View Full Version : Ukeplanen min - er den godkjent?

Charlotte88
03-11-10, 10:50
Tirsdag:
Frokost: 2 fiberrik med makrell i tomat
Mellom: 1 skyr (den med minst karbo)
Lunsj: Salat med kylling og rømmedressing
Middag: Cheeseburger uten brød med salat ved siden av
Onsdag:
Frokost: 2 fiberrike med makrell i tomat
Mellom: Skyr
Lunsj: Salat (samme som tirsdag)
Middag: Nakkekotelett med fløtesaus og stekt champignon
Torsdag:
Frokost: 2 stekte egg, 2 skiver bacon, 1/2 tomat
Mellom: Halv avokado
Lunsj: Salat
Middag: Fiskekaker med majones
Fredag:
Frokost: 2 stekte egg, 2 skiver bacon, 1/2 tomat
Lunsj: Fiskekaker med majones
Middag: Cheeseburger med salat
Lørdag:
Frokost: Hamburger med ost
Lunsj: Fiskekaker med majones
Middag: Nakkekotelett med fløtesaus og stekt champignon
Søndag:
Frokost: Hamburger med ost
Lunsj: Eggerøre, en stekt pølse, sukkerfri ketchup
Middag: hos mamma og pappa
Mandag:
Frokost: 2 fiberrik med makrell i tomat
Mellom: halv avokado
Lunsj: suppe fra kantinen på skolen
Mellom: halv avokado
Middag: Hjemmelagde kjøttkaker og stekt løk

senorita
03-11-10, 17:42
ingen ekspert her men.. Det er jo en del karber i makrell i tomat (6%?) og i fiberriken? Og fiskekaker/pølser har vel også en del... Men spørs jo om du har et spesielt antall karber du skal være under eller ikke da.. :)

Charlotte88
04-11-10, 01:10
ingen ekspert her men.. Det er jo en del karber i makrell i tomat (6%?) og i fiberriken? Og fiskekaker/pølser har vel også en del... Men spørs jo om du har et spesielt antall karber du skal være under eller ikke da.. :)

jo, burde kanskje sagt det, men skal ikke kutte ut så mye karbohydrater, i hvert fall ikke ennå. I begynnelsen prøver jeg bare å kutte ned. Etter å ha prøvd lavkarbo så har jeg lært at jeg ikke kan stoppe helt med karbohydrater og heller ta små skritt.

TrillTrall
04-11-10, 08:06
jo, burde kanskje sagt det, men skal ikke kutte ut så mye karbohydrater, i hvert fall ikke ennå. I begynnelsen prøver jeg bare å kutte ned. Etter å ha prøvd lavkarbo så har jeg lært at jeg ikke kan stoppe helt med karbohydrater og heller ta små skritt.

Jeg kan godt spise 2-3 rugsprø med makrell i tomat (en hel oval-boks tilsammen) til frokost! Yummi! :) Det gir noen karber, men som deg er heller ikke jeg på ketolyse, har bare kuttet ned på karbene.

Sleng på noe grønt til fiskekakene, du spiser ikke overvettes mye grønnsaker såvidt jeg kan se og det bør du spise masse av, de som vokser over jorden da. :) Men holder du deg mett særlig lenge på 2 fiberrik til frokost?!