedet for ketolyse. Føler at det passer bedre inn i livsstilen min, og gjør det enklere med mat og den sosiale biten av det. I dag viste vekta mindre enn den har gjort på ganske lenge, så jeg er i hvert fall på rett spor :)
Lykke til videre, alle sammen!
Jeg har nå valgt å gå mer over på Dr Lindberg i stedet for ketolyse. Føler at det passer bedre inn i livsstilen min, og gjør det enklere med mat og den sosiale biten av det. I dag viste vekta mindre enn den har gjort på ganske lenge, så jeg er i hvert fall på rett spor :)
Lykke til videre, alle sammen!
Lykke til mama67! :)
Hei, hvordan går det med dere novemberstartere+ Jeg startet for fullt igjen 3. januar, hadde gått opp ca. 1,5 kg i julen. ! av kiloene er borte igjen allerede, heldigvis. Fikk litt hodepine de første par dagene nå også, men er i fin form nå, og kjenner energien kommer. :)
butterkopp
08-01-11, 20:10
hei hei :)
Er i gang igjen etter juleferie jeg også :D.
Hadde også noen grusomme første dager, men nå er alt mye bedre!
Og nå skal jeg kose meg med bringebær is! Spiser det nesten hver dag, utrolig deilig med noe friskt etter alt det fettet.
Tar ca. 75 g frossne bringebær, har de i et dl mål, heller i fløte så det nesten dekker, slenger oppi litt natreen og moser det med stavmikseren. Hender at den må noen min i frysere, men ikke alltid. Så er det bare å spise og kose seg.
Kjekt at flere henger med.
Jeg har vært på VGs vektklubb i "evigheter" og ser hvordan mange sliter med å gå ned. Er så lykkelig for at jeg gikk noen runder med meg selv og leste alt jeg kom over om lavkarbo, hele meg har det så mye bedre på denne kosten. Ser at vekten går ned med et par hekto pr dag, har mye mer energi etc. Vil så gjerne "predikere" om lavkarbokost til alle, men oppfatter at mange er negativ ennå. Håper all fokusen på det i media vil hjelpe.:)
Ellers blir ikke jeg kvalm av fett, heldigvis. Synes bare det er deilig:p Det hjelper nok til at jeg ikke får behov for søtsaker. ;)
Jeg er veldig spent på vekta i morgen, jeg føler ikke at jeg har gått noe særlig ned.. Hvis ikke vekten har gått særlig ned så får fysio ta fram målebåndet sitt igjen. Hvis ikke det gir resultater gjør jeg nok "noe" feil (har litt prob med å få i meg nok fett vil jeg tro).
Vekten går ned. nesten ikke til å tro. -1,9 kg på en uke. Jippi.
hvorfor i all verden virker ikke tickeren? har fulgt oppskriften til punkt og prikke. Prøver igjen.
Startvekt 2/11-10: 92.2
3/1-11: 88.6 (etter juleferie hvor vekta gikk opp ca 1 kg)
10/1-11: 87.2
Sier meg fornøyd med det, og tar meg selv i nakken for å få litt mer fett, grønnsaker og vann i meg.
Henger dere med?
Startvekt 2/11:10: 92,2
17/1-11: 86,8
Skrumpet inn 2 cm i livet siden forrige måling (det var vel for to uker siden).
Har IKKE vært flink til å drikke i det hele tatt, prøver å legge en slagplan for å få i meg mer vann..
Fettprosenten er gått ned fra 43,ettellerannet til 41,etellerannet siden midten av november.
Dette funker! ;)
Silledille
18-01-11, 18:56
Jess, dette var gjengen min, ja :) Jeg begynte 22. november. Har gått ned nesten pinlig nøyaktig 1,5 kg i uka. Skeia bittelitt ut på julaften, da jeg hadde bittelitt saus, og en liten porsjon fruktsalat, men det satte meg bare tilbake 4 dager.
Jeg har en enorm motivasjonsfaktor; Brudekjolen som jeg kjøpte på salg i 2 str for liten, hehe :D Nå går den forsåvidt på, men sitter utrolig stramt! Jeg har enda en mnd å gli inn i den på, så kryss fingrene ;)
Startet på ketolyse 08.11.10. 92,2 kg
Idag 19.01.11 ligger jeg på 82.2
Jeg gikk ikke på ketolyse tablettene den første mnd, men bestilte de etter den andre. Har heller ikke trent noe særlig, men startet forgje uke, og merker at det går mye fortere med litt mosjon:)
Back on track!
Har hatt et lite opphold på ketolyse i forbindelse med julen og slitt med å finne motivasjonen igjen.. Men nå har jeg i alle fall begynt. Satser på at det blir lettere når jeg er avrust på sukker og karber..
Jeg kjenner jeg av og til blir litt oppkavet og mister litt tålmodighet av suksesshistoriene her inne - Jeg vil også miste 30 kg på 3 mnd!
Leser den klistrede tråden om "slankestress og tålmodighet" (tror jeg det var?) ofte for tiden.. Jeg burde være glad for de kiloene jeg går ned, og ikke oppgitt for de jeg ikke har gått ned enda. Jeg er inne i en ganske tøff periode med sykdommen min nå, og klarer ikke være aktiv. Har verken trent eller svømt på 3 uker nå (hvilket vil si at jeg bare har hatt én økt etter jul).
I alle fall; her er status etter dagens veiing:
startvekt 2/11-10: 92,2 kg
31/1-11: 86,3 kg
(hadde en snikveiing i helga grunnet ventende mens, den viste 85,9)
Jeg meldte meg inn her med iver og vigør... og så har jeg bare vært innom her et par ganger etterpå. Men jeg er fremdeles på ketolyse, etter et opphold like etter jula. Jula i seg selv gikk greit nok, vi hadde bare et par dager her hjemme før det bar på tur til Tenerife.. og da gikk det ikke. Men det hadde jeg regna med, da. En uke med utskeielser på ferie, og en uke før jeg tok meg i nakkeskinnet og kasta meg på kuren igjen = 2 kilo opp. Hvilket ikke er så bra, men SÅ mye bedre enn andre juler tidligere år! :o
Jeg er også mye "innestengt" i huset med ei lita ei på 9 mnd, og nå i vintersesongen har det vært lite ut på tur. Mye is og sne og dårlig vær og føre har gjort sitt til at vi har holdt oss inne. Men nå har utsida kommet seg, og du verden så deilig det var å gå tur i går! Det skal vi jammen gjøre mer av. De to kiloene som kom på i jula er nå borte igjen, og etter to uker med helt stillestående vekt har det endelig gått litt nedover igjen! Så sånn har jeg det :)
Vi har fått ny vekt i hus, og startvekten er dermed oppjustert med 1 kg (som da også stemmer med fysioens veiinger).
Startvekt 2/11-10: 93,3 kg
7/2-11: 85,7
Nedgang: 7,5 kg
Første måling med målebånd ble gjort ca tre uker etter oppstart, og i forrige uke viste målebåndet 7 cm mindre rundt midjen. Det blir antatt at jeg er nærmere 10 cm mindre siden oppstart på ketolyse.
Det går rette veien :)
Dagens oppdatering:
Startvekt 2/11.10: 93,3
28/2-11: 84,8
Nedgang: 8,5 kg
Det går sakte, men sikkert, nedover. Har ikke fått vært noe aktiv omtrent helt siden jul, da sykdommen har satt sine begrensninger. Så jeg sier meg fornøyd med fremgangen (selv om jeg aller helst skulle vært ferdig slanket i forrige måned.. ;) ), og har i dag funnet fram en bukse jeg ikke har kunnet hatt på meg på flere år. Og den er ikke trang!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.