View Full Version : Novemberstartere! Foren eder!
Tar meg den frihet og starter novembergjengens ketolysetråd!
arnakristin
31-10-10, 20:29
Hei,
…og da legger jeg ut tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo… (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970) Der finner du det meste en nybegynner lurer på men henvisning til andre nyttige tråder man bør lese seg opp på.
Les og lær - husk at kunnskap=makt!
Håper jeg ikke blir helt alene her inne da! ;)
Sitter og gumler i meg salami, norvegia og blomkål.. Merkelig, egentlig..
Du er ikke alene, jeg er med også:) Startet på nytt i dag etter en pause siden mai, fremdeles noen kilo igjen før målet er nådd :)
Jeg hiver meg med her jeg også. Startet i juli, men måtte gå over på lavkarbo/fedon. Nå er jeg imidlertid klar til å gjøre et rykk. Har 10 kilo jeg ønsker å gå ned.
Jeg starta på onsdag, får jeg være med her? :o
Jeg er også med her... :) Starta i dag, etter et langt opphold pga graviditet. Ikke at jeg rakk så mye før jeg ble gravid heller, hehe.. 3uker på ketolyse og der satt den :O) Men nå er det på tide å komme i gang igjen :)
Selvsagt får du bli med, Tøsa!
får jeg være med her?? jeg starter imorgen jeg.:) skal prøve vertfall.:) har akkurat funnet ut at jeg kan gå på dette selv om jeg delammer.:D
Lindaplinda
01-11-10, 19:55
Vil bare ønske dere lykke til!!:D Hold ut om dagene blir tråe.. dere vil få resultater, og bevis for dere selv at dere klarer det denne gangen!!! U can do it!!:D
Hva har dere spist i dag da?
Stå på, å dere VIL se resultater! Lykke til folkens :D
hei og hopp her kommer jeg :D hehe.
Jeg henger meg på dere og er nybegynner i dette gamet. Begynte i dag 1 november. Desverre fikk jeg ikke begynt slik jeg ville pga noe magevirus greier sikkert så her sitt jeg da kvalm og ekkel men jeg håper på å bli fort frisk så jeg kan prøve alle nydelige oppskriftene. Har bare fått i meg to lavkarbo måltider i dag pga jeg har vært så kvalm. Men det er da noe i hvertfall ;). Har forresten gubben med meg også :cool:!
Frokost i dag ble : Salat med ost,skinke og egg
Middag/kvelds : omelett med bacon i ...
Masse glass vann og 1 glass pepsi max i kveld ;)!
Og jeg er også her. Starta idag, sammen med Veslemor.
Litt amputert start, men satser på at det kommer seg.. :)
Pruttilutt
01-11-10, 21:36
Ville bare stikke nesa innom og ønska alle sammen velkommen i klubben, lykke til på reisa og GRATULERER med å være i gang! :D
Jeg har spist 2 egg med en skje baconost til frokost
"Tapas" = Salami, sylte, fetaost, agurk, gräddost og creme fraiche
(ca 4 skiver av hver og 2 ss CF)
Kyllingklubber til middag, 15 stk kanskje... skikkelig feite var de iallefall:p
100 g cottage cheese til kvelds
2 kopper kaffe med et par suketter og fløte
Er det noen av dere eksperter som kan fortelle meg om dette er passe mengde?
Er litt usikker nemlig.
Har ikke lest boken, og finner ingen eksakt info, og hver gang jeg prøver å spørre, blir jeg bare henvist til en annen tråd hvor det står "les boken"
Er litt usikker nemlig.
Har ikke lest boken, og finner ingen eksakt info, og hver gang jeg prøver å spørre, blir jeg bare henvist til en annen tråd hvor det står "les boken"
eg er ikkje noko ekspert endå, har holdt på i to veker, men føler eg har lært masse av å lese her inne :)
ser foresten du har satt eit spørsmålstegn bak "min kostholdsfilosofi".
det første du må gjer er vel å finne ut kva slags filosofi du vil følge, og kjøpe boka til den filosofien og få grunnleggande info og supplere med info fra forumet :)
om det er ketolyse du ønske å følge så ser eg du skulle ha ete meir grønnsaker. det meste av karbohydrater skal kome fra grønnsaker. så inneheld forskjellig grønt ulike mengder karbo. sjekk en matvaretabell eller i boka kva som er greit å ete.
Og kor mykje som er nok mat er det magen som bestemmer. du skal ete til du er akkurat passli mett :) ikkje meir ikkje mindre!
såg du skreiv "sylte", er det kjøttpålegg som f.eks. julesylte? eller er det syltetøy? kjøttpålegg er fint så lenge det er lite karbs i, syltetøy er ugreit.
kanskje eg bomma heilt på det du lurte på, men håpa det hjalp litt likevel :)
Etter mye prat om det blandt kjente så vil jeg prøve det selv. 1 November, Ketolyse på meg. Here goes nothing. :)
Jeg kunne også tenkt meg å slengt meg med her. Startet på fredag, så er bare såvidt i gang.
Jeg starter idag. Satser på at Ketolysekuren er det som passer meg,og som skal hjelpe meg ned de 20 kg jeg trenger å "miste" ;)
Pruttilutt
02-11-10, 10:02
Flott å se så mange nybegynnere her! Anbefaler alle å lese linken fra ArnaKristin, den går jeg tilbake til enda jeg har vært på ketolysekuren siden juli. Finner motivasjon, inspirasjon og troen på meg selv der. :)
Også er forumet, til tross for dets uryddighet, veldig greit som søkemotor, både hva gjelder oppskrifter og andre "bumps in the road" man måtte møte; usikkerhet omkring stix, mat, fett, proteiner, økning, blodprøver osv. :)
Hiver meg med her! Oppstart i dag, startvekt 92 kg. Ønsker i første omgang å gå ned 25 kg.
Jeg har ikke lest bøker om ketolysekuren, men venter på boka til Sofie Hexeberg. Mulig jeg er dum som setter igang uten å ha lest bøkene, men har lest meg opp på nettet og føler ikke at jeg står på bar bakke kunnskapsmessig. Hovedårsaken til at jeg starter opp på dette er fordi jeg har sykdommer og helseplager som min fysioterapeut mener har godt av lchf, så på hennes forslag/oppfordring setter jeg igang! Hun har også ledet lavkarbogrupper, så jeg støtter meg til henne og får en viss oppfølging.
Har ikke tatt blodprøver nå i forkant spesifikt på grunn av kuren, men har uansett hatt flere prøver det siste året hvor alt har vært ok.
Jeg har kjøpt stix for å kunne holde øye med om jeg er i ketose. Og teller karbohydrater åff kårs ;)
Frokosten i dag bestod av en neve salat, 200 g kylling og ca 70 g stekt bacon. Synes det ble litt vel mye, og ble litt for mett. Så da vet jeg det til i morgen :)
Forøvrig er mannen min også med på dette, han har lavt stoffskifte og forhøyet kolestrol i utgangspunktet. Han tar jevnlige blodprøver, og det blir spennende å se hvordan verdiene beveger seg etterhvert.
eg er ikkje noko ekspert endå, har holdt på i to veker, men føler eg har lært masse av å lese her inne :)
ser foresten du har satt eit spørsmålstegn bak "min kostholdsfilosofi".
det første du må gjer er vel å finne ut kva slags filosofi du vil følge, og kjøpe boka til den filosofien og få grunnleggande info og supplere med info fra forumet :)
om det er ketolyse du ønske å følge så ser eg du skulle ha ete meir grønnsaker. det meste av karbohydrater skal kome fra grønnsaker. så inneheld forskjellig grønt ulike mengder karbo. sjekk en matvaretabell eller i boka kva som er greit å ete.
Og kor mykje som er nok mat er det magen som bestemmer. du skal ete til du er akkurat passli mett :) ikkje meir ikkje mindre!
såg du skreiv "sylte", er det kjøttpålegg som f.eks. julesylte? eller er det syltetøy? kjøttpålegg er fint så lenge det er lite karbs i, syltetøy er ugreit.
kanskje eg bomma heilt på det du lurte på, men håpa det hjalp litt likevel :)
Ja det er sylte, jeg vet jeg ikke skal spise syltetøy da! :p
Jeg vet jo stort sett hva som innehodler karbs og ikke.
Men er det sånn at man BØR spise minst 15 g eller kan man i teorien spise 0 karber også? Eller er dette veldig individuelt?
Dag to unnagjort snart..
Har vært endel kvalm og dårlig i dag, men nå i kveld har det kommet seg litt..
Skal snart kose meg med pisket krem og bringebær i..
Men er det sånn at man BØR spise minst 15 g eller kan man i teorien spise 0 karber også? Eller er dette veldig individuelt?
Ja det lurer eg også på. Synst eg las en plass her inne at det er 15 karber, ikkje meir eller mindre. Men fortsatt usikker. Håpa nåken andre kan oppdatere oss litt der :) Men uansett skal man ete grønnsaker vertfall til middag, for ett kosthold uten er ikkje bra.
Hvis du følger ketolysekuren, så er det vel 15-20 gr. karbohydrat hver dag som er innenfor den akseptable grensen. Og de fleste karbohydratene skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden :)
Men toleransen for karbohydrater er veldig individuelt. Mange kan ikke overskride grensen på 15 gr. før de faller ut av ketose, mens mange kan øke det helt til 50 gr. for dagen uten at det gjør noe.
Dette er noe du merker på kroppen etterhvert, hva som passer best for deg :)
Melder meg inn i novemberstartergjengen jeg også! Har gått på ketolysedietten før og gått ned 30 kilo, så jeg er godt kjent med hva jeg går til. Nå har det kommet på igjen 8-10 kilo, og de skal vekk - minst!
Prøvde meg på ketolyse igjen før jul, men kom ikke i ketose da. Håper på bedre resultat denne gangen :)
Hei alle sammen! Håper på å få bli med her jeg også. Startet i dag for å gå ned de siste (gjenstridige!!) 10 kg! Var 80 i dag morges, og foreslår veiedag på fredag? Litt motivasjon :)
På menyen i dag: frokost: 1 egg og bacon til frokost,
Mellommålitd: 2 babybel og litt rå broccoli
Lunsj: Ceasar salat uten krutonger, med egg og bacon.
Middag: kylling med broccoli og bernaisesaus (laget med fløte).
Nå lurer jeg på krem og bringebær til dessert ;)
Jeg vet man skal holde seg under 15-20g karbs om dagen, men hvor mye er det i prosent av dagsinntaket?
Lykke til alle sammen :)
Hei dere! Dag 3 på ketolyse og alt går egentlig såre vel:) Kom i ketose allerede mandag kveld og det kaller jeg en god start:)
Det jeg synes er det 'verste' med denne ketosen er det usannsynlig ekle jernsmaken jeg får i munnen. Og mitt spørsmål er derfor følgende: kan jeg spise hvilke som helst sukkerfrie pastiller? Eller finnes det noen som er å foretrekke fremfor andre?
Jeg har ingen planer om å dytte innpå mange esker i gangen, bare ta en pastill nå og da.
Takker for svar:)
Pruttilutt
03-11-10, 14:08
Kjøp Fribol på apoteket, det er drops med god smak :)
Jeg har enda ikke sjekket om jeg er i ketose. Tenkte å gjøre det i kveld.
Jeg sliter litt med å finne på middager som hele familien kan spise. I dag skal gutta boys få blomkålsuppe. Jeg skal kose meg med kyllingvinger og salat.
Mannen har allerede gått ned 4 kg, og han er ikke på lavkarbo, men blitt mer bevisst på hva han putter i munnen.. Han har nok godt av det, men har ikke behov for å gå noe særlig ned i vekt. I tillegg trener han hardt.
Sivensvans
03-11-10, 14:33
Vil også være med!:p
Min oppstart var 18. oktober - og, alt såre vel så langt!
Sivensvans
03-11-10, 14:45
Jeg sliter litt med å finne på middager som hele familien kan spise.
Sjekk oppskriftsforumet, mætt ta forslag!;) Trenger ikke spesial-lage middager heller forsåvidt - bare server resten av gjengen pasta/potet til kjøttet/fisken/kyllingen mens du koser deg med litt ekstra grønnsaker.
Noen flere som merker at noe er i gjære?
Synes allerede mandagskveld at fingrene mine ikke var så stive lenger. Sikkert pga endel vann..
Jeg blir sånn febervarm i kroppen når jeg er i ketose, merkelig greie, men jeg får en slags varmefølelse i hals/svelg... Sikkert bare jeg som er litt skrudd, min kjære mann har ikke den følelsen. I tillegg fosser vannet ut av kroppen min og derfor kjennes buksene rommeligere ut allerede, vekten har ikke rørt seg foreløpig(jepp, jeg vet at jeg ikke skal veie hver dag, men har gjort det likevel:)). Krysser fingrene for at fettet også forsvinner ut nå!
Når det gjelder middag må jeg bare anbefale en strålende rett min kjære mann laget i går, oppskriften er hentet fra Skaldemans sin kokebok:
Reinsdyrskav med sopp, løk, bacon og fløte. Kokt godt sammen og servert med blomkålmos - fantatisk godt:) Vi skal ha middagsgjester på fredag, og da blir det definitivt servert:) I tillegg spiste jeg restene til lunsj i dag.
Oppskriftsforumet har mye godt å by på, også må jeg anbefale bloggen til Lene Beatrice (http://lenabeatrice.net/), mye spennende lesning og mange bra oppskrifter!
Jeg har begynt å merke den jernaktige smaken i dag, og jeg testet i sted. Og jammen er jeg ikke i ketose allerede (dette er dag to). Jeg regnet med at det kom til å ta litt lengre tid, for å si det slik var det ikke få karbohydrater som ble fortært i helga!
Til frokost i dag hadde jeg omelett laget på 3 egg, 3 ss kremfløte, ca 70 g bacon og en dæsj med rekeost. Klarte ikke alt da, så tok resten til lunsj.
Til middag har jeg hatt fiskegryte (blomkål, broccoli, sopp, litt løk og torskestykker), mens mannen hadde stekte svinekoteletter med stekt sopp og litt løk.
Restene går til kvelds.
I kveld er det svømmekvelden min, jeg svømmer en dag i uka. Prøver også å få gjort litt styrketrening, men føler akkurat nå at jeg har nok med slyngetrening hos fysio. Jeg har ME, men er heldigvis ikke av de sykeste som kun ligger til sengs. Så aktiviteten er litt varierende, og jeg er vel veeeeldig stillesittende/inaktiv i forhold til gjennomsnittet.
Ang halspastiller så leste jeg et par tråder her inne om det tidligere i dag, og fant ut at Tazink skulle være ok. Dessverre var de utsolgt på helsekosten. Fribol er altså også ok? Jeg klarer meg uten, men mannen har behov for litt sånt når han er på jobb.
http://babyporten.no/forum/images/smilies/lykkelig.gif
Jeg er i ketose!
Nå har jeg bakt brød, som står i ovnen. Gleder meg til å ha noe til å ha pålegget på i morgen!
helluuuu =) !
I dag måtte jeg og mannen sniktitte på vekten og jammen meg du jeg trodde ikke mine egne ØYNER. mannen har gått ned 3 kilo allerede på 3 dager og jeg 1,5 kg. Er jo helt utrolig. Jeg måtte ta på meg klær og veie meg med det for så å at av meg å på igjen for å veie. Trodde vekten var gått helt bananas jeg men neida der sto det 1,5 kg vekttap :D ! tihi så gøy og ikke minst motiverende.
Gikk på grete roede en gang før og første uken vi veiet oss i lag med andre så var alle gått ned sånn 3-4 kilo mens jeg nei jeg var gått opp 1 kilo. da var jeg deppa da ja så var redd det sku skje denne gangen men ser ikke slik ut. Mannen er allerede inne i ketose og jeg er på goood vei, kanskje i morgen :rolleyes:.
Her er noen middagsoppskrifter til de som vil ha :
Fisk
Lettsaltet torsk
Bacon terninger
Smør
Salat
Jukseris ( blomkål )
Kok torsk etter bruksanvisning på pakken.
Steik bacon terningene og ha opp i en liten panne med smeltet smør .
Salat : isbergsalat / kinakål, og annet tilbehør en vil ha som er lavkarbo
Jukserisen av blomkål : Man tar et stk blomkålhode, kutter av så mye som man vil og rasper det grovt i kjøkkenmaskin. Vrrr! Det skal være som omtrent riskorn, ikke glatt som mos, altså.
Sleng en klatt smør i bunnen av en mikrosikker form og hell blomkål-"risen" over. Mikre uten lokk på full guffe i 7 minutter. Ta-dah!
For personer som ikke lever på lavkarbo kan en gi poteter til de =) ! Middag til hele familien uten å måtte lage to forskjellige måltider.
Pannekaker
Pannekaker, ca 5 stk:
4 egg
ca 1,5 - 2 dl fløte
2 store ss rømme
2 ts sukrin
1,5 ss fiberhusk
ca 1 ts salt
Visp eggene og tilsett det andre. Vispes til en jevn røre. La det svelle noen minutter. Stek på middels varme til den er tørr på toppen, før den snus. Jeg brukte liten stekepanne og ca en øse pr pannekake.
Serveres med f.eks. syltetøy eller rørt bær.
Blomkålgrateng
Blomkålgrateng :
1 stort blomkålhode
100g kremost naturell
150-200 g revet ost
1 ss rømme
1 egg
Lavkarbo Pølse
( Kan ha i lavkarbo pølse, evt bacon biter eller annet ingrediens som er lavkarbo )
Kok blomkålen i buketter i usaltet vann.
Hell den i et dørslag og knus/press ut vannet med en potetmoser..el baksiden på ei sleiv. Sånn at det blir en tørr grovknust masse tilbake.
Hell den tilbake i kjelen og rør inn det andre. Jeg valgte å ikke krydre extra her...da jeg syntes osten gir nok smak.
Rør alt godt sammen og hell i en smurt ildfast form.
Stekes på 175g varmluft i 20 min.
Pizzamuffins
Ingredienser bunn: 10 stk
40 g Bakemiks
1 ss Fiberhusk
1/2 ts salt
1 dl vann
30 g olje = 6,5 ts ca
40 g revet ost
Fremgangsmåte:
Smør muffinsformene lett med litt olje. Jeg anbefaler å bruke store former uten"trekkspill" på sidene (f.eks Euroshopper sine, som kan kjøpes på Rimi)
Bland alle ingrediensene, bortsett fra osten, i en bolle og rør til du får en klumpefri røre. Hvis du prøver med en annen melerstatning enn bakemiks kan det hende du må bruke mer eller mindre mengde enn det som står i oppskriften. Røra skal være omtrent som pannekakerøre. Jeg anbefaler i såfall å prøve med en liten røre først, for å se hvordan det blir. Soyaprotein er prøvd, og det ble visstnok ikke bra.
Rør in osten, og fordel røra i 10 store muffinsformer, ca 3/4 ss i hver form. La det hvile i ca 10 min, så fiberhusken får tid til å svelle.
Legg 1-2 ss ønsket fyll i hver muffinsform og strø over ca 10 g ost.
Stek i ca 20 min ved 200 grader (varmluft).
Næringsinnhold pr stk, uten fyll:
Kcal: 57
Protein: 4,3 g - 30%
Karbohydrat: 0,3 g - 2%
Fett: 4,3 g - 68%
Forslag til fyll:
Denne kjøttsausen smaker veldig godt som fyll, og oppskriften rekker til en dobbel muffins-porsjon.
Vil du gjøre det veldig enkelt har Gilde kommet med ferdig pizzafyll med kun 2 g karbohydrat pr 100 g vare:
Næringsinnhold pr muffins med kjøttsaus og ost:
Kcal: 137
Protein: 10,8 g - 32%
Karbohydrat: 0,9 g - 3%
Fett: 9,8 g - 65%
Er litt usikker nemlig.
Nå har jeg ikke lest alt, men bruk f.eks diett.no - der kan du få %, hvor du kan se hvordan det ligger ann i forhold til karbohydrater, proteiner og fett. Du skal selvfølgelig ligge lavest på karbohydrater og med fett på toppen:D
Og ang mengden mat; spis deg passe mett. Kroppen regulerer selv om du skal ha mer/mindre mat. Jeg spiser ikke mer enn 2-3 ganger til dagen og det er nok for meg!
Du KAN ligge på 0 g karber, jeg gjorde det i en periode. Andre dager var det oppi 5-10 gram..... Noen er også i ketose til de er oppi 50 gram (men det er noe med at du må under 15-20 gram for å gå ned i vekt..)
Hei :)
Jeg er helt ny her inne (idag faktisk) Så du er ikke alene her ;)
Jeg startet for to uker siden etter å ha lest Foseids bok! Jeg har vært tilhenger av Fedon i mange år nå,pga overvekt i familien. Nå starter jeg rett og slett denne "ketose" dietten for å teste det ut for min bror som er overvektig,som lege er han skeptisk til motedietter,derfor tenkte jeg at,-hvorfor ikke være prøvekanin,så kanskje jeg blir kvitt myalgiene også? :D
Noen erfaring rundt dette?
Ellers må jeg bare få takke for hjelp de to første ukene,med oppskrift tips ol :D
Jeg er ivrig på kjøkkenet,så håper jeg også kan bidra litt etterhvert,men som sagt,nå er det bror som først står i fokus =))
Samtidig kan jeg jo spørre,-er det noen leger (som virkelig tar jobben sin på alvor!) som går på denne dietten og som kan gi meg noen tips å "overføre"?
Hm..det var kanskje ikke riktig sted/tråd å stille så mye spørsmål men,pytt, dette er en prøve,hallo,hallo :D
Jeg har begynt å merke den jernaktige smaken i dag, og jeg testet i sted. Og jammen er jeg ikke i ketose allerede (dette er dag to). Jeg regnet med at det kom til å ta litt lengre tid, for å si det slik var det ikke få karbohydrater som ble fortært i helga!
Til frokost i dag hadde jeg omelett laget på 3 egg, 3 ss kremfløte, ca 70 g bacon og en dæsj med rekeost. Klarte ikke alt da, så tok resten til lunsj.
Til middag har jeg hatt fiskegryte (blomkål, broccoli, sopp, litt løk og torskestykker), mens mannen hadde stekte svinekoteletter med stekt sopp og litt løk.
Restene går til kvelds.
I kveld er det svømmekvelden min, jeg svømmer en dag i uka. Prøver også å få gjort litt styrketrening, men føler akkurat nå at jeg har nok med slyngetrening hos fysio. Jeg har ME, men er heldigvis ikke av de sykeste som kun ligger til sengs. Så aktiviteten er litt varierende, og jeg er vel veeeeldig stillesittende/inaktiv i forhold til gjennomsnittet.
Ang halspastiller så leste jeg et par tråder her inne om det tidligere i dag, og fant ut at Tazink skulle være ok. Dessverre var de utsolgt på helsekosten. Fribol er altså også ok? Jeg klarer meg uten, men mannen har behov for litt sånt når han er på jobb.
Fribol og de store IFA-ene:D
Og før jeg tusler ut av tråden deres MÅ jeg bare få lov å si: Ikke vei dere hver dag! Det er mye bedre for kroppen å holde seg til 1 gang i uka (eller mindre). Ofte, eller for mange, hvis en veier seg hver dag så blir en litt stressa fordi vekta går jo ikke nedover...og hva skjer når man stresser?? Jo, vekta forandrer seg (negativt) eller står stille...
Lykke til :D
Jeg har litt erfaring med "overspising" av sukkerfrie pastiller og tyggis.. Her om dagen spiste jeg to esker pastiller (gjennom en hel dag) og noen få tyggis,jeg brukte da hele kvelden på å sitte på do,og rumlingen i magen vekket meg faktisk på natten! :O
Ellers sier hvertfall Foseid (spis deg slank uten sult) at man kan spise en del,men jeg leste et eller annet sted at det var noen av disse man skulle holde seg unna,pga at noen av disse inneholder noe karbo når fettet er fjernet?
Jeg kan kun dele min lille erfaring ang do-besøk og sukkerfrie pastiller.. *kremt* *blush*
Jeg har litt erfaring med "overspising" av sukkerfrie pastiller og tyggis.. Her om dagen spiste jeg to esker pastiller (gjennom en hel dag) og noen få tyggis,jeg brukte da hele kvelden på å sitte på do,og rumlingen i magen vekket meg faktisk på natten! :O
Ellers sier hvertfall Foseid (spis deg slank uten sult) at man kan spise en del,men jeg leste et eller annet sted at det var noen av disse man skulle holde seg unna,pga at noen av disse inneholder noe karbo når fettet er fjernet?
Jeg kan kun dele min lille erfaring ang do-besøk og sukkerfrie pastiller.. *kremt* *blush*
En del av det sukkerfrie som du nevner er søtet med f.eks malitol. Du får da det jeg kaller for renneræv:o;)
Det andre du nevner har jeg ikke hørt om, men nå har jeg aldri lest Foseid si bok.....
Jeg er helt ny her inne (idag faktisk) Så du er ikke alene her ;)
Jeg startet for to uker siden etter å ha lest Foseids bok! Jeg har vært tilhenger av Fedon i mange år nå,pga overvekt i familien. Nå starter jeg rett og slett denne "ketose" dietten for å teste det ut for min bror som er overvektig,som lege er han skeptisk til motedietter,derfor tenkte jeg at,-hvorfor ikke være prøvekanin,så kanskje jeg blir kvitt myalgiene også? :D
Noen erfaring rundt dette?
Ellers må jeg bare få takke for hjelp de to første ukene,med oppskrift tips ol :D
Jeg er ivrig på kjøkkenet,så håper jeg også kan bidra litt etterhvert,men som sagt,nå er det bror som først står i fokus =))
Samtidig kan jeg jo spørre,-er det noen leger (som virkelig tar jobben sin på alvor!) som går på denne dietten og som kan gi meg noen tips å "overføre"?
Hm..det var kanskje ikke riktig sted/tråd å stille så mye spørsmål men,pytt, dette er en prøve,hallo,hallo :D
Lege finner du her inne, Torkil er navnet...;)
Skal bare veie meg 1 gang i uken men falt for fristelsen hehe :D ! Blir ikke veiing før mandag :p! Vet alt om at stress kan forandre vekten og for oss kvinner kan faktisk mensen også forandre vekten. Kan gå opp hele 2 kilo faktisk. Det merket jeg sist diett, da økte vekten uken før og mens jegh adde mensen mens etterpå var den poff nede igjen :D så ikke fortvil da heller !
butterkopp
04-11-10, 08:05
Juhu!
Er snart 30 :eek: 2barnsmor, gift og ca 25 kg overvektig..
Jeg startet på tirsdag, går strålende hittil. Tok en stix i går kveld og den var på det nest mørkeste. Er det bra? Eller må den være på det høyeste for å være i ketose? *uvitende*
Gleder meg til å bli tynn og fin med dere!! Bikinisesong 1011 here we come! ;)
Sivensvans
04-11-10, 08:41
Tok en stix i går kveld og den var på det nest mørkeste. Er det bra? Eller må den være på det høyeste for å være i ketose? *uvitende*
;)
Du er i ketose uansett hvilken av de tre fargene stixen har! Er den på det mørkeste kan det være fordi man har drukket for lite vann;) Mao er det ikke noe mål i seg selv å være på den mørkeste fargen - er det utslag er du i ketose :heia:
butterkopp
04-11-10, 09:47
Du er i ketose uansett hvilken av de tre fargene stixen har! Er den på det mørkeste kan det være fordi man har drukket for lite vann;) Mao er det ikke noe mål i seg selv å være på den mørkeste fargen - er det utslag er du i ketose :heia:
OO sweet! Det gikk jo veldig fort! Trodde man måtte holde på en evighet før man kom i ketose.
Takk :)
Skal bare veie meg 1 gang i uken men falt for fristelsen hehe :D ! Blir ikke veiing før mandag :p! Vet alt om at stress kan forandre vekten og for oss kvinner kan faktisk mensen også forandre vekten. Kan gå opp hele 2 kilo faktisk. Det merket jeg sist diett, da økte vekten uken før og mens jegh adde mensen mens etterpå var den poff nede igjen :D så ikke fortvil da heller !
Jeg varierer faktisk så mye som 1 kg i døgnet! I går f.eks så veide jeg 80,8 kg..i dag stod den på 81,3 - så hvis jeg skal veie meg hver dag blir jeg bare skuffet:o
Jeg varierer faktisk så mye som 1 kg i døgnet! I går f.eks så veide jeg 80,8 kg..i dag stod den på 81,3 - så hvis jeg skal veie meg hver dag blir jeg bare skuffet:o
Derfor jeg også bare veier meg 1 gang i uken og tar cm samtidig . Hver mandag om morgenen er min veie dag ikke før og ikke etter ;)! Går en på vekten hver dag blir en som sagt sprø.. !
Derfor jeg også bare veier meg 1 gang i uken og tar cm samtidig . Hver mandag om morgenen er min veie dag ikke før og ikke etter ;)! Går en på vekten hver dag blir en som sagt sprø.. !
Jeg skal legge bort vekta..og ikke veie meg før 24 nov igjen:o Så får vi se, om det er effektivt eller ei?! (Men NÅ må jeg slutte å kapre novemberstarternes tråd...jeg hører med i en annen måned nemlig:o)
Er det mange her som er begynt å trene skikkelig hardt ??? Selv har jeg ikke begynt å trene men tenkte at jeg sku få meg noen turer og svømming neste uke ;). Elsker å bade og siden svømming er god trim så er jo ignenting bedre enn det ! HATER å trene alene hehe så vanskelig å finne motivasjonen når ingen kan være med å gå tur eller annet. Flere som sliter med det ???
arnakristin
04-11-10, 12:17
...(Men NÅ må jeg slutte å kapre novemberstarternes tråd...jeg hører med i en annen måned nemlig:o)
Hei,
Bare fint at flere med litt erfaring er innom og hjelper de som er ferske i lavkarbo verdenen :blomster:
Pruttilutt
04-11-10, 12:18
Fint at du har ønske om å trene, men vil bare komme med en liten warning. De første seks ukene har kroppen det tungt, den prøver sitt beste å bli vant til å forbrenne fett og ikke energi fra karbohydrater. Denne omgjørings-prosessen tar tid, og man vil føle seg raskere sliten enn vanlig. Kroppen vil øke temperaturen og spesielt lårene vil føles tunge å dra på.
De første 4-6 ukene var det for meg ekstremt tungt å gå opp trappa til leiligheta hvor jeg bodde, til forandring for at det var lett før kuren. Glukosen nedtrappes i kroppen og hjernen vil bruke lengre tid på å lære seg å benytte seg av fettsyrene i kroppen. Det er derfor vanlig å både føle svimmelhet og besvimelsesliknende symptomer.
Her er det viktig å begynne i det små :) Lykke til!
Jeg har ikke begynt å trene... Men skal begynne etterhvert.
Jeg hater å gå tur. Og jeg har ikke selvtillitt til å sette mine ben på et treningssenter, så blir nok å få i ergometersykkel.
Det er også viktig å huske på at en ikke skal drive med hard fysisk trening når man er i ketose. En rask tur der en svetter litt og holder en puls på rundt 100 er tilstrekkelig.
Jepp skal prøve å få svømmet i hvertfall 2 dager i uken om ikke 3 men blir ikke intensiv svømming, blir heller lett plasking og litt svømming ;). Bare for å komme meg ut å bevege meg litt ! :cool:
Noe treningssenter kommer nok ikke under mine føtter med det samme heller for er så strevende å komme seg dit og skal ha med en liten gutt på 5 mnd blir ikke mye trening da nei ! Kanskje det kan bli småtur med Tropika og kidsa i noen helger :rolleyes:
Jeg startet også på nytt sist Mandag og vil gjerne henge meg på:-) Store muligheter for å motivere hverandre håper jeg
Noen andre som føler seg mindre oppblåst i magen??
Hei:-) Vil gjerne være med her jeg også:-) Begynte idag så jeg er VELDIG fersk i dette! Har lest mye om lavkarbo, og har kuttet ut pasta, brød og ris siden i sommer- men nå er jeg klar for ketolyse-dietten:-)
Gleder meg til å utveksle erfaringer med dere etterhvert!
Å ja, det gjør jeg mer eller mindre umiddelbart når jeg går over på lavkarbo igjen! Mindre oppblåst, mindre luft i magen og mindre mageknip og halsbrann. Bare vinn - vinn dette :)
Jeg begynte på tirsdag, har allerede mistet 3,4 kilo. Vet at det bare er vann, men ned er ned!
Eneste som er dumt nå, er at jeg ikke får trimmet. Har fått bihulebetennelse og ligger mest under pleddet på sofa`n. Men når jeg blir frisk skal det mosjoneres :)
Jeg prøvde noe som heter Crispy Ostekjeks i dag =) det var knall godt !
Veldig fint til frokost eller kvelds !
Det du trenger :
Kavli oste skiver enten med bacon,skinke biter,jalapeno
Mikro eller ovn ( jeg selv brukte mikro så går ut i fra det )
Fat
Bakepapir
Og evt annet tilbehør du har lyst å ligge på kjeksene når de er ferdig.
Du tar bakepapiret på fate og så tar du osteskivene oppå bakepapiret. Jeg hadde et lite frokostfat så jeg tok bare to osteskiver om gangen.
Ligg disse inn i mikroen , kjøre mikro på full guffe i 1-2 min ( du må se litt på osten at den er ferdig,) PLING volla ferdig :D ! sprø og luftige. Den med jalapeno og bacon fikk jeg luftig mens den med skinke den ble litt mer flat men fortreffelig god selvom :D!
Jeg sku bare teste så jeg tok bare liten klatt majones på mine , ypperlig til mellommåltid,kvelds eller frokost :D !
http://i132.photobucket.com/albums/q36/kissa85/DSC01599.jpg
åååååååååååååååååååå sukk ! blir litt oppgitt av enkelte rundt meg . Jeg sier at dette funker kjempe for meg og mannen ser det ut som og sier hvor mye vi er gått ned og da MÅ de trøkke det ned med at ja men i begynnelsen er det jo bare vann. ARG :.. kilo er no kilo om det så er fett eller vann . Virker som at det ikke gjelder de første kiloene siden det er vann. :wacko:
Blir veldig oppgitt , en har jo klart å ligge på seg disse kiloene og hører ingen si vist du sier du veier så så mye så hører ingen sier ja men 10 av de er jo bare vann så egentlig veier du 10 kilo mindre.
Er det en ting jeg har lært meg på ketolyse, så er det å gi blaffen i hva andre sier og mener. Gidder virkelig ikke prøve å overbevise folk som ikke har forutsetninger for å forstå hva dette går ut på. Og jeg gidder hvert fall ikke å drive og forsvare meg hele tiden.
Har fått noen merkelige uttalelser fra andre mennesker. En kollega skulle liksom skryte av at jeg hadde gått ned mye, og sa at nå måtte jeg ikke gå ned mer, ellers kom jeg til å forsvinne. Ehhhh, jeg veide da nærmere 80 kilo, så usynlig var jeg neppe.
I bursdagsselskap spiste jeg bare pålegg og grønnsaker og lot loffskivene ligge igjen. Da kom kjæresten til faren min med "det kan vel ikke være så farlig med EN loffskive". I en sur og nedlatende tone.
Jeg bare smilte og svarte at, jo faktisk så er det det. Og det er vel mitt valg hva jeg spiser. Da ble hun stille gitt ;)
De osteskivene så knallgode ut! Må prøves :)
Jeg har ikke vært så aktiv her inne før, men tenkte kanskje jeg skulle prøve å være det litt fra nå. Jeg gikk på ketolyse/lavkarbo fra januar til juni i fjor og gikk ned 18 kilo. Så møtte jeg en mann (*** så typisk), alt fokus forsvant fra hodet, vekta krøp sakte men sikkert oppover igjen mens jeg mesket meg med spaghetti og ostepop (mine to hovedfiender, tror jeg).
Nå er jeg i Frankrike, jeg dro ned hit og flyttet sammen med franskmannen min som jeg da altså traff i fjor. Her har jeg spist en hel mengde med nammelig mat, men nå er det bare rett og slett på tide å ta seg på tak igjen, dette går ikke lenger. Vi har bare en hundre år gammel badevekt som jeg ikke stoler på, så jeg har ikke veid meg på lenge. Jeg skal kjøpe en ny vekt og veie meg på den så snart jeg rekker det. Men regner med jeg ligger godt oppimot de 90 (huff). Bør ned til 70, da ser og føler jeg meg helt utmerket i min egen kropp.
Foreløpig har jeg spist lavkarbo i en og en halv uke nå, akkurat nok til at jeg begynner å få lyst på brød. Fønni fact: I Frankrike har de ikke engang hørt om lavkarbo. INGEN steder kan man få kjøpt produkter (annet enn å bestille fra utlandet), man får praktisk talt null treff på google når man søker på temaet på fransk...her nede lever de rett og slett i sin egen verden, uavhengig av alt engelsk-språklig (fenomenet oppstod vel først i USA). Så jeg sliter litt med å få tak på det jeg trenger. Men på den positive siden er høykvalitets kjøtt, egg og osteprodukter mye billigere og bedre enn i Norge, da, det er jo fint.
Jeg elsker forresten å lage mat, bruker mye tid (og til dels penger) på det. Fant ut her om dagen at jeg burde skrive litt om det, for tror lavkarbomaten jeg lager kanskje er litt annerledes og original (i hvert fall er det det jeg streber mot), så jeg laget en blogg. Hvis noen har lyst å se, er adressen www.lifeloveandlowcarb.com (http://www.lifeloveandlowcarb.com).
Vel, det var litt om meg, håper det er greit at jeg slenger meg med :) Jeg har jo en god del erfaring på området fra før, da, så kanskje jeg kan komme med et og annet råd, også :)
Klems til alle
butterkopp
04-11-10, 21:36
Ja helt klart! Har slitt en del med magen i det siste og de siste dagene har den fungert supert!
Positive effekter altså.. Ikke at jeg holder tellingen, men har "fjertet" 3 ganger siden mandag. Og det er helt utrolig for å være meg..
butterkopp
04-11-10, 21:47
Positive effekter altså.. Ikke at jeg holder tellingen, men har "fjertet" 3 ganger siden mandag. Og det er helt utrolig for å være meg..
Tror faktisk ikke jeg har gjort det i det hele tatt :knegg:
Fjasnissen
04-11-10, 22:59
Fint at du har ønske om å trene, men vil bare komme med en liten warning. De første seks ukene har kroppen det tungt, den prøver sitt beste å bli vant til å forbrenne fett og ikke energi fra karbohydrater. Denne omgjørings-prosessen tar tid, og man vil føle seg raskere sliten enn vanlig. Kroppen vil øke temperaturen og spesielt lårene vil føles tunge å dra på.
De første 4-6 ukene var det for meg ekstremt tungt å gå opp trappa til leiligheta hvor jeg bodde, til forandring for at det var lett før kuren. Glukosen nedtrappes i kroppen og hjernen vil bruke lengre tid på å lære seg å benytte seg av fettsyrene i kroppen. Det er derfor vanlig å både føle svimmelhet og besvimelsesliknende symptomer.
Her er det viktig å begynne i det små :) Lykke til!
Det er ikke alle som er så tunge i kroppen så lenge. Må innrømme at jeg var tung i kroppen de to ukene før jeg begynte på Ketolysekuren (kutta ut brus, godis, is, og alt sånt) og den første uka av kuren. Begynte å trene uke to av kuren, og følte meg egentlig ikke spesielt tung. Nå trener jeg styrke, og har pauser mellom settene, så det er muligens annerledes for de som bare trener utholdenhet (selv om jeg synes de ti minuttene på elipsemaskin jeg hadde før styrketreninga gikk glimrende med tanke på at jeg har elendig utholdenhet). Du må nesten kjenne på din egen kropp. Ta det gjerne litt rolig i starten, og så øker du utover - utifra hvor mye du kjenner at kroppen klarer.
Og når det gjelder oppblåsthet..... jeg var en skikkelig prompemaskin (ikke noe å skryte av, jeg vet), men dette har blitt drastisk redusert etter at jeg begynte på lavkarbo.... og sure oppstøt er helt borte. BONUS! :)
Kan noen hjelpe?
Jeg får ikke tak i glutenmel (nei,ikke glutenfritt,men glutenmel) Var innom flere helsekostbutikker i sverige idag,til slutt traff jeg på en mann som er gammel i gamet,og han sa at dette var fryktelig vanskelig å få tak i,at det nesten ikke er noen som pakker det lenger.. Hvor kjøper dere dette??
Takker for svar :D
Sivensvans
05-11-10, 08:13
Kan noen hjelpe?
Jeg får ikke tak i glutenmel (nei,ikke glutenfritt,men glutenmel) Var innom flere helsekostbutikker i sverige idag,til slutt traff jeg på en mann som er gammel i gamet,og han sa at dette var fryktelig vanskelig å få tak i,at det nesten ikke er noen som pakker det lenger.. Hvor kjøper dere dette??
Takker for svar :D
I Norge har de det på helsekostbutikker i alle fall;)
Hei dere,
jeg er på jakt etter kokosmel, noen som vet hvor jeg kan kjøpe det i butikk?
Jobber i Oslo sentrum og bor rett utenfor.
Takker for svar:)
marlen 100
05-11-10, 12:58
hei hei, jeg er og ny her, og har ingen erfaring med ketolyse eller lavkarbo fra før av. spennende dette, å se om det virker på meg. kan jeg og være med i november"klubben"?
Velkommen skal du være Marlene 100 ;)!
Og en ting jeg lurer fælt på, når en drikker vann gjør dette at en går raskere ned i vekt eller har det egentlig ikke så mye å si ??? Selv prøver jeg å drikke så mye vann jeg kan men må si jeg begynner allerede å bli lei av å drikke på noe som ikke smaker noe men det blir nok en vane kan jeg tenke meg :rolleyes:!
Er litt redd for at fun light saft og pepsi og slike ting skal stoppe forbrenningen min så prøver no å holde meg kun på vann !
...Fønni fact: I Frankrike har de ikke engang hørt om lavkarbo. INGEN steder kan man få kjøpt produkter (annet enn å bestille fra utlandet), man får praktisk talt null treff på google når man søker på temaet på fransk...her nede lever de rett og slett i sin egen verden, uavhengig av alt engelsk-språklig (fenomenet oppstod vel først i USA). Så jeg sliter litt med å få tak på det jeg trenger. Men på den positive siden er høykvalitets kjøtt, egg og osteprodukter mye billigere og bedre enn i Norge, da, det er jo fint
Samme problemet her! Jeg bor i England og det er vanskelig aa faa tak i slikt man trenger til oppskrifter (feks. kruskakli osv). I tilegg saa er det saa opptatt av aa slanke seg uten fett at man sliter med aa finne "full fat" produkter i mindre butikker.
Men, jeg var inne aa kikket litt paa en annen traad og fant en herlig oppskrift paa lapper som funker kjempe bra med paalegg :
4 egg
Smoereost (den med mest fett og minst karbs..)
Bakepulver
Kjempe enkelt aa saa godt aa ha noe aa ha paalegget paa! mmm :D
Var ute med jobben i gaar og drakk nok litt for mye vodka/cola light, saa i dag vil kroppen bare ha karbohydrater (gammel vane). Vi faar haape kyllinglaarene til lunsj vil hjelpe!
Forresten kjekt aa se at saa mange ser resultater allerede! Jeg var 78.2 kg paa vekten i dag, saa har gaatt ned nesten to kg...og jeg driter i om det er bare vann :p
Lykke til i helgen alle sammen!
Velkommen marlen100 :) Lykke til ;)
Det er også viktig å huske på at en ikke skal drive med hard fysisk trening når man er i ketose. En rask tur der en svetter litt og holder en puls på rundt 100 er tilstrekkelig.
Kjenner jeg liker denne kuren bedre og bedre:D
Ikke at jeg HATER å trene, men det er denne dørstokkmila da.
Så studerer jeg, og har to små barn, så blir liksom ikke sååå mye tid til overs.
Å ja, det gjør jeg mer eller mindre umiddelbart når jeg går over på lavkarbo igjen! Mindre oppblåst, mindre luft i magen og mindre mageknip og halsbrann. Bare vinn - vinn dette :)
Jeg begynte på tirsdag, har allerede mistet 3,4 kilo. Vet at det bare er vann, men ned er ned!
Eneste som er dumt nå, er at jeg ikke får trimmet. Har fått bihulebetennelse og ligger mest under pleddet på sofa`n. Men når jeg blir frisk skal det mosjoneres :)
Jeg har aldri halsbrann ellers (bare hatt det da jeg var gravid) men nå som jeg spiser mye fett kjenner jeg det er litt action der nede.
Har ofte sur oppstøt, og det har jeg ikke hatt på mange år.
Flere som er mer opplagt da?
Jeg trodde ærlig talt det hadde motsatt effekt å spise på denne måten, men jeg er jo ikke trøtt om dagene lenger. Før sovna jeg nesten på skolen HVER dag, og sleit skikkelig med å holde meg våken. Nå har det ikke skjedd siden før jeg starta!
Jeg har aldri halsbrann ellers (bare hatt det da jeg var gravid) men nå som jeg spiser mye fett kjenner jeg det er litt action der nede.
Har ofte sur oppstøt, og det har jeg ikke hatt på mange år.
Da er vi motsatt. Merker at jeg får mye mer halsbrann når jeg spiser mye søtt og gjærprodukter. Spesielt et brød på jobb fikk jeg så halsbrann av at jeg nesten spydde.
Og som svar på den neste posten din: jeg blir også mye mer opplagt og får mer energi på ketolyse enn jeg har ellers :)
Jeg begynner å merke at energien tar seg litt opp.. Hadde trodd jeg skulle føle meg dårlig i noen uker, men ser ut til *bank i bordet* at det tok et par dager for kroppen å omstille seg..
Nå skal vi kose oss med taco. Skal prøve å lage tacokrydder. Blir spennende.
Hallo, kan jeg også slenge meg med? Jeg har slitt med overvekt etter tre fødseler og var hos en ny lege igår. Han anbefalte på det sterkese Ekstrem-hypoglykemisk diett, jeg har forstått det slik at dettte er ketolyse dietten, stemmer det? I så fall vil jeg gjerne slenge meg med her.
Jeg fikk et ark fra legen der det står kort info om mat jeg skal spise og ikke spise.
Skal spise små men hyppige måltider, bruke anbefalte måltider og unngå insulinproduserende matvarer som gir vektøkning.
Jeg er helt grønn på dette, men er virkelig villig til å prøve dette da min vewkt er 110 kg og mine 168 cm.
Håper å kunne gå ned dette året som kommer :)
Velkommen inn til oss Gloria82.
Jeg vil anbefale deg å lese godt her på forumet. Kanskje ketolysekuren er noe for deg?
Ta en titt på www.ketolyse.no også. Anbefaler deg å kjøpe en bok om emnet.
Her er maten jeg har blitt anbefalt av legen:
Blir ikke klokere, stemmer dette med ketolyse?
Ja mat er :
fisk, kjøtt, kylling, fiskerogn, skalldyr, egg, omelett.
Følgende grønnsaker som vokser over bakken:
brokkoli, løk, paprika, salat, blomkål, avocado, tomater, agurk, squash, asparges, spinat, kål, sopp, cottage chees, quark-ost, mager fettfri youghurt uten sukker.
Drikke: vann, sukkerfri brus, te og kaffe uten sukker.
Insulin produserende produkter som bør unngås:
Alle brød og bakevarer, poteter, kokte gulerøtter/kålrot, all pasta og ris, potetmos, all frukt og bær, sjokolade, kaker, knekkebrød, kjeks, popcorn, potetgull, honning og iskrem, øl, vin, drinker, fruktjuiser, melk og brus.
Spasere minst 30 min så tidlig som mulig på morgnen.
Dette er det som står på arket jeg fikk av legen, håper at dere kloke hoder kan hjelpe meg :)
Etter det legen anbefaler, så kan kanskje ketolysekuren være noe for deg?
Fjasnissen
05-11-10, 23:39
Høres helt riktig ut. Det eneste som er forskjellen er at man kan få lov til å drikke litt tørr vin på ketolysekuren (og det anbefales å kutte ut den "sukkerfrie" brusen). Høres ut som om du er akkurat der du skal være. Velkommen til en verden hvor du kommer til å føle deg bedre (etter at kroppen omstiller seg), og hvor vekttapet blir en velkomen bonus :)
Tilleggsinfoen om ketolyse er at du skal holde deg under 15 gram karbo om dagen som kvinne, men det blir stort sett lett hvis du holder deg til de matvarene som legen din anbefalte.
Tenkte kanskje å prøve meg på ketolyse jeg da:-) noen som vet om man får kjøpt tablettene og bakemiksen noe annet sted en nett også?
Jeg er helt ny, og aner i grunnen ikke hva jeg har gitt meg ut på....
Jeg er da helt ny her... og aner egentlig ikke hva jeg har gitt meg ut på!
Lukter litt på ketolyse, men lurer litt på maten... må man spise alt i salatene? Jeg tåler ikke tomat og paprika, og liker ikke fetaost. Må jeg erstatte dette med noe annet i salaten?
Jeg har for høyt kolestrol, kan jeg fortsatt bruke denne dieten?:confused:
Høres helt riktig ut. Det eneste som er forskjellen er at man kan få lov til å drikke litt tørr vin på ketolysekuren (og det anbefales å kutte ut den "sukkerfrie" brusen). Høres ut som om du er akkurat der du skal være. Velkommen til en verden hvor du kommer til å føle deg bedre (etter at kroppen omstiller seg), og hvor vekttapet blir en velkomen bonus :)
Tilleggsinfoen om ketolyse er at du skal holde deg under 15 gram karbo om dagen som kvinne, men det blir stort sett lett hvis du holder deg til de matvarene som legen din anbefalte.
Tusen takk for var :) Godt å vite hvor "jeg hører hjemme" :)
Da er det bare å sette seg inn i maten og oppskrifter :)
Lukter litt på ketolyse, men lurer litt på maten... må man spise alt i salatene? Jeg tåler ikke tomat og paprika, og liker ikke fetaost. Må jeg erstatte dette med noe annet i salaten?
Det første du gjør er å skaffe deg en bok om ketolyse.. Enten Hexeberg sin "Frisk med Lavkarbo" Eller Torkil sin "Slank med ketolysekuren".
Ettersom jeg har skjønt her inne, så har ketogent kost en positiv effekt på dem med høyt kolesterol. Det kan stige i begynnelsen, før det synker til normalt nivå.
Du trenger ikke spise noe du ikke liker eller tåler. Du kan jo f.eks ha i revet ost og seterrømme for å få i deg fettet. Litt kaldpresset oliveojle kan også funke bra.
Tenkte kanskje å prøve meg på ketolyse jeg da:-) noen som vet om man får kjøpt tablettene og bakemiksen noe annet sted en nett også?
Jeg er helt ny, og aner i grunnen ikke hva jeg har gitt meg ut på....
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13407 her er en oversikt over butikker som tar inn ketolyseprodukter.
Lager sukkerfri sjokoladepudding i kveld.. :o Litt lørdagskos må man ha! Nå vet jeg enda ikke om søtningsmiddler er en partystopper for meg, men tenker det er verdt et forsøk! :rolleyes:
arnakristin
06-11-10, 19:21
Hei,
Hexeberg er ikke ketogen, hun anbefaler vel rundt 60 kh pr dag, men kan alikevel anbefale boka – mye nyttig lesning. Skal man lese seg opp på ketogene dietter så er det Ketolyse, Skaldeman og Atkins indusjon. Alle retninger har en positiv innvirkning på helsa, også kolestrol, noen får en forhøyning i verdiene i en overgang men på sikt vil det bedre seg.
Minikurs om kolesterol (http://lenabeatrice.net/mat-og-helse/kolesterol/minikurs-om-kolesterol/)
Fra Gerds journal (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27135) finner du linker til ketogene oppskrifter og forslag på ukesmenyer
Lager sukkerfri sjokoladepudding i kveld.. :o Litt lørdagskos må man ha! Nå vet jeg enda ikke om søtningsmiddler er en partystopper for meg, men tenker det er verdt et forsøk! :rolleyes:
Oi! Det hørtes godt ut. Vil du dele oppskrift?? ;)
Ah! Dufter deilig.. Mannen lager biff med stekte grønnsaker til lørdagskos..
Litt vemodig dag..Lørdager bruker å være kosedag med godteri og slikt.. Prøvde å finne en sjokolade som var tillatt uten hell..
Igårkveld hadde jeg skikkelig hjertebank, aldri hatt det før.
Ubehagelig. Kan det være fordi kroppen reagerer annerledes på alkohol?
Drakk et par tuborg lite i går.
På mandag hadde jeg gått ned 4 kg, men i går hadde jeg gått opp 2 igjen:mad:
Sikkert pga mensen, men så irriterende likevel.
Mister HELT motivasjonen jeg da:(
Greier ikke å holde meg vekk fra vekta, skal liksom veie meg en gang i uka, men jeg bare måååå snikveie meg...
Ah! Dufter deilig.. Mannen lager biff med stekte grønnsaker til lørdagskos..
Litt vemodig dag..Lørdager bruker å være kosedag med godteri og slikt.. Prøvde å finne en sjokolade som var tillatt uten hell..
Jeg spiser atkinsbar hvis det er krise.
De har bare ca 2 karber per bar.
Jeg sitter her i Spania,og som hjemme i Norge er lørdags kveld som regel godteri kveld :) , men ikke nå lenger....
Syntes jeg har vært flink som ikke har rørt et drops ikveld, mens mine barn har kost seg med sitt lørdags godt :)
Hva pleier dere å spise i løpet av en dag?
Her skal vi kose oss med bacon gull som er totalt lov :D ! 2,5 kh i den per 100 gram og en pose inneholder 125g :rolleyes:
Og kveldsen ble Pølsegrateng mmm :D
Her skal vi kose oss med bacon gull som er totalt lov :D ! 2,5 kh i den per 100 gram og en pose inneholder 125g :rolleyes:
Da løper jeg bort i skapet på jakt etter bacon gull ;) hi hi...
Spiste en kyllin filet til kvelds her, den var liten vel og merke og litt Rattatui ( stekt paprika, rød og grønn, og løk) Høres dette ok ut?
Hvor mange måltider spiser dere hver dag? Og hva spiser dere?
Hadde vært så fint å fått se et "Dagsprogramm" :) Så jeg ser at jeg gjør det riktig :)
Nå har vi kost oss med en film.. Mannen spiste litt sjokolade, men det gikk reit for mitt vedkommende å droppe den.. Lyst på hadde jeg jo, men...
arnakristin
06-11-10, 23:00
Hvor mange måltider spiser dere hver dag? Og hva spiser dere?
Hadde vært så fint å fått se et "Dagsprogramm" :) Så jeg ser at jeg gjør det riktig :)
Hei,
Dersom du går inn i Gerd sin journal (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27135)så finner du bl.a. linker til masse ketogene oppskrifter samt en del forslag til ukesplaner. Pass på at du får i deg nok fett, kylling er litt magert. Min erfaring er at om du passer på å få i deg nok fett i løpet av dagen så er godtesuget minimalt, selv etter såkalte lovlige saker. På lavkarbo skal man spise når man er sulten og man skal spise seg passe mett, ikke stappmett, om det er to eller fire ganger for dagen spiller mindre rolle.
Jeg kan si hva jeg har spist i dag. Våknet mye senere enn jeg hadde planlagt, og var ivrig etter å komme meg ut i det fine været, så det ble ikke noen skikkelig frokost, bare en stor ostebit fra kjøleskapet. Var ute mange timer, så holdt på å daue av sult da jeg kom hjem igjen... Men laget en meget vellykket grateng med en slags squash og baconbiter (nam!) samt SJOKOLADEKAKE til dessert. Ja dere leste riktig :-D Lavkarbo sjokokake, mmmmm, det var godt, det. Sorry, jeg er og blir sjokoman, må bare ha det, også på lavkarbo...
Har lagt ut oppskriftene her: www.lifeloveandlowcarb.com (http://www.lifeloveandlowcarb.com).
Håper dere har hatt og har en bra dag, hilsen meg :p
Fjasnissen
07-11-10, 11:02
Greier ikke å holde meg vekk fra vekta, skal liksom veie meg en gang i uka, men jeg bare måååå snikveie meg...
Ikke miste motivasjonen etter så kort tid da. Om du har en partner som kan gjemme vekta for deg fra uke til uke, så gjør det. Tydelig at du ikke har godt av å gå på den vekta så ofte. De to kiloene er helt sikkert vann som kroppen tar til seg på grunn av mensen. 4 kilo på kort tid er jo fantastisk, og du skal se de 2 forsvinner igjen fort.
amandainez
07-11-10, 13:41
Da starter jeg!
I dag veier jeg 82 kg å skal ned til under 60!
Helst innen sommerferien 2011:)
Har kjempe trua på denne måten å gå ned i vekt på!
Har prøvd masse annet, men klarer ikke å finne motivasjonen i ting som går saaaaaakte!...
Hvor kan jeg kjøpe sånne sticks som måler om jeg er i ketose eller ikke? :)
Velkommen hit amandainez!
Du kan få kjøpt sticks på www.ketolyse.no
eller gå inn her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13407 for å se om det er butikker i nærheten av deg som selger produktene..
Oi! Det hørtes godt ut. Vil du dele oppskrift?? ;)
Klart jeg vil! Den måtte stå natten over men har smakt littegranne nå. Kjempe mektig og godt! Jeg har lånt den fra en xeena82:
http://skinnyshepherd.blogspot.com/2010/04/lavkarbo-sjokoladepudding.html
Jeg byttet litt av soyamelken ut med fløte, så fikk en mer fromasj lignende pudding :D
Også stjal jeg vaniljesausoppskrift herifa (fordi jeg ikke hadde jbk i hus!) : http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/lun-fruktsalat-med-hjemmelaget-vaniljesaus-751100.html
Men byttet ut melk med soyamelk og litt fløte og sukker med søtningsmiddel.
Vaniljesausen er forresten kjempe god på fun-light gele også :rolleyes:
Skal legge ut bilde etterhvert!
Muttern_123
07-11-10, 19:04
Oi..takk! Det samme har jeg lurt på! Prøvde for første gang i går og den var på nest lyseste.....
I dag har jeg spist
Egg med litt paprika og ost
Kjøttdeig med ost og creme fraiche :P
Koteletter
Og litt fløte i kaffen.
Bruker sånne suketter i kaffen, natreen, er det ok å bruke det eller?
Kanskje jeg skal prøve uten, og se om det går kjappere...
Bruker liksom 10-15 for dagen, men det blir jo knapt et gram da, men kan det ha negativ effekt likevel?
Oh myyyy se på denne da: http://www.atkins.com/Products/ProductDetail42/Chocolate-Caramel-Mousse-Bar.aspx
I dag har jeg spist:
To skiver lavkarbobrød med graddost.
Salat med fetaost
Svinebiff med fløte og cremefraichesaus og grønnsaker
Rester fra middagen til kvelds + litt sjokoladekrem.
Tøsa! Den der så jo bare nydelig ut da.. :sikle:
Heia,
ville bare si at dette med hjertebank og leggkramper kan ha med magnesiummangel å gjøre. I og med at man går raskt ned i vekt og drikker masse vann kan endel viktig mineraler og vitaminer skylles ut av kroppen.
Ta magnesiumtilskudd hver kveld så vil jeg tro det forsvinner, det har det ihvertfall gjort hjemme hos oss. Både min mann og jeg har kjent både på hjertebank og leggkramper. Av en eller annen grunn virker magnesiumen bedre på kvelden fikk jeg beskjed om på helsekosten, men jeg vet dessverre ikke helt hvorfor. Det gjør sikkert noen av de gamle 'traverne' på forumet :)
Linn
Lindaplinda
08-11-10, 09:20
Hei igjen:)
Vil bare si at dere får kjøpt Ketostix på apoteket også... Heter det samme og koster ca 54kr!:)
For dere som har gått opp etter alkoholinntak, så skal dere vite at kroppen holder veldig på vann etter en fest. Og det anbefales ikke å drikke alkohol på ketolyse før etter 4 uker til kroppen er ordentlig igang med fettforbrenningen siden alkohol beslaglegger leveren.
Har du menstruasjon så holder også kroppen på vann, så ikke depp hvis vekta viser feil vei den uka:)
Husk å drikke masse vann... Det hjelper også på forbrenninga!:)
Cocosa er veldig fint å kjøpe inn hvis man vet at man ikke får i seg nok fett i maten:)
Sånn, det var noen råd jeg kom på sånn i farta:) Har holdt på litt over en måned jeg nå, og Stortrives:) Jeg kan trene ganske hardt i forhold til meg, så å trene i ketose funker supert for meg - om ikke bedre enn før faktisk:)
jeg fant bacon svor på Europris med 0 karbohydrater.:D
o joy... :)
Begynte egentlig i oktober, holdt på i 2 uker, før vi reiste på besøk til min far + familie i en uke, så har hatt et opphold.
Så velger å starte på nytt i dag. Og veiedager er mandager.
Startvekt 19.sept: 94.7kg
Vekt i dag: 91.0kg
Jeg skal ned til 70kg, så jeg har igjen 21 kg. (173cm høy)
Jeg er 21 år, har en sønn på snart 8 mnd. Skal gifte meg i desember, så er jo bonus hvis jeg tar av meg mye innen det.
Veiedager er mandag, og regner med jeg måler cm én gang hver 4.uke.
Jeg trener 6 ganger i uka.
Da har jeg hatt veiing. Oppdaterer med målene senere.
Startet forrige mandag på 142,2 og idag stoppet den faktisk på 135,4 :eek: :eek:
Det gir jo et vekttap på 6,8 kg på en liten uke. Er faktisk veldig overrasket.:cool:
Så dette ser jeg virkelig frem til å fortsette med. En skikkelig motivasjonsfremmer dette :cool:
Da har jeg hatt veiing. Oppdaterer med målene senere.
Startet forrige mandag på 142,2 og idag stoppet den faktisk på 135,4 :eek: :eek:
Det gir jo et vekttap på 6,8 kg på en liten uke. Er faktisk veldig overrasket.:cool:
Så dette ser jeg virkelig frem til å fortsette med. En skikkelig motivasjonsfremmer dette :cool:
Oi! Kjempebra! Grattis! :D
Hjelper veldig på motivasjonen med en sånn start da!
Har også hatt veiedag idag.
Første delmål er å gå ned 16,5 kg, så da starter jeg på +16,5.
Start: +16,5
Uke 1: +14,0 ned 2,5
Uke 2: +13,6 ned 0,4
Håper det er mensen sin skyld at jeg gikk ned 0,4 siden sist:(
Men så lenge det går nedover skal jeg ikke klage:o
Motivasjonen er her enda den, så lenge jeg får spise meg mett hver dag:D
Jeg har også vært på vekta i dag.
Startvekt 2/11: 92,2 kg.
8/11: 89,9.
Jeg hadde håpet på større nedgang, men fikk mensen i går og der ligger nok litt av forklaringen.
Forresten kan jeg jo skrive litt hva jeg har spist de siste dagene...!
Lørdag:
Frokost: 2 stekte egg, noen skiver med bacon.
Middag: Taco (blandet krydder selv), salat, seterrømme.
Snacks: Backonsvor og 2 osteknekkis
Søndag:
Frokost: 3 osteknekkis, 2 kokte egg, 1 avokado. Creme fraiche. Majones.
Middag: 1 svinekoteletter, wokede grønnsaker, bearnaisesaus (ikke fra pose).
Snacks på kino: medbragt baconsvor.
Mandag:
Frokost: 1 liten neve salat, ca 100 g salatkjøtt av kylling. Creme Fraiche.
Nå rett før kl 14 merket jeg at jeg begynte å bli sulten og spiste 1 osteknekkis og 1 babybelost.
Middag: Wok med svinekjøtt og krydder.
Jeg bruker mye ferdig salat og wokgrønnsaker i pose. Enkelt og greit, og ferdig veid!
I går lagde jeg en sinnsykt god kantarell-suppe! Dæsken den ble helt nammis! Men siden jeg ikke har johannesbrødkjernemel her måtte jeg bruke et par flate spiseskjeer med mel til jevning. Leste på nett dette er ca 16 gram mel, og 64 gram karbo i 100 gram mel. Totalinnholdet karbo pga mel er da likevel bare 10,24 gram, og jeg spiste ca. halvparten av suppa = ca 5 gram, hvilket vel definitivt må sies å være godkjent :-D Unnet meg et lite glass hvitvin til, håper det gikk bra, tror det.
Oppskrift "som alltid" på www.lifeloveandlowcarb.com (http://www.lifeloveandlowcarb.com) (orker ikke legge ut to ganger, håper det er greit).
hildedenrare
08-11-10, 14:16
13 dager har eg holdt på med Ketolyse kuren nå, å har gått ned 4 kilo.
Ble veldig positivt overasket, men det ha vært vanskelig.
Har hatt sukker abstinenser hver dag, så å si, men har ikke sprukket en gang :D
Er det en fast måle dag her?:)
Fjasnissen
08-11-10, 14:21
Her setter vi våre egne måledager, så bare velg en :)
Edit: Greit å holde den samme dagen (og samme tiden av dagen), så får du et mer korrekt bilde av hvordan nedgangen har vært.
I dag er det 1 uke siden vi veiet oss , hatt nedgang på 3 kilo :D. Og cm har krympet disse syntes jeg er viktig også! Etter mye frem og tilbake fra min side og to forskjellige resultater fikk jeg mannen til å gå igjennom og har mistet hele 11,5 cm på 5 dager :eek: ;). Har surret veldig med tall i dag men kanskje ikke rart med lite mat pga omgangsyke som har herjet i kroppen min i natt og som forsatt henger i meg.
jegerjenta
08-11-10, 19:25
Jeg vil være med jeg også!!
Startet for en uke siden, og har allerede gått ned 1,6 kg :D
Trodde det ville bli veldig vanskelig å finne "lovlig" mat, men det har gått veldig greit.
I dag har jeg spist egg og bacon til frokost, spekeflesk, rømme, kokt egg og asparges til lunch og elgkjøtt, løk og brokkoli surret i creme fraiche og fløte til middag. Nå skal jeg kose meg med creme fraiche med splenda og bringebær :)
http://babyporten.no/forum/images/smilies/lykkelig.gifMinus 3.1 siden forrige tirsdag!http://babyporten.no/forum/images/smilies/lykkelig.gif
arnakristin
08-11-10, 19:50
Hei,
Vil bare tipse deg om å sjekke om du får i deg nok fett i løpet av dagen, søtsuk/sukkerabstinenser kan være et symptom på at det er for lite fett i kosten.
Hei! Her føler jeg at jeg passer inn!!! Jeg har riktignok ikke startet helt enda, jeg holder fortsatt på å sluke all tilgjengelig informasjon!! Har kjøpt boka, og dette forumet er bare supert!! :D
LilleKanin
09-11-10, 20:06
Hei! Jeg starta på mandag, så tenker jeg hiver meg på her!!!
Hei!! Trenger litt tips til FISKEMAT! Jeg er nemlig ikke så glad i fisk. Saken er vel heller den at jeg liker litt "merkelig" fisk... derfor lurte jeg på, går rakfisk og gravørret/laks innunder "ren fisk"?, for dette liker jeg nemlig!!! :rolleyes: Jeg spiser ikke røkt laks. Ellers fikser jeg greit tunfisk, ovnsbakt ørret etc. Takknemlig for tips!!
Hei!! Trenger litt tips til FISKEMAT! Jeg er nemlig ikke så glad i fisk. Saken er vel heller den at jeg liker litt "merkelig" fisk... derfor lurte jeg på, går rakfisk og gravørret/laks innunder "ren fisk"?, for dette liker jeg nemlig!!! :rolleyes: Jeg spiser ikke røkt laks. Ellers fikser jeg greit tunfisk, ovnsbakt ørret etc. Takknemlig for tips!!
Jeg ville tro at det er en del karbs i gravlaksen i alle fall, for "gravingen" består av sukker og salt. Tabellen på forsiden her sier at det er 2,8 g karbs pr 100 g råvare. Ferdig sennepssaus er det vel endel sukker i, men søk deg fram til en sennepssaus du kan lage selv.
Rakfisk er jeg ikke helt sikker på, da rakeprossessen skjer ved at karbohydratene omdannes til noe syregreier (jada, flott forklaring hehe). Fant ikke noe info på et kjapt søk på Google om det heller, men kanskje det er andre som vet?
Tuslet på vekta igjen, siden mensen går mot slutten, og jeg har totalt gått ned 2,6 kg siden start forrige tirsdag. Jeg hadde ærlig talt forventet å gå litt mer ned, og har tenkt gjennom hvordan jeg har spist de siste dagene. Jeg har nok fått i meg for lite fett, dette er den vanskelige delen med denne kosten synes jeg, så jeg får øke inntaket av bacon rett og slett. For det har jeg ikke spist på flere dager nå, og det jeg har spist av kjøtt har vært magert (strimlet svinekjøtt, smårettsskinke og kylling).
I dag til middag tenkte jeg å lage pannekaker av bakemiks, og ha stekt bacon og soppstuing til. Så håper jeg at jeg kan få en litt kjappere nedgang, ettersom man skal ha ganske stort vekttap i begynnelsen. På en annen side; så lenge jeg går ned går det rett vei! :)
Fjasnissen
10-11-10, 10:26
Tuslet på vekta igjen, siden mensen går mot slutten, og jeg har totalt gått ned 2,6 kg siden start forrige tirsdag. Jeg hadde ærlig talt forventet å gå litt mer ned, og har tenkt gjennom hvordan jeg har spist de siste dagene. Jeg har nok fått i meg for lite fett, dette er den vanskelige delen med denne kosten synes jeg, så jeg får øke inntaket av bacon rett og slett. For det har jeg ikke spist på flere dager nå, og det jeg har spist av kjøtt har vært magert (strimlet svinekjøtt, smårettsskinke og kylling).
I dag til middag tenkte jeg å lage pannekaker av bakemiks, og ha stekt bacon og soppstuing til. Så håper jeg at jeg kan få en litt kjappere nedgang, ettersom man skal ha ganske stort vekttap i begynnelsen. På en annen side; så lenge jeg går ned går det rett vei! :)
Nå er ikke 2,6 kilo ned på 8 dager dårlig... på ingen måte. Spesielt ikke når du har hatt mensen i tillegg. Det virker som om folk forventer at de skal ramle ned 6-8 kilo på den første uka. Dette er uhyre sjeldent. Vi er alle forskjellige, og noen går ikke ned spesielt mye den første uka heller. All nedgang er bra, og sakte nedgang kan være bedre, siden hodet og huden din får tid til å følge med i nedgangen.
arnakristin
10-11-10, 10:29
Hei,
Nå er jeg ikke sikker på når du startet men uke 3/4 pleier normalt å gi mindre vektnedgang enn uke 1 og 2. I uke 1 og 2 mister man ofte mye vann, så hvor mye man går ned her er også avhengig av hvor mye vann koppen pleier å samle. Vil bare minne alle som spiser ketogent at overgangen fra karboforbrenning til fettforbrenning er en krevende jobb for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å oppnå optimal fettforbrenningsmodus.
Her er litt klipp&lim:
Forventet vektnedgang: Ikke alle raser ned i vekt – det bare virker sånn, man blir fort blendet av alle suksesshistoriene her inne på forumet.
Her har mange altfor høye forventninger, husk at kroppen ikke er en maskin, det beste er å gå ned 0,5-1 kg pr uke, husk at hode (det mentale) også skal følge med.
Hvor mye og hvor fort man går ned er individuelt og er også avhengig av flere faktorer; hvor mye man skal ned, de som skal ned mye mister ofte mye i begynnelsen; hvor mye vann man har i kroppen da man som oftest mister mye vann i begynnelsen; hvilket kosthold man har før man begynner på lavkarbo; har man drevet med jo-jo slanking tidligere kan også virke inn, etc. Husk at sykdom, skader, medisinering etc kan innvirke på vekttap.
Nå er ikke 2,6 kilo ned på 8 dager dårlig... på ingen måte. Spesielt ikke når du har hatt mensen i tillegg. Det virker som om folk forventer at de skal ramle ned 6-8 kilo på den første uka. Dette er uhyre sjeldent. Vi er alle forskjellige, og noen går ikke ned spesielt mye den første uka heller. All nedgang er bra, og sakte nedgang kan være bedre, siden hodet og huden din får tid til å følge med i nedgangen.
Hei,
Nå er jeg ikke sikker på når du startet men uke 3/4 pleier normalt å gi mindre vektnedgang enn uke 1 og 2. I uke 1 og 2 mister man ofte mye vann, så hvor mye man går ned her er også avhengig av hvor mye vann koppen pleier å samle. Vil bare minne alle som spiser ketogent at overgangen fra karboforbrenning til fettforbrenning er en krevende jobb for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å oppnå optimal fettforbrenningsmodus.
Her er litt klipp&lim:
Jeg vet at jeg kanskje har litt for høye forventninger, og at normal nedgang er 0,5-1 kg i uka. Likevel virker det som at "alle" går ned 3-4 kg første uka, og da sier det i bakhodet mitt at jeg går for sent ned. Takk for at dere gjør meg enda mer bevisst på dette, jeg trenger visst en liten wakeupcall på tankene mine!
Jeg merker imidlertid at dette er BRA for meg! Magen min er myyye bedre (jeg har irritabel tarm), og i dag har jeg drukket min første kopp kaffe på 1-1,5 år, og det UTEN å bli dårlig! Jeg er overlykkelig!
Fysioterapeuten min, som følger meg litt opp med dette, sier hun allerede ser forskjell i ansiktet mitt. Jeg får lymfedrenasje (har vært svært plaget med lymfeødem i beina), og i dag måtte hun nesten stramme inn et hakk. Hun regner med at hun antakelig må gjøre det neste gang.
Jeg er innmari spent på hvordan denne kosten kan virke inn på min ME, og det at jeg går ned i vekt kan videre spille inn på sykdommer og plager. Jeg er så SPENT på fortsettelsen!
Jeg må uansett få i meg litt mer fett, for jeg har hatt et voldsomt søtsug de siste dagene også. Men den koppen med kaffe med fløte oppi i morges gjorde underverker.
Takk for oppmuntring!
arnakristin
10-11-10, 14:34
Hei,
Ja, det er lett å bli blendet av alle suksesshistoriene, jeg er en av de som ikke har rast ned i vekt, gikk ned under ca 1,5 første uka og etter det sjelden over kiloen. Jeg gikk ned ca 10 kg de første fem månedene og deretter har det stått bom stille i over 2 år, men nå ser det heldigvis ut til å løsne litt. Kroppen min tåler trening dårlig men tror at kombinasjon av fysioterapi/bassengtrening er en av faktorene som har fått vektnåla til veldig sakte gå nedover igjen. Jeg hadde over 20 kg overvekt i utgangspunktet men har en stressa kropp pga kroniske smerter, medisiner, dårlig søvnkvalitet.... …men, jeg har aldri slitt med motivasjonen til det er helsefordelene på lavkarbo altfor store til å gå ”drittlei”. I tillegg så er maten helt ypperlig for meg, som jeg sier at bortsett fra sausen og potetene så er det omtrent som den maten bestemor pleide å servere.
Litt over en uke på ketolyse og her kommer tante rød sigende.. Tilfeldig eller en god kombinasjon av at jeg ikke lenger ammer så mye... ?
Heisann
Er ny inne på denne siden og lurer på hvor jeg finner dine råd for november ;O)
Gaaaad, jeg er på sykehuset nå med min sønn, og skal være her ei uke.
VELDIG vanskelig å spise ketolyse her ja, for det går i brødskive liksom.
I dag tok jeg med meg en pakke smør, en pakke baconost, fårepølse og hvitost, så smurte jeg smør og smøreost inni osten og pølsa... æsj, hater å spise så mye pålegg, så jeg tvang det liksom i meg...
Så var det TØRR kylling og ris og kjip salat til middag, så jeg måtte tvinge i meg kyllingskinnet og... Holdt på å brekke meg!
Stakk på butikken og kjøpte meg en feit salat (90% kjøttdeig og fetaost:P) og en cottage cheese... hehe.
Har dere noen tips til ketolysemat man kan kjøpe på butikken og spise uten at det skal tilberedes liksom?
Eller kanskje jeg skal kjøre lavkarbo denne uka istedet for ketolyse...?
Hva er best egentlig av minimalt med karbohydrater + for lite fett vs litt karbohydrater og litt fett?
butterkopp
10-11-10, 22:21
Vekta viste -5,2 i dag :D, klarer jo ikke la være å veie meg...
Er litt redd for at jeg spiser litt lite....blir kvalm av alt og får i meg ikke så veldig mye føler jeg + at jeg synes det er vanskelig å finne på god mat som går ned. Begynner å bli dritta lei av grillet kylling ( som jeg sånn i utgangspunktet ikke liker så godt) og egg...
Oi! Minus 5.2 er jo knallbra da! Grattis med flott nedgang!
NoMoreCarbs*
10-11-10, 23:15
Ny jeg også! :)
Begynte 1.nov, og har den første uken gått ned litt over 4 kg. :D Herlig!! :)
Fjasnissen
11-11-10, 09:18
Heisann
Er ny inne på denne siden og lurer på hvor jeg finner dine råd for november ;O)
Hei Rosy. Om jeg ikke husker feil, så ligger det en post med tips for nybegynnere ganske tidlig i denne tråden.
Gaaaad, jeg er på sykehuset nå med min sønn, og skal være her ei uke.
VELDIG vanskelig å spise ketolyse her ja, for det går i brødskive liksom.
I dag tok jeg med meg en pakke smør, en pakke baconost, fårepølse og hvitost, så smurte jeg smør og smøreost inni osten og pølsa... æsj, hater å spise så mye pålegg, så jeg tvang det liksom i meg...
Så var det TØRR kylling og ris og kjip salat til middag, så jeg måtte tvinge i meg kyllingskinnet og... Holdt på å brekke meg!
Stakk på butikken og kjøpte meg en feit salat (90% kjøttdeig og fetaost:P) og en cottage cheese... hehe.
Har dere noen tips til ketolysemat man kan kjøpe på butikken og spise uten at det skal tilberedes liksom?
Eller kanskje jeg skal kjøre lavkarbo denne uka istedet for ketolyse...?
Hva er best egentlig av minimalt med karbohydrater + for lite fett vs litt karbohydrater og litt fett?
Jeg tenker som så at du får bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Ost og skinke rulla sammen vil stagge sulten fra tid til annen, og enkelte butikker har jo en varmmatsdisk man kan besøke. Er dessverre ikke så mange ferdigprodukter vi har å velge mellom, men prøv heller å spise generelt lavkarbo så godt du kan, så får du heller gå tilbake til ketolyse når denne perioden er over.
Hadde du hatt Atkinsbars tilgjengelig, så kunne jo de vært greie i en knipe, men jeg ville jo absolutt ikke anbefalt det som måltidserstattere i en hel uke.
Veit ikke om det hjalp så mye, men mitt beste tips er nok å ikke stresse over noe du ikke kan gjøre så mye med.
Jeg er her ;)
Er ikke så aktiv, for jeg føler kanskje at resultatene uteblir litt. Men jeg vet at jeg må være tålmodig, for jeg er på ketolyse for 2. gang, og ting tar mer tid. Vekta går ikke veldig nedover, men jeg merker det på klærne mine, og jeg ser det i speilet, så da er jeg fornøyd og gutser på videre!
Har en mistanke om at jeg spiser for lite fett, så jeg må prøve å få i meg mer av det. Ellers så går alt greit med mat. Spiser det jeg har lyst på, og søtsuget er borte :) Er litt lei av salat, men det er så greit å ha med på jobb.
Jeg er her! Jeg venter spent på mandag og veiedag (selv om jeg ikke klarte å holde meg i går, og ble gledelig overrasket).
I morgen skal jeg prøve meg på pizza (følger oppskriften på bakemix-boksen), og er innmari spent.
Ellers føler jeg at jeg spiser nokså mye egentlig, men spiser bare to ganger om dagen + gjerne noe baconsnacks. Så håper at kroppen snart sier fra at jeg ikke trenger å spise såpass mye til hvert måltid (mye mulig det er jeg som er på jordet her altså, at jeg slett ikke spiser mye..).
I morges spiste jeg 3 osteknekkis, 3 kokte egg med noen baconskiver på. Drakk 1 kopp kaffe med kremfløte i (og tenk, jeg kan drikke kaffe igjen!! :D ), og et glass vann. Hadde med meg 0,7 l vann på jobb (12-15), som jeg drakk nesten opp. Kom hjem, spiste 10 kyllingvinger og har drukket noen glass med vann og en kopp kaffe med fløte. Altså ingen grønnsaker, men skal i selskap snart hvor det skal serveres gryterett (styrer unna) og salat (ja, takk!).
I går morges spiste jeg salat med kylling, bacon, avokado og cf. Til middag stekte jeg makrellfileter, men det bød meg skikkelig imot, så da ble det bare råkost. spiste 1,5 kyllinglår litt senere og tryllet i meg en hel del baconsnacks med dipp av cf og piripirisaus. Var litt bekrymret for at jeg hadde fått i meg litt vel mye karbs (2 ts av piripirisaus, men det er sukker i den..), men har hatt utslag på stixen begge ganger jeg har testet i dag.
Jeg skriver alltid langt her!
butterkopp
12-11-10, 21:50
Er her :) Bare litt tidsklemme på gang, så ikke så mye nett tid.
Nå er jeg skikkelig mett, for første gang på en huke eller noe :knegg:, sliter fortsatt med å få i meg nok mat. Men i kveld har jeg spist biff, gratinert brokoli og bearnais mmmmmmm.
Gleder meg også til veiedag, er vel egentlig på tirsdag, men spørs om jeg kan vente så lenge.. hehe
Jeg er her! Jeg venter spent på mandag og veiedag (selv om jeg ikke klarte å holde meg i går, og ble gledelig overrasket).
I morgen skal jeg prøve meg på pizza (følger oppskriften på bakemix-boksen), og er innmari spent.
Ellers føler jeg at jeg spiser nokså mye egentlig, men spiser bare to ganger om dagen + gjerne noe baconsnacks. Så håper at kroppen snart sier fra at jeg ikke trenger å spise såpass mye til hvert måltid (mye mulig det er jeg som er på jordet her altså, at jeg slett ikke spiser mye..).
I morges spiste jeg 3 osteknekkis, 3 kokte egg med noen baconskiver på. Drakk 1 kopp kaffe med kremfløte i (og tenk, jeg kan drikke kaffe igjen!! :D ), og et glass vann. Hadde med meg 0,7 l vann på jobb (12-15), som jeg drakk nesten opp. Kom hjem, spiste 10 kyllingvinger og har drukket noen glass med vann og en kopp kaffe med fløte. Altså ingen grønnsaker, men skal i selskap snart hvor det skal serveres gryterett (styrer unna) og salat (ja, takk!).
I går morges spiste jeg salat med kylling, bacon, avokado og cf. Til middag stekte jeg makrellfileter, men det bød meg skikkelig imot, så da ble det bare råkost. spiste 1,5 kyllinglår litt senere og tryllet i meg en hel del baconsnacks med dipp av cf og piripirisaus. Var litt bekrymret for at jeg hadde fått i meg litt vel mye karbs (2 ts av piripirisaus, men det er sukker i den..), men har hatt utslag på stixen begge ganger jeg har testet i dag.
Jeg skriver alltid langt her!
Går du ned noe? Og blir du ikke sulten?
Syns du spiser veldig lite jeg, da. Men det er kanskje ikke noe problem, hvis du føler deg mett :)
Går du ned noe? Og blir du ikke sulten?
Syns du spiser veldig lite jeg, da. Men det er kanskje ikke noe problem, hvis du føler deg mett :)
Jeg var på vekta torsdag, og da viste den -3,6 kg siden oppstart. Jeg synes jeg spiser ganske mye når jeg spiser, men 2 måltider om dagen ser ut til å holde lenge for meg (jeg har alltid spist få måltider om dagen).
I dag spiste jeg før kl 10, omelett av 2 egg, en skvett med fløte, pepper, noen baconbiter, skinke og ost. Ble en liten bit igjen, men er enda mett. Drakk en liten kaffekopp med kremfløte i 12-tiden.
Nå skal det sies at jeg har vært uvel i magen i natt og i dag, enten var det noe i salaten i selskapet i går jeg ikke tålte eller så var det farrisen som gjorde utslag. Føler meg skikkelig oppblåst og er uvel, så matlysten er vel ikke helt på topp av den grunn.
Jeg passer på å spise når jeg er sulten. Blir jeg gående med sultfølelse vet jeg at jeg sprekker etter en liten stund..
Snart skal jeg prøve meg på pizzalaging, blir spennende å se hvordan bunnen blir!
Vi er jo alle forskjellige, så hvis det funker for deg å bare spise to måltider om dagen, så passer det deg sikkert best :)
Jeg må spise 3-4 måltider for å ikke bli energitom. Men spiser ikke så store posjoner da.
Håper pizza`n blir god!
Grattis med flott nedgang forresten :)
Takk! :)
Om pizzaen blir god, ja.. Dette er bare meg i et nøtteskall: bunnen står i ovnen og jeg kommer på at jeg har glemt bakepulveret.... Jadda! :D
God kveld!
En av tre små håpefulle i seng og de to siste snart på vei. I kveld skal jeg prøve meg på taco--pai. Fant en oppskrift på paibunn her på forumet og bruker min eget fyll.
Mrs Pork: haha, slik kan jeg også gjøre. Håper den hever bittelitt likevel da ;) Jeg likte ikke den pizzabunnen jeg lagde med ketolysemix, men andre kan jo like den for det :)
Tacopai hørtes også godt ut :)
Her ble det svinekjøtt med løs, sopp, paprika, hvitløk, brokkoli og bernaisesaus til. Det var veldig godt :)
Mente selvfølgelig løk da ^^
God kveld!
En av tre små håpefulle i seng og de to siste snart på vei. I kveld skal jeg prøve meg på taco--pai. Fant en oppskrift på paibunn her på forumet og bruker min eget fyll. Vil du fortelle hva slags fyll du har? :)
Mrs Pork: haha, slik kan jeg også gjøre. Håper den hever bittelitt likevel da ;) Jeg likte ikke den pizzabunnen jeg lagde med ketolysemix, men andre kan jo like den for det :)
Tacopai hørtes også godt ut :)
Her ble det svinekjøtt med løs, sopp, paprika, hvitløk, brokkoli og bernaisesaus til. Det var veldig godt :)
Jeg synes pizzabunnen var helt ok (den ble noe flat og tørr, men men hehe), og en god forandring fra vanlig stekt kjøtt, noe som er som regel vanlig mat her i huset om dagen. Ikke som vanlig pizza, men helt ok! Jeg hadde tacokjøttdeig som fyll bare, og så hadde vi litt rømme på når vi spiste.
Hei, eg er ny på dette forumet og denne dietten. Prøvde tidlegare i sommar å starte med ketolyse dietten, men etter to uker med diarre, svimmelhet, og nesten så eg ikkje greidde å gå på jobb, så gav eg opp. Det eg i ettertid fann ut var årsaken var at eg reagerte på kål/salat, noko som eg forsåvidt alltid har blitt litt "luftig" av. Etter at eg starta med dietten åt eg salatblad til kvart måltid for å føle meg sunnare, noko som altså gav diarre. Derfor...råd til alle som får dårlig mage...tenk over om det er noko du plutselig et mykje meir av enn tidlegare, og prøv andre alternativ. Eg har no for det meste ete brokkoli og blomkål til middag, og det fungerar ypperlig.
Ellers er eg lite fokusert på vekt, eg veit ikkje kva eg veg, vekta kasta eg for mange år sidan. MEN målet er å kunne komme inn i buksene eg har liggande frå før siste fødselen. Aner ikkje om eg er i ketolyse, men eg spiser tilnærma 0 karb. så det skulle forundre meg om eg ikke forbrente fett. Phuh..blei langt detta :)
Vil du fortelle hva slags fyll du har? :)
Fyll 1:
1 hakket løk
500 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder (her brukte jeg black boy sitt tacokrydder.)
1 dl vann
Fyll 2:
1 boks grovhakkede tomater
4 ss chilisaus
2 dl creme fraiche
4 ss majones
Hvit pepper
2 dl ost
1 løk
Fyll 1: Brun kjøttdeig og løk. Kok opp alt, og hell det i paiskallet.
Fyll 2: Bland alt og hell over fyll 1. Skjær en løk i ringer og legg oppå. Ha revet ost på toppen.
Paibunnen på soyamel ble ikke noe suksess. Får prøve å finne en annen oppskrift.
Fyll 1:
1 hakket løk
500 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder (her brukte jeg black boy sitt tacokrydder.)
1 dl vann
Fyll 2:
1 boks grovhakkede tomater
4 ss chilisaus
2 dl creme fraiche
4 ss majones
Hvit pepper
2 dl ost
1 løk
Fyll 1: Brun kjøttdeig og løk. Kok opp alt, og hell det i paiskallet.
Fyll 2: Bland alt og hell over fyll 1. Skjær en løk i ringer og legg oppå. Ha revet ost på toppen.
Paibunnen på soyamel ble ikke noe suksess. Får prøve å finne en annen oppskrift.
Takk! Dette skal testes, gi et vink om du finner en bra oppskrift på paibunn ;)
I dag har vi hatt ribbe til middag, masse ribbe! Litt grønnsaker til. I dag er vel første dagen jeg har kjent et snev av savn etter poteter. Krakket potet med ribbefett synes jeg er så godt! Men skal overhodet ikke klage, vi er mette og fornøyde, for det var virkelig snadder med høstens første ribbe! :)
Hei alle, endelig har jeg fått meg en skikkelig vekt og endelig har det gått en stund så jeg kan rapportere et resultat! På de siste 5 dagene har jeg gått ned 1,1 kilo, jeg er kjempefornøyd!! Hurra :-) Dette er bare min andre uke med lavkarbo (i denne omgangen), så regner ikke med jeg kommer til å fortsette å gå ned såpass mye.
Lagde en kjempegod spansk kjøttgryte med vin og mye godsaker oppi (ganske lavkarbo, i hvert fall grei hvis man har holdt på en stund, kanskje ikke heldig om man er i induksjonsfasen). Chilindron heter den, oppskrift og forklaring finnes her:
http://www.lifeloveandlowcarb.com/2010/11/chilindron-spanish-heat-on-cold-autumn.html
Ha en god kveld :)
Jeg ble invitert på middag i dag, og fikk laks i form med brokkoli, gulrot, creme fraische og rømme. Hoppet over gulrøttene, så så langt, så godt. Orket bare ikke begynne å forklare diett og hele den regla der (eldre mennesker skjønner ikke dette likevel), så jeg tok kanskje 5 potetbåter til. Sikkert ingen katastrofe.
Men så kom desserten, og det var bær som var litt sukret med vaniljekesam til. Sikkert ingen kjempekatastrofe det heller, men jeg tenker jo på at poteten, bærene og sukkeret har vippet meg ut av en evnt ketose. Urk! Det er egentlig teit, for alt var sunn og god mat. Men en blir så fokusert på karber, at alt føles voldsomt når en føler en er over grensa.
Og det mest paradoksale er at jeg nå tenker slik, og for bare to uker siden proppet jeg i meg en svær sjokoladeplate uten dårlig samvittighet *klaske panne*
Vekta viser i dag -3,5 kg siden oppstart, men jeg føler jeg har 14 kg stuck i magen etter all ribba i går.. Så håper nedgangen har vært litt mer, ellers har jeg stått på stedet hvil (og heller gått opp 100 g) siden torsdag. Jeg synes det går treeeeeegt...
http://babyporten.no/forum/images/smilies/mumle.gif
Veiedag og opp 300 gram.. Mistenker at det er tante rød som er synderen...
Ha krympa 10 cm "all over" da..
Hei alle sammen?!! Startet ketolys tirsdag 26. oktober og vekta stod da på 151,3 kg! Huffameg. Men jeg veide meg i går og da viste den 139,7! Dette funker! Masse god mat har jeg spist også. Stå på alle sammen!!!
Fikk et tips om å blande litt piripirisaus i rømme eller creme fraiche. Utrolig godt, men det er faktisk sukker i den! Jeg bør vel ha nulltoleranse for sukker? (jeg har spist litt av det før uten å falle ut av ketose, men.. det er vel ikke bare ketose som teller? Selv om det blir aldri så lite karbs til hver "forsyning", så er det jo SUKKER i!?)
Har satt skåla langt inn i kjøleskapet nå :/
Gerd`s ostelasagne står i ovnen.. Gleder meg til middag/kvelds.
Æsj altså, at dette sykehusoppholdet måtte komme nå!
Jeg var jo så godt i gang.
Nå har jeg bare gitt fullstendig F i kuren, og bestemt meg for å komme sterkere tilbake når jeg er ferdig her, altså på torsdag.
Så nå har jeg spist sjokolade til og med, og du dæven jeg ble svimmel!!!!
Aldri opplevd maken, ikke sånn uvel-svimmel, men sånn skikkelig full-svimmel.
Gleder meg til å komme tilbake, for jeg har sikkert gått opp igjen de kgene jeg gikk ned. Men pyttpytt, bare å starte på nytt igjen :p
Gerd`s ostelasagne står i ovnen.. Gleder meg til middag/kvelds.
oppskrift?! :)
oppskrift?! :)
http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=2165
Håper du finner motivasjonen igjen når dere er kommet hjem fra sykehuset..
Fjasnissen
16-11-10, 08:43
Æsj altså, at dette sykehusoppholdet måtte komme nå!
Jeg var jo så godt i gang.
Nå har jeg bare gitt fullstendig F i kuren, og bestemt meg for å komme sterkere tilbake når jeg er ferdig her, altså på torsdag.
Så nå har jeg spist sjokolade til og med, og du dæven jeg ble svimmel!!!!
Aldri opplevd maken, ikke sånn uvel-svimmel, men sånn skikkelig full-svimmel.
Gleder meg til å komme tilbake, for jeg har sikkert gått opp igjen de kgene jeg gikk ned. Men pyttpytt, bare å starte på nytt igjen :p
Kjære deg..... du kan jo prøve å begrense skadeomfanget. Ingen vits i å gå agurk. Kom igjen, dette klarer du.
Ned 600 gram fra i går!:D
Hei alle sammen :) Kan jeg få snike meg inn med dere her inne? Jeg har prøvd ut ketogen kost før, men datt dessverre av lasset den gangen.
Føler meg nå mye mer motivert og selvdisiplinert. Og er klar for å ta opp kampen mot min verste fiende :D
Jeg testet positiv natt til 14.nov, så jeg må nok ut av ketose, selv om jeg egentlig ikke har så lyst :p
Nå har jeg vært på ketolyse i to uker, og vanligvis blir jeg så fin i magen når jeg er på dette kostholdet. Men nå har jeg hatt så vondt i magen siden søndag. Blir slapp og får vondt i hodet av det. Og det er tungt å være på jobb. Skjønner ikke hva det kan være, for jeg har aldri reagert sånn før. Snarere tvert i mot.
Har tenkt tanken på at det kan være egg jeg reagerer på, men spiser bare to egg pr dag, og har aldri reagert på det før.
Gratulerer med en spire i magen wahaj! *misunnelig*
Velkommen til oss helene!
Aner ikke hva det kan være jeg, mama67, men håper det går over snart :klem:
Å gosj, overså den gode nyheten om spire! Gratulerer så mye :D
Nei, jeg vet heller ikke hva dette kan være, men håper det går fort over, ja :)
Jeg testet positiv natt til 14.nov, så jeg må nok ut av ketose, selv om jeg egentlig ikke har så lyst :p
Gratulerer!! :D
Nå har jeg vært på ketolyse i to uker, og vanligvis blir jeg så fin i magen når jeg er på dette kostholdet. Men nå har jeg hatt så vondt i magen siden søndag. Blir slapp og får vondt i hodet av det. Og det er tungt å være på jobb. Skjønner ikke hva det kan være, for jeg har aldri reagert sånn før. Snarere tvert i mot.
Har tenkt tanken på at det kan være egg jeg reagerer på, men spiser bare to egg pr dag, og har aldri reagert på det før.
Jeg var innmari uggen fredag-mandag, tenkte det kunne være jeg som reagerte på enten noe i salaten fredag eller det at jeg drakk Farris. Kan det rett og slett være noe som går her i byen?
Det går jo magesjau landet over nå..
Er vel rette tidspunktet for det nå, ja.
08 November 92,2
15 November 88,2
Hei
Jeg startet på ketolyse Mandag 08 November, og er allerede veldig fornøyd. Jeg hadde hørt mye om kuren fra venner og bekjente, og har selv prøvd alle mulige slankemetoder uten hell. Etter 1 uke med ketolyse kuren gikk jeg ned overraskende 4 kg og folk legger allerede merke til det. Jeg er muslim så dette er en ekstra utfordring for meg når det kommer til fettinntak da man helst burde få i seg svinekjøtt og bacon. Jeg prøver å bruke mye olje og fetaost når jeg lager mat for å få litt ekstra fett i maten. Har noen noe å anbefale til en som ikke kan spise svin? Er så ny på dette her at det går i gjensidig mat hver dag som også blir litt kjedelig. Annet enn det er jeg kjempe fornøyd med kuren, men er redd for at vekta skal stoppe og at dette fører til dårlig motivasjon. Har fulgt litt med på forumet her den siste uken og lest litt her og der så jeg ved sånn nogenlunde hva jeg burde forvente:)
Fjasnissen
17-11-10, 13:40
Heisann.
Ser at det kan være en utfordring når man skal holde seg unna svinekjøtt.
Lam kan ofte være fettholdig og entrecote har mye fett. Må det være halal i tillegg? Jeg kan ikke skryte på meg så god kunnskap om halal-slaktet kjøtt at jeg vet om de fjerner fett fra dette også.
Det er jo genialt at vi skal ha fett kjøtt, for det er som regel fettet som gjør kjøttet så smakfullt og saftig :)
Feit fisk er jo absolutt ypperlig.
Rømme, ost, avokado, oljer, majones og mer ost ;)
Sikkert noen andre som har enda flere forslag
Takk for gode forslag fjasnissen!
Halal eller ikke spiller ingen rolle for meg, så lam var en veldig god ide. Jeg får bare ta noen ekstra lag med Rømme, ost, avokado, oljer, majones og mer ost, så kanskje det går opp i opp:D
Jeg var innmari uggen fredag-mandag, tenkte det kunne være jeg som reagerte på enten noe i salaten fredag eller det at jeg drakk Farris. Kan det rett og slett være noe som går her i byen?
Tror ikke det er noe sånn. Jeg er bare slapp, har vondt i hodet og svimler. Hver gang jeg har spist noe, får jeg skikkelig vondt i magen og må rett på do. Kvier meg for å spise, for det føles bedre når jeg ikke spiser noe. Men mat må jeg jo ha.
Skal det være sånn, så kan jeg ikke fortsette. Orker jo knapt være på jobb. :(
Er våken jeg! Og heldigvis er formen mye bedre :) Følte meg mirakuløst bedre på torsdag, og det er bare så deilig. Har fått igjen energien og freser rundt. Har fått trimmet også, så nå er jeg happy :)
Vektmessig syns jeg det er lite framgang, men jeg lurer på om den vekta mi er helt frisk. Tok en liten test. Veide meg først på badet, da veide jeg 80. 7 kilo. Så veide jeg meg ute i gangen, og da veide jeg 92 kilo. *dåne* Kan jo ikke stole på den da.
Tipper jeg har gått ned en 4-5 kilo på snaut 3 uker, og det er bra. Ser det godt i speilet også, og merker det på klærne :)
Hvordan går det med dere andre novemberstartere, da?
Mistenker at vekten står stille på mandag som er veiedag.. Kanskje jeg må gjøre noen tiltak..
lille_flode
21-11-10, 03:39
Jeg startet, på nytt nå midt i november. Har hatt gode resultater med ketolyse før og starter nå igjen. Vet ikke om jeg blir å gå over til lavkarbo etterhvert da jeg Har en tendens til å slite med for mye fett.
Har driti meg skikkelig ut både fredag og lørdag og er ute av ketose, men skal ta meg sammen i dag igjen.
Har foregående uke ligget på mellom tretten og tyve karbohydrater pr dag, og ca 1500 kcal . jeg følger med alt fordi jeg Har problemer med å spise i det hele tatt om jeg skal spise tungt hele tiden.
Har dere funnet noe brød som ikke er grovt som papp, eller har konsistens som en fuktig svamp ? Sånne lapper f.eks er noe jeg ikke takler, en bit og jeg brekker meg. Har prøvd ett knekkebrød og følte jeg spiste papp. Jepp da ser dere litt av mine utfordringer på ketolyse eller lavkarbo.
Brødet til Torkels nabo syns jeg er veldig godt, i hvert fall. Det gir mer skikkelig brødfølelse enn det vanlige lavkarbobrødet. Syns det minner om formkake jeg da....
Oppskrift ligger under brød på oppskriftssiden her inne.
Nå har jeg laget oopsiruller for første gang. Det var kjempegodt, og blir et fint alternativ til den sedvanlige salaten til lunsj. Begynte å bli litt lei av salat nå, selv om jeg er flink til å variere innholdet i den.
Tre små håpefulle i seng og jeg kjenner på sulten. Må få i meg noe mat tenker jeg..
Jeg er også her, titter innom i blant! :)
Vekta er jeg litt usikker på, synes den svinger veldig. Jeg tror det har noe med mine lymfeødemer i bena å gjøre. Jeg har nå overlatt veiing, måling og kroppsscanning til fysio. Skal oppdatere her etterhvert som jeg selv får vite resultater.
Ellers opprettholder trenden med bedre mage seg, selv om jeg i går ble uggen av et glass farris. Er det flere som har opplevd dette? Er det kullsyren jeg rett og slett reagerer på?
Om en uke vil jeg tro at jeg havner ute av ketose, første søndag i advent er nemlig fast tradisjon med klementiner og tomtegløgg. Jeg kommer ikke til å være superstrikt i adventa, og jula skal få gå som normalt. Det betyr ikke at jeg skal skeie helt ut, jeg kommer til å redusere mengde karbohydrater i forhold til hvordan jeg har levd før. Dette er tross alt en livsstilendring i mine øyne. Og etter nyttår er det tilbake i ketose på fulltid!
Hvilke valg gjør dere mtp advent og jul?
butterkopp
21-11-10, 20:22
hellu!
Har hatt en lang helg med mye bursdager, og jeg har faktisk klart meg helt uten kake hele helga :stolt:.
Mistenker at jeg muligens har kommet ut av ketose allikevel, tror jeg har fått i meg litt mye karber fra andre kilder i dag, blir spennende å se i kveld.
Jeg har hatt litt stillestand den siste uka, litt skuffa, håper at det er pga mensen.
butterkopp
21-11-10, 20:25
Gratulerer!!!
Jeg er også her, titter innom i blant! :)
Vekta er jeg litt usikker på, synes den svinger veldig. Jeg tror det har noe med mine lymfeødemer i bena å gjøre. Jeg har nå overlatt veiing, måling og kroppsscanning til fysio. Skal oppdatere her etterhvert som jeg selv får vite resultater.
Ellers opprettholder trenden med bedre mage seg, selv om jeg i går ble uggen av et glass farris. Er det flere som har opplevd dette? Er det kullsyren jeg rett og slett reagerer på?
Om en uke vil jeg tro at jeg havner ute av ketose, første søndag i advent er nemlig fast tradisjon med klementiner og tomtegløgg. Jeg kommer ikke til å være superstrikt i adventa, og jula skal få gå som normalt. Det betyr ikke at jeg skal skeie helt ut, jeg kommer til å redusere mengde karbohydrater i forhold til hvordan jeg har levd før. Dette er tross alt en livsstilendring i mine øyne. Og etter nyttår er det tilbake i ketose på fulltid!
Hvilke valg gjør dere mtp advent og jul?
Jeg reagerer ikke på kullsyre, men det kan jo hende du gjør det likevel. Prøv å la være å drikke noe med kullsyre noen dager og se om det går over.
Jeg har som mål å være strengt på ketolyse fram til jul. Så skal jeg stort sett spise det jeg har lyst på i jula, men styre unna de verste tingene likevel. Det største offeret blir nok å holde seg unna lefse, som jeg syns er noe som hører til julemat. Men litt går nok bra. Bare jeg holder meg unna alt snop og søtsaker er jeg fornøyd :)
Det er jo så mye julemat som er ketolysevennlig, at jula er ikke den verste tiden å prøve å holde dietten.
lille_flode
22-11-10, 02:22
Ok, det brødet skal jeg prøve, takk for tips!
Apropos julemat, hvordan er Det med pinnekjøtt? Sett bort fra alt saltet må vel det kunne kalles ketolysevennlig, eller?
Lagde forresten supergod moussaka i dag. Tør påstå den er bedre enn all annen moussaka jeg fos Har smakt !
Kjenner jeg generelt er utrolig mye flinkere til å variere kosten nå enn ved forrige omgang ketolyse. IAllefall hva angår middag. Sliter med frokost, lunsj og kvelds. Ikke pga brød, men fordi jeg ikke er vant til å spise annen mat enn middag. Hva spiser man liksom?! Håper nytt forsøk på brød ender bedre enn de andre brød og lappene jeg Har testet.
Ellers har jeg ikke kommet igang med fysisk fostring enda, dørstokkmila er skrekkelig lang. Det er noe med at jeg skammer meg over meg selv og synes studio er flaut. Men trening hjemme det skjer bare ikke... jeg som er forhenværende ballettdanser.... så kom barna og mde dem ekstrem svangerskapskvalme og småspising av raske karbohydrater.... tror stopp av fysisk aktivitet og svangerskap er årsakene til at jeg trenger å halveres i dag. Hva er deres grunn ?
arnakristin
22-11-10, 07:36
Hei,
På lavkarbo behøver man ikke tenke tradisjonelt frokost, lunsj og middag… mange som spiser middagsrester til frokost/lunsj.
Jeg reagerer ikke på kullsyre, men det kan jo hende du gjør det likevel. Prøv å la være å drikke noe med kullsyre noen dager og se om det går over.
Jeg har som mål å være strengt på ketolyse fram til jul. Så skal jeg stort sett spise det jeg har lyst på i jula, men styre unna de verste tingene likevel. Det største offeret blir nok å holde seg unna lefse, som jeg syns er noe som hører til julemat. Men litt går nok bra. Bare jeg holder meg unna alt snop og søtsaker er jeg fornøyd :)
Det er jo så mye julemat som er ketolysevennlig, at jula er ikke den verste tiden å prøve å holde dietten.
Jeg har drukket farris to ganger etter at jeg startet opp, da har jeg blitt skikkelig uggen begge gangene. Ellers er magen bedre enn hva den har vært på leeeeeenge! :)
Jeg tenker ikke å skeie helt ut i adventen, jeg trives med lavkarbo. Likevel er det noen ting jeg kommer til å savne _veldig_ (jeg er juloman!) hvis jeg skal fortsette å være i ketose: klementiner, tomtegløgg, erterbrød og lefse til rakfisk, brunost og sirup til lutefisk (her snakker vi bare ett måltid i hele adventen). Jeg tenker at jeg må ha litt rom til dette i helgene framover. I ukedagene fortsetter jeg, og kommer vel kanskje ned i ketose halve uka da. Og det er bedre enn ingenting vil jeg tro. Jeg skal uansett ta dette opp med fysioterapeuten min i dag (som også følger meg opp på dette).
Ok, det brødet skal jeg prøve, takk for tips!
Apropos julemat, hvordan er Det med pinnekjøtt? Sett bort fra alt saltet må vel det kunne kalles ketolysevennlig, eller?
Lagde forresten supergod moussaka i dag. Tør påstå den er bedre enn all annen moussaka jeg fos Har smakt !
Kjenner jeg generelt er utrolig mye flinkere til å variere kosten nå enn ved forrige omgang ketolyse. IAllefall hva angår middag. Sliter med frokost, lunsj og kvelds. Ikke pga brød, men fordi jeg ikke er vant til å spise annen mat enn middag. Hva spiser man liksom?! Håper nytt forsøk på brød ender bedre enn de andre brød og lappene jeg Har testet.
Ellers har jeg ikke kommet igang med fysisk fostring enda, dørstokkmila er skrekkelig lang. Det er noe med at jeg skammer meg over meg selv og synes studio er flaut. Men trening hjemme det skjer bare ikke... jeg som er forhenværende ballettdanser.... så kom barna og mde dem ekstrem svangerskapskvalme og småspising av raske karbohydrater.... tror stopp av fysisk aktivitet og svangerskap er årsakene til at jeg trenger å halveres i dag. Hva er deres grunn ?
Vil tro at pinnekjøtt er ketolysevennelig, ja?! Det er jo rent (men saltet) kjøtt. Verre er det med kålrabistappen og herr potet.
Min grunn til overvekt er vel inaktivitet grunnet skader og sykdommer, kombinert med helt feil mat (visste ikke bedre, med unntak av godterier og brus som gjerne ble 2-3 ganger i uka i stedet for 1..). Jeg har alltid elsket å trene, jeg synes faktisk det er GØY, men sykdom og feilslått ryggoperasjon satte effektivt stopper på den aktive jenta jeg en gang var, trente aktivt 5-7 dager i uka. På treningsstudio opplevde jeg så ofte å ikke kunne få delta på de tingene jeg ville ("du må ikke gjøre sånn og sånn med ryggen din, du får ikke gjøre det, du kan ikke delta på dette), i tillegg til sterke smerter. Så kom det et par sykdommer snikende, og nå har jeg vært rammet av ME i to år. Jeg har bare ikke overskudd til å være aktiv i det hele tatt innimellom.
Nå er jeg hos fysio to ganger i uka, har slyngetrening og nå på mandager trener jeg litt utenom også. Og så svømmer jeg en gang i uken (har egentlig lyst til to, men er redd jeg kommer til å overdrive og bli kjempedårlig igjen).
Hei,
På lavkarbo behøver man ikke tenke tradisjonelt frokost, lunsj og middag… mange som spiser middagsrester til frokost/lunsj.
Jeg er utrolig glad for å slippe alle de "påtvungne" måltidene, jeg har alltid vært dårlig til å "spise ofte nok"! 1-2 måltider pr dag er meg det.. Og middagsrester eller annet "stort" måltid (feks omelett) passer meg perfekt!
Veiedag og opp 500 gram.. Blæææææ
Nå skal jeg og målebåndet ta oss en tur på badet.. Wish me luck!
Sivensvans
22-11-10, 10:58
Veiedag og opp 500 gram.. Blæææææ
Nå skal jeg og målebåndet ta oss en tur på badet.. Wish me luck!
Good luck!! ;)
Fjasnissen
22-11-10, 12:17
Ser man det ja. Selv om kiloene står stille, så skjer det ting.
Bra jobba :)
Blæh, endelig er sykehusoppholdet over, så nå kan jeg tilbake på fettet igjen:P
Har gått opp igjen det jeg gikk ned selvfølgelig, men da er det bare å starte på nytt!!!
Er ingen flere avbrytelser i sikte nå så...
Fjasnissen
22-11-10, 15:01
Blæh, endelig er sykehusoppholdet over, så nå kan jeg tilbake på fettet igjen:P
Har gått opp igjen det jeg gikk ned selvfølgelig, men da er det bare å starte på nytt!!!
Er ingen flere avbrytelser i sikte nå så...
Der har du rette instillinga. Stå på!!
I dag skal jeg på Vamp konsert og det gleder jeg meg til.. Utfordringen blir vel middagen først.. Vi skal spise på en kinarestaurant og jeg eeeeelsker sursøt saus.. Men får heller finne noe annet lavkarbovennlig..
http://www.diett.no/index.php
denne er genial...
trenger ikke registrere dere først selv om det står det der oppe.
Hei. Jeg har bare lest i denne tråden noen ganger. Jeg staret for mandag for en uke siden(altså 15.11.10). Er meget overvektig og som mange andre lei av det. Jeg holder på å spy når jeg ser meg i speilet så nå har jeg bestmet meg for at jeg skal klare det. Det som fremdeles er utfordringen er å tenke at jeg virkelig skal klare dette. En del av meg har gitt opp litt...
Men uansett, jeg får finne utav hvordan jeg skal holde vekten mens jeg går nedover for dette går ikke mer.
Første uke har gått bra. Magen er i storform, føles deilig å slippe luft og sure oppstøt! Vekten tror jeg tusler litt nedover også. Har ikke så fokus på den(skal jeg prøve på). veide meg for første gang i dag og skal veie meg igjen i morgen. I dag var stixen Skikkelig lilla. Så da ble jeg positivt overasket!
I dag trente jeg og det gikk også bra. Var litt slappere enn vanlig kanskje, men det viktigste for meg er å få opp pulsen et par ganger i uken rett og slett fordi det er nødvendig for kroppen og ikke for å slanke meg eller noe. Trening må til for å holde kroppen sunn, tenker jeg. Jeg trener på spenst og er sikkert det tykkeste medlemmet der. Jeg svetter meg igjennom saltimer sammen med slanke lekre damer, og selv om jeg sliter litt med det går det bra! Det verste er alle speilene, men jeg har jo fordelen at jeg forbrenner jo mange flere kalorier enn de slanke damene ;)
Jaja, håper jeg skal følge med dere lenge.
Hei. Jeg har bare lest i denne tråden noen ganger. Jeg staret for mandag for en uke siden(altså 15.11.10). Er meget overvektig og som mange andre lei av det. Jeg holder på å spy når jeg ser meg i speilet så nå har jeg bestmet meg for at jeg skal klare det. Det som fremdeles er utfordringen er å tenke at jeg virkelig skal klare dette. En del av meg har gitt opp litt...
Men uansett, jeg får finne utav hvordan jeg skal holde vekten mens jeg går nedover for dette går ikke mer.
Første uke har gått bra. Magen er i storform, føles deilig å slippe luft og sure oppstøt! Vekten tror jeg tusler litt nedover også. Har ikke så fokus på den(skal jeg prøve på). veide meg for første gang i dag og skal veie meg igjen i morgen. I dag var stixen Skikkelig lilla. Så da ble jeg positivt overasket!
I dag trente jeg og det gikk også bra. Var litt slappere enn vanlig kanskje, men det viktigste for meg er å få opp pulsen et par ganger i uken rett og slett fordi det er nødvendig for kroppen og ikke for å slanke meg eller noe. Trening må til for å holde kroppen sunn, tenker jeg. Jeg trener på spenst og er sikkert det tykkeste medlemmet der. Jeg svetter meg igjennom saltimer sammen med slanke lekre damer, og selv om jeg sliter litt med det går det bra! Det verste er alle speilene, men jeg har jo fordelen at jeg forbrenner jo mange flere kalorier enn de slanke damene ;)
Jaja, håper jeg skal følge med dere lenge.
Hei Nelly!
Jeg ville bare si at det er veldig deilig å høre om andre som tenker slik som meg når det gjelder trening. For det er dette fokuset jeg også holder på nå, siden jeg har sykdommer som stopper meg i å trene "skikkelig" slik jeg gjorde før (og som jeg synes er utrolig gøy). Så det å tenke at det er bra og nødvendig for kroppen, rett og slett fordi det er mye som skjer i kroppen når man trener, synes jeg er et godt fokus å ha siden jeg ikke kan trå til 100%. Jeg har en litt sånn filosofi når det gjelder slankingen også, kroppen har godt av det og jeg vet at feks leddene vil få det mye bedre i en slank kropp. Så på mange måter tenker jeg at jeg slanker kroppen sunn, og ikke bare for å bli pen (selv om dette selvsagt også er en motivasjon).
Masse lykke til, det blir spennende å følge din fremgang! :)
Jeg hadde samtale med fysio i går, og hun støttet meg i at jeg går ut av ketose til helgen. Rett og slett for å kunne spise litt klementiner i adventa og innimellom i helgene kunne ta litt tomtegløgg og kanskje litt snop. Jeg kjører fremdeles lavkarbo ut året, uten å følge ketolysen slavisk (får se hvordan det blir i ukedagene, mulig jeg ramler tilbake i ketose da dette kostholdet passer godt for meg).
Uansett ønsker jeg selv å gå tilbake til ketolysekuren helt og holdent etter nyttår.
Jeg skal på vekta i morgen, så da skal dere få en oppdatering!
I dag gikk det opp for meg at jeg hører til her, litt treg i oppfattelsen kan mann si.... Men åkkesom, jeg startet med ketolyse 1. november og var i ketose den 3. Siden den gang har jeg gått ned null og niks. Det synes jeg er litt merkelig. Jeg spiser minst mulig av kjente partystoppere som tomat, ferskoster, CC, rømme og kunstige søtningsmidler. Jeg spiser nok grønnsaker og nok fett, variert er det også - har liksom litt vanen fra tidligere runde. Det eneste som er forskellig fra forrige runde er at denne gangen trimmer/trener jeg hver dag. Enn så lenge så føles det rett for kroppen, men litt rart at det ikke rikker seg på 3 uker. Hadde egentlig ikke tenkt over at det hadde gått så lang tid.
Om ikke det løsner snart så tror jeg at jeg skal opp i karber og ned i fett, mer ala Lindberg. Eller burde jeg helle i retning Skaldeman? Eller annet som kan sparke dette igang? Gode råd?
skippy: Måler du deg også i cm? Her har jeg stått stille de to siste ukene, men har likevel mistet 15 cm..
Har vært litt rundt om og fått handlet litt julegaver. Nå er ungene i seng, vaskemaskinen går og jeg har fått vasket over alle gulvene i huset.
Fysio målte meg i dag: -5 cm i livet og -5 cm over bryst. På en uke! Droppet vekten, men i følge min egen vekt har jeg gått ned totalt 4,2 kg på disse tre ukene.
Det er jo knallbra Mrs.Pork!
Jeg gikk på vekten i dag og den viste 1 kg mindre enn mandag..
butterkopp
24-11-10, 21:53
AA endelig har jeg blitt venner med vekta igjen! -6,2 i dag :)
Har funnet ut at jeg har spist alt for mye, så selv om jeg er i ketose har jeg ikke gått ned. + mensen da selvfølgelig, det er virkelig ikke en vinner under slanking :S
Fysio målte meg i dag: -5 cm i livet og -5 cm over bryst. På en uke! Droppet vekten, men i følge min egen vekt har jeg gått ned totalt 4,2 kg på disse tre ukene.
Så bra :)
Jeg har ikke veid meg siden mandag morgen, og er veldig stolt av det. Når jeg er riktig veiete så veier jeg meg 2-3 ganger dagen. Men vekta påvirker humøret veldig opp og ned. SÅ nå skal jeg bare veie meg mandager :) Så da har jeg noe å glede meg til på mandag morgen. Uansett, jeg kan ikke la den dumme badevekta styre hverdagen min. Målingen synes jeg er vanskelig. Da må man gjøre som Mrs.Pork at noen andre måler. For når man måler seg selv kan man få så mange forskjellige mål...
Det er jo knallbra Mrs.Pork!
Jeg gikk på vekten i dag og den viste 1 kg mindre enn mandag..
Så bra :)
Jeg har ikke veid meg siden mandag morgen, og er veldig stolt av det. Når jeg er riktig veiete så veier jeg meg 2-3 ganger dagen. Men vekta påvirker humøret veldig opp og ned. SÅ nå skal jeg bare veie meg mandager :) Så da har jeg noe å glede meg til på mandag morgen. Uansett, jeg kan ikke la den dumme badevekta styre hverdagen min. Målingen synes jeg er vanskelig. Da må man gjøre som Mrs.Pork at noen andre måler. For når man måler seg selv kan man få så mange forskjellige mål...
Jeg er i alle fall fornøyd, og da er det liksom ikke så veldig farlig at vekten står litt stille. Gleder meg til fortsettelsen :)
Ja, da har jeg gått ned 200g gram siden starten av november. Og mistet 6cm i midjen og kanskje en halv cm over låret. Rare greier.
I dag er min 7 dag med 30 day shred med Jillian og jeg merker at det hjelper på kondis og styrke.
Fatter ikke hvordan det er mulig å både spise seg stappmett og gå NED i vekt på et par-tre dager! Over lengre tid skjønner jeg, men et par kg siden mandag når jeg stapper innpå med kjøtt og flesk. Men for all del, har ikke noe imot det jeg :P
Jeg blir egentlig litt frustert. Syns ikke jeg går ned noe, og med en badevekt som ikke er frisk, får jeg ikke noe feeling på om dette går i riktig retning. Målebåndet mitt finner jeg ikke igjen, og ikke målte jeg meg når jeg startet opp heller, så måling vil være bortkastet nå. Mister litt gløden av dette, men fortsetter likevel med riktig kost :)
Håper bare jeg snart kan se litt resultater...
Viktig å finne litt motivasjon for å holde på framover.
Ikke mist motet mama67!
Jeg har hatt to uker uten nedgang, og så plutselig gikk jeg ned 1 kg "over natta". Kroppen er på sparebluss, men du vinner kampen til slutt!
Jeg holder ut, Tropika :)
Men det er klart at det er annerledes å være på ketolyse for annen gang enn det var første. Da bare rant det av meg, og det var såååå motiverende. Vet jo at jeg ikke har så mye å ta av nå, men litt kunne jeg jo miste. Bare litt lissom *ler*
Noe har jeg nok mistet, selv om det ikke synes på vekta. Syns jo jeg ser endringer i speilet, men vet ikke om det er ønsketenkning. Jaja, til tross for en uke med mange plager i forbindelse med kostomlegging, er jeg ikke i nærheten av å gi opp!
Merker jo positive ting i kroppen, som en mye bedre mage. Bare det alene gjør det verdt det :)
Jeg holder ut, Tropika :)
Men det er klart at det er annerledes å være på ketolyse for annen gang enn det var første. Da bare rant det av meg, og det var såååå motiverende. Vet jo at jeg ikke har så mye å ta av nå, men litt kunne jeg jo miste. Bare litt lissom *ler*
Noe har jeg nok mistet, selv om det ikke synes på vekta. Syns jo jeg ser endringer i speilet, men vet ikke om det er ønsketenkning. Jaja, til tross for en uke med mange plager i forbindelse med kostomlegging, er jeg ikke i nærheten av å gi opp!
Merker jo positive ting i kroppen, som en mye bedre mage. Bare det alene gjør det verdt det :)
Synes du skulle gå til anskaffelse av et målebånd. Det gjør ikke all verden at du ikke målte deg ved oppstart (det gjorde ikke jeg heller), men det er jo greit å sjekke om det skjer noe med vekt/figur for motivasjonens del? Bra du merker positive ting i kroppen i alle fall! :)
woof, så har jeg gått ned 0,5 kg siden onsdag.
Startvekt 2. november: 92,2
26. november: 87,5
Nedgang på 4,7 kg på ca 3,5 uker. Er spent på måling neste uke, jeg merker nedgangen på buksa og bh'n nå :D
Hei alle sammen :) Hører hjemme her jeg da! Startet med ketolyse 15/11 :)
Har ikke gått ned så masse, men litt! Første uken trykket jeg i meg både druer og klementiner.. trodde ikke det var karbo i frukt.. så dum kan man bli når man nesten ikke gadd lese men trodde man kunne dette.. hehe
Men gikk ned 2,2 kg selvom :) Denne uken har det stått stille og det bekymrer meg litt.. har tatt ketostix som viser mellom lite og moderat!
Noen tips dere?
Jeg er pepsimaxoholiker og sliter virkelig med å kutte denne... Kan det ha invirkning på vektnedgang egetlig? er jo 0 karbs da :nemlig:
Ellers ønsker jeg alle en fin, fin dag! Nå skal jeg ut på trilletur med lille babyen min i nydelig vintervær :) Litt kaldt, men vi får kle oss godt :)
Hei alle sammen :) Hører hjemme her jeg da! Startet med ketolyse 15/11 :)
Har ikke gått ned så masse, men litt! Første uken trykket jeg i meg både druer og klementiner.. trodde ikke det var karbo i frukt.. så dum kan man bli når man nesten ikke gadd lese men trodde man kunne dette.. hehe
Men gikk ned 2,2 kg selvom :) Denne uken har det stått stille og det bekymrer meg litt.. har tatt ketostix som viser mellom lite og moderat!
Noen tips dere?
Jeg er pepsimaxoholiker og sliter virkelig med å kutte denne... Kan det ha invirkning på vektnedgang egetlig? er jo 0 karbs da :nemlig:
Ellers ønsker jeg alle en fin, fin dag! Nå skal jeg ut på trilletur med lille babyen min i nydelig vintervær :) Litt kaldt, men vi får kle oss godt :)
Jeg er ingen ekspert, men håper jeg kan hjelpe litt :)
Utslag er utslag på ketostix'en, så du er i alle fall i ketose!
Pepsimax er en kjent partystopper, så den kan helt klart ha innvirkning på nedgangen, jeg anbefaler deg å lese litt om dette både i boka til Torkil og på nettet. Du kan få deg endel aha-opplevelser da.
Og så anbefaler jeg at du også måler deg med målebånd :) Jeg selv stod helt stille i vektnedgangen en uke, men likevel gikk jeg inn 5 cm i midjen og 5 cm over brystet.
Lykke til!
åhhhh.. hva i alledager skal jeg gjøre uten PepsiMaxen min:confused: hjelpes!
Får lese litt om dette.. er det bare pepsimax som er kjent som en partystopper?
Fjasnissen
26-11-10, 11:19
For enkelte så er det visse melkeprodukter som kan være problematiske, som for eksempel fløte og rømme. Men jeg ville nok prøvd å kutte ned på PepsiMaxen først. Den opprettholder jo søtsuget ditt også, noe som gjør det vanskeligere å holde seg på matta (for mange, i alle fall)
Jeg har faktisk ikke hatt noe problemer med at jeg blir søtsugen faktisk! Jeg skal drikke pepsiMax resten av helgen.. så skal jeg se på Mandag hvordan vekten er.. så skal jeg ta en uke UTEN pepsiMax og sjekke hvordan det har gått meg vekten da! Eksprementere litt rett og slett ;) hjelpes... 1 uke uten PepsiMax!! Tror jeg får hive meg på kaffen! Det er vel lov?
woof, så har jeg gått ned 0,5 kg siden onsdag.
Startvekt 2. november: 92,2
26. november: 87,5
Nedgang på 4,7 kg på ca 3,5 uker. Er spent på måling neste uke, jeg merker nedgangen på buksa og bh'n nå :D
Wow! Så fantastisk bra :) Gratulerer.
Ja, mulig jeg må kjøpe et målbånd, eller lete veldig etter det gamle :p
Uansett, så merker jeg det på klærne. Og i følge vekta, så har jeg mistet 3,5 kg på omtrent tre og en halv uke. Får være fornøyd med det. :)
Wow! Så fantastisk bra :) Gratulerer.
Ja, mulig jeg må kjøpe et målbånd, eller lete veldig etter det gamle :p
Uansett, så merker jeg det på klærne. Og i følge vekta, så har jeg mistet 3,5 kg på omtrent tre og en halv uke. Får være fornøyd med det. :)
Åi, du har jo et flott resultat da! Gratulerer! :D
Jeg er litt spent på helgen, skal spise klementin(er) og drikke et krus gløgg. Enten slår vel magen seg vrang (uten at det blir så mye endring, har vært dårlig siden i går kveld) eller så merker jeg ikke så mye til det hehe.
Takk, Mrs Pork.
Jeg skal på julebord i morgen, men satser på at det er buffet, så jeg kan velge riktige alternativer. Og holder meg til rødvin, så da går det nok fint :)
God helg :)
Kos deg på julebord, mama67! De fleste stedene her i byen har vel buffet, tror jeg :)
God helg!
Jeg er fremdeles i ketose :) Har testet meg regelmessig, og testpinnen er vakker og lilla :D.
Jeg hadde virkelig bestemt meg for og ikke veie meg på en uke, altså ikke før til mandag. Men i dag sprakk jeg litt... Smugveide meg. Skriver ikke så mye om vekta her fra uke til uke. Synes ikke det er superviktig. Men den ser ut som den er tilstede i hvert fall.
Noe som virkelig har undret meg er at jeg har hatt litt problemer med huden i det siste. Den har rett og slett vært litt uren og kvisete. Men etter at jeg startet på ketolyse hun i ansiktet blitt veldig bra. Kanskje er det kulden? Det er jo rart at den er "finere" nå som jeg spiser så fet mat.... Noen andre med erfaringer?
I morgen er jeg bedt på fest. Går det an å ta seg en bytur på ketolyse? Altså alkohol?
Jeg synes også huden min er finere etter at jeg begynte på ketolyse.. Ikke fullt så feit og kvisete som før..
Hei, jeg begynte 18. november, så har holdt på i en uke nå. :) Jeg gikk ned 1 kg og 4 cm rundt midjen den første uken, så er fornøyd med det. Også jeg er Pepsimaxoholiker... men har vært streng med meg selv og kuttet også den ut, så drikker kun vann og litt kaffe og te innimellom. Det er veldig motiverende å lese om de som har gått ned mange kg, så håper jeg klarer å være like flink.. :) Foreløpig har jeg tro på at det skal gå greit i alle fall. )
Så flinke alle har vært her :)
Jeg veide meg i dag, og begynte 15/11, og har allerede gått ned 3.9 kg :heia:
Er kjempeglad, og gjør alt mye lettere. Supert humør om dagen, ikke trøtt om morran lenger, ikke sulten osv.. ;) Har bare positive ting å si :D
Kos deg på julebord, mama67! De fleste stedene her i byen har vel buffet, tror jeg :)
God helg!
Takk, Mrs Pork, håper det er buffet, ja. Og kose meg, det skal jeg :)
Jeg er fremdeles i ketose :) Har testet meg regelmessig, og testpinnen er vakker og lilla :D.
Jeg hadde virkelig bestemt meg for og ikke veie meg på en uke, altså ikke før til mandag. Men i dag sprakk jeg litt... Smugveide meg. Skriver ikke så mye om vekta her fra uke til uke. Synes ikke det er superviktig. Men den ser ut som den er tilstede i hvert fall.
Noe som virkelig har undret meg er at jeg har hatt litt problemer med huden i det siste. Den har rett og slett vært litt uren og kvisete. Men etter at jeg startet på ketolyse hun i ansiktet blitt veldig bra. Kanskje er det kulden? Det er jo rart at den er "finere" nå som jeg spiser så fet mat.... Noen andre med erfaringer?
I morgen er jeg bedt på fest. Går det an å ta seg en bytur på ketolyse? Altså alkohol?
Du kan drikke rødvin i hvert fall. Vodka tror jeg går greit, men husk å blande med sukkerfritt blandevann. Og når man er på ketogen diett, må kroppen først forbrenne alkohol før den kan brenne fett. Dermed kan du oppleve litt stagnasjon den første dagen etter en fest. Men det går jo over :)
Husk også at en generelt tåler mindre mengder alkohol på ketogene dietter, så ikke ta helt av ;)
Hei alle flinke folk. Har lest de ulike trådene her og henger meg gjerne på. Så mange gode resultater! Vet hvor godt det er å gå ned 10 kilo, og nå er jeg klar igjen.
Så meg i speilet i prøverommet og så hvorfor jeg har hatt litt trange og ubehagelige bukser i det siste. For mye stillesitting og lite mat og mye godteri har gjort sitt, ikke overraskende i grunnen.
Men i dag har jeg lest boka og er motivert og klar. Har ikke handlet inn noe, så bruker helgen til fortsatt motivasjon og en siste PepsiMax-kveld :) Skal prøve å følge dette nå veldig nøye, har jukset så mye med dietter at det blir bare dumt. Lurer bare meg selv, det er ikke mora mi som følger med på det jeg gjør lenger og som jeg skal prøve å lure :)
Mandag morgen er det veiing og loggføring. Cocosa har jeg i skapet, og pasta og ris spiser vi lite av, så da mangler bare masse grønnsaker, kjøtt og egg.
Ha en fin kveld! Lykke til med helgen :)
Hei. Jeg er også avhengig av å planlegge og lage handleliste og slikt før jeg starter med nytt kosthold. Det er viktig å ha de rette ingrediensene i hus hele tiden synes jeg. Lykke til Boggs!
stikker snuten innom og ønsker alle Novemberstartere en riktig god helg! Dere er flinke! Stå på!
Laga pizza i dag, alt for lite ost, men hadde ikke mer igjen, og hadde heller ikke annet fyll i kjøleskapet enn skinke, dette var litt på impuls:p
Men den var dritgod og kommer definitivt til å lage mer av den, smakte faktisk ikke noe egg i det hele tatt!
7,5 karber i bunnen.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1123.snc4/148579_10150100792090211_532220210_7817542_5457348 _n.jpg
Den pizza`n så god ut :)
Jeg var på julebord i går, og holdt meg stort sett til lovlig mat. Ribbe, pinnekjøtt, kjøttpålegg, eggerøre, rømme, grønnsaker. Skeiet ut med bittelitt multekrem og to kransekakebiter.
Ellers så ble det alt for mye rødvin, og det får en svi for i dag. Trøsten er at det bare kan bli bedre :)
God første advent til alle sammen :)
Tidl. medlem
28-11-10, 20:07
Får nesten slenge meg på sammen med dere jeg da. Starter i morgen etter 1 års opphold og gleder meg.
:D
Vært i bursdag og føler meg flinkere enn flinkest! Stod over boller, kaker og is! Fikk servert pisket krem med bringebær i stedet...
Laga pizza i dag, alt for lite ost, men hadde ikke mer igjen, og hadde heller ikke annet fyll i kjøleskapet enn skinke, dette var litt på impuls:p
Men den var dritgod og kommer definitivt til å lage mer av den, smakte faktisk ikke noe egg i det hele tatt!
7,5 karber i bunnen.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1123.snc4/148579_10150100792090211_532220210_7817542_5457348 _n.jpg
Hei, har du oppskrift på bunnen...?
I morgen skal jeg veie meg. Er veldig spent på det. Da jeg smugveide meg på fredag så det greit ut. MEN vekten svinger jo veldig så det blir spennende.
Om noen forresten har noen gode råd mot hard mage er jeg glad for det. Ikke drikke masse vann for det gjør jeg.
Da var to uke i ketose over. Ha en god natt!
Hei, har du oppskrift på bunnen...?
Ja jeg tok 2 egg, 50 gram soyamel, 10 gram ca med philadelphiaost (kunne sikkert droppa den, men jeg gjorde nå det da) 10 gram fløte og 40 gram revet ost.
Kunne kanskje hatt i mere revet ost...
Mulig man kan bytte ut fløten med vann og, vet ikke. Skal prøve meg litt fram.
Kan vel hende den blir mere crispy da.
Men uansett, man må steke bunnen før man har på fyllet, for det blir jo veldig bløtt. Så har man på fyll og steker mer til osten er smeltet.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.